2012 m. Rusijos prezidento rinkimuose šios šalies vadovu bandė tapti itin spalvingos asmenybės: ezoterikė Svetlana Peunova, niekam nežinoma Lidija Bednaja, pensininkas Viktoras Čerepkovas. Visas šis juokdarių paradas turėjo įrodyti pasauliui, kad demokratija Rusijoje klesti. Pagaliau po parašų už kandidatus rinkimo liko tik „teisingi” kandidatai, nepavojingi valdžios sistemai ir politiškai impotentiški, kad įveiktų Vladimirą Putiną.

Analogijos su Rusijos prezidento rinkimais nevalingai peršasi, kai Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) prezidento rinkimų kampanijos dalyviais įregistruoja bedarbį iš Kaišiadorių rajono Alfredą Aliukevičių, Kupiškio politikierių Dangirdą Mikšį, vairuotoją Joną Lašinį ar pensininką Antaną Mickevičių. Rikiuojasi veikėjai, tarsi būtų nuleisti iš Haroldo Mackevičiaus personažų galerijos.

Ne veltui VRK pirmininkas Zenonas Vaigauskas televizijos žinių laidoje gudriai šypsojos ir visą šį cirką vadina skambiai – demokratija.

Juk esame periodiškai besikartojančio reginio akvaizdoje. Žinome, kad realiame gyvenime cirkas išvažiuoja pasibaigus sezonui – ir vėl po kiek laiko grįžta. Dažniausiai jam sugrįžus matome, kad vėl tas pats direktorius, tie patys klounai, tie patys gyvūnai ir gerai žinomi numeriai. Programa matyta šimtus kartų, tad ji gali dominti tik vaikus ir naivuolius.

Kažkaus panašaus vyksta ir su rinkimais. Jie triukšmingai įsiveržia į mūsų kasdienybę su gerai žinomu scenarijumi ir puikiai pažįstamais veikėjais (cirkininkais). Ir istorija vis kartojasi.

Mažai abejonių, kad ji kartosis ir per šiuos prezidentinius rinkimus. Juk viskas daroma, kad šiuose rinkimuose būtų kuo mažiau intrigos bei netikėtumų.

Nenuostabu, kad šios inertiškos nuotaikos yra apėmusios sistemines partijas, kurios ir pasistengia, kad šis cirkas tęstųsi. Jo kulminacija – Cirko Karalienės inauguracija dar penkeriems metams.

Ši šalies politinio elito nesąlygiška kapituliacija prieš dabartinę prezidentę nestebina. Politinė impotencija jau seniai yra tapusi politikų klubo požymiu. Visgi tenka konstatuoti, kad, deja, net save antisisteminėmis vadinančios jėgos nesiruošė artėjantiems rinkimams, todėl neturi parengtos rinkiminės strategijos bei taktikos ir į juos ateina susiskaldžiusios.

Tai patvirtina ta aplinkybė, kad „neprisitaikėliai“ nesugebėjo iškelti vieningo kandidato. Tikėtis, kad keli antisisteminiai kandidatai pajėgs sudaryti rimtą konkurenciją Daliai Grybauskaitei ir valdančių partijų pretendentams, gali tik neišmanėlis. Vyks ir taip nedidelio elektorato skaldymas, kur kiekvienam kandidatui atiteks po kąsnelį ir niekas neprivalgys.

Išeitis buvo gana paprasta – neprisitaikėliškiems bei pilietiniams dariniams organizuoti didžiuosiuose šalies miestuose ir internete pirminius rinkimus ( primeries ), kurių metu gyventojai būtų galėję išreikšti savo nuomonę apie kandidatus ir nusprendę, kad pirminius rinkimus laimėjęs kandidatas tampa pilietinių jėgų pretendentu į prezidento postą. Beje, Zigmo Vaišvilos ir Naglio Puteikio debatai yra geras pavyzdys, kaip galėtų vykti tokie pirminiai rinkimai. Deja, ne ta stadija ir ne tas laikas...

Toks pirminių rinkimų metu iškeltas kandidatas labiau dirbtų visų interesams, o ne kokiai nors partijai ar judėjimui. Tad tokie pirminiai rinkimai galėjo būti svarus žingsnis link šalies demokratizavimo. Tačiau jų neįvyko ir dabar lieka viltis, kad ateityje pamokos bus išmoktos.

Na, o šis demokratijos cirkas, vadinamas prezidento rinkimais, tęsia savo šou.

Naujausi

Komentarai (23)

Rikiuoti
Antanas2014-03-03 14:54

Mano manymu N.Puteikis yra saziningas, atviras, siekiantis teisybes zmogus. Jeigu sudarytu tokiu zmoniu komanda, manau, nuveiktu nemazai geru darbu Lietuvai.As tik uz N. Puteiki.Reikia isguiti seime uzsisedejusias personas.Su pagarba rinkejams!!!

Taisyklė2014-03-03 14:52

Demokratijos pagrindas yra protas, jei jo nėra o yra neprotas, tai ir gausis beprotybė.

Ǒ2014-03-02 19:31

Puteikis būtų geras vyras, jei nebūtų karštakošis. Gryna priešingybė Grybauskaitei. Išrinkus jį, pasireikštų švytuoklės dėsnis, o tai yra labai blogai. Jei NP į klausimą "Už ar prieš juvenalinę justiciją?" , kaip ir į daugelį kitų klausimų, atsako vienu žodžiu "prieš", reiškia, jis yra demagogas. Kur bent vienas argumentas, paremiantis "prieš"? Z. Vaišvila ir L. Balsys bent jau pajėgūs argumentuoti savo teiginius, nors karštakošiškumo irgi pas juos pakanka.

tik Puteikis2014-03-02 19:07

jei kas turi sansu is nesisteminiu i antraji tura, tai tik Puteikis. Jis gerai zmonems pazistamas, kaip pilietiskas, neabejingas visoms negerovems ir labai saziningas, atviras politikas, issilavines, iskalbus, inteligentiskas, su galinga charizma. Visi kiti labai priestaringai vertinami ir yra arba visuomenei mazai zinomi, arba ne charizmatiski, arba nepatikimi, logiskai ir intuityviai keliantys aibe abejoniu...

Naglis Puteikis2014-03-01 23:51

N. P. : Į klausimus atsako Naglis Puteikis: 1. Ar galima parduoti Lietuvos žemę užsieniečiams? - ne, arba taip, kaip Vokietjoje – užsienietis praktiškai niekaip negali nusipirkti, nes itin daug apribojimų, iš kurių pagrindinis – įrodyti vietinei savivaldybei (mažajai savivaldybės tarybai– seniūnijos, apylinkės – ko pas mus nėra), kad kalbi vokiškai, dirbi žemę ir būna, kad tai įrodęs, vis tiek negauna; 2. Ar manote, kad procentinis santykis, kai lietuvių Lietuvoje 80, o kitataučių 20 yra saugotinas? - taip, 3. Euras ar Litas? - litas; 4. Už ar prieš juvenalinę justiciją? - prieš; 5. Ar jums patinka užrašai Pay post? - žiauriai nervina, ranka ieško dažų balionėlio, kuriuo noris išpurkšti vieną seniausių administracinių užrašų lietuvių kalba – „Lietuvos paštas“; 6. Ar reikalingi mūsų kariai Afganistane? - ne; 7. Kas naudingiau Lietuvai, kad Karaliaučiaus sritis išliktų Rusijos priklausomybėje ar pereitų vokiečiams? - Rusija, panašu, tuoj įžengs į Krymą, tad klausimas nerealus. Aišku, kad geriau būtų likęs Vokietijai, bet kaip atsukti laiką atgal? 8. Jūs pirma lietuvis ar europietis? - lietuvis; 9. Pirma Lietuvis ar krikščionis, pagonis, ar budistas ir t. t.? - lietuvis; 10. Jus pirma Lietuvis ar liberastas, socdemas ar koncervatorius ir t. t.? - lietuvis, nepartinis; 11. Ar Lietuva čia gimusių kraštas ar visų norinčių čia gyventi? - gimusių; 12. Lietuvos kariuomenės uždavinys apsiginti ar fiksuoti gynimosi faktą ? - kariuomenė reikalinga tik gynybai, bet gynyba privalo būti tokia kaip Suomija gynėsi nuo SSRS 1939 m. 13. Lotyniškos raidės pasuose ar ne ? - lotyniškos; 14. Lietuvio korta emigrantams. Už ar prieš ? - pirmiausia būtina suteikti pilietybę visiems emigrantams, taip, aš už tokią kortą; 15. Ar reikalinga privaloma karo tarnyba ar ne ? - būtina; 16. Valstybinis komercinis bankas. Reikalingas ar ne ? - būtinas, ir taip absurdas, kai savo pelningas valstybės kontroliuojamas įmones parduodame kitų valstybių ... valstybinėms įmonėms, 17. Prieš homoseksualizmo propagandą ar už? - prieš. Į klausimus atsakė Naglis Puteikis.

RIMČIAUSI2014-03-01 22:35

kandidatai - gerbiamieji ponas Z. Vaišvila ir N. Puteikis. Labai gerbiu juos abu, bet balsuočiau už Vaišvilą. Norėčiau Puteikį matyti jo komandoje ir labai įtakingą politinėje terpėje. Sėkmės vyrai.

onte2014-03-01 15:30

galite buti ramus panele neis i jokius debatus nes bijo

Darijus2014-02-28 01:03

Ką, galvojat, kad Zenkia nežino kas turi būti Vadas? O Jūs čia rinkimai, rinkimai.

strateguokit2014-02-28 00:18

iš tiesų šie rinkimai "va bank", neprognozuojami. reikalingas manevravimas. kada žaisti "karalienėm", kada "tūzais".Paskutiniu kritišku momentu kam pasitraukti, kam pasilikti. Abejingiems daug lems TV laidos. Ir jau šiom laidom tai reikia pasiruošti strategiškai ir taktiškai, nes laidų vedėjai labai "muilinai" veda diskusijas. Muilas populiarus - landzberginiai, prokuratūra, kitos tarnybos oi kaip įmuilintos

esu zioplas2014-02-27 23:40

ir greiciausiai nesuprantu politikos, bet toks Pukas ,Puko radijos ir TV savininkas, kuris skelbiasi esas Vieningos Lietuvos Prazidentas visaip palaiko ir garbina Prezidente Grybauskaite. Kai dabar sisteminiai liberalai ir koncervatoriai palaiko ja, kaip galima taip laikytis i ja isikibus?! Kazkaip gaunas priespriesa, ar ne, Pukai?

stasys ...2014-02-27 23:19

Nieko nėra geriau kai išmiegojus naktį ryte suvoki , kad kvailių duona baigėsi ir atėjo metas tiems "sapožnikams"imtis darbo .. Nebus batsiuvys tikrų karaliumį,o kvailių auksas nepavirs tikrų tik dėl to, kad kokia nors mamadžiaz, labai užsinorės "persiko". Realybė diktuoja tiesas .. ne "persiko" noras. O autoriui nereiktu įsižeisti .. čia svarbi tik viena data ,.. kada ims dalinti : kam duonos o kam žaidimų... šių amžių plebėjai,gali pūsti tik viena dūda.

Mociute2014-02-27 22:44

Man N. Puteikis nekelia pasitikejimo,kazkuo primena A. Butkeviciu-silpnokas,nestos muru ,o be to tikiu,kad ji konservai tiesiog "isstume" kaip atsargini varijanta. Ir dar-atkreipkite demesi i tai, kad Z. Vaisvila jau tampo po teisma, bet ne del to,kad apgintu,o todel,kad apkaltintu... Nori jam atimti laika,megins kazka sufabrikuoti... Nieko nieko ka pazistu visi balsuos tik uz ji. O Puteikiui reklama jau tokio pat dydzio panasiai kaip ir D. Grybauskaites.

pilietis2014-02-27 20:59

Gribui jokiu sansu.rinksim sava kandidata NAGLI PUTEIKI.tik reikia apsisaugot nuo sito skaiciuotojo vaigausko.vel gali sugesti kompai ar menulio uztemimas.

sas2014-02-27 20:52

Yra ir daugiau juokdarių. Štai Rolandas Paulauskas nubėgo pirmas registruotis, kad tik aplenktų Vaišvilą ir Puteikį.

gintas2014-02-27 20:07

Yra du stiprūs kandidatai - R. Paulauskas ir Z. Vaišvila. Debatuose su jais Grybauskaitė neturi jokių šansų apsiginti ar juolab nugalėti. Svarbiausia, kad tokie debatai įvyktų.

Zmones2014-02-27 19:52

Nebalsuokit uz grybauskaite!!!Salin komunistus ir jiems prijauciancius visus brudus nuo lovio.NE grybauskaitei!!!

Tik nereikia2014-02-27 19:35

čia pesimizmo ir nuteikinėjimo, kad niekas nesikeis. Pamatysit, ponai, skeptikai, kaip keisis. Per daug skaudūs tautai klausimai gvildenami greta. Gresia Valstybės netekimas, kai neteksim savo žemių, o dar kai neteksim lito, tai iš viso jau ir būsimt ik "teritorija" prie Baltijos. Todėl šis rinkimų metas išskirtinis, kai tauta turi apsispręsti: būti ar žūti. Manau, kad iš visų užsiregistravusių rinkiminei kampanijai pats realiausias tapti prezidentu yra Z. Vaišvila, kuris turi ir Valstybės valdymo patirtį, turi neeilinį protą ir loginį mąstymą, be to,neveidmainišką siekį padėti tautai išsigelbėti. Ir visai nesvarbu, kad nupirkti žiniasklaidos šaltiniai dabar putojastengdamosi įtikinti mus, kad realiausia kandidatė yra dabartinė prezidentė. Mane tai tik juokas ima. Pasikeitė laikai, ponai. Žmonės jau pamatė, kad karalius (ienė) nuogas.

to VISKAS TVARKOJ2014-02-27 19:29

antras turas garantuotas, bet kas jame rungsis?Nesisteminiu tenai nematysime

To 1 vailokui2014-02-27 19:25

Vaikeli, slėpkis ,esi dulkė , nes Vladas turi galvą ir ji netelpa į tavo šikpuodės pajėgumus.

VISKAS TVARKOJ2014-02-27 19:20

antras turas garantuotas,o tada ir apie vienybe pagalvosim.

Mix2014-02-27 19:14

Pritariu. Ir kiti, mąstantys žmonės, komentaruose pasisakė ir dabar pasisako, kad turi būti vienas kandidatas ne nuo klano partijų. Tačiau jų niekas neklauso. Tai reikia suprasti, kad jie nori tik sau, o ne visuomenei naudingo sprendimo. Kiekvienas galvoja - o gal mane išrinks. Kada sulauksim teisingų sprendimų?

gytis2014-02-27 19:08

nepritariu ekspertai.eu nuomonei - ir stadija ta ir tas laikas...

grumstas2014-02-27 19:03

Nuotraukoje ... vailokas.

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi