Lietuvoje mažiausias valandinis atlygis savam piliečiui ir tautiečiui. Na ir kas čia tokio? Tegul džiaugiasi gaudami tuos 6,06 Lt už valandą. Ir kam čia reikia lygintis su visa Europa ar net artimiausiu Rytų ir Šiaurės regionu? Kalbėti apie tai išvis neverta, nes nepatenkintieji yra...

Pasirašę už referendumą yra pseudopatriotai. Rinkę parašus už Lietuvos teritorijos žemės nepardavimą užsieniečiams yra apgavikai ir žemės spekuliantai. 320 tūkstančių pasirašiusių piliečių yra neišmanėliai. Šliužai, pankos ir blogio gėlelės. Nusiteikę antieuropietiškai ir Kremliaus agentai. O pernelyg lengvai surinkti devintadalio tautos parašai yra nieko verti...

Taip ir panašiai iš tribūnų skelbia įvairiausi buvę ir esami valdžios atstovai. Nuo Tėvynės sąjungos garbės pirmininko Vytauto Landsbergio ir buvusio Vilniaus universiteto rektoriaus Benedikto Juodkos, kuris, pagal socialdemokratų sąrašus išrinktas į Seimą, dabar vadovauja Užsienio reikalų komitetui, iki Liberalų sąjungos pirmininko Eligijaus Masiulio su liberalų bendražygiu Petru Auštrevičiumi ir buvusio vienuoliktosios vyriausybės žemės ūkio ministro, kuris yra Matininkų korporacijos vadovas, Kęstučio Kristinaičio.

Darniu unisonu atitinkamai pasisakančių apie tautą sąrašas yra – kad ir kaip keista – beveik vienalytis iš pabuvusių ir tebesančių valdžioje. Nepaprastai įdomus jaunosios demokratijos ir vos 20 metų gyvuojančios atkurtos laisvos Lietuvos fenomenas.

Maloniausias spyris savam – mažiausias valandinis atlygis

Tačiau niekaip neprisimenu nė vieno iš buvusių ir tebesančių valdžioje kalbančio apie keistoką Lietuvos problemėlę. Turbūt suklydau, nes jiems tai jokia problema. Kad visame Rytų ir Šiaurės Europos regione Lietuva ryškiai išsiskiria ir pirmauja pagal mažiausią valandinį atlygį savam tautiečiui ir piliečiui – 6,06 Lt už valandą.

Kad būtų aiškiau, palyginkime naujausius duomenis pasaulio ir Europos valstybėse apie minimalų valandinį atlyginimą doleriais ir eurais. Būtent šie kasmet viešai skelbiami duomenys yra bet kokios valstybės ir žmonių gerovės rodiklis – Europoje ir pasaulyje plačiai žinomo „common wealth“ pamatas.

Tik ne Lietuvoje, nes čia prabilę apie valstybės ir tautos bendrą gerovę, be jokių abejonių, sulauktų jau žinomų epitetų. Šliužai, pankos, blogio gėlelės, pseudopatriotai, neišmanėliai, šunauja, įvairiausi agentai...

Tai yra priešai valdžios atstovų, kurie valandiniu atlyginimu nesiskundžia, nes jį nuolat pakylėja iki europinių standartų. Juk kitaip būtų labai neteisinga.

Minimalaus valandinio darbo užmokesčio lentelė su nurodyta pateiktų duomenų data atitinkamose valstybėse (JAV doleriai už valandą) .

Liuksemburgas – 14,24 (2013 m. spalis), papildomi duomenys: 1 921,03 euro – minimalus mėnesio atlyginimas; 11,1042 euro už valandą nekvalifikuotam darbuotojui, kuriam daugiau nei 18 metų.

Prancūzija – 12,22 (2014 m. sausis), papildomi duomenys: darbo savaitę sudaro 35 darbo valandos.

Belgija – 11,69 (2013 m. balandis).

Nyderlandai – 10,99 (2014 m. sausis), papildomi duomenys: 1 485,60 euro – minimalus mėnesio atlyginimas; 342,85 euro už savaitę, 68,57 euro už dieną, 8,57 euro (29,6 lito) už valandą asmenims nuo 23 metų.

Airija – 11,09 (2011 m.), papildomi duomenys: 1 461,85 euro – minimalus mėnesio atlyginimas; 8,65 euro (29,8 lito) už valandą.

Didžioji Britanija – 10,02 (2013 m. spalis), papildomi duomenys: 6,31 svaro (26 litai) už valandą nuo 21 metų ir vyresniems; 5,03 svaro už valandą 18-20 metų jaunuoliams; 3,72 svaro už valandą iki 18 metų jaunuoliams ir baigusiems tik privalomą mokslą.

2012 metais (http://www.ons.gov.uk/ons/rel/ashe/annual-survey-of-hours-and-earnings/2012-provisional-results/stb-ashe-statistical-bulletin-2012.html) pilno krūvio darbuotojams vidurkis buvo 506 svarai už savaitę, Londone – 653 svarai už savaitę, mažiausias buvo Velse – 453 svarai už savaitę.

Slovėnija – 5,8 (2013 m. sausis), papildomi duomenys: 783,66 euro – minimalus mėnesio atlyginimas.

Ispanija – 5,57 (2013 m. sausis).

Graikija – 5,06 (2013 m. sausis).

Portugalija – 4,19 (2011 m.), papildomi duomenys: 565,83 euro – minimalus mėnesio atlyginimas 12 kartų per metus.

Lenkija – 2,97 (2014 m. sausis), papildomi duomenys: 405 eurai – minimalus mėnesio atlyginimas.

Kroatija – 2,94 (2013 m. birželis).

Vengrija – 2,6 (2014 m. sausis).

Čekija – 2,58 (2013 m. rugpjūtis).

Slovakija – 2,59 (2014 m. sausis).

Estija – 2,73 (2014 m. sausis), t. y. 7,30 lito už valandą.

Latvija – 2,48 (2014 m. sausis), papildomi duomenys: 320 eurų (1 104 Lt) – minimalus mėnesio atlyginimas; 1,933 euro (6,67 Lt) už valandą.

Lietuva – 2,25 (2013 m. sausis), papildomi duomenys: 290 eurų (371 JAV doleris; 1 000 litų) – minimalus mėnesio atlyginimas nuo 2013 m. sausio mėnesio; 6,06 lito (1,75 euro) už valandą; 48,48 Lt (14 eurų) už visą darbo dieną; 242 litai už savaitę.

Australija – 16,88 (2013 m. liepa).

Naujoji Zelandija – 11,18 (2013 m. balandis).

Kanada – 9,95 (2013 m. rugsėjis).

Japonija – 8,32 (2013 m. lapkritis).

Andora – 7,12 (2014 m. sausis).

Izraelis – 5,99 (2012 m.).

Malta – 5,51 (2013 m. sausis).

JAV – 7,25 (2009 m.), papildomi duomenys: 2013 m. prezidentas Barackas Obama pasiūlė pakelti minimalų atlyginimą nuo 7,25 dolerio iki 9 dolerių (23 litai) už valandą. 2014 m. B. Obama pasiūlė pakelti minimalų atlyginimą iki 10,10 dolerio (25,81 lito) už valandą biudžetiniams darbuotojams.

Argentina – 4,13 (2014 m. sausis).

Venesuela – 3,3 (2013 m. gegužė), papildomi duomenys: 390 JAV dolerių – minimalus mėnesio atlyginimas.

Turkija – 3,05 (2014 m. sausis).

Brazilija – 2,11 (2014 m. sausis).

Kinija – 1,19 (2013 m. sausis).

Lietuvoje – geriausia investicinė aplinka, nes...

Atlyginimai yra patys „konkurencingiausi“ visoje Europoje, ir jau visai tiksliai – Rytų ir Šiaurės regione. Tai mėgstamiausios konservatorių lyderio ir buvusios „krizinės“ vyriausybės ministro pirmininko Andriaus Kubiliaus frazės nuo 2009 iki 2012 m. Dar uoliau šias frazes išdainuodavo garsusis ūkio ministras Dainius Kreivys. Investuokite Lietuvoje, kur baudžiauninkams mokėti nereikia.

Nes tokių Lietuvos piliečių didžioji dalis mielai dirbo už minimalų atlyginimą, kuris prie A. Kubiliaus ir D. Kreivio geriausios investicinės aplinkos Europoje buvo 850 litų už mėnesio darbą, su mokesčiais. Tai yra 246 eurai už mėnesį, su mokesčiais.

„Į rankas“ baudžiauninkui už mėnesio darbą tekdavo maždaug apie 175 eurus.

Tokio homo lituanus šiuolaikinio baudžiauninko kasdienė aritmetika paprasta. Per dieną už aštuonias darbo valandas jis užsidirba jau šiandien 48 litus, nuo kurių dar reikia nuskaičiuoti mokesčius. Kas lieka? Dešimt eurų. O savaitgaliais nieko.

Koks tokio baudžiaunininko maistas? Apavas? Higiena? Rūbai? Gal koncertai ir spektakliai? Kelionės? Pasisėdėjimai kavinėse? O būstas? Nebent šiluminėse trasose.

Tokie baudžiauninkai šiandien yra muziejininkai, visi kultūros darbuotojai, bibliotekininkai, pradedantys mokytojai ir net gydytojai...

Baudžiauninkų statistika 2013 metais

Vilniaus apskrities Adomo Mickevičiaus viešoji biblioteka ir jos 2013 m. atlyginimų vidurkis: „iš viso kultūros darbuotojų – 66, prieš mokesčius – 1 468 Lt, atskaičius mokesčius – 1 166 Lt“.

Kauno apskrities viešoji biblioteka ir jos 2013 m. atlyginimų vidurkis: „iš viso kultūros darbuotojų – 145, prieš mokesčius – 1 400,80 Lt, atskaičius mokesčius – 1 117,09 Lt“.

Panevėžio apskrities Gabrielės Petkevičaitės-Bitės viešoji biblioteka ir jos 2013 m. atlyginimų vidurkis: „iš viso kultūros darbuotojų (be vadovų) – 79, prieš mokesčius – 1 477,13 Lt; atskaičius mokesčius – 1 172,80 Lt“.

Šiaulių apskrities P. Višinskio viešoji biblioteka ir jos 2013 m. atlyginimų vidurkis: „iš viso kultūros darbuotojų – 67, prieš mokesčius – 1 434 Lt, atskaičius mokesčius – 1 141 Lt“.

Klaipėdos apskrities viešoji Ievos Simonaitytės biblioteka ir jos 2013 m. atlyginimų vidurkis: „iš viso kultūros darbuotojų – 69, prieš mokesčius – 1 410 Lt, atskaičius mokesčius – 1 114 Lt“.

Lietuvos mokslinių bibliotekų asociacijos prezidentė ir Lietuvos edukologijos universiteto bibliotekos direktorė Emilija Banionytė priminė, kad „iki krizės buvusį bazinį mėnesio atlyginimą – 128 litus – bibliotekininkams krizės metu sumažino iki 122 litų ir iki šiol jo nepakėlė“.

Visi šie duomenys buvo atsiųsti šių bibliotekų vadovų.

Lietuvos kultūros centrų asociacijos prezidentas Romas Matulis atsiuntė savus duomenis: „Vidutinis kultūros centrų darbuotojų atlyginimas – apie 1 200 Lt (su mokesčiais, vadinasi, į rankas žmonės gauna apie 30 procentų mažiau).

2012 m. sausio 1 d. šalies kultūros centruose buvo iš viso 3 058 etatai, iš jų 1 850 – kultūros ir meno darbuotojų etatų. Juose dirbo iš viso 4 155 darbuotojai, iš jų 2 678 – kultūros ir meno.

Ši situacija rodo, kad beveik 50 procentų kultūros centrų darbuotojų dirba 0,5 arba net 0,25 etato.“

Lietuvos muziejų asociacijos atsakingoji sekretorė Lolita Valužienėpateikė duomenis apie muziejininkus: „Muziejuose dirba apie 800-900 specialistų, turinčių aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ilgametę darbo patirtį. Daugelio jų atlyginimai tesiekia 1 185-1 200 litų atskaičius mokesčius.“

Štai taip. Tačiau juk tai nepatriotiška. Ir aiškiai Kremliaus užsakytos žinios. Nes investicinė aplinka tikrai pati geriausia Lietuvoje.

Naujausi

Komentarai (51)

Rikiuoti
bibliotekininkei2014-04-11 13:25

o bibliotekininkams,kurių toks mentalitetas ir supratimas apie profesijas ir išsilavinimą,išvis nereikia mokėti atlyginimo,nes bibliotekose gerų knygų senai nebėra,o blogų niekas neskaito. Uždaryti bibliotekas,o bibliotekininkės gali dirbti Vilniuje ant "perono",kur darbas apmokamas pagal išvaizdą ir "išsilavinimą".

Venesueloje geriau2014-02-25 17:53

aš irgi atkreipiau dėmesį, kad Lietuvos piliečiai gauna kur kas mažesnį valandinį atlyginimą nei Venesueloje, ant kurios visi Vakarai varo be sustojimo

Tomas2014-02-23 14:14

Mazesnis negu Venesueloje.... neblogai :)

++Algis2014-02-18 18:42

Idomu, ar nacistinio referendumo iniciatoriai grąžins ES išmokas iš savo kišenės, kai būsime priversti palikti tą pačią ES?..

kuku2014-02-15 13:16

netiesa , spardyti tautą ir valstybę yra KOMUNISTINIS SPORTAS , jau nuo spalio revoliuicijos laikų

Jurgis2014-02-10 13:13

Nors ir stovim be kelnių, kaip kažkada Chruščiovas, bet vis dar prezidentūra atranda, kam atimtus pencininkų pinigus atiduoti...

43-iam2014-02-10 01:19

ne apie lygybę kalbame. Berods jums nesuprantama vienybė ir pagarba kitam, todėl su prancūzais, vokiečiais, amerikiečiais, graikais ir britais, kurie reikalauja savo teisių, jums nepakeliui, nes saugote savo primityvią ramybę. Gal net Sausio 13-ąją lindėjote namuose r laukėte, kaip viskas baigsis?

43-am2014-02-09 17:45

Jūs turite namą ar butą, kurį galima nacionalizuoti?

to422014-02-09 17:43

manau geriausia butu visuotine nacionalizacija,nes istorijos vokeliuose ir pakisos gydytojams ,teisejams,policininkams ...nesibaigs.darbininkas negali gauti maziau,nes gamina galutine produkcija ir neretai rizikuoja savo sveikata ir gyvybe.kabinetinis policininkas negali gaut daugiau uz realiai patruliuojanti pareiguna.

nesiskaldyti2014-02-09 15:01

reikia vienytis ir palaikyti bet kurios grupės teisėtus reikalavimus. Blogiausiai, kai mokytojai nepalaiko gydytojų streiko, nes ir taip gerai gyvena; kai niekas nepalaiko bibliotekininkų protesto, nes neįdomu; kai lyg nepatogu paremti policijos ir gaisrininkų protestų, nes mes atseit švaresni; niekam nebuvo noro palaikyti alaus koncerno darbuotojų streiko, nes jie ir taip daug gauna. Todėl tik kai vieni kitus palaikysime ir paremsime savo buvimu greta, tik tada atsiras tautos ir piliečių vienybės jėga.

bibliotekininkei2014-02-09 00:22

"ir net 8 klasių išsilavinimą turinčių buhalterių" Su viskuo sutikčiau ką parašėte,bet: 1. išsilavinęs žmogus,kaip sakote profesijos,kuri neįvertinta,niekinama,teisingai neapmokestinama,neturėtų niekinti kitų profesijų atstovų ir jų profesijų,nes tai nekultūringa ir negarbinga,neteisinga. 2,Išsilavinęs žmogus,kad ir bibliotekininkas,gali ir pagal išsilavinimą,turi įvertinti ir pagal loginį mąstymą,suvokti,kad buhalteriu dirbti aštuonių klasių nepakanka,kad jo darbas reikalauja ir aukštojo išsilavinimo ir teisinių žinių ir praktikos. Todėl manau,kad bėda yra tame, Lietuvos problemos gausėja dėl jų matymo iš savo virtuvėje virtų barščių puodo ir nematomos,nevertinamos kol tavęs nepaliečia asmeniškai,kiti te pasiunta.

bibliotekininkė2014-02-08 22:12

na taip, skaičiai teisingi, kultūros sferoje dirba tikrų tikriausi baudžiauninkai. beje, ne tik finansine prasme. Kultūros darbuotojai dar ir visų niekinami kaip baudžiauninkai - netgi savo toli gražu neskurdžius atlyginimus gaunančių viršininkų ir net 8 klasių išsilavinimą turinčių buhalterių - ką jau ten politikų... Taip, atrodo, Lietuvos valdžia nusiteikusi ryžtingai - sugriauti švietimą ir kultūrą iki pamatų, kad ateinančios kartos būtų jau grynų gryniausi baudžiauninkai (nemokantys net skaityti)... Bet oi, ką aš čia... gal aš kokia Kremliaus agentė, kad taip kritikuoju valdžią? net pati nežinau, kam tarnauju, a?

stasys2014-02-08 21:35

Reigardai.. tokie klausimai ne Jūsų kompetencijos reikalas. :) .. siūlau pasilikti prie tu stereotipų kurie jums labiau patinka... o ir pritariančiu atsiranda ..aš nedirbu publikai.:)

Raigerdas straipsnio autorei2014-02-08 17:53

Gerbiama Rasa, jūs rašote teisingai dėl žmonių atlyginimų. Tačiau yra ir dar vienas baisus dalykas tai požiūris į Kultūrą ir į Švietimą. Aš suprantu, kad tai darytų koks nors A. Kubilius ar pletkininkė R. Juknevičienė. Bet V. Landsbergis yra muzikantas. Maža to, jis groja Čiurlionį, jį populiarina (tokį bent jau sudaro įspūdį arba tai yra paprastas noras save sureikšminti, prisikabinus sau dar vieną neužmirštuolę - Čiurlionio muziką). Jis taip pat propaguoja ir FLUXUS "meną". O pagrojęs Čiurlionį, jis nepamiršta apspjaudyti tautą. Paimkime dabar tą startinį momentą arba tikrą realiai egzistuojantį faktą. Paimkime ir atidarykime vieną iš tų paslaptingų durų, už kurių randasi žmonijos sukaupta išmintis. Mes matome, kaip evoliucionuoja žmogaus kuriama technika, o tai reiškia evoliucionuoja ir pats žmogus. Bet tai yra tik dalis žmogaus veiklos. Yra pati aukščiausia žmogaus veiklos forma, tai yra tai, ką sukuria estetinis protas. Todėl visuomenėje yra labai svarbu, kaip evoliucionuoja joje estetinis protas. Kaip nekeista, net komunistiniais laikais estetinio proto vystymui, buvo skiriama daugiau dėmesio, nei dabar. Tiek Tuminas, tiek Vaitkus, tiek Nekrošius, tiek Žalakevičius, tiek eilė kitų režisierių mokėsi Maskvoje. Visi jie paliko ryškų pėdsaką Lietuvos kultūroje. Dabartiniu metu nežinau nei vieno poeto, nei vieno dramaturgo, kurie galėtų prilygti anų laikų meno grandams. Pagrindiniu veikėju tampa politikas, kuris ne tik, kad nesusigaudo ekonomikoje, bet netgi nesusigaudo, kas yra svarbiausia visuomenės išgyvenimo klausimuose, ir kokį vaidmenį ten vaidina Švietimas ir Kultūra. Destruktyvusis politikas V. Landsbergis pats su malonumu organizuoja kokias nors griovimo akcijas ir dalyvauja visose, kur ką nors reikia sugriauti. O kur kūryba? Kur yra valstybės kūryba? Pasirodo jie yra bejėgiai, nes jų ubagiška vaizduotė sugeba pagimdyti tik tai, KAS GALI PATENKINTI JŲ ASMENINIUS INTERESUS. Ir už tai žmonės atidavė savo gyvybes. Valstybė jiems tapo ASMENINIŲ INTERESŲ TENKINIMO SFERA. Manau būtų teisinga,jei tas spyris būtų nukreiptas ne į bibliotekininkus ir kitus kultūros darbuotojus, o tiksliai pagal adresą - į destruktyviausius politikus, kurie tikrai gauna nepelnytą atlygį.

Darijus2014-02-08 17:43

Geriau yra skleisti info, kame LT pirmauja, pvz. savižudybių skaičiuje, emigracijos mąstuose, devėtų auto kiekiais. Juk pirmauti yra geriau negu vilktis gale.

Raigerdai,2014-02-08 17:15

stasys neatsako ,as tau pasakysiu.Jis yra beretes nesiojimo,sudo malimo ir anuso laizymo bent kokiai valdziai specialistas.Manau praeity uolus komunistas.Tokie labai tinka dabartiniams valdziazmogiams,kuriu apsoliuti dauguma vede sali i sviesu komunistini rytoju ,o dabar moko mus demokratijos.Kalbu apie bolsevike is Daukanto aikstes ir LTSR nusipelniusio suneli,kuris "iskovojo Lietuvai nepriklausomybe".Ar ne ,stasy?

Raigerdas2014-02-08 16:51

Stasį, bet tu kaip tas bolševikinis robotas - "kvalifikacijos kėlimo klausimais" - tipiška tarybinio komjaunuolio arba komunisto frazė. Niekaip negali pamiršti komunizmo? Neina su juo tau atsisveikinti niekaip? Stasį, kas su tavim yra, kad tu nesugebi atsakyti į tau užduotą klausimą? Aš tavęs klausiau: kokia yra tavo ta sritis, kur tu būtum profesionalas?

stasys2014-02-08 14:54

Tiesos ir kvalifikacijos kėlimo klausimais prašom pas Reigarda ..sekančios durys .

visiškam stasiui2014-02-08 14:46

gerbiamasis pamokikyte kaip ir ką reikia, dirbti kad užsidirbti o ne gauti maksimose,norfose,iki,rimi ir panašiuose "tinginių irštvuose".O avuliai laukia nesulaukia kvalifikuotų Rafšanų ir Džamšudų.

stasys to 282014-02-08 11:19

..Avulis neranda NT projektu vystytoju (projektu vadovo) už 5000Lt alga, ar nenorėtumėte ? o ir kitos pramonės šakos kenčia nuo įvairiausių profesijų trukumo, su atitinkama alga...bet ten reikia dirbti. Todėl Jus gal pradžiai pasiaiškinkite kokios tikrosios žodžių "gauti" ir "uždirbti" savokos. O mano nuomonė lieka ta pati, minimumas skirtas "lodoriui" gaunančiam alga. Tie kurie ja uždirba nesiskundžia dėl mažo minimumo.

Letas Palmaitis Juozui2014-02-08 10:29

Kas teisybė tai ne melas, bet dar žr. 39 komentarą (atsakymą Onai) prie Romo Gudaičio "Esė apie karčią tiesą, kurios niekam nereikia."

>dar rudenį2014-02-08 10:23

pritariu,kai padarys per dieną 500 stalų, kurių vertė po 20 000 litų, tai alga bus 5000.Iš ko nustatei, kad kaltas darbuotojas, o ne darbdavys.

Juozas2014-02-08 10:18

valdzioje vien buve komunistai smerke vakaru kapitalizma, o siandien gulasi po kojom kitai iskrypusiai sajungai-Briuseliui. Tad jiems nusispjaut i liaudies balsa, praskolinta valstybe. Kvailius geriau valdyti, todel naikinamos mokyklos, bibliotekos, kuturos namai, o daugumos rinkeju "supratima"parodo televizijos 24 valandu, TV3 pagalbos laidos.

dosnus pasiūlymas2014-02-08 10:13

Pardavėjas (-a) - kasininkas (-ė) UŽDAROJI AKCINĖ BENDROVĖ "KILMINĖ", 234835240 Darbo pobūdis: Prekių asortimento priežiūra prekybos salėje. Mandagus ir greitas klientų aptarnavimas (kasoje ir prekybos salėje). Mažiausias: 1000,00 LTL Mokėjimo terminai: nurodyta suma už mėnesį, neatskaičius mokesčių, mokama kartą per mėnesį darbuotojui sutikus Pamainingumas: Dvi pamainos Darbo grafikas: Pilnas darbo laikas Per savaitę: 44 val.

dar rudeni2014-02-08 10:07

uzsakiau padaryyi medini stala i svetaine .siandien sausio 8 .stalo gaminti dar nepradejo ,iskur gali buti didesne alga ,jei Lietuvoje like vieni tinginiai .dirbti jie nenori tik nori daugiau pinigu.suduka jums ant pagaliuka .kai per diena padarysit 50 stalu ,kuriu verte 2000 litu vieneto kaina .tai ir alga bus 5000 tukstanciai.o dabar krapstynekit nosis.

hmmm2014-02-08 05:21

o as maniau, kad cia pisako suo... O jus su juo gincyjates. Keista...

nykstukas p-42014-02-08 00:14

STASIUI!!!!!!!!!!! dusk tu su pezalais apie darbo nasuma asilene. rasyk tiesiai as adomenas ,kreivys ,jukneviciene arba kubilius ir kalbu ar rasau nesamones piktybiskai jau trecia desimtmeti. lietuviai [aisku ne tokie kaip tu stasy] darbo rinkoj ir rytu ir vakaru europoj ir uz atlanto aukstumoj. tokie kaip tu stasy isvaisto svetimus milijardus gautus uz padu laizyma ir isverte akis dairosi kas duos dar. nes tokiu kaip tu rankos kaip rusai sako;pod h** potoceny tik nagai i save uzsilenke

to 17. stasys (2014-02-07 17:24:53) (77.219.132.243) Parašė2014-02-08 00:08

viespatie aukstielninkas skant koks tu kudas Ir is kur tokie iskasenos jamasi:)))))

Antanas2014-02-07 23:51

Nežeminkite baudžiauninkų ir jo statuto. Jos statute rašoma: Baudžiauninkas yra aprūpintas su šeima gyvenamu plotu. Baudžiauninkas tris dienas dirba ponui o kitas dienas sau. Gauna atlyginimą. Privalo rūpintis baudžiauninko šeima. Galėjai palikti poną ir eiti pas kitą darbuotis. Bet kaip ir mūsų įstatymų nesilaikoma, taip ir ponai susitardavo ir perėjūnų baudžiauninkų nemėgdavo

stasys2014-02-07 21:36

Reigardai .. neišdeks, tos durys lodoriams uždarytos. :) Grįžtant prie temos , kaip Jums taip pavyksta konservatorius sukergti su marksizmu-leninizmu ir dar tuo didžiuotis, panašu kad jau nelabai jaučiate skirtumus, per ta neapykanta aplinkai. Spręskite patys.. bent kol kas girdžių iš Jūsų tik niekus, be kruopelės elementarios logikos. Pav. kuo gi tas marksizmas -leninizmas galėtų padėti kelti darbo našumą Lietuvoje? (jei galima be tu pliauškalų "vsia vlast savietam" ).

ugnis2014-02-07 21:25

Lietuvoje kainos europinės, o atlyginimas - afrikinis, išskyrus žinoma valdžiažmogius

7 komentarui -ugnis2014-02-07 21:20

pokazuchos čia nereikia, kas teisybė, tai ne melas, rupūs miltai.Sotus alkano niekada neatjaus

7 komentarui -ugnis2014-02-07 21:17

nepatinka karti tiesa ir realūs skaičiai, tai gal pasidalink su varguoliais valdžiažmogi

Raigerdas Stasiui2014-02-07 20:35

Tai, kas neatitinka marksizmo-leninizmo filosofiją yra blogai, mes tą jau žinome, Stasy. Tik tą nuvertinimo metodą pritaikei šioms dienoms, ir viskas, kas neatitinka konservatorių ideologijai yra blogai. Jeigu dainuosi V. Landsbergio sukurtą dainelę apie "nestabilią visuomenę", tai Stasys čia net neamtels, nes tai atitiks ir "dirbančio Stasio" kriterijams. Bet man įdomu Stasy: ar yra nors viena sritis, kur tu būtum profesionalas? Na, pavyzdžiui, ar tu geras šaltkalvis?

stasys2014-02-07 19:24

Kai užsiduodi tokių klausimų,... autorei reiktu bent pabandyti susivokti ir kituose sausuose statistikos skaičiuose. Lietuvio darbo našumas du kartus mažesnis nei statistinio Europiečio ir tris kartus už Amerikiečio ,.. na gal kokius penkis kartus už statistinio korėjiečio ... ir aplamai kalbėtis reikia ne mažiausių atlyginimų tema, o koks skirtumas tarp didžiausių ir mažiausių atlyginimų, vertinant procentaliai jų kiekius.. Jei kalbėti dar aiškiau ,.. pagamintos produkcijos vieneto savikainos kaina Europoje gaunama daug mažesnė, nei Lietuvoje .. kas reiškia kad Lietuva ir prie tokių atlyginimų sunkiai konkuruoja su vakarais, savoje rinkoje.. Jus galite mielieji verkti atitinkamai kaip graikai, bet tiesa vistiek bus viena ir nedaloma ,.. minimuma gauna tik tie kurie ir verti jo .. Visi kiti konkuruoja rinkos sąlygomis. Ilgai juokiausi kai vienas iš mano pažįstamu verslo partnerių pokalbyje pasiskundė, kad vokiečiai atvažiavę į Lietuva permušė vietos Lietuvių tam tikrų paslaugų sektoriaus kainas. Juokas juokais bet susimastyti verta .. Jų didesni atlyginimai ir mažesnės kainos čia Lietuvoje :))

R2014-02-07 18:48

taip, Raigerdai, Jūs visiškai teisus. Todėl verta palaikyti profesionalią Lietuvos kultūrą. Kaip tik šį vakarą bus puiki proga pasidžiaugti Rolando Kazlo spektakliu apie Kristijoną Donelaitį. Tikra atgaiva.

Mimirui2014-02-07 18:36

tikra demokratija neturi hierarchijos, o horizontaliai visi piliečiai vienas kitą keičia kuo geriau atstovaudomi bendros žmonių ir valstybės gerovės reikalams. Lietuvoje visi nori tik valdyti, o apie kūrimą visų bendros gerovės niekas negalvoja.

Raigerdas2014-02-07 18:29

Gerbiama, Rasa, sutinku su jumis, kad reikia eiti į politiką, mesti savo darbą ir padaryti viską už juos, o paskiau sugrįžti prie savo darbų ir pastoviai kontroliuoti, kad jie vėl nenusigrybautų. Jie nėra vargšai, bet jie yra tie, kurie sąmoningai padaro vargšais kitus. Maža to, jeigu tu jiems ir pasakysi, kad tu blogai darai, tai jiems kyla noras susidoroti su tuo žmogumi. Jūs gerai, aštriai rašote, tačiau, gal būt, jūs net neįsivaizduojate kiek juose yra to blogio. Su Lietuva atsitiko taip, kad visas fundamentas yra sudėtas kreivai. Šis Lietuvos pastatas buvo statomas kreivai ne todėl, kad pastatyti jį kreivai, o todėl, kad statytojams atrodė, kad jie statė jį tiesiai. Štai tame yra visa Lietuvos tragedija. Ir tas tęsiasi iki pat šiandien. Tik dalis statytojų, bet, deja, jų šiandien nėra valdžioje, mato, kad pastatas kreivas. Bet valdantieji tvirtina, kad ne, pastatas yra geras, tai mūsų su jumis akys yra žvairos. Iškrapštyti tuos "apsvaigusius nuo savo genialumo" statytojus yra nelengva, nes jie jau apsiginklavo policija, spec. būriais, teismais, prokūrorais, saugumo agentais ir kitom valstybinėm institucijom, kurias jie naudoja savo tikslais, ir tais pačiais valstybiniais pinigais. Jeigu eiti per vienmandates, tai čia gali ir 20-30 metų neužtekti. Šitam pastatui reikia labai didelio kapitalinio remonto, reikia keisti valdymo struktūrą. Kadangi idėjimų ir pasiaukojančio darbo čia dabar reikia labai daug, tai aš matau kelią tik per referendumą. Štai čia gali susiburti pakankamai didelė entuziastų grupė, kuri gali priversti politikus dirbti ta linkme, kuri yra reikalinga visuomenei. Man pačiam asmeniškai pačiam tenka susidurti su žmonėmis, kurie nėra produktyvus, bet bandome jiems padėti, apmokyti ir išmoksta dirbti, bet jiems reikalingi rėmai. Rėmų ribose, jie duotas užduotis įvykdo, bet pastoviai tenka kontroliuoti kokybę. Paleidi kontrolę, kokybės nebėra. Panašiai galima padaryti ir su mūsų politikais. Nėra nei vieno Lietuvos politiko, sugebančio sukurti valstybę. Jie visi yra pavaldiniai. O jiems reikia valdyti. Čia tas pats, kas duoti kokiam nors santechnikui iš Ukmergės nutapyti jūsų portretą. Pasiūlyti jam 5000 lt. atlyginimą kiekvieną mėnesį dar su privilegijomis, tai jis ir tapys. O kas iš to išeina, tai jūs jau pakankamai gerai aprašėte savo straipsnyje.

Mimiras2014-02-07 15:46

Štai skaitau puikioje Survilaitės knygoje apie Šveicariją "Pašnekesiai su Helvecija": "Šveicarijoje visa šalies politika grindžiama konsensuso principu, įstatymų iniciatyvos kyla iš apačios, o įstatymai priimamai šalies piliečių referendumais". p. 39.

7.Klausimas - skorpė ....atsakau2014-02-07 15:36

GAL JŪS GYVENAT VOKIETIJOJE???????????????????????????????

Rasos atsakymas ir Raigerdui2014-02-07 15:33

nieko nėra blogiau už gryną statistiką, nes pasislėpti nėra kur, todėl prieš tokias blogio jėgas reikia kovoti. O Raigerdui noriu padėkoti ir atsakyti, kad vienintelis kelias yra kelti ir rinkti kuo daugiau vienmandatininkų, kad atsverti partijų sąrašus iš atsitiktinių labai žemo lygio žmonių. Tačiau juk mes esame pernelyg išdidūs eiti į politiką, ar ne? Dar lyg ir gaila savo pinigų, o ir sąžiningai dirbti politikoje bus kur kas sudėtingiau, nei ramiai gyventi ir pašaipiai žvelgti į tuos vargšus grybaujančius partokratinius "politikus"-pastumdėlius. Štai toks rezultatas, štai tokia Lietuva. Visų mūsų bendru sutarimu.

Skorpė :) Gyvenam tik TAM < KAD SUMOKĖTI MOKESČIUS ir dar kažką suvalgyti... :)2014-02-07 15:32

RINKIMAI TURI BŪTI NE PAGAL BANDĄ SARAŠE- o kiekviena asmenybė atskirai... tada NUOTRAUKĖLA prie kiekvienos fizionomijos ir slaptų atrnybų patvirtintas, ar tikrai atitinka teisybę - GYVENIMO APRAŠYMAS... kas būtų rinkęs šitą MOTUŠĘ - su ja grybavęs jeigu ŽINOTŲ, kad ji PATEIKĖ MELĄ APIE SAVO gyvenimo istiriją??? O kad tai melas, įrodo tai, kad Janutienė po šitokių straipsnių ir visi kurie apie tai klausia - DAR VIS NE TEISMUOSE... nes teismas įrodytų visa tai jau DOKUMENTAIS... ir tada labanaktis PREZIDENTĖS POSTUI, todėl ir tyli apsirengusi tautiškai ir šypsosi - o kas jai belieka?

Uch2014-02-07 15:32

Išspjaukit jūs tą Kubilių, Butkevičių su visom jų armijom ir Grybauskaitę priešakyje, jau seniena trenkia per tiek metu. Niekada negalvojo apie žmogų ir negalvos, neverta aušint liežuvį. Geriau ieškom kitų asmenybių, kad įneštų truputi meilės Lietuvai ir jos žmonėms. Jiems gerai valdžiukėje ir pamiršo aplinką.

Skorpė :)2014-02-07 15:24

KADA paklausai POLITIKŲ lentelių suvestines - IŠ KUR JIE TRAUKIA TUOS VIDUTINIUS ATLYGINIMUS - kurie siekia iki 3 tūkstančių ir o vidurkis Vilniaus mieste 2 tūstančius ir nemažiau...tu pradedi galvoti, kad matyt sudėjo algas SEIMO NARIŲ, milijonierių, visokių slaptų tarnybų ---GAL VA TADA TAS vidurkis ir pakilo??????????? Nes kiek matau aplink žmogiukų, tai retas kuris važinėja į havajus , ar eina kas savaitę į spektaklius... :)

Klausimas2014-02-07 15:20

Stebiuosi autore; kodėl jinai savo piktavališka statistika (na ir kas, kad teisinga) juodina mūsų valstybę? Ar nebus tik ji viena iš tų blogio jėgų, su kuriomis kovoti mažųjų karų antrą kartą veržiasi mūsų miela prezidentė?

Raigerdas2014-02-07 15:11

Rasa Gečaitė rašo neblogus straipsnius. Džiugu tai, kad ji pateikia konkrečią statistiką, kuri visada yra naudinga ir daug ką pasakanti. Visa tai yra gerai, bet mielieji, iš tikrųjų lietuviai jau nebeturi laiko netgi tokiems neblogiems ir kritiškiems straipsniams. Galimai, daugelis įsivaizduoja, kad kaltas A. Kubilius, V. Landsbergis ir t. t. Taip, jie kalti, tačiau, ko jūs iš jų norite? Jūs norite, kad A. Kubilius taptų „Giro delle Regioni“ daugiadienių dviračių lenktynių nugalėtoju Italijoje? Nebus šito. Yra ribos, ką A. Kubilius yra išmokęs padaryti. Jis moka apsimauti kelnes, sugeba užsisekti klyną, moka važiuoti dviračiu, ir dar sugeba atlikti kai kuriuos darbus. O tai, kad jūs reikalaujate, kad bibliotekininkams būtų mokami atlyginimai, tai čia mūsų valdančiosioms partijoms yra užribis. Jie nėra išmokyti dirbti valstybei, tautos gerovei, todėl tie reikalavimai jiems yra nepakeliami, nes tai yra užribis. Tuščios kalbos, - prašau, melas-prašau, pažadai-prašau ir t. t. O bibliotekininkė negali pažadėti to, ko ji neturi. Įsivaizduokite, jiegu ji savo skaitytojams pradės skiesti, kad jų bibliotekoje yra to ir to, ir štai, skaitytojas sako:"atneškite man tai, apie ką jūs dabar kalbėjote". Ką darys bibliotekininkė? Ji, manau, mirs iš gėdos dėl savo tokio poelgio. O tokiam A. Kubiliui nieko nereiškia ką nors pažadėti. Jis žino, kad visuomenei išsireikalauti pažadų įvykdymo, reikia organizuoti N demonstracijų. Mano manymu, Lietuvoje yra rimta problema su politikais. Jų kvalifikacija, sprendžiant visuomenės problemas, yra itin žema, kompetetingumas - itin žemas, moralė - itin žema, bet jų atlyginimai žymiai pranoksta pagal jų atlikto darbo rezultatus. Todėl nelaukite, kad jie jums kažką gero pasiūlys, nes jiems tai yra užribis. Reikia rimtai pagalvoti, kaip sutelkti mūsų intelektualų potencialą į vieną galingą grupę, kad tikrai pradėti rimtai kurti mūsų valstybę. Dabartiniai mūsų politikai, mano manymu, yra beviltiškas variantas.

molis2014-02-07 15:02

Keista, ES nesiima sankcijų ir neplanuoja išmesti iš sajungos dėl tokių mažų atlyginimų. O jei neatiduosi žemės už prispausdintus popieriukus, tai sankcijos... Ir dar, kodėl mes turime remti Ispanus , Graikus ir kt. - tegu susimažina atlyginimus iki mūsų lygio , tai tada...

pasirodo2014-02-07 14:55

ne tik korupcijos rodikliu esame paskutiniai ES , bet ir varganiausiu atlyginimu. Aciu uz surinkima duomenu del atlyginimu ir uz paskelbima.

vadinasi,2014-02-07 14:53

jei Premjeras išvažiavo su savo telefonu ir kompu, visi, kurie su juo susisieks irgi yra dideliame pavojuje?

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJA ĮSPĖJA:2014-02-07 14:51

VYKTI Į SOČIO RUNGTYNES PAVOJINGA JŪSŲ, JŪSŲ KOMPIUTERIO IR JŪSŲ TRELEFONO SVEIKATAI. PUTINO HAKERIŲ ARMIJA ŠIĄ OLIMPIJADĄ NAUDOJA KAIP "PRIMANKĄ" . Po to galimai, kaip dvynės ekstrasensės iš JAV ir išpranašavo, bus masiškai ištuštintos dalyvių bankų sąskaitos ir bus daugybė įsilaužimų į serverius. Kadangi kalbos, kad olimpiadai ruošiasi ir Kremliaus programišių armija, sklandė jau anksčiau, žurnalistas R.Engelis rusišką internetą Sočyje nusprendė išbandyti padedamas JAV kompiuterinio saugumo eksperto Kyle'o Wilhoito. Pastarasis žurnalistą aprūpino dviem visiškai naujais kompiuteriais ir netikra tapatybe – R.Engelis gavo naują vardą ir pavardę, naujas elektroninio pašto dėžutes. Kai R.Engelis prijungė savo kompiuterius prie interneto Sočyje, iškart gavo įtartiną elektroninį laišką. O vos jį atidaręs – tokios buvo bandymo taisyklės – amerikietis nustėro, kai akimirksniu neteko naršymo kontrolės. Ją perėmė programišiai. „Praėjo minutė ir po mano kompiuterius jau šniukštinėjo programišiai. Tas pat nutiko ir mano telefonui. Jie įsilaužė greitai ir profesionaliai“, – pasakojo R.Engelis. Per 24 valandas programišiai įsilaužė į abu R.Engelio kompiuterius, taip pat jau galėjo fiksuoti ir net įrašyti amerikiečio pokalbius telefonu. JAV kompiuterinio saugumo ekspertas Brianas Williamas jau anksčiau įspėjo, kad atvykstantieji į Rusiją per žaidynes „gali nesitikėti privatumo, ir ne tik žurnalistai“. „Valstybės departamentas įspėja dėl privatumo minimumo Sočyje, – teigė R.Engelis. – Net viešbučių kambariuose. Kaip pats išsiaiškinau, taikiniu tampi vos pabandęs su kuo nors susisiekti internetu ar telefonu.“

Atidžiai pažiūrėkite2014-02-07 14:34

kultūros darbuotojai, bibliotekininkai yra baigę (dauguma) aukštąjį mokslą, o gauna truputį didesnį nei nekvalifikuoto (? ) darbuotojo atlyginimą. Kubilius sumažino BMA nuo kurios skaičiuojami atlyginimai kultūros darbuotojams, bibliotekininkams, mokytojams. Dabar paskubėjo grąžinti atlyginimus teisėjams, seimūnams, o apie mokytojų, kultūros darbuotojų sumažintus atlyginimus net neužsimena. Kubilius sumažino, o Butkevičius "nežino", kad buvo sumažinti, todėl kalba tik apie minėtų sričių darbuotojų atlyginimų didinimą. Ponai, bent jau grąžinkite tai, ką nurėžėte, tada kalbėkite apie padidinimą.

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi