Rolando Pakso teisių atstatymo komisija siūlo perrašyti istoriją ir panaikinti apkaltą, paskelbė antraščių meistras, portalas 15min.lt.

Seimo laikinoji komisija dėl R. Pakso politinių teisių atstatymo siūlo apkaltą R. Paksui atšaukti balsavimu Seime.

Tad kodėl teigiama, kad komisija, siūlydama panaikinti apkaltą, nori perrašyti istoriją, sunku suprasti.

Jei R. Paksas buvo nušalintas neteisėtai, tokiu atveju reikia atstatyti teisingumą ir iš karto pradėti teisminius procesus prieš tuos, kurie sulaužydami Konstituciją įvykdė Lietuvoje perversmą.

Tiesa, garsus Konstitucinės teisės ekspertas, buvęs Konstitucinio Teismo (KT) teisėjas Vytautas Sinkevičius sako, jog Seimo sprendimas asmenį pašalinti iš pareigų apkaltos proceso tvarka yra galutinis ir neatšaukiamas. Maža to, pasak specialito toks siūlymas yra antikonstitucinis.

„Šis siūlymas prieštarauja Konstitucijai. KT yra pasisakęs nutarimu, jei Seimas priima sprendimą nušalinti asmenį apkaltos proceso tvarka iš pareigų, toks sprendimas yra galutinis ir tokio sprendimo negalima įveikti nei referendumu, nei rinkimų būdu, nei kokiu nors kitu būdu“, – žiniasklaidai paaiškino V. Sinkevičius.

„Vadinasi, pagal Konstituciją, Seimo sprendimo pašalinti asmenį apkaltos proceso tvarka nėra galimybės įveikti, tad tokie siūlymai nedera su Konstitucija“, – reziumavo teisės profesorius. Jis taip pat tvirtino nežinantis pasaulyje tokios teisinės praktikos, jog būtų galimybė atšaukti sprendimą dėl apkaltos.

Taigi, pasak teisės žinovo, nors R. Pakso nušalinimas buvo neteisėtas ir antikonstitucinis, teisingtumo atstatymas būtų taip pat antikonstitucinis. Todėl viską reikia palikti taip kaip yra ir negriauti trapių valstybės pamatų su visokiais teisingumų atstatymais.

Naujausi

Komentarai (25)

Rikiuoti
T0mas J. -> Teodorui2014-09-25 23:56

Klysti, žmogau. Paksas buvo kaltinamas valstybinės paslaties išdavimu. Pasidomėk - už šį nusikaltimą įstatymuose numatytos griežtos bausmės. Betgi Paksas nebuvo nubaustas nė vienu litu, nė viena diena arešto! Kodėl? Todėl, kad kaltinimai Paksui įrodyti nebuvo. Pvz., man nėra tekę girdėti jokio įrodymo, pagrindžiančio kaltinimą kad būktai Paksas o ne kas kitas pranešė Borisovui jog jo pasiklausoma.

klausimas2014-09-25 22:17

O kokios šio veikėjo, Sinkevičiaus, oficialios pareigos šiuo metu? Kas jis per do ypata, kad vis reiškiasi ir reiškiasi? Komentuoja ir komentuoja konstituciją? Konstitucinio teismo teisėjas, gal to teismo pirmininkas? Ne. Atstovas spaudai? Vėlgi ne. Tad aš nesuprantu, kodėl vieno privataus asmenio nuomonė imama dėmėm?

Teodoras2014-09-25 18:06

R. Paksas buvo pripažintas kaltu už pažeidimus valstybei. Tai faktas, kuris buvo įrodytas ir paties prezidento nebuvo paneigtas nei teisminiuose procesuose, nei žiniasklaidoje apskritai. Žinoma, buvo nemažai ir nepagrįstų kaltinimų iš kitų to meto politikų, tačiau jie buvo Teismo atmesti. Tai buvo politinės rietenos, siekiant prie jau padarytų kaltų veiksmų pridėti ,,dar dvigubai". Tačiau, kaip žinome, to padaryti tiems politikams nepavyko ir tai Teismas aiškiai pažymėjo. Jei vis dar kas nesusigaudo, siūlau visą iki galo perskaityti LR KT nutarimą (bylą) dėl šio reikalo. Parlamentas ,,iš oro" negalėjo ir negali pašalinti prezidento. Tam dar reikalingi Konstitucinio Teismo išvados ir sprendimai. Taigi remiantis jais, Parlamentas ir priima galutinį verdiktą dėl prezidento nušalinimo.

T0mas J.2014-09-25 16:35

Ką sako Vytautas Sinkevičius - visai nesvarbu, nes jis yra okupacijos laikų kolaborantas TSKPistas, taigi nešvarios sąžinės žmogus, puolęs žmogus.

1092014-09-25 16:15

LR Konstitucijos 109 straipsnis: Teisingumą Lietuvos Respublikoje vykdo t i k t e i s m a i. Teisėjas ir teismai, vykdydami teisingumą, yra nepriklausomi. Teisėjai, nagrinėdami bylas, klauso tik įstatymo. Teismas priima sprendimus Lietuvos Respublikos vardu. Iš staripsnio citata :"Jei R. Paksas buvo nušalintas neteisėtai, tokiu atveju reikia atstatyti teisingumą ir iš karto pradėti teisminius procesus prieš tuos, kurie sulaužydami Konstituciją įvykdė Lietuvoje perversmą." Čia kaip visus susijusius kaip nusiklatamą susivienijimą ?

Darijus2014-09-25 15:42

Konstitucinis teismas turi būti panaikintas kaip antikonstitucinis.

Ergo2014-09-25 02:14

Kaip Adomėnas mūsų teisinę sistemą pavadino...Ar ne teisine chunta...Tiksliau nepasakysi. Vakar mačiau, kaip sena pora persekiojama dėl neva jų namuose nufotografuoto nacistinio užrašo...Dešimtys prokurorų ir kitų teisininkų nagrinėja kažkokius kaimynės kliedesius...žmonės terorizuojami teisėsaugos...Kur tai matyta...

Petras2014-09-25 02:11

Jo sako specialistas,kad seimas nubalsvo nes seimas tautos tarnas ir atstovaja tautai ar tikrai tuo metu taip buvo ypc kada Mazeikiu nafta pardavinejo uz lita ?

profesoriui2014-09-25 00:22

pasak teisės žinovo, nors R. Pakso nušalinimas buvo neteisėtas ir antikonstitucinis, teisingumo atstatymas būtų taip pat antikonstitucinis. Pervedus profesoriaus teiginį į žmogišką kalbą tai reikštų, kad nekaltai nuteisto žmogaus išteisinimas būtų neteisėtas...nors ir nekaltai nuteistas, tegul sėdi....jo paleidimas į laisvę antikonstitucinis

skorpionas2014-09-25 00:06

Konstitucinio Teismo (KT) teisėjas Vytautas Sinkevičius sako, jog Nei viename teisės akte nėra parašyta, kad Seimo sprendimas asmenį pašalinti iš pareigų apkaltos proceso tvarka yra galutinis ir neatšaukiamas, todėl sinkevičių ir kitų perversmo vykdytojų išvedžiojimai yra neteisėti. Konstitucinis Teismas teikia tik išvadas ar Seimo narių ir valstybės pareigūnų, kuriems pradėta apkaltos byla, konkretūs veiksmai prieštarauja Konstitucijai. Konstitucinis Teismas pastoviai pažeidinėja Konstitucijos 109 straipsnį, nes perėmė išskirtinai teismams priskirtą įgaliojimą-vykdyti teisingumą. Teismai ištyrę konkrečius R. Paksui inkriminuojamus veiksmus nustatė, kad juose nėra nusikaltimo sūdėtės, todėl R. Pakso apkaltą Seimas turi pripažinti neteisėta.

lietuvis2014-09-24 23:00

Tegul dziaugiasi kad kad leis namo pirmininku but,jau prisitapsnojo.Sita partija kaip tarybu laikais kompartijos sukriose seniai-be valdzios gyvent negali-vemt vercia

ANTIs2014-09-24 22:46

Gali buti, kad pati musu konstitucija, patureta septyniu nykstuku, jau pasidare antikonstitucine

dr. Jonas Ramanauskas [email protected]2014-09-24 22:19

Ta Pakso, kuri i valdzia iskele konservatoriai, istorija is vienos puses paini, o is kitos labai paprasta. Gi atsimename, kad Paksas pareikalavo asmeniskai, kad jam butu pristatyta Alitos privatizavimo byla, o tai labai aiskiai nepatiko aTa vagiu karaliui, kurio chebryte turejo savo planus. Cia viesai zinoma istorija. Taigi pagal ta scenariju Paksas jau tada uzsitrauke nemalone. Taigi kai kurie Pakso zingsniai ko gero buvo teisingi, o kas gi megsta teisybe Lietuvoje? Tokiu teisesaugoj, teisetvarkoj ir valdzioje NERA! Man del visai kitu priezasciu nepatinka Paksas, kaip nestabilus zmogus, kuriam.... visokios lolasviles ir borisovai nusviecia kelia. O kur jo pacio protelis? , kai pries balsavima Seime.... pasiskiria patareju borisova? Va cia ir irodymas... - protelio neaptikta! Taciau antroji puse, vercianti Paksa is sosto, nusipelno gerokai didesnes bausmes ir isliko nenubausti, kaip ir stalino banditai, nes nugaletojas nebaudziamas. Taigi paskirta Paksui bausme IKI GYVOS GALVOS netelpa i jokia Konstitucija, nes konstitucija numato tik pasalinima is pareigu apkaltos tvarka uz priesaikos sulauzyma, jeigu tokia buvo sulauzyta..... pasakyti savo patarejui, kad esi sekamas... ne kazkokios tai paslapties isdavimas. Juk pinigu davimas buvo viesas reikalas. Taigi isvada viena.... su Paksu buvo susidorota politiskai. Niekas nenorejo persidalinti itakos sferomis. Va cia ir yra dar viena neigiama Pakso puse, norejo sudalyvauti persidalijant. Kaip ten bebutu, KT sulauze LR Konstitucija ir po to jau lauze daug kartu, kas reiskia KT yra nusikalteliu gauja gerokai didesniame laipsnyje nei Paksas.

BAIGTIS AIŠKI2014-09-24 20:39

Visi parsidavėliai dabar kaip šakalai, besidraskantys dėl Snoro išėdų, anksčiau ar vėliau pasprings. Dauguma vikingų liokajų (įskaitant politikus) bus pakabinti ant "kompromatų" ir juos dar ilgai kaip marionetes tampys uz virvučių, versdami atlikinėti pačius juodžiausius darbus prieš Tautą, antraip bus paviešintos jų sąskaitos ir kaipmat atsidurs už grotų... Prezidenėe bus kaip ir buvus "ne prie ko", nors vos atėjus į valdzią pervedė "Rotshild and sons" penkis milijonus už neaiškias "konsultacijas". O kai išauš valanda "X", įsiutusios liaudies teismui nulinčiavimui bus paaukotas dručkis Vasiliauskas, kuris dabar net nenujaučia, kodel masonai jį pasirinko? Paaiškinsiu paprastai: dšl fizionomijos! Ir dėl kvailumo: pats prisipažino, kad "moralė ne jo pasaulio dimensija", vadinasi - amoralus niekšas. O tai idealus "atpirkimo ožys" - riebus, su trigubu pagurkliu, akys išprogusios ir išverstos paviršius... Su kokiu kaifu jį linčiuos varguomenė! O masonai trins rankas, atsikratę... ate.

Paprastas2014-09-24 20:27

Pritariu „6. yel“l“ow submarinei“. Jog „Lietuvos valstybę kuria Tauta. Suverenitetas priklauso Tautai.“ Manau aiškinti kas yra SUVERENITETAS niekam nereikia – VIŠIKA Tautos galia: „Niekas negali varžyti ar riboti Tautos suvereniteto, savintis visai Tautai priklausančių suverenių galių.“ Tauta gali priimti naują Konstituciją, likviduoti arba pakeisti valdžią(jos struktūrą) Lietuvoje. Tai galima atlikti tik referendumu ir ne bet kokiu, o „referendumu, jeigu už tai pasisakytų ne mažiau kaip 3/4 Lietuvos piliečių, turinčių rinkimų teisę.“ O tvirtinimas: „ (... )jei Seimas priima sprendimą nušalinti asmenį apkaltos proceso tvarka iš pareigų, toks sprendimas yra galutinis ir tokio sprendimo negalima įveikti nei referendumu, nei rinkimų būdu, nei kokiu nors kitu būdu“, - yra antikonstitucinis, sugalvotas Teisėjų mafijos, kadangi prieštarauja Tautos suverenitetui. Paprastai kalbant – KT perduoda Tautos suverenitetą Seimui. Vaikiškas anekdotas.

Ceslovas2014-09-24 20:27

Koks sinkevicius teises profesorius, jis greiciau teslagalviu profesorius. Pagal si teslagalvi jeigu zmogus buvo neteisetai apkaltintas vadinasi reikia taip ir palikti, ir cia sneka teises profesorius.Kokia geda Lietuvai kai sovietinio raugo teisininkai moko studentus "teisingumo".

Pastaba2014-09-24 20:10

Kai tokie durniai dirbo Konstitucinio teismo teisėjais, kaip galėjo būt nepažeista Konstitucija? Jie vykdė politinius užsakymus, pažeisdami Konstituciją, jie vykdė nusikaltimą. O dabar palikt kaip buvę?

Skaitytojas2014-09-24 19:49

Įdomu kam tarnauja Sinkevičius pastoviai viską neigdamas. Tai kodėl p. Dalia jo neskiria Gen. prokuroru, jei jis toks razumnas. KT tikrai tapo išsigimusiu, nes jo kai kurie sprendimai ir jo teisėjai verti abejonių.

nuomonė2014-09-24 19:12

o kas prisidėjo prie to nušalinimo-PASKELBTI PAVARDES..... nes suprantu ,jis per daug sąžiningas buvo neįtiko klaniniams...... tai gal tuos nubausti ir įvardinti-JUODAJAME SĄRAŠE,SU TURTO KONFISKAVIMU,KAS PARAŠUS DĖJO.... katot ,kai tyčiojasi iš padorių žmonių-mergaitės senelių... o vagis vbisus išgrosčius lietuvą elite skaito... IŠ VALDIŠKOS ALGOS 2000 Lt, pilis pasistatė,man negaila,nes jei jiems nepriklauso,atims likimas ,artimieji,meilužės visą turtelį,kurį nesąžiningu būdu įsigijo.........

yel“l“ow submarine2014-09-24 18:54

„Šis siūlymas prieštarauja Konstitucijai. KT yra pasisakęs nutarimu, jei Seimas priima sprendimą nušalinti asmenį apkaltos proceso tvarka iš pareigų, toks sprendimas yra galutinis ir tokio sprendimo negalima įveikti nei referendumu, nei rinkimų būdu, nei kokiu nors kitu būdu“, - žiniasklaidai paaiškino V. Sinkevičius. ------------ informuoju klouniškąjį buvusį KT teisėją, kuris labai seniai beskaitė Konstitucją ir aplamai begyvenąs nomenklatūriniuose debesyse:) - NĖRA tokio dalyko, sprendimo, įstatymo, Konstitucijos straipsnio ar nuostatos, kurie būtų NEĮVEIKIAMI referendumui ! :))) - jei KT teisėjais tampa asmenys, nesuvokiantys, jog referendumas yra aukščiau už KT, už seimą, už jos idiotybę, tai tik dar kartą patvirtina, jog šita “valstybė “ tėra farsas, parodija ir , deja, bet pornografija ...

inga 22014-09-24 18:47

Skaitytoja, kur jūs išeinate??

yel“l“ow submarine to 2. Skaitytoja2014-09-24 18:47

jau matau kaip ekspertų redakcijoje prasideda raudos :)))

ilindo i suda2014-09-24 18:45

visokie Sinkeviciai, Zalimai ,Urbaiciai ir Kuriai su visokiais konstitucijos aiskinimais ir traktavimais. Dabar sedekite ten. Kol uzspringsite beaiskindami.

Skaitytoja2014-09-24 18:44

Ekspertai, do svidanija. Daugiau jūsų nebeskaitysiu....

TAIP TAIP2014-09-24 18:41

Negriaukime trapių valstybės pamatų ir gyvenkime melo ekskomunistiniam liūne...

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi