Lietuvos lenkų rinkimų akcija (LLRA) siūlymą originalią pavardę rašyti papildomame asmens dokumento puslapyje vertina kaip „nelabai rimtą“ ir sako, jog kylančių problemų tokia tvarka neišspręstų.

LLRA frakcijos Seime seniūnė Rita Tamašunienė tvirtino, jog pavardės rašymas papildomame lape kainuotų, o naudos iš to esą nebūtų jokios.

„Tokio įrašo turėjimas yra papildomi kaštai, bet tai neišspręstų jokių problemų, nes pavardė žmogui reikalinga, kad ji būtų ir kituose dokumentuose, turtiniuose, sudarytose sutartyse, o dabar turėjimas vien dėl to, kad smagu turėti tą pavardę, parašytą originalo kalba, – tai dar labiau supainioja situaciją. Jei jau ją nusprendžiama rašyti, tai reikia rašyti ten, kur turi būti – asmens dokumente, patvirtinančiame tikrąją pavardę“, – sakė R. Tamašunienė.

„Žinių radijo“, „ekspertai.eu“ inf.

Naujausi

Komentarai (26)

Rikiuoti
Nemoku lenkiskai2014-04-14 18:25

Man lenkiskais rasmenimis uzrasomi vardai ir pavardes sukeltu problemu- tiesiog as nemoku ju perskaityti, nes nemoku lenku kalbos. Labai prastai pasijausciau- atsiverti pasa ir slebizavoji ar kaip?

kūkū, beta2014-04-14 14:07

Ar tai Betai visai smegenys atšalo? O gal perkaito. Juk akivaizdu - pamažu pamažu, ir lenkai bus Vilniaus krašte šeimininkai. Jau dabar yra! Pasidomėkit, kaip jie ten savivaliauja jau dabar - vaikų neleidžia mokytis lietuviškai, lenteles kabinėja lenkiškai ir nesilaiko įstatymų, o kas bus kai pradėsim įstatymus dar jų patogumui keisti?? Vietiniai pasakoja, kad žemės jau supriktos lenkų, tai po gegužės pirmos jau bus jų.

Tomasjot. -> Beta2014-04-14 13:38

Išsireiškimas "draudimas Lietuvos lenkams rašyti dokumentuose savo pavardes taip kaip jie nori" nėra teisingas. Pasas yra valstybės nuosavybė, ir piliečiams patiems - nei lenkams nei lietuviams - rašyti pasuose neleidžiama. Nei taip kaip jie nori, nei kaip nenori. Valstybei priklausančiame dokumente įrašus daro valstybės pareigūnai valstybine kalba ir tuo absoliuti dauguma piliečių yra patenkinti.

Beta Grasildai2014-04-14 13:27

Kaip draudimas Lietuvos lenkams rašyti dokumentuose savo pavardes taip kaip jie nori gali Vilniaus kraštą apsaugoti nuo lenkų autonomijos, ar, kaip išsireiškėte, "Lenkijos vaivadijos"? Mano nuomone, atvirkščiai: kuo daugiau jiems drausi, tuo labiau jiems norėsis tapti Lenkijos dalimi.

Grasilda, Betai2014-04-14 13:08

Taip, dar prieš du mėnesius niekas negalėjo pagalvoti, kad Rusijos "žali žmogeliukai" siautės Ukrainos pietryčiuose. O jie, kaip sakė Batka, "ottiapali Krym" o dabar jau siekia atplėšti bent jau trečdalį Ukrainos. XX a. trečio dešimtmečio reminiscencijos. Po II PK nusistovėjusi tvarka sugriauta negrįžtamai. Kodėl mes turėtume tikėti politikų žodžiais, kurie laužomi čia pat.

Beta Grasildai2014-04-14 12:40

Ponia, atsipeikėkite. Gyvename ne praėjusio amžiaus trečiame dešimtmetyje, bet XXI-mo antrame. Tarp jų didelis laiko tarpas ir visai kitokia geopolitinė erdvė.

Grasilda2014-04-14 12:15

Akivaizdu, kad šis reikalavimas - POLITINIS. Jei išsireikalaus pavardes, po to vietovardžių lenteles, tada autonomiją, galiausiai Vilniaus miestas liks apsuptas Lenkijos, o jau tada Lietuva taps dar viena Lenkijos vaivadija. Negi šito nesupranta p. Kirkilas ir Co.

ATK???2014-04-14 04:52

Tai kaip dėl asmens kortelės?? Juk ten papildomo lapo nėra!! Tai ką, pase bus abiem kalbom, o kortelėj - tik lenkiškai?!

Iseitis2014-04-14 01:03

ant kaktos issitatuiruoti pavarde orginaliai. Tatu niekas nedraudzia kol kas

14-am2014-04-14 00:46

O Tamstai ar neprieinamas lietuviškas (nešveplas) raidynas?

tiems,kuriems neuztenka Lietuvisku rasmenu2014-04-13 22:52

atimti Lietuvos pilietybe !

tiems,kuriems neuztenka Lietuvisku rasmenu2014-04-13 22:49

gero kelio !ate !

ph2014-04-13 22:42

o kodel salia lietuviskai parasytos pavardes ir vardo skliausteliuose neparasyti taip kaip lenkai nori.ir bus tvarka.Taip rasoma moksliniuose darbuose.Tai butu kazkokia nuolaida.As uz tai,kad pasase butu tiklietuviskos raides ,bet jau tiek to.Lenkai labai onoravi ,tai rodo ir sis ju reikalavimas.Jei ziureti grieztai,tai cia yra Lietuva ir reikia laikytis jos istatymu.

to atvirkščiai2014-04-13 22:18

ant asmens kortelės papildomo lapo nėra,be to reikėtų į šį reikalą žiurėti pirmiausia aptarus asmens dokumento paskirtį.Jį turi suprasti visoje Europoje,o lietuviškų raidžių,kurių nėra lotyniškoje abėcėlėje gali ir nesuprasti,vadinasi turi buti rašoma vartojant lotynišką alfabetą.Kai apie tai bus pagalvota tai ir problemos išsispręs.

SMAGUMŲ IEŠKOTOJAI2014-04-13 18:18

“...kituose dokumentuose, turtiniuose, sudarytose sutartyse, o dabar TURĖJIMAS VIEN DĖL TO, KAD SMAGU TURĖTI TĄ PAVARDĘ“ na ir čiuožkit į Lenkiją –bus ir kalba lenkiška, ir valstybė lenkiška, ir SMAGUMAS DVIGUBAS-

šliaužianti aneksija2014-04-13 17:20

Krymas parodė kad slavai problema ne tik kitoms tautoms, bet ir vieni kitiems. Jiems vis rūpi būti tai dideliems, tai didingiems, tai poniškiems, tai išskirtiniams. Šioje dirbtinoje pliurpalynėje daugiausiai žibalo į ugnį pila Lietuvos Respublikos valdžios subingalviai. Nei jie sugeba adekvačiai kalbėti darbo grupių sudarinėtojai. Nei jie sugeba lenteles nukabinti. Nei esmingai-istoriškai aiškinti etninius klausimus; ar tai vietovardžiai, ar vandenvardžiai, ar slavų šliaužianti aneksija baltiškųjų žemių pakraščiuose.

Jurgis2014-04-13 17:13

Šitai Panskai, atrodo, patiktų Lietuvoje rašyti į pasus tik "panskai"... Ir ji turi brazauskinių, bet ne lietuvių, užtarėjų, bet tai ne konstituciška, net pagal lansberginių tą konstituciją!

atvirkščiai2014-04-13 17:04

papildomas užrašas originalo kalba išspręs visas problemas

Jules2014-04-13 16:02

Pagrindinis jos tikslas, manyčiau, yra begalinis noras pažeminti lietuvių tautą ir paregti jos prijungimui prie Lenkijos.

Nu blin2014-04-13 14:14

kada tie šūdlenkiai nustos šūdą malti. Jau užkniso visai. Aa, padavai jiems pavarde originalo kalba. Lietuvoje orignalo kalba lietuviška kalba, nes tai vsio zakonno.

插入家伙茶壶2014-04-13 13:45

Taip taip, neišspręstu

Bet2014-04-13 12:02

būtų įdomu pažiūrėti į Lenkijos lietuvių pasus - ar ten rašoma lietuviškais rašmenimis ar ne

kuku2014-04-13 05:11

NE: 1)lenkiškiems rašmenims, 2) slaviškiems rašmenims , 3)kinietiškiems rašmenims , 4) arabiškiems rašmenims , 5)ir visiems kitiems...

Kodel2014-04-13 03:08

taip vadinami poliakai nereikalauja pavardziu rasimo Rusijoje, Baltarusijoje, Prancuzijoje? Zino kad bus pasiusti labai tulu,toli.....

Žinot ką2014-04-13 02:23

jau užknisot. Čia Lietuvos valstybė, ar ne? Apie ką kalbame? Čia Lietuva, čia Lietuvių kalba, Viskas! Taškas! Tai šventa! Nepatinka - yra šalia Lenkija. Prašom ten. Niekas nekalba apie Lenkijos užimtas Lietuvių žemes. Užtenka teisintis - teisintis PRIVALO Lenkija!

Albas2014-04-13 01:17

Pagal LRRA problemos bus tol, kol lietuviai lietuviškai, o ne "po prostu" kalbės. Tiem sutraukom niekada nebus gana, patenkinus vieną reikalavimą, jie pateiks dar penkis ir t.t.

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi