Konservatorė Rasa Juknevičienė pasipiktino, kad ​Žaliojo tilto skulptūros Vilniuje neišbrauktos iš Kultūros vertybių registro. Taip Vilniaus valdžiai užverta galimybė skulptūras nuo tilto nuimti ir jų nebegrąžinti.

„Ir gėda, ir pikta, atgrasu ir nesuvokiama. Lietuvos Nepriklausomybės 25 – mečio išvakarėse, kai Ukrainoje tebevyksta išsivadavimas iš sovietmečio, kai Putinas vėl atgaivina Staliną, garbina SSRS, grasina mums tais pačia raudonai žalia armija, gauname dovanų sovietiniu skuduru per veidą. Nuo savų“, – paskelbė skardžiausia šalies politikė.

Su šia problema greitai ir lengvai susidoroti žada ir kitas konservatorius – būsimasis Vilniaus meras.

Kol Lietuvai vadovauja gyvas simbolis – NKVD gaisrininko duktė, kolaborantė, Lietuvos nepriklausomybės priešininkė, komunisto ir jedinstvenininko Mykolo Burokevičiaus bendražygė, daugkartinė Lietuvos Konstitucijos laužytoja, piktintis kažkokiomis skulptūromis mažų mažiausiai nesolidu, o greičiau – juokinga.

Kaip bežiūrėtume, šios skulptūros įgavo naują prasmę ir simbolizuoja ne tik sovietinę okupacinę praeitį, bet ir dabartinę, visiškai neliustruotą Lietuvos realybę. Tą pačią realybę, kurią netoliese tų skulptūrų ant Neries kranto simbolizuoja ir veksinis Vamzdis.

Nėra abejonių, kad nemaža dalis žmonių tikrai dar šiek tiek pakentėtų šiuos balvonus ant tilto, kol politiniai balvonai-aktyvistai, tokie kaip Juknevičienės ir Co, išnyks iš Lietuvos politinės arenos, o kai kurie rimtesni iš tų politinių balvonų-parazitų patogiai atsisės į teisiamųjų suolus.

Būtent tuomet galėtų ateiti metas šioms skulptūroms persikelti į Grūto parką ar kitą ramesnę vietą, jei jau to labai reikėtų.

Naujausi

Komentarai (42)

Rikiuoti
senjora2015-10-06 21:43

geri ekspertu pastebejimai ,dar reikia tanka pastatyti prie tilto su vade

Balrogas2015-05-05 20:03

Aha, naują prasmę jie tikrai įgavo - kaip pidarasų simbolis. Jie jau seniai tuos du apsikabinusius visur kaišioja. Reikia Vilniuj tokio atsiprašant "simbolio"?

pensininkas2015-05-04 19:14

Sutinku, ne nuo to pradedame: "Kol Lietuvai vadovauja gyvas simbolis – NKVD gaisrininko duktė, kolaborantė, Lietuvos nepriklausomybės priešininkė, komunisto ir jedinstvenininko Mykolo Burokevičiaus bendražygė, daugkartinė Lietuvos Konstitucijos laužytoja, piktintis kažkokiomis skulptūromis mažų mažiausiai nesolidu, o greičiau – juokinga". Libkonservai keiskite plokštelę.

V.Ladas2015-02-12 21:07

Kokie "balvonai"? Skulptūros.

Negriaukim balvonų,2015-02-12 15:58

nes šaltinį pinigams plauti „konservams“ sunaikinsim! Pamenat eilutę M.Adomėno finansinėse ataskaitose partijai, kuri skiriama kovai su tiltu? Ne vienas tūkstantis įrašytas joje.

Varnaitė2015-02-11 23:59

Kur aš atsitūpsiu kai Vamzdžio kultūros nešėjai norės mane padulkinti...

dr. Jonas Ramanauskas [email protected]2015-02-11 23:10

Is esmes tos skulpturos yra sovietines okupacijos palikimas. Taciau is esmes su ekspertais siuo atzvilgiu sutinku, nes tos skulpturos simbolizuoja tai, kad Lietuva valdo koloborantai, vagys, banditai ir dvasiniai iskrypeliai! Taigi toks sprendimas palikti lietuvos valdzios simblius yra SIMBOLISKAS!

eina molvą2015-02-11 22:46

kad sekantis į kremliaus SOSTĄ -TAIKOSI KADYROVAS

nuomonė2015-02-11 22:43

baisiausia per 50 metų BOLŠEVIKŲ VALDYMO,LIKO DAUG MOKINIŲ,LIKO DAUG TIGINIŲ ,KURIEMS VISKĄ REIKIA DUOTI IR PADŲ LAIŽYTOJŲ....... jie kurių tievai vežė į sibirą ,kankino,ir niekino darbčius lietuvos žmones... gavo vALSTYBINES PENSIJAS ,visokius niekingus žinnelius iš bierozkų...... o dabar tie patys neleidžia lietuvai eiti demokratijos keliu ... liaupsina BARBARŲ RUSIJĄ.... GERAI GORBIUS SAKĖ ,DAR BAISESNIUS ČIA PALIKO...... TODĖL VALDŽIA TURI KEISTIS ,.. IR REIKALINGAS AUDITAS ,GAL SUINOSIM PAVARDES TŲ,KURIE TAIP ŽEMINOI IR NIEKINO garbigą Venskienę,prof Bloznelytę...... KAITA ,KAITA IR LIUSTRACIJA.... AĖJO TOKIA PONIA KUODYTĖ Į SEIMĄ LIUSTRACIJĄ ĮVYKDYTI,O KĄ JI DABAR DARO........ matėm visi

nesuprantu2015-02-11 22:34

kam tuos žmogelius nukelinėti nuo tilto. Pakanka pakeisti pavadinimus pvz, Vytautas ir Raselė. Jaunasis konservatorius ir jaunoji liberalė..juk labai panašūs

Marija2015-02-11 22:27

Jei nuims skulpturas, tai tikriausiai i ju vietas pastatys naujas, tos pacios lyties santuokos itvirtinimui, o ir vamzdys ne siaip sau stovi.

VISKAS AISKU!!!!!!2015-02-11 21:42

dabar supratau kodel ekspertai nenori kad butu nugriauti sovietiniai balvonai ir kodel jie palaiko rusus kare pries ukraina. SKAITYKIT PAREISKIMA: Mes, buvę tinklalapio ltvnews. online apžvalgininkai ir bendradarbiai jau senokai stebime tendencijas, kad portale skelbiamos medžiagos dažnu atveju įtartinai sutampa su Rusijos vykdomo propagandinio karo prieš ES, NATO ir ypač JAV tikslais ir siekiais. Liudvikas Jakimavičius, Vygintas Vilutis, Vytautas Rubavičius, Rasa Kalinauskaitė

Paprastas2015-02-11 21:24

Fašistai ir jų „tautinės“ mutacijos (talibai ir t.t.) visada turi poreikį deginti, griauti ir t.t. Visas paveldėtas kultūrinis turtas turi būti išsaugotas , jog tai yra pirma yra menas – skulptūros, įžymų menininkų darbas, jų rankų ir proto darbas(ką nepasakysi apie kreivą vamzdį). Gaila, bet man atrodo tokiu jau nėra rezervate.

Ceslovas2015-02-11 21:04

Manau, kad didziausi reksniai del tilto balvonu nori ten matyti dabartinius politinius balvonus: koloborante,kurdupeli-dedule,eksministre-rasele,nevisai sveiko proto simasius.

mama iš kaimo2015-02-11 19:01

Majauskas pradėjo karjerą nuo lengvesnio darbo - porą metų homiko portfelį nešiojo /kaip rašė pats savo biografijos pristatyme.

Zanavykas2015-02-11 17:58

Keista, bet kai pasižiūri kas labiausiai niršta ant tų " balvonų", tai daugumoje žmogėnai, turintys kažkokias dėmeles praeityje arba norintys prieš TV papozuoti!

yel“l“ow submarine2015-02-11 17:42

ir vistik unikalus reiškinys ta konservų šutvė, - ne veltui didysis marazmo genijus yra jos įkūrėjas :) - ta partija tai kažkoks kraštutinių idiotų traukos centras - kurį bepaimtum - tiesiog šedevrai, tiesiog chrestomatiniai egzemplioriai, tikras saugotinų tautinių “vertybių“ koncentratas, neišsemiamas beretinės “išminties “ aruodas :) - gaila, nesulauksiu, kada istorija įvertins tikruosius šitos marazmatikų kontoros nuopelnus ..., o gal ?

Dzūkija2015-02-11 17:23

Vilniuje per Nėrį yra 13 tiltų,3 iš jų - pėsčiųjų...Ir tik Žvėryno ir Žaliasis (Kalvarijų) turi savo istoriją ir savo veidą...ir Mindaugo... to veido ir istorijos labiausiai ir bijoma...O skebė,kad Lietuva - drąsi šalis...

aciu ekspertam2015-02-11 17:07

uz labai savalaiki ir aktualu straipsni,kuris puikiai irodo "isrinktuju" bukuma ir beribi debilisma!!! p.s.delfi-tu 15 metu esi šiknos skyle,kaip sako Kurtas Vonengutas.....

Mantos skulpturos primena2015-02-11 17:04

istorija, noreciau, kad jos isliktu, nejaugi pas mus nera svarbesniu darbu.

noreciau pasakyti rasytei2015-02-11 17:03

ir visiem kitiem"gerio nesejam". tikrai palaikau jusu iniciatyva GRIAUTI!!!! Tik noriu patarti, nuo ko reiketu pradeti-jus nesismulkinkite,o pradekit nuo RIMTO darbo,o butent reiketu nugrauti pacia baisiausia,pacia ziauriausia "okupacijos" liekana-LTSR Aukščiausiosios tarybos pastata!!!! O poto eiles tvarka,ir ministru kabineto,ir butinai saugumo,pastatus,ir pasismaginimui gedimino ir traku pilis. /tai simbolizuoja feodaline priespauda/,o priedo, gedimino pilyje dar ir kabejo LTSR veliava... reiskiasi reikia griaut!! p. s. kur mire Mindaugas??? Kur buvo jo dvaras???? kur jo kapas???? AR JIS ISVISO BUVO????? sie mano klausymai ir yra atsakymas visokiom rasom,dalem,linam/ne žuvis/vytukam,gabrieliam-anukeliam ir panasiom siukslem,kuriu po 25 metu niekas neprisimins. Mes neturim jokios teises griauti paminklu,naikinti savo praeities,kad ir kokia ji bebuvo...

Dzūkija2015-02-11 16:58

Mykolas Majauskas visą Vilnių paskandins kanalizacijoje...

Dzūkija2015-02-11 16:56

Šiaip tai Lietuvos realybę geriausiai atspindi VAMZDIS krantinėje...

Kapsas2015-02-11 16:06

Buvę (ir tebesantys) komunistai svajoja vieną Vilniaus tiltą pavadinti AMB vardu. Joks tiltas tam geriau netiks. Tik skulptūras (o gal ir visą tiltą) reikėtų nudažyti raudonai.

Dzūkija > 17. SLAVA UKRAINA2015-02-11 15:26

Pritariu...Ir A.Juozaitis ir V.Putinas yra didžiausi Lietuvos ir Ukrainos valdžios priešai...nes jie teigia,kad kiekviena tauta turi teisę spręsti savo likimą ir būti ori...

SLAVA UKRAINA2015-02-11 15:04

Filosofas Arvydas Juozaitis sako, kad balvonus pirmiausia nuversti savyje, o ne nuo tilto. Reiskia Juozaitis Putino uzverbuotas isdavikas taip pat. Koks jis filosofas? Jis niekinis.

aAlgirdas -Tomui J2015-02-11 14:45

tiesiog mažumėle klystate, nes Sąjūdžio iniciatyvinė grupė ... vos ne šimtu nuošimčiu buvo lojalių (t. y. patikrintų KGB ) tarybų valdžiai veikėjų. Ten nebuvo nė vieno to meto tarybinio disidento, nes PERESTROJKA buvo vykdoma iš viršaus ir todėl (eilinį kartą pakartosiu a. a. L. Dambrauską ... ".......“ Likimo ironija – Lietuvos nepriklausomybės atkūrimas buvo patikėtas tarybinių laikų išugdyto mentaliteto veikėjams, kurie, neturėdami nė mažiausio supratimo , kas yra demokratija ir piliečių teisės, pereidami iš autoritarinio režimo sampratų prie demokratinių , paprasčiausiai pačią demokratiją suvulgarino, pagal reikalą ir naudą ją sutapatindami su anarchija Visų mūsų nelaimė, kad Kovo 11 -sios Aktą pasirašė ne tie, kurie buvo pasiryžę krauju jį ginti ir gynė, o tarybiniais metais išugdyti, išauklėti, puikiai įsisavinę homo sovieticus visas „proletariato“ diktatūros ekonomines, socialines, demagogines įmantrybes. Socializmo griovėjais tapo tie, kurie daugiausia naudos iš to turėjo ..“

Kodėl Lietuvos sovietiniai2015-02-11 12:38

taip nekenčia patys savęs?Man asmeniškai labai gražios tos skulptūros,o jeigu griaut,tai būtinai su visu tiltu ir visais sovietiniais statiniais.

T0mas J.2015-02-11 12:04

Piktinkitės kiek norit bolševikinėmis skulptūromis, tačiau kol dauguma balsuoja už sovietinius kolaborantus komunistus - tos nepajudinamos skulptūros yra logiška rinkėjų elgesio pasekmė: juk turim TSKP aktyvistus ir Prezidento poste, ir premjero, ir Teisingumo ministras ne kitoks, ir Sveikatos, ir Ūkio.. o kas belieka tiems, kuriems su kolaborantais nepakeliui? rūgšties kasdien paslapčia užpilti praeinant. / o aAlgirdo idėjai pritariu ir aš.

V.Ladas- aAlgirdui2015-02-11 11:48

Pritariu. Na tas "griovikas" tai ir be savo grasinimų atkris. Stebiuosi "konservų siekiais griauti. Jau tiek prigriauta. Kasdien keliauju pro buvusią Kuro aparatūros gamyklą, tai dar administracinis korpusas naudojamas visokiems tra-lia-lia. O už jo- hektarai buvusių gamybinių plotų, tuščių, bet tvirtai iš geložbetonio pastatytų, tai nesugriūva. Negi, ką nors gero negalima ten įrengti, gamybą organizuoti? Apie tai "griovikai" nemąsto. O juk ir ta buvusi gamykla tūkstančiams vilniečių yra jų biografija, jų istorija, jų nepakartojama praeitis...

aAlgirdas2015-02-11 11:30

o štai mano nuomonė -- labai svarbus kriterijus renkant Vilniaus MERĄ ----- tas, kuris pasisako už tilto skulptūrų nugriovimą nuostabiai tinka Kaunui ir VISIŠKAI neporiimtinas Vilniui. ŽMONĖS privalo suprasti, kad ne su skulptūromis ir ISTORIJA reikia kovoti, kovoti reikia už DABARTĮ ir geresnį gyvenimą. O kas dėl meno --- palyginimas elementarus ir akimis matomas ---- VAMZDIS, simbolizuojantis KĄ. Ir, jei gerai atsimenu, tai tilto atstatyme dalyvavo ir vokiečių belaisviai, nes pats mačiau juos kas rytą einančius Kalvarijų ( tuo metu ko gro jau Dzeržinskio gatve )

vilte2015-02-11 11:23

Labai geras komentas ekspertu , saunuoliai !

vamzdec2015-02-11 11:17

vamzdiec, ko dar bereikia kubiloidams?

pasijuokiau2015-02-11 11:07

ekspertai pagarba :) kaip visada taikliai pakomentuota . Nebuvo liustracijos tarp " valdančių" mūsų gyvenimą , tai ko čia dabar piktintis dėl tų kurie jokios įtakos neturi , nepriima jokių svarbių sprendimų ?

V.Ladas2015-02-11 11:06

Man tai gaila skulptūrų, kaip meno kūrinių. O be to, jos tarsi simbolizuoja mano paties praeities momentus. Štai aš kolūkiečio vaikas, dar aštuonerių,o jau vietoje tėvo kelis kartus ganiau kolūkio veršelius. Net javų pėdas simbolizuoja, tiesa, nelabai gražų dalyką, kad mėnesienoje tempiau rugių pėdus iš kolūkio lauko į tėvo pasodybinį. O trys metai "čebatuose"? O trejas vasaros atostogas, vidurinėje besimokant, ar nedirbau būsimų Elektrėnų statyboje? Studijavau, ir baigiau aukštuosius, neakivaizdžiai. Beje, iš vienos mano parašytos knygelės mokosi studentai, ji priimta į M. Mažvydo biblioteką. O ant jos lentynų mėšlo nekrauna. Ant tilto trūksta tik šių laikų pratęsimo: kaip aš, pensininkas, apsiperku pasauliniame prekybos tinkle "Humana"... Taigi, saugoti, remontuoti ir apžiūrinėti privalu. Japonai, beje tokių dalykų neturi, todėl ir fotografuojasi. Taigi, jos Lietuvą garsina...

nuomonei2015-02-11 11:05

1944 m. naktį iš liepos 6 į 7 d. tiltą susprogdino vokiečiai. Naują tiltą suprojektavo Leningrado projektavimo institutas „Projektstalkonstrukcija“, o tiltą pastatė rusų kariuomenės inžinerinis dalinys.

as2015-02-11 11:01

kupcinska rinkit kupcinska vilniaus meru! jis pas mus tiltu sprogdinimo specialistas-miham nunes ta tilta su visom skulpturom kebeni feni. juk sovietinis palikimas.na o paskui jau galesit koki super amerikoniska pastatyti.

nuomonė2015-02-11 10:43

Viena skulptūra vadinasi „Mokslo jaunimas“ (autoriai Juozas Mikėnas ir Juozas Kėdainis). Kita - „Žemės ūkis“ (autoriai Bernardas Bučas ir Petras Vaidava). Dar viena - „Pramonės ir statybos“ (autoriai Napoleonas Petrulis ir Bronius Vyšniauskas). Ojjj kokie "baisūs" simboliai. Nereikia konservatoriams realaus mokslo jaunimo, žemės ūkio, pramonės. Nei realybėje nereikia, nei to simbolių.

valdas2015-02-11 10:40

Labai taiklu!

DG2015-02-11 10:36

"Balvonus" nuvertus, vietoje jų keturiuose kampuose būtina pastatyti kitus simbolius, atitinkančius šių dienų realijas: 1. Tvartelis (VL) 2. Šlepetės (VA) 3. Tvora (AP) 4. Gedimino pr. grindinio plytelė su plačia Šriūbėno šypsena Eiles tvarka ir kandidatai gali būti aptariami ir keičiami.

nuomonė2015-02-11 10:35

Reikia išsiaiškinti, kada ir kas pastatė Žaliąjį tiltą. Jei jis pastatytas kartu su skulptūromis (t.y. skulptūros kartu su tiltu) Tarybų Sąjungos laikais, tai ne tik skulptūras reikia nuimti, bet ir visą tiltą nugriauti. Kaip gi galima naudotis tarybinių palikimu?

gytis2015-02-11 10:29

superinis:) ekspertu komentaras

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi