Jį laiko vienu didžiausių intelektualų pasaulyje. Noamas Chomskis ir toliau, nepaisant to, kad jam šiuo metu jau 86-eri, nenuilsdamas protestuoja prieš neteisybę ir kovoja prieš Vakarų pasaulį.

N. Chomskio interviu euronews televizijos kanalo programoje „Globalus interviu“

Pagrindiniai N. Chomskio teiginiai: „Kalbant globaliai, mes artėjame prie bedugnės ir esame pilni ryžto į ją kristi, tai radikaliai mažina mūsų perspektyvas oriai išgyventi.“

„Iš tikrųjų jos yra dvi (bedugnės). Pirma – tai ekologinė katastrofa, kuri neišvengiama, ir mums liko labai mažai laiko, kad ką nors pakeistume. Mes judame neteisinga kryptimi. Antrajai – jau 70 metų. Tai atominio karo grėsmė, kuri šiuo metu auga. Jei jūs atidžiai nagrinėsite šią problemą, tai suprasite, kad mes iki šiol išgyvenome tik per stebuklą.“

„Absoliuti dauguma mokslininkų pripažįsta, kad iškasamą kurą reikia palikti žemėje tam, kad mūsų vaikai ir vaikaičiai turėtų padorias perspektyvas. Tačiau institucinės mūsų visuomenės struktūros daro spaudimą, kad būtų išgaunamas kiekvienas lašas iš žemės gelmių. Klimato kaita artimiausioje ateityje bus katastrofiška, ir mes judame šios bedugnės link.“

„Aš palaikau derybas su Iranu, tačiau šios derybos iš esmės yra klaidingos. Yra dvi šalys, kurios siautėja Artimuosiuose Rytuose, nuolat vykdo agresijas, skatina terorizmą ir neteisėtus veiksmus. Jos abi turi branduolinio ginklo atsargas.“

„JAV ir Izraelis. Dvi pagrindinės pasaulio branduolinės valstybės. Būtent todėl tarptautinėse apklausose, kurias vykdė JAV sociologinės tarnybos, absoliuti dauguma žmonių JAV įvardijo pačia didžiausia grėsme pasaulyje. Nei viena šalis negali su ja lygintis. Įdomu, kad JAV žiniasklaida atsisakė publikuoti šiuos duomenis.“

„Iranas labai mažą savo biudžeto dalį skiria kariniams tikslams, net ir įvertinus regiono specifiką. Irano strateginė doktrina yra gynybinio pobūdžio.

Ji numato ilgalaikį „susilaikymą“ nuo puolimo, kuris būtų pakankamas, kad diplomatai sugebėtų viską išspręsti derybų keliu. O JAV ir Izraelis nenori taikytis su šiuo „susilaikymo“ faktoriumi.

Nei vienas adekvatus strateginis analitikas nemano, kad Iranas kada nors panaudos branduolinį ginklą. Jei Iranas būtų pasiruošęs tai padaryti, ši šalis paprasčiausiai išnyktų.

Nėra jokių požymių, kad Iraną valdantys religiniai asmenys nori sunaikinti viską, ką jie turi.“

„Daugelyje pasaulio vietų JAV sistemiškai, viešai, atvirai – tai, ką aš kalbu, yra visiems prieinama informacija ir mes visi apie tai žinom, – vykdo reguliarias žmonių žudymo kampanijas, kai tik Amerikos valdžiai atrodo, kad tie žmonės kada nors gali padaryti žalą JAV. Tai terorą generuojanti veikla.

Kai jūs bombarduojate Jemeną ir nužudote žmogų, kuris buvo jūsų taikinys, bet nukenčia ir kiti, kaip jūs manote, kokia bus reakcija? Žinoma, už juos keršys.“

„Kaip ir daugelis lyderių, (Vladimiras Putinas) kelia grėsmę savo šalies gyventojams. Jis įvykdė neteisėtus veiksmus, tai akivaizdu.

(... ) Idėja, kad Ukraina gali prisijungti prie Vakarų karinio aljanso visiškai nepriimtina bet kokiam Rusijos lyderiui.

Šios problemos šaknys siekia 1990 metus, kai pradėjo griūti TSRS. Tada kilo klausimas, kas nutiks NATO?

Gorbačiovas sutiko leisti Vokietijai vėl susijungti ir įstoti į NATO. Tai turėjo būti abipusiai naudinga sutartis – buvo nuspręsta, kad NATO nė per colį nesiplės į Rytus.

Buvo ištarta būtent ši frazė.“

„NATO nedelsdama įžengė į Rytų Vokietiją, o vėliau į valdžia atėjo Clintonas ir išplėtė NATO iki pat Rusijos sienų. Dabar naujoji Ukrainos valdžia, kuri valdo šalį po prieš tai buvusios valdžios nuvertimo, ir naujasis parlamentas balsuoja 300 balsų – už ir 8 – prieš, kad pradėtų stojimo į NATO procesą.“

„(...) Siryza atėjo į valdžią išrinktas tautos, kuri pareiškė, kad daugiau nenori paklusti griaunančiai šalį Briuselio politikai ir vokiečių bankams. Iš tikrųjų šios Briuselio politikos tikslas buvo didinti Graikijos skolos ir BVP santykį. Pusė graikų jaunimo neturi darbo, beveik 40% žmonių gyvena žemiau skurdo ribos – Graikija tiesiog griaunama.“

„Europoje yra rimtų problemų. Kai kurios problemos yra sukeltos ekonominės politikos, kurią vykdo Briuselio ir Europos komisijos valdininkai, o taip pat NATO ir didieji bankai – daugiausia vokiški, rezultatas.

Ši politika turi tam tikrą prasmę, vertinant iš jos sumanytojų pozicijų. Iš vienos pusės – jie nori susigrąžinti rizikingus kreditus ir investicijas, iš kitos pusės – tokia politika griauna visuotinės gerovės valstybę, kuri jiems niekados nepatiko.

Visuotinės gerovės valstybė yra vienas didžiausių Europos indėlių į šiuolaikinę visuomenę. Tačiau galingieji ir turtingieji šio valstybės modelio niekada nemėgo.

Taigi, jų požiūriu, šios sistemos griovimas – teigiama veikla.“

Visą interviu žiūrėkite čia: http://www.euronews.com/embed/304347/http://ru.euronews.com/embed/304347/

Noamas Chomskis arba Noamas Čiomskis (Noam Chomsky, 1928 m. gruodžio 7 d.) – amerikiečių lingvistas ir politinis aktyvistas. Dėsto MIT, Lingvistikos ir filosofijos departamente. JAV Mokslų akademijos narys.

Pagarsėjo sukūręs generatyvinę gramatiką bei eksperimentiškai pademonstravęs tam tikrus įgimtus žmonių kalbinius sugebėjimus (tipinės sakinių konstrukcijos, sudaromos kalbėti besimokančių vaikų). N. Chomsky darbai padarė didelę įtaką psichologijai, ypač – sugriaunant klasikinę Burrhuso Frederico Skinnerio biheviorizmo teoriją.

N. Chomsky yra kairiųjų politinių pažiūrų. Vakarų šalyse jis pagarsėjęs dėl savo griežtos JAV politikos kritikos. N. Chomsky žinomas ir kaip politinis aktyvistas, atvirai reiškiantis nuomonę apie politinius įvykius JAV ir pasaulyje. Pasak mokslininko, jo pažiūros yra nepatogios įtakingiesiems, dėl šios priežasties jis laikomas JAV politiniu disidentu.

Naujausi

Komentarai (47)

Rikiuoti
Dar vieno2019-03-25 20:45

globalisto - komunisto - kairiojo pidaraso paistalai. Ekspertai virsta i kairiuju idiotu ishmatu duobe. marazmas klestejo (c) ps Euronews - fake news.

Pensininke2019-03-25 08:50

TIKEJIMO PRARADIMAS, ZMONIU, O YPAC POLITIKU GODUMAS TURTAMS, MELAS, SUSIPRIESINIMAS , PATAIKAVIMAS BLOGIUI IR Kt. NAIKINA GERI.

Dzukas > 44. aAlgirdas2019-03-24 23:22

Mano nuomone visiskai teisingas teiginys, bent jau man jis yra priimtinas.

aAlgirdas2019-03-24 23:06

mieli komentatoriai, analizuojate rimto mokslininko mintis. Drįstu paklausti ar cituojama mintis teisinga ar ne. "Научная истина не может быть найдена путем голосования, и в этом смысле ее поиск, если хотите, недемократичен. Процесс научного поиска — это почти всегда противостояние меньшинства, а то и одиночек — большинству…"

ceslovas2019-03-24 21:33

Kad musu valdziagyviai sulinde i amerikosu subines negali girdeti protingu chomskio teiginiu, jei ir noretu isgirsti, bet kad sokoladu uzkistos ausys.

Edis2019-03-24 18:18

Tai kad klimato kaita katastrofiška akivaizdžiai matosi. Klimatas šiltėja ir darosi labai impulsyvus. Štai kad paimkime kovo mėnesius. Dešimties metų kovų mėnesio laikotarpiais. 1971-1980 vidutinė temperatūra Vilniuje -0,7 laipsnio šalčio. 1981-1990 jau 0 laipsnių . 1991-2000 buvo 0,3 laipsnio šilumos. 2001-2010 metų 0,5 šilumos. o šio dešimtmečio 2011-2019 metų kovų visų vidutinė pašiltėjo iki 1,3 laipsnio šilumos. Kovai šiltėja su pagreičiu. Panašiai ir kiti mėnesiai išskyrus liepas ir rugpjūčius. Tačiau rekordiškai šiltėja gruodžio mėnesiai net 2 laipsniai šiltesni negu praeitą dešimtmetį.

U-22019-03-24 17:37

Geras intervas. Noamas Chomskis visiems suprantama kalba yrodo, kad Lietuvos valdzia labai menkai nutolo nuo savo proteviu - pitekantropu.

suldu2019-03-24 15:22

I bedygne stumia, kaip ir visais laikais, kiekvienoje imperijoje, bujojantis individualizmas. Apie branduolini kara, (e)ntelektualas truputeli persudyjo.

Nu jo... (papildymas)2019-03-24 14:58

Tik su teiginiu, kad Europa rasistinė, visiškai nesutinku. Rasizmu negali būti laikomas vietinių tautų siekis pasipriešinti nutautinimo procesui, kuris vyksta per dirbtinai organizuojamus migracijos srautus.

Nu jo...2019-03-24 14:44

Geras inerviu. Apnuoginantis visą tiesą apie ES sisteminio elito biologinės egzitencinės aplinkos ypatumus.

Kas valdo Pasaulį?2019-03-24 11:26

youtube.com/watch?v=r-0ALIGSWNA

2015-05-15 19:49

Skaitau dabar Naomo Chomski knyga ir džiugu, kad dar yra tokių protingų žmonių, kurie nebijo kalbėti. Pagarba jam iš visos širdies.

to 25 br..2015-04-25 00:34

Atrodo, kad tamstelei ir iki vidutinybės sunkoka bus nusikabaroti, o gal net neįmanoma....

to 32 am2015-04-25 00:30

O ko iš to Dievo norit, kad reikia JO šauktis. DIEVAS davė gyvenimą, protą ir dvasią šventą. O toliau gyvenkit kaip norit. Yra galimybė gyventi dorai, neniokoti gamtos, o ją gerbti, tobulinti savo protą ir moralė. Jeigu tu to nedarai, tai joks DIEVAS tau nepadės, kiek jo besišauktum. JIS tik pagalvos - veltui aš jam daviau gyvenimą, vistiek nuo gyvunėlio nedaug atsilpėšė- paedė, pamiegojo ir vėl iš naujo.

to 26 tam2015-04-25 00:03

ĮDOMUS pastebėjimas. Kai žmogus protingai dėsto savo mintis jis mūsiškių luzerių pradedamas vadinti Kremliaus agentu. Išeina, kad Kremliaus agentai labai išsilavinę intelektualai, o glušeliai žinantys pora frazių- Gazpromas ir Kremliaus agentai, turbut yra Lietuvos patriotai. Tokiu būdu išeitų, kad garbė Kremliui turibčiam tokius agentus ir gėda Lietuvai už mažaraščius 'patriotus'.

Jau2015-04-24 02:59

Gilioje bedugneje nes nesisaukia Dievo!

to 302015-04-23 20:33

nieko negaliu padet.apgailestauju.

mama iš kaimo>282015-04-23 20:14

Gal pasidalintumėte patirtim, kaip juo tapti /Kremliausn agentu/ ir kas ir kiek už tai moka? Jei neblogai, gal apsimokėtų prisidurti prie savo minimalios algos. Deja, jokio supratimo neturiu, kas čia taip mėtosi pinigais vien už tai, kad turi kitokią nuomonę, nei sisteminė.

Dzūkija > 26. špyga taukuota2015-04-23 19:30

Jeigu tik tiek tesugebėjai suprasti...gili užuojauta...

to 262015-04-23 17:09

tapk ,,100% kremliaus agentu''ir suzinosi-nereiks klausinet )

Ukrainos siuksles2015-04-23 17:03

„ Dabar naujoji Ukrainos valdžia, kuri valdo šalį po prieš tai buvusios valdžios nuvertimo, ir naujasis parlamentas balsuoja 300 balsų – už ir 8 – prieš, kad pradėtų stojimo į NATO procesą.“

špyga taukuota2015-04-23 16:23

kremliaus agentas 100proc. kaip ir R.Paulauskas. įdomu kiek moka jam putinas...

Br.2015-04-23 12:17

Visame pasaulyje tai yra vienas svarbiausių intelektualų, jis kviečiamas žinomų universitetų (politikos mokslų ir pan. ) dekanų, kad skaitytų viešas paskaitas, į kurias neįmanoma gauti vietos, o į renginius išperkami bilietai akimirksniu. Na, bet turbūt tik Lietuvoje galima paskaityti komentarų, kuriuose rašoma, kad jo nuomonė nieko verta ar kad jis nusišneka,ar kad jis ,,komunistas". Sunku įsivaizduoti. Bet tubrūt tai tie patys vidutinybės, kurie garbina Valatką ar kokį Gritėną, kurie vargsta, nes neturi pinigų ir savo nuomonę parduos kaip...

beprociai2015-04-23 02:53

Valdžioje. Dvigubi standartai. Melo infotmacija. Totalus nesusikalbejimas. Nesantaikos ir karo kurstymas. Tikra pasaulio pabaiga

d32015-04-23 01:42

taigi, is pragaro pasibelde

> Kokias2015-04-22 22:50

ЭТОТ КРИЗИС не закончится ни в августе, ни в сентябре, ни в октябре, ни в ноябре, ни в 2010, ни в 2015 году! Этот кризис не закончится НИКОГДА! Не закончится до тех пор, пока МЫ не достигнем своих целей. А наши цели всем хорошо известны - ЕДИНОЕ МИРОВОЕ ПРАВИТЕЛЬСТВО. Вот что нам нужно. И оно будет сформировано - нравится вам эта идея или нет. ВЫ САМИ НАС ОБ ЭТОМ ПОПРОСИТЕ. Потому что дальше будет только хуже, хуже и хуже. Скоро вы поймете, что так называемый кризис по-настоящему еще и не начинался. ЭТО НЕ КРИЗИС. ЭТО УПРАВЛЯЕМЫЙ ХАОС. И далеко не многие из вас увидят, чем он кончится. Общество еще слишком далеко от того, чтобы не только принять идеи мирового правительства, но и увидеть в новом мировом порядке СВОЕ ЕДИНСТВЕННОЕ спасение. Поэтому МЫ должны привести общество в необходимое для этого состояние. Для этого нужно гораздо больше, чем экономический паралич - для этого НУЖНЫ ВОЙНЫ, ГОЛОД И ЭПИДЕМИИ по всему миру!" (Збигнев Бжезинский, Нью-Йорк, 2008 год, член МИРОВОГО ПРАВИТЕЛЬСТВА, участник бильдербергского клуба и трехсторонней комиссии, бывший советник президента США).

Anfisa2015-04-22 20:54

16-m.Na,taip.Sako,galvojom,kad jau pasiekem dugna,bet is apacios pasibelde..

ss2015-04-22 20:01

Nieko naujo. Seniai gazdinama ir gazdinama pasaulio pabaiga.

Jonis To 12 d32015-04-22 19:58

Pas Tave viskas Ok, tik apribojo gelo vandens naudojima. O dar ne vasara?

Epyphanos2015-04-22 19:45

Šitas senas išmintingas žydas viską sako teisingai - ilgų jam gyvenimo metų!

Algimantas2015-04-22 19:20

Kad is JAV kyla rali atominio karo gresme-sutinku,Musuose dabr taip garbinama si valstybe pirmoji numete atomke ant Japonijos miestu

Teisingai2015-04-22 16:18

Mes visi esam bedugnei, įdomu kur jis rado dugną, dugno niekada nebuvo ir nebus, riba tik gali būt iki kurios ateisim.

www2015-04-22 13:29

Lupikautoju klanas gyvena sia diena

Kokias2015-04-22 11:52

čia nesąmones rašo?Mes Lietuvoje puikiai žinome,kad tik Amerika išgelbės pasaulį.Jūs pažiūrėkite vien jų filmus.Jei ne amerikonai,jau seniai mums visiems būtų "hana".Tiesa,ir rusai kuria tą patį.Ir jie vis gelbėja pasaulį.Išvada;bučiuokit ir tiems ir aniems ten kur nesueina ,ir būsit išgelbėti.

3-čioji bedugnė2015-04-22 11:15

Dvi Noamo Chomskio citatos. 1 citata: Iš tikrųjų ... yra dvi (bedugnės). Pirma – tai ekologinė katastrofa, kuri neišvengiama, ir mums liko labai mažai laiko, kad ką nors pakeistume... Antrajai – jau 70 metų. Tai atominio karo grėsmė, kuri šiuo metu auga; 2 citata: Daugelyje pasaulio vietų JAV sistemiškai, viešai, atvirai - yra visiems prieinama informacija ir mes visi apie tai žinom – vykdo reguliarias žmonių žudymo kampanijas.... Įvertinkim tas citatas. Reiškia, kad iš tikro yra 3 bedugnės, kurių 3-čioji ypač žiauri, nes žmonės žudomi įvairiomis kompanijomis ir kampanijomis nuolatos ir labai įvairiai - pradedant vos ne legaliu ir su karine apsauga iš Afganistano gabenamų narkotikų tonomis ir platinimu, žmonių dingimu, prekyba gyvais žmonėmis ir žmogaus organais ir baigiant įvairių binladenų, ateities teroristinių organizacijų ir įvairių islamo valstybių lyderių, apmokymu, politinėmis užsakomosiomis žmogžudystėmis, kruvinomis revoliucijomis ir karais Ukrainoje, artimuosiuose rytuose ir tt. Ši 3-čia bedugnė yra kur kas baisesnė, nes ji jau dabar-šiuo metu ryja ne tik opozicionierius ir žurnalistus, tiesos ieškotojus, bet per įvairius maidanus ir didelę žmonių dalį - t. y. ryja krikščioniškas aveles. Tuo tarpu pirmosios dvi bedugnės keltų didelį pavojų ne tik avelėms, bet ir vilkams. Todėl pirmosios dvi bedugnės nors ir egzistuoja, bet jos žmonių visuomenėms mažiau pastebimos ir mažiau skausmingos, o branduolinio karo tikimybė tikrai nėra šimtaprocentinė, kaip kad ir ekologija - juk pasaullis dar neužduso. Įdomu tai, kad Noamas Chomskis iš tikro ar sąmoningai 3 elementarios grėsmės nemato ar nepastebi - tarkim, dėl gylios senatvės, bet jei sąmoningai nepastebi - reiškia,jis yra 3 grėsmės vienas iš karys ar 3-čią bedugnę kasančių darbininkų. Būtų gerai, jei taip nebūtų

d32015-04-22 07:11

>Jonis To 4. d3 --- pas mane prasideda saldymo sezonas ;)

Jonis To 9.2015-04-22 06:48

Dėkui. Dėl dujotiekio Iranas-Indijos vandenynas yra keli bet: 1.Pakistanas gali prieštarauti dėl dujų tiekimo per Indiją (kaip Rusija su Ukraina); 2.valstijų įtaka Pakistanui pakankamai stipri.3.Neaišku, ar pakaks Kinijos poveikio Pakistanui? 4. Greičiausiai Pakistanas leis tiekti iki Karačio uosto, o ten statyti suskystinimo habą. Dar daug nežinomų vektorių. en.wikipedia.org/wiki/Iran%E2%80%93Pakistan_gas_pipeline

to 92015-04-22 06:15

Dekui uz nuoroda.

> Jonis2015-04-22 06:06

Manau Rusijai Europa tampa ne svarbi- fritzmorgen.livejournal.com/777411.html

NESUPRANTU2015-04-22 05:00

NIUJORKE GYVENA 22 000 000 ŽMONIU NIUJORKO SAVIVALDYBEJE DIRBA 56 VALDININKAI LIETUVOJE BELIKO 2 500 000 ŽMONIU VALDININKU LIETUVOJE 78 000 KODEL MES JUOS TURIME ŠERTI???

Vadakste2015-04-22 04:41

Sauniai ir teisingai viskas pasakyta. Saunus zmogus nebijantis pakritikuoti savo valstybe. Neprosal butu paskaityti ir paklausyti jo musu jaunimeliui ir kitiems JAV garbintojams o gal ir musu Prezidentei su visa valdzike .

Jonis To 4. d32015-04-22 03:50

Čia didžiausia grėsmė USA - vieninga ir stipri Europa. P.S. Važiavau pro tavę, viskas gerai, bet žalumos mažai...

Laima2015-04-22 03:47

Dėkui už gerą straipsnį.

d32015-04-22 03:36

taip, perims bankrutavusiu amerikonu vasalus ir kolonijas

Jonis2015-04-22 03:32

Tikiu, kad Ukraina įsijungs į Demokratinę Europos Bendriją, istorijos juk ne pakeisi? Viskas ėjo prie to. Bet prieš tai, Rusija sutvarkys savo ekonomikos struktūros pertvarkymo reikalus, taps ekonomiškai ir demokratiškai patraukli Europai ir įstos į ES...Kaip manote? Ir jokių amerikiečių.

SENELI2015-04-22 03:31

DAR PAGYVENK,ESI REIKALINGAS

valdas2015-04-22 03:00

Chomskis "kovoja prieš Vakarų pasaulį". Netiesa. Jis kovoja prieš pasaulinę oligarchiją.

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi