Lietuvos teismų sistema, suformuota sovietinių teisininkų praėjusio šimtmečio vidurio totalitarinių valstybių pavyzdžiu, kurios visuomenę eliminuoja iš teisingumo vykdymo proceso, pagal visuomenės pasitikėjimo rodiklius ES ir kitose demokratinėse valstybėse vertinama prasčiausiai. Tokia nenormali situacija tęsiasi jau beveik du dešimtmečius.

Sisteminės partijos ir kandidatai į Lietuvos Respublikos prezidentus savo rinkiminėse programose įsipareigodavo demokratizuoti teismų sistemą, tačiau po rinkimų pažadai būdavo sėkmingai pamirštami.

Problemos sprendimui liko vienas kelias – referendumas. Žinant, kad referendumo sušaukimui reikalaujama surinkti 300 tūkstančių piliečių parašų, buvo nuspręsta sudaryti iniciatyvinę grupę parašų rinkimui ir ją registruoti VRK tik surinkus pakankamą parašų rinkėjų skaičių. Kartu visuomeniniais pagrindais pradėta organizuoti darbo grupė Konstitucijos pataisų preliminariam įstatymo projekto ruošimui.

Šiuo metu parašų rinkėjų jau yra 5700. Vadinasi, būtų galima pradėti galvoti apie grupės registravimą.

Bet skaudžios patirtys įspėja apie galimus nesklandumus. Referendumui dėl žemės parašai buvo surinkti, tačiau referendumo paskelbimas blokuojamas.

Blokadą organizuoja pagrindinės sisteminės partijos, pasitelkdamos Konstitucinį Teismą. To paties teismo pagalbos sistemininkai tikisi ir kitu klausimu -blokuodami iniciatyvinės grupės dėl lito išsaugojimo registravimą VRK.

Visa tai nieko gero nežada. Reikia manyti, kad organizuojant referendumą dėl teismų reformos pasipriešinimas iš valdžios institucijų tik didės.

Ir vėl viskas bus atiduota į politinės valios vykdytojo – Konstitucinio Teismo – rankas.

Prasidėjo prezidento rinkimų kampanija. Kiekvienas kandidatas turi savo rinkimų programą. Kviečiame visus užsiregistravusius parašų rinkėjus atkreipti dėmesį į kandidatų skelbiamas rinkimines programas ir paremti tą kandidatą, kuris tikrai siekia teisėsaugos institucijų pertvarkos Lietuvoje. Kartu kviečiame paraginti ir jums artimus potencialius rinkėjus paremti šią iniciatyvą.

Kandidatų debatai teisėsaugos ir teisėtvarkos klausimais bus transliuojami per Lietuvos TV ir radiją gegužės 1 d. nuo 21.00 val. iki 22.45 val. (laidos vedėjas – E. Jakilaitis).

Iniciatyvinės grupės nariai: R. Kupčinskas, V. Vilimas, A. Nakas, E. Drungytė, R. Povilaitis

Naujausi

Komentarai (53)

Rikiuoti
Antanas2014-04-17 13:43

Po vienų ar kitų Seimo rinkimų, išgirstame apie Šešėlinę vyriausybę. Kodėl ji pasirenka save ir taip pasivadina ir niekas jai nekelia neteisinių sankcijų? Tuo labaiu, kai matoma įstatymų nepaisymas iš pačių teisininkų, Seimo nariai įšdrįsta priešintis Tautos valiai, būtina kurtis į pagelbinę Valstybei teisinę instituciją ( koki gali būti normalūs sprendimai mediko apie Krašto apsaugą, arba sovietinio komunisto teisininko apie Lietuvos nepriklausomybę? )kuri atskleistų ir padėtų šalinti kliūtis normaliam pilietiniam, demokratiniam Valstybės valdymui. Pritariu 41 komentatoriui.

simonas2014-04-17 13:04

Pritariu ir 100 proc. palaikau 41 koment

kas yra kas?2014-04-17 03:07

pakanka paskaityt n.puteikio facebook ir paaiškėja... ;)

to 49. Renkame2014-04-17 01:53

mes nerenkame, o mums zeniukas semašiknius paskiria ir suskaičiuoja

Renkame2014-04-17 01:07

Qrvas i seima po to uz galvų susieme lakstome, idiotu tauta

Julė2014-04-17 00:10

Gal kas patars ką daryti. Teismas akivaizdžiai išgalvoja žodžius. Dokumente parašyta A. Teismas, cituodamas šį dokumentą, rašo: remiantis tuo, kad parasyta B, sprendžiame...Sprendimas įsiteisėjo... Tai ką, vadinasi, nesvarbu, kad dokumente parašyta A, teisybė yra B???

N.PUTEIKIO RINKIMŲ PROGRAMĄ2014-04-17 00:09

Perskaitę visi vagys ,pedofilai ,ju uztarejai teisininkai ,gaus infarkta . Aukosiu savo laika ,agituosiu visus ka pazystu ir MES LAIMESIME . Noriu teisingumo ,noriu suzinoti kas dave isakyma dauzyti nekaltus zmones ir pagrobti Garliavos mergaite ,noriu suzinoti kas nuzude ir kankino Lietuvos kankini teva a. Kedi ,kas duoda nurodymus teisti ir kurti bylas nekaltiems zmonems t. y. Ivanauskui ir jo draugei ,Kusaitei , Snoro akcininkams ir daug neteisingu bylu ,noriu zinoti kas nuzude Pociuna ,kas nuzude pedofilijos bylos liudininkus . Tiek pas mus neteisybes ,noriu kad viskas butu isaiskinta ,kad tie visi vadinami prokurorai ,teisejai ,vsd ir visi kiti sulauktu atpildo .

vAE2014-04-16 18:57

mANO SEIMA BALSUOS TIK UZ pUTEIKI, bet ATEJES I VALDZIA JIS DIRBTI NEGALES, KAIP IR NEGALEJO DIRBTI gerb. PAKSAS, VISU PIRMA REIKIA NUVERSTI SEIMA< KAD JU NELIKTU, O TADA RINKTI PREZIDENTA, JIE GRAZIUOJU NEPALIKS LOVIO.

jo2014-04-16 18:30

Tiesoslt/A.Maldeikienes pasisakymas /video/.

nuomone2014-04-16 18:26

Kai daug zmoniu ,turiu omenyje labai daug zmoniu susirinks pamyneti Garliavos sturmo Daukanto a..kiekviena men 17d ,tada galbut jie pamate ,kad zmones neabejingi prades kitaip elgtis su zmonemis..o dabar jie tik tyciojasi is zmoniu ir tiek...prie kompiuteriu problemos nebus issprendziamos niekados.

Skaitytojas2014-04-16 18:13

Pritariu visu 100% Kritikui Pikciurnai. Reikia veikt, uz mus niekas nepadarys nieko. Zinoma, jeigu nenorime sedet sitam grybes ir konservu mesle dar 5 metus? As tik uz.Prisidesiu visais atvejais. Kito kelio jau nera. Lietuva pavojuje!!!

kaip gera2014-04-16 17:42

Nesubrendusi visuomenė. Mažvaikių tauta. Siusalas kelnėse, siusalas galvose; pastangos pasibaige siusalu. Apsiusioja prezidentai, apsiusioja seimūnai, teisėtvarka, tiesiog skandina siusale. Tauta taip pripratinta prie siusalo ir jo kvapo; kad pakankamai gerai jaučiasi, ir žaidžia popierių ir rašinėjimų žaidimus, kuriuos apsiusioja tie, kurie iš mūsų pinigų algas gauna, tarpuasvyje kalbėdami: -žinojau kad gera valdžioje, bet kad taip gera-

Kritikas Pikčiurna2014-04-16 17:11

Brangieji, Konstitucija numato, kad Tauta valstybę valdo tiesiogiai ar per savo išrinktus atstovus. Referendumų ir teisminių nagrinėjimų istorija parodė, kad pagal galiojančia rinkimų tvarką išrinkti mūsų atstovai nevykdo Tautos valios ir visaip trukdo ją išreikšti. Ar ne laikas Tautai išsirinkti alternatyvius savo atstovus, alternatyvią VRK bei kitas svarbias institucijas Tautos siekiams įgyvendinti? Tokiam tikslui būtų galima įsteigti Viešąją įstaigą politinei ir teisinei reformai rengti bei įgyvendinti ir ją finansuoti iš Tautos aukų. Tokia VŠĮ galėtų organizuoti referendumų lapų spausdinimą pagal galiojančius įstatymus, bei balsų skaičiavimą ir rinkimų stebėseną. Baltijos kelias juk be AT, KT ar VRK įvyko, tačiau Pasauliui taikiai ir akivaizdžia parodė Tautos valią. Kodėl nepakartojus geros patirties?

Ar vėl2014-04-16 17:10

Juk surinkta 300000 tūkst. parašų.Pradėtą darbą reikia baigti.Jau iškart po VRK PASITYČIOJIMO vėl reikėjo telkti savo jėgas ir žinias tikslui pasiekti.Kažkokios ambicijos ,rietenos taisutrukdė pasiekti.Žmonės liko nuvilti.VIENYKIMĖS.Žemės ;saugiklių; ko gero nebus i nebus,moratoriumo irgi nebus.ŽEMĖ jau parduota-euras BUS.Skaldykimės ir vaidykimės .Kai kam tuo suteikiame malonumą.

durneliai2014-04-16 17:09

kuo jūs save laikot. Po paskutiniųjų valdžiagyvių ekvilibristikų ir vėl parašai –referendumai tik kaip repeticijos. Tik lūderių tautoj tokia eiga galima. Jei būtų savigarbos, orumo, ryžto; visų didžiųjų miestų pagrindinėmis gatvėmis vilnytų “maidanai“. Ką Naglis pateikė kaip rinkiminę programą –tai tik teorija utopinėje ateityje. Teorija, kuria seimo parazitai paverstų “kliedesiais –taipogi Naglio pasakymas“. Konstitucinis teismas tik viena (pati šlykščiausia) hidros galva. Boikotuoti-izoliuoti –internuoti pavojingiausią valstybės ir visuomenės trijulę; gribošenko (nė prie ko), kupriuką muzikantą (stovintį po medžiu), katalikų bažnyčią –Jėzus prekeivius iš šventovės išvijo, mūsiškiai šventašikniai per religines šventes valdžiagyvius pirmuosiuos pakrapina. Jei sovietmečiu bažnyčia kėlė žmonių sąmoningumą, tai šiandien užmaskuotas landzbergistinės-gryboševičinės šliaužiančios diktatūros agentas.

Pensininke2014-04-16 16:44

liudniau valstybeje buti negali, kai visa teisesaugos sistema yra savanaudiskai nemorali ir pasiduodanti korumpuotiems politikams, kai prokurorus galima tampyti kaip "ne prie ko". Tik saziningi, dori seimo nariai, bet ju mazuma, nori keisti i gera. Valdziazmogiu ir sistemos korumpuotu partiju grupes isisaknyje sistemoje, kurias reikia is gilumos israuti.

matykite ir mąstykite plačiau2014-04-16 16:43

Lietuvoje yra apie 0,5 mln. ikiteisminių tyrimu į kuriuos adekvačiai nepajėgi reaguoti jokia sistema dėl nerealių apkrovų - kasdien Lietuvos teismuose yra nagrinėjama apie 1000 bylų. Rezultatas - prastai parengtos bylos, sunkus nagrinėjimas, korupcija, o kur dar likę neištirti nusikaltimai? Kodėl Tauta kriminalizavosi? Smurto pamokos iš purvasklaidos, ekonomikos nuosmukis Qbiliui pralošus apie 30 mlrd lt per metus, 450 tūkst. stipriai išgeriančių asmenų - tai katastrofa. prisiekusieji bent jau apeliaciniame teisme yra gerai, tačiau svarbiausia šalinti PRIEŽASTIS. Turbo inf

to 34. Edvardas Satkevičius2014-04-16 16:31

o gal tikiesi kad okupantai valdžiagyviai tau padės skleisti žemės referendumo idėją.

to 34. Edvardas Satkevičius2014-04-16 16:29

Tai ar sąmoningai meluoji ar ištikro esi proto ulžis. Renkant parašus kaip tik galima agituoti už žemės referendumą. Kitokių galimybių info sklaidai apie žemės refwerendumą nėra kaip iš lūpų į kito asmens ausį ir sąmonę. O tai geriausia padaryti renkant parašus.

Edvardas Satkevičius2014-04-16 15:55

Norint sužlugdyti žemės referendumą ir 100 tūkstančių parašų, reikia žmones nukreipti nuo pagrindinio tikslo ir daryti kuo daugiau parašų rinkimų, o ne mitingų žemės referendumui įvykdyti

Gerb.19-tas,bet ar2014-04-16 15:41

ne kandidatai turetu pirmiausia Zenono VRK pareikalaut teikt n u m e r u o t u s ir griestai apskaitomus biuletenius.Tikrai padidetu rinkeju aktyvumas,o tai labiausia naudinga Nagliui P. Reikia veikti aktyviai ir kuo daugiau kontaktu su zmonemis visoje Lietuvoje,tikslas vienas laimet pirmame ture (pigiau ir EU rinksim rimciau).Jau taip n u s i G r y b a u t a !

Saulė2014-04-16 15:34

Gal tiesiog reiktų paraginti savo rinktus seimo narius pasirašyti už gerą iniciatyvą, kurią iškėlė Seimo narė Aurelija Stancikienė-ji pradėjo rinkti Seimo narių parašus dėl Konstitucinės pataisos, kuria būtų naikinamas Konstitucinis Teismas, o jo funkcijos perduotos Aukščiausiajam Teismui. Turim bandyti visas priemones.

Kęstutis2014-04-16 15:14

Paprasčiausiai reikia kreiptis į VRK - paskutinį trečią kartą paprašyti parašų rinikimų lapų, dėl seimo paleidimo ir išankstinių seimo rinkimų... Tai tikrai neprieštarauja jokioms EU sutartims ar Lietuvos konstitucijai... bet kuriuo atveju - rezultata bus teigiamas...

Vaidas2014-04-16 15:08

Deja, bet taip nieko neišeis. Visos iniciatyvos bus žlugdomos ir įžūliausiu būdu blokuojamos. Jie jau pamatė, kad gali nusispjauti į vieno įvykusio referendumo rezultatus. Visuomenininkai paburbėjo, keli Seimo nariai, bet, iš esmės, nieko neįvyko. Nomenklatūriniai švonderiai jaučiasi ramūs, nes nemato grėsmių. Jie gali nuspręsti nerengti naujo referendumo arba nekreipti dėmesio į jo rezultatus. Ir aš juos suprantu, nepritariu aišku, bet suprantu. Na surinko 320 tūkst. parašų ir ką? Va kai iš tų 320 tūkst. bent 10 tūkstančių pasipiktinusių tautiečių ateis prie Seimo, va tada bus kita kalba.

to 5 komentatoriui2014-04-16 15:05

Tau daugelis tautos atstovu aviu banda?Matyt esi is tu meldzianciuju paprastus zmones.Tuomet drozk i delfi .Ten tupi tokie kaip tu pasamdyti ir parsidave...Gero kelio!

Balsuosiu už KT likvidavimą...2014-04-16 15:01

Supainiojo bičai teisėjų specovkes su karaliaus mantija...

Vieną kartą išsirinkite2014-04-16 14:50

tokį prezidentą kaip Puteikį ,tai senoji sistema su visais savais nomenklatūrščikais patys sau pasidarys Maidaną, kaip japonai pasidaro chara-kiri ir dar pamatysite savo akimis ,kaip bėga žiurkės iš skęstančio laivo.

Beta > 25. vytautas2014-04-16 14:48

Įdomu kas tas "veikėjas"?

vytautas2014-04-16 14:38

...mafija,jau pasiruošus,vakar per lietrytą vienas 'veikėjas" jau kalbėjo,kad panaikinimas kons.teismo prieštarautų konstitucijai...Reikėtu kad atsibustu intelegentija ir paruoštu konstituciją......

tautiete2014-04-16 14:26

Manau, kad idėja rengti referendumą dėl KT panaikinimo labai gera, nes daug piliečių yra juo nepatenkinti.

to lina2014-04-16 14:21

ponia lINUTE,TAI GAL TURI GALIMYBĘ PAREMTI?

pensininkas2014-04-16 14:07

Pritariu 1, 2, 8, 10, 11, 12, 16 komentarams ir gerb.Kupčinsko, V.Vilimo ir kt. Referendumui dėl teismų pertvarkos. Esu vienas iš 5700. 52 parašus surinksiu. Bet artimiausias tikslas išrinkti prezidentu N.Puteikį. Tokio Konstitucinio Teismo nereikia.

lr2014-04-16 14:07

Ir as noreciau gauti nors desimt lapu parasu rinkimui

ome2014-04-16 14:04

sistemos pagal jos žaidimo taisykles NE PA KEI SIM.

Mano nuomonė2014-04-16 14:01

Labai svarbu bet kuriuose rinkimuose kas ir kaip skaičiuoja balsus. Skaidrumo ir teisingumo nebus kol nėra rimtos balsavimo biuletenių apskaitos (kiek atspauzdinta ir kiek grįžta po balsavimo). Kas gali paneigti, kad tie patys komisijų nariai nesumeta biuletenių su "reikiamu" kandidatu, išimant jų vietoje "netinkamo" biuletenius. Ir jau po to "vsio zakonno",- galima rašyt protokolus, TV-Radijas ir kt. vėl sakys, kad liaudis ir ne tuos išsirinko. Taigi, biuletenių apskaita ir sutikrinimas, kad tikrai tie ,kurie paduoti rinkėjams grįžta labai svarbu. Čia mano nuomonė.

stasys2014-04-16 14:01

Grybauskistinis-lansbergistinis-neofašistinis-neostalinistinis režimas pavertė teismus partinių gaujų interesų ginimo kontoromis, kuriuose darbuojasi teisybės pardavėjai. Į „teisėjus“ skiriami tik lojalūs režimui švogeriai. Pritariu iniciatyvinės grupės narių iniciatyvą dėl Lietuvos teismų pertvarkos referendumo surengimo.

ruta2014-04-16 13:58

Ziurint i Konstituciniu dvasiu nuotrauka , keistai jautiesi , tupi sovietines ideologijos palaikytojai , savo disertacijom slovine sovietines represines sistemos 'privalumus ', tai tik Lietuvoje imanoma .Dabar supranti kodel nebuvo desovietizacijos ir tikros , ne butaforines , liustracijos , kad savi / komunistai -KGB/ tupetu aukstose postose ir visuom priemonem zlugdytu valstybes demokratija , ka dabar ir matome .

2014-04-16 13:53

Tik už Naglį Puteikį

Kas dalina lapus2014-04-16 13:48

parašų rinkime dėl Lietuvos teismų pertvarkos referendumo. Noriu ir aš gauti bent desėtką.

lina2014-04-16 13:31

Tiktai kaip jus tuos rinkimus tikites laimeti ? Juk rajonuose apie Puteiki niekas nieko negirdeje. Jeigu nebus rimtesnes agitacijos -rezultatai nenudziugins.

maidansas2014-04-16 13:20

Mūsų promaidauninei valdžiai reikia taikyti Maidano metodą -liustraciją: konstitucinį teismą išvaikyti su "molotovo kokteiliais", o teisėjus nuteisti. "Amerika mums padės".

Pensininke2014-04-16 13:09

graudu, kad Lietuvoje tokiu komentatoriu "balamutu" daug, nes neskiria balto nuo juodo ir cia juoko nera taip ilgai gyventi supuliavusioje teisesaugos sistemoje. Savaranka, reformuota, nepolitizuota ir nekorumpuota teismu sistema tai demokratines valstybes pagrindas, kurio dabar nera. Bukime vieningi ir balsuokime uz N.Puteiki, kuris esamai sistemai jiskaip rakstis.

Jules2014-04-16 13:03

Ir aš manau, kad tinkamiausias kandidatas yra Naglis Puteikis. Negi tautiečiai dar neatsikando transformuotų į liberalijas ir tolerastijas veidmainių bolševikų? Vis dar myli ir orgazmą patiria nuo politic(O)maniac'ų?

nepasiduokime2014-04-16 12:59

Padėtis atrodo beviltiška, bet vistiek lieka vienintelė viltis - rinkimai. Aišku, tik už N. Puteikį. Nepasiduokime, broliukai ir sesutės. Mes šituos niekšus išversti galime tik per rinkimus. Bus savivaldybių rinkimai, už kelių metų - seimo. Dabar laikykimės, visiems padorumo nepraradusiems sveikatos ir vilties.

Balamutas2014-04-16 12:43

Nelabai supratau-apie ką naujas referendumas?

manau,2014-04-16 12:38

kad balsuosiu už mūsų Vengrišką Orbaną, kuris padarys reikiamas reformas, nes jis su Tauta - tai Naglis Puteikis.

To 52014-04-16 12:28

Man atrodo avine tu ne cia papuoliai,tau i Pedryti!

Jules2014-04-16 11:51

O manai, kad įmanoma pertvarka be šito, be Sovietijos fundamentų ir fundamentorių panaikinimo teismuose? Juk jųjų daugumos pagrindinis fundamentas - tai "Fundamentals of Soviet Law", nežinojai, bet gal Tamstelė Mėnulyje gyvenate? Na, jei taip, tada aišku...

Negi2014-04-16 11:50

neturite, ką veikti, avių giminės kompanionai?

Alio Jules2014-04-16 11:43

Čia dėl teismų pertvarkos, jei skaityti moki.

Jules2014-04-16 11:40

Lietuvai gyvybingai būtina rimta desovietizacija ir dekagebizacija, kitaip mes galutinai žlugsime ir neteksime Vilniaus krašto.

pilietis2014-04-16 11:18

TIK UZ NAGLI PUTEIKI.

nugyventa Lietuva,2014-04-16 10:52

KubGrybButke (KGB)vadovaujama jau ivedama diktatura Lietuvoje - patogu per beveidi KT uzvaldyti valstybe! Rinkime, balsuokime tik N.Puteiki, dar vieninteli galinti kiek supurtyti sistema. Mes turime patys padeti sau. JAV yra tik Supreme Court - Auksciausias teismas, kuris sprendzia ir Konstitucijos klausimas. Milijonas litu Lietuvos KT islaikymui?!Tautieciai, baikime buti melziama karve - juk tas milijonas is mokesciu moketoju!!! Tik uz Puteiki!

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi