Prezidentė Dalia Grybauskaitė Nemenčinėje, Lietuvos kariuomenės vado Adolfo Ramanausko kovinio rengimo centre dalyvavo karinėse pratybose „Gintarinė valia 2014“.

„Pagrindinis šių pratybų tikslas stiprinti visos Lietuvos – kariuomenės ir valstybės institucijų gynybinį pasiruošimą, gebėjimą užtikrinti valstybės valdymą krizinėse situacijose, planuoti, vykdyti ir koordinuoti bendras operacijas, teikti logistinį, medicininį ir kitokį aprūpinimą“, – teigiama prezidentūros pranešime.

Prezidentė susipažino su pratybų „Gintarinė valia 2014“ scenarijumi, dalyvavo pirmoje Lietuvoje strateginio lygmens sprendimų priėmimo simuliacijoje. Šalies vadovė taip pat aplankė Krašto apsaugos savanorių pajėgų vadavietę, apžiūrėjo lauko stovyklą, stebėjo gynybinių operacijų planavimą.

„Šalies gynybai turime būti pasirengę tinkamai. Labai svarbu, jog kariuomenė, valstybės institucijos ir šalies žmonės turėtų aiškų veiksmų planą, gerai žinotų ką turi daryti tiek ruošiantis atremti agresiją, tiek agresijos prieš Lietuvą atveju. Ginti Tėvynę – kiekvieno piliečio pareiga“, – sakė Prezidentė.

lrp.lt“, „ekspertai.eu“ inf.

Naujausi

Komentarai (33)

Rikiuoti
Juza2014-04-17 15:30

Dar savaitė, kita ir su lenkų pagalba, šimašiams ir butkevičiams talkinant, užgesinsite bet kokius patriotizmo likučius bei norą ginti Lietuvą. Per ilgai šį marazmą tampote po mūsų šalį.

balsas2014-04-17 11:13

Tai per prezidento rinkimus ir bandysim nuo panasiu apsiginti.

26Ona komentarui2014-04-16 18:10

Daug tu runkeliu lietuvoj...pakalbi gryzus ,tai nesitiki ,kad zmones su tokiom isplautom smegenim ir gyvena sau toliau ,kaip sovietmeciu...kas gins /,kad nebebus kam ginti ...jauni ri stiprus zmones emigravo ..tai kas ka begins..

13 KOMENTATORIŲ -2014-04-16 18:05

paskirti aukščiausiu karo vadu.Gerai sustrategavo..

to Vakarė2014-04-16 17:29

Puikus planas. Siūlyčiau Tamstą( pagal geriausias Maidano tradicijas) laikinuoju prezidentu.Vis kažkas konkretaus...

Vakarė2014-04-16 17:24

Pritariu 12. -tam, 13. -am ir 14. -am :):):) Jus visus tris reikia sodinti vietoje varlyčių ministro ir viceministrų krašto apsaugoj, t. p. VSD. ------- 12. “Taigi jei Tėvynė okupuota reiškia, jei užpuls kažkas iš išorės tai vienas okupantas mušis su kitu. Šiuo atveju tikslas vienas visiems lietuviams - išsaugoti savo ir savo artimųjų gyvybes. O vėliau susidarius palankiom aplinkybėm perimti valdžią.” ------- 13. strateginis planas “į pirmą gynybos eilę statome ES parlamento narius (blinkevičiūtę vėliavneše),seimo narius su šeimomis, konstitucinio teismo teisėjus, pareigūnus, politrukus, žurnaliūgas ir politikos apžvalgininkus, policininkus ir muitininkus. Antroje eilėje armija, kuri prižiūrės, kad pirma eilė neišsibėgiotų (bėgantį naikins). Na o toliau jau tauta, priklausomai nuo to, kaip elgsis pirmoji linija...” ------ 14. papildymas 13. -am “visų šitų liaudies gynėjų jaunuosius palikuonis reik paimti įkaitais, kad jie nesugalvotų bėgti ir didesnį entuziamą jaustų.”

Neprivaloma gynyba2014-04-16 17:16

Ką reikia ginti? Ne tėvynę ginti reikia, kai iš jos reikia emigruoti. Emigruoti dėl išgyvenimo,nes per prievartą reikia emigruoti,dėl geresnio pragyvenimo. Ar tokią tėvynę reikia ginti,kurioje negalima padoriai išgyventi,senukai badu marinami,mažinamos jų ir taip mažos pensijos,kyla maisto kainos, o valdantieji vis keliasi sau atlyginimus?. Ar tėvynę reikia ginti, ar ponus,kurie ramiai pasislėpę rūsiuose,jei kils karas stebės, kiek nekalto kraujo bus pralieta,dėl jų besaikio kiršinimo. Niekas varu nenuvarys ginti ponų,nes tauta neturi už ką ponų ginti. Nenusipelnė.

Ona2014-04-16 17:06

bet girdziu, kad atsiranda dar tikru runkeliu kas uz Grybauskaite balsuos.

nuo2014-04-16 16:43

seimo vagiu gint ,tai mes sutinkam,bet toliau atsiprasome...tegu liandzbergos anukai gina.

kad2014-04-16 15:30

tie piliečiai su valdiškais kočėlais išvaikyti?Be meilės ir pagarbos piliečiams nieko nebūna.

to Stasys2014-04-16 15:12

Pritariu kiekvienam tavo zodziui.Tik labai apmaudu ,kad taip mastanciu Lietuvoje liko nedaug.Visi sitie grobstytojai,vagys ir veidmainiai,tarnaujatys jankiams,eirosojuzui ir savo kisenei turi buti baudziami!

Vyts2014-04-16 14:53

Pilnai pritariu.Net ginklu. Nuo penktosios kolanos kuri čia buvo nesenai įvardinta ir prezidentų pamynusių Tautos Konstituciją. Kaip parašyta konstitucijoje piliečiai .....VISOMIS PRIEMONĖMIS , ginti Konstituciją ir Valstybę .Nerypaukit kai imsim ginti .....

cha2014-04-16 14:46

visiškai pritariu 13tajam :)

hehe2014-04-16 14:25

Pilnai pritariu gynybos planui išsakytam 13 komentatoriaus!

stasys2014-04-16 14:16

Kiekvieno piliečio pareiga reikalauti, kad už organizuotus ir įvykdytus kriminalinius nusikaltimus: tautos genocidą, gegužės 17-osios pogromą Garliavoje, psichologinį terorą, Bankų plėšimus, FNTT vadovų neteisėtus atleidimus iš pareigų, Darbo partijos šmeižtą ir t. t. AMBo mokinei-oligarchų statytinei būtų pradėta apkalta ir iškelta baudžiamoji byla. Nusikaltėliai turi būti teisiami, kaip Pinočetas, Huseinas ir sėdėti kalėjime, o ne Prezidentūroje. O žiurkių, kurios pirmos spruks iš Lietuvos, kaip pasielgė Smetona, Adamkai ir kt. ginti neverta.

Tikrai?2014-04-16 14:14

Grybauskaites pavyzdziu mums jokio skirtumo su kuo kolaboruoti - ar su SSSR, ar su ES!

Kurią tevyne?2014-04-16 13:54

Ja is musu ateme,issidalino,isdraske,pasidalino. Ir parduot ruosiasi!

audrius2014-04-16 13:53

pritariu 13 komentarui taip ir turetu buti kad rodytu pavyzdi

Pikasas2014-04-16 12:49

Lietuva dabartinėje situacijoje turi ne tik pasitikėti NATO pagalba,tačiau ir pati ruoštis gynybai, jei to prireiktų. NATO karių batalionas Lietuvoje jau dabar būtų kaip simbolinė atgrasymo priemonė. Tik KAM ministrui taip neatrodo. Tai, kad vyksta karinės pratybos, taip yra geras ženklas mūsų saugumui. Nemanau, kad V.Putinas buvo iki galo nuoširdus pokalbiuose su Vakarų šalių lyderiais. Vargu ar jis paaiškino, kad Ukrainai gresia Rusijos imperijos karinė aneksiją ir padarymas iš sudraskytos Pietų kaimynės likučių klusnaus vasalo surištomis rankomis. Vis daugiau pateikiama nuomonių, kad Ukrainos valdžia nieko ar beveik nieko nedaro. Taip, jinai tik gan santūriai naudoja karines pajėgas ir tik ten, kur karine jėga panaudojama prieš aerouosto užgrobėjus, šaudančius net į lėktuvus ar milicijos būstinių su visa ten esančia amunicija ir ginklais šturmuotojus. Jei koks nors panašus atvejis būtų kur nors Rusijoje, tai visokie svetimos šalies "žali" ar "mėlyni" žmogeliukai būtų tučtuojau sunaikinti. Gal net su visais pastatais. Prisiminkime kaip buvo išnuodyti ir išžudyti netgi teroristų įkaitais Beslane ar teatre Maskvoje. Netgi nuodų formulės rusijos spec. tarnybos nepanoro atskleisti, kad btų galima bent jau dalį Rusijos piliečių gyvybių išgelbėti. Kai apie Ukrainos pasipriešinimą diversantams ir teroristams, kaip kažkokį blogį, prabyla asmuo, kuris vadovavo Čečėnijos žudynėms, tai nyku net skaityti tokius grasinančius aiškinimus. Ukrainai reikia išlaukti be didesnių karinių incidentų bent iki ketvirtadienio, t. y. iki Ženevoje turinčio vykti keturšalio pasitarimo. "Žaliems žmogeliukams" - priešingai, reikia išprovokuoti kuo daugiau susirėmimų, kad iš tokio susitikimo Rusijos valdžia galėtų kaip nors išsisukti. Ką gali jos atstovas tokiame susitikime paaiškinti, kai faktai apie Rusijos karių jau dabar vykdomą šliaužiančią okupaciją yra tiek, kad net neaišku, kam dar gali būti kas nors neaišku. Rusijos piliečių požiūris į V. Putino vykdomą politiką negali pasikeisti staigiai. Na, nebent jis išprovokuotų pasaulinį karą. Bet ir tai būtų tik istorinėje perspektyvoje, nes net laimėtojų branduoliniuose pelenuose nebūtų. Juk būtent tuo kai kas bando gąsdinti Jungtines Valstijas. Visuomenės nuomonės kaita yra ilgas procesas. Net ir Lietuvoje, po 24 metų Nepriklausomybės vis dar matome sovietinių reliktų. Nuomonių kaita Rusijoje gali prasidėti, kai visuomenė susivoks, kiek Rusijos ekonomikai kainavo, kainuoja ir kainuos V. Putino karinės avantiūros. Visa tai Rusijos gyventojai laikui bėgant patirs asmeniškai. Tik tada prasidės normali reakcija į naują situaciją. Rusijos režimas skuba sudraskyti pietuose esančią kaimynę Ukrainą. Tuo pat metu jau žadama, kad bus stengiamasi atstatyti visą buvusią Sovietų Sąjungos erdvę. Kokios turi būti ekonominės sankcijos Rusijai, kad jas pajustų V.Putinas ir jo aplinka? Tie draudimai atvykti į ES šalis kelioms dešimtims aršiausių politikų bei valdininkų, yra tik pado drakonui pakasymas. Iš tikrųjų, Rusijoje padidintas patriotizmas pereina į egresyvų nacionalizmą, kuris kelia pavojų ne tik užsienio šalims, bet ir pačiai Rusijai sunkiai nuspėjamomis pasekmėmis.

to 13. strateginis planas2014-04-16 12:05

geras planas...tik pridėčiau, kad visų šitų liaudies gynėjų jaunuosius palikuonis reik paimti įkaitais, kad jie nesugalvotų bėgti ir didesnį entuziamą jaustų.

strateginis planas2014-04-16 11:34

į pirmą gynybos eilę statome ES parlamento narius (blinkevičiūtę vėliavneše),seimo narius su šeimomis, konstitucinio teismo teisėjus, pareigūnus, politrukus, žurnaliūgas ir politikos apžvalgininkus, policininkus ir muitininkus. Antroje eilėje armija, kuri prižiūrės, kad pirma eilė neišsibėgiotų (bėgantį naikins). Na o toliau jau tauta, priklausomai nuo to, kaip elgsis pirmoji linija...

to 9. Vadakste2014-04-16 10:40

atvirkščiai viskas labai gerai pagalvota. Lietuvos okupantams labai naudinga, kad kuo mažiau būtų lietuvių Lietuvoje, taigi emigracija skatinama visokiausiais būdais. Kuriamos visokios ale globalios lietuvos ir t. t. O dėl gynybos okupantai valdžiasnukiai ale peteliškinai taigi pasakė: nereikia mums šauktinių, mes kuriame profesionalią kariomenę. O šauktiniai turėtų būti kariuomenės. O tautai kariuomenė tai jos gynėjas, o ne samdinys už pinigus. Taigi ši kariuomenė ir tegul gina. Taigi turim profesionalią ale kariuomenę, tai ji tegul ir gina. Tai jos darbas už pinigus. O jei nesugeba apginti tai kokie jie profesionalai. Be to, kad ginti Tėvynę reikia ją turėti. Taigi jei Tėvynė okupuota reiškia, jei užpuls kažkas iš išorės tai vienas okupantas mušis su kitu. Šiuo atveju tikslas vienas visiems lietuviams - išsaugoti savo ir savo artimųjų gyvybes. O vėliau susidarius palankiom aplinkybėm perimti valdžią.

Ginkites patys,as turtu neturiu ir2014-04-16 08:34

Nuo kada prisiminet piliecius,nes iki siol Lietuvoje gyveno,tik gaujele "elito",pilieciu niekas nemate ,negirdejo ir nepastebejo...

durnas, bet klausimas2014-04-16 05:32

jeigu niekas negina pilieti nei konstitucija nei valdzia,tai ka jis turi ginti, valdzia? O gal taip bus atsikratoma tais likusiais lietuvos gyventojais kad ivykdytu kieno nors nurodimus,taip kaip latvijoje apgyvendinti atitinkama kieki kitatauciu. As asmeniskai nesiruosiu nieko ginti,nes lietuva neturi tokios galios atsilaikyti,o gult po tanku kaip lansbergio revoliucijos metu kad kazkas po to vel tuktu na jau ne. Visvien bus taip kaip amerika ir rusija nores,mes sitam galinguju zaidime esam tik kilimelis kojom nusisluostit.

Vadakste2014-04-16 04:38

Kodel anksciau apie tai negalvota , kai dauguma jaunimo isvyko is salies ir dirba ES laukuose, biuruose ir kitose uzsienio vietose . Kas dabar juos sugrazins , ar sugryze tures darbo , va cia yra Lietuvos problema.Privire koses su ta Ukraina , tai dabar gali buti nemalonumai visiems.Karui ne ir deretis taikiai. Saugot zmoniu gyvybes.

gaudy2014-04-16 04:37

šitie striktai vykdo sabotažą su vyriausioju kariuomenės grybu ir dar kalba apie kažkokią gynybą. Pvz. nupirko karinius laivus geldas išminuotojus, kurie valo Baltijos jūrą, kad ruskiams būtų lengviau, kad okupuodami nesusisprokdintų. Turim vieną karinių oro pajėgų generolą ir vieną naikintuvą. Taigi suprantama jei turėtume šimtą tai reikt 100 generolų, o kur dar jų štabai. Tai suprantamas peteliškino pareiškimai kad per brangu. Be to iš lenkų girdėjau nupirko kažkokių mobilių priešliektuvinių įrenginių, kurių našumas : pataiko į vieną iš dvidešimties, t. y 19 varo prošalį. Vo koky prota bokštą mūs peteliškiną ir vyriausieji kariuomenės baravykai.

gaudy2014-04-16 04:26

o tai ką ginti jei Tėvynę seniai pardavėt. Tai naujieji savinkai ir tegina. o kodėl turėčiau galvą guldyt už danų kiaules ar olandų tulpes ...ar Qbilo su šutve šiknas.

geriausia gynėja - Ulbinaitė2014-04-16 03:49

ji prezidentės žodzius įgyvendina kaip maryte melninkaite.

piliete2014-04-16 02:59

mes ir ginam,tik,kad seimas,vrk ir vat trukdo.musu tankai -referendumai.

Mažumėle juokinga2014-04-16 02:56

Na, tikrai nėra noro guldyti galvą už parduotą teritoriją. Ką reikės ginti? Danų kiaulininkus? Olandų tulpių lysves?

xxx2014-04-16 02:55

O JUSU PAREIGA IS PENCININKU ATIMTI DUONOS KASNI ... BAISU LIETUVOJ ,MELAGIU MELAGIAI

Pilietė2014-04-16 02:52

Labai svarbu, jog kariuomenė, valstybės institucijos ir šalies žmonės turėtų aiškų veiksmų planą, gerai žinotų ką turi daryti tiek ruošiantis atremti agresiją, tiek agresijos prieš Lietuvą atveju. Ginti Tėvynę – kiekvieno piliečio pareiga“, – sakė Prezidentė. Šiuo atveju teisingai prezidentės pastebėta, tačiau, deja, kalbos kol kas tik ir lieka kalbomis. Va kad tie visi gražūs žodeliai pavojaus akimirka pavirstų ginklais ir kad paprasti žmonės, iš anksto nežinodami, kur slėptis, sugebėtų išsaugoti savo gyvastį ir dar apginti kitus, va čia tai būtų puiki strategija ir taktika. Turbūt prezidentė ir kiti aukšti asmenys, atsakingi už valstybės gynybą ir piliečių saugumą, šito ir tikisi.

Vakarė2014-04-16 02:37

bet ne prezidentės pareiga? Jos pareiga turbūt parceliuoti ir išpardavinėti?

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi