„Vakar sužinojome, kad ambasada atšaukė mūsų kelionę ir į Smolenską. Tai va, buvo iškart reakcija. Matyt, silpnas yra vadas, tai neleidžia juokauti ir žaisti teatrą, tarsi teatras sunaikins... Atvykimas teatro yra toks baisus, kad verta tokiais smulkiais dalykais žaisti. Tokiam vadovui, tokios šalies.“

Garsus Lietuvos teatro režisierius Jonas Vaitkus didžiai supykdė Vladimirą Putiną. Išaiškėjo, kad Rusijos vadovas griežtai prižiūri teatrų festivalius savo gimtajame Sankt Peterburge ir net teatro iš Lietuvos gastroles Smolenske.

Todėl Rusų dramos teatro Vilniuje vadovas režisierius J. Vaitkus ir visa jo vadovaujamo teatro trupė buvo negailestingai nubausti.

Už raštiškai pareikštą J. Vaitkaus kritiką V. Putino ištikimam žmogui – tarptautinio festivalio Peterburge „Baltijos namai“ vadovui Sergejui Grigorjevičiui Šubui, pasirašiusiam garsųjį Rusijos menininkų atvirą laišką, kuriame „tvirtai pareiškia paramą Rusijos Federacijos prezidento pozicijai dėl Ukrainos ir Krymo“.

J. Vaitkus savo laišką S. G. Šubui išsiuntė kovo 17 d. (skaityti ČIA), o jau kovo 18 d. sulaukė RF ambasados reakcijos ir atšaukiamų vilnietiško Rusų dramos teatro gastrolių į Smolenską. Tenka sutikti, kad lietuvių režisierius pagrįstai nustebo dėl tokio Rusijos prezidento smulkmeniškumo, kurį analizavo šio trečiadienio rytinėje „Laisvosios bangos“ laidoje „Ant bangos“.

„Rusų dramos teatras ir aš asmeniškai jau labai ilgą laiką bendradarbiaujame su festivaliu „Baltijos namai“ Peterburge. Aš ten stačiau tris spektaklius jų scenoje ir mes kiekvienais metais važiuojame su spektakliais.

Ten buvo deklaruojama kaip ir draugystė teatrų, rusų teatrų NVS šalyse ir Latvijoje, Estijoje, Lietuvoje. Ir Pietuose rusų teatrai yra.

Žodžiu, draugystė, tolerancija. Žodžiu, viskas, kas geriausia.

Buvo toleruojamos tos vertybės, kurios mums priimtinos, kiekvienam žmogui. Ir menininkui, ir tiesiog žmogui.“

Vis dėlto J. Vaitkus prisipažino, kad, nepaisant įvykių Ukrainoje ir prasidėjusios Krymo aneksijos, jo vadovaujama Rusų dramos teatro trupė iš Vilniaus buvo pasiryžusi vykti į suplanuotą festivalį „Baltijos namai“ Sankt Peterburge balandžio mėnesį.

„Prieš nuspręsdami važiuoti į Peterburgą, susirinkome visas teatro kolektyvas ir mes išsikalbėjome. Dauguma žmonių pasakė, kad kultūra yra vis tiek truputį ne su politika kartu, o yra aukščiau už tą dalyką ir mums nereikia paisyti tų visų politinių intrigų ir situacijų.

Buvome nusprendę važiuoti nepaisant nieko. Turime gastrolių ir į Peterburgą, ir į Smolenską.

Kadangi taip nusprendėme, tai mes ramiai sau pradėjome ruoštis toms gastrolėms ir jau buvo datos nurodytos. Mes turėjome rodyti „Eugenijų Oneginą“ balandžio 12-ąją.

Ir aš turėjau dalyvauti tokiame apskritojo stalo pokalbyje balandžio 11-ąją.“

Bet... staiga perkūnas iš giedro dangaus nustebino net J. Vaitkų. Kad garsiausi ir įtakingiausi rusų menininkai ištikimai remia V. Putino politiką. Sakyčiau, šioks toks „netikėtumas“...

„Tai va, nusprendėme, pradėjome ruoštis, ir staiga aš išgirstu, kad yra toks laiškas, kurį pasirašė daug kultūros veikėjų Rusijoje. Paėmiau tą sąrašą, paprašiau, kad jį gautų, man tiesiog įdomu buvo, kas tai yra.

Ir tarp tų pasirašiusiųjų – žiūriu – yra Sergejus Grigorjevičius Šubas, kuris yra šito festivalio direktorius ir teatrų „Baltijos namai“ idėjos autorius. Man tai buvo visiškai netikėta.

Ir aš galvoju, kad iš jo pusės – matyt – nelabai etiška. Nes vis tiek mes esame bendradarbiai, mes dalyvaujame įvairiuose projektuose kartu.

Mes tą idėją kaip ir kristalizavome, tiesą pasakius. Pasijutau, kad aš negaliu dalyvauti ir teatras negali dalyvauti tuose dalykuose.

Ir mes pasakėme, kad mes linkę nevykti į tokias gastroles, kur nesitariama ir nepranešama apie tuos dalykus teatro žmonėms. Juo labiau kad mūsų kolektyvas yra tarptautinis, internacionalus, labai daug tautybių dirba.

Tą laišką mes ir pasiuntėme kaip ženklą, kad mes turime, giname tas vertybes, dėl kurių buvo įkurtas tas festivalis. Mes pasiuntėme tą laišką, jokios reakcijos nebuvo.

Bet buvo reakcija iš Peterburgo įvairių laikraščių, iš įvairių radijo. Juk dabar labai greitai viskas plinta.

Ir vakar (antradienį, kovo 18 d. , – E. eu ) aš sužinojau, kad mes juk neatšaukėme gastrolių į Rusiją, mes ir į Peterburgą važiuotume, jeigu pakviestų koks nors teatras Peterburgo arba sutiktų jis įsileisti į savo aikštelę, – bet vakar jau sužinojome, kad ambasada atšaukė mūsų kelionę ir į Smolenską. Tai va, buvo iškart reakcija.

Matyt, silpnas yra vadas, tai neleidžia juokauti ir žaisti teatrą, tarsi teatras sunaikins. Man primena, žinot, Baltušio – amžiną atilsį – pasakymą, kad Jonas Vaitkus spektakliais „Literatūros pamokos“ arba „Kingas“ suardė visą tarybinės mokyklos metodiką arba pasiekimus.

Taip ir čia – teatro atvykimas yra toks baisus, kad verta tokiais smulkiais dalykais žaisti. Tokiam vadovui, tokios šalies.“

Skaitytojų dėmesiui skelbiame J. Vaitkaus laišką, kuris nepaprastai išgąsdino V. Putiną. Puiki literatūrinė pamoka ir metodinė medžiaga politikams, kurių valstybėms stinga lėšų tinkamai krašto gynybos ginkluotei.

Lietuvos rusų dramos teatro vadovybės atviras laiškas Sankt Peterburgo valstybinės biudžetinės kultūros įstaigos „Teatras-festivalis „Baltijskij dom“ direktoriui Sergejui Grigorjevičiui Šubui.

„Gerbiamas Sergejau Grigorjevičiau! Pranešame Jums, kad šių metų kovo 12 d. , trečiadienį, mūsų teatre įvyko neeilinis visuotinis teatro kolektyvo susirinkimas, skirtas vieninteliam klausimui spręsti – ar dabartinių užsienio politikos įvykių kontekste Lietuvos rusų dramos teatras turi teisę vykti gastrolių į Peterburgą, rodyti savo naujausią spektaklį „Eugenijus Oneginas“ festivalyje „Vstreči v Rossii“ („Susitikimai Rusijoje“), kurį rengia teatras „Baltijskij dom“. Mūsų teatro kolektyvas nusprendė, kad negalima painioti politikos ir meno, politikos ir kultūros.

Būtina vykdyti prisiimtus įsipareigojimus Sankt Peterburgo žiūrovams, teatro „Baltijskij dom“ vadovams ir šio teatro festivaliui bei vykti pas Jus ilgai lauktų ir seniai žadėtų gastrolių. Gastrolių, kuriose dalyvauja visa teatro trupė, o taip pat daug kviestinių specialistų – iš viso per 60 žmonių.

Gastrolių, kurių tikslas – parodyti patį svarbiausią pastarųjų metų mūsų teatro pastatymą ir naujausią šio sezono pasiekimą, kuriame pagrindinį vaidmenį atlieka tarptautinio pripažinimo sulaukusi scenos žvaigždė ukrainietis Grigorijus Gladijus, gyvenantis Kanadoje. Jau nekalbant apie tai, kiek lūkesčių turėjo mūsų kolektyvo nariai, nekantriai laukdami susitikimų su savo giminaičiais ir draugais Sankt Peterburge, norėdami pasidalyti savo menu ir tikėdamiesi aplankyti brangias jų širdžiai vietas...

Deja, Jūsų poelgis, gerbiamas Sergejau Grigorjevičiau, pavertė niekais visus lūkesčius ir milžinišką parengiamąjį darbą, kurį atliko Jūsų festivalio organizacinis komitetas, mūsų teatro administracija, Rusijos ambasados Lietuvoje darbuotojai ir visi kiti, dėję nuoširdžias pastangas, kad šis kultūros renginys, svarbus mums visiems ir mūsų šalims, įvyktų. Bet Jūs mums nepalikote jokios kitos išeities, gastrolės negali vykti ne dėl mūsų kaltės, o dėl to, kad Jūs pasirašėte politiškai angažuotą pareiškimą „Rusijos kultūros veikėjai palaiko Prezidento poziciją dėl Ukrainos ir Krymo“.

Žinoma, demokratinėje visuomenėje kiekvienas asmuo gali laisvai reikšti savo politines pažiūras, ir nėra nieko gėdingo, kai oficialus asmuo, biudžetinės įstaigos vadovas, viešai pareiškia politinį lojalumą savo šalies vadovams. Reikšti priešingą poziciją galėtų tik visiški kvailiai, ir mes nesiruošiame to daryti.

Tačiau minėtas pareiškimas, kurį Jūs pasirašėte 494-uoju numeriu, yra visai kito turinio nusižengimas. Nors šis turinys nėra konkrečiai nurodomas Jūsų pasirašytame pareiškime (o jis yra toks: sprendimas naudoti Rusijos ginkluotąsias pajėgas Kryme, kuris yra Ukrainos valstybės dalis, remti referendumą dėl Krymo prijungimo prie Rusijos), bet visam civilizuotam pasauliui yra akivaizdu – pasirašę šį laišką Rusijos kultūros veikėjai palaiko kitos šalies dalies aneksiją, tai reiškia šiurkštų Helsinkio susitarimų pažeidimą, nekalbant apie elementarų civilizuoto pasaulio tarpvalstybinių santykių taisyklių nesilaikymą.

Maža to, Jūs pasirašėte ne kaip privatus asmuo, o kaip oficialus Jūsų vadovaujamos institucijos atstovas, institucijos, vykdančios reikšmingus tarptautinius projektus, kuriuose jau yra dalyvavęs Lietuvos rusų dramos teatras ir jo vadovas režisierius Jonas Vaitkus. Už visą šį bendradarbiavimą praeityje mes reiškiame Jums nuoširdžią padėką.

Tačiau šiuo metu dėl neapgalvotai pasirašyto politinio pareiškimo keblioje situacijoje atsiduria visi tų šalių rusų dramos teatrai, kuriems Jūs skiriate festivalį „Susitikimai Rusijoje“. Kadangi minėtame pareiškime netgi konkrečiai nenurodoma, kokią būtent savo šalies vadovybės poziciją palaiko pasirašiusieji (šie parašai galiotų ir tuo atveju, net jeigu netikėtai pozicija pasikeistų), susidaro įspūdis, kad Jūs ir kiti su Jumis solidarūs kultūros veikėjai pasidavė nesolidžiai valdininkų, panorėjusių Jūsų sąskaita įtikti valdžiai, avantiūrai.

O dabar už tai tenka atsakyti Jums, ir tai grauš Jūsų sąžinę. Gaila, kad prieš šį poelgį Jūs nepasitarėte su mumis – tais Jūsų kolegomis, bendraminčiais ir svečiais, kurie esame tiesiogiai susiję su Jūsų veikla.

Kadangi mes taip pat esame įstatymus gerbiantys piliečiai ir Lietuvos Vyriausybė jau pareiškė savo poziciją dėl revoliucinių įvykių Ukrainoje, dėl Rusijos dalyvavimo juose, dėl Krymo prijungimo prie Rusijos referendumo neteisėtumo ir dėl Krymo, kaip suverenios Ukrainos dalies, aneksijos neteisėtumo – mes taip pat viešai skelbiame apie mūsų politinį lojalumą tokiai mūsų Vyriausybės pozicijai.

Mūsų lojalumas yra akivaizdus be jokių papildomų viešų pareiškimų. Tačiau egzistuoja ir visų šalių bei tautų menininkų, teatrų ir aktorių solidarumas.

Solidarumas tų, kurie brangina amžinąsias bendražmogiškąsias vertybes labiau nei trumpalaikes prisitaikėlių politikų manipuliacijas. Tai toks pats solidarumas, kaip ir viso pasaulio sportininkų solidarumas, nesutrukdęs jiems dalyvauti Sočio žiemos olimpiadoje.

Ir šis solidarumas iki šiol buvo garantas, kad kultūros žmonių veikla yra svarbesnė nei trumpalaikės politikų intrigos. O dabar, po Jūsų viešo politinio pareiškimo, mes netekome šios galimybės veikti.

Didžioji rusų kultūra, kuriai atstovauja rusų dramos teatrai užsienyje, taip pat ir Lietuvos rusų dramos teatras, dėl dabartinių politinių įvykių nebus mažiau gerbiama ar mažiau vertinama mūsų šalyse nei iki šiol. Tačiau tegul šis išbandymas Rusijoje tampa pamoka, kad mėginimas politiškai manipuliuoti kultūros ir meno žmonėmis yra nepriimtinas ir nesuderinamas nei su kultūros politika, nei su politikos kultūra.

Mes skausmingai išgyvename tai, kas įvyko, ir siekiame iš to pasimokyti – to nuoširdžiai linkime ir Jums, gerbiami Rusijos kultūros ir meno veikėjai.

Reiškiame Jums savo pagarbą, užuojautą ir viltį, kad ir Jūsų šalyje ateis laikas, kai privilegijuotųjų valdžia nevers Jūsų rinktis tarp lojalumo valdžiai ir elementarių civilizuoto žmogiško bendrabūvio principų.

Pagarbiai, Lietuvos rusų dramos teatro kolektyvo vardu – Jonas Vaitkus.“

Štai taip. Teatras – galingas ginklas. O talentingų režisierių bijo net didžiausių ir grėsmingiausių pasaulio valstybių prezidentai. Oho!

Parengta pagal „Laisvosios bangos“ ir Kultūros ministerijos informaciją.

Naujausi

Komentarai (46)

Rikiuoti
tam 35. 31+33 ir Letui2014-05-01 01:26

pagal naujausią Putino versiją-Rusija-tai Grand Tartarija, mongolų totorių jungo nebuvo, Romos imperijos nebuvo(tai patvirtina ir Lietuvos kaimo šviesuolis-Milvydas Juškauskas). Prancūzai prausėsi dukart per gyvenimą-gimus ir numirus,smarvei užmaskuoti sugalvojo kvepalus-ŠANEL nR. 5. (patvirtina lietuviškas žurnalas-"Iliustruota istorija"). Putino propagandos genijus-"akademikas" Levašovas sumanęs tapti prezidentu(konkurentu Putinui) tapo numirėliu. Bet propaganda tęsiasi. Čingiz chanas-karo titulas, Čingiz chanas-rusas, totoriai-tartarai-rusai, Mongolai-mogolai(galingieji rusai), Petras pirmasis-Europiečių infiltruotas vokietis-antrininkas.

:)2014-03-26 00:01

Idomu, kas ko čia nusigando :) klounai jus, Eu ir usa ciucikai

Įdomu2014-03-21 18:48

ar putinas neišvarys Tumino, kuris lyg ir nepasirašė laiško, nebent atskirai nusiuntė su vardiniu palaikymu priesaiką

42-ai idėjai2014-03-20 16:29

O pats tamsta būsite gal iš konservų šprotų kremliaus aliejuje partijos?

Ideja2014-03-20 14:35

siulau cia komentuojanciams kurti politine partija,tiksliau dvi ir bandyti patekti i seima.Jusu izvalgos ten labai praverstu.Viena prorusine-Matriosku aljansas.Kita antivakarietine-Kopustu lyga.

Teresė tam/tai "Gaila"2014-03-20 14:18

Vadinasi, Vaitkus kaltas, kad Šubas laišką pasirašė?

V.Ladas2014-03-20 12:48

Dėl rusų tautos įžeidinėjimo. Tai tautos nelaimė, kad ją engė totoriai. Ir ne totorių kraujo priemaiša kalta dėl Rusijos carų politikos. Imkime vengrus. Jų visa tauta kažkur iš Azijos išsikėlė į Europos vidurį. Apie ką byloja išvaizda, ir tai, kad jie vieninteliai Europoje galėjo atlaikyti rusų durtuvų ataką. Šalia to, jie krikščioniška, kultūringa ir blaiviai mąstanti tauta, besilaikanti savarankiškos politikos ES atžvilgiu, iš kurios turime imti pavyzdį. Visi pamirštame, kad dabartinė Rusija, tai jau ne TSRS, nuo kurios ir rusai kentė, ir metame jai ne jos kaltes. Ji pati tik ką, nors ir agresyviai, bet ištaisė vieno chamo iš Ukrainos klaidą. o kuri galinga valstybė ne agresyvi? USA iki šiol negrąžina Kubai Guantanamo, ir ką?

LR2014-03-20 12:18

Kiek kartų tas Vaitkus pasisakė dėl LR valdžios nepriimtinų ar nusikalstamų veiksmų, ar tokių veiksmų LR nebuvo ir nėra ?

R2014-03-20 12:15

pats Putinas atvirai garsiai pripažino, kad rusai yra beveik totoriai mongolai. O jūs norite susikalbėti europietiškai. Juokingos svajos, su jais galima kalbėti tik Čingischano metodas, tada paklus Europai ir nusiramins. Ne be reikalo Krymas Putinui ir visiems rusams-totoriams-mongolams toks svarbus, nes Krymas yra senoji ordos CITADELĖ.

D2014-03-20 11:54

Kai rusų "inteligentai" su pravoslavija pateisina ir skatina užgrobimus bei svetimtaučių skandinimą unitaze, lauk bėdos. Kai 1863m. "šviesuolis" Ivanas Turgenevas pareikalavo nesigailėti lietuvių, Lukiškių aikštės kartuvėse kabojo daug nepritariančių mongolų palikuonių valdžiai. Netrukus "slavai įkypomis akimis" kapojo žemaičius Kražių bažnyčioje. Ar beverta tęsti ir pasakoti apie Rainius ir t.t.

Vaitkau,2014-03-20 11:53

tavo galvoje politines pjuvenos, kuriu tau loreta su dalia sociai pripyle

31+33 ir Letui2014-03-20 11:51

gana juodai juokaujate, čia ne būrų vestuvės su kariamu piršliu. O Letui pritariu, kad rusai yra azijiečiai. Nes nuo Čingishano XII a. iki Vytauto laikų XIV a. pabaigos buvo visiškai valdomi totorių-mongolų, tai genetika per 200 metų gerokai pakito. Vytautas išgelbėjo Maskvą ant visų lietuvių galvos, nes sugalvojo planelį su draugeliu Tochtamyšu, kad šis leidžia pabėgti iš jo nelaisvės jaunam Dimitro sūnui Vasilijui, kuris buvo Tochtamyšo paimtas įkaitu sudeginus Dimitro Maskvą. Tada pabėgęs ir atbėgęs Vasilijus tiesiai pas Vytautą buvo sužieduotas su Vytauto dukra Sofija, o vėliau Maskvą jau po tokių vestuvių valdė ir sustiprino Vytautas. Todėl Kremliuje Putinas galėtų pastatyti iš aukso ir deimantų paminklą europnės Rusijos sukūrėjui VYTAUTUI. Tik štai tada lietuviai turėtų apdangstyti ir paslėpti visus savo Vytautus

pirmas2014-03-20 11:26

spjovet i rusus,o kai atspjove atgal-rusai puola.

Ideja2014-03-20 10:52

Kadangi iki siol nesulaukiau pritarimo,gal but pilieciams dar sun ku tai suvirskinti. Todel palengvinu pasirinkima. Verslininkams su plakatais Myliu Putina,eiti prie ambasados. Susigraudine Rosselxoznadzor duos nurodyma savo prekybos centruose padravin eti tik lietuviskas desreles ,surius,ir kitus produktus. Lietuviska kiauliena net ir su kiauliu maro uzkratu bus paklausiausia. O kas liecia kultura,tai atsiveriantis lobis . Nemokomai koncertuos Gazmanovas,Liube,Babkina,pasaulinio garso izimybes Valenki,Zavalenki,Sura,Mura. Atsiprasys ir gerbiamo Vaitkaus,isskirdami jam patalpas gastrolems Didziojoje Kremliaus koncertu saleje. Lietuviai organizuokites

Gaila2014-03-20 09:58

Vaitkau, tu ne Putinui pretenzijas reikšk, o saviems brudams, kurie Lietuvą griauna. Tai ko dabar aimanuoji? - juk gavai tai, ką ir nusipelnei. Tik gaila aktorių, gaila, kad taip kvailai per patį buvo prarastas pabendravimas su Rusijos menininkais ir intelektualais, su Peterburgo žmonėmis, gaila, kad nei per aguonos grūdą nebus pagerinti draugiški santykiai, kurie ir taip pašlyje dėl lietuviškų klanų skleidžiamos antirusiškos propogandos.

Ideja2014-03-20 09:44

Turiu viena pasiulyma.Kaip manot,jeigu Lietuva pripazintu Kryma Rusijos sudetyje,gal mums butu gyventi geriau ir saugiau.Atsidekodamas Putinas dujas parduotu uz 50 litu.Dar jis garantuotu musu salies saugumo,nebereiktu NATO ir metyti pinigu krasto gynybai.Taptume zmonemis ,o ne varganais pilieciais.Gal ruosiam peticija.Uspaskichas perduos.

V.Ladas2014-03-20 07:57

Didžiai susireikšmina tas J. Vaitkus. Lyg be Putino Rusijoje nėra kam uždėti leteną ant gastrolių... Ir dar. TSRS padarytas skriaudas visi atsimena ir sutartinai užkrauna šių laikų Rusijai, o jai to paties režimo padarytų skriaudų nemato. O Krymas- pati didžiausia iš skriaudų, galėjusi uždaryti vartus į jūrą. Ir ruoštasi karines bazes nuomoti praktiškai Rusijos nedraugams. Krymas, pagal istoriją, yra beveik analogas Klaipėdos krašto, kurio galėjo mums ir negrąžinti...

Beta2014-03-20 07:29

Putinas stato naują geležinę uždangą aplink Rusiją. O kaip kitaip ręžimas išsilaikys? Laimė- esame kitoje tos uždangos pusėje. Nors... pritariu Povilo mintims- turime ir savo bolševikus, kurie tokią pat sieną mielai aplink Lietuvą nubudavotų. Tikėkimės jiems nepavyks, o žmonės ne tokie kvaili kaip konservams atrodo- atrinks pelus nuo grūdų. Draudimais nieko nepasieksi, nebent atvirkštinį rezultatą ir dar didesnę visuomenės neapykantą mūsų "demokratiškiesiems" polyyytikams.

Letas Palmaitis Raigerdui2014-03-20 04:00

Visa Maskvos Ordos istorija ir visos jos revoliucijos pasireikšdavo azijatinės vergijos formų kaita. Jei ne reali pasaulinio karo perspektyva, visa Ordos problema išsispręstų paprastai: viskas iki Uralo - kinams, likęs plotas - dabartiniams kaimynams ir originalių tautų likučiams. Maskva išnyks po ja esančioje smegduobėje, bus graži jūra. Žinoma, kinai - ne pyragai, bet dar didesnė grėsmė pasauliui. Todėl pasaulinis karas neišvengiamas.

Raigerdas Darijui2014-03-20 03:49

Darijau, aš gerai pažįstu rusus. Ir kai buvo konflitas tarp Gorbačiovo ir Jelcino, aš buvau ten Puškino aikštėje. Ir tenai jau tuo metu rinkosi juodašimčiai. Buvo nusiteikusių demokratiškai žmonių ir jų gretos augo, todėl ir Jelcinas laimėjo rinkimus. Tačiau juodašimčiai neišnyko. Visa jų diskusija tai gąsdinimai ir grasinimai. Maskvoje jie neturi jokių šansų ir jų yra maži būreliai. Tačiau, štai Pribaltikoje, tame tarpe ir Lietuvoje, gyvena rusai ne iš Maskvos. Aš pats savo akimis mačiau, kaip viename iš Siberijos miestų, ant stulpų buvo užklijuoti oficialūs lapeliai su užrašu: "Kviečiame jus dirbti į Klaipėdos Baltijos Laivų statyklą. Atvykusiems yra išskiriamas gyvenams plotas. Miestas labai gražus, jaukus, o išeigines galite parkeisti prie jūros ant švaraus pribaltiško smėlio. Skambinkite..." O kada pradėjau bendrauti su vietiniais, tai vienas žmogus man ir pasakė:"Klausyk, kaip čia dabar išeina. Jūs tokia kultūringa tauta, o štai mūsų Fedia buvo paskutinis valkata kaime, kurį niekas į namus nenorėjo įsileisti. O dabar žinote, kur mūsų Fedia? Pas jus Lietuvoje. Tu gi lietuvis, taip? Tai va, pas mus jis buvo niekas, o pas jus ten įmonėje partinis sekretorius, nes dirbti tingėjo. Tai, ka jūs ten, nesusigaudote, kokie į jūsų pusę "dermo" iš mūsų kaimų plaukia?" Aš nežinojau, ką jam atsakyti, kadangi dar nebuvau toks kietas darbininkas, kadangi buvau dar jaunas. Tik pasakiau, kad "lietuviai nelabai nori eiti į partinius sekretorius, gal todėl taip lengvai užleidžia vietą tokiems kaip Fedia". Taigi, Darijau, aš tau jau rašiau, kad yra puikių rusų, yra nuoširdžių rusų, yra talentingų rusų, ir ši tauta davė gana nemažą būrelį genijų, ir kad būtent jų dėka Rusija ir yra gerbiama. Bet yra ir ta bjaurioji Rusijos pusė. Tai Fedios, šarikovai, Švonderiai ir kt. bjaurastis. Rusija dabar išgyvena maždaug 48-55 metų JAV laikotarpį, kai KARININKIJA buvo visiškai užvaldžiusi savo agresyvia užkulisine politika. Amerikiečiai atsipeikėjo tik po Vietnamo karo. Manau, kad Rusijai bus daug liūdniau nei Vietnamo karas. Čia tik Ukrainai reikia labai subtiliai sužaisti, nes Rusijos ta kraujo ištroškusi karininkija, jau dalinai yra įklimpusi į spąstus. Gaila, kad Lietuva neturi protingų politikų. Rusija prisidirbo iki ausų. Ir geriausias variantas, kuris gali išgelbėti pačią Rusiją, ir daugelį kitų nekaltų žmonių gyvybių, tai revoliucija Rusijoje.

Jonas- paprastai2014-03-20 03:24

jei pasaulis nesusivienys prieš šitą psichopatišką įmperiją- bus blogai. Aš tikiu, kad gali . Juk vięną jau iveikė.

Darijus2014-03-20 03:09

Raigerdai, o miręs rusas ar geresnis už gyvą?

Raigerdas2014-03-20 03:02

Labai teisingai pasielegė režisierius Jonas Vaitkus. Mano tėvas pasakojo, kad karo metu, kai jis buvo dar berniukas, pas juos apsigyveno vokiečių karininkai. Ir jis atnešdavo jiems kiaušinių, o jie mainais jam duodavo šokolado. Vėliau, kai kaimą užkariavo rusai, tai pirmoje eilėje vos tik įėję į kiemą, jie nušovė kiaulę, t. y. jie iš karto parodė, kas yra "šeimininkai" šiuose namuose. Tikriesiems šeimininkams, beliko tik sėdėti troboje ir nekišti nosies, kad nenušautų. Kiaulę jie ne apdorojo, o tiesiog sutaršė. Užsidegė laužą ir ant laužo pasikepę prisiėdė sočiai. Putinas panašiai elgiasi su Ukraina. Šitas KGB mokyklą baigęs vyriokas dar nežino, kad jis rusams užkrovė tokią naštą, kurią jie dabar vilks ne vieną dešimtį metų. Rusai sako, kad jis protingesnis už Chruščiovą ir už Brežnevą. Vis ko gali būti, tačiau rusams eilinį kartą nepasisekė su vadu. Pradedant Rasputinu, kuris "užhipnotizavo" carą ir vos nepradėjo valdyti Rusijos, toliau Leninas, Stalinas, Chruščiovas, Brežnevas, dabar Putinas, - ką nepaimsi, nei vieno normalaus caro, sekretoriaus, o dabar prezidento. Ką Putinas palaiko? Korėjos diktatorius, Fidelį Kastro, kur jo šalyje už odekolonų flakoniuką yra perkamos moterys, Asadą - Sirijos diktatorių. Rusiškasis Napoleoniukas patenkintas, kaip būna patenkitas vagis, atplėšęs nuo Ukrainos Krymą. Aš manau, kad Ukrainoje atsiras gerų verslo žmonių, kurie padės Ukrainai atsigauti. Svarbiausia dabar, nesivelti į konfliktą. Turėtų būti sudaryta komisija, kuri paskaičiuotų padarytą žalą Ukrainai, ir įjungtų skaičiukus. Padaryti gerą apsaugą, ir pradėti dirbti, o Kryme prasidės irimo ir puvimo procesai. Todėl nereikia ten kišti nagų. Jeigu jie konfliktuos, tai vagims tai bus į naudą. O jeigu nuo apsisaugoti, tai jie neišvengiamai pradės patys vienas kitam kibti į gerklę, ir gyvens jie pagal tuos dėsnius, kurie galioja kalėjimo kameroj. Iš Rusijos po truputį ten pradės slinkti visa mafija.

Ryt2014-03-20 02:34

Z.VAISVILOS SPAUDOS KONFERENCIJA.Daugiau apie tai /Alkas.lt/.

sensacija ;)2014-03-20 01:42

smulkmė čia,o ne sensacija,ir įdomu tai,jog Juozapas,kaip nuolatinis koment., nesibodi šia tema brūkštelt nuomonę,kažin kodėl po šios dienos str.politikos sk.:"Ambasadorius Ž.Pavilionis..." nepasireiškė ... Ir Raigerdo koment.po tuo str.skystokas (pardon,jei ką...).

Nervuotas >17-tam povilui2014-03-20 01:32

Vaitkus - saunuolis. Rasa irgi buvo teisi, o tu irgi is ju mokykis. Kai pradesi ka nors suprasti - ir tai bjauru nebus. Dairykis, klausykis, kokykis ir klausk jei ko nekerti

Darijus2014-03-20 01:27

Gal rusus reikia paskelbti už įstatymo ribų? Liksime mes ir amerikonai, užgyvensime.

Juozapas---Povilui2014-03-20 00:51

Neslėpsiu, kiek nustebinai. Na tarp raselės ir putlerio, taip -skirtumas ne kažin koks. Bet tarp režisieriaus Vaitkaus ir popūchininko griazmanovo skirtumėlis vis tik yra. Kitas dalykas - esame maža šalis ir nieko neužpuldinėjame, o va kaimynas didžiulis ir dar brutalus psichas. Labai Jei jau neturim pajėgumų kitaip pasipriešinti ano monstro siautėjimui, tai ben neleisti nuo scenų mūsų miestuose stūgauti pigių propagandinių dainuškų kaip ir logiška būtų. Aš ne už valdiškus tiemukus draudimus. Galima putlerio dainorėlių koncertams įkalti 200 proc. PVM ir tokių "koncertų" organizatoriams neliks ūpo. Tas pats pasiūlymas tinka ir kabelinėms tv kurios tiesiog putoja putlerio kanalų gausos pasiūla. Sakysi putleris padengs išlaidas? Valio. Putleriui- putlerio metodus. "Innosrancų agentams" gaunamai "labdarai"ir "paramai" - dar 500 proc. "muitas". Viskas. Tipo leidžiam, tipo nedraudžiam. Dobro požalovatj. Putlerį įtikina tik putleriški metodai. O palmės šakelė šiuo atveju tinkama tik baidyt muses nuo nabašnyko. Klausimas vietoj epilogo: kas baidys nuo mūsų muses, juk nabašnykai patys kaip ir nebegali?

Tomas J.2014-03-20 00:33

Tookie kaip Putinas ar Gazmanovas neturėtų gauti vizos į Lietuvą.

---2014-03-20 00:26

Bjauru. O vieną dalyką jau beveik buvau pamiršęs. Bet dabar vėl esu priverstas prisiminti - kaip Rasa Juknevičienė reikalavo neleisti Lietuvoje koncertuoti O.Gazmanovui. Irgi buvo bjauru. Nors nesu joks O.Gazmanovo gerbėjas ir net negalvojau eiti į tą koncertą. Tai dabar galvoju, kuo ta R.Juknevičienė skiriasi nuo V.Putino? Gal tik galios mažiau turi. Nematau esminių skirtumų. Abiem atvejais - bjauru. -Povilas-

Tomas J. -> Liepa2014-03-20 00:22

tiesiogiai atsakingas.

Liepa-Tomui2014-03-20 00:18

... o kaip Jūs atsakingas už lietuvišką "kakofoniją" valdžioje?

dr. Jonas Ramanauskas [email protected]2014-03-20 00:14

Tai va noriu pasisakyti apie mano pacia GELEZINE logika, kuri man sako, kad perskaicius ekspertu straipsni as susidariau nuomone, kuria ir issakiau. O kai perskaiciau is esmes straipsni apie ta pati alkas.lt, tai susidauriau GELEZINE priesinga nuomone, kad Jonas Vaitkus visgi juos pastate i vieta, o ne atvirksciai!!! Taigi kur tiesa, tai vienas Dievas tezino!

Lokys2014-03-20 00:13

Sankcijos vaidintojams.Tiek triuksmo del vaidintoju,o kas butu jei sankcijos butu ekonomines?

dr. Jonui nr.112014-03-20 00:06

jūsų logika geležinė, bet humoro aiškiai trūksta. Atsipalaiduokite mažumėlę

dr. Jonas Ramanauskas [email protected]2014-03-20 00:00

6-tam komentare buvau SUKRITIKUOTAS : "O "į vietą", pasak tamstos, galima pastatyti, jei būtų nuvažiavę, bet salė būtų tuščia." --------- Tai va Jonas Vaitkus NOREJO visur vaziuoti ten kur jis NOREJO (taip is straipsnio seka), taciau JAM nebuvo LEISTA! Taigi jei yra logisko mastymo .... tai tada pasakyk, kas ka pastate i VIETA? Pona Jona Vaitku pastate i NIEKO vieta uz pacirskejima ir daugiau nieko. O Vaitkui beliko suglausti ausytes ir priimti taip kaip pasakyta.... niekur nevyksi, nors nori! O jei butu pats nevykes, parodes pilietine pozicija, pakovojes uz Ukraina.... tai tada jis butu buves statytojas i vieta tu kurie pasisake uz Ukrainos okupacija. Taigi gerai pagalvok ka kalbi. Ne pralaimetojas stato i vieta o nugaletojas.

neLiepa Tomui2014-03-19 23:48

tamsta, jūs svaičiojate apie "tarną" sodininką ir jo "šeimininką" daržą su ridikėliais. Jums nejuokinga?

Tomas J. -> Liepa2014-03-19 23:43

Rusų tauta (rinkėjai) yra šeimininkas, o valdžia (Putinas) ir rusų kariuomenė yra tarnas. Okupacija (Krymo okupacija) yra nusikaltimas. Ar šeimininkas neatsakingas už savo tarną?

Maladec2014-03-19 23:36

Man tai atrodo,kad Vaitkus stradalina.Nebezino kaip ikasti Putinui visokie bedanciai. :)))

Liepa-Tomui2014-03-19 23:29

Sakykit, prašom, Jūs gi ne visų rusų atžvilgiu toks kategoriškas ? Deja, ne kiekvienas lietuvis yra geras lietuvis ir savo Tautos bei Žemės patriotas...

dr. Jonui2014-03-19 23:22

jeigu neįsileidžia ir net uždraudžia atvykti, tai tikrai išgąsdino. O "į vietą", pasak tamstos, galima pastatyti, jei būtų nuvažiavę, bet salė būtų tuščia. Režisierius aiškiai savo laišku išgąsdino kremliaus carą, kuris gal pabijojo sulaukti Peterburge dar kokios išraiškingai lietuviškos literatūrinės pamokos..

Gerda2014-03-19 23:12

Baisiausia ,kai menininkai ir kunigai susideda su politikais.

dr. Jonas Ramanauskas [email protected]2014-03-19 23:05

Citata: "Skaitytojų dėmesiui skelbiame Jono Vaitkaus laišką, kuris nepaprastai išgąsdino Putiną." ------------ Tai kad is laisko turinio turinio atrodo, kad NEISGASDINO, o pastate Jona Vaitku i vieta, kad suprastu, kad kai "Ginklai zvanga.... muzos tyli." Po tokio Shubo pasirasymo.... Jonas Vaitkus privalejo pareiksti, kad nutraukia rysi su siuo asmeniu ir taip ji pamokyti!. O Jonas Vaitkus uzsinorejo PAMOKYTI ir buvo pastatytas i vieta. O gerai pagalvojus.... tai kazin ar tas Shubas turejo koki nors pasirinkima. Jonas Vaitkus nesuprato situacijos ir pralaimejo.

pagarba2014-03-19 22:59

Jonui Vaitkui - labai rimtai pralinksmino jo laiškas, puikus humoro supratimas. Bravissimo Maestro!

Tomas J.2014-03-19 22:33

Rusai yra okupantai, todėl joks doras lietuvis rusams nieko gero neveš, nebent ką nors bloga.

Liepa2014-03-19 22:22

Deja, kai kuriuos žodžius galima iš šio laiško paskolinti ir "saviškei" valdžiai. //Pvz,." Reiškiame Jums savo pagarbą, užuojautą ir viltį, kad ir Jūsų šalyje ateis laikas, kai privilegijuotųjų valdžia nevers Jūsų rinktis tarp lojalumo valdžiai ir elementarių civilizuoto žmogiško bendrabūvio principų"...

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi