Konservatorių lyderiui Gabrieliui Landsbergiui paviešinus jo ir tuo pačiu visos konservatorių partijos poziciją pabėgėlių klausimu, ekspertai.eu kreipėsi į žinomus visuomenėje žmones ir paprašė jų pasisakyti šiuo klausimu. Šį kartą savo nuomonę išsakė prieš kelis dešimtmečius Kauną palikęs ir į Izraelį išsikėlęs žydų tautybės Natanas Gitkindas, kuris yra legendinės grupės „Raganiai“ muzikantas .

Išsakau savo pragmatinę nuomonę, šį kartą ne kaip muzikantas.

Pabėgėlių problema visur pasaulyje yra labai opi, apaugusi neišspręstomis problemomis, dalis kurių nėra liečiamos iš baimės būti „politically incorrect“ (politiškai nekorektiškais), tačiau nuo to nei pabėgėlių, nei priimančių šalių padėtis negerėja kadangi visos šiukšlės dešimtmečiais pašluojamos po kilimu ir dėl tos pačios „politically correctness“ baimės nevedamas joks, esančią situaciją, atspindintis, šios temos aptarinėjimas. Mano akimis žiūrint, politinis korektiškumas neleidžia iškelti į paviršių daugelį įvairias visuomenes kamuojančių problemų ir pavadinti daiktus tikrais jų vardais.

Jei p. Gabrielius Lansbergis turi omeny, kad jis norėtų atsirinkti pabėgėlius taip, kad tarp jų nebūtų, tarkime, musulmonų, tada šis pasiūlymas yra vienareikšmiškai rasistinis.

Šioje vietoje, norėčiau pabrėžti, jog nevadinu paties G. Landsbergio rasistu, tik manyčiau, kad jo pasiūlymas turi rasistinę užuominą, juolab kad toks pasiūlymas neišsprendžia nei vienos žemiau išdėstytų problemų.

Kontroversiškų klausimų atvejuose politikai dažnai linkę atsistoti ant balto ar juodo šachmatų lentos langelio ir lieka ten mosikuodami kalavijais ir liejantys kraują ir prakaitą gindami savo poziciją, tuo metu kai pats veiksmas šachmatų lentoje nėra visą laiką baltas ar juodas, visos figūros gali pakeisti langelio spalvą ir laimi tas kuris įžiūri ateitį anksčiau nei varžovas...

Prisiminkime pabėgėlio apibrėžimą, tai padės gvildenant kai kuriuos asppektus: Pabėgėlis – asmuo, kuris dėl visiškai pagrįstos baimės būti persekiojamas dėl rasės, religijos, pilietybės, priklausymo tam tikrai socialinei grupei ar politinių įsitikinimų yra už šalies, kurios pilietis jis yra, ribų ir negali arba bijo naudotis tos šalies gynyba; arba neturėdamas atitinkamos pilietybės ir būdamas už šalies, kurioje anksčiau buvo jo nuolatinė gyvenamoji vieta, ribų dėl tokių įvykių negali ar bijo į ją grįžti.

Norėčiau patarti p. G. Lansbergiui pasisakyti už tai, kad būtų priimti bet kokie asmenys, turintys pabėgėlio statusą, nepriklausomai nuo jų etninio ar rasinio priklausomumo, su sąlyga, kad jie nesukelia grėsmės Lietuvos saugumui. Vietoje pasiūlytos selekcijos (kas atsižvelgiant į Antrojo Pasaulinio Karo pamokas skamba žiauriai) patarčiau G. Landsbergiui nebijoti būti politiškai nekorektišku ir iškelti visuotiniam svarstymui bent jau dalį skaudžių klausimų, kaip:

- Ar Lietuvos Konstitucijoje nustatyta vyrų ir moterų lygybė privalo būti prievarta taikoma ir atvykusiems pabėgėliams, jei taip, tai kokios sankcijos bus taikomos asmenimis apribojantiems tokią lygybę viduje pabėgėlių bendruomenės ir už jos ribų.

- Ar Lietuvos įstatymai leis moterims devėti burką, čiadrą ar nikabą. Jei taip, ar toks leidimas neprieštaraus Lietuvos Įstatymams apie asmens laisvę, lygybę ir pan.

- Daugelis Šariato priesakų prieštaraus vidutinio europiečio supratimui apie asmens laisvę, lyčių lygybę ir pan. bei esančiai Lietuvos Konstitucijai. Ar Lietuva, kaip priimanti valstybė leis pilnai praktikuoti Šariatą ir jei taip, kaip ji tai pagrįs teisiniu atžvilgiu.

- Ar pabėgėliai, įgiję pastovaus gyventojo statusą, po keleto gyvenimo šalyje metų galės kreiptis dėl Lietuvos pilietybės suteikimo, taip ar ne.

- Ar pabėgėliai, įgiję pastovaus gyventojo statusą, galės apeliuoti į šeimos susijungimą ir gaus leidimą atsivežti likusius šeimos narius, ir koks bus tų šeimos narių statusas.

- Kaip galės pabėgėlis/ė, pažeidęs Lietuvos Įstatymus, būti deportuotas, kadangi nebus šalies, kuri sutiks jį priimti.

- Kokių priemonių imsis valstybė įdarbinant pabėgėlius ir kokiu būdu skatins pabėgėlių motivaciją dirbti (turint omeny plačiai žinomą pabėgėlių tendenciją gyventi iš pašalpos). Kokios priemonės, jei iš viso, gali būti taikomos, kad pabėgėlio visą gyvenimą nereikėtu išlaikyti Lietuvos mokesčių mokėtojui.

- Plačiai žinoma teisybė: skurdas ir svetima bei priešiška aplinka gimdo nusikalstamumą. Kokiu būdu valstybė ketina eliminuoti pabėgėlių getų atsiradimą ir kaip ji skatins pabėgėlių integraciją į nevisai draugiškai ir geraširdiškai nusiteikusią visuomenę.

- Ar pabėgėlių vaikas, gimęs Lietuvoje, automatiškai įgis Lietuvos pilietybę.

- Ne paslaptis, kad tarp daugumos pabėgėlių ir Europos gyventojų yra didžiulis išsilavinimo, kultūros, tradicijų, mentalumo ir pan. skirtumas. Ar valdžia turėtų reikalauti iš pabėgėlių: Romoje elkis kaip romėnas. O gal palikti juos likimo valiai?

- Ar Lietuvos visuomenė yra pasiekusi reikiamą tolerancijos lygi kad atsinešti į pabėgėlius bent jau iš humanizmo pozicijų. Jei ne, kokias priemones valstybė turėtų įdiegti, kad Lietuvos gyventojų priešiškumas (jei toks yra) pabėgėliams nenuskambėtų per visą pasaulį. Dalies čia iškeltų problemų nagrinėjimas gali būti traktuojamas kaip politiškai nekorektiškas, todėl politikas privalėtų turėtų pilietinės drąsos, kad įveiktų šią baimę ir neprisidengti keistokomis deklaracijomis ar pasiūlymais ir bandyti spręsti problemą mokantis iš svetimų klaidų, o jų Europoje begalė. Pagarbiai, Natanas Gitkindas

Naujausi

Komentarai (17)

Rikiuoti
nonsens2015-06-16 15:37

visgi toliau su viskuo sutinku. Teisingi patarimai. Nors Sorošiui nepatiktų. Ir visiems tiems, kurie siekia Europos federalizacijos. Kai buvau Egipte dar tais ramiais laikais, kai jie turėjo tvirtą autoritarinę valdžią, koptai sakė man, kad jei tik paleistų sienas, tai kone visi iš čia mautų į Europą. Kas kelia dabartines suirutes Afrikos šiaurėj ir Azijoj, tas matyt ir suinteresuotas Europą paversti emigrantų šalimi, naikinat tautiniu pagrindu valstybes.

nonsens2015-06-16 15:25

atsirado "sifonų išminčius". Tikėjimą priskyrė rasei. Nebent sprendžia pagal chazarus, apsimetusius žydais, nors yra tiurkų, o ne semitų kilmės. Tad pats žodis "antisemitizmas" neturėtų ginti "žydų" pagal tikėjimą, o ne pagalrase. Tarp visų tų, kurie save vadina žydais, tik koks 10 procentų ir tikrieji žydai semitai. "Antisemitais" reiktų vadinti tuos, kurie stumia musulmonus palestiniečius iš jų žemės. Nes palestiniečiai ir yra tikrieji semitai.

L.O.>2015-06-14 18:00

esmė ta, kad kai kam l.reikia, kad ES būtų kuo labiau panaši į mišrią avidę. Tokiu būdu neliks tautinio branduolio, savo ištakų, papročių, visi būsime pasaulio piliečiais, kuriems Tėvynė bus tik atgyvena, ar kas nors norės kovoti už "atgyveną"? Pakankamai turime ir savų vietinių "emigrantų", kurie apgulę valstybę, maitinasi iš pašalpų. Kaip integruosis atvykėliai kai neliks ES?

Dėl klausimų2015-06-12 17:32

Šituos kalusimus reikėtų nusiųsti Grubauskaitei, Linkevičiui, Butkevičiui, seimo nariams ir kad duotų aiškius ir konkrečius atsakymus ir atsakymus paskelbti viešai dėl viešo intereso. Lietuva yra mūsų namai ir kiekvienas svečias privalo būti svečio statuse, o dar ir yra posakis - svečias į trečią dieną apkarsta.

Buvusiam Lietuvos zydui2015-06-12 16:18

Deka amerikos ir Izraelio ir susidaro didzioji dalis pabegeliu

Andrius2015-06-12 14:24

Lanzberginiams mankurtams ir lietuviai kitaip mastantys yra šunauja.

Labai2015-06-12 14:21

Jau ribotas tas G. Landsbergis su savo pasisakymais. Kaip benoretu diedule, is anuko geras politikas neiseis, tai matyti is jo kvailoku kalbeliu...

yel“l“ow submarine to 8. Dainius2015-06-12 13:02

pasijuokčiau iš tos “pagarbos“ visa širdim, jei šituo lansbergiškai gabrielišku šunkeliu einant, reikalas prieis iki to, kad reikės kokybiškai įvertinti šunaujos (tame tarpe ir tamstos) tinkamumą būti “pilnaverčiais“ “lt“ piliečiais :)) - na, tarkim tokio idiotizmo proto bokštai nutars apriboti balso teisę rinkimuose tiems, kurie dirba nepakankamai “gerus“ darbus, turi sveikatos problemų, turi kokių teistumų, neturi pakankamų sąskaitų banke, arba pakankamai nuopelnų prieš beretozoidiją :))))

Dzūkija > 8. Dainius2015-06-12 12:40

Būtų keista,jeigu jo negerbtum...toks tokį pažino...tik tiek...

Dainius2015-06-12 11:19

Emiau gerbti Gabrieliu, matau, kad jis tampa rimtu politiku, gera pamaina. Teisingiausia butu nepriimti jokiu valkatu neaiskios spalvos. Taciau jei jau priimame, atsirinkime, kad tie juodziai dirbtu naudingus darbus, nebutu ligoti, o stiprios sveikatos. Tuomet butu teisinga ir naudinga visiems.

Darijus2015-06-12 04:37

O tai tiesa, kad Anūkas - Rezistentas Nr.2? O gal Dėdulė padovanos loterijos būdu savo Nr.1?

www2015-06-12 02:14

Izraeli Vatikanas pavadino nacistine valstybe, o Gazos Ruoza didziausiu pasaulio konclageriu po atviru dangumi. Aisku, kad zydai palaiko rysius su Islamo valstybe.

vilkelis2015-06-12 01:47

p. Natanas,matyt,apsimeta kvailiu ar nesupranta,kad zmogus pasiprases prieglobscio neturi diktuoti savo salygu,o turi prisitaikyti prie tos salies paprociu,kaip sakoma,integruotis i visuomene-bendruomene,kurioje pradejo gyventi.. O kaip Izraelyje reguotu bendruomene,jei pasiprases prieglobscio pradetu deveti burkas,kieme virtu valgi dedamas sakas,mediena nuo nukirstu kieme auganciu medziu,pradetu sokti ritualinius sokius nakties metu ir t. t. Man tokie pabegeliai nereikalingi.

vatnykas2015-06-11 23:57

kaip galima pasirinkt ju kokybe? ir ne dirbt gi jie atvyksta. viena pazistama vokiete turi pasiemus i savo namus du vyrus is sirijos, tai paprase, kad nors zole jai nupjautu sode. net to jie nesugeba. nera mate nei zoliapjoves, nei zoles gal. ten gi dykumos, is kur jie gali moket net paprasciausius darbus. beto, kalbos barjeras.

alupa2015-06-11 23:43

Gėda Gabrieliui Landsbergiui už tokia jo nuomonę. Nuo hitleriuko nelabai skirias, hitleriukas juk irgi savo darbelius darė norėdamas gero... Gėda Landsbergi, labai didelė Gėda.

U-22015-06-11 23:08

Yvyko klaida, G.Lansbergis tiesiog neturi jokios kvalifikacijos vergu prekyboje ir atrankoje, o "Dedes Tomo trobeles" vaikysteje neskaite del to, kad labai anksti ysitrauke y rezistencine kova uz Lietuvos laisve. Turetum buti atlaidesnes sitam "selekcininkui" megejui Natanai...

runkelis2015-06-11 22:32

Atsakymų į šiuos klausimus nebus. Bus taip, kaip Briuselis lieps.

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi