Per tą laiką, kiek gyvenu Anglijoje, gegužės mėnesį vyks jau ketvirti rinkimai ir tokios apatijos tarp emigrantų dar nebuvo. Toks įspūdis, lyg mūsų lauktų ne Lietuvos prezidento rinkimai, o kaliausių grožio konkursas, kur nesvarbu, ką išrinksi, nugalėtojas gražumu vis vien nepasižymės.

Išties, kaip čia atsitiko, kad per daugiau kaip dvi dešimtis nepriklausomybės metų mes susitaikėm su tuo, kad tenka rinktis ne geriausią iš geriausiųjų, o mažiausią iš blogybių. Kaip čia yra, kad kiekvieną kartą skamba aimanos dėl idėjų ir asmenybių stygiaus?

Tiesa, pretendentų šiemet netrūksta – net septyni. Bet panašu, kad emigrantų balsai nei vienam jų nerūpi – nei patys atvyksta, nei ką nors, kad už juos agituotų, atsiunčia.

Gal taupo laiką ir pinigus, o gal ne tik kad nesitiki, bet nė nenori, kad emigrantai aktyviau įsijungtų į rinkimus. Nes sunku nuspėti, ką emigrantai pasirinks, ir kaip su jais bendrauti.

Kalbėjimas iš aukšto globėjiška ar pamokančia intonacija, kaip Lietuvos politikams įprasta, emigrantų auditorijai netinka.

Lietuvoje įprasta emigrantus kaltinti, kad jie atitrūko nuo Tėvynės, kad neaktyvūs, nepilietiški ir t.t. Bet galima išversti ir kitaip – tai ne emigrantai atitrūko nuo Tėvynės, tai Lietuvos politikai atitrūko nuo išvykusios tautos dalies, nuo tų kelių šimtų tūkstančių savo šalies piliečių, kurie juk pilietybės neatsisakė, tik gyvena – nemaža dalis laikinai – ne Lietuvos teritorijoje.

Iš tikrųjų nei prieš vienus rinkimus tokio politikų abejingumo emigrantams dar nebuvo. Gal tai normalu – juk politikai iš ankstesnių rinkimų žino, kad emigrantų aktyvumas paprastai nėra didelis ir įvertinę savo galimybes supranta, kad to aktyvumo nepadidins.

Bet jeigu kandidatai į prezidentus taip menkai vertina savo galimybes paskatinti rinkėjus už juos balsuoti, ko tada iš jų tikėtis? Juk kokia nauda iš lyderio, kuris nė nemėgina išjudinti snaudžiančius ir įtikinti netikinčiuosius, o bendrauja vien su tais, kurie pataikūniškai linkčioja – taip, pone, žinoma, pone.

Toks įspūdis, kad tie būsimi prezidentai labai nedrąsūs, iš tų, kurie mieliau sutiks būti laikomi mažiausia blogybe, negu ryšis pareikšti, kad yra geriausi iš geriausių. Net jei kuris nors apie save taip patyliukais galvotų, garsiai tai ištarti baiminasi. Nes visuotinai tikima, kad lietuviai pagyrūnų nemėgsta.

Tikra tiesa, nemėgsta. Ir teisingai daro. Tačiau kita vertus, kaip tikėti tuo, kuris pats savimi netiki, kuris net nesiryžta pasakyti, kad aš tikiu esąs labiausiai tinkamas atlikti prezidento darbą, o jūs, rinkėjai, kaip mano darbdaviai, turite galimybę mane pasirinkti.

Tačiau vienas bet . Lietuvoje niekas iki šiol nemano, kad prezidentauti yra darbas, visi galvoja, kad tai postas. Nes darbą dirbti – kiekvienas darbdavys pasakys – gali tas, kuris žino, ko siekia, yra orientuotas į rezultatą ir nebijo rizikos ir atsakomybės. O postą užimti gali ir mėmė.

Gal čia ir yra ta ryškėjanti takoskyra tarp emigrantų, pamačiusių kitokio tipo politines asmenybes, ir tarp Lietuvoje likusių, vis dar nuolankiai susitaikančių su mažiausia blogybe, mentaliteto. Kaip bebūtų, šiemetinė priešrinkiminė situacija aiškiai rodo, kad emigrantai – sau, o Lietuva – sau.

Naujausi

Komentarai (37)

Rikiuoti
to Raimonda Kasnaujo Nutiko2014-05-02 06:22

O kas tau nutiko ,kad visiska degrade pasirodei su tokiu komentaru?

34komentarui2014-05-02 06:21

Kliedite?

dekui2014-05-02 03:50

dekui, Zita,uz straipsneli. Labai reikia tokio bendravimo tarp LT pasilikusiuju ir cia atvykusiu. Juk mes visi ta pati Lietuva, kitos salies mes neturim. Todel ir pilnuteliai lektuvai skraido Lietuvon, ir musu visu mintys nuolat tenai.. Del rinkimu tai gal nekaltinkim kandidatu,patys galim irgi si ta nuveikti, pasidometi, debatus pasiklausyti - ir be abejo, balsuoti. Juk jei tiek daug zmoniu nores kitokios Lietuvos - tai issipildys! Pradekime nuo saves!

Tevas.2014-05-01 00:31

Buvo tokia "Emigrantų" partja - prieš Venskienę, kur ji dabar? Kaip laikosi jos pirmininkas?

stasys2014-04-29 15:43

Gražinai .. Jūsų abejonės ne be pagrindo,.. ir tame tiesos yra. Demokratija turį kilti iš apačios, o ne kaip dovana leistis iš viršaus į apačia. Tai ir butu sąlyga kuri neleistu tiems žmonėms pamiršti tai kas buvo pažadėta.. rinkimų metų. Partiniai sąrašai ir priklausomybė kuriai tai politinei grupei, leidžia išvengti asmeninio pažado ir suponuoja kolektyvine atsakomybės sąlyga, kas musų atvejų tampa būdų politiškai manevruoti .. tarp to ko reikia siauriems partiniams interesams ir to kas rūpį tautai. Vienok vienas generolas ne karys mūšio lauke, jam reikalinga komanda... ir butu gerai tokia pat švari, kas reiškia jokios patirties. Tokios komandos bandymo formuoti galėjome stebėti ir D. Grybauskaitės .. prezidentavimo pradžioje.. Todėl pagal mane trečią, prie tu Jūsų dviejų siūlomų, butu kaip tik. :))

Gražina2014-04-29 15:24

Norint įvesti Lietuvoj gerą ir teisingą tvarką, reikia, pasiraitojus rankoves, stipriai padirbėti. Reikia daug žinių, supratimo, lankstumo, kūrybingumo. Gal net vienam žmogui sunku prisiimti atsakomybę už visą Lietuvą. Todėl reikia visos komandos žmonių, kurie turėtų žinių įvairiose srityse, jaustų aytsakomybę ir dirbtų Lietuvos žmonėms taip, lyg jie dirbtų SAU! Nors Lietuvoj tikrai yra gabių protingų žmonių, bet jie nesiryžta imtis to didelio darbo, gal net nepasitiki savo jėgomis. Jie puikiai žino, kad visiems neįtiksi, todėl lieka nuošalyje. Iš tų dabartinių septynių kandidatų, mano nuomone penki atkrenta iškarto, nes jie jau buvo valdžioj, nieko nepadarė Lietuvos labui. Dažniausiai dirbo sau - praturtėjo, susikūrė sau eilę privilegijų, gerą gyvenimą, ir net nebesuprantu, ko jie taip veržiasi būti prezidentais, ko jiems dar negana? Juk vis tiek nedirbs Lietuvai! Du - N. Puteikis ir B. Ropė - atrodo dar `nesusitepę`. Nors dabar tik kandidatai, o jei būtų išrinkti, gal ir jie pasikeistų. Kas tai gali garantuoti? Manau net jie patys nežino, kaip jie pasielgs, jei juos išrinktume. Viena tai jau tikrai žinome - visi likę penki tikrai paliks viską kaip buvo ir nesivargins darbu dėl kitų. Aš pritariu kai kurių komentatorių minčiai. Rinkti N. Puteikį, o B. Ropė turėtų atsisakyti savo kandidatavimo Puteikio naudai ir, išrinkus N. Puteikį prezidentu, dirbti kartu su Puteikio jo komandoje.

To Raimonada Kasnaujo Nutiko2014-04-29 13:10

Štai iš tokios "degradės" ir išgirdome apie kandidatą. Normalus ir padorus žmogus kito niekada nešmeiš, nors ir kaip jis nepatiktų. Man pvz.yra nepatinkančių šioje kompanijoje ir nevertų būti prezidentais. Aš seniai pasirinkau ir balsuosiu už vieną iš "blogybių", už tą kuris nemeluoja ir arčiau žmonių, o ne per jūrmylę atstumu ir bendrauja tik su vaikučiais, paperkant jų tėvus.

27komentarui2014-04-28 03:22

Nebuk toks piktas... daugiau optimizmo ir viskas bus ok... patys laimingiausi zmones yra tie ,kurie emigravo.. ir tikrai jie negins tu valdzioj jei ka... isvyko zmones ir isvyko ... ne vienas ,ne du isvyko ,o apie milijona zmoniu... taip ,kad ne visi tokie jau blogi juk? juk negfali visas milijonas zmoniu buti blogais ir pardavusiai savo Tevyne ,kaip ,kad dauguma likusiu raso ... visa laime ,kad pavyko zmonems issitvirtinti uzsieniuose ir jiems ir ju vaikasm nereikia jausti nepritekliaus ir dar pinigu i metus apie 4 ar 5 milijardus persiuncia.. sakykite jiems aciu uz tai.

to 27.2014-04-28 02:37

"Dirbu, prakaituoju LT is tuos suknistus mokescius cia sumoku. Taip kad nereikia lia, lia." Tu gali mokėti o jie tavo mokesčius pavagia. Jie ir yra tikrieji okupantai ir sabotažnikai. O jei putleris ateis jie pirmi puls kolaboruoti ir jei tu pasipriešinsi dar ir kulką gausi. Juk tai strbų palikuonys.

to 27. 25 ir 262014-04-28 02:32

o tu siūlai jiems badu dvėsti.

25 ir 262014-04-28 02:27

Kodel paminama iskovota laisve? Ogi todel, kad didele dalis tautos pasipuste padus ir ismove kur tuo metu lengviau ir pelningiau buvo. Jus norit pasakyt, kad del Tevynes laisves jie taip aukojosi. Savo gerbuvi tvarkesi ir viskas. Ju "deka" buvo ispustas nekilnojamo turto burbulas, sveikatos paslaugu kainos ir t. t. As ju isdavikais nevadinu, bet as LT babkes sunkiai uzkalineju ir ir nereguliuoju Anglijoj ar Airijoj esantiems gyvenimo. Dirbu, prakaituoju LT is tuos suknistus mokescius cia sumoku. Taip kad nereikia lia, lia. Nemanau, kad putkino chebrai atejus, parleks emigrantai manes mano kiemo ginti. Dirbkit ramiai, gyvenkit turtingai ir neuzkalbinekit dantu cia likusiems, nevaidinkit sventu tautos "kankiniu".

to 22. Apie kokia emigrantu itaka kalbama?2014-04-28 02:06

nu tik visiškas lūmpis taip galvoti...

to:222014-04-28 01:28

labiausiai ir gaila, kad priversti buvo emigruoti patys reikalingiausi Lietuvai žmonės. Tie, kurie nebijojo sunkaus darbo ir turėjo didelę atsakomybę už savo šeimas. Ir šiandien juos kaltinti, kad jie išvyko mažų mažiausia kvaila, nes matome, ką padarė su IŠKOVOTA LAISVE,kas vyksta Lietuvoje, kaip elgiamasi su tauta...vyksta jaunos kartos traumavimas...

emigrantai dabar irgi2014-04-28 01:21

galėtumėte padėti per prezidento rinkimus...balsuodami už Naglį Puteikį. Susiraskite internete jo programą ir paskaitykite. Padėtumėte Lietuvai tai jau tikrai.

labai buvo reikalingi2014-04-28 01:18

emigrantai konservatoriams, tai jie vairavo i visas šalis, kad tik gautu balsu skiedė pasakas...Bet laikas parodė jų meilę tautai ir pačiai Lietuvai ir juos per kitus rinkimus nuvairavo nuo aukso veršio...net ne emigrantai.

Apie kokia emigrantu itaka kalbama?2014-04-28 01:00

Iskeite sunkumus LT i ilgeni piniga ES, Paliko viska likimo valiai, dabar prabudo ir kazka nori parodyti...Dirbant svetimam kieme - tavo kiemas niekada negrazes, net jei kokiu nors biuleteniu ar dar kokiu lozungu is toli pamojuosi. Niekada nebus sukurta jokia tvarka ar santvarka per atstuma...Negi, tai taip sunku suprasti? Ar daug LT padejo ankstesni emigrantai? Pvz. jo ekselencija Adamkus pabande, o kas isejo LEO LT ir dar kai kurios grimasos...

20 komentarui iseivis2014-04-27 19:58

Tai jau tikrai...serganti Lietuva..kokia dar demokratija?Parode praeiti rinkimai ,kad demokratijos nei su ziburiu nerasi...balsai emigrantu dinge ir t.t.

iseivis2014-04-26 23:24

nepasitikiu balsu skaiciavimo komisijomis. Kas man irodys, kad balsai nebus klastojami? LT valdzioje tiek melo ir korupcijos, kad kazin ar tie musu balsai bus iskaiciuoti, nesuklastoti, kur nors pradanginti ir tt. Juk LT dabar Grybauskaites asmens kultas ir balsai bus "paskaiciuoti" jos naudai. Kaip prie Josifo Stalino.

Beta to 18.2014-04-26 15:53

Info yra VRK tinklalapyje. "Balsuojantiems užsienyje" ta nuoroda vadinasi.

Netikim2014-04-26 15:47

Tais rinkimais, bet vis tiek balsuosim. Gerai kad si karta yra N. Puteikis, tai bus ka pazymeti biuletenyje. Sis kandidatas jau turi musu 3 emigrantiskus balsus. Ir tai darysim pastu, kad nereiktu vaziuoti, moketi keliu mokesciu, o paskui dar ir parkavima prie ambasados apsimoketi. Gaila tik, kad pareiksti nora balsuoti tokiu budu buvo galima tik iki balandzio 18d. Info si neskelbiama, zmogus turi pats susirasti. Ka nelabai kas daro. Susigriebia zmones tik pries pat rinkimus. Todel dazniausiai ir lieka neprabalsave.

Algika2014-04-26 15:15

Emigrantai parodė savo padus ir nuo jų užteks.

nu2014-04-26 14:22

kai londono lietuviai prabalsavo uz drasos kelia,tai visi balsai buvo padalinti kitoms partijoms,o vaigauskas apsimete durnium.

Jassika2014-04-26 14:01

Kam balsuoti ,juk tai ne prezidento rinkimai o PREZIDENTES.

autorei Zitai2014-04-26 13:50

Skaitau ir liūdnai šypasusi. Ko gi siekiate tokiais sakiniais: "kurie juk pilietybės neatsisakė, tik gyvena - nemaža dalis laikinai - ne Lietuvos teritorijoje"? Save paguosti ar kitus apmulkinti? Jokio laikinumo. Viskas jau nusistovėję ir jokie emigrantai nebesiruošia grįžti. Mano draugai, kurie nesiruošia kada nors į Lietuvą, jau 50-mečiai, išvyko, kaip sakant sustabarėję Lietuvoje. O ką bekalbėti apie jaunimą? Jie jau savęs Lietuvoje nei neįsivaizduoja. Neabejoju, kad net ir jūs niekada nebegrįšite čia gyventi...

teisybe2014-04-26 12:01

Tik emigrantai ,butent,ir prikels Lietuva,nes jie panmate kaip atrodo tikroji demokratija,jie mokosi tiesiog normaliai gyventi...O parazitiniams ponams kada nors ateis parazitavimo pabaiga.Tai tik laiko klausimas.Dabar visi suprato ,kodel Dedule buvo ir yra pries dviguba pilietybe-Baime mastancios tausos!

ne visai taip2014-04-26 03:54

aš jau žinau nemažai lietuvių kitose šalyse, kurie balsuos už Naglį Puteikį. Turime patys ieškoti vieni kitų,rekomenduoti, kad balsuotų už vertą kandidatą, kurio programa arčiausia tautos, nes politikams jau pamatėme, kad mes nerūpime. Todėl, kaip tik balsuokime už tą, kurio programoje yra tautai svarbus kriterijus – NEATĖJIMAS Į SEIMĄ PER PARTINIUS SĄRAŠUS. TOKIŲ SĄRAŠŲ PANAIKINIMAS. MŪSŲ KAI KURIE POLITIKAI SEIME PRIDŽIŪVO PRIE KĖDŽIŲ NUO NEPRIKLAUSOMYBĖS ATGAVIMO. AR TAI YRA NORMALU? Siūlau visiems balsuoti už Naglį Puteikį.

Raimondas2014-04-26 02:13

Kada Londone balsai skaiciuojami 2 paras,balsavimo biuleteniai nesami net namo skaiciuoti ir laimi partija uz kuria buvo pasisake tik 20% emigrantu,tai kam tas cirkas? Nebalsuosi,tai nors nebus ka klastoti. Dabar net neabejoju,kad laimes Grybauskaite,nors dauguma emigrantu pabego nuo jos valdymo ir tikrai nebalsuos uz ja.

netikiu2014-04-26 01:18

kad emigrantu balsai teisingai skaiciujami ir kad ju dalis nedingsta, nors tu ka, netikiu ir viskas, bet vistiek balsuosiu

Vilmantui Povilaičiui2014-04-25 23:52

pagarba

jau siūlyčiau2014-04-25 23:50

žodį "emigrantas" pakeisti į žodį "tremtinys" arba "pabėgėlis"...butų teisinga manau

Labai teisingai pastebeta2014-04-25 19:20

Kandidatai turetu kreipti demesi i si savo rinkeju kontingenta.Praeiti rinkimai buvo blogai organizuoti-reikejo stypsoti eilese.Na,o gal nesuinteresuoti mums surengti zmonisku salygu rinkimams-juk naturalu,kad daugelis balsu bus protesto balsai.

Emigrante2014-04-25 18:54

Pats ponas Landsbergis lietuviams emigrantams iskase kappa. Kas saziningai Lietuvoj pasisake, kad nori dvigubos pilietybes, tas galutinai atkirptas nuo savo Tevynes. O kas uz dovanas "susikombinavo" lietuviska pasa, tas ir toliau turi dviguba pilietybe. Ka padarysi... As ir toliau selpiu savo artimus, nors Lietuvos valdzia mane nuskriaude. Bet... dabar, kai puola Putinas, ar ponai Lietuvos nesusimastys, kad uzsienio lietuviai gali daug padeti Tevynes Nepriklausomybei...

Vilmantui2014-04-25 18:38

lb.taiklu,pritariu.

Vilmantas Povilaitis2014-04-25 18:25

Ną kiek man teko susidurti, tai rinkimuose emigrantai dalyvauja, net eilės prie ambasadų susidaro. Reiktų suprasti ir tai, kad tam juos iš Lietuvos ir išgrūdo, kad nutautinti ir paversti betaučiais ir bevaliais. Tas pats genocidas vykdomas ir su kitom tautom, tam ir buvo globalistams reikalingas 'tautų maišymas" kad sunaikinti Tautiškumą. Tam ir ES sukurta, nes tai yra kelias, kelias į Pasaulinę Žmonijos vergovę, slepiamą po pavadinimuų naujoji pasaulio tvarka. ;) Sėkmės visiems ir pagarba kuriems pavyko nenutautėti ir išsaugoti Žmogaus vertybes, kad ir išguitiems iš Tėvynės. ;)

O ką2014-04-25 17:53

jiems sakyti, jei visi puikiai žino, kas bus išrinkta. Nebent įvyktų stebuklas.

Darijus2014-04-25 17:27

Supuvusio obuolio niekas nevalgo. Laukiama kito derliaus arba valgomi kiti vaisiai. Taip obelynai ir išnyks.

nujo2014-04-25 17:21

Senai jau emigrantai sau ,o Lietuva sau...Kad tiems emigrantams senai neidomu kas vyksta Lietuvoj...dziaugiasi emigrave.

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi