NATO generalinis sekretorius Andersas Foghas Rasmussenas, kalbėdamas apie grupės šalių prisijungimo prie NATO perspektyvas, pabrėžė, kad Organizacijos plėtros į rytus procesas bus tęsiamas ir kad aljansas sustiprins partnerystę su Ukraina.

Pasak jo, Rytų Europos šalių įstojimas į NATO yra „įspūdinga mūsų laikų sėkmės istorija, bet mūsų uždavinys dar neįvykdytas“, – jo žodžius cituoja „Deutsche Welle“.

Aljanso generalinis sekretorius pabrėžė, kad kiekviena Europos valstybė, kuri pajėgi padėti laikytis pagrindinių NATO principų ir kuri pasirengusi prisidėti užtikrinant saugumą jos įtakos zonoje, gali paduoti paraišką dėl narystės organizacijoje. Šiuo metu aljanso narėmis siekia tapti Bosnija ir Hercegovina, Makedonija, Juodkalnija ir Gruzija.

NATO generalinis sekretorius taip pat pareiškė, kad dėl krizės Ukrainoje NATO ketina sustiprinti savo buvimą aljanso šalyse narėse Rytų Europoje. Jis pabrėžė, kad ir toliau bus stiprinamos pastangos diplomatiniu keliu sureguliuoti krizę Ukrainoje.

Su JAV administracija artimai susijęs šaltinis skelbė, kad Vašingtonas planuoja padidinti savo karinį buvimą Lenkijoje, Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje. Pasak jo, JAV pripažįsta, kad Krymo prijungimas prie Rusijos „yra įvykęs faktas, Maskva vargu ar to atsisakys“, ir todėl dabar kalbama apie tai, kaip užkirsti kelią tolesnei krizės eskalacijai.

Ketvirtadienį kalbėdamas Briuselyje, JAV prezidentas Barackas Obama paragino NATO sąjungininkėms peržiūrėti dabartinius gynybinius planus, „atsižvelgiant į naujausias grėsmes “ , primindamas, kad visos aljanso dalyvės turi „ įdėti savo finansinį indėlį stiprinant bendrą saugumą“. „Man nerimą kelia tai, kad kai kurios mūsų NATO partnerės mažina savo išlaidas gynybai.

Situacija Ukrainoje turi priminti apie tai, kad laisvė nebūna nemokama“, – tvirtino B. Obama.

Naujausi

Komentarai (22)

Rikiuoti
reigardai2014-04-01 06:38

jau dabar visai be emociju destai savo globalia valdymo politikos analyze.zinai,kaip destytojas studentui pasakytu"tamstelei dar reikia pasimokyti",na ne tiek mokintis,kiek daug skaityti...

manau2014-03-31 20:52

NATO yra šaltojo karo reliktas, atgyvena. ES turi kurti savo, nuo JAV nepriklausomas ginkluotąsias pajėgas ir ginti savo interesus.

stasys2014-03-31 15:25

14...aš irgi įsitykines kad Rusija kaip tokia irgi atgyvena,..ir butų gerai jei ją kas nors pažabotų ? tik klausimas kas ? Liberalioji Europa,? kuri net nesugeba suformuoti vienos nuomonės ..tokiais svarbiais klausimais, o kas butu jei tokiam praito amžiaus hypiui..duotum šautuvą į rankas ..tik katastrofa pagal Paulauska.

stasys2014-03-31 15:10

Kvaila galvoti kad Rusija ims taip paprastai ir leis Nato pasistumti į rytus.. Nemanau kad čia kalba turėtų eiti apie Nato prioritetus,.. jie ne šios dienos klausimas. O Rasmunsenas savo nuomonę išsakė tik siekdamas pagerinti, US derybines pozicijas su Rusija. Pačiai Ukrainai tai pats blogiausias scenarijus.. taip kaip politinė kova už jos vientisumą persimeta iš Krymo.. pus. į Jos kontinentine dalį .. o čia jau visos priemonės Rusijai prieinamos.. Ukrainos valdžiai teks, pačiu rimčiausiu būdų išbandyti ant savo kailio, kaip atrodo šalis kuria drasko į gabalus .. svetima įtaką. Lavrovas ne šiap užsiminė apie Rusijos norą, kad Ukrainos regionai, patys apsispręstų dėl federacinio statuso Ukrainoje. Ir čia nereikia net spėlioti kaip bus siekiama vienokio ar kitokio rezultato. Ukraina išimtinai priklausys nuo vakarų pagalbos... bent kol kas... Rusijos pati geriausia gynyba, puolimas.

Vladas2014-03-31 14:45

JAV ir NATO " demokratijos ir " krikščioniškų vertybių" nešėjai ir jų samdyti pakalikai jau XXI a. Afganistane, Irake, Libijoje, Sirijoje nužudė ŠIMTUS TŪKSTANČIŲ žmonių... NATO ir JAV išgamos, bombomis ir raketomis sėdami „demokratines ir krikščioniškas vertybes“ musulmoniškuose kraštuose, stiprina ne tik radikalų musulmoniškąjį judėjimą. Tuo pačiu steroidais šeria iš tamsybių prisikėlusius nacius pačioje Europoje. Ir viskas dėl to, kad saujelė išrinktųjų vagių ir išnaudotojų dar labiau praturtėtų, o bepročiai politikieriai susikrautų politinį kapitalą? Esame Europos gyventojai, kurių vardu jie žudo Afganistano, Irako, Sirijos ar Libijos vaikus ir moteris. Todėl turime visas teises viešai pareikšti: ginklais barškinantys bepročiai, - gana už mūsų pinigus spręsti savo asmenines problemas! Nesileiskime kvailinami J. Gebelso metodais veikiančios ES ir JAV propagandinės mašinos. Puikiai žinome kieno ji išlaikoma, kieno interesus atstovauja ir kiek kartų iki ausų apsimelavo. Visi silpnapročiai, mūsų resursus naudojantys ne mūsų gerovei kelti, o Afganistano, Irako, Libijos, Sirijos vaikų ir moterų žudynėms, visiems laikams turi būtų pašalinti iš politinės arenos. Visi išgamos, dirbtinai sukūrę pretekstą ir užpuolę niekam negrasinusią Libiją,- Tarptautinio tribunolo turi būti teisiami kaip karo nusikaltėliai. Šalin purvinas kanopas nuo Afganistano, Irako, Irano, Libijos, Sirijos!

pilnai pritariu Raigerdui2014-03-31 14:45

NES prie Rusijos sienu turi buti atitinkama atsvara. Kaliningrado sritis su didziule karine grupote ikista i nato bloko vidu. Tai yra nenormalu. Dabar kaip tik ir yra proga stumteleti kariomene arciau Rusijos sienu, nes prie sito privede pati Rusija. O uz 5-6 metu bus galima deretis su Rusija del kariniu daliniu isvedimo is Kaliningrado ir Nato kariomenes atitraukimo nuo Rusijos sienu tokiu atstumu, kokiu Rusija atitrauks karines pajegas nuo Nato sienu.

pukasai2014-03-31 14:43

atsibodai su savo ,,paklodem,,geriau tokius tekstus rasyk liandzbergai.juk galima sutalpint i tris sakinius.

Raigerdui2014-03-31 12:26

Paaiškinkit man gerbiamasis, kaip galima pulti ir užgrobti Lietuvos dydžio teritoriją, kurioje dislokuota tos šalies 20000-tinė kariuomenė, neiššovusi nei vieno šovinio? Net maidano gaujos, užgrobdamos Kijeve valdžią, šaudė: ir į miliciją ir saviškiems į nugaras (Lavrovas vakar sakė turįs faktinės medžiagos šiuo opiu klausimu), o užgrobusios toliau šaudo (Saško Belyj).

įsitikinęs2014-03-31 12:18

NATO yra "šaltojo karo" atgyvena, JAV dominavimo pasaulyje įrankis. ES reikalingos nuosavos karinės pajėgos, kurios gintų Europos geopolitinius interesus.

Pikasas to 11 nr2014-03-31 12:05

Niekados nesu gavęs jokio atlygio už mintis komentaruose. JOKIO. NIEKADOS.

Raigerdas 7-am2014-03-31 04:07

Nemažai rusų dabar elgiasi, kaip kriminalai. Kai jie puola kaimynus, juos apiplėšinėja ir atiminėja iš jų žemes, tai jie sako, kad jie patys kalti, kad juos reikėjo užpulti ir pasisavinti jų teritorijas. Netgi nežiūrint į banditišką Rusijos elgesį, daugelis tautų būtų netgi palaikę Rusiją. Bet Ukraina buvo tas paskutinis lašas, kuris praktiškai atsigręžė prieš Rusiją. Kaimynai pagaliau praregėjo, kad šalia jų gyvena ne kaimynas, o elementarus grobuonis, kuris nori savo dalies, perdalinant pasaulį. Kokios gi jis nori tos dalies? Ogi, artimiausių kaimynų. Jeigu Rusija būtų atsiprašiusi Lietuvos ir būtų sutikusi nors dalį kompensuoti už padarytą žalą, tai Lietuva nebūtų jungusis į NATO. Galimai, netgi į ES. Bet Rusijos priešiškas elgesys artimiausių kaimynų atžvilgiu, ir kurstymas gražinti ankstesnes TSRS teritorijas, privertė gretimas tautas eiti į tokias sąjungas, kurios joms nėra naudingos, bet jos yra šiek tiek geresnės, nei Rusijos grobuoniški apetitai. Kvaila Rusijos politika kaimynų atžvilgiu, pastatė ją pačią į tokią situaciją, kai ji pati privalės įvesti savo šalyje KARINĘ DIKTATŪRĄ. Politikas V. Putinas, kritinės situacijos metu, tapo KGB-istu, ir nesugebėjo likti politiku ir atrasti politinių sprendimų. Rusams teks dabar save reabilituoti. Bet, padayti nusikaltimai neleis jai grįžti į normalią padėtį. Rusija ir toliau darys nusikaltimus kaimynų atžvilgiu. Viskas dabar priklausys nuo Kinijos. Jeigu ir Kinija nusisuks nuo Rusijos, tai Rusijai gali ateiti mirties ir gyvybės klausimas.

Pikasai2014-03-31 02:32

Ir vėl tu čia afišas klijuoji? Kiek moka už vienetą?

gudi giria2014-03-31 02:30

jus atsiminkit viena lt.valdzia I lektuvus ir isnes muila,o tautai misios.jie uz lietuvos krauja turi uzsieni viska parduoda zeme jiems reikalingi eurai auksa patvarke pasauline vagyste,kas isvogta,tai daug kam protu nesuvokiama dar pragaras priesaki palaukit pamatysit....

Pikasas2014-03-31 02:23

Situacija Kryme vis dar sudėtinga. Visi, kurie nesulaužė priesaikos savo valstybei traukiasi ar yra išvaromi iš jos dalies teritorijos. Psichologiškai jiems labai sunku ir tai vienareikšmiška. Tačiau po tokio smurtinio pažeminimo, pas tokius karius atsiranda dar didesnis ryžtas ginti savo šalį Ukraina nuo okupantų. Tad tie laikini nepatogumai laikui bėgant pasimirš, o parodytas herojiškumas vykdant stabdymo įsakymą liks atmintyje visam gyvenimui. Kur kas sudėtingesnė situacija užkariautojams. Kuris V. Putino apdovanotas generolas ar eilinis "žalias žmogeliukas" turi galimybę didžiuotis, kad jis kaip niekingas apsimetėlis,nusipirkęs parduotuvėje aprangą su šiuolaikiška ginkluote šiurpino Ukrainos kariškius ir Krymo gyventojų nemažą dalį. Jokie jie ne herojai. Net neabejoju, kad jie ir patys supranta, kas už tų visų fašistuojančių ovacijų ir lozungų slypi. Kad ir kaip tokie "didvyriai" bus pagerbti, vis tiek ateis asmenybių savęs įvertinimo laikas. Net ir po dešimčių metų, sulaukę brandos, buvę kariai dažnai sapnuoja apie savo tarnybą ir geriau supranta jos visus niuansus. Ir pozityvius ir šlykščius. Kai kas dėl tokių prisiminimų, gerokai atstumtas civilinės aplinkos, neatlaiko situacijos psichiškai ir net pakelia ranką patys prieš save. Rašiniuose vertinami karinių operacijų kaštai, skaičiuojamos griuvėsių krūvos, surašomi žuvę ar sužeisti, tačiau labai nedaug kas prasitaria apie didžiules psichologines traumas, kurias patiria kovoje kariškis su ginklu rankose, tankuose ar prie pabūklų. Bent jau mūsų internetinėje spaudoje tokių straipsnių nepastebėjau. Apie viską psichologai mėgsta pakalbėt, o štai apie kariškių tarnavimo karštuose Pasaulio psichologines pasekmes kalbama retai ir ne iš esmės. Esu asmeniškai matęs, kaip kareiviams buvo įsakyta į kiekvieną paleista iš kur nors "priešo", tiksliau kokio čeko šūvį atsakyti dešimčia. Sunkiai galėjau patikėti, kaip pasikeitė kareivių kalbos ir elgesys. Nemalonu net prisiminti... Dabar kai kas aiškina, kad Rusija neturi jokio preteksto pulti Lietuvą. Ne pretekste esmė, o tuo, kad prisibijoma NATO atsako. 1968 metais Čekoslovakijoje jokių pretekstų nebuvo. Buvo "200 darbininkų laiškas", prašantis KPSS politbiuro padėti kapitalistų skriaudžiamiems proletarams. Tik vėliau buvo išsiaiškinta, kad tas laiškas buvo eilinė kagėbistinė klastotė. Jokio toje gamykloje pasirašiusio darbininko nebuvo rasta. Tad, apibendrinus situaciją, lieka nelabai aišku, kokių kariškių reiktų daugiau gailėtis. Ar tie, kurie gindami savo valstybę buvo užpulti "berkutininkų bei "žmogeliukų" ar tų, kurie juos puolė, vykdydami agresyvių politikų ir generolų nurodymus? Manau, kad galėti nereikia tokių politikų ir generolų. Jie nusipelno tik pasmerkimo.

To 2 genocidas2014-03-31 02:05

Visa sita uzvirta kose, galetu sustabdyti , tik naujai isrinktas Prezidentas, nes jau per toli nuzengeme su tom nesamonem . Gyvenome kaip ir ramiai ,kol Ukrainoje neivyko revoliucija . Prie ko cia Lietuva ,kazkaip nesuuprantama.Kuom mes nusikaltom , kad mus turetu kazkas pulti.

Nesilaiko2014-03-31 00:53

Vakarai pažado, kurį davė kaip abiejų Vokietijų sujungimo garantą - NATO nesiplės į Rytus ir neartės prie Rusijos sienų. Ko daugiau galima norėti iš dvigubų standartų politikoje iniciatorių ir vykdytojų. Natūralu.

jeigu2014-03-31 00:40

amerikosai uzverzines zieda aplink rusija atsakas bus galingas ir baisus.mano suo jeigu kas bando artintis prie jo budos irgi kanda.taigi su rusija viskas tvarkoje.

Mano nuomone2014-03-30 23:46

Ne taikos balandžiai,bet maitvanagiai-jie ir sukels karą Lietuvoje.Ko jie lenda į kitas šalis

o2014-03-30 22:47

tai reiskia,kad raketos kris ir ant Lietuvos.Cia ir pasimato kas is tikruju yra agresorius,kodel NATO ignoruoja Rusijos reikalavima nesiartinti prie jos sienu?

turbūt2014-03-30 21:43

ne veltui buvo pasirinkta "energetinės nepriklausomybės" politika - suniokotos teritorijos principu, (skalūnų dujų išgavimo pasekmės)

Genocidas2014-03-30 19:43

Taip, tai tikra tiesa,mes lietuviai būsime mėsa patrankoms už svetimuosius. Pilnai pritariu 1-ajam komentarui. Kai valstybė išgrobstyta,belieka žmogelius išnaikinti. O ar rūpi žmogeliai valdantiesiems? Žmonių reikia, kai vyksta rinkimai, ir žmogelių "mėsos" ir kraujo ginti ponus,kurie ramiai sėdės slėptuvėse ir nejaus jokio karo. Kur slėptuvės paprastiesiems žmonėms? Kas paaiškino, kaip apsisaugoti nuo bakteriologinio, cheminio, branduolinio ginklų panaudojimo? Gal išsikasti mirties duobę? Pagal valdančiuosius tai mirties duobė geriausia apsauga tautai.

Kieno interesus gins Lietuva ? "Rotšildų"?2014-03-30 19:00

Tai gaunasi, kad Lietuva bus paversta pirmąją fronto linija būsimame kare prieš rytų šalis. O lietuviai taps pirmieji - patrankų mėsa už svetimuosius. Kieno interesus gina ir stumiama krauju ginti Lietuva? Amerikinių finansinių korporacijų, "rotšildų", "Naujosios pasaulio tvarkos" juodųjų ... kardinolų interesus? Betgi Lietuva bus pirmoji auka, ant "rotšildų" interesų altoriaus. Sprendžiant iš tos konservatorių vadukų ir kitų valdžiagyvių isterinio klyksmo, Lietuvos žmonių laukia Lietuvių Tautos sunaikinimas.

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi