2024 m. lapkričio 22 d.

 

Referendumai kaip smilkalų dūmai

90
Paskelbta: 2019-02-15 09:36 Autorius: Dr. Jonas Ramanauskas | [email protected]
Politikos mokslininkas M. Jastramskis. Nuotr. facebook.com
Politikos mokslininkas M. Jastramskis. Nuotr. facebook.com

Artėja Lietuvos valstybėje didelis sujudimas – rinkimai, referendumai. Iš kur gauti tų balsuotojų, kai paskutiniuose Seimo nario rinkimuose sudalyvavo mažiau nei 30 procentų balsuotojų, kuriuos kai kas vadina rinkėjais. Iš tikro jie nieko nerenka, tik už parinktus balsuoja, nesvarbu už kuriuos, vis tiek bus tas pats.

Tai iš tikro tie referendumai dėl pilietybės išsaugojimo ir Seimo narių mažinimo iš tikro visiškai nereikalingi, na nebent tik kaip smilkalų dūmai balsuotojams prisivilioti.

Referendumas dėl pilietybės išsaugojimo visiškai nereikalingas, nes LR Konstitucijos 12-o straipsnio 1-ma dalis tai visiškai pilnai ir konstituciškai tai jau yra įtvirtinusi: „Lietuvos Respublikos pilietybė įgyjama gimstant ir kitais įstatymo nustatytais pagrindais.“ Labai idiotiškai atrodo, kad būtent šią konstitucinę nuostatą LR Seimas vėl įtraukia į referendumo tekstą. Kam reikia referendumo tai pačiai konstitucinei nuostatai dar kartą įtvirtinti?

O problema tame, kad siekiama, kad tos konstitucinės nuostatos neliktų nors ir propagandiškai, kai referendumas neįvyks, nes gauti 1,3 milijonus balsuotojų tikrai nepavyks. Čia dar ir tokia problema, kad LR Konstitucija, net jai prisiekus, yra nei Seime nei LR Konstituciniame Teisme yra nevykdoma. Tai ir pakeitus Konstituciją ji taip pat bus NEVYKDOMA, nes LR KT „konstitucinės dvasios“ yra aukščiau už Konstitucijos raidę, tekstą. Taip teigia LR KT. Apie tai galima plačiau pastudijuoti 2017-08-28 straipsnyje „Dvi pilietybės – ne konstitucinė problema” [1]. Dėl tokio „gausaus“ balsuotojų aktyvumo praktiškai aišku, kad toks referendumas negali įvykti, duoti teigiamo rezultato, nebent neigiamas rezultatas ir yra planuojamas. Ne kitaip.

Referendumas dėl Seimo narių skaičiaus [2] yra dar juokingesnis. Jeigu Seimo nariai yra Lietuvos valstybės naikintojai, tai tikrai tokių Seimo narių reikia kuo mažiau, o jeigu Seimo nariai yra Valstybės kūrėjai, tai jų reikia kuo daugiau. Kuo daugiau Valstybės kūrėjų, tuo labiau Valstybė kils, stiprės. Taigi pagal tai matome, kad ir net patys Seimo nariai priimdami sprendimą dėl Seimo narių sumažinimo save įvertina, kaip Lietuvos valstybės griovėjus. Kuo mažiau tuo geriau.

Dėl referendumo apie Seimo narių skaičių 2019-02-14 “delfyje” pasisakė VU TSPMI docentas ir KTU mokslininkas Mažvydas Jastramskis straipsnyje „Mažvydas Jastramskis. Didinkime Seimo narių skaičių“ [3]. Į mokslininko nuomonę verta atkreipti dėmesį, nes juk studentus mokina, jauną kartą augina, Lietuvą protina.

Atkreipiu dėmesį į M. Jastramskio nuomonę [3]: Dažnai tenka išgirsti nuomonę, kad reikia parlamentarus rinkti tiesiogiai. Padidinus parlamentą, bus daugiau ir vienmandatėse išrinktų Seimo narių!“.

Tai pirmiausiai kas krinta į akis, tai M.Jastramskio teiginys, kad parlamentarų rinkimas tiesiogiai yra nuomonė. Pateikiu LR Konstitucijos 55 str. 1-mą dalį „Seimą sudaro Tautos atstovai – 141 Seimo narys, kurie renkami ketveriems metams remiantis visuotine, lygia, tiesiogine rinkimų teise ir slaptu balsavimu.

Kaip matome, Seimo narių rinkimas tiesiogiai yra konstitucinė privaloma nuostata, o ne nuomonė. Universitetų mokslininkui privalu skirti nuomonę nuo konstitucinės privalomos nuostatos.

Sąrašiniai rinkimai, kaip matome iš Konstitucijos, nėra numatyti, nes absoliučiai visi Seimo nariai privalo būti renkami tiesiogine rinkimų teisę, vienodai pagal lygią rinkimų teisę, kuri reiškia, kad balsuotojas privalo pažymėti savo mėgstamo kandidato į Seimą pavardę tiesiogiai, ne per sąrašą. Tai jau išaiškinta profesionalų, Konstitucijos žinovų ir sveiko proto.

Dar viena didžiulė klaida yra ta, kad teigiama, kad Padidinus parlamentą, bus daugiau ir vienmandatėse išrinktų Seimo narių!“.

Tai ponas Mažvydas Jastramskis ko gero niekada neskaitė LR Seimo rinkimų įstatymo, o gal paprasčiausiai nesugebėjo suprasti, kad vienmandatėse yra renkami taip pat SĄRAŠINIAI, taigi ir vienmandatėse yra išrenkami SĄRAŠINIAI. Savo protu netikite ką parašiau? Reikia įrodyti Seimo rinkimų įstatymo straipsniais.

LR Seimo rinkimų įstatymo galiojančioje suvestinėje redakcijoje [4], 42 str. 2 dalyje yra taip parašyta „2. Asmuo, įrašytas į kandidatų sąrašą daugiamandatėje rinkimų apygardoje, turi teisę tuo pat metu būti iškeltas kandidatu į Seimo narius ir vienoje vienmandatėje rinkimų apygardoje.

LR Seimo rinkimų įstatymo oficialiame teisės akto tekste [5] tas pats yra jau parašyta 33 str. 1-moje dalyje: „Kiekvienas kandidatas į Seimo deputatus gali būti įrašytas tik į vienos politinės partijos ar visuomeninio politinio judėjimo iškeltų kandidatų sąrašą daugiamandatėje rinkimų apygardoje. Asmuo, įrašytas į tokį sąrašą, turi teisę tuo pat metu būti iškeltas kandidatu į deputatus dar ir vienoje vienmandatėje rinkimų apygardoje.

Taigi pagal antikonstitucinius Seimo rinkimų įstatymus [4,5], nepriklausomai nuo straipsnių numeracijos gudrios painiavos, vienamandatėse yra renkami SĄRAŠINIAI, išskyrus save išsikėlusius, 2016-10-09 Seime yra tokių tik PENKI. Tai čia galima būtų tuos penkis pavadinti vienmandatininkais, o visi likusieji yra SĄRAŠINIAI. O pagal LR Konstituciją, Europos teisę, Jungtinių tautų teisę, LR KT išaiškinimus ir sveiką protą, kiekvienas rinkėjas gali turėti tik vieną balsą, nes Konstitucijoje yra įtvirtinta lygi rinkimų teisė, o LR Seimo rinkimų įstatyme yra įtvirtinta pasaulyje negirdėta ir neregėta, na gal tik keidžyby instrukcijose įtvirtina, kompartijai ir kgb naudinga NELYGI rinkimų teisė. Ar reikėtų priminti, kas tai padarė 1992-07-09? Tai ar Seimas vadovaujasi LR Konstitucija ar galimai keidžyby instrukcijomis? Nesvarbu, kad Seime yra tik 5 vienmandatininkai, tačiau ir jie yra antikonstituciniai, nes jie į Seimą pateko pagal antikonstitucinį Seimo rinkimų įstatymą. O teisės principas sako, kad ne tik tikslas turi būti teisėtas, tačiau ir kelias į tikslą turi būti teisėtas. O ne taip kaip dabar, mišką kertam, skiedros laksto.

Uiversitetų mokslininkui, docentui Mažvydui Jastramskiui nereikėtų klaidinti nei visuomenės, nei savo studentų. Apie tai rekomenduoju pastudijuoti 2017-03-11 straipsnį „Okupuota nepriklausomybė“ [6] su nuorodomis į gylį. Studijuokite.

Kaip matome LR 7-as antikonstitucinis Seimas kviečia į referendumus tam, kad pritraukti balsuotojus. O ką turi daryti balsuotojai? Ar ateiti ir savo atėjimu patvirtinti, kad pritaria nereikalingiems referendumams? Taigi referendumai šiuo atveju yra viso labo kaip smilkalų dūmai skirti apgauti, prisivilioti balsuotojus uostyti ir patvirtinti antikonstitucinio, nelegitimaus Seimo aferistinius užmanymus.

Literatūra:

1. 2017-08-28 straipsnis „Dvi pilietybės – ne konstitucinė problema“.

2. 2019-02-12 BNS straipsnis „Valstiečiai“ gegužę nori surengti referendumą dėl Seimo narių skaičiaus sumažinimo“.

3. 2019-02-14 VU TSPMI docentas ir KTU mokslininkas Mažvydas Jastramskis straipsnis „Mažvydas Jastramskis. Didinkime Seimo narių skaičių“.

4. 1992-07-09 LR Seimo rinkimų įstatymas, Galiojanti suvestinė redakcija.

5. 1992-07-09 LR Seimo rinkimų įstatymas, Oficialus teisės akto tekstas.

6. 2017-03-11 straipsnis „Okupuota nepriklausomybė“.

„Ekspertai.eu“ skelbiamą informaciją draudžiama visuomenės informavimo priemonėse atgaminti be raštiško asociacijos „Global Gaze Network“ sutikimo, kurį galima gauti adresu [email protected]

Association „Global Gaze Network“
IBAN: CH9409000000161276571
BIC: POFICHBEXXX
(banko pavedimo mokestis toks pat, kaip darant pavedimą ir Lietuvoje)
Adresas: Brandschenkenstrasse 53
Miestas: Zürich
Pašto kodas: 8002


 
Komentarai

 
90. dr. Jonas Ramanauskas [email protected]
(2019-02-22 18:05:45)
(98.213.209.6) Parašė:

Andrius Navickas yra Seimo TS-LKD frakcijos narys ragina nedalyvauti referendume dėl Seimo narių skaičiaus mažinimo 2019-02-22 straipsnyje: "KOMENTARAI Politikos paradoksai ir tautos negerbiantis referendumas" (ht*tps:/*/ww*w.lzinios.*lt/Komentarai/politikos-paradoksai-ir-tautos-negerbiantis-referendumas/282482). O kaip su kitu referendumu ir rinkimais?



89. dr. Jonas Ramanauskas [email protected]
(2019-02-22 14:15:45)
(98.213.209.6) Parašė:

Ką gi matome straipsnyje? Matome, kad yra pilnai sukritikuotas dr. Mažvydas Jastramskis. Jam yra nusiųstas emailas su straipsniu, kaip ir Lietuvos valdžiai. Tačiau M.Jastramskis tyli, gal nieko nesugeba girdėti, gal negali atsikirsti? O gal negali ATSIPRAŠYTI už nesąmonių skleidimą visuomenėje? Kas gi atsitiko? Tylėjimas šiuo atveju yra priskirtinas labai negarbingam elgesiui.



88. Senis Šaltis
(2019-02-21 20:26:38)
(88.222.97.16) Parašė:

"Konstitucija visiškai nieko nekalba apie "dvigubą pilietybę", nes kalba apie dvi pilietybes, tai yra LR ir kitos valsstybės pilietybes." --- Oj joneli joneli viskas lyg teisinga, bet sumaišei žodžių eiliškumą. Viskas išskirtinai pagal tavo siūlomą metodiką. Konstitucija kalba būtent apie "kitos valstybės ir LR pilietybę", o ne atvirkščiai.



87. Senis Šaltis
(2019-02-21 20:10:12)
(88.222.97.16) Parašė:

85. dr. Jonas Ramanauskas jormalūzas.com tai sakai nesuprantu? Taigi rodau neatitikimą su tais skaičiais ne mažesnį kiekį nurodytą, o didesnį, nei tu po tiek metų nurodei šiandien. gal tu neįgalus ir tau tuos straipsnius panaikino iki tavo dabar rašomo kiekio? tai reiktų suprasti ten buvo kažkokie niekalai, kad metams bėgant tavo išradimų ir straipsnių tik mažėja? Ir skaičiai mažėjantys pateikiami ne kažkieno kito, o tavo pačio. tagi taigi, apie negalias reikia mažiau kalbėti, kada pats esi toks. Be to ką čia kopini tuos komentarus iš FB, kelk nuorodą kur tai vyksta. Jau žinome, kad moki manipuliuoti, kaip ir su VLKK atsakymu, kada jų atsakymą perrašei savo žodžiais į priešingai reiškiantį. Ar ir vėl tik tavo "žodžiu" reikės pasitikėti?



86. dr. Jonas Ramanauskas [email protected]
(2019-02-21 18:58:22)
(98.213.209.6) Parašė:

Tęsiame diskusiją su Juru Palukaičiu. Juras Palukaitis palieka tokį atsakymą: "Oh boy... Mano patarimas: nebeskaityk savo "daktaro" straipsnių ir pasikonsultuok su šituos dalykus su iš tikro reikalą išmanančiu teisininku. Šimtai ir tūkstančiai žmonių, teisininkų, specialistų, Seimas, PLB ir KT nagrinėja šita klausimą 20+ metų, ir čia atėjot Jūs, pora "ižvalgių entuziastų", ir pasakysit "jūs VISI nuo pat pradžių nepastebėjot, kad konstitucija pasirodo "leidžia" dviguba pilietybe ... ir "leidžia" rašyti dviguba pilietybę leidžiančius istatymus...", "reik tik keist įstatymus" Nejuokinkit...:) Iš kitos pusės aš matau kad tu bėgioji po social media ir dedi šitą "Bičiulystės" straipsnį daugybėje grupių su prierašu "padiskutuokime!" , "please provide your comments!" Niekam kas iš tikro seka šitą diskusiją daug metų jūsų iškeltas klausimas jokio įspūdžio nepadarys. Ar ieškot plaut smegenis "mažiau žinantiems"? Kokią čia smegenų drumsitimo kampaniją esat sumastę? Jūsų veikla ir motyvai yra labai įtartini." *** Ponas Juras Palukaitis iš tikro yra įdomi asmenybė, nes teigia visiškai teisingai.... LR Konstitucija visiškai nieko nekalba apie "dvigubą pilietybę", nes kalba apie dvi pilietybes, tai yra LR ir kitos valsstybės pilietybes. Galite pasitikrinti LR Konstitucijos 12-o straipsnio 2-je dalyje. Paprasta. Ponas Jurai Palukaiti, ne ten kažkoks dr. Jonas Ramanauskas, o pats LIETUVOS RESPUBLIKOS KONSTITUCINIS TEISMAS pasakė, kad "Įstatymo numatytais atskirais atvejais LR pilietis gali būti ir kitos valstybės piliečiu.". Taip padarytas ir LR pilietybės įstatymas. Tikriausiai Juras Palukaitis NEPASITIKI ką sako pačios aukščiausios kvalifikacijos teisėjai ir kaltina "daktarą", tai kaltink save, kad nesugebi suvokti kas juodu ant balto parašyta. Gal reikia kvailam žmogui dar kartą pasakyti: LR Konstitucinis Teismas paaiškino, kaą reiškia LR Konstitucijos 12-o straipsnio antra dalis: "Įstatymo numatytais atskirais atvejais LR pilietis gali būti ir kitos valstybės piliečiu." Gal tamstai, Jurai Palukaiti yra niekaip nesuprantama kas čia yra parašyta? Abejoju ar tamsta turi nors pradinį išsilavinimą? Tai prašau neplauti smegenų "mažiau žinantiems". Vadovaukis LR KT paaiškinimu. O įdomu, kaip pats, Jurai Palukaiti, sugebi suvokti LR Konstitucijos 12-o straipsnio 2-ą dalį, gal kitaip nei LR KT "Įstatymo numatytais atskirais atvejais LR pilietis gali būti ir kitos valstybės piliečiu."?



85. dr. Jonas Ramanauskas [email protected]
(2019-02-21 18:39:56)
(98.213.209.6) Parašė:

to "84. Senis Šaltis" Esi protiškai neįgalus, nes nesuvoki, kad viso straipsnių ir išradimų yra daugiau, negu mano disertacijos pagrindas. Todėl tie skaičiai ir nesutampa. Koks apgailėtinas besmegenis iškrypėlis esi.



84. Senis Šaltis
(2019-02-21 18:34:55)
(88.222.97.16) Parašė:

78. dr. Jonas Ramanauskas jormalūzas.com parašė: "Disertacijos pagrindas yra 26 išradimai, 11 mokslinių straipsnių, o kartu su konferencijomis, tezėmis, ataskaitomis viso labo 56 literatūros nuorodos su mano pavarde." tačiau skaitom ir matom visiškus skaičių neatitikimus, kas meluoja net nesvarbu, svarbu, kad skaičiai iš jonelio pateiktų nesutampa su KTU. jau nebeatsimeni joneli skaičių? iš KTU "Inž. Jonas Ramanauskas (g. 1952 m. Kauno rajone), inžinierius (1975). Vytauto Di-džiojo universiteto Dendroklimatochronologijos laboratorijos inžinierius (1996). Paskelbė 20 mokslinių straipsnių, gavo 35 išradimų autorystės liudijimus bei 4 Lietuvos patentus." ---> o dar geriau ši jonelio frazė: "o kartu su konferencijomis, tezėmis, ataskaitomis viso labo 56 literatūros nuorodos su mano pavarde" ---> pagal jokias užklausas tokių nuorodų neina rasti. NEI VIENOS! Tu esi nulis.



83. Edis
(2019-02-21 18:29:09)
(78.62.185.248) Parašė:

Skaitykite Konstituciją . Lietuvos Konstitucija. 9 straipsnis Svarbiausi Valstybės bei Tautos gyvenimo klausimai sprendžiami referendumu. Įstatymo nustatytais atvejais referendumą skelbia Seimas. Referendumas taip pat skelbiamas, jeigu jo reikalauja ne mažiau kaip 300 tūkstančių piliečių, turinčių rinkimų teisę. Referendumo skelbimo ir vykdymo tvarką nustato įstatymas. -------------------- Tad štai parašyta AIŠKIAI. SVARBIAUSI TAUTAI KLAUSIMAI SPRENDŽIAMI TIK REFERENDUMU. KITO KONSTITUCIJA NEDUODA. Neduoda svarbius tautai klausimus spręsti paprastu balsavimu. Tad referendumas BŪTINAS. Kaip jis turi įvykti ar surenkant 300 000 balsų ar balsuojant Seime - neturi reikšmės. Tačiau kitaip negu referendumu svarbūs tautai klausimai NESPRENDŽIAMI. Referendumui įvykti reikia reikia net 50 procentų balsų nuo visų balsų teisę turinčių . Tad labai sunku ar net neįmanoma kad referendumas įvyks tokiomis sąlygomis. Tad reikia keisti referendumo sąlygas. Kadangi referendumo klausimas įeina į SVARBIŲ tautai klusimų grupę , reikia pirma referendumo dėl pačio Referendumo sąlygų. Žinoma greičiausiai jis teigiamu klausimu neįvyks. Tačiau jei klausimas referendumui bus pateiktas " Ar jūs pritariate dabartiniam Referendumo įstatymui ? . Galimi atsakymai " pritariu " ir " Nepritariu." O čia teisiškai jei negauna pritarimo , vadinasi referendumu piliečiai anuliuoja savo duotą 1992 metais pritarimą konkrečiai ne visai Konstitucijai o būtent referendumo įstatymui.



Parašykite komentarą
Ekspertai.eu įspėja, kad komentaras – tai viešas informacijos paskelbimas.
Komentatorius atsako už savo viešai paskelbtą žinomai neteisingą, įžeidžiančią, šmeižikiško ar nusikalstamo turinio informaciją (tai yra komentarai, kuriuose skatinama tautinė, rasinė, religinė ar kitokia neapykanta, raginimai nuversti teisėtą Lietuvos valdžią, organizuoti sąmokslą prieš valstybę, pakeisti jos konstitucinę santvarką, kėsintis į nepriklausomybę arba pažeisti teritorijos vientisumą, šiais tikslais kurti ginkluotas grupes arba daryti kitus nusikaltimus, kuriais kėsinamasi į Lietuvos valstybę) LR teisės aktų nustatyta tvarka.
Ekspertai.eu komentarų neredaguoja.
Komentarai su keiksmažodžiais ar vulgarybėmis bei piktybiškai kartojami tekstai yra šalinami.
Vardas
Komentaras