Nepriklausomas Žmonių partijos portalas pranešė, kad „kai kurie sovietinėje mokykloje vyravę ritualai, ceremonijos ir šiaip kasdienybės detalės priartino ją prie kariuomenės ir darė panašią netgi į kalėjimą“.

„Sovietinėje mokykloje – visai kaip kalėjime arba sovietinėje armijoje vyravo griežta diedovščina, kurią palaikė nusistovėjusi hierarchija“, – sklebiama analizėje „Sovietinės mokyklos ypatumai. Kuo mokykla buvo panaši į kalėjimą ir sovietinę armiją?“.

Informuojama, kad „sovietinėje mokykloje būdavo vykdomos bausmės“, o „mokiniai būdavo verčiami užsiimti alinančiu, bet beprasmišku darbu – nešioti akmenis iš vienos krūvos į kitą“.

„Mokyklose vykdavo rytinės rikiuotės, mokiniai buvo mokomi išardyti ir surinkti automatą-kalašnikovą“, – atskleidžiama analizėje.

Naujausi

Komentarai (143)

Rikiuoti
Neverkite2023-11-19 00:37

Tie laikai jau grįžta. Leftistinis prasinarkašinęs, neturintis istorinės atminties komjaunuoliškų pažiūrų jaunimas grįžta. Tai ne mažiau baisu kaip putinas.

Prisiminkite STASĘ PIKTURNIEN2022-07-08 18:16

Taigi apie ją šiuose straipsniuose, tiksliau, straipsnių cikle, rašoma. Vo blyn sovietinė veikėja. Nepamirštama.

Praeiviui2022-06-09 20:14

Žemesnio intelekto asmenys neskiria, kur realybė, o kur juodasis humoras, nes juos atskirti sunku. Pernelyg vienas su kitu yra susipynę.

praeivis2022-05-02 00:52

Čia kažkoks juokelis, ironija, ar kaip? Mano intelektas kažkaip nesugeba suprasti šito straipsnio :D

Anų laikų2022-04-13 19:19

Mirė žymus prancūzų aktorius Mišelis Bukė, 1976 metais suvaidinęs milijonierių Pjerą Rambalį Košę, geriausioje komedijoje "Žaisliukas" ("Le Jouet"). Filme bedarbį žurnalistą Fransuą Pereną vaidino aktorius Pjeras Rišaras.

Sistema2022-03-25 15:36

Koks melas...

Retro2022-03-06 01:16

Dabar labai daug praeities mistifikacijos.. Kažkur 70-tinių pabaigoje ir mūsų 7-tai 'B' teko paprakaituoti kolūky. Iš suartos dirvos rinkome didelius akmenis, taip vadinamus "bulyžnikus", ir kraudavom į MTZ "Belarus" traktoriaus priekabą. O tokių nerealių Sizifo darbų, kaip pavaizduota antraštėje, tikrai neteko nei atlikti, nei matyti gyvenime. Nebent koks kolūkis tam momentui neturėdavo MTZ'o, tad laikinai akmenis tekdavo krauti krūvon. Mokytojai vidurinėje buvo disciplinuoti, pasitempę, savo dalyko tikri žinovai, pasinėrę į procesą, kurių kantrybę nuolat tikrindavo neadekvatūs mokiniai, tipo. Iš bočių-senolių teko sužinoti, kad fizinės bausmės gimnazijoje buvo praktikuojamos tik tarpukariu. "Populiariausia" - liniuote per pirštus - uuf! Britaniška bausmių "tradicija" tarpukariu pavaizduota Pink Floyd filme "The Wall", kas, panašu, buvo ir pas mus. Šiuo laikotarpiu moksleiviams sudarytos palankesnės sąlygos, kas liečia akmenų rinkimą. Bet 70-ji nebuvo blogas periodas.

aluzas2022-03-04 21:06

niu dabar vel grįšime prie geležinės uždangos.

K2022-01-28 20:46

Prisimenu, kai mus dvyliktokus, mokymo dalies vedėjas mus gaudydavo, paslapčia, rūkančius tualete ir už mokyklos, kviesdavo tėvus, tėvai raudonuodavo per Susirinkimus. Po tėvų susirinkimo, stengdavausi namo gyšti kuo vėliau. Sunkūs buvo Laikai...

Sovietinė mokykla2022-01-28 20:35

Vienintelis pliusas, kad buvom jauni, nesupratom, po kokia geležine uždanga sėdime.

Janei2021-10-12 11:13

Patyčių tais laikais buvo kur kas daugiau. Ir netgi iš pačių mokytojų. Dirbo pas mus tokia su nestabilia psichika, Pikturnienė pavarde buvo kaip dabar atsimenu. Tokius cirkus krėsdavo, kad nemalonu jos ligos paūmėjimus net prisiminti.

Janina2021-09-27 21:13

Aš baigiau tarybinę mokyklą ir apie ją galiu atsiliepti tik geru žodžiu. Jokių ten nesąmonių nebūdavo, mokiniai gyveno klasėse draugiškai, gerbė mokytojus. Rudenį būdavo or ganizuojamos moksleivių talkos kolūkio laukuose. Darbas būdavo pagal moksleivių amžių, nei sunkus nei kažkoks beprasmis. Raudavome burokus, nudorodavome, krovėme į transportą. Buvo ir nesunku ir smagu nes dirbo visa klasė. Nebuvo jokių patyčių, kurių gausu šiandien.

apuokas2021-08-29 14:58

Mieli zmones nebijokit rinkti akmenis , nes yra pasakyta- yra laikas rinkti akmenis ir yra laikas juos metyti. Bukite budrus, kad laikas neuzkluptu jusu nepasiruosusiu.:)

apuokas2021-08-29 14:52

o as nesiojau. Rinkom akmenis is kolukiniu lauku ir dejome i kruva. O po to atejo Landsbergis . JIs eme tuos akmenis ir mete i minia, kad susipriesinimo ir chaoso butu daugiau:)

lina2021-08-29 14:21

aš baigiau sovietmečiu vidurinę ir tik dabar išgirdau apie tuos akmenis. Tai visiška nesąmonė. Iš mokyklos laikų prisiminimai liko gražūs .

Ceslovas2021-06-09 00:25

Grazius sapnus sapnuoja banderlogu partijos ziniasklaida, kas mokesi tarybinese mokyklose niekada jokiu akmenu nenesiojo, o aukstesniu klasiu mokiniai karinio parengimo pamokose kai kuriose mokyklose mokesi isardyti ir surinkti AKM.

yep2021-06-08 23:13

uztat dabar gerai moksleives link prostituciu bachuriukai miltukus ir zolyte naudoja mokytojus siuncia toli toli tiesa akmenu nereikia koluky rinkt ...o ginklu jei reikia randa...

nika2021-06-08 18:38

Idijotu konservu sapaliones.

rasa2021-06-08 15:21

klausykit koks beprotis cia raso tokias nesamones,mokiausi tuo laiku tokiu nesamoniu tikrai niekas nedare,o daugiau buvo bendravimo,veze i ekskursijas,ka vaikai labiau pazintu krasta,nebuvo kaip dabar turtinguju vaikai ir biednuju,tais laikais buvo uniformos,nebent vadinkim pasiturinciuju vaikai,devejo grazesnius kalnierukus. Tas rasytojas matomai stipriai apsiuostes,matomai gaves gera doze

Andrius.A.2021-06-08 15:16

Delfis yra lietuvių debilizmo testas.

asilo rastas2021-06-08 14:15

as gimes 1948m niekada jokia mokykla nevare ir as nemaciau ,kad mokiniai nesiotu akmenis,reik but kokiu debilu,kad tokias nesamones rasineti ir matosi,kad sitas raseiva tuo metu negyveno arba sedejo tevo masnoje

durnius2021-05-29 04:45

o cia gerai ar blogai?

?2021-01-29 20:54

Kas per kalašnikovai?

>uch2021-01-04 18:34

paistalai? "Mokyklose vykdavo rytinės rikiuotės, mokiniai buvo mokomi išardyti ir surinkti automatą-kalašnikovą" - taikrai taip. Tik pridursiu, kalašnikovą išrinti-surinkti reikėjo per tam tikrą laiką, dabar jau nepamenu, kiek ten sekundžių buvo. Dėl akmenų nešiojimo, tai nežinau, bet rinkti akmenis kolūkio laukuose tikrai reikėdavo. Dėl ritualų ir ceremonijų - tikrai taip. Tereikia prisiminti pionierių sueigas, komjaunimo renginius, jau nekalbant apie "šventinius" renginius - "pervoje maja", "den pobedy", revoliucijos metinės... Apie hierarchiją - tai reikėjo "iki kaulų smegenų" iškalti, kad "valdžia renkama iš apačios į viršų, o atsiskaitoma iš viršaus į apačią"... :DDDD

> 119. edmundas2021-01-01 13:49

Ko prisirūkęs? Gal geriau kokį šimtą grynos baltos įkalti? Jei jau nesisvaiginus niekaip neišeina.

edmundas2021-01-01 09:43

Atvykus į pionierių stovyklą palaikydavo alkanus iki vakaro ir pasverdavo, o išleisdami pasverdavo gerai primaitinę, kad prieaugis būtų. Rytais surikiuodavo ir ilgai šlovino tėvynę. Trūkdavo oro, silpnesni vaikai apalpdavo. Prisimenu fizrukas rodė savo raumenis, bet jų buvo tik du, ant bicepsų. Kartą pabėgę prie upės pamatėm šienpjovį su dalgiu, tai tas turėjo daug raumenų, vėliau supratau, kad jį buvo mašalai sukandžioję...

uch2021-01-01 08:54

tam,kuris tokius paistalus paskelbe tikrai reiketu akmenuku patampyti. itariu,kad tai nutukes nebrendyla

To zxmin2020-12-22 10:30

Tampydamas akmenis svorio gal ir numesi, bet negrįžtamai suvarysi stuburą ir sąnarius

Taigi2020-12-22 10:28

Akmenų tampymas - joks sportas tik stuburo gadinimas.

Vytas2020-12-18 14:11

Akmenis rinko laukuose pavasari.

Mada meluoti2020-12-17 13:07

Na ankiek tokių nusišnekėjimų...ne vieno paklauskite ar teko tais laikais taip daryti..

Vystosi spirale2020-12-09 23:29

Ankščiau melžėja įsipareigojo kad penkmečio planą įvykdys pvz.per keturis metus,tai ir priimdavo visą Rusijos pavaldi sistema už pagrindą tai dabar irgi labai panašu-"jeigu pas jus ar pas jūsų pažįstamus nebuvo tai nereiškia kad visai nebuvo"...

.2020-11-14 13:56

Tik niekas durniu neklausia

Jei manes paklaustu2020-11-14 13:44

Ka noreciau nesioti- akmenis ar kauke, rinkciausi akmenis.

teip2020-11-08 18:53

Moksleiviai sovietmeciu kolchozuose kase bulves,rove linus,o akmenu nenesiojo,nes ukisku darbu buvo pakankamai,kad tokiom nesamonem butu uzimami moksleiviai.Kaimo vietovese mokyklos turejo darzus,kuriuos isdirbdavo,tresdavo,sedavo sodindavo moksleiviai.Mokytojams buvo prievole juos priziureti.Zinoma derlius likdavo nezinioje,gal dalis tos pacios mokyklos valgyklai,o gal ponam i rajona pavezedavo.

To 1072020-10-18 21:56

Jeigu pas jus ar jūsų pažįstamus nebuvo, tai dar nereiškia, kad nebuvo apskritai.

Įdomu kur2020-10-16 19:53

Na nežinau man ir kiek esu bendravęs akmenų iš krūvos į kitą krūvą rinkti neteko

?2020-09-27 22:23

Kiek googlenau, man Editą Vilkevičiūtę išmeta. Bet gali būti tik google paieškos sutaptys.

Hm2020-09-23 16:53

Tenai rašo, kad mokėsi Joniškyje.

Hm2020-09-23 16:48

Įveskite į google Edita Rouge, išmeta Editą Mielienę, kuri gimusi 1971.06.01. Rouge gali būti ir ne pavardė, o slapyvardis.

Hm2020-09-23 16:44

Kaip tai kada buvo? Sovietmečiu. Paskaičius visą ciklą, chronologiniai rėmai tampa aiškūs. Pačiame pirmame straipsnyje apie skundiką bachūrą Artūrą rašoma apie Brežnevo laidotuves. Autorė tuomet buvo vaikas, gal 10, 11 metų, nes kalba apie žaidimą kamuoliu, lakstymą, šunį, dar ne paauglė. Bet ir ne pradinukė, nes klasės vadovę mini, o ne klasės mokytoją. Paskutiniuosiuose straipsniuose kalbama apie laisvėjimą ir skūros vertimą, bet dar nekalbama apie nepriklausomybės atgavimą. Panašu, kad mokyklą autorė baigė kažkur 1987 - 1989 metais.

Klausimėlis2020-09-14 21:30

Įdomu kada tai buvo gal pasakytų rašantis

Gintams ir kitiems2020-08-12 19:02

tai ir būkite savo tvarteliuose,nes, matau, be aptvarų, narvų, muštro negalite. Nesate laisvi žmonės ir tiek.

Gintas2020-08-12 13:34

Kuo daugiau lenda teisybės apie anglosaksų propaganda norint sugriauti Tarybų sąjungą, tuo labiau apgailėtini atrodo tvarto dėdules skeltanagiai! Teko skaityti straipsnį, kur didieji Tarybinių laikų Lenkijos rusofobai pripažįsta, kad tai kas buvo sakoma apie kapitalizmą buvo teisybė. O pasakos apie vakarus ir t.t buvo paremta mitais ir vien tik tam kad išklibinti Tarybų sąjunga...

> 98. Terminas ’sovietinis’2020-08-12 13:22

Tai jei jus vadinti gimusiu tvartelyje, kuris niekad neskraidys, irgi geriau atspindi jusu kilmę ?

Terminas ’sovietinis’2020-08-12 12:37

o ne ’tarybinis’, nes geriau atspindi kilmę. Kaip ir ’perestroika’ neverčiama į ’persitvarkymą’, nes nebūtų aišku apie kokį persitvarkymą kalbama.

yel“l“ow submarine to 91. 90-am2020-08-10 18:09

įdomu kiek dabar litchūanijoj pasisektų padirbėti mokytoju, neslepiant savo “vatnikiškos“ pasaulėžiūros arba pasisakant prieš lyčių lygybę, įvairovę bei diversifikaciją? :)))))))))) -

yel“l“ow submarine to 95. adminas jonas2020-08-10 18:04

patrydiotai įsivaizduoja tuo būdu reiškią panieką tam “sovietizmui“ :))) - o iš esmės rodo tik savo idiotizmą ir dvasinį skurdą, nes absoliuti dauguma tos “sovietinės“ realybės neigiamų niuansų priklausė visų pirma nuo jų pačių, t.y. dabartinių beretinių “teisuolių“ - tada gyvenusių, dirbusių, vadovavusių, siekusių karjeros, turtų, privelegijų ir t.t., ir t.t.

adminas jonas2020-08-10 17:51

o kur terminas ''tarybinis'' ?( beje- lietuviškas, o ne rusiškas''sovietinis'') Beje, man labai įdomu, kodėl ''patriotams'' labiau patinka būtent rusiškas vatiantas?

Romas2020-08-08 16:44

Kai girdziu zodi "Sovietinis", suprantu - su tokiais zmonemis nera apie ka kalbeti. Tamsus ir neispruse, perdetas nepilnavertiskumo kompleksas. Tokie daznai yra banalus provokatoriai.

Eikit jūs visi2020-08-08 16:34

Sovietinė mokykla buvo tokia pati kaip ir visas gyvenimas tuo metu. Baisu, baisu ir dar kartą baisu.

Teta2020-08-05 16:41

Sovietinę mokyklą prisimenu dvejopai. Pirmiausia gerai. Turėjom nuostabių mokytojų, kurie nebuvo ideologizuoti. Deja, tokie mokytojai neprasigyveno, neiškilo, ne vienas senatvę pasitiko skurde. Buvo ir kitokių mokytojų, tokių, kurie buvo be galo griežti, bet patys nemokėjo savo dėstomo dalyko, kurie mus muštravo, tyčiojosi. Tai buvo partiniai snukiai. Jie vaikus žalojo, o ne ugdė. Bet užtat jie greitai pakilo karjeros laiptais. Kas mokyklų direktoriais paliko, kas pavaduotojais, kas ministerijos klierikais, kas išėjo į egzaminų centrus, kas į miesto tarybas pateko. Sakykite ką norite, bet sovietinė mokykla buvo nekas.

90-am2020-08-03 22:08

Ar bent jau straipsnį skaitėte? Darbas yra viena, tačiau beprasmiškas darbas yra visai kas kita. Parašyta, kad liepė ne šiaip akmenis nuo lauko surinkti, o surinktus pernešinėti į kitą vietą. Ir tik todėl, kad auklėtoja buvo psichikos ligonis. Paskaitykit visąciklą, ten apie ją daug autorė prirašė visko. O tarybiniai laikai prie to, kad tada galėjo mokykloje ir psichai dirbti - pakakdavo lojalumo santvarkai.

S2020-08-01 01:51

Beje, Aukstaitijoje...pries ariant laukus , tikrai reikedavo nurinkti akmenis ir nemazus... Bet prie ko cia tarybiniai laikai. ? ;)) DAR kai buvo inkvizicija... Reikedavo MALKU !!!!

S2020-08-01 01:48

O sendien gali paduoti SAVO tevus i teisma, jeigu jie papradys isplauti indus.... ar isnesti siuksles..... LAUKIAMA IKI PILNAMETYSTES BE JOKIU PAREIGU, KAD KADA SUEIS 18 METU, IS KART ANT KITOS DIENOS JIS TIKRAI iskarto VYGDYS VISAS SAVO PAREIGAS :). ;))

zemaitis2020-07-30 17:52

paskaicius tokius straipsnius ir komentarus,susidaro ispudis ,kad valstybej veikia debilu kalve,tokiu briedu dar neteko skaityt,nors man 67 metai ir mokiaus tais anot ju blogais laikais,taciau nesupratau ,ar cia debylai raso,ar tie rasineliai debylams

to nika2020-07-24 14:10

O iš kur jūs žinote, gal Rouge yra ne nikas, ne "šaukinys", o tiesiog žmogaus pavardė? Lietuviškų pavardžių irgi būna tokių, kad net gyvuliui neduotum tokio vardo, pavyzdžiui, Pimputienė, Grybienė, Kiaušinienė, Varputytė, Subinaitė ir kt.

nika2020-07-24 00:20

Edita Rouge-kur jinai mokės kad rašo nesąmones ir ko norėt iš tokių asabų kurios atsisako net išskirtinės lietuviškos pavardes.Aš tokiu šaukiniu nevadinčiau net šuns.

Nesistebėkite2020-07-13 18:16

Taip, taip. Sovietmėšlio laikais net už tai, kad vyras susirado kitą moterį, galėjo svarstyti. Raganų inkvizicija. O mokykla buvo tos iškreiptos visuomenės atspidys.

Lygiava2020-07-13 18:14

Ta lygiava tikrai buvo, bet ne tokia, kaip mes dabar suprantame mes. Lygesni už lygius buvo tie, kurie gebėjo labai nusižeminti, atsisakyti savęs, klausyti kvailesnių už save ir atsižadėjus savęs gyventi taip, kaip tau pasakyta, kad ir kaip absurdiškai tai atrodė. Net nomenklatūrininkai, kurie buvo aprūpinti, turėjo drebėti iš baimės, kad pavyzdžiui, su moterimis kur nepagautų, nes draugiškas teismas štai ims ir nuspręs, kad atimti namus, mašinas, pareigas. Nes privačios nuosavybės nebuvo. Viską raudonieji dauniukai galėjo atimti.

Vėjas2020-07-13 16:30

leiskite nusijuokti jums į jūsų išsižiojusius veidelius :D lyviavos jiems mat sovietmečiu nebuvo, naivūs naivučiukai :D

yel“l“ow submarine apie 81. Eilinis bajeris, kai2020-07-13 04:57

na štai ir dar vienas “gabus“ ir “talentingas“ veršis, besididžiuojantis savo kuklia smegenine, beveikiančia išimtinai pagal liberastinį-beretinį šabloną , ir turintis monochrominius veizolus :)))) - tam klounui implantavo “aksiomą“ , jog alternatyva ekonominiam ir politiniam liberastizmui yra “sovietinė lygiava“, kuri iš esmės jokia lygiava net nebuvo, - ir ta debili papūga dabar kartos tą kliedesį apie “lygiavą“ visą likusį gyvenimą :)))))

Eilinis bajeris, kai2020-07-12 18:22

Vatnikai, trokštantys lygiavos, nes yra negabūs, neverslūs ir tinginiai, verslininkus vadina žulikais ir spekuliantais. Negana to, tokie runkeliai, yra davatkiškų pažiūrų, nori kažkam keliaklupsčiauti ir pataikauti. Tokiems sovietmetis - pats tas.

yel“l“ow submarine to 77. Gintas2020-07-12 03:41

iš tikro vienam procentui gudrašiknių ir tiesiog plėšikų ar mafijos, priklauso ne 50, o nuo 90 iki 97 proc. pasaulio turtų :) - ir tai didžiulis liberastinių patrydiotinių ir beretinių veršių džiaugsmas :)))) - tie klounai garantuotai įsitikinę, jog tai tobuliausia, ką galėjo sukurti žmonija :)

yel“l“ow submarine2020-07-12 03:30

cenzūralebnikų = na chlebnikų :)))

yel“l“ow submarine to 74. To 73 Gintui2020-07-12 03:25

tamsta demonstruoji esąs tipišku ir ilgamečiu liberastinės smegenų plovyklos klientu :))) - šiaip jau, vertinamas darbo/kūrybos produktas bei jo svarba visuomenei ar konkrečiam vartotojui , - o ne talentas :) - jei prisiminti tamstos minėtus “talentus“, tai tokių restorano dainorėlių visais laikais pilni pakampiai :)- sakau būtent taip, nes muzikoj nesu klevas - tik ne visiems pasiseka (dėl įvairiausių priežasčių, bet ne dėl talento trūkumo) tapti labiau žinomais :) - ir manau, tie, tamstos minėti, tikrai buvo vertinami adekvačiai ! - nes jų darbas tikrai ne svarbesnis ir ne sunkesnis , ir nereikalaujantis ypatingų žinių ar super talento, lyginant su chirurgais, inžinieriais, stambių įmonių vadovais, ir begale kitų svarbių profesijų bei atsakingų pareigų darbuotojais :) - čia tik liberastinio nukvakimo nuopelnas, kai iš šoubizo ar sporto veikėjų, visokiausio piaro ir reklamos (makaronų) būdu padaromos superžvaigždės, kad veršiai turėtų kam melstis ir leisti savo pinigus, laikydami tuos stabukus vos ne dievais ir kraudami jiems limonus už iš esmės elementarų darbą :)))) - ir tai tiesiog super biznis, dažniausiai turintis su realiu talentu mažai ką bendro, tačiau leidžiantis hiper uždarbiauti visai bandai tas “žvaigždes“ aplipusių “nachlebnikų“ :)))) - o jei tamstai patinka, kai spekuliantai , naudodamiesi kiekvienu rinkos krustelėjimu, daro tamstos kišenę, tai man tamstos tiesiog gaila ... , - bet tokia jau gamta ... , - veršiams - veršių dalia ir veršiškas gyvenimas :)))))

Gintas2020-07-12 01:53

Matome kur spekuliantai mus atvedė! Kai 1 proc pasaulio elito priklauso 50 proc pasaulio, kai pvz jei visas pasaulis norėtų vartoti tiek, kiek jav reiktų 5 Žemių! Matai komunizme viskas atiteko valstybei, taip, valstybei, o už gerą darbą žmogus turėjo butą, sodą ir atostogas. O kas svarbiausia, gerbė žmogaus darbą. Dabartinis kastinis požiūris į profesijas yra darbo žmonių skaldimas! Kai kokiam direktoriukui garbė neleidžia paduoti rankos valytojai, tai apie kokią sveiką visuomenę galima kalbėti. Talentingi labai vargo? Kaip kas! Viskas priklauso nuo žmogaus moralinių principų!

Piksius2020-07-11 22:02

Gal kažkur taip buvo, bet tikrai ne čia. Dabar geras palyginimas su antveidžiais. Net neidelizuojant laikotarpio kuriame augau aš, neturintis kito palyginimo, jaučiuosi "padarytas" visom prasmėm.

Ir dar Gintui2020-07-11 21:30

Daug kas būtų mokėję prasisukti, Vakarų pasaulyje daug ką parduoti, bet tai padarydavo vienetai, nes sovietinė mokykla mokė, jog "spekuliavimas" yra kriminalinis husikaltimas ir apie jokį verslumą nemokė.

To 73 Gintui2020-07-11 21:28

Taip, Vakarų pasaulis menininkų darbus graibstė kaip auksą, bet visas užmokestis atitekdavo valstybei, o ne žmogui. Jei Ščiukaitė, Miščiukaitė, Povilaitis būtų gyvenę Vakarų pasaulyje, jie iš savo talento būtų prasigyvenę. O gyveno lygiavoje, nieko jiems naudos už tą talentą.

Gintas2020-07-11 02:15

Nėra ką daug ir pasakyti užtenka palyginti sugebėjimus žmonių baigusių tą tarybinę mokyklą ir dabartinius. Penkių sakinių pasakyti negali, o apie kažkokias žinias iš viso galima pamiršti. Tarybinę mokyklą baigęs žmogus turėjo ir teises vairuoti mašiną, ir buvo pasiruošęs dirbti. Čia blogai kad žmogus buvo pratinamas prie darbo? Kolektyvizmas blogai? Tapinukams ir kitiems kelnių trynejams buvo blogai, nes reikėjo dirbti! Už talentą niekas nemokėjo, nu nu, Vakarų pasaulis graibste kaip auksą!

yel“l“ow submarine apie 71. Oje2020-07-10 23:18

mokiausi toj “sovietmečio“ mokykloj, ir pažįstu daugybę, besimokiusių kitose panašiose :))) -, žo “šiokią tokią“ patirtį bei informaciją apie tai turiu :))))))))))) - ir galiu pasakyti tik tiek : šitas idiotas garantuotai mokykliniu laikotarpiu buvo tinginys arba tiesiog šiaip “perestukinas“ dėl kompanijos ,ar , mažų mažiausiai, defektuotų tėvelių sūnelis su išbalansuotom` ambicijom` :) - ir greičiausiai dar turėjo įgimtų felerių :) - kurie akivaizdūs po šiai dienai, praėjus dešimtims metų :)))))

Oje2020-07-10 22:43

Puikiai prisimenu sovietmetį, jo mokyklą. Labiau nelogiškos santvarkos būti negali. Lygiava, nurodymai iš aukščiau, kolektyvizmai, individualybės niveliavimai. Baisiausia, kad už darbą, už talentą tau mokės kaip visiems. Žiedai tarp žiedų autoriui, fotografui nesumokėjo, dar jam ir pasakė, tai tu tarybinis žmogus ar ne.

yel“l“ow submarine to 69. Jei labiau įsigilinsi2020-07-09 21:52

tamsta pagal savo bukumą nespręsk apie visus :))) - nieko nėr “gudriau“, kaip lyginti šaltą su mediniu, arba saldų su kvailu :) - tamsta puikiai nukliedėjai, lygindamas mažamečių vaikų pasaulėjautą , ir suaugusius, visko mačiusius žmones, kurie puikiai prisimena tą mokyklą, gali palyginti su dabartiniu švietimo balaganu, ir sugeba atrinkti kas , kodėl ir kokių velnių dabar piešia tą mokyklą klaikiom spalvom :)

Jei labiau įsigilinsi2020-07-09 21:21

Suprasi, jog sovietmečio mokyklą kai kas prisimena su rožiniais akiniais tik todėl, kad dar buvo vaikas. Žinau vieną mažametę mergaitę, kurios tėtis mirė. Matė daug ateinančių žmonių, tad strikinėjo, šokinėjo ir sakė, o tu žinai, mano tėtis mirė. Jai atrodė, kad tai koks balius, šventė. Daug žmonių, gėlės. Ir čia panašiai.

Antanas2020-07-05 01:36

Is tiesu pagalvojus as nematau ir nemaciau jokio absoliuciai blogio nei vienam minetam pastebejime. Ardem dejom automatus, vaziavom i karines stovyklas, pionieriu stovyklas. As duodu galva padeti kad kas ten buvo - niekada su sypsena ne pamirs ko buve nutike. Dedovscina?.... Aisku vyresni skriausdavo jaunesnius. Buvo ir tokiu atveju, bet nepiekim mokyklos kaip kalejimo, nes tai buvo mieko panasaus. Buvo idomu, linksma ir visada labai darbinga. Taciau jeio pradetume kalbeti apie siandienine mokykla.... Tada butu ilgas sarasas tokio slamsto kad jokiame kosmare tuo metu susapnave ne butum.

Tiesa2020-06-30 18:10

Straipsnyje šiame ir kituose straipsniuose iš tos pačios temos parašyta tikra tiesa, bet pernelyg švelniai, buvo kur kas blogiau. Visa laimė, kad buvo daug gerų mokytojų, jie dangstė mokinius ir gelbėjo juos nuo represijų, smurto. Kiekvienoje mokykloje buvo infiltruoti bent keli mokytojai iš KGB, jie ir pasistengdavo, kad vyrautų mokyklose nenormali atmosfera.

anksčiau...2020-06-30 02:40

Už stipendiją 40 rub. studijuodamas nuomavausi kambarį, nusipirkdavau kokį rūbelį , pragyventi padėdavo tėveliai, bet nebuvo ypatingo vargo išlaikyti ne per daug įnoringą studentą. Nebuvo jokios minties už mokslą dar ir mokėti; todėl galėjo mokytis bet kas, ar kaimo vaikas, ar miestietis, kaip jau tie tėvai begyveno. O dabar....

Na2020-06-21 16:34

Didesnių nesąmonių neteko skaityti. LTSR mokyklas lyginti su dabartinėmis, kuriose sugriautas vaikų lavinimas, suklastota istorija, propaganda ir zombinimas, net prasmės nėra, baigdami gimnazijas nieko nemoka, nei kalbų, nei matematikos, gamtos mokslų, o nuotolinis mokslas - tai tolygu būti bemoksliui. Kaip amerikoje, baigę koledžą prilygsta LTSR 6-7 klases mokiniui pagal žinias. Gėda skaityti tokį makaroninią rašliavą.

Žemaitis2020-06-15 21:23

Gerai, kad pajuokavot, nes tokia Edita Rouge taip rašinėja visą laiką.

ir ne gėda2020-06-15 02:30

tokias nesąmones rašinėti, nors už tai ir moka?

yel“l“ow submarine2020-06-09 19:26

:)))))) - “Sovietmečiu mokiniai būdavo verčiami nešioti akmenis iš vienos krūvos į kitą “ :D - o beretmečiu/pindomečiu mokiniai ir net “solidūs“ dėdės bei tetos, kilnoja “akmenis“ “gymuose aukštyn-žemyn, stumdo juos kairėn-dešinėn, pirmyn-atgal ir dar visaip kitaip :)) - bet čia tai dar nieko :) - komedija tame, kad jie už tą savo krušimąsi dar ir susimoka babkes, užkaltas kitokio krušimosi metu :))))))))))

buvusi moksleivė2020-05-30 19:26

Šlykštu skaityti tokias nesąmones. Tokios mokyklos kokią baigiau 1972 dabar nėra. tai buvo normali rajono kaimo mokykla. joje dirbo puikūs mokytojai, vadovavo puikus direktorius. Jokių nesąmonių apie kurias čia svaičioja kažkokia žinovė, nebuvo. O mokėmės visko ir visus dalykus dėstė normalūs ir gerbiami mokytojai. Mokėmės dalykų kurie lydi ir šiandien. išmokome pagarbos vyresniam. Visada žinojom kad į autobusą pirmiausia turi įlipti vyresni žmonės o po to moksleiviai. Mokėjom užleisti vietą vyresniam. dar daugybę dalykų galima būtų pasakoti, bet daug laiko reikėtų. O kažkokia nesusipratėlė turėtų rausti iš gėdos tokias nesąmones paistydama

Jsjs2020-05-21 11:17

O aš atsimenu kad ir į kailį gaudavom mokykloi,visas komunistinės skiepytis nesamones,mokytojas buvo visada teisus(na kaip klientai dabar). Žodžiu tų laikų mokykla sendieniniai vaikai laikytų lagerių.Aciu deivių,komunizmas zlugo

lietuvis2020-05-19 13:16

kas cia toks klaidina zmones tai melas

Tokios2020-05-08 15:01

nesąmonės dar neteko skaityti. Kas toks nusivapėjo, nepasirašė. Kad žąsele neklaužados ėjo, ne naujiena, bet kad susapnuotą briedą paskleistų kaip buvusią tiesą, net nejuokinga. O gal raštininkas buvo vienas iš neaukl ė jamu

Apie tuometinių moksleivių aprangą2020-05-08 01:35

Straipsnio nuotraukoje pavaizduoti rusakalbių mokyklos mokiniai. Jie nuo lietuvių moksleivių skirdavosi savo baltomis prijuostėmis. Labai pagirtina, kad moksleiviai mokyklose vilkėjo mokyklines uniformas. Mergaitės vilkėjo rudomis vilnonėmis plisuotomis/klostytomis uniforminėmis suknelėmis su juodos spalvos sintetinėmis plisuotomis/klostytomis prijuostėmis. Jos visos puošdavosi baltomis apykaklėmis. Ir tik šioje srityje mergaitės galėdavo pasivaržyti tarpusavyje. Jų apykaklės buvo įvairios: drobinės, satininės, šilkinės, nertos, apnertos, netgi... plastikinės. Berniukams užteko, kad jie dėvėtų tvarkingais vienspalviais kostiumais ir marškiniais. Ir tais laikais buvo skurdžiau gyvenančių mokinių, tačiau mokyklinės uniformos visus suniveliuodavo, ir mokiniai buvo vertinami tik pagal savo žinių lygį. Tai labai pagirtina. Todėl nebuvo patyčių ir nesijautė socialinės nelygybės, kuri, ne paslaptis, buvo ir tuomet, nors nebuvo taip aiškiai pabrėžiama kaip dabar. Išoriškai visi buvome lygūs. Be jokių iššaukiančių miniakų, manikiūrų, makiažų, bižuterijos ar aukštakulnių. Baisu net pagalvoti, kokios reakcijos tuomet mokykloje būtų sulaukusi tokia iššaukianti mokinės apranga, kokią šiandien sau leidžia dėvėti kai kurios dabartinės moksleivės. Tuomet tokiai "stiliagai" būtų garantuota pati gėdingiausia vieta satyriniame mokyklos sienlaikraštyje, tėvų iškvietimas pas direktorių su galimu mokinės pašalinimu iš mokyklos. Buvome kuklūs savo išore, bet turtingi savo žinių bagažu ir vidiniu pasauliu. Ačiū mūsų Mokytojams, kad išugdė mus pilnaverčiais žmonėmis.

Antanas2020-05-07 23:38

Puiku 53. Mokydamasis vidurinėje mokykloje nuo 9 klasės turėjome gamybinį mokymą. Per tris metus mus paruošė kvalifikuotais staliais ir tekintojais. Šeštadienį pamokų nebūdavo. Buvo gamybinis mokymas. Vieną šeštadienį teorija, kitą praktika įmonėse. Vasarą mus mielai pasilikdavo dirbti kaip darbininkus. Pasilikdavome dirbti du mėnesius o rugpjūtį atostogaudavome. Pinigų užteko kostiumui, knygoms ir dar likdavo. Mergaitės buvo siuvėjos ir mezgėjos. Su vidurinio mokslo atestato įteikimu gavome ir aukštos kategorijos staliaus arba tekintojo atestatą. Taip buvome visapusiškai paruošti tolimesniam gyvenimui. Susitinkame klasės draugai kasmet mokykloje. Kai kurių klasiokų vaikai "maištauja" Seime, nes jie ne globalistai.

Melui ribų nebėra2020-05-07 23:18

Mokyklose būdavo šokiai, apie girtus mokinius net minties nebūdavo. Vakarais klasiokai vaikščiodavome, užpuolikų nebijodavome, buvome saugūs. Mokytojai mūsų jau baigia išmirti, mes, jau patys būdami seni, visada juos išlydime. Gerbiame ir mylime savo mokytojus. Dabar -,,pedagogai", o buvo-,,mokytojai".

Papildymas2020-05-07 23:15

Tarybinėje mokykloje mergaitėms buvo dėstoma NAMŲ RUOŠA. Taip kad pabaigusios vidurinę, visos mergaitės mokėdavo gaminti valgį, tvarkyti namus, įgydavo siuvimo, mezgimo, nėrimo vąšeliu pradmenis. O kitos net ir savo darbų parodas surengdavo. Vyresnėse klasėse buvo galima išmokti vairuoti automobilį. Taip kad baigus mokyklą jau nereikėjo lankyti vairavimo kursų. Mokykloje veikė literatų, skaitovų/dramos, turistų, fotografų, meno būreliai. Apie chorą jau nekalbu. Mokiniai galėjo lankyti baseiną, treniruotis įv. sporto šakose, žiemą mokyklos kieme išliedavo ledą, ir berniukai žaisdavo ledo ritulį. Ir viskas dykai. Tik neprisimenu, ar nors kartą už tai savo Mokyklai pasakėme AČIŪ :(

A K 4 72020-05-07 15:08

Soro šiniai del fio idio tai galvoja, kad jau visi kurie mokėsi tarybinėse mokyklose jau mirę arba praradę atmintį. Analikai... Manau, kad išmokti išardyti/surinkti kalašnikovą yra kur kas prasmingiau, nei mokytis masturbuotis nuo 4 metų.

Mantas2020-05-07 14:19

Straipsnis visiškas melas išskyrus tai kad mokiniai buvo mokomi išardyt ir surinkti kalašnikovą. Tai buvo labai įdomu ir paprasta, netrukdavo nė minutės

Antanas2020-05-07 03:40

Kadangi dar vis apie akmenų melą mokyklose primenama, tai prisiminė ir kelionės autostopu. Galėjai keliauti be pinigų,tik reikėdavo užregistruoti knygelę kad ir ne komjaunuolis komjaunimo komitete. Tai manau jiems kaip ataskaita už jaunimo užimtumą. Vairuotojai sustodavo, paslaugūs ir mandagūs, palapines galėjai pasistatyti be baimės, kad apiplėš ir nužudys. Kalnų gyventojams padėdavome, susinešti šieną ožkoms, asilams. Jie mielai bendraudavo su mumis iš Pabaltijo. Labai gerbė mus iš Lietuvos Armėnai sakydami, kad mes vakariečiai kultūringesni. Tai nostalgija to meto tėvų auklėjimo, kad jie buvo ramūs dėl savo jaunimo ir vaikai tėvams didelių rūpesčių dėl narkotikų, alkoholio nekėlė ir merginų kastuvais neužmušinėjo ir mergaitės draugių nepjaustydavo. Va šitos žmogiškumo nostalgijos ilgiuosi ir maniau kad apginta Laisvė greitai padės išsivalyti ir nuo ideologinio tarybinio melo mėšlo.

Toto 2 482020-05-07 01:00

Stipendija buvo 40 rub.

Romas > 48. Romui2020-05-07 00:44

Butent apie tai ir kalba, nors pas visus mus buvo skirtingos situacijos. Ne vaikystes ir jaunystes nostalgijoje yra esme, nes mano teiginys buvo tame, kad amzius tas pats, skiriasi tik laikotarpis - iki 1990 ar iki 2020. Iki 1990 buvo visiskai kita atmosfera, mes buvome zymiai laisvesni, musu pasauleziura buvo susiformavusi, mes zymiai anksciau subresdavome. Gyventi buvo idomiau ir saugiau. Zmones buvo visiskai kiti, o aplinka yra vienas is svarbiausiu faktoriu savijautos atzvilgiu. Tarybiniais metais manes visiskai neviliojo gyvenimas Vakaruose, nes as neblogai ji pazinojau. Gyvenau Vakaru Europoje dar iki TSRS griuties. Tada Vakaru Europa pergyveno savo "auksini" amziu, nors sunkumu ten pakako. Siuo metu Vakaru Europa labai pasikeite, tapo visisku "savartynu", kuriami yra islikusiu "oaziu", bet ir jos bus sunaikintos. Jums gal sunkoka tai suprasti, nes negalite lyginti, bet manau pastebejote net tuos paskutinius 20 metu, kaip keiciasi Europa.

Romui2020-05-06 23:21

Uzkibau uz jusu minties, kuri laika pasirinktut, ar 1960-1990 m. ar 1990-2020m.? Pasirinkciau iki 1990uju. Gal todel, kad jaunyste, begalinis idealizmas ir visiskai kitos vertybes, negu dabar. Buvo perskaitytos visos zymiausios pasaulio knygos. Kas dabar skaitytu - "Kafkos procesa", "stiklo karoliuku zaidima", "Zaidziame klases"...? Muzika, taip pat buvo geriausia - "Pink floyd", Dz. Hendriksas, "Led Zepelin" ... Vieno, ko truko - kelioniu i kitas salis. Bet, kadangi 30 rubliu buvo stipendija, dar teveliai dadedavo ir visa vasara keliones - dazniausiai autostopu iki Krymo, Gyvenimas menesi prie pat juodosios juros, tik su miegmaisiu. O kur dar keliones i Altaju, Kamciatka. Kas dabar gali vaziuot autostopu? Viskas pasikeite. Neliko jokiu filosofavimu, dvasiniu ieskojimu, jokio maistavimo, jokio idealizmo, tik patiklumas, nuolankumas, ir piniginiai rupesciai - cia apie jaunima. Neliko to atradimo dziaugso, savos patirties.

aAlgirdas - (45)2020-05-06 20:59

galiu dar kartą patvirtinti -- minimas straipsnis yra tikras MELAS. Aš mokiausi vienoje iš nepažangiausių (elgesio požiūriu Vilniaus mokykloje 1951-1962 metais. Vienintelė tiesa -tai karino mokymo pamokose buvo supažindinama su karabinais (dėl automato neprisimenu). Visa kita --- autorės pasakos. Laikykite mane kvailiu, baigusiu aukštąją ir apsiginusiu technikos mokslu disertaciją.

V. Ladas2020-05-06 18:13

Jei turiu ką gero prisiminti, tai savo tarybinę mokyklą. Baigiau jas tris. Atskirai pradinę, septynmetę ir vidurinę, vis kitoje vietovėje. Labiausiai vertinu vidurinę mokyklą. Kada jau šiais laikais įvyko jos jubiliejus, tai susirinko pilnutėlė didžiulė jos sporto salė. Mačiau pažįstamų žmonių nuo pat pirmos pokario laidos. Labai džiaugiuosi, kad jos dar neuždarė, kaip dviejų pirmųjų. Kas nori šmeižti "sovietmetį", tegu palaukia dar kokį dešimtmetį, kol išeisime mes, gimę, gyvenę, mokęsi, ir Tarybinėje kariuomenėje, kam buvo lemta, tarnavę. Mes savomis akimis matėme, savo kailiu patyrėme, kas tada vyko, ir kas dabar vyksta. Tai, kas rašoma publikacijoje, - melas. Kam jo reikia, net nesuprantu...

>44. aAlgirdas2020-05-06 17:29

jei jusu nuomone DELFI platina mela, tai jus arba kvailys, arba mylite russofasista putina. o gal uz pinigus dirbate kremliui?

aAlgirdas2020-05-06 15:42

nesuprantu kodėl ekspertai platina tokį akivaizdų melą apie tarybinę mokyklą

Po pamokų vaikai2020-05-06 15:23

galėdavo būti prailgintose grupėse. Vaikai ruošdavo pamokas, mokytojas jiems padėdavo, užsiimdavo vaikais..

Melas visiskas2020-05-06 15:19

Kaip gera prisiminti tarybinę mokyklą, o jau kaip gerbdavom mokytojus,tai dabartiniams tik pavydėti.Akmenu nenesiojom, bausmių nebuvo,nebent tėvus kviesdavo į mokyklą,jei su mokiniu būdavo problemų, būreliai nekainavo.

piktas pensininkas2020-05-06 13:34

Tam 36. Antanas. Atsiprašau, komunistu aš nebuvau. Esu piktas, kad buvau priverstas užsirašyti į komjaunuolius, esu labai piktas, kad buvau žiauriai apgautas. Savo laiku gavau iš karinio komisariato šaukimą į 180 parų truksiančius mokymus, žodžiu - pusę metų būsiu ,,partizanas''. Taigi, dviem autobusais mus nuvežė į Rygą, įsodino į karinį lėktuvą ir pirmyn su daina, ogi kur? , ogi į ČERNOBYLĮ!!! į patį pragarą, šalinti avarijos padarinių. Ten mes vadinomės likvidatoriais ,,savanoriais''. Po 2 mėn. apdovanotas radiacijos doze, grįžau namo, dainuot jau nesinorėjo. Didelis AČIŪ partijai ir vyriausybei už sugadintą gyvenimą.

Tų laikų mokinė2020-05-06 03:50

Dievaži, tokių nesąmonių dar nebuvau girdėjusi: akmenis nešiojo. Na nenešiojom jokių akmenų ir tikrai mokytojams buvo daug didesnė pagarbair mokinių išsišokėlių tikrai mažiau buvo.....

babute2020-05-06 02:04

prisimenu kai per darbu pamokas mus ismoke visko: siuvineti , megzti, gaminti valgyti ,ptiziureti augalus(mokykla turejo darza). Tai dabar neturiu jokiu problemu seimyniniame gyvenime. Aciu tiems mokytojams.O ka dabar moka jaunosios paneles?Maigyti telefona,dazyti nagucius ir jieskoti turtingo vyro kad pasamdytu tarnaite.

ilgai juokiausi.....2020-05-06 00:49

ilgai,skaniai ir is dusios...kam toki brieda ozynas tikisi prakisti ?

SS2020-05-05 23:05

Landsbergizmas yra Lietuvos grėsmė. Kur žiūri Nausėda su VSD?

Antanas2020-05-05 22:53

Antanas - "piktam pensininkui" taiklus pastebėjimas. Tarnavome du labai panašūs lietuviai, kad karininkai dažnai mus suklaidindavo. Baigiant tarnybą, kadangi lietuviai, bent mano aplinkoje visu kuo šluostė nosis rusiokams, ypatingai maskviškiams, tai aš išgirdau, kad už gerą tarnybą mane rekomenduoja į komunistų partiją? Kadangi aš paprieštaravau, tai viską perrašė ant mano panašaus draugo. Jis sutiko. Tai va, kaip tamsta rašote, kad tapote komunistu kariuomenėje, tai taip ir mano draugas išvažiavo namo kaip komunistas ir manau gavo kolūkio pirmininko ar tarybinio ūkio direktoriaus pareigas. O paskui į Sąjūdį į Seimą na ir turime ką turime.

francuz2020-05-05 22:47

Jau tie liberastai-dermokratai visai nusivažiavo... Nors po švietimo reformų bei nuotolinių mokslų, jaunuoliams galima aiškint bet ką nes mąstymo - nulis...

Antanas2020-05-05 22:44

Antanas - Romui. Mokykloje turėjome vadovėlius "IKI ŠAUKIANČIOJO VADOVAS" Vertimas pažodinis . Kariniam mokslui mus mokė pats mokyklos direktorius. Tai moksleiviams patikdavo, nes dažnai būdavo įvairūs užsiėmimai lauke. Bet mes kaip vaikai kartais pabėgdavome iš pamokų, iššokdavome pro langą. Dabar matėme, kad mokytojai bėga iš klasių, barikaduojasi, lipa per langus. Sistema apsivertė ir vaikai mokosi kaip laikytis patyčių taisyklių. Klaidų neišvengiama, bet taip meluoti jaunai kartai ko nebuvo, tai labai labai blogai. Tokio melo viešai skelbti negalima.

Vytas2020-05-05 22:30

Kas mena tarybinius laikus, tas savo vaokams ir anūkams pasakys,kad visa tai "briedas" žmogaus, kuris tų laikų nematė ir mokyklose nesimokė. Tik vieną galiu pasakyti, anais, tarybiniais laikais, mokiniai prieš mokytoją tikrai rankos nekėlė. Todėl, kad pirmoje eilėje buvo PAREIGOS, o ne TEISĖS, kaip yra šiandien.

Trigrašis >31.Gėda2020-05-05 22:29

Būkit malonus,papirasčiau paaiškinkit,kas ta "pidrali demokratija".

Gėda2020-05-05 22:05

Lietuvoje dabar egzistuoja taip pat žiauri bausmė: mokinį nuogu užpakaliu sodina ant skruzdėlino. Va tau belaisvė ir pidrali demokratija

nika2020-05-05 22:00

Su tevais 7 metus buvau tremtyje Krasnojarsko kraste ir ten mokiausi vidurineje mokykloje bet tokios tvarkos tikrai nebuvo nereikejo plytu nesioti , cia eiliniai psichiskai nenormaliu konservu kliedesiai.9-11 klases mokiausi Lietuvoje tai rudeni reikedavo kasti bulves kolukyje bet niekas is to tragedijos nedare ir visiems kartu budavo visai smagu.Nedarykit baubo kurio nebuvo.

Trigrašis2020-05-05 21:55

Aš darkartą pasikartosiu.Brangūs vyrai ir moterys,kuriems šiuo metu 30 - 40 metų.Pagalvokite,kas tuo metu mokyklose dirbo;tai Jūsų seneliai,tėvai,močiutęs ir mamos..Paklauskit jų,ar iš tikro jie buvo sadistai?Ar tikrai tyčiojosi iš vaikų?

Jade2020-05-05 21:41

Tarybu Sajungos laikas, as sodinau miska ir tuo diziuojuosi.

SS2020-05-05 21:37

Kas tarybiniu laiku mokėsi? Landsbergis, Grybauskaitė, Juknevičienė.... visa landsbergizmo agitatorių banda mokėsi tuo laiku. Tai prašau sukonkretinti kuris iš jų mokykloje jautėsi kaip kalėjime? Propaganda skirta hjauniesiems landsbergiukams-de.b.iliukams. Ar jaučia landsbergistai atsakomybę už jaunosos kartos durninimą? Kur Nausėda, VSD žiūri? Juk tai atvira grėsmė.

Gintas2020-05-05 21:13

Hitleriaus palikuonys negali atleisti už Tarybų sąjungos tautų ir Stalino pergalę, todėl nuo 1991, kai Liūtas mirė ėmė jį spardyti.

Romas > 22. Bleka2020-05-05 20:13

Visiskai sutinku - privalome valdyti save patys, privalome moketis valdyti, privalome troksti savivaldos ir suvereniteto. Bet... tam kad valdyti save, reikalingas begalinis savigarbos jausmas. Tam kad pasiekti auksto lygio savigarbos jausma, pradziai reikia ismokti gerbti savo praeiti, kokia ji bebutu. Gerbti savo kaimynus, nepaisant ju neigiamu savybiu, nes mes, lietuviai ir ne angelai. Gal, kai viso to ismoksime, galesime galu gale pagalvoti ir apie savivalda? Buti amzina kolonija, savigarba neleis.

piktas pensininkas2020-05-05 18:05

Tam > 13. Antanas. Baigiau vidurinę nebūdamas spaliuku - lenino anūku, baigiau vidurinę nebūdamas pionierium - lenino kalnierium, baigiau vidurinę nebūdamas komjaunuoliu - lenino spartuoliu. Tarnaudamas tarybinėje armijoje, priešlėktuvinėje gynyboje (trečias Maskvos gynybinis ruožas ПВО) vistiek buvau priverstas įstoti į KAMSAmolus.

Trigrašis > 17.Romui2020-05-05 18:00

Aš irgi,tarybinės ir dar internetinės mokyklos auklėtinis. Ir visiškai pritariu Jūsų komentarui,o šio straipsnio autoriui turėtų būti keliamia baudžiamoji byla už šmeižtą. Turėtų būti nesvarbu,ar tai apie Tarybinę valdžią,ar Tarybinę mokyklą,Tarybinę armiją,-vistiek,jei tai yra specialiai meluojama,šmeižiama,piktadarys turi atsakyti už šmeižtą. Juo labiau,kiek dabar Lietuvoje tų,25-35 metų jaunuolių. Ir po tokio melagingo straipsnio,kokią jie turi susidaryti nuomonę,ne apie santvarką,bet apie mokytojus,apie pačius mokinius? Betgi,tai jų pačių tėvai,dėdės,tetos. O jie ,pasirodo,buvo sadistai,tyčiojosi iš vaikų.

Bleka2020-05-05 17:46

1.Buvo ,bus...Lietuviai privalome patys greiciau Valdyti save ,savo Tauta!Sugalvoja krizes virusus ir:Pasaulis, kaip Koncentracijos stovykla!Eikime greiciau is ES ir NATO...Sprendzia ,kaip gyvensime po pandemijos,o man geriau,kaip po ES griuties!

Deja,2020-05-05 17:41

po 1991-ju beveik viskas BUVO SUGRIAUTA, ISVOGTA, ISPARDUOTA UZSIENIECIAMS (neretai uz 1 Lt)… VISAI TAI IR IŠTAMPĖ AMB-AI ir TĖTUŠIO pakalikai. Jus dabar i mokyklas, darbovietes, parduotuves vaikstote TSRS gatvemis, TSRS tiltais, elektra gaunate is TSRS tinklu, elektriniu, transformatoriniu, sildyma gaunate is tu laiku silumos tinklu, masinomis vaziuojate TSRS keliais, gydotes TSRS pastatytose lygoninese, poliklinikose, mokotes TSRS pastatytose mokyklose ir universitetuose, skraidote is TSRS pastatytu oro uostu, vaziuojate is TSRS pastatytu autobusu stociu, plaukiate is TSRS pastatyto Klaipedos uosto... Apsidairykit aplinkui – viskas, ko “demokratai” nespėjo sugriauti - TSRS..... Apie tokias nesamones, kokios minimos straipsnyje, net kalbeti neverta. Tuo gali patiketi nebent visiskas isplautasmegenis landsbergistas.

Romas > 13. Antanas2020-05-05 17:27

Mus net moke taktikos ir strategijos. Manau pamenate - buvo toks karinis zaidimas "Zaibas". Ispradziu vietinio lygio, veliau rajoninio, uzsibaigdavo respublikinemis "kautynemis". Gal pamenate ir 7-8 klases vadovelius, kurie, kaip ir pamokos, vadinosi trumpai - Logika. Siuo metu, ne kiekvienas, taip vadinamas "dr.Phd", zino kas tai yra. :)))

gal but2020-05-05 17:27

Viskas veikia seniai , cia tik pasakos .

jeronimas2020-05-05 17:19

Kai zmones raso komentarus ar tiesiog rasinius ,apakinti landsbergio atnestos saules,darosi nejauku,ir kyla klausimas,nejau tu rasytoju smegeneles jau visiskai nuzudytos nesulaukus net 5G ir nano vaakcinos nuo nezinia ko??

Romas2020-05-05 17:12

Gimiau ir augau LTSR. Mokiausi LIETUVISKOJE vidurineje mokykloje ir su siluma prisimenu savo klasiokus, kitu klasiu mokinius ir puikius mokytojus. Mokytojus, kurie istikruju buvo mokytojai, o ne darbo valandas atidirbancios, asabos. Matematikos mokytojai parodydavo kaip isspresti uzdavini keliais budais, papasakodavo apie izymius matematikus ir ju gyvenima. Lietuviu kalbos mokytojai neblogai zinojo lotynu kalba ir t. t. Tai buvo issilavine, verti pagarbos zmones. Su sypsena prisimenu, kaip vyresnieji "tramdydavo" jaunesniuosius, jeigu, tarp ju, kildavo konfliktai. Visko budavo, vaikai yra vaikai, o ir judrus mes buvom, zingeidus, sportiski ir, gal savotiskai, bet tikrai laimingi. Su malonumu lankiau ivairius burelius, kuriu buvo begale ir viskas nemokama. Taip, nebuvo "aukso kalnu", bet gyvenome idomiai ir puikiai. Patys sviesiausi prisiminimai. Tai nera nostaligija. Kaip sakoma - antra karta i ta pati upes vandeni nepateksi. Tai tik mano objektyvi nuomone ir silti prisiminimai. Visiskai atsakingai galiu pasakyti - jeigu kazkokiu stebuklingu budu butu pasiulyta sugryzti i vaikyste ir kiltu klausimas - ta vaikyste praleisti 1960-1990 LTSR ar 1990-2020 LR? Savo brandziame amziuje, be jokiu abejoniu, pasirinkciau vaikyste LTSR. Nesakau, kad viskas buvo gerai, kad nebuvo kitu "alternatyvu". Bet visos tos "alternatyvos", jos ir randasi tik fantaziju ir stebuklu lygmeny. Todel pasirinkciau is to kas buvo ir kas yra, nes viskas patirta savo kailiu, viskas pamatyta savo akimis. Vertinti ir lyginti galima tik tai, ka patyriai pats. As negaliu lyginti kaip buvo prie lenko, kaip buvo prie Smetonos, negaliu ir nenoriu. Kodel as turiu "zavetis" kazkokiu, man nezinomu, Smetona, jeigu man labiau patinka Gediminas, Vytautas Didysis ir t. t. , bet tai personazai is, man nezinomos, praeities. Galima pasakyti, kad vat tevai, seneliai pasakojo ir t. t. Vieni seneliai sake - visos valdzios vienodai blogos, teisybes nerasi, amen. Kiti seneliai tvirtino - Smetona buvo budelis ir nusikaltelis. I svekata, tai ju patirtis, o ne mano. Mantai tas pats, kaip eilinis nuotykiu romanas su savo geromis fejomis ir piktais karabasais, ne daugiau. Pabaigai - DElfi yra brudas, kreipti demesi i jo kliedesius neverta. Skaityti, skaitau. Man tai suteikia dvi galimybes - 1. Palinksmina Delfio "zurnalistai"-idiotai. 2. Tai kaip koks sociologinis tyrimas - ar yra nieksiskumo ir idiotizmo riba Lietuvos Visuomeneje? Kaip tai kinta, kyla ar smunka?

Komunistas2020-05-05 16:59

Totalus propagandinis melas! Tarybinė švietimo sistema buvo žymiai geresnė nei dabartinė. Moksleiviams būdavo organizuojamos talkos, tai ugdomoji-auklėjamoji priemonė, kurios metu moskleiviai tavrkydavo mokyklos aplinką. Kuo tai blogai? Tokiame darbe daugiau naudos nei šiandieniniuose pasipiarinimo akcijose "Darom". vyresnių klasių moksleiviai važiuodavo į talkas į kolūkius, už darbą kolūkyje buvo mokamas atlygis ir pakankamai geras.

Vykdomas nuoseklus2020-05-05 16:34

buvusių TSRS sudėtyje valstybių (ir ne tik) priešinimas. Istorinis, vertybinis-įdeologinis. Tuo pagrindu nesunku radikalizuoti vienus ir priešpastatyti juos kitiems, nuosekliai siekiantiems savo reformų. Valdžia tuo suinteresuota, nes palaikanti radikalus sau susikuria saugumo zoną. Toks valdžios išsaugojimo modėlis puikiai veikia Ukrainoje. Tačiau nyku matyti, kaip ji nyksta.

////////2020-05-05 16:33

koks idijotas suskrebeno si teksta

Antanas2020-05-05 16:13

Neteko man mokytis sovietinėje mokykloje kažkur Rusijoje. Aš mokiausi okupuotos Lietuvos, lietuviškose mokyklose ir mokytojas buvo autoritetas. Mokiniui pakako sąsiuvinio viršelyje Mokinio taisyklių, kurią vieną ir dar prisimenu, kad 10 val. vakaro mokiniai būtų namuose. Apie "patyčių" taisykles mokiniai nežinojo, nes jų nebuvo. Tai gero auklėjimo išdava. Karinis parengimas buvo įvestas mūsų klasėje 9 metus. Taip. Darėme mankštą, šaudymo pratybos-varžybos, mokė tvarkingos rikiuotės, aprangos. Tas netrukdė nei kariuomenėje nei gyvenime. Į kariuomenę "sasyskų" neimdavo. Nuo 14 metų pastoviai kartą metuose tikrindavo sveikatą pagal kariuomenės ir mokyklos programą. Nukrypimus nuo sveikatos tikrindavo įvairiais skiepais kaip pvz "Pirke" reakcija rankoje tuberkuliozei. Ir iš mokyklos išleisdavo sveikus moksleivius. Kam reikėdavo dėl sveikatos, gaudavo nukreipimus tęsti mokslus sanatorijose. Mano klasės draugas, metus tęsė mokslą to meto Žiegždrių sanatorinėje mokykloje. Prieš ėmimą į okupacinę kariuomenę dar labiau tikrindavo sveikatą su griežtais nurodymais priklausančiai ambulatorijai-poliklinikai. Darbovietėse vykdavo gamybinė mankšta. Aš baigiau okupuotoje Lietuvoje,LIETUVIŠKĄ mokyklą nebūdamas spaliuku, pionieriumi, komjaunuoliu, kurią pasaulio galingieji ir Lietuvos kolaborantai vadino tarybine. Taip, mokytojai buvo prievartaujami paklusti tarybiniai ideologijai. Mes mokiniai turėjome gera patriotine ir moraline dvasia tvirtus tarpukario Lietuvos tėvus.

delfis2020-05-05 16:12

Žemiau plintuso. Mažiau žolę vartotų.

Nu jo...2020-05-05 15:57

Bl kaip neršia silpnapročiai, nežinodami kaip dar būtų galima išsantykiauti smegenis - tarybinių laikų išsilavinimas yra prilyginamas kankinimams. Nors kita vertus, man dabar pasistojo klausimas, - gal taip tiesiog ruošiama dirva senio Landsbergio kanonizacijai? Juk tokiu atveju, profesoriaus vardas būtų prilygintinas kanonizacijai į šventuosius. :D

aiste2020-05-05 15:52

Taip, dar atsimenu pribarstydavo zirniu kampuose ir liepdavo klupoti, o medinis tualetas buvo lauke, tai mokiniai persisaldydavo ir ziema nevykdavo pamokos.

Anfisa2020-05-05 15:45

O as ir nezinojau, kad tarybu valdzia mane kankino, tiek metu praejo, tik dabar suzinojau. Mazas buvau, kvailas... Sekantis Zmoniu partijos portalo straipsnis turetu buti apie krokodilu gaudima spiningu Kursiu mariose ankstyva pavasari...

U-22020-05-05 15:38

Suprantu ir vertinu delfio kolektyvo pastangas padeti darba ir pajamas del koronos praradusioms prostitutems bet cia jau "pereboras" net delfiui ir jo analitiniams analitikams. Eina NX, nevykeliai...

An2020-05-05 15:23

Mazai itikinamos fantazijos baigesi, prasidejo - visiskos nesamones.

klausimynas2020-05-05 15:03

kas tų "atradimų"autorius? Ar buvo tarybiniais laikais prie mokyklų akmenų krūvos? Ar blogai,jei berniukai buvo auklėjami būti stipriais,drąsiais vyrais,tėvynės gynėjais? Ar blogai fizinio lavinimo pamokos? Ar gerai berniukus rengti mergaičių rūbais,auklėti kaip mergaites,o mergaitėms pakišti žaislus šautuvėlius pažaisti "karą"? Ar vyrai gali gimdyti? Ar moteris gali iškelti svorio,tiek kiek vyras? Ar mūsų protėviai baltai buvo kvailesni už mus,nes kariuomenėje buvo tik vyrai? Gladiatotių kautynėse kovėsi tik vyrai,kodėl? Gamtoje patinai saugo savo jauniklius ir pateles,kodėl? Paukščiai taip pat savo lizdus,kodėl? Ir t. t.

Na,2020-05-05 14:41

Tokių nesąmonių dar nebuvau girdėjęs... Savo gėdai turiu pripažinti, kad iki 1993 m. , apdurnintas savų megstaberetininkų, "Svobodos" bei kitų "balsų" propagandos, buvau aršus kapitalizmo fanas. Tik nuvažiavęs į Angliją ir pamatęs tikrąją kapitalizmo fizionomiją, pasibaisėjau. Sugrįžęs tiems, su kuriais šaldavom prie TV bokšto ir A. Tarybos, papasakojau, kas mūsų laukia. Niekas netikėjo - meluoji, sakydavo. Dabar, kuriuos dar sutinku, linguoja galvomis ir sako, kad buvau visiškai teisus. Pavyzdėlis iš mano pamatytos tikrovės: vyras su žmona valdo 10 nemažų parduotuvių tinklą, turi pajūrio ruožą su 50 poilsio namukų. Viską tvarko samdyti vadybininkai. Šeimininkų "darbas" kartą per mėnesį patikrinti, ar į jų sąskaitą pervestos reikiamos pinigų sumos. Jeigu ne, - išsikviesti atsakingą vadybininką, išsiaiškinti, kodėl ir duoti velnių. Svarbiausi užsiėmimai: golfo žaidimas su tokiais pat, važinėjimas į žirgų lenktynes nors ir už 500 km, plaukiojimas jachta, dalyvavimas "Rotary" klubo arbatėlėse, dalyvavimas retenybių aukcionuose (viename tokių už 40. 000 svarų nusipirko antikvarinį stalą), atostogavimas Prancūzijoje ar Italijoje... 7 miegamųjų namą prižiūri 2 tarnaitės ir kiemsargis-sodininkas. Visi jie dirba nuo 7 ryto iki 21 val. , jeigu yra koks "furšetas" - ilgiau. Atlyginimas - valstybės nustatytas minimumas. Tokių erkių ten pilna. Sūnus susigundė padirbėti pas vieną tokį vairuotoju. 3 mėn. negavo jokio atlyginimo. Pats neišdrįso prašyti. Paskambinau aš ir pasiteiravau, kame reikalas. Atsakė, kad jis dar jaunas - užsidirba tik maistui ir nakvynei. Pasakiau, kad taip nesitarėme. Sūnų išvarė tą pačią dieną visiškai be pinigų. Gerai dar, kad leido paskambinti ir paprašyti, kad pervesčiau pinigų bilietams. Deja, žinau tokių pavyzdžių ir Lietuvoj, kai naujalietuvis, Vagnoriaus laikais už centus supirktus čekius prichvatizavo įmonę, užstatė bankui ir paėmė paskolą, "direktoriauti" įdarbino kažkokį bomžą, viską išpardavė ir subankrotino. Už pingus išsinuomojo kelioliką garažų, kuriuose samdyti meistrai už minimumą montuodavo signalizacijas. Sukaupęs kapitalą, šis veikėjas viską tyliai vėl pardavė ir, nesumokėjęs žmonėms nei paskutinių atlyginimų, nei išeitinių, dingo. O kiek panašių atvejų aprašyta ir rodyta per TV?

Proletaras2020-05-05 14:33

Ką tai nepamenu, tokių kvailysčių kad butu mokykloje. Beje mokėti naudotis ginklu ir dabar daugialiam "patriotu" praverstu. Nes jei tikrai pasirodytu rusai, te pirstelėti į jų pusę galėtu.

piktas pensininkas2020-05-05 13:47

Citata: „mokiniai būdavo verčiami užsiimti alinančiu, bet beprasmišku darbu – nešioti akmenis iš vienos krūvos į kitą“. Nieks tų akmenų nenešiojo, o po pamokų vyresnių klasių mokiniai eidavom į kolūkio laukus rinkti bulvių. Citata: „Mokyklose vykdavo rytinės rikiuotės, mokiniai buvo mokomi išardyti ir surinkti automatą-kalašnikovą“. Nebuvo jokių rytinių rikiuočių, nieks AKM neardė ir surinkinėjo, 11 klasėje per karinio parengimo pamokas šaudykloje tekdavo pašaudyti iš ,,melkaškės'' TOЗ-8. (Тулский оруженный завод)

Pilietis...2020-05-05 12:02

Rusijoje po Šiai dienai vaikai mokomi išardyti automatą ir vedamas karinis bei fizinis parengimas.Tai nėra blogai. Aš augau tais laikais ir mūsų kartos jaunimas buvo auklėjami kaip tikri vyrai. o dabar - 70% jaunimo netinkantys karinei tarnybai. Apgailėtina...

Ceslovas2020-05-05 11:45

Stai del ko pas Ozi kupra atsirado? Nuo akmenu nesiojimo. O zmoniu partines gaujos nariams nuo alinancio sovietmeti darbo stipriai nuvaziavo protas.

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi