Prezidentė Dalia Grybauskaitė neigiamai vertina Seimo statuto pakeitimus, pagal kuriuos sudaromos galimybės atleisti valstybinių įstaigų vadovus, jeigu Seimas nepritaria įstaigos veiklos ataskaitoms. Jos teigimu, nors Seimo statutas yra išskirtinai Seimą liečiantis dokumentas, jo pataisos gali reikšti tai, kad bus daromi atitinkami pakeitimai valstybinių įstaigų įstatymuose.

„Keisti ir tobulinti Seimo statutą yra visiška Seimo prerogatyva. Tačiau gali būti taisomi ir institucijų įstatymai.

O ši pataisa liečia 15 valstybinių įstaigų, tarp jų ir kontroliuojančių, tokių kaip Valstybės kontrolė, Kainų komisija ir t. t.

Tai tokius pasiūlymus vertinu kaip ir anksčiau. Tokie siūlymai per 20 metų buvo priimami, panaikinami ir vėl iškeliami.

Tai yra mėginimas politizuoti kontroliuojančias institucijas“, – žurnalistams Briuselyje sakė šalies vadovė.

Prezidentė neteigė, jog vetuos šį įstatymą, tačiau pažymėjo, kad tai rodo, jog dabartiniai parlamento nariai nori padaryti šias institucijas priklausomas nuo jų.

„Tai yra žingsnis į šių institucijų politizavimą. (...) Tai charakterizuos valstybę labai aiškiai: dabartiniai Seimo nariai nori verslą ir rinką padaryti tiesiogiai priklausomus nuo politikos“, – konstatavo D. Grybauskaitė.

ELTA primena, jog Seimas, priėmęs nutarimą nepritarti valstybės institucijos vadovo, kurį skiria Seimas, pateiktai metinei institucijos veiklos ataskaitai, galės pavesti šią ataskaitą svarsčiusiam komitetui pateikti Seimo nutarimo dėl nepasitikėjimo tos valstybės institucijos vadovu projektą artimiausiame Seimo posėdyje.

Šiuo atveju Seimas artimiausiame posėdyje balsuotų dėl valstybės institucijos vadovo atleidimo iš einamų pareigų.

Už šias pataisas balsavo 85 Seimo nariai, 16 buvo „prieš“, 6 parlamentarai susilaikė.

Eltos inf.

Naujausi

Komentarai (35)

Rikiuoti
Kritikas Pikčiurna2013-06-29 12:55

Paistalai. Nuo kada Prezidentas nėra politinė figūra? D. Grybauskaitė savo intrigų, šantažo ir visų supriešinimo su visais politika pagaliau išprovokavo Seimą pradėti valstybės institucijų kontrolę. Nežiūrint to, kad Seimas dar atstovauja klanus, jam sunkiau nei Prezidentui susitarti ir priimti šališkus sprendimus. Statuto pakeitimai yra nukreipti teisinga kryptimi, bet to nepakanka, nes Prezidentas ar Seimas turi ne tarpusavyje peštis dėl įtakos institucijoms, bet visi jie turi ATSTOVAUTI Tautą - Lietuvos valstybės suvereną ir viešą interesą.

to 332013-06-28 23:42

Jei zengtu koja kojon tai Betingis siandien nebutu atleistas ir dar ilgai sildytu kede, , kas kas labai nori prezidente parodyti kaip klano atstove, globeja, bet nelimpa prie jos jokios koja kojon, na nesistemine ji , nesistemine, todel sisteminiai vilkai ir susivienijo pries ja , pries Valy, bet sis projektas tikrai nepraeis, galiu jus nuliudyti

32am2013-06-28 23:28

"Laviruoja" ar žengia "koja kojon"?

to 282013-06-28 22:47

Su nusikalteliais, parsidaveliais, isdavikais tik taip ir reikia kalbeti. Jokia kita forma netinka. Nusikalteliai uzvalde valstybe ,seniai visiems aisku. Prezidente viena laviruoja tarp grupuociu, akivaizdziai bijo daryti staigiu judesiu , butu jos valia ir VSD butu rekstrukturizuota ir tt, bet seimo klaniniai presinasi Matai Valy uzsimane pasalinti, kuris kas ka bando keisti, po to bus eile prezidentei. ? Tik pirmalaikiai rinkimai gali isspresti si problema

jaras2013-06-28 22:44

sita zaisliuka butinai reikia atimti is prezidenturos.jeigu seimas neigalus sutvarkyti tai kam dar tageneralinio ataskaita seime.atejai pamalei beleka .vistiek zinai kad seimas nieko tau nepadaris.cirkas ir tiek.o mums akiu dumimas.

ome2013-06-28 21:28

Tai taip ir turi buti, jei neptritariama, visogero, neveltui kubilas gi bijo, gali gi isaisketi jo vyriausybes daryti nusikaltimai, valys gi nedrysta ju judinti.

28ai nuomonei2013-06-28 21:27

"Gauja", "gatviniai","išvaikyti" yra fašistinio vienasmenio valdymo kalbėjimo forma. Aišku ir kvailių kalboje tokių epitetų pilna. Nor jie(kvailiai) kaip ir "nė prie ko".

nuomone2013-06-28 21:00

Gerai butu kad Prezidente paleistu tos nusikalteliu ir pedofilu korumpuota klana dengencius seimunus. Ten gi gal kokie 20 tik gali vadintis seimunai, o kiti susipine su saikom , gaujom. Ir dabar tokiu veikeju ziniun pereis pagrindines valstybes strukturos ??? Savaime aisku Prezidente to nedaleis.Atba Prezidente nusodins si gauja, arba bus nauji Seimo o gal net ir Prezidento rinkimai

___2013-06-28 19:30

seimas siekia atsakomybes buvimo uz darbo rezultatus.jei neigalus tai eik lauk ir nekankink zmoniu savo neismanymu..

AS2013-06-28 18:55

polikarpova supanikavo, atims jos zaislini prokurora , fntt ir stt vadukus... siaubas kokie negailestingi tie seimunai,beliks i europa vaziuot i aukstus postus polikarpovai ,nes nebegales tyciotis is teisingumo cia

slysta žemė iš po kojų2013-06-28 18:49

Kad ir kokia niekam tikusi būtų didesnė dalis Seimo,parlamentarai yra išrinkti Tautos valia ir VRK malone(atskiras klausimas). Grybauskaitės patarėjai rinkti nebuvo,todėl nereikėtų palikti visai valstybei svarbių institucijų vadovų likimo prezidentūros patarėjų rankose. Seimas ne tik kad turi,bet net ir privalo kontroliuoti jam atskaitingas institucijas! Ir nereikia čia kišti politikavimo. Daug daugiau politikuoja Daukanto aikštės biurokratų gvardija.

Kaip norėtusi2013-06-28 16:56

kad ir banko Snoras sužlugdymo organizatorei Grybei ateitų atpildo valanda.O ji galvoja, kad "kišeninių"prokurorų pagalba sufabrikavus įtarimus banko akcininkams galima viska paslėpti...

2 na2013-06-28 16:51

Noras turėti Lukašenką ar Lukašenkę, kurie vienasmeniškai, diktatoriškai skirtų ir atleistų visų jėjos ir teisėsaugos struktūrų vadukus yra gajus ne tik tarp kvailiausių ir nuolankiausių vergo mentalitetą turinčių asmenų, bet ir vidutinio kvailumo ir vidutinio nuolankumo vergų. Kad ir kaip nepatiktų Seimas, taai vienintelė institucija atstovaujanti tautą. Vieno žmogaus valdžia, kad ir koks jo 'imidžas" būtų yra nonsensas, kas anksčiau ar vėliau išvirsta į antidemokratiją, padeda susiformuoti totalinei šešėlinei valdžiai. Nereikia bijoti Seimo viršenybės, skiriant ar nuimant aukščiausius pareigūnus. Be priežasties pareigūnų niekas nenuiminės. Atviros vagystės laikai praeityje, tuo labiau pareigūnų kaita yra demokratijos pamatas. Manau anksčiau ar vėliau demokratinės valstybės atsikratys prezidentinio valdžios rato, kaip buvo atsisakyta karalių ar imperatorių valdžios. Jei ir paliks kur, tai tik kaip sceninės dekoracijos. Ne daugiau.

jo2013-06-28 16:11

Man protu nesuvokiama , kaip zmones gali pasitiketi tokiu seimu. Tai gi kas ten sedi??? O gi pedofilu klano stogai. Ir dabar norit kad klanas kontroliuotu visas valstybes tarnybas.

na2013-06-28 15:39

seimas turės autoritetą kai rinkėjai elgsis atsakingai. Autoritetą turi dalis seimo narių ir didelį.Pvz. gerb.Urbšį rinko žmonės tiesiogiai ne per partijas.Žmogus buvo gerai užsirekomendaves,gavo žmonių pasitikėjimą ir sakosi dirba rinkėjams ne partijoms.Tai kai bus renkamos asmenybės,kurios savo nesavanaudiškumu išsikovojo žmonių pasitikėjimą realiai ir seimas ir priimami įstatymai ir gyvenimo kokybė Lietuvoje keisis.

kad2013-06-28 15:25

Lietuva Parlamentinė Respublika.Jei sprendžia Lietuvos žmonių rinkti atstovai ir 141, galimybė suklysti gal mažesnė nei sprendžiant vienam,tuo labiau,kad seimo nariai labai įvairūs žmonės tai ir nuomonės apsvarstomos labai įvairios?

Vyriausybei2013-06-28 15:14

net nezinant ka daryti ekonomikoje,o Seimui posedziaujant tik po puse dienos,kyla daug visokiu eretisku minciu.Kaip sako,kai suo neturi ka veikti,tai kiausus laizo.Ti Konstitucija aiskiai pasako,kas uz ka atsakingas,o Seimo statutas,tai Seimo vidaus reikas. Todel reikia keisti Konstitucija ir ne paprastai,o referendumu,kadangi priimta ji referendumu.

To 8. rima2013-06-28 14:41

apie kokia krize sapalioji? Ar ta, kuria konservatoriai sugalvojo, kad galetu praskolinti valstybe? Kokia gali buti krize pas ubaga, kai vidutine alga 250 euru?

Vilnietė2013-06-28 14:34

Tikrai šituo pašnekėjimu prezidentė parodė, kad ji trokšta būti diktatore, o tautos rinkti atstovai negali turėti jokių galių, nors demokratin ėje (kokia galėtų būti) valstybėje kaip tik tautos rinktas parlamentas PRIVALO kontroliuoti visas tokias įstaigas (visą 15), kad jos dirbtų ne savo, ne nusikaltėlių, ne klanų, o tautos labui. Geros tvarkos nėra, tačiau jos reikia siekti ir kontrolė turi būti seimo rankose, o ne vieno asmens rankose, kai tas asmuo panori sau kokių rezultatų, taip ir darys, tai jau jokia ne demokratija. O seime, nors ir neidealiame, yra įvairių žmonių, turinčių įvairias nuomones, todėl derinant tas įvairias nuomones, galima prieiti ir geresnių išvadų. O verkiantiems (rima) dėl prezidentės ypatingų gebėjimų ir laimėjimų, tai reikėtų juos aprašyti konkrečiai, nes jų neteko pastebėti. Pvz. , valio nekompetencija ar visiškas bukumas akivaizdus - jokia didelė korupcijos byla neištiriama (operos teatras, VEKs, gariūnų bylos ir t. t. ), namato, kas kaltas dėl Snoro, nors Gailius labai aiškiai parodė kas, žodžiu , toks asmuo seniai turėjo būti pašalintas iš pareigų, tačiau kodėl jis tinka prezidentei? Gal panaši priežastis, kaip ir Gailiaus ir Giržado atveju?

alfa Kindziulis2013-06-28 14:08

Seimas privalo atsiimti tai, ką prezidentė įsidėjo į kišenę ir teisingumas smuko.

Manau,2013-06-28 13:44

kad toks įstatymas yra reikalingas ir skatins valstybės institucijas dirbti efektyviau visuomenės (rinkėjų) labui.

Cha2013-06-28 13:39

Isivaizduoju koks smugis Grybauskaitei,valdzia slysta is ranku, o cia jau tikrai smugis.Manau viskas labai teisinga, nes Lietuva ne prezidentine valstybe ir visas institucijas turi reguliuoti seimas.Labai sveikinu seima su protingu zingsniu

pritariu 8 am kom2013-06-28 13:29

kadangi seimas be autoriteto,tai atiduoti jam sias galias yra pavojinga

PILIETE2013-06-28 13:06

gal jau laikas kad tautos balsas butu girdimas ir kontrole turi but seimui valio

Pensininkas2013-06-28 12:58

Ne paslaptis, kad Prezidentūra yra "privatizavusi", berods, net 15 valdžios institucijų: prokuratūrą, teismus, VSD, STT ir t.t. Tai kaip jai ne panikuoti, kai šis "turtas" pereina į kitas rankas. Tai savotiška tylioji revoliucija, kuri, mano manymu, yra naudinga valstybei. Įtvirtinama Kostitucinė nuostata, kad Lietuva yra parlamentinė Respublika.

omg2013-06-28 12:57

priešrinkiminis ponios šokis?:) su kuo gi kovoti, jeigu ne su "blogu seimu"? savęs gi į dvikovą neiškviesi :))kaip kitaip laimėti tautos balsą? bet daugelis mato, neišdegs.

to 8 rima2013-06-28 12:46

Visiskai pritariu jums , tik aklas gali nematyti kokias pastangas deda prezidente kad pazabuoti korumpuota klana ir koki sulaukia pasipresinima. Grupuotes pamazu ardomos, Betingis atleistas, viena grandis jau nukirpta. Ji gi nevisagale , sunku kaip palaikimo nera o vien tik puolimas. Kad nieksai puola tai normalu, bet kai suklaidinti , nesusigaudantis situacijoje zmones , tai jau nejuokinga.

rima2013-06-28 12:30

komentatoriai puola prezidente nes nesuvokia nieko. taciau kiekvienas turi pagalvoti kodel jis geriau gyvena dabar negu iki krizes, ir kiek del to sveikatos atidave prezidente. tikiu, kad grybauskaite laimes ir ateinancius rinkimus, todel korupcija bus galutinai pazabota o oligachinaiai luomai isardyti. gaila to zmones nesupranta, jie balsuoja uz populizma, o ne uz tiesa.

Cha2013-06-28 11:39

Nieko naujo. Eilinis Grybauskaitės nusišnekėjimas. Jau pripratom.

Konstitucija2013-06-28 11:28

aiskiai nustato valdziu pasidalijima. Jeigu bus pakeista Konstitucija,tai matysime lygiai toki pati vaizda,kaip buvo dalijamos ministerijos. Vienai koalicijos partnerei teks prokuratura,kitai STT ir FNTT,treciai kainu komisija, o ketvirtai Valstybes kontrole ir taip toliau. Didesnio bardako negales buti. Si koalicija nezino ka daryti. Todel renkasi griovima. Net nekontroliuodami visko,jie jau uzsimano lengvatu savo bizniui. Tai jeigu lengvata VU mesai,kodel negali buti lengvatos Grazulio koldunams. Ir taip pat pagal sarasa. Gali buti ramus. Tokio bardako darymo ,jiems niekas neleis.

jaras2013-06-28 11:02

kiek lietuvoj gali testis dvivaldiste?juk esam parlamentine valstybe.tik neaisku ar seimas turi stubura?vyriusibe mazgotes vietoj jeigu dar ir seimas skuduras?

Ǒ2013-06-28 10:34

Prezidentė apsimelavusi, seimas beraštis, prokuratūra supedofilėjusi... Visiškas politinės sistemos bankrotas...

konkurencija2013-06-28 05:53

nepamaisys

Taip2013-06-28 02:47

be tokio monopolio prezidento postas lieka tik reprezentacinis

kaip noretusi2013-06-28 00:41

islaikyti galvu kapojimo monopoli. O dabar reiks dalintis.

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi