Praeitą savaitę Seimo nario, istoriko Arvydo Anušausko sukviesti bendraminčiai susirinko sostinės „In Vino“ vyninės salėje pasvarstyti apie Lietuvoje tvyrančias sąmokslo teorijas. Dažnai girdime istorijas apie įvairius klanus, specialiųjų tarnybų kėslus, apie Rusijos ranką, kuri nori sujaukti mūsų politinį gyvenimą.

Kelerius metus vykstanti Garliavos drama taip pat įvardijama kaip viena iš sąmokslo teorijų. Vieni mano, kad egzistuoja slaptas pedofilų klanas, o kiti mano, kad tai Rusijos specialiųjų tarnybų gudri operacija prieš Lietuvos siekius išsikovoti energetinę nepriklausomybę.

Ekologinis judėjimas prieš skalūnų dujų išgavimą hidraulinio uolienų plėšymo būdu taip pat priskirtinas gaivališkam sąmokslui. Dabartinis parašų rinkimas referendumui dėl žemės vėl priskiriamas sąmokslui.

Konservatorius Mantas Adomėnas šiuos reiškinius pavadino radikalizuojančiais tinklais. Kita vertus, neaišku, kiek prie sąmokslo teorijų kūrybos prisideda žiniasklaida, manipuliuodama faktais ir skaitytojų nuomonėmis.

Didieji dienraščiai kartais nevengia iškraipyti faktų, užsiimti fotografijų manipuliacija, kuria nebūtas istorijas. Apžvalgininkai nevengia dramatiškų formuluočių: V. Liaučius prieš kelias dienas rašė, kad Seimo pirmininkė „atvirai žada kruviną pramogą politinio elito kraujo ištroškusiai miniai“. R. Valatka yra minėjęs apie kai kurių politikų „hunveibinišką mąstymą“, arba Dovydo Pancerovo skelbta frazė „ponios Venckienės gerbėjus aš palyginau su stribais. Žmonėmis, kurie sėjo mirtį ir neapykantą“.

Siekis įbauginti, išgąsdinti savo skaitytojus neretai sukelia baimę ir patiems nuomonės formuotojams. Toks įspūdis, kad jie ir patys patiki fantasmagoriniais siužetais, kuriais bandoma maitinti Lietuvos žmones.

Tad skelbiame diskusijos dalį, kurią rengė Seimo narys Arvydas Anušauskas, o garbingais svečiais buvo „Lietuvos ryto“ žurnalistas Dovydas Pancerovas ir rašytojas Justinas Žilinskas, kuriantis fantastinę literatūrą. Kviečiame ir jus, gerbiami skaitytojai, pasidalyti savo nuomonėmis apie sąmokslo teorijas, klestinčias Lietuvoje.

Justinas Žilinskas: Reikėtų skirti sąmokslą ir sąmokslo teorijas. Sąmokslo teorija – dirbtinės ideologinės struktūros pagrindo sukūrimas.

Sąmokslo teorija atspindi mitologinę, religinę pasaulėžiūrą (prašau neįsižeisti tikinčių žmonių). Sąmokslo teoriją vertinu kaip paprastą norą paaiškinti pasaulį.

Mes esame smalsios būtybės. Smalsumas mus skiria nuo primatų.

Smalsumas mus verčia ieškoti įvairių reiškinių priežasčių. Kaip sakė filosofas Jaspersas, nuostaba mus verčia mąstyti, suka žmones į filosofiją.

Lygiai taip pat nuostaba kreipia į sąmokslo teorijas. Lygiai taip pat veikia mitologinė pasaulėjauta, kai mes bandome paaiškinti, kas aplink mus vyksta.

Jei negalime paaiškinti, kas dedasi, jaučiamės nesaugūs. Jeigu, pavyzdžiui, stovite atviroje pievoje ir nežinote, iš kur ateis avis, o iš kur ateis vilkas, pasijusite nesaugūs.

Tačiau jei atsitversite kad ir menka tvorele, jums taps daug ramiau. Susiaurėjusią erdvę gali kontroliuoti.

Lygiai taip pat vyksta ir su sąmokslo teorija. Kai esi paskendęs neramiuose svarstymuose, iškyla būtinybė susikurti pasaulėvoką.

Kitaip patirtume stresą. Todėl žmogui reikia turėti labai aiškias ribas.

Sąmokslo teorija, panašiai kaip ir mitologija, paaiškina tam tikras situacijas, nubrėžia ribas. Kodėl saulė per dangų ridinėjasi?

Todėl, kad tėvas Elijas kiekvieną rytą išvažiuoja pro aukso vartus ir rieda per dangų. Panašiai ir sąmokslo teorija.

Religinė ir mitologinė pasaulėžiūra mums aiškina ir fundamentalius dalykus, o sąmokslo teorijos yra visuomeninis reiškinys.

Arvydas Anušauskas: Gyvenime ir politikoje kartais sunku surasti kokį nors įvykį, kuris neapaugtų sąmokslo teorijomis. Vienas paskutinių nuskambėjusių straipsnių buvo skelbtas „Lietuvos ryte“, kur kalbama ir apie neurolingvistinį programavimą. Dovydai, jei galite, išdėliokite savo požiūrį.

Dovydas Pancerovas: Tikriausiai sąmokslo teorijas turėtų nagrinėti sociologai, o ne žurnalistai. Dar noriu paaiškinti, kuo sąmokslo teorijos skiriasi nuo mokslinių.

Mokslo teorijoje, kaip ir tikrame tyrime, vienas faktas yra klijuojamas prie kito fakto ir taip sudaroma įvykių seka. Sąmokslo teorijoje imi padrikus faktus ir juos aplipdai interpretacijomis, tada jungi ne pačius faktus, o interpretacijas.

Imkime pavyzdinį faktą – Lietuvoje egzistuoja pedofilija. Su tuo būtų sunku ginčytis.

Garliavoje įvyko vienos šeimos drama. Kaune buvo nužudytas teisėjas.

Kai šiuos tris dalykus aplipdai interpretacijomis, pasakai, kad Lietuvoje egzistuoja pedofilų interesas ginti vieniems kitus, ieškoti aukų, slėptis nuo teisėsaugos, todėl jie turėtų jungtis į klanus. Sąmokslo teorijos kūrėjai galėtų sakyti šiuo atveju, kad šios šeimos drama įvyko, nes egzistuoja kažkokie klanai.

Faktus bandoma jungti su prielaidomis. Bet kuriam žurnalistui yra labai paprasta atpažinti, kur yra sąmokslo teorija, o kur – ne sąmokslo.

O kalbant apie neurolingvistinį programavimą, buvo kalbama apie vieną propagandinį portalą, kurio kontaktai neskelbiami, o autoriai nežinomi. Propagandinis pagal mokslinį apibrėžimą – tai informacijos šaltinis, kur pateikiama subjektyvi informacija.

Jį sukūrė rusakalbis pilietis Pavelas Larkinas. Jis priklauso organizacijai, kuri užsiima smegenų plovimu.

Tos organizacijos vienas iš dažniausiai Lietuvoje besilankančių lektorių yra buvęs kagėbistas, profesionalus smegenų plovėjas. Beje, straipsnyje padariau išvadą, kad negalima teigti, jog visiems antiskalūnininkams buvo išplautos smegenys, nes tai jau būtų sąmokslo teorija.

Tačiau tokie faktai egzistuoja. Sutinku su tuo, kad visuomenės narių pasitikėjimas vieno kitu mažina sąmokslo teorijų paplitimą.

Tačiau Lietuvoje egzistuoja kita didelė problema – žmonės jaučia didelį informacijos poreikį. Pagrindiniai naujienų portalai per dieną sulaukia nuo 300 iki 500 tūkstančių vartotojų.

Tai milžiniški skaičiai. Tos informacijos yra tiek daug, kad kas minutę kiekvienas portalas paleidžia po vieną naujieną.

Esant tokiam srautui valstybės institucijos nepajėgios patenkinti didžiulio informacijos poreikio – pavyzdžiui, šiuo atveju VSD braška kaip surūdijęs įrenginys. Informacijos poreikis auga, o valstybės institucijos nesikeičia – tai sudaro terpę vešėti sąmokslo teorijoms.

Tad sąmokslo teorijos yra dažnai paaiškinamos specialiųjų tarnybų veiksmais.

J. Žilinskas: Sakyčiau, informacijos kiekis ne tiek auga, kiek yra auginamas. Mūsų smegenys neturi informacijos blokavimo savybės. Ir kuo daugiau informacijos turime, tuo daugiau jos reikia. Visa žmonijos istorija rodo, kad mes vis daugiau vartojame informacijos.

A. Anušauskas: Žinote, besiruošdamas šitai diskusijai, peržiūrėjau naujausias sąmokslo teorijas apie Rugsėjo 11-ąją, kai buvo sugriauti dvyniai.

Vienas buvęs KGB darbuotojas teigia, kad po dvyniais buvo susprogdintas taktinis branduolinis ginklas. Jis esą visą laiką buvo užkastas po dvyniais, nes statybos taisyklės reikalavo patvirtinimo, kaip gali būti likviduotas toks statinys.

Pateiktos schemos ir kita informacija. Noriu kreiptis į gerbiamus prelegentus – ar mes Lietuvoje matytume kokių nors sąmokslo elementų ar teorijų?

J. Žilinskas: Visa Garliavos istorija – tai viena didžiulė sąmokslo teorija. Jei Garliavos entuziastams parodai nuorodas apie Lietuvoje pagautus pedofilus, jie sako, kad pagavo ne tuos pedofilus. Jie teigia, kad tikrieji pedofilai nepagauti. Tai mąstymas matricomis, nepramušamais argumentais.

Klausimas iš salės: Ar žiniasklaida nepasinaudojo Garliavos istorija ir nepradėjo faktų apie pavienius pedofilus kelti į pirmus puslapius?

J. Žilinskas: Sutinku, juk žiniasklaidai reikia dramos. Ar sutinkate, Dovydai?

D. Pancerovas: Ne, žiniasklaidai reikia to, ko reikia žmonėms.

(Salė juokiasi. ) Nors, tiesą sakant, man įdomesnė tema, kurią iškėlė Mantas Adomėnas, – tai radikalizuojantys tinklai.

Tai tinklas žmonių, kurie dalyvavo Garliavos istorijoje, dabar dalyvauja antiskalūnų akcijoje, renka parašus dėl žemės referendumo, – tai visos istorijos, kurios turi tam tikrų sąmokslo teorijos bruožų. Kalbėjomės su kolegomis, kai pradėjo kurtis šie radikalizuojantys tinklai ir sąmokslo teorijos ėmė tapti pramoniniu reiškiniu.

Mes atkapstėme 2004 metus – prezidento R. Pakso apkaltą.

Tais metais stojome į Europos Sąjungą ir NATO. Kaip sakė prof. Leonidas Donskis, tokios sąmokslo teorijos gimsta, kai vyksta istoriniai lūžiai ir žmonės būna šiek tiek sutrikę, nesuprantantys, kas vyksta. Būtent nuo to laiko Lietuvoje pradėjo kurtis radikalizuojantys tinklai.

Manau, kad dabar labiausiai eskaluojamas sąmokslas – tai žemės pardavimas užsieniečiams. Beje, labai įdomu, aš palyginau sąrašus tų žmonių, kurie dalyvavo antiskalūniniame judėjime ir dabar dalyvauja renkant parašus dėl referendumo, – praktiškai tai tiek patys žmonės.

Kai kurie jų yra susiję su Garliava, kai kurie susiję su V. Pociūno žūtimi.

Visos tos istorijos kažkodėl suburia tuos žmones.

Arvydas Anušauskas: Jei paimtume 1930 metus, pamatytume, kad sąmokslininkai prieš prezidentą A. Smetoną keliavo iš vienos radikalios organizacijos į kitą.

O jei panagrinėtume vėlyvąjį sovietmetį, man iš tiesų ir pačiam teko būti sąmokslo dalyviu. 1984-1985 metais pats kūriau pogrindinę organizaciją.

Vėliau panašių sąmokslininkų dalis įsitraukė į Sąjūdį, dalis jų tapo signatarais. Dabar turime naują istorinį laikotarpį, kai tarpusavio pasitikėjimas yra labai susilpnėjęs ir kiekvienas mūsų ištartas žodis gali būti interpretuotas kaip nori.

Tai iš dalies lemia naujosios technologijos, kai kiekvienas paskleistas žodis viešojoje erdvėje gali būti interpretuojamas kaip nori.

Balsas iš salės: Man dažnai kyla įtarimas, kad dažniausiai sąmokslo teorijų autoriais tampa mūsų politikai. Jiems patogu manipuliuoti žmonėmis. Dvidešimt metų skelbiama, kad mus puola rusai. Tačiau kiek ši grėsmė reali – negirdėjau, kad per 20 metų buvo pagauta daug šnipų.

Arvydas Anušauskas: Tai čia man klausimas. Galėčiau tik tiek konstatuoti, kad iš tikrųjų valdžios atstovai mėgina paveikti viešąją nuomonę.

Tos priemonės gali būti kartais ir slapta sutartos su kokia nors žiniasklaida. Kai kalbama apie manipuliavimą, be abejonės, bandoma siekti tam tikrų rezultatų panaudojant tam tikras technologijas.

Gal tai nėra sąmokslas, bet bandymai veikti viešąją nuomonę yra realybė. O dėl šnipų – per tuos du dešimtmečius buvo nustatyti ne mažiau kaip 8 asmenys, siekę išgauti valstybės paslaptis.

Tiek buvo išsiųsta iš Lietuvos teritorijos, nesukeliant didelių diplomatinių skandalų. Kodėl tiek mažai?

Tai kad mūsų atstovybės labai mažos, o pariteto pagrindais dažniausiai išsiunčiamas ir (Lietuvos) valstybės diplomatas. Jei mes išsiųstume visą rezidentūrą, liktume be jokios atstovybės ne tik Rusijoje, bet ir Baltarusijoje.

Tad kartais geriau žinoti, kontroliuoti nei išsiųsti. Ar politikai ta informacija naudojasi, labai abejoju.

Klausimas iš salės: Tikriausiai JAV yra ta šalis, kur paskleista daugiausia sąmokslo teorijų. Nuo nusileidimo Mėnulyje iki Rugsėjo 11-osios teroro akto.

Tačiau stipri šalis nuo tokių teorijų negriūva. Lietuvos demokratija yra jauna, silpna, todėl poveikio priemonės, taikomos tiek iš išorės, tiek iš vidaus, yra gana žalingos.

Tas pavyzdys su antiskalūnininkų akcija parodė, ką gali keli liurbiai padaryti. Kokias kontrapriemones verta taikyti prieš tokius žmones?

Gal viešinimas padėtų?

D. Pancerovas: Sąmokslo teorija – tarsi pelė, kuri vinguriuoja kampais, tačiau įjungus šviesą paaiškėja, kad tai tik pelė, o ne vaiduoklis. Manyčiau, viešumas šiuo atveju yra pagrindinis ginklas. Svarbu žinoti, kaip informacija renkama, kas tie žmonės, kurie nėra mums draugiški. Tokiu atveju gali kontroliuoti šią situaciją.

A. Anušauskas: Ne visai sutinku, kad pasisakantieji prieš skalūnus yra sąmokslininkai.

Visada užkulisiuose yra žmonių, kurie judėjimus panaudoja savo interesams. Kita vertus, visada egzistuoja noras įvardyti klanus – teisėjų, žurnalistų ir kitus.

Tai tiesiog noras supaprastinti situaciją. (... ) Bet kuriuo atveju, manau, demokratinė šalis gali apsiginti nuo sąmokslų. Tačiau ji negali apsiginti nuo sąmokslu grįstos politinės kultūros.

Piliečių tarpusavio pasitikėjimo ryšiai yra silpni, o politikai kartais taip pat bando pasinaudoti tam tikrais įtakos instrumentais.

Klausimas iš salės: Kaip apibūdintumėte dabar suklestėjusias konspirologinio mąstymo priežastis? Neretai žmonės galvoja, kad valdžia gali su jais bet ką padaryti ir galiausiai liks nenubausta.

Galbūt Rusijoje toks mąstymas ir gali būti pagrįstas realiais faktais. Prisiminkime namų sprogdinimus prieš Čečėnijos karą.

Problema – ne tik radikalizuojančios mažumos. Štai kad ir Garliavos istorijos pavyzdys.

Lengva atpažinti akivaizdžiai violetinę publiką. Tačiau kartais susiduri su žmogumi, kurį anksčiau pažinojai kaip kritiškai mąstantį, išsilavinusį, ir staiga pamatai, kad jis yra visiškai violetinis.

D. Pancerovas: Manyčiau, kad mūsų visuomenės emocinės amplitudės yra labai didelės – nuo vienybės iki visiško susiskaldymo. Šiuo atveju įžvelgčiau bendro pagrindo nebuvimą ir švietimo spragas. Gal nieko originalaus nepasakysiu, bet tos spragos yra atkeliavusios nuo sovietmečio, kai tu matai viena, supranti, kad už tų dalykų slypi kažkas kita, o tau šnekama trečia. Visas tavo gyvenimas slenka trisluoksnėje erdvėje. Arba bent jau dvisluoksnėje.

J. Žilinskas: Skaičiau viename tyrime, kad Lietuva dar yra labai gentinė visuomenė.

Žmonių susvetimėjimas yra palyginti mažas. Mes turime labai daug informacijos vienų apie kitus, ir priimdami sprendimus mes pasikliauname informacija, gauta iš pažįstamų ar giminių.

Pritariu Dovydui, kad sovietinis gyvenimas buvo dviejų sluoksnių. Iš tokio šizofreninio gyvenimo būdo nesame išsivadavę.

Tad manyčiau, kad vaduojantis iš sąmokslo teorijų reikėtų viešumo, skaidrumo, aiškios informacijos, kam priklauso žiniasklaidos priemonės. O kol kas mūsų būklė yra bloga – gyvename nuo skandalo iki skandalo.

Naujausi

Komentarai (49)

Rikiuoti
del Pancerovo2013-11-27 15:11

Pancerovo įtaka jaunimui nemaža. Gana nemažai naivių jaunuolių užkimba ant jo "kietumo/cool". Žinoma, nebūtų jo - atsirastų kitas. Bet, vis tiek koktu.

kazkaip2013-11-25 17:00

kai JK zmones pries skalunus kovoja ziniasklaida ju samokslininkais nevadina, idomu - kodel? Matyt anglai tokie durni, kad nesupranta, kad viskas kas valdziai ne po ranka yra samokslas. Such fun!

prodigy2013-11-25 12:26

Atsiradus internetui pasaulio galingiesiems trilijonieriams Rotšildams ir Rokfeleriams atsirado didelių problemų-artimesnė jų aplinka skelbia kad popierinio tualetinio popieriaus-dolerio spausdintojai yra panikoje. Todėl pilama pamazgas ant istorikų -revizionistų ir pašiepiamos "sąmokslo teorijos"-kuriose malama į miltus ofiaciali nupirktos oligarchinės žiniasklaidos pseudotiesa. Užtenka paskaityti genialią R. Eppersono knygą "Požiūris į istoriją kaip sąmokslą" kuri JAV sulaukė 15 leidimų-istorijoje nėra atsitiktinių veiksmų tai ne chaotiškų įvykių vaizdas-tai valdomas procesas. O žydelis Pancerovas iš Komjaunimo Tiesos nekelia pasitikėjimo-Vainauskas gauna pinigus iš amerikiečių Rokfelerio fondų.

Letas Palmaitis2013-11-23 03:00

Terminas "sąmokslo teorija" vartojamas prigąsdinti, kad perdaug nekibtų prie oficialių paaiškinimų (neduokdie prisikas prie tiesos! ) Tai perspėjimas: kalbi nesąmones, būsi pavadintas kvailiu! Kas gi norės apsijuokti visų akivaizdoje! Kenedį nušovė ne Osvaldas - sąmokslo teorija! Pasaulio prekybos centro pastatas Nr 7 negalėjo tvarkingai susiploti dėl gaisro ir... nuo karščio sprogusių vandens garų apšildymo sistemoje (sugalvok tu man tokį absurdą! ) - sąmokslo teorija! Kačinskio lėktuvas buvo susprogdintas - sąmokslo teorija! Darkart dviejų karvių pokalbis: viena sako draugei "Sužinojau baisų dalyką: žmonės iš pradžių geria mūsų pieną, o paskui mus papjauna ir ėda mūsų mėsą!" - "Eik tu su savo sąmokslo teorijom! Iš tavęs jau visa banda juokiasi!"

suomis2013-11-23 02:17

Trijų durnių pašnekesys, bandant pasirodyti protingesniais. O vienas iš jų dar ir disidentas-pogrindininkas... Gerai, kad dar ne Napoleonas. :DDD

xxxx2013-11-22 11:56

jaunasis diskutuotojas Pancerovas kalba dalykus, kurių neišmano. Visai nenuostabu, kad prieš žemės pardavimą užsieniečiams, skalūninių dujų gavybą (tiksliau tariant gelmių niokojimą, vandens užteršimą), neteisybę, daromą valstybės vardu kovoja tie patys žmonės. Jaunasis nematė, kad Atgimimo mitinguose, Baltijos kelyje, AT ir kitų objektų gynyboje dalyvavo tie patys žmonės. Tada tai nieko nestebino, nes jeigu žmogus buvo abejingas arba turėjo nuomonę tą pačią kaip ir esama valdžia, savo nuomonės nereiškė, į protesto mitingus, piketus nėjo, valdžiai neprieštaravo.

Topas :)2013-11-22 06:12

"Kai kurie jų yra susiję su Garliava, kai kurie susiję su V. Pociūno žūtimi. Visos tos istorijos kažkodėl suburia tuos žmones." Kažkodėl... :)

40am2013-11-22 04:46

Tipiskas mitologinio mastymo pavyzdys. Violetine kazkurioj saly kazka simbolizuoja ir is to seka, kad nusikalteliai paeme savo simbolikai sia spalva, na niekaip negali buti nusikalteliais, nes spalva gi tauri, ar ne?

„sąmokslo terorijų žinovai“...2013-11-22 03:23

Susirinko tokie beviltiški sąmoklso teorijos žinovai, kad net linksmą... Anušauskas ieškojo, ieškojo lietuvoje veikusių CŽV kalėjimų ir „nerado“ - nustatė tik „galimybę“... „Komjaunimo tiesa“ (ir jos atstovas) tepripažįsta tik tai, ką patys paskelbia (Lavastės, Kuznecovaitės ir kiti žurnalistikos marginalai... ). O Žilinskutis apskritai nė į tvorą, nė į mietą... Jis viską žino, o štai kiti - klysta, nes jie „įsitikinę“. Tai kaip, Žilinskuti - o tamstelė nesi toks pat? Įsitikinęs, kad visi kvailiai ir tiki priešingais dalykais negu tu...

Prašau paskelbti daugiau2013-11-22 03:11

Labai gerai, kad buvo paskelbtas ši medžiaga. Dar geriau būtų, jei VISA diskusija kur nors pasirodytų. Bet ir iś šio gabalėlio matyti, kad susireikšmnę pancerovai ir co toliau savo nosies nemato. Beje violetinė atspindi taurius dcasinius siekius, o Indijoje ji žymi reinkarnaciją.

Darijus2013-11-22 01:47

Sistemos propogandistui Nr.30: esu elitinis Rusijos agentas, Ulbinaitė mane demaskavo, todėl savanoriškai pasiduodu. Tad noriu paklausti, ar pas jus Amerikėje tikrai žurnalistams negalima naudoti foto, video ir pieštukų renkant slaptą informaciją. Dėkoju už atsakymą iš anksto, nes mane gali suimti priešiškai prieš mane nusiteikusios organizacijos. Kankinant, galiu viską išduoti, nes bijau kutenimo, tad nesakykite nieko slapto.

Gintautas2013-11-22 01:36

Moksliniu - teologiniu požiūriu: TAI KAS MATERIALU - PIRMIAUSIA FORMUOJAMA, RENGIAMA NREGIMOJE ERDVĖJE, DVASINĖSE SRITYSE... NORINT RASTI SIŪLO GALĄ, REIK IEŠKOT ŠAKNIES... === = = == = = = = = = = = = == = === ,,Smegenų plovimo" terminas - nėra suvokiamas daugeliui. Tad juo manipuliuoja įtakingi piktavaliai, patys naudodami šį metodą - turintieji valdžios svertus, jėgos struktūras savo dispozicoje, sukurdami visuomenėje baimės atmosferą. Neretai jie ,,patys muša, rėkdami -,,palundra!" , - saugokitės, - tai antipatriotinė sekta!. Bet - tuo būdu valdo minios sąmonę, lokalizuodami, nukreipdami informacinius srautus norimo subjekto atžvilgiu. Neginu NLP, nes to asmens nepažįstu. O schema ,,plovimų" - paprasta, - priklauso nuo charakterio siųstuvo, programuojančio klausytojus ir žiūrėtojus - siunčiančio lingvistinius-kalbinius (,,hipnotinius") signalus į pasąmonę. Tokių ,,smegenų plovėjų" - užpildytas visas eteris. Primityviausias ,,proto peogramavimo" pavyzdys - ,,kasdieninė duona" beveik visų gyventojų, tai REKLAMA... ******** Dar pritariu gerbiamo Naglio Puteiko išsakytai nuomonei...

Darijus2013-11-22 01:31

Nagli, na esi protingas vyrukas, ko sėdi koncervų valtyje, negi nematai, kad ji jau beviltiškai skęsta. Išvada: ar Pats nesupranti kam tarnauji, ar tokia Tavo misija?

Susirinko2013-11-22 01:28

In Vino ir gavosi in vino veritas...

niekados nepamirsime!2013-11-21 22:14

Tiesos lt filmukas is Garliavos sturmo pamynejimo ..

Naglis Puteikis2013-11-21 19:38

LT vadovai savo valdžią stiprina ugdydami spec. tarnybų žiaurumą ir siundydami jas ant taikių piliečių: Įstatymai draudžia atlikinėti kratas nepilnamečių akivaizdoje, bet LT teisės dėstytojai ir teisėsaugos vadovai savo studentus ir pavaldinius moko daryti kratas NKVD ir KGB stiliumi - paryčiais, vaikų akivaizdoje, jų tyčia neišleidžiant į mokyklą, kad jiems ir jų tėvams sukeltų kuo didesnę žalą. Ši praktika naudojama ne tik prieš žurnalistus, bet ir prieš kitus nebanditus: tokia kratų taktika masiškai taikoma prieš kitus taikius, ne chuliganus, ne vagis tardomuosius ir kratomuosius, pvz. prieš mamas, gimdžiusias namuose, prieš režisierę I. Kurklietytę ir t. t. Tokias teisėsaugininkų žiaurybes tylėjimu arba net viešais pritarimais jau daug metų skatina beveik visi aukščiausieji politikai nepriklausomai nuo pareigų ir priklausomybės kuriai nors partijai. Nes LT valdžios pareigūnai mėgsta stiprinti savo valdžią gąsdindami taikius, dorus piliečius spec. tarnybu smurtu, bei terorizavimu, mušimu, tampymu po teismus. STT panaudojimas prieš žurnalistus- taip pat neteisėtas gen. prokuratūros veiksmas. STT nevadovauja šiam tyrimui-jam vadovauja gen. prokuratūra. STT šiuo atveju naudojama neteisėtai, nes jų misija - kovoti su valstybės pareigūnų korupciją, o privačių asmenų, pvz. žurnalistų jie nei tardyti, nei kratyti, nei "palydėti į darbo vietą ir iš jos" jie neturi teisės. Jei bylą tiriančiam prokurorui reikia apklausti ne valdžios pareigūnus, tam jis turi naudoti ne STT, o policiją, arba kitus prokurorus. Bet kokiu atveju joks prokuroras ar teusėdaugininkas neturi teisės terorizuoti žurnalistų dėl jų informacijos šaltinių, nes teisę jų neatskleisti garantuoja įstatymas. Šiuo atveju STT privalėjo atsisakyti dalyvauti, nebent paspaudė prezidentūra. Kuriame ES šalies parlamente vidury dienos savo darbo vietoje suiminėjami žurnalistai? LT spec.tarnybų, teisėsaugos vadovai, paskirti ir valdomi iš prezidentūros, tyčiojasi iš Seimo, gąsdina jį ir žurnalistus, demonstruoja galią ir rodo, kas čia šeimininkas. Neabejoju, kad toks sulaikymas yra neteisėtas, gaila, kad kol kas vis dar per daug politikų remia tokią antidemokratinę LT teisėsaugą, kas neleidžia Seimui vykdyti įstatymuose numatytą parlamentinę kontrolę.

vilnietė2013-11-21 18:27

Kaip baisu – visur tie patys propaganda netikintys visuomenininkai. Ir jie nesiruošia skirstytis!

to Jules2013-11-21 18:17

O jūs tikras, kad jie nevaldo "ekspertai.eu"?

Jules2013-11-21 17:44

Prezidentą ir pasaulį valdo Bankas "Trockis". Na, aš čia kiek humoristiškai pasakiau, bet, manyčiau, kad gal nelabai prašoviau - valdo Rusiją ir USA, na, ir Europa tebėra po jo, Banko, padu. Rusų elito ir apskritai valdžios pinigėliai Wall Street'e, bet eiliniai rusai tuo abejoja ir netiki. Konciervų davatkyną irgi nori valdyti draugas Anušovskis, tik nežinau, ar uošvė su tuo labai jau sutinka? Manyčiau, kad jis labiau jai gėdą daro, nei babkinę naudą duoda.

Autoriui2013-11-21 17:40

Autorius pamiršo įrašyti, kad diskusijos dalyviai buvo prašomi neįrašinėti, nefilmuoti ir laikytis žurnalistinės etikos neskelbti diskusijos su nuoroda į jos dalyvius. Tai straipsnio autorius, kaip pažeidęs šias taisykles negali būti besilaikantis diskusijų klubo taisyklių toliau nebegalės dalyvauti diskusijose. Beje, įdomu, kad ekspertai.eu atstovas nesugebėjo nei pasakisakyti, nei suformuluoti jokio klausimo...

piliete2013-11-21 17:22

patys kriuksi patys saukia juokas pro asaras ,bet viskas uz punigus kas daugiau sumoka tam ir dirba ,o durneliu randa

Raigerdas2013-11-21 17:13

Deja, A. Anušauskas and Co yra pasiklydę patys savo neišmoktų pamokš labirintuose. Jie mokėsi tik tam, kad išlaikyti egzaminą. Todėl dabar jų kalbos yra tuščios. A. Anušauskas laikosi tos pozicijos - kur sėsi, ten ir nulipsi - kaip sakoma liaudies patarlėje. Jūs galite patikrinti A. Anušausko visą veiklą ir jūs ten atrasite tokius jo veiklos požymius - kur sėsi, ten ir nulipsi. T. y. , jis nesiduoda jodinėjamas, nors sako, kad jis yra arklys. Štai tokia yra šio žmogaus pozicija, todėl jis surinko žmones, kurie laikosi panašios pozicijos. Pirmiausia, pats teiginys yra absurdiškas, nes man atrodo, bet tiksliai nežinau, kad tai parėjo iš Džordžo Bušo komandos padėjėjų, kurie paskleidė, kad, neva, egzistuoja kažkokios tai sąmokslo teorijos. Šio nesėkmingai sugalvoto termino tikslas buvo sustabdyti sklindančius duomenis apie tai, kad grupelė bankininkų valdo pasaulį, tame tarpe ir Ameriką, o Prezidentas yra tik jų marionetė. Faktiškai šis terminas yra vienas iš ideologinio karo ginklų. Paimkime ir pažiūrėkime ne tai, ką A. Anušauskas ir Co pliurpia, o pačio teoriją žodžio reikšmę: Teòrija [gr. theōria – požiūris, paremtas stebėjimo faktais, tyrimas]: 1. tikrovės reiškinių aiškinimas abstrakčia log. forma; 2. kurios nors srities tiriamąjį dalyką aiškinančių mokslinių teiginių sistema. Kaip ten bebūtų, nors teorija yra lygi nuliui be praktikos, tačiau Sąmokslas visada yra konkretus dalykas. Reiškia Sąmokslo teorija yra vienas kitam prieštaraujantys dalykai arba tiksliau vienas kitą paneigiantys dalykai. Štai čia mes ir gauname A. Anušausko ir Co interesą, nes čia gali kalbėti, kalbėti, kalbėti, kalbėti, bet viskas liks ten, kur ir buvę. Bet, jeigu paimti JAV Prezidento Džordžo Bušo įsakymą (jeigu neklystu tai toks buvo, bet dabar neturiu laiko ieškoti šitos informacijos), tai atitinkamoms tarnyboms yra įsakyta, tame tarpe ir CŽV, kad reikia išaiškinti "sąmokslo teorijų" kūrėjus ir jų atžvilgiu taikyti atitinkamas priemones. Tai šita prasme A. Anušauskas tik vykdo Džordžo Bušo įsakymą, jeigu aišku jis buvo. Pagrindinai apie sąmokslo teorijas daugiau buvo kalbama FTB. Mano manymu, t. y. abosliučiai kvailas teiginys, kuris jokiu būdu neatspindi tikrovėje vykstančių dalykų. Jeigu būtų tokie dalykai, tai visa krikščionybės teorija, įskaitant Kristaus gimimą, jo persikėlimą į Dangų, jo gyvenimą, jo kova su Šėtonu, būtų tik viena iš "sąmokslo teorijų". A. Anušauskas ir Co - tai savotiški newateistai, tik užmaskuotos formos ateistai.

Puiki2013-11-21 17:01

Neosovietijos "zampolitų", politrukų, propagandistų ir agitarių sueiga "In Vino". Geriau ir nesugalvosi.

Irena2013-11-21 16:58

Man tai atrodo, kad tai jie - pancerovai, anusauskai, lavastes, janutienes - bando mums ipirsti savas samokslo teorijas.Gal jau nesistenkit,tas laikas jau praejo, kai mes tikejom, jog "rusai puola".Turekit tas savo "vertybes" sau.

Perskaičius2013-11-21 16:44

susidarė įspūdis, kad klausovai ir atsakovai patupdyti į labai aiškius, tvirtus NARVELIUS.....

Julius2013-11-21 16:30

Jei žmogėnas mintija, jog pagavus pedofilus: du suvirintojus, tris traktoristus, vieną pardavėją ir vieną pensininką, savaime nebelieka pedofilų: bankininko, spec tarnybos šulo, etc., tai jis yra tiesiog "dundukas", ko nepaneigs net 12 eilučių išvardinti jo "nuopelnai", profesijos ir laipsniai...

pardon2013-11-21 16:26

Lietuvoje klesti ne teorijos, o kuo gryniausios sąmokslo praktikos: pedofilų, pede-agrastų, eurointegrastų, lenkijos ekspansionistų, banksterių. Tik idiotas ir liberastas to nepastebi.

TADAS2013-11-21 16:25

O kas daugiau lieka konservatoriams,įmurkdę uodegą Garliavos istorijoje ,ieško išsigelbėjimo,nepasiūlys nepriklausomiems ekspertams ištirti šitą bylą,nes jau įklimpę pelkėj ,desperatiškai minko pelkę ir grimzta gilyn.Jau pelkės dumblas dantis semia,o jie dar bando tai įvardinti sąmokslo teorijom.

bendraminčiai2013-11-21 16:09

tokie pancerovai, adomėnai , anušauskai - tik patys sau autoritetai, plačiai gerbiami siauruose sluoksniuose.Prie vyno taurės papezėti.

APKALTA2013-11-21 16:01

DĖL SNORO AFEROS PLĖŠIKĖI D.GRYBAUSKAITĖI APKALTĄ IR Į KALĖJIMĄ!!

Neskaitysiu ir nesiklausysiu2013-11-21 15:50

Kas turi savo tvirtą nuomonę ir stiprias pažiūras, toki pokalbiai nereikalingi ir neskaitytini. Lai šitie ponai lieka su savo nuomone, su savo nuostatomis , pamąstymais ir spėliojimais. Aš pakol kas dar atskiriu kur balta, kur juoda, o kur murzina.

pensininkas2013-11-21 15:33

Nuo pat 1990 metų Lietuvoje įstatymus kūrė kiekviena valdininkų grupė sau; VRM- policijos įstatymą, advokatai-advokatūros ir t.t.O jau kaip konstitucinis teismas pradeda spręsti apie darbo užmokestį- tai jau įstatymų interpretavimo "viršūnė".

gerbiami ekspertai2013-11-21 15:31

neterskite savo gero projekto tokiomis siukslemis kaip a.nusaukas/pancerovas ir kitais su dvigubais liezuviais ir parduotom sielom

“Mailiaus” bylos gamintojai ir padėjėjai:2013-11-21 15:27

Netikros “mailiaus” bylos gamintojai iš FNTT ir Generalinės prokuratūros: Boreika Baraniūnas (GP) Karpovas Balaišis Rameikis Malinovskienė Caparaitė Novikas Skleidė demagogiją ir taip padėjo gaminti netikrą “mailiaus” bylą ir apgaudinėti visuomenę Seimo nariai ir politikai: Žemaitaitis Komskis Mazuronis Palaitis Tylėjo ir nepaneigė FNTT ir prokuroro “faktų” ir taip padėjo skleisti visuomenei melą, nors “mailiaus” projektų dalyviai nepadarė jokių, net menkiausių pažeidimų ir nebuvo jokių priežasčių atmesti projektus: Nacionalinė mokėjimo agentūra prie ŽŪM - Silickas Žuvininkystės departamentas prie ŽŪM - Nienius Žemės ūkio ministerija – Starkevičius, Macijauskas Visuomenei tyčia skleidė melą ir blefą apie “mailiaus” projektus ir jų dalyvius, pagal FNTT ir prokuroro (o vėliau ir ŽŪM) tyčia paskleistą dezinformaciją ir pagal pačios žiniasklaidos darbuotojų fantazijas ir taip padėjo gaminti netikrą “mailiaus” bylą: TV3 - Makaraitytė Lietuvos ryto televizija - Jakilaitis LNK LRT televizija Lietuvos ryto laikraštis Lietuvos ryto portalas Internete Delfi portalas Valstiečių laikraštis “Respublika” Liko dar ir nepaminėtų (pvz. beveik visos kitos žiniasklaidos priemonės). Yra ir daugiau pasislėpusių netikros “mailiaus” bylos gamybos užsakovų ir projektų žlugdytojų, jie yra žinomi ir jų pavardės bus paskelbtos. Visi netikros “mailiaus” bylos gamintojai ir padėjėjai turės atsakyti pagal nuopelnus ir pagal įstatymus, informuojant OLAF (Europos kovos su sukčiavimu tarnybą), būsimą (artimiausiu metu) Europos prokuratūrą, Europos audito rūmus ir Europos komisiją – Žuvininkystės departamentą.

skaitytoja2013-11-21 15:23

Nepaklysk mele,garbingas Lietuvos ryto svety Pancerovai. Garliavos tragedija tai ne vienos šeimos drama,tai visos Lietuvos drama. Ši drama apnuogino visą teisėsaugą,policiją,seimą.... Žmonėms nereikia jūsų aukštų frazių apie sąmokslo teorijas. Žmonės matė klaikius gegužės 17d teroro veiksmus, matė klykiančio vaiko išnešimą iš namų ,matė antstolės,vaikų teisių,plikio advokato veiksmus , matė seime keliamas rankas už vaiko ašaras ir 12sek filmą.... Ir nereikia čia lialiakinti , kad tie ,kas buvo Garliavoje,o jų buvo apie 60, yra ir dalyviai antiskalūniniame judėjime, ir referendumo organizatoriai. Esate patentuoti melagiai. TUOS ŽMONES BAIGIA NUSKALBTI TEISMAI UŽ TAI, KAD JIE BUVO KIEME ,O LIETUVOS POLICIJĄ JUOS TAMPĖ .... O,dėl referendumo, tai liko 9d. ŽEMĖ-TAI VALSTYBĖ,ŪKIS,KULTŪRA,ATEITIS,ŠEIMA,TAUTA.

Jules2013-11-21 15:10

Visgi įdomu darosi, ką pagalvoja konservatorių davatkos, besiklausydamos, ką "istrebitelių" ženteliai arba garsios nuotakos postringauja Konservatorių partijoje? Ką tenais veikia Ragų partijos prezidentas, draugas greitasis konciervas Romaškinas? Anksčiau ir Maskvos paktų slaptieji protokolai buvo laikomi sąmokslo teorijomis ir išsigalvojimais - kliedesiais. O ką naudoja Anušovskis saviems interesams arba uošvės interesams, Kubiliaus pavyzdžiu? Ką mano apie slaptą Čerčilio - Stalino 1939 m. spalio 15d. paktą? Ar irgi težino tik tiek, kiek žino VU docentai, kiek leidžia lėlininkas arba tiksliau - Uspaskio kišenė?

Mimiras2013-11-21 15:05

Visai nebloga knyga, kurią neseniai perskaičiau: David Icke "Beribė meilė yra vienintelė tiesa, visa kita - iliuzija".

Plepalas2013-11-21 15:04

sąmokslo teorijos kūrėjai samprotauja apie sąmokslo teoriją :)

Primena2013-11-21 14:58

polit. biurą.Plaukioja paviršiuje su dvasiškai aptukusiomis širdimis(dvasios driskiai?).Jei šie miesčionys gautų minimalią algą,jų kalbos būtų ne tokios tuščios ir beprasmės.

Fokiškas Kulkosfaidis2013-11-21 14:52

"Palyginau sąrašus tų žmonių, kurie dalyvavo antiskalūniniame judėjime ir dabar dalyvauja renkant parašus dėl referendumo". Esu naiviai nustebintas, kad egzistuoja TOKIE SĄRAŠAI. Ir kur tokius sudarinėja? Saugume? Ar vis dar nematyti, kad vėl gyvename 1970-1980-uosiuose?

Jules2013-11-21 14:50

Kuo toliau, tuo labiau aiškėja, kad Lietuvos konservatorių partija tampa LDDP-istų skyriumi. Nesupraskite mane pažodžiui - tiesmūkiškai. Tiesiog vadinamieji inteligentai, pseudointelektualai, baigia Lietuvą galutinai supartalinti.

Klausimas2013-11-21 14:46

Ar kartais Pancerovas nėra psichiatrijos pacientas?Jo kalba ,kraipymasis perša nuomonę,kad taip.Ne jam buvusiam pramuštgalviui pezėti apie sovietmečio palikimus-apie tai jis nė velnio neišmano,bet nori pasirodyti kietas ir tauškia bele ką.

Darijus2013-11-21 14:45

Sąvoka "sąmokslo teorija", naudojama tada, kai norima oponentui pasakyti: tu kvailys, o argi su kvailiu galima diskutuoti. Įdomu, ar vyninėje buvo bent vienas veidrodis?

Teisingai2013-11-21 14:20

natūralu ir logiška, kad kartojasi tie patys žmonės. Kiekvienoje visuomenėje yra aktyviausi, mąstantys ir veiklūs visuomenės nariai, priverčiantys atkreipti valdžios dėmesį į negeroves, viešinantys negatyvias puses, inicijuojantys tam tikrus veiksmus . Tai labai puiku ir reikia tokiems tik dėkoti, nes jų veikla teigiamai įtakoja taip pat ir snūduriuojančių žmonių gyvenimo kokybę.

mikasė2013-11-21 14:15

nebūtų jokių teorijų, jeigu būtų galima žinoti tikrus faktus. Dabar situacija tokia, kad kiekvienas faktas iškraipomas pagal kažkieno poreikį (požiūris, vadinasi). Požiūrio faktais grįsti jau nereikia... Ir trukt už vadžių, vėl iš pradžių.

Vilnietė2013-11-21 14:12

Jeigu reaguoti rimtai, tai Anušauskui reikia labai susirūpinti savo sveikata, nes po draugysčių su tokiomis iškiliomis asmenybėmis, kaip pancerovai, tiesus kelias į psichiatrinę gydyklą.

Benediktas2013-11-21 14:02

Hahahaha. Prajuokino. Nuostabi diskusija. Nekantrauju tęsinio. Labai įdomu, į kur lenkia draugas Pancerovas. Ar tik nenori nubrėždamas gaires įvardinti tautos priešo..... Pancerovas... Ar klasinio priešo?

Panceras Vinokurovičius2013-11-21 13:40

Pagal užsakymą klijuoju etiketes.Nebrangiai...

Jules2013-11-21 13:38

Draugas Anušauskas kol nebuvo Seimo nariu, tol visai padoriai atrodė, ir kalbėjo pakenčiamai aiškiai, logiškai, protingai, sakyčiau, net atsakingai, o kai tapo išrinktųjų atstovu - tapo itin nemaloniu Neosovietinės Oligarchijos atstovu - net uošvienės nebeklauso. Varo savo ir tiek, varo juodą propagandą, nors tu kuolą kalk. Koks jis istorikas, jei neigia realius, istorijoje buvusius sąmokslus, neigia, kad žmonijos istorija neįmanoma be sąmokslų, o ne be sąmokslo teorijų. Žmoniją jie lydi nuolat. Anušauskas manosi, kad visi čia kitaip manantys yra VU docentų lygio, todėl kuria nesąmoningas, iš piršto laužtas teorijas pats. Čia juk ne vaikų darželis, mielas drauge? Ne Kompartijos susirinkime pas didį koncervą Paksių gi esi, ne Vagnorkos valdyboje ir ne UAB "Urdžia" bachūrėlių kalėdiniame pokilyje, tiesa?

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi