Generalinė prokuratūra pradėjo ikiteisminį tyrimą pagal Nepriklausomybės Atkūrimo Akto signataro Zigmo Vaišvilos pareiškimą dėl galimai neteisėto jo sekimo. Jau pripažinta, kad teismuose dėl bendrovės „Oruva“ bankroto jo oponentai naudojo neteisėtai gautus duomenis.

Signataras įtaria, kad buvo kontroliuojamas jo susižinojimas internetu, slapta stebimi šeimos namai, pasiklausoma telefoninių pokalbių.

Be to, kad teismuose iš anksto, Z. Vaišvilai dar nepateikus procesinių dokumentų, būdavo žinomas jų turinys, buvo įsilaužta į automobilį ir, kaip spėja to įsilaužimo liudininkai, bandyta sumontuoti pasiklausymo įrangą.

Besirengdamas 2013 m. Seime vykusiam Sausio 13-osios minėjimui, kuriame pasakė prezidentei Daliai Grybauskaitei nemalonią kalbą apie iki šiol netiriamus kolaborantų nusikaltimus, signataras patyrė, kad jo elektroninis paštas gali būti kontroliuojamas. Prokurorams du kartus atsisakius pradėti ikiteisminį tyrimą, teismai abu kartus įpareigojo tai padaryti.

Tačiau į apklausą neseniai iškviestas Z. Vaišvila sužinojo netikėtą dalyką: byla pradėta ne dėl neteisėtų veiksmų jo atžvilgiu, bet dėl tarnybinių pareigų neatlikimo.

Prielaidą, kad signatarą neteisėtai sekė kažkuri iš teisėsaugos institucijų, sustiprina ir atsakymai, kuriuos jis gavo paklausęs, ar jo atžvilgiu buvo vykdomi operatyviniai veiksmai: Generalinė prokuratūra ir Policijos departamentas teigė negalį suteikti jokios informacijos.

Z. Vaišvilos manymu, neteisėti veiksmai jo atžvilgiu galbūt yra susiję su jo reikalavimu ištirti galimai nusikalstamas Finansų ministerijos veikas „Oruvos“ bankroto byloje tuo metu, kai šiai ministerijai vadovavo D. Grybauskaitė, taip pat jo viešu klausimu konservatorių partijai, kodėl 20 09-aisiais ji pasirinko ir tautai pasiūlė remti būtent šią kandidatę, kuri Lietuvai paskelbus nepriklausomybę dar liko dirbti sovietų kolaborantų štabu tapusioje Vilniaus aukštojoje partinėje mokykloje.

ekspertai.eu primena, kad apie neteisėtą savo ir savo šeimos narių sekimą yra kalbėję ir tokie aukšti pareigūnai kaip buvusi Seimo pirmininkė Irena Degutienė ir buvęs Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos vadovas, o dabar Seimo Antikorupcijos komisijos pirmininkas Vitalijus Gailius.

I. Degutienės galimai neteisėto sekimo istorija net nebuvo pradėta tirti, o V. Gailiaus prašymą pradėti ikiteisminį tyrimą dėl neteisėtų veiksmų jo atžvilgiu prokuratūra atmetinėjo du kartus, kol teismas vis dėlto įpareigojo pradėti šią bylą.

Naujausi

Komentarai (50)

Rikiuoti
Cia2014-02-28 06:26

aisku ,aiskiau ir buti negali.... Visi bijo ZVaisvilos " ,kaip velnias"bijo kryziaus... Prisidirbe visi iki ausu ,bijo kad neiskiltu I pavirsiu ir nepradetu smirdeti... Reikia kaip nors ,kad kandidatura I prezidentus anuliuoti,nes zmones gali isrinkti .. Dauguma ir pasisako .. Tiesiog vargse Lietuvele ,kada pradesi atsigauti? Kada isrinktieji I seima,teisejai ir visi aukstose kedese ,pradesite dirbti zmonems ir ju gerovei? Tiesiog baisu ! Kada tiesa isvis sviesa...? Kada Lietuva prades kvepuoti tyru oru? Stiprybes ir sveikatos Jums ZVaisvila...

to 482014-02-28 00:33

esi provokatorius. Komunisto, vaikų tvirkintojo ES parlamente Balčyčio arba uspaskinio Paulausko gerbėjas. Šitie tikrai turi tokį tikslą- kad tik daugiau antisistemininkų dalyvautų ir balsus išsibarstytų. Idijotas.

Skorpė2014-02-27 23:59

o PIRMAM RATE TEGU VISI BŪNA.... TAIP GRYBĖ PAMATYS - ką gaus :)

44 stasys - atsakau2014-02-27 23:57

Sąmokslo teorijas ir prielaidas - seka ,labai šauniai, net pasisirtykinėdamas , toks pasakų senelis iš BALKONO , šių metų vasario 16 dieną , galit ten įsijungti ir su visais KULTŪRINGAI IŠTVĖRUSIAIS pasiklausyti :)

Skorpė :)2014-02-27 23:51

ATSIPRAŠAU, bet neteisininkui ŠITAS pavadinimas - tai vos nesupratau, kad prieš JĮ pradėti teisminiai veiksmai...GAL taip sakant ŽMOGIŠKA kalba galima parašyt , ar VISI VAIDINSIM PROFESORIUS ???

prašymas2014-02-27 22:19

o kur visas įrašas, kuris ryte buvo trumpam pasirodęs?

stasys2014-02-27 22:06

replika : ..kam gi ta Z.Vaišvila sekti, Jis ir taip visiems ant akių ,kaip tą kylą nenuorama...ir sąmokslo teorijoms reikia nors 10 proc. tiesos turėti...o čia tik galimos prielaidos.

balsas2014-02-27 21:35

Grybauskaite ne prie ko. Ir taskas.

dr. Jonas Ramanauskas [email protected]2014-02-27 21:01

Butu gana problematiska isivaizduoti, kad Z.Vaisvilos NESEKA! Kazkoks pasaulio stebuklas butu!

gera info!2014-02-27 20:19

douktris.wordpress.com

Toli matantis2014-02-27 20:11

Pirmiausiai, nuo centro į dešinę, atstovaujantiems reikia susirūpinti bendru - vienu kandidatu, o ne savo ambicijas platinti...

ALIO!!!!!2014-02-27 18:50

Jau visa savaitę pasigendame VRK Vaišvilos registravimo į kandidatus. KAS ATSITIKO? Ar yra rinkimų štabas ir jo atstovas, kuris galėtų paaiškinti, kas čia dedasi ir kodėl specialiai blokuojamas registravimas, piktybiškai trukdoma rinkti parašus? Paaiškinkite kas nors! Kodėl rėmėjus laikote panikoje ir nervinėje įtampoje? Kas vyksta????

Valerijai2014-02-27 18:38

Klaidingai mąstot, jei galvojat, kad priverstinis "cheezas" visiems tinka. Cheezinė aktorystė- bjauru. Būkim patys savimi, natūralūs, o ne kopijuokim amerikiečių. Neklaidinkit ir neprievartaukit neįmanomų dalykų gerbiamo Signataro, ne šou pasauliui žmogus atstovauja.

Liepai2014-02-27 18:19

/:)

Liepa2014-02-27 18:06

Norėčiau užtarti komentatorių Nr. 10. Koks puikus vardas "Jei".." Jei" nuoširdžiai laikosi priesakų, deklaruotų iš balkonėlio. Vardan šventos integracijos į Vakarus laikas mums išraut baltiškąjį drovumą su visomis šaknimis ir visiems laikams. Turime besąlygiškai priimti nupostmodernėjusios Europos vertybes - būkime atviri,lankstūs,bebaimiai visose srityse. Kaip jūs nesuvokiat, kad yra žmonių, kuriems patinka demonstruotis, patinka, kai juos stebi, o kaip rafinuotai juos vadina - ekshibicioniiiistais.. Kodėl jie turi vargti skvereliuose ir kaulyti dėmesį iš pavienių praeivių? Būkime atviri visur ir visada. Privatumas mus varžo, tai atgyvena. Štai stebėjo sekė V. Šustauską tvarkos sergėtojai prie Arkikatedros, netgi paprašė paaiškinti„ką turite kelnėse“,o šis išdrįso tik žodžiu nupasakoti, o pareigūnus toks neatvirumas įžeidė. Teko minėtą pilietį auklėti, į komisariatą vežti, po teismus vedžioti. Darykime išvadas, mokykimės iš tokių klaidų. Tikrai nebijokime, "nepūskime burbulų', o aktyviai veikime - sekime kitus ir stenkimės, kad ir mus deramai sektų. Na ir kas, kad daromos kratos žurnalistų, menininkų namuose - visada galima ką nors rasti - bent dulkių po lova, ar keletą porų nešvarių kojinių. Na ir kas, kad išmes iš darbo(V. Šlekaitis,V. Gailius,V. Giržadas ir t. t. ), pasodins "netyčia", "be pagrindo" - jeigu paleis, kompensaciją sumokės už tai, kad ilsėjotės, nedirbot, už "ačiū" valgėt ir mokesčių nemokėjot. Prie kiekvieno po seklį ir nedarbo problemos nebėr, teks papildomas imigrantų pajėgas pasitelkt. Yra netgi tobulo sekimo instukcijos paruoštos, tad nebereiks išlaidaut specialistams - Dž. Orvelo "1984". Už jūsų ir mūsų sekimą, mielilietuvosžmonės. *

valerija2014-02-27 17:56

Pagarba Zigmui, laikykites nes prades smeisti ir tai kaip negaila daliai silpnaprociu daro ispudi, tai seni KGB metodai, taciau turiu jums priminti kaip buvo isrinktas Brazauskas, juk puse lietuviu balsavo uz ,,grazu vyra,, seimininka ir t. t. o kad jis tiek metu tarnavo rusams, visi tai pamirso, tas pats su Dale, betarmiska, simpatiska, grazi, tai istikruju yra labai svarbu rinkimuose, Zigmai, daugiau sypsokites, matau kaip vyksta rinkimai Amerikoj, Kanadoj, ten nematysi tokiu itemtu, rimtu o kartais ir piktu veidu. Zmonems patinka maloniai snekantys, betarpiski, kartais pajuokaujantys vadovai. Patikekit Jus turit viska, truksta tik sypsenos, bukit daugiau atsipalaidaves. Pasiziurejus i R. Paulauska arogancija labai primena Kubiliu, nenoriu izeisti, ji budinga kvailiams, tokie zmones yra pavojingi, nes stato save auksciau kitu, Napoleono kompleksas. Na gerb. Zigmai linkiu jums sekmes, stiprybes ir kaip bebutu sunku sioje kovoje, daugiau sypsenos, nuosaikaus jumoro, jus turit galmybe laimeti tuos rinkimus, tepadeda jums Dievas.

dar kart Ekspertams2014-02-27 17:13

kur normalus video įrašas? Tai atsiranda jutubej, tai dingsta... Ką žaidžiat?

Mix2014-02-27 16:53

Kiekvienas, ne iš sisteminių partijų tarpo, išsikėlęs kandidatu į Prezidentus turės praeiti šmeižto, sekimo ir bauginimo etapus. Stiprybės gerb. Z. Vaišvilai.

nostra damus2014-02-27 16:19

manau prokuratūros bus užsiundytos paralyžiuoti visuomenės aktyvumą, jau juntamas rinkimų, referendumo skelbimo tirštas rūkas ir dumblas. kaip reikia info regionuose ir kaimeliuose. Pusė durnom akim nesuprana, o kas supranta, bet priklausomas nuo algos, nesikiša. Atseit, aj bijau.

Vae2014-02-27 16:07

As manau, kad siandiena LIETUVAI, ir visai tautai, reiktu dar vieno referendumo,kad ta seima dabar paleisti velniop, o i kita seima rinkti, vsai naujus zmones, bet, kad jie savo darba zinuotu, kad ju butu tik 71as,ir jie turetu tik po viena patereja, kad uzsibaigtu kievienam po masina ir vis nauja, ir jie butu renkami tik VIENMANDATINES, ir dviem kadencijoms, kad jie darbo vietoje butu kiekviena diena, o dabar nespeja ateiti i darba, tuoj prasideda rudens sesija, pasedi, kada nori, jauziemos sesija, ir taip toliau, okada reikia dirbti del TAUTOS, del LIETUVOS, jeigu jie speja prisivogti tik sau, o kad tai patikrinus, kai ukrainieciu, tai gal butu musu vagis dar didesni, ir jie turetu pasimokyti is musu, as uz refefenduma, o jus?????

stasys2014-02-27 15:44

Tikro vyro bruožas nesidairyti į utėles ir blakes .. apsileidai va tau ir pasekmės. Aišku tai retorika.. taip kaip aplinkybės neaiškios, todėl galima čia pilstyti įvairiai. Čia reiktų atkreipti dėmesį ne į to fakto kaip tokio buvimą, o į laikotarpį kada panorėta atsakimo jam. Politikoje kaip gyvenime su kuo sutapai .. su tuo ir per gyvenimą einį.." sąmokslo teorija", ne išimtis,.. ir pavyzdžių tam tolį ieškoti nereikia. :)Zigmai.. pirmas padavęs taikos ranka .. gauna ir papildoma bonusą, kito atžvilgių.

Raigerdas 28-am2014-02-27 15:33

Visiškai jūs teisingai parašėte. Tačiau ne tik referendumams jie pinigų neturi. Jie neturi, pvz. , ir tokiems atvejams, kad vaikinas nebeturi pinigų iš ko nusipirkti narkotikus. Ir jam yra pasiūloma juos paradvinėti, tada ji galės gauti ir savo dozę. Ir šitas vaikinas pardavinėja narkotikus jau daugiau nei 4 metus. Tai įsivaizduokite, kiek vaikų gyvenimų sužalojo per keturis metus šitas vaikinas, kuris sutiko dirbti tą darbą, kad gauti savo dozę. Taigi, kur gaminami šitie narkotikai? Kaip jie patenka į Lietuvą? Jie nežino, nes tam pinigų nėra. Bet pinigų atsiranda tarpusavio partnėms kovoms. Mano manymu, mes turime panašius Janukovičius ir Lietuvoje. Jiems sekti taip pat pinigų nėra. Keista, kodėl nėra nei vieno politiko, kuris pasakytų užtenka - nei vieno lito negali būta išleista be pateiktų įrodymų, kad tai visuomenei atnešė naudą. Reikia stabdyti valdžiasėdžių piktnaudžiavimus skirstasnt ir panaudojant valstybinius pinigus.

idomu2014-02-27 15:20

Siaip jau sekimas kainuoja valstybei - ir kas idomiausia, tie kurie rekia, kad sekti (leisti pinigus) valdziazmogiu uzsakymu normalu yra, siulo taupyti referendumu saskaita. Butu gerai, kad tokius sekimus uzsakovai is savo kisenes apmoketu - tada ir referendumams uztektu :D

Vida2014-02-27 14:55

Kaip visdada, pagarba p.Vaisvilai. Sunki jusu kova bus su klanu, bet jus stiprus, nepasiduodantis. Sekmes jums Prezidento rinkimuose. Palaikau 100%.

joooo2014-02-27 14:51

SIANDIENOS LIETUVA/neringavenckiene com/.

Geta2014-02-27 14:47

Dziaugiuos ,kad dar Lietuveleje yra tokiu zmoniu ,kaip jus p. Vaisvila.Bukite atsargus,saugokites sunkvezimiu.Prasideda nuozmus puolimai...

Raigerdas 10-am2014-02-27 14:43

Jums reikia išsiaiškinti tą dalyką, kas yra KVAILYS. Kaip elgiasi kvailys, ką jis šneka ir t. t. 10-as komentatorius buvo mažu vaiku, paskiau užaugo, ir dabar užaugęs vaikšto kaip mėsos gabalas ir rašo apie tai, kas tikrai protingam žmogui ne į galvą neateina. Kas yra blogai su kvailiu? Pati didžiausia kvailystė, tai yra NIEKO NEDARYMAS. Mažesnė kvailystė, tačiau tai irgi yra kvailystė, yra tada, kada žmogus mato, kad yra daroma neteisingai, neteisėtai, bet tame nėra nieko blogo. Kodėl toks žmogus tapo "nematančiu"? Todėl, kad jis pats tai yra daręs. Tik tada, kada žmogus yra padaręs kažką neteisėto, kažkam pakenkęs, tik tada jis tampa "nematančiu" ir pradeda tvirtinti, kad tame nėra nieko blogo. Taip, kad jums reikia rimtai pagalvoti, kodėl jums kvailystė yra brangesnė ir artimesnė už protingus dalykus. Ir kodėl jūs į ją esate toks įsimylėjęs.

Ellas2014-02-27 14:16

Pagarba gerb. Z.Vaišvilai. Tai Lietuvos patriotas kovojantis visomis išgalėmis prieš konservuotus korupcionierius ir jų palaikomą bolšedamą, kuri nieko nesugeba padaryti gero žmonėms, kad jie bent kiek gyventų be ubago terbos, o kubiloido patronai yra didžiausi žmonių kiršintojai, bet ne vienytojai.

20-am2014-02-27 13:41

skaityti 14-ą komentarą :)

Darijus2014-02-27 13:39

Manau, kad pagal šiandienos Lietuvos praktiką, nubaus patį Zigmą.

štai2014-02-27 13:37

Tiek jis visų institucijų darbo suėda savo sapalionėm. Atsibodo iki gyvo kaulo. O dėl sekimų, tai kai nieko neteisėto nedarai, tai tegu seka, man pav. visai nebaisu.

xxl2014-02-27 13:33

Nesupratau. Tai teismų (kaipo tokios institucijos) Lietuvoje jau nebėra, ar atsirado nauji įstatymai, leidžiantys nevykdyti, arba vykdyti pasirinktinai teismų įpareigojimus? Ar tai galioja ir visiems eiliniams "runkeliams"? Noriu - vykdau, noriu - ne?

nuomone2014-02-27 13:25

Va tokiu kaip 10 komentatorius Lietuvoj dauguma///mastyti neprades niekados!

to jei2014-02-27 12:45

jei tu esi toks "protingas"tai juk ne visi gali buti tokie,idijotiskesnio komento retai gali sutikti,tai gal tave ir dar ka galima daryti,tu juk nebijai ir nesijaudini,gal tave ir ....

Gražu2014-02-27 12:44

10-tas paprasčiausiai neįsivaizduoja, ką reškia būti sekamam.Jeigu tai rašo ne vaikas, o reikia manyti, kad suaugęs žmogus,nes vaikai tokiuose tinklalapiuose nesilanko,tai iš tų 4 sakinių trykšta infantilizmas.

vat2014-02-27 12:43

jums ir "laisve",stiprybes Z.Vaisvilai,kur dedule laisve,demokratija?ko tyli dedule?

>10-am2014-02-27 12:34

Tipiško mankurto sapalionės: jei NIEKO BLOGO nedarau, tegul mane seka. Klausimas - KAM blogo? Ar "bloga" yra vienareišmiška? O gal kas vienam "bloga" kitam yra "gera"? Pavyzdžiui, tai tiesiog yra tam tikrų grupių interesų įtvirtinimas neleidžiant niekam, matančiam tuos "interesus", sutrukdyti? Juk jei matai gaują, plėčiančią kita žmogų ir norėtum pranešti teisėsaugai, galbūt ta gauja norėtų sutrukdyti tai padaryti? Gal net ryžtųsi žmogžudystei? Taip kad "nieko blogo" ir ne tik filosofinis, bet ir teisinis klausimas. Beje, o kaip su asmens privatumu? Klausimas pamąstymui: Ar norėtumėte, jogu jus stebėtų tualete? O lovoje? Kitoje asmeninėje erdvėje? Juk NIEKO BLOGO nedarote? :)

linkim2014-02-27 12:31

stiprybės gerbiamam Z Vaišvilai.

Albas2014-02-27 12:28

4-tas vakėze, nusišluostyk snarglius panosėje ir pats mauk varnoms pamokslauti. 10-tam klausimas - tai pačiam normalu atrodo, kad bet kurį ir bet kada galima sekti?

.2014-02-27 12:24

8 > tyli, nes jie nesidomi politika beveik, maciau vieno balsavimo paklausas mokykloje, dauguma pasisake uz Grybauskaite... net nezino kodel uz ja balsuotu.

jei2014-02-27 12:18

nieko blogo žmogus nedaro,tai ko jis bijo sekimo?Mane tegul seka.Juk visų piliečių sekimas prasideda tam prireikus.Kodėl dabar dėl to išpučiamas burbulas?

gerb Vaisvilai2014-02-27 12:18

dabar jums teks atlaikyti neregeto masto puolima ir smeizta. Sistemos samdiniai jau pradejo puolima. Stiprybes ir sekmes jums.

Ona2014-02-27 12:17

bijau labiausiai, kad Grybauskaite su iskrypusios korumpuotos sistemos viesuju rysiu pagalba gali likti antrai kadencijai. Tada jau ir pensininkai paliks Lietuva. Nesuprantu vieno kodel ilgai tyli jauni pilieciai ir visuomeniniai judejimai.

kaip gi kitaip?2014-02-27 12:11

Nieko stebėtino - sistema seka ir visomis priemonėmis naikina kiekvieną pilietį, kurio bijo, kuris jai realiai pavojingas. Bijo tų, kurie jos nebijo, nes bebaimis pilietis yra pavojingiausias. Kuo sistema labiau bijo, tuo daugiau seka ir puola ir pasalų. Stiprybės gerb. Z. Vaišvilai.

Regina2014-02-27 11:27

Pagarba Signatarui. Net pagal komentarus galima spręsti, kad širšių lizdą užkabinote:)

Paprastas:2014-02-27 11:25

Kaip įdomiai atrodo: Panevėžio Apskritis – „už“(1,2) Vaišvilą. O Vilnius „prieš“(4)

vaikėzas2014-02-27 11:16

be galo įgriso ir nusibodo mąstantiems žmonėms su savo begaline pezalyne ir begaline teršalyne Grybauskaitės atžvilgiu, eik vaikeli į savo Turniškes (dar paaiškink kaip ten įsikūrei) ir ten varnoms skleisk erezijas, o visuomenę PALIK RAMYBĖJE besarmati vaikeli

Paprastas:2014-02-27 11:07

Nelabai pritariu gerb. Z. Vaišvilai. „Signataras įtaria, kad buvo kontroliuojamas jo susižinojimas internetu, slapta stebimi šeimos namai, pasiklausoma telefoninių pokalbių.“ Tai yra paprasčiausias stebėjimas. Jog toks įstatymas: įrašus net reikia saugoti, vėliau esant reikalui ... pateikti. Visus mus stebi, žino kur mes, kur važiojam ir t. t. Visur yra „Administratoriai“, tik vieni „sodina“, kiti „blokuoja“, „pašalina“ ir t. t. Manau juokingai atrodo ir „buvo įsilaužta į automobilį ir, kaip spėja to įsilaužimo liudininkai, bandyta sumontuoti pasiklausymo įrangą.“ Jog norint „sumontuoti“, auto galima tiesiog nuvaryti ir „sumontuoti ką tik nori“, o vėliau gražinti savininkui. Gerai butu išgirsti, o ką šitas busimas Prezidentas realiai gali padaryti, kad „Asmens susirašinėjimas, pokalbiai telefonu, telegrafo pranešimai ir kitoks susižinojimas neliečiami.“ Jog įstatymus leidžia Seimas, pagal ES direktyvą.

Signatarui2014-02-27 10:31

Laikykitės, gerbiamas Signatare. Jūs visą gyvenimą sugebat taikliai ir be baimės pajudinti baisių politmafijos gyvačių lizdus- kova, kaip buvo, taip ir bus nelengva. Politmafija taip lengvai nepasiduos ir puls Jus visais įmanomais neteisėtais būdais (nes teisėtų- paprasčiausiai nėra). Stiprybės Jums ir sėkmės.

ekspertams2014-02-27 10:25

na ką čia juokus krečiat, ar nesugebat sumontuot vieno normalaus įrašo? kas čia per ištraukėlės sudėtos?

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi