Gaza apytiksliai yra keturiasdešimt vieno kilometro ilgio ir šešių su puse kilometrų pločio. Šiame siaurame žemės ruože gyvena apie 1,7 milijonų žmonių, kuris yra okupuotas Izraelio.

Gaza jau buvo bombarduota mažiausiai aštuonis šimtus kartų, apie keturis šimtus kartų per dvi dienas. Ligoninės įspėjo, jog kelių dienų bėgyje baigsis visos priemonės sužeistiesiems gydyti.

Elektros tiekimas nepastovus. Gaza neturi valstybinės armijos, oro pajėgų ar laivyno.

Izraelis yra ketvirta pasaulyje valstybė pagal karinį pajėgumą, tyliai vagianti Palestinos žemes.

Pagal tarptautinę teisę, pasipriešinimas okupacijai yra legalus. Okupacija, apsiaustis bei kolektyvinės bausmės – ne. Kaip turėtų reaguoti pasaulis? Kodėl žiauriu smurto proveržiu Artimuosius Rytus ir visą tarptautinę erdvę drebinantis konfliktas kol kas negauna atsako? Atrodo, jog kai karinė intervencija yra reikalinga, didžiosios valstybės lyg susitarę taiko nuolaidžiavimo politiką.

Iš tiesų, pasaulio lyderiai ir tautos yra pasidaliję į dvi stovyklas. Kol vieni Izraelio ministrui pirmininkui Benjamin Netanyahu klijuoja rasisto etiketę ir smerkia jau genocidu vadinamas žudynes Palestinoje, kiti keikia Hamas kontroliuojamos Gazos vykdytas raketų atakas ir tikina, jog Izraelis turi pilną teisę užtikrinti savo valstybės saugumą.

Nesunku suprasti, jog abi kovojančios pusės lengvai nepasiduos, nes veikiama pirmenybę teikiant valstybiniam interesui, o ne, deja, žmonių gyvybėms. Izraelis tvirtina, jog Hamas yra teroristinė organizacija, mažai kuo besiskirianti nuo Hezbollah Libane ar Isis Irake, kuri, įsitvirtinusi Palestinos valdžioje kelia grėsmę Izraelio gyventojams.

Tuo tarpu Palestinos prezidentas Mahmoud Abbas piktinasi šiuo Izraelio pretekstu. Anot jo, tai kova ne prieš Hamas, bet prieš visus Palestinos žmones, prieš visą tautą.

M. Abbas ketinimai kreiptis į Tarptautinį Baudžiamąjį teismą dėl Izraelio vykdomų kolektyvinių bausmių ir nesiliaujančios agresijos kelia kone globalias diskusijas.

Kaip pasielgti būtų protingiau? Įsiveržti are neįsiveržti?

Štai kur klausimas.

Žvelgiant iš šalies, humanitarinė intervencija šiuo atveju yra būtina. Žuvo 81 žmogus, iš kurių 22 – vaikai, 400 sužeistųjų.

Tai buvo vakar, šiandien šie skaičiai tik augs, kadangi Izraelis nežada sustoti. O kam stoti, kai JAV pritaria Izraelio veiksmams?

Skaičiai ne tik piešia tragišką Palestinos realybės paveikslą bet ir skatina susimąstyti apie tarptautinę „Atsakomybė ginti" normą (Responsibility to protect). Izraelio-Palestinos konfliktas atitinka pagrindinius normos, pagrįstos tarptautine humanitarine teise, principus: Palestinoje vyksta etninis valymas arba, kitaip tariant, genocidas, o Palestinos valstybė pati nesugeba užtikrinti savo piliečių saugumo, todėl ši atsakomybė atitenka į tarptautinės bendruomenės rankas.

Būtent todėl tai nebūtų tik tam tikros valstybės pretekstas įsiveržti siekiant asmeninės naudos, nes pagal šią normą individuali intervencija nėra legali. Pasaulis neturi asmeninės „policijos", kuri reguliuotų „eismą", todėl tarptautines jėgas vienyti būtina.

Palestinos žmonės patys prašo pagalbos iš vakarų, kitaip tariant, kviečia įsiveržti. Bent šį kartą nevėluokime, kaip kad pavėlavome 2012 metais į svečius nuvykti į Siriją.

  • ••••••

Naujausi

Komentarai (19)

Rikiuoti
jihab2014-08-18 19:12

is viso as pasispiktines zydais Yra buves vienas atvejis kai pazystamas ejo su zydu rabinu ir sutiktas elgeta paparase is zydo ismaldos. Tas pradejo juoktis, sakydamas:"tai tu turi man piniga duoti o ne as tau". Tai tikras ivikis parodantis zydu gruobuoniska mastyma ir politika.

bimbis2014-08-18 19:09

raso komentaruose kad pirma skrieja raketos is gazos ruozo, tai cia tipo kaip ir del neva rusijos paleistu raketu i laineri, irodimai tik zydu kariskiu, ta yra bet koks atsiprasant snarglys zydukas sakys maciau kad jie pirmi sove ir viso pasaulio laiktrasciai jau mirga pranesimais kad: "Iš patikimo šaltinio".

sutinku2014-08-18 19:01

sutinku su Ieva, nereikia visko suversti ant Hamas, Izraelieciai nera nei sventesni nei geresni, ypac su savo agresyvia politika,Jie ir taip valdo visa pasauli, bet jiems ypatingai rekia gazos ruozo pries paskutinio Puzzle gabalelio ( liko ti Rusija, Kinija, ir siaures Koreja). Pas juos net penkiaknygeje parasyti kad rekia naikinti zydu dievo priesus-keistas dievas, o gal šetonas?, buku zmoniu pasaulyje netruksta, o dievo vardu tai is viso faina

Pritariu Nr.152014-07-17 14:08

Iš tiesų, gerb. Ieva Vyšniauskaite, kodėl nepastebėjote, kad iš pradžių raketos skrenda iš Gazos rajono į Izraelį ir tik po to Izraelis bombarduoja tuos konkrečius taškus, iš kurių buvo paleistos raketos. Tarp kitko, prieš bombarduodami dar ir perspėja, kad pasitrauktų civiliai. Tuo tarpu Hamas specialiai lenda į savo tautiečių gyvenamuosius kvartalus. Kodėl nekalbate apie Hamas CREDO, pagal kurį izraeliečiai neturi teisės gyventi, kad juos reikia nušluoti nuo žemės paviršiaus, išnaikinti. Praeito šimtmečio viduryje irgi buvo atsiradęs toks vienas panašus su tokiomis pačiomis pažiūromis. Ir kuo viskas baigėsi?

Jerichono triūbininkas2014-07-17 04:04

Šiek tiek gaila šitos išplaustasmegenės avelės. Esu tikras ji taip pat už "žaliąją" energetiką, gėjų "teises", progresyvinius mokesčius, feminizmą, prieš transnacionalines korporacijas, ir gal net už laisvą seksą... Kodėl tai skamba nuobodžiai nuvalkiotai??? Beje, kas ten po keletą šimtų raketų į izraeliečių teritoriją iš Gazos rajonų leidžia? Kokia čia tau savigyna, kvaile tu... Lįsk atgal urvan, kusaite dar viena

.2014-07-16 19:28

Ieva, jūs tik bombos po savimi nepasikiškite vardan džichado. Karivo jie ten, kariauja ir kariaus visada. Niekas čia nieko nepadarys. Europiečiai prisicirkino po antro pasaulinio, ir tiek žinių.

tas2014-07-13 09:42

jurgis2014-07-12 14:56

viskas tvarkoje, neblogai parasyta, tik paskutinis sakinys dviprasmiskas ir neaiskus, saukstas deguto medaus statineje. NES. ka nuo ko ginti "pavelavome" 2012 sirijoje? butent. todel itin savalaike ir sveikintina rusijos, irano, kinijos pozicijos NELEISTI amerikos ir NATO "demokratinems" bomboms kristi ant sirijos liaudies ir leisti sirijos liaudziai PACIAI apsivalyti nuo terosristu FSA (free syrian army), kuriuos PATYS amerikieciai ir ruosia kur jordane ar turkijoje ar izraelyje ir pan. tad nevisada aisku, kas ir kokiu tikslu kur verziasi. kodel nekeliat klausimo ISIVARZTI I IZRAELI? i ta ATEJUNA palestinos zemese. nieko naujo po saule. tebevyksta pasaulio supervalstybiu interesu karai ir daznai vietiniais mazais konflikteliais pasinaudojama tu paciu savo religiniu ar finansiniu-ekonominiu interesu prapletimui.

ruta2014-07-12 13:32

Stai kas vyksta pasaulyje del zemes ! O Lietuvos politikai , uzsideje kiaules akys jau didesne dali zemes , slaptai isporceliavo .Nemanau , kad visi politikai kvankos , manau , kad dauguma korupcionieriai ir jiems savo kisenes pripildyti pinigais yra simta sykiu svarbiau , negu viesas ir Valstybes interesai .

Juozapas-- Saulei2014-07-12 02:47

Taip, Letas turėtų ką pasakyti šia tema, nors jau daug ir yra pasakęs. ...

Saule2014-07-12 02:39

Butu idomu isgirsti Leto Palmaicio nuomone.

nepartinis2014-07-12 01:49

cia zydai kaip ir amerikonai jiems viskas galima, o kada slavai su slavais aiskinasi tuoj amerikonai ir kiti kisasi,nes rusai blogieciai o cia zydai tai menkniekis,nes zydai patys puola ,patys rekia, juk visi sita zino ,amerikonai sugalvojo ir i arabija isiverze o jai butu taip padare rusai butu visi saukia. Supuvo pasaulis

gaudy2014-07-11 22:46

Jūs čia visi supuolę pasaulį gelbėjat ir net nepastebėjot, kaip subtiliai KT teismas šiandien jums visiems kelnes numovė ir įvergovino... gelbėkit pasaulį toliau.

ddd2014-07-11 22:42

kazkodel tyla is musu politiku puses...del Ukrainos tai reke visi,kad pasaulis pavojuje...,o cia nei sankciju nereikia...tegul zudosi

keistuoli2014-07-11 20:50

Matyt draugeli turi koki arabiuka. Keistos mintys

to HM2014-07-11 19:22

Jauciasi spragos geopolitikos ziniose. Palestinieciai zemes nepardave, o buvo jega isvaryti zydu,po antrojo pasaulinio karo. Beje iki tol, palestinoje zydu buvo mazuma ir vietiniai gyventojai normaliai sugyveno. Kas liecia paaugliu nuzudyma, zinoma jokio pateisinimu cia nera(jei tai Hamas darbas, nes tas dar neirodyta). Taciau 99,99% palestinieciu neturi nieko bendro su zuvusiais. Beje vien siais metais zydai nuzude jau nemazai palestinieciu paaugliu, nekalbant apie gyvo berniuko sudeginima, pries pora savaiciu.

Darius2014-07-11 17:19

Ka ir beprideti. Reikia ten siusti aukstus riebius politikus su bulkutemis ir kalbomis.

Hm2014-07-11 16:56

Tegu palestiniečiai padėkoja savo seneliams, kad anie pardavė žemę žydams... ir kam dabar reikėjo nužudyti tuos tris žydukus???

lietuvis2014-07-11 14:59

Pritariu Liberalu zygiui i Palestina, juk neveltui istojo i saulius. Masiuli, Austreviciau, Steponaviciau, (prigriebkit ir Gentvila)kada islydetuves? Tik neveluokit! Mums jusu netruks.

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi