Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) jau seniai nepasiekiamas eiliniams Lietuvos piliečiams – praėjo tie laikai, kai į jį galėjo kreiptis kiekvienas. Dabar tokia teise pasinaudoti gali tiek tie, kurie įstengia pasisamdyti brangiai apmokamą advokatą.

Aukščiausiuosius teisėjus nuo žmonių kasacinių skundų saugo budri atrankos komisijos akis, kuri vertina, ar advokatų pateikti argumentai yra pakankamai išsamūs, o visi „neišsamūs“ skundai net nepriimami. Taip pažeidžiama konstitucinė piliečių teisė kreiptis į teismą, tad būtinos skubios Civilinio proceso kodekso pataisos.

Gana dažnai tenka susidurti su atvejais, kai žmogus veltui bando prisibelsti į LAT, kasaciniame skunde nurodydamas, kad pirmos ir apeliacinės instancijos teismų sprendimai pažeidė materialinės ir procesinės teisės normas bei nukrypo nuo suformuotos teisės taikymo ir aiškinimo praktikos, o ji ginčijamu klausimu yra nevienoda. LAT kasacinių skundų atrankos komisija tokių skundų dažnai net nepriima nagrinėti, nusprendusi, kad eilinio Lietuvos piliečio pateikti teisiniai argumentai nėra pakankamai išsamūs (! ).

Nors visuotinis teisės principas skelbia, kad „teismas žino įstatymus“, tačiau ši atrankos komisija iš anksto nusprendžia, kad skundas nevertas teismo – nenurodydama nei „išsamumo“ kriterijų, kurių jis neva neatitinka, nei tai apibrėžiančių teisės aktų. Jų, beje, ir nėra, nes šis mistinis “išsamumas” nėra niekaip reglamentuotas.

Tad pateikti kasacinį skundą LAT tapo iš esmės neįmanoma, ypač jei jį rengia advokatas, neturintis šiame teisme jokių „darbinių“ ryšių.

Kadangi Lietuvos Civilinio proceso kodeksas nenustato jokių teisinių argumentų išsamumo kriterijų, tai sudaro prielaidas atrankos komisijai galimai piktnaudžiauti suteiktais įgaliojimais ir atmetinėti skundus, jei juos parengė ne „savi“ advokatai, kuriems tuos skundus galbūt rašo tie patys teisėjai. Tikėtina, kad tokia praktika yra plačiai išplitusi visuose teismuose: apeliacinius ir kasacinius skundus parašo patys teisėjai, o juos pasirašo jų nurodyti ir su jais „bendradarbiaujantys“ advokatai, kurie iš anksto garantuoja, kad skundas bus priimtas.

Tokioje terpėje, kai įstatyme palikta patogi landa teisėjų korupcijai ir piktnaudžiavimui, yra pažeidžiama asmenų teisė kreiptis į teismą, jei kasacinį skundą surašęs advokatas nepalaiko verslo ryšių su tokiu būdu papildomai uždarbiaujančiais teisėjais. Be to, eilinis Lietuvos pilietis nebeturi ir teisės tiesiogiai kreiptis į LAT, nors šią teisę jam garantuoja Lietuvos Konstitucija.

Kitų šalių kasaciniai teismai bei Europos Teisingumo Teismas taip pat reikalauja, kad skundą surašytų advokatas ir būtų pateikti teisiniai argumentai, bet jokioje demokratinėje valstybėje joks teismas iš anksto nesprendžia, ar kasacinio skundo argumentai išsamūs ir pagrįsti. Tai turi būti sprendžiama tik nagrinėjant bylą teismo posėdyje, o ne Lietuvos Konstitucijoje nenumatytoje kasacinių skundų atrankos komisijoje, kuri šiuo metu faktiškai yra perėmusi LAT funkcijas.

Todėl būtina skubiai pasirūpinti Civilinio proceso kodekso pataisomis, kurios panaikintų subjektyvų, neapibrėžtą, o kartu galbūt ir korupcinį „teisinių argumentų išsamumo“ kriterijų, kuriuo dangstantis teisingumo siekiančių žmonių skundai išmetami į šiukšliadėžę. Tik tokios pataisos Lietuvos piliečiams vėl atvertų duris į LAT.

Naujausi

Komentarai (45)

Rikiuoti
Rimas2019-11-26 15:52

nunesiau ir as skunda.. paskui pagalvojau.. kad nieko nedave pasirasyti, ir neturiu irodymu kad ji ten nuneses. kazi ar neprapuls skundas

Svetlana Liudskaja2018-07-14 12:06

Taip teismai LT yra . Bet galiu pasakyt kad daznai priimami sprendimai prasiliankia su faktais ir sveiko protu. 5 metai skendu teismuose ir galo nematau. Dabar turiu rasyti kasacini skunda...bet vel problema....paprastam zmogui nepasekiama...kad LT teismai visiskai negina moteru teisiu tai faktas...

Linas2017-09-18 00:10

Advokato Markevičiaus 2012 m. šitas rašytas straipsnis yra 100 % tiesa kuri atspindi ir dabartinius laikus. Kitaip sakant ir 2017 m. tas pats bardakas teismų sistemoje ir niekas nepasikeitė iki šiol. Nenuostabu, kad apklausose dėl korupcijos teismai niekaip neišlipa iš penketuko. 2017 m. mano atveju buvo surinkti visi įrodymai liudininkai, rašytinei netgi aplinkybių konstatavimo faktas. Paprastai sakant penktos klasės mokinys jau atskirtų kur tiesa, o kur melas. Bet matot pirmos instancijos vėliau apygardos teismas net netyrė surinktų įrodymų tai akivaizdu, kad teisėjai galimai korumpuoti. O aukščiausias teismas pasirengęs šablonus atsakymams, keičiasi tik teisėjų pavardės, o tekstas toks pat. Nors ir penktokui akivaizdu kur melas, o kur tiesa su šitiek surinktų įrodymų, bet šiai dienai jau septyni teisėjai nieko nemato. Normalu? Dar kartą bandau kreiptis į LAT, o vėliau kreipsiuosi į žiniasklaidą ir viešinsiu bylą. Gėda korumpuotiems teisėjams, kuriuos vidutiniškai vieną į mėnesį duodant, imant kyšius pagauna STT.

trumpai2016-04-12 16:09

Jei tai tiesa tai jau ir rusija pralenkėm o >41. Jurgita jei ir taip ka rašai tai cia dar ne rodiklis

Jurgita2016-04-12 15:27

Gerai,kad visa tai perskaičiau jau padavusi kasacinį skundą, nes kitu atveju, būčiau jo nepateikusi. Jį priėmė. Tad galiu drąsiai teigti, kad LAT nėra jau taip blogai su skundų priėmimu. Nesu nei advokatė, nei turiu ryšių su LAT teisėjais...esu tiesiog, eilinės įmonės teisininkė surašiusi pirmąjį savo gyvenime kasacinį skundą, kuris sėkmingai perėjo atrankos komisiją :) Sėkmės visiems rašantiems :)

užgrobtas2016-01-28 08:47

Jau 2016 metai, niekas nepasikeitė, kasaciniai nepriimami nagrinėti. Moksliniu atžvilgiu neidomi byla, taip buvo pasakyta. Netobuli įstatymai rajonų advokatėlių ir kartu veikiančių jų draugelių pritarėjų leidžia užgrobti svetimą turtą... Net šiurpas krato į ką virsta žmonės (kažin ar galima juos vadinti žmonėmis).

asa2013-05-25 00:45

Yra dabar taip. LAT kaip ir visiems parase man , kad viskas apygardos teismo nutarty gerai. Bet dabar suzinojau, kad apylinkes teismas vis tiek pakeite apygardos nutarti. Idomu ane? Dabar galvoju, kaip pradeti durninti musu protinguolius? Patarkit

la2012-09-26 20:24

ba

paulius2012-09-26 20:23

cia ne jem vienam taip tutiko ir mane apgavo o del teismu tai as jau visai patyliu tiesiog ten tikra korupsija

ervinas2012-07-18 16:10

sumokejau advokatui už kasacinį skundą. Bet V.Markevičiaus "advokatų" šutvė pasirūpino, kad AT nepriimtų skundo. Kas atlygins man nuostolius?

EM2012-07-12 05:04

Labai teisinga Atrankos komisija - iš tikrųjų nenumatytas konstitucijoje barjeras žmogaus teisės į teisingą teismą įgyvendinimui. O tokia teisę užtikrina tarptautinės teisės normos Įstatymo pakeitimai tiesiog būtini . Ar nebuvo bandoma pasinaudoti peticijų įstatymu ir inicijuoti būtinus teisės normų pakeitimus?

Z2012-07-10 13:43

Tikra tiesa. teisybės Lietuvoje nėra. Ką daryt? Pataisas gal ir iškovosim, bet kaip bus su tais tūkstančiais neteisingų sprendimų, "teisiškai" žiauriai suluošintų žmonių likimų? Ir kokių žmonių. Tų, kurie turi tą tikrąjį ir vienintelį teisybės suvokimą ir, reikia pripažinti, šiai dienai kvailų, nes tiki, kad Lituvoje yra teisybė... O jeigu nėra teisybės teismuose, vadinasi, jos nėra niekur žemesnėse grandyse, kadangi visi ginčai baigiasi teisme... Mano nuomone, reikia kvalifikuotos nešališkos pagalbos iš užsienio. Bet kas ja šiai dienai suinteresuotas? Tik tie, kurie dar gali ieškoti tiesos, kurie dar išgali...

laikina iseive2012-07-08 01:08

Turbut pats sedi toje sutveje?

laikina iseive2012-07-08 01:05

Ne tik kad neatlieka, bet dirba priesinga kryptimi. Man advokatai taip suvele ir sufabrikavo byla, kad vargu ar sugebesime (su Garbes advokatu) atstatyti. O kitas, absoliuciai patenkino mano atsakovo lukescius. Tai advokatai. O teisejai neklauso, ignoruoja faktinius irodymus, klastoja bylas, ateina i posedzius neskaite, ne tik nesusipazine ir neisstudijave bylos medziagos. Atsisako prijungti arba perziureti atitinkama dokumenta. Matosi, kad sprendimas jau paruostas is anksto.

laikina iseive2012-07-08 00:54

Labai drasus ir geras straipsnis. Tikrai teisejai iskeliavo i dausas nuo Lietuvos pilieciu... Su savim pasieme advokatus (vos ne visus). Pasirodo, dar isliko nepamirsusiu garbingos priesaikos. Mieli Garbes ir Tiesos Angelai, padekite atstatyti teisine valstybe, veskite liaudi, rasykite, mokykite, kovokite! Su Meile ir Viltimi.

Darius2012-07-07 23:26

netikiu teismais,advokatais

xxxxxxxxxxx2012-07-07 20:03

labai idomu, nesu teisininke, bet Prancuzijoje turejau seimos teises ir darbo teises paskaitas. tai kiekviena temai destytoja duodavo po kokiu 20 psl kasacinio teismo sprendimu. labai idomus tie sprendimai. pvz valytojos, kuri turejo 80 laikinu darbo kontraktu (CDD) per metus darba perkvalifikavo kaip nuolatini (CDI) ir priteise ismoketi kompensacija kaip atleidziant po nuolatines sutarties, o ne be nieko pasibaigus laikinam kontraktui. kokia valytoja (tiksliau jos advokatas) Lietuvoje galetu pateikti kasacini skunda ir ji laimeti??? ir siaip daug tu kasaciniu skundu yra laimeje paprasti zmones, kurie Lietuvoje net neiesko teisybes...

RH2012-07-07 17:22

„bendradarbiaujantys“, „savi“ advokatai turintis „darbinius“ ryšius. -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Teise dabar toks pat pelningas biznis kaip ir prostitucija..

Algis2012-07-07 00:02

Ar čia ne tas Markevičius, kuris yra Saliamono Vaintraubo (didelio AMB gerbėjo) anūkas?

Albertas2012-07-06 13:25

Kiek daugiaus apie galimybę paduoti kasaciją... Civilinio proceso 346 str. nustatyta, kad kasacija galima, jeigu nustatytas materialinės ar procesinės teisės normų pažeidimas, turintis esminės reikšmės vienodam teisės aiškinimui ir taikymui, jeigu šis pažeidimas galėjo turėti įtakos neteisėto sprendimo (nutarties) priėmimui. Svarbiausia šios teisės normoje nustata, kad neužtenka nustatytu žemesniųjų teismų padarytus įstatymo pažeidimus, kurie galėjo turėti įtakos neteisėto sprendimo (nutarties) priėmimui. Reikia, kad šis pažeidimas būtų reikšmingas vienodam teisės aiškinimui ir taikymui. T. y. aukščiausiasis teismas mato, kad padarytas įstatymo pažeidimas, tačiau sąmoningai palieka galioti neteisėtą teismo sprendimą... O sako, kad egzistuoja principas, jog iš neteisės neatsiranda teisė... Reikia neatideliotinų CPK pakeitimų. Buvo cituotas pavizdys su prof. Mokelėnu, kai jis surašė kasacinį skundą ir jis nebuvo priimtas. Teko viename teisės vadovėlyje skaityi aukščiausiojo teismo teisėjo Laužiko pamokymus studentams. Jis rašo, kad kasacijos pagrindą visais atvejais sudaro imperatyvių teisės normų pažeidimas. Man asmeniškai kasaciniame skunde teko ne vieną kartą nurodyti konkrečius imperatyvių teisės normų pažeidimus, atrankos kolegijoje buvo teisėjas Laužikas, tačiau kolegija laikė skindą nepriimtinu. Susidaro nuomonė, kad kolegija apskritai neskaito kasacinių skundų. teikia skubių CPK pataisų.

Rimas2012-07-06 04:25

O Lietuvoje vyksta rinkimai???...

Marytė2012-07-05 18:06

Šį advokatą, Paulių Markevičių, tenka stebėti ne pirmą kartą.Asmeniškai nepažįstam,bet iš nuveiktų darbų,bei kalbų - Jis už žmones.Ar galim paprašyti Paulių prisidėti gelbėjant Lietuvą prie DRĄSOS KELIO.Jei tikrai Jūs už Lietuvą ir Jos paprastus žmones,Jūsų patarimai, konsultacijos,įžvalgos pravers.Būtumėm labai dėkingi-nepasididžiuokit.Jei būsim visi vieningi - mafijai galas.

ĮDOMU2012-07-05 18:03

Kaip jūs tai padarysite prie esamos rinkimų sistemos. Labai norėčiau žinoti.

Advokate,2012-07-05 17:39

už tiesų ir teisingą žodį AČIŪ! Išbandyta "erškėčių kelyje " ir praktikoje patvirtinta tiesa. Laikykitės ir būkite atsparus teisėsaugos bacilai. Sėkmės visiems tiesą sakantiesiems.

nuomone2012-07-05 17:37

manau kad jau dabar turime reikalauti kai kurių teisėsaugos pareigūnų atsistatydinimo. Kitaip su jais jau nieko gero nebus, nes jie labai suvešėjo . Čia kaip piktybinis auglys.

nuomone2012-07-05 17:35

atlyginimus gauna

Joe2012-07-05 16:36

Jūs paskaitykite LAT tinklalapį ir paskaičiuokite kiek per mėnesį vienam teisėjui tenka bylų. Ir pamatysite kad apie dvi bylas. Paskaičiuoti nesunku . Yra 15 civ. bylų teisėjų. Vieną bylą skaito vienas teisėjas,kiti kolegijos nariai tos bylos neskaito. Atrankos komisijų sudarymas žiauriai kertasi su Konstitucija,tačiau CPK įteisinta. Nors CPK reiklauja , kad nutartis nepriimti kasacinio skundo turi būti motyvuotą, tačiau nutarčių teksttai vienodi , nemotyvuoti : "... neatitinka ... CPK". Padėtis kuo toliau tuo labiau prastėja. AT sudėtis nuo Nepriklausomybės paskelbimo nepakeista. O vadovai... na, su visais vadovais situacija Lietuvoje labai jau prasta. Autorius kaip advokatas yra tikrai drąsus,pakėlęs pirštinę prieš tokį teisėjų klaną.

to: tai labai gerai2012-07-05 16:12

Pagal "tai labai gerai" logika, Lietuvos pilieciams is viso reiktu uzdrausti kreiptis i teismus, juk tai taip vargina tuos teismus ir korumpuotus teisejus :))))) Deja LR Konstitucija suteikia teise kreiptis i teisma, o teisejai yra islaikomi is mokesciu moketoju pinigu, todel tegul ir dirba savo darba, uz kuri gauna pinigus, nes dabar tik gauna pinigus, o darbo neatlieka....

Modė2012-07-05 14:51

Tai ką tie LAT teisėjai ten veikia???

Tai lab.gerai2012-07-05 13:38

jau ir taip teismai uzversti niekiniais ieskiniais tai praejus apylinkes iapygardos instancijas negali tas meslas patekti i auksciausia.Pilnai uztenka dvieju istaigu nes bylinejimasis daugeliui tampa gyvenimo budu.Apsurdas ir daugiau nieko....net ir i apygarda turetu buti grieztesne atranka apeliaciju...

nuomone2012-07-05 13:15

kol LAT vadovauja sunvote- pulinys, teisybes nerasite net jei ir prisibelsite i to teismo duris.

Vytautas2012-07-05 11:47

Viena vertus, teismus reikia apsaugoti nuo įvairios "makulatūros", nes visuomenėje pakankamai daug "teisybės ieškotojų", kurie užverčia teismus ir valstybės institucijas skundais. Kita vertus, tokia problema egzistuoja. tačiau ją gali išspręsti tik patys teisėjai, ypač aukščiausiame teismų ešelone, kurie įtakoja įvairias kolegijas ir komisijas. Kitaip tariant, žuvis genda nuo galvos. Todėl svarbiausia, kad į aukščiausią teismų valdžią nepatektų bent kokias abejones keliantys asmenys, kurie vėliau sprendžia kitų teisėjų atrankos ir karjeros klausimus.

dr. Jonas Ramanauskas [email protected]2012-07-05 11:25

Praktiskai advokato isdestyti argumentai teisingi. Man daug kartu teko su tuo susidurti paciam surasant Kasacinius skundus ir paprasant advokato padeti parasa ( turejau advokata patriota, kuris pinigu uz parasa neimdavo!). Tokiu pasitaiko! Aciu jam. O buvo laikas, kai advokato parasas nebuvo reikalingas! Taciau problema yra gerokai kitokia! LAT NENUSTATINEJA TEISINGUMO!!! O tai reiskia....praktiskai nieko neveikia, tik griauzia valstybes pinigus.

Todėl2012-07-05 04:39

ir reikia pradėti nuo, kad išrinkti į Seimą padorius, sąžiningus žmones, kurie padėtų galą padugnių sukurtai struktūrai. Tik toks Seimas galės kažką pakeisti. Kito kelio nėra, nebent Egipto variantai.

.2012-07-05 03:22

.

violeta2012-07-05 03:13

Apie teisingumą teismuose nėra ką kalbėti.Teisybės ten su žiburiu nesurasi.Teisėjai gali vilkinti bylas kiek tik nori ,visiškai nesivadovauti faktais,priimti sprendimus pagal užsakymus ir už tai jokios atsakomybės.Teisėjų savivalė,nebaudžiamumas ir privedė prie tokios korupcijos.Pritariu kuo skubiausiom teismų reformom.

Genys2012-07-05 02:16

Teismuose Lietuvoje teisingumo niekas neras... Paprastas žmogus visuomet bus nubaustas, nors iš tikro jis nekaltas... Arba kai reikia pasirašyti sutartį, pvz. su draudimu, su banku, su kabelinėm televizijom, su "Vilniaus energija", su administratoriumi pagal gyv. vietą, ar "Vilniaus vandenimis" su bet kuom kas teikia paslaugas. Bus pakišta iš anksto paruošta sutartis, kurią pasirašai arba ne, pasirinkimo neturi ir niekam nepasiskųsi... Visur MONOPOLIJA.... Pilečių teisių niekas negins. Nors pristeigta visokių vartotojų gynėjų kontorų... Jos išlaikomos valstybės ir imituoja, kad dirba... Galėčiau visas išvardinti, bet kam bus įdomu...

jo2012-07-04 23:01

bajoru kraštas...., nusikalstamu bajoru... apie teismus net kalbėti neverta tai šiukšlinas...

...2012-07-04 23:00

Teismai nespeja nagrineti savo kolegu prasikaltimus,nes kasdien ju gretas papildo nauji kolegos nusikalteliai,tai pagautas girtas,tai partrenkes zmogu,tai paemes dideli kysi.Kam tu paprastas zmogus patvorinis esi reikalingas.Gal padarysim tvarka???

Reikalaukime demokr. teisėsaugos refromų..2012-07-04 22:34

Remkime teisėsaugos reformas 2012-07-04 – 14:40 Glaustas teisėsaugos reformų Manifestas 2012.06.26 Šių siūlymų, kuriuos parengė eilė pilietinių NVO, tikslas– panaikinti LR galiojančią uždarą klaninę antidemokratinę teisėsaugos sistemą, neužtikrinančią Konstitucijoje garantuotų demokratinės valstybės ir teisingumo nuostatų ir atstumiančią Tautą nuo teisinės valstybės kūrimo bei dalyvavimo vykdant teisingumą. Atmetame politinės nomenklatūros ir prezidentūros per Seimą paskubomis stumiamą tarėjų institucijos įteisinimą, kaip pseudoreformą, imituojančią visuomenės dalyvavimą teisingumo vykdyme… Pati klaninė sistema parinkinės ir ,,tinkamai“ švies savo ,,atsitiktiniu būdu“ parinktus tarėjus ir tuo baigsis visos ,,reformos“… Siekdami demokratizuoti uždarą klaninę teisėsaugos sistemą NVO ir piliečiai reikalauja šių esminių reformų, atveriančių kelią Suverenui formuoti teisėsaugos institucijas ir dalyvauti vykdant teisingumą: 1. Įkurti LR prisiekusiųjų teismo (PT) instituciją baudžiamųjų bylų nagrinėjimui (prisiekusiųjų kiekis – nuo šešių iki dvylikos asmenų, teisėjas PT tik pirmininkauja). 2. Įstatymais įteisinti (įtvirtinti) LR asmenų teisę rinkti apylinkių teisėjus tiesioginiuose rinkimuose. 3. Įstatymais įteisinti LR asmenų teisę tiesiogiai tam tikram laikotarpiui rinkti LR Generalinį prokurorą ir apygardų vyriausiuosius prokurorus. 4. Įstatymais įteisinti LR asmenų teisę tiesiogiai rinkti visus LR Vyriausiojo administracinio teismo, LR Aukščiausiojo teismo ir Konstitucinio teismo teisėjus. 5. Įstatymais įteisinti LR asmenų teisę tiesiogiai rinkti teisėją Europos žmogaus teisių teismui ir teisėją Europos teisingumo teismui Siekdami demokratinių permainų ir efektyvaus teisėtvarkos darbo mes reikalaujame: 1. Įstatymais įteisinti asmenų teisę tiesiogiai tam tikram laikotarpiui iš teisinį išsilavinimą turinčių pretendentų rinkti Policijos generalinį komisarą 2. Teisės piliečiams tiesioginiuose rinkimuose tam tikram laikotarpiui rinkti teritorinių viešosios policijos padalinių vadovus. Tai yra, siūlome įsteigti renkamo policijos šerifo instituciją JAV ir kitų šalių pavyzdžiu Vienas iš šio Manifesto iniciatorių ir autorių- Algirdas Karčiauskas pritarimą šiems reikalavimams kviečia siųsti adresu : [email protected] V. Anankienė (Visuomeninės piliečių sąjungos pirmininkė), I. Andriukaitienė (Kaunas), S. Andrulienė, E Antakauskė, G. Daugėla, V. J. Bacevičius (Kybartai), R. Bagdonienė ir V. Bagdonas (Brookfield, Ilinojus), J. Bajorūnienė (Edmonton, Kanada), A. Balčiūnienė (visuomenininkė, Kaunas), J. Baltušis (Kaunas), A. Bartusevičius, E. Baublienė (Kaunas), D. Bieliauskienė (Vilnius), V. Bigelis (Varėnos raj. ), D. Blusys (Kaunas), R. Braziulis (Lietuvos žaliujų judėjimo pirmininkas), S. Braziulis (Ignalina), A. Burlingis (Kaunas), M. Butkienė (Vilnius), V. Cinokas (Kaunas), V. Čemeška (Panevėžys, Lietuvos kariuomenės kūrėjas, AT gynėjas), A. Dambinskas (Tauragė, Liet. žm. teis. gyn. asoc. ), D. Dambrauskienė (Raseiniai), V. Dikavičius (Kaunas), J. Dzedulionis (Kaunas), K. Fabich (Kaunas), O. Gargasaitė (Raseiniai), D. Gervienė, A. Globys (Tauragė), S. Gotoveckienė (Panevėžys), I. Grokauskienė (Panevežio raj. ), J. Inciūtė (Vilnius, Florida), D. Isevičienė (Kaunas), L. Jakas (VšĮ ,,Karių teisės“ prezidentas), J. Jeremičius, L. Jokšas (Tryškiai, seniūnaitis), R. Jonaitis (LŽTGA Kauno skyriaus atstovas), A. Judeike (Edmonton, Kanada), A. Judeika (Edmonton, Kanada), R. Juknevičius (Šiauliai), S. Jurgilaitytė (Gargždai), V. Jurgilevičienė (Nepartinio demokratinio judėjimo Klaipėdos skyriaus pirmininkė), V. Jusaitienė, V. Jusaitis (Kaunas) ir t. t. (apie du šimtai parašų)

Pritarianti2012-07-04 22:28

Pritariu jūsų teiginiams. Beje, yra dar vienas arkliukas, ant kurio dažnai joja LAT atrankos kolegijos, kad kreipimasis į LAT su kasaciniu skundu tai išskirtinis atvejas ir galimas, kai pateikto kasacinio skundo pagrindu formuojama teismų praktika. LAT priima 20-30 procentų (arčiau 20) teikiamų kasacinių skundų, taigi, manytina, jog apie 75 procentai Lietuvos advokatų ,,nesugeba" surašyti kasacinių skundų. Man buvo labai juokinga, kai 2006 m. pradžioje prof. V. Mikelėnui tik, tik išėjus iš LAT, jis vienam asmeniui surašė kasacinį skundą (baudžiamosios teisės sritis) ir, ką jūs manot, atrankos kolegija jo nepriėmė. Taigi, vienos plačiai žinomos teisėjos (buvusios) žodžiais tariant, ,,apie ką čia kalbėt".

Pritarianti2012-07-04 22:26

Pritariu jūsų teiginiams. Beje, yra dar vienas arkliukas, ant kurio dažnai joja LAT atrankos kolegijos, kad kreipimasis į LAT su kasaciniu skundu tai išskirtinis atvejas ir galimas, kai pateikto kasacinio skundo pagrindu formuojama teismų praktika. LAT priima 20-30 procentų (arčiau 20) teikiamų kasacinių skundu, taigi gaunasi, jog apie 75 procentai Lietuvos advokatų ,,nesugeba" surašyti kasacinių skundų. Man buvo labai juokinga, kai 2006 m. pradžioje prof. V. Mikelėnui tik, tik išėjus iš LAT, jis vienam asmeniui surašė kasacinį skundą (baudžiamosios teisės sritis) ir, ką jūs manot, atrankos kolegija jo nepriėmė. Taigi, vienos plačiai žinomos teisėjos (buvusios) žodžiais tariant, ,,apie ką čia kalbėt".

grj2012-07-04 21:36

Kiek visokių teisinių kebeknių pridaryta, kad tik sistema veiktų pagal korumpuotų savivaliautojų norus.

Joe2012-07-04 21:33

Labai teisingi pastebėjimai.Tačiau,deja, toks yra Lietuvos teisingumas.

manau2012-07-04 21:00

Geras straipsnis. Nesu teisininkas, bet manau, kad tai tikrovė.... Dar galėtų būti apribojamos galimybės siekti teisingumo - kai teismai priima sprendimus neleisdami su nagrinėjamu klausimu susijusiems asmenims būti procese trečiaisais asmenimis, - kad jie negalėtų apskųsti nutarties. Tokiu atveju, kai pareiškėjas ir atsakovas susitaria, tada tretieji asmenys nepageidaujami ir teismo sprendimai negali būti apskųsti... Tokiu atveju teisingumo nepasiekti....

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi