ekspertai.euVienintelis priklausomas tinklalapis LietuvojePARAMADONATE
Politika

Z. Vaišvila: „Baltijos kelio prasmė, Lietuvos būsena ir Ukraina“(73)

Sausio 13-ąją atsilaikėme, nes į šūvius neatsakėme šūviais. Ačiū Dievui, nelabai ir turėjome, kuo atsakyti į tai. Atsilaikėme, nes mūsų žmonėms ir pasauliui sakėme tiesą, o ne melą. Ir niekas mums už šią kovą nieko nemokėjo – nei Vakarai, nei dar kas nors. Mokėjome tik mes, net ir aukomis. Negalime lyginti Sausio 13-osios su Maidanu, Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo – su dabartiniais įvykiais Ukrainoje.

Z. Vaišvila: „Baltijos kelio prasmė, Lietuvos būsena ir Ukraina“

Rugpjūčio 26 d. įvyko Lietuvos Persitvarkymo Sąjūdžio iniciatyvinės grupės nario ir Lietuvos Nepriklausomybės Akto signataro Zigmo Vaišvilos spaudos konferencija Seime „Baltijos kelio prasmė, Lietuvos būsena ir Ukraina“.

Spaudos konferencija buvo skiriama Baltijos kelio 25-mečio ir Ukrainos 23-iųjų Nepriklausomybės metinių paminėjimams.

Signataras pasidalino ne šventės įspūdžiais, bet priminė mūsų viešojoje erdvėje iškreiptą Baltijos kelio prasmę ir spekuliatyvų šio renginio naudojimą, įvertino dabartinę Lietuvos būseną ir įvykius Ukrainoje.

Spaudos konferencijos įrašas su atsakymais į klausimus:

Visas perskaityto pranešimo tekstas: Paminėjome Baltijos kelio 25-metį. Dvejopas jausmas.

Smagu buvo šiame kelyje vėl susitikti su pražilusiais bendražygiais ir nuoširdžiais Lietuva tikinčiais žmonėmis, iš Skuodo atvykusia 90-mete senute, neįgaliaisiais vežimėlyje – jie visi atvyko vėl atsistoti toje pačioje kelio dalyje, net ir merkiant lietui. Penki jauni Akmenės policininkai ir policininkės atvyko ne pagal jaunimo organizacijų gautą projektą, o patys panoro būti drauge su žemiečiais šiame kelyje ir pajusti tą dvasią.

Ačiū visiems, kurie atvykote ir tiems, kurie padėjote šiems žmonėms vėl būti drauge, prisiminti šio įvykio prasmę ir džiugesį, jaudulį ir galią. Tačiau skaudu buvo matyti ne tik praretėjusias gretas.

Prieš 25-erius metus okupanto kariuomenės apsuptyje gąsdinami Kremliaus ir vietinės valdžios, dariusių viską, kad tai neįvyktų, Baltijos kelyje mūsų susirinko ir mums patiems, ir nedraugams neįtikėtinai daug. Ačiū ir tuometinei milicijai, ir visiems, kurie nepabūgo skirti autobusų, gėlių ar kitaip talkinti Lietuvos Persitvarkymo Sąjūdžiui.

Šeštadienio vakare prie buvusio Saločių pasienio posto, temstant ir matant lietaus merkiamas negausias mūsų gretas, naikintuvų riaumojimu trikdytą mūsų Tautišką giesmę, tarpusavio diskusijas ir kalbas apie Ukrainą, buvo liūdna. Angonita Rupšytė Baltijos kelią pavadino mūsų refrendumu.

Tad kodėl šiemet neatėjome į mūsų pačių referendumą? Išsigandome savo rinktos valdžios ir jų gąsdinimų?

Kodėl tuomet buvome geranoriški, o šiandien tokie pikti ir suskaldyti? Nepasitikime valdžia, bet ją renkame vėl ir vėl.

Kodėl nepasitikime ir vienas kitu?

Neįsisąmoninome pagrindinių šios gražios ir prasmingos Pamokos tiesų. Tai buvo mūsų nuoširdi vienybė ir ryžtas pasirinktam taikos, o ne karo keliui.

Ir tai buvo visiems savaime aišku – mūsų kelias ne karo, o taikos! Pasirinkome kelią į Nepriklausomybę ir tuo įsipareigojome sau ir visiems mums būti šiame kelyje drauge ir nepasiduoti jokiai provokacijai.

Vargu, ar karo keliu būtume pasiekę Kovo 11-ąją, tvirtai stovėję Sausio 13-ąją. Ilgai ir kantriai to siekėme, patyrėme skaudžių akimirkų ir aukų.

Bet išvengėme karo. Nors kartais nuo karo mus skirdavo akimirka ar žingsnis.

Širdyse vyravo gėris, bet ne pyktis. Net ir rusų tautai, kuri drauge su tik išrinktu Rusijos Prezidentu Borisu Jelcinu labai padėjo mūsų siekiui.

Pasitikėjome B. Jelcinu, bet ne susikruvinusiu Nobelio Taikos premijos laureatu M. Gorbačiovu, dėl kurio net kaip liudytojo apklausos Sausio 13-osios byloje bijome kreiptis į Vokietiją, suteikusią jam puikias gyvenimą sąlygas. Todėl 1991 m. rugpjūčio pučo Maskvoje žlugimas buvo mūsų visų bendras rezultatas. Neveltui rusai tų dienų įvykius lygino su Sausio įvykiais Vilniuje.

Rusams mes buvome pavyzdžiu. Iš kitos pusės, sunku pervertinti, pvz.

TSRS atsargos karininkų organizacijos „Ščit“ („Skydas“) pagalbą Lietuvai tiriant Sausio 13-osios žudynes. 2011-01-13 d. Seime šios grupės karininkas Michailas Pustobajevas pristatė knygą „Agresijos kaina“. Autorius atsisakė didžiulių pinigų ir nepardavė Lietuvos priešams Sausio 13-osios Tiesos – knygos autorinių teisių.

Jis Tiesą nemokamai atidavė mūsų Tautos atstovybei Seimui. O mes patys šioje byloje nuo atsakomybės atpalaidavome net kolaborantus.

Jie mat nešaudė. A. Paleckis su M. Golovatovu šiandien taip pat mūsų nešaudo, bet mūsų tolerancija šiam Kremliaus eksperimentui pasėjo purvo sėklą net mūsų galvose.

Maskvos pučo žlugimą lėmė ir tai, kad į Kijevą pučistų siųstam TSRS gynybos ministro pavaduotojui maršalui V. Varenikovui nepavyko įtikinti Ukrainos TSR Aukščiausiosios Tarybos Pirmininko L. Kravčiuko paremti juos. Pučistus parėmė tik Baltarusijos, Azerbaidžiano ir Gruzijos, kurios Prezidentu jau buvo eksdisidentas Z. Gamsachurdija, valdžios. Manau, Tarybų Ukrainos valdžios apsisprendimas buvo lemiamas.

Ir pati Ukraina iškart po pučo žlugimo 1991 m. rugpjūčio 24 d. paskelbė Nepriklausomybę, kurios 23-iąsias metines paminėjome. Beje, tą pačią dieną Nepriklausomybes paskelbė Latvija ir Estija, nes 1990 m. , skirtingai nei Lietuva, mūsų Baltijos sesės paskelbė tik deklaracijas, kad pradeda eiti link Nepriklausomybės. Pirmąjį ir vienintelį iki šio pučo Nepriklausomybės nuo TSRS paskelbimo smūgį išdrįsome prisiimti mes, Lietuva.

Nepamiršiu po 1991 m. sausio 8 d. nepavykusio mūsų Aukščiausiosios Tarybos šturmo susitikimo su Tarybinės armijos karininku ukrainiečiu, atvykusiu iš Kaune Linksmakalnyje įsikūrusio pasiklausymo centro, vadinto TSRS vakarų pasiklausymo ausimi. Jis man perdavė mūsų telefoninių pokalbių, identifikuotų pagal mūsų balsus, įrašų stenogramas, pamokė, kaip to išvengti ar apsunkinti jų darbą.

Jis neprašė nieko. Tik atsiprašė, kad negali prisistatyti.

Šias istorines paraleles priminiau, kad suvoktume tų dienų ir dabartinių įvykių Ukrainoje esminius skirtumus. Ukraina, kaip ir Latvija, Estija nuo 1991 m. rugpjūčio 24 d. pati kūrė savo nepriklausomą valstybę.

Mes – nuo 1990 m. kovo 11-osios.

Tokie formalūs skirtumai. Pakalbėkime apie tų dienų mūsų supratimą ir skirtumus nuo šiandienos įvykių.

Baltijos kelyje ir Nepriklausomybės atkūrime dauguma mūsų buvome laisvi nuo propagandinių šablonų, puikiai suvokėme valdžios demagogiją. Dar buvome laisvi ir nuo Vakarų „liberalios“ visuomenės propagandinių štampų – visa tai atrodė esant kažkur toli ir tikriausiai labai gražu.

Neįsisąmoninome, kad Vakarų didieji nieko neremia be ekonominio ar geopolitinio išskaičiavimo. Jei ir supratome kažką ar nujautėme, tai tyliai kentėme.

Dėl švento mūsų tikslo psichologiškai labai norėjome tikėti Vakarų nuoširdumu. Tačiau juos supurtė tik Sausio 13-osios įvykiai.

Bet to neužteko mūsų pripažinimui. Kad tik nesukliudytume Gorbio perestroikai!

Šiandien A. Merkel taip pat ieško varianto, kad tik nesupykdyti Rusijos.

Pripažinti mus Vakarų didžiuosius privertė tik B. Jecino ryžtas, faktiškai sužlugdęs TSRS.

Iki tol mus pripažino tik mažoji Islandija, iškart patyrusi TSRS ekonomines sankcijas, ir Danija. Sąžinė ir paprastas žmogiškumas neleido mums suvokti pasaulio didžiųjų pragmatiškų ekonominių ir geostrateginių tikslų, kurių sudėtine dalimi anksčiau ar vėliau tampa ir karai.

Vėliau matėme įvykius Jugoslavijoje, bet ir tada iki galo nesuvokėme, kad XX amžiaus pabaigoje Europos centre lyg niekur nieko JAV gali bombarduoti, visų pirma, gamyklas – net chemijos, iš kurių tarša Dunojaus upe plūdo per visą Europą. Pamatėme tik karą Gruzijoje.

Baltijos kelyje siaurąja ir plačiąja jo prasme mes buvome laimingi savo galimybe patiems apsispręsti ir daryti tai, ką manėme esant būtina mums ir kitiems. Gyvenome ir Nepriklausomybę atkūrėme unikaliu laikotarpiu.

Drauge su B. Jelcino Rusija ir jo komanda.

Net kai kurie Rusijos demokratai, pvz. a.

a. akademikas A. Sacharovas nusigręžė nuo mūsų po Nepriklausomybės paskelbimo. Didieji Vakarai mums nepadėjo šiame kelyje.

Ir tik po žlugusio Maskvos pučo mūsų pripažinimu tik konstatavo įvykusį faktą – TSRS žlugimą.

Buvome santykinai vienodai laisvi ir dėl to, kad daugmaž visi turėjome elementarų pragyvenimo minimumą, nesvaigome dėl didelių ir greitai uždirbamų pinigų. Ir mes, ir ukrainiečiai neturėjome „savo“ oligarchų ar jų statytinių valdžioje.

Už kokius grašius tuo pereinamuoju laikotarpiu buvo perkama valdžia – gėda net atsiminti... Kažkodėl nenorime prisiminti, kas yra oligarchija.

Net privalomai mūsų krimsti politinės ekonomikos mokslai aiškino, kad tai yra valdžios ir stambiojo kapitalo susiliejimas. Kodėl tai užmiršome?

Kad lengviau susivokti, priminsiu geografiškai ir laike artimesnį įvykį. Kodėl po „Maksimos“ parduotuvės Rygoje tragedijos atsistatydino Latvijos premjeras Valdis Dombrovskis?

Jis, skirtingai nei Lietuvos politikai, suvokė politinę atsakomybę. Ne visi atkreipėme dėmesį į tai, kad šio politiko atstovaujama partija Naujas laikas dalyvavo priimant sprendimus, kuriais valstybinė statybų priežiūros funkcija buvo perduota privačioms įmonėms.

Beje, dar prieš AS „Parekss banka“ griūtį valstybinė komercinių bankų priežiūra buvo atskirta nuo Latvijos banko ir tapo išlaikoma komercinių bankų įnašais. Kuo didesnis bankas, tuo daugiau moka jo veiklą prižiūrinčiai institucijai ir tuo pačiu tuo daugiau ją gali įtakoti.

Latvija už „Parex banka“ griūtį sumokėjo milijardus, tačiau politinės atsakomybės už akivaizdžias valdžios nuodėmes neprisiėmė niekas. Per daug ten įklimpusių valdžios žmonių buvo.

Paminėsiu ir pusiau privatų JAV Federalinį rezervų fondą, po kurio įkūrimo ši valstybė atsisakė realaus JAV dolerio padengimo. Dėl sudėtingai bekontroliuojamos šios valiutos emisijos tapo nebeaišku, kada ir kas šioje valstybėje priima sprendimus, pavyzdžiui, kariauti ar nekariauti – valstybės valdžia ar privatus kapitalas?

Veidmainiškai š. m. rugpjūčio 23 d. nuskambėjo Lietuvos Prezidentės pareiškimas, kad visus 25-ius Baltijos kelio metus Lietuvos valstybė žingsniavo savarankiškai.

Tarptautinių ekonominių santykių ministerijos departamento vadovė, užsienio reikalų viceministrė, finansų ministrė ir derybų dėl stojimo į Europos Sąjungą Lietuvos delegacijos vadovo P. Auštrevičiaus pavaduotoja D. Grybauskaitė negali nežinoti, kaip mus šokdino Vakarai. Kas tik netingėjo.

Įvykdysi strateginių ir monopolinių objektų privatizacijas – gausi Pasaulio banko ar kitos globalizavimo institucijos paskolą. Gėdingiausiu Lietuvai matau Seimo Pirmininko V. Landsbergio sėdėjimą „Astorijos“ viešbutyje, laukiant ar „Williams“ veikėjas Dž. Bumgartneris, atskridęs į Vilnių, teiksis kalbėtis su mūsų Nepriklausomybės simboliu...

Puikiai ir p. D. Grybauskaitė suvokė, ką reiškė ES vardu jos vykdytas pernykštis spaudimas Ukrainai – beatodairiškas ir šaltas, be jokių žmogiškų jausmų.

Dėl visų šių aplinkybių, kurias visi žinome, bet masinės valdžios propagandos užburti ir dėl baimės tiesiog nepragyventi nesugebame atsiminti ir blaiviai vertinti įvykių nei Lietuvoje, nei Ukrainoje. Negalime lyginti Sausio 13-osios su Maidanu, Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo – su dabartiniais įvykiais Ukrainoje.

Sausio 13-ąją atsilaikėme, nes į šūvius neatsakėme šūviais. Ačiū Dievui, nelabai ir turėjome, kuo atsakyti į tai.

Atsilaikėme, nes mūsų žmonėms ir pasauliui sakėme tiesą, o ne melą. Ir niekas mums už šią kovą nieko nemokėjo – nei Vakarai, nei dar kas nors.

Mokėjome tik mes, net ir aukomis. Tik mūsų išeivija prasmingai padėjo mūsų kelyje į Nepriklausomybę savo aukomis, už kurias Lietuvos Persitvarkymo Sąjūdžiui nupirko diktofonus, kompiuterius ir rotaprintus, išgelbėjusius Sąjūdį ir Tautą 1990 m. vasario 24 d. rinkimuose į Lietuvos TSR Aukščiausiąją Tarybą, kovo 11-ąją skelbusią mūsų Nepriklausomybės atkūrimą.

Lyginant su Vakarais mes buvome labai neturtingi materialiai, bet turtingi dvasiškai. Mes dalinomės tarpusavyje ir su svečiais viskuo, ką turėjome, ir, visų pirma, skyrėme tai tiems, kurie buvo pirmosiose pavojaus gretose.

Tokius mus suprato ir palaikė. Norvegijos liaudis alternatyviąją Taikos premiją paskyrė ne TSRS Prezidentui, o Lietuvos Respublikos Aukščiausiajai Tarybai.

Mes buvome vieningi, nes neturėjome, ką prarasti – tik Tėvynę ir gyvybę. Tarybinis „žiguliukas“ ar valstybei priklausantis butas, sodo sklypas – jie nebuvo pririšti prie mūsų bambagysle.

Šiandien labai pasikeitėme – suvakarėjome ir, pasirodo, jau turime ką prarasti. Todėl geriau samdyti karo vyrus, bet nevykdyti konstitucinės pareigos tarnauti valstybei kariuomenėje.

Estija mano, kad ji nėra tokia turtinga, kad atsisakytų šauktinių kariuomenės. Ji supranta, kad samdiniams šiandien moki tu, o rytoj jiems kitas pasiūlys daugiau...

Sirijos ir Irako karų samdinių persimetimus į kitą karo stovyklą jau matome vos ne kasdien.

Sausio 13-ąją gynėme paskelbtą Nepriklausomybę ir mūsų kuriamą valstybę. Šiandien pasaulio galingieji ginklu dalinasi vieną didžiausių Europos ekonomikų – Ukrainą, be gailesčio aukodami jos piliečius, karius ir civilius gyventojus. Pasaulio galingiesiems nereikia konkurencingos Ukrainos su jos milžinišku pramonės ir žemės ūkio potencialu. Ukraina, gavusi nors kiek investicijų, rimtai konkuruotų su Vokietijos, Prancūzijos ir JAV ekonomikomis.

Vargu, ar užteks mūsų gyvenimo, kad sužinoti, kas pirmas Ukrainoje pradėjo – Rusija, puoselėjusi atsiimti Krymą, ar JAV, sumaniusi Sevastopolyje įkurdinti savo karines bazes, kas prieštarauja Rusijos sutarčiai su NATO dėl pastarosios bazių nesteigimo šalyse šalia Rusijos? Ar kariaujama dėl to, kad Ukrainos kariuomenei tik įžengus į Slovianską, ten nedelsiant pradėti skalūninių dujų ir naftos įsisavinimo darbus pagal Ukrainos dar Prezidento L. Kučmos laikais pradėtą ruošti sutartį su JAV? Ką bendro su demokratija ir sąžine turi Kijeve dažnai besilankančio JAV viceprezidento Joe Bideno sūnaus skyrimas oligarcho I. Kolomoiskio įsteigtos naftos ir dujų bendrovės Ukrainoje direktoriumi? I. Kolomoiskį, reziduojantį Šveicarijoje, š. m. kovo pradžioje naujoji Ukrainos valdžia paskyrė Dnepropetrovsko srities gubernatoriumi. Juk tai tiesioginis stambaus kapitalo su savo interesais susiliejimas su valdžia ir sprendimų jo naudai priėmimais!

Tuo tarpu LRT eteryje taip vadinami politologai samprotauja, kad ką darysi – pereinamuoju laikotarpiu Ukrainos gubernatoriais tebūnie oligarchai... Koktesnio intelekto pardavimo reikia paieškoti.

O kur, p. protingieji, toks pereinamasis laikotarpis veda Ukrainą?

Į karą! Pasiūlykite buvusią „Gazprom“ atstovę Ukrainoje J. Tymošenko grąžinti į valdžią – V. Putinas prieš Ukrainos Prezidento rinkimus viešai pasakė, kad ji tinkamiausia Prezidentė.

AR prisimenate, kad Oranžinei revoliucijai ją paskyrus premjere, Rusijoje už jos verslus buvo iškelta baudžiamoji byla. Tinkamas kitos šalies valdžios kontrolės būdas – įvelti asmenį į tarpusavio „verslus“.

Ir Europos Sąjunga su mūsų Prezidente priešakyje šiai poniai išskirtinį dėmesį parodė – vertė Ukrainą priimti įstatymą, kad šiai vienintelei kalinei galima važiuoti gydytis Vokietijon. Beje, tos pačios partijos kadrai A. Turčinovas ir A. Jeceniukas ir vadovauja Ukrainai.

Kodėl šie vadovai daugiau per 20 tūkst. Ukrainos karių, dislokuotų Kryme, taip ir nedavė jokio įsakymo, kaip šiems elgtis.

Pati baisiausia tokia psichologinė būsena kariuomenei, Krymo ir visos Ukrainos gyventojams. Ar sunku buvo tokiam kariškių skaičiui taikiai blokuoti Sevastopolį, kelis aerouostus ir jūros uostus?

Ar tylus Krymo atidavimas Rusijai nėra kažkieno suderėtas klausimas?

Oligarchų ir jų statytinių, kurių, ačiū Dievui, neturėjome Lietuvoje 1990-1991 m. , klausimas išskirtinai svarbus.

Daugumai jų nėra skirtumo, kurių finansų srautų skirstyme jie dalyvaus – Vakarų ar Rytų. Nenuostabu, kad pasipylė informacija apie kitų verslų periminėjimą Dnepropetrovsko srityje.

Kiti verslininkai savo kariuomenės juk neturi. Tik oligarchas ir gubernatorius I. Kolomoiskis – keturi batalionai, kuriuose kiekviename yra nuo 4000 iki 20000 samdinių. Kuriame mūšyje šio oligarcho kariuomenė su kuo kariauja?

Šiandien – su separatistais ar paslapčia įvestais Rusijos kariais, o ryt su jo oponento ir Prezidento kito oligarcho P. Porošenko vadovaujama kariuomene?

O jei ir galutinėse Malaizijos ekspertų išvadose pamatysime, kad keleivinį lėktuvą numušė ne separatistai? Bijau, kad ir šios tiesos bent mūsų karta nesužinos.

Ne tik todėl, kad JAV, stebėjusi oro erdvę katastrofos vietoje, neskelbia įrodymų. Jau ir Nyderlandų ekspertai teigia, jog neskelbs visų lainerio juodųjų dėžių įrašų.

Todėl, kad Rusija, galėjusi „nerasti“ ar neatiduoti šių juodųjų dėžių, jas atidavė tarpautiniams ekspertams. Todėl, kad nėra sveiku protu paaiškinamo siekio Ukrainos kariuomenei kariauti katastrofos vietoje, kai ten dirba tarptautiniai ekspertai.

Ir už visa tai savo gyvybėmis moka žmonės. Ir Ukrainos, ir lėktuvo keleiviai.

Kažkodėl nepasirinko „Lufthansos“ ar „British airways“ lėktuvų. Aukai pasirinko ne pasaulio galingųjų lėktuvą.

Iki kokio žemo lygio nusiritome mes, komentuodami įvykius Ukrainoje – kaltiname vieni kitus esant ukrfašistais arba Putino KGB-istais. Ir jokių alternatyvų!

Pradedu įsivaizduoti pokario metus, kai brolis trėmė brolį, kaimynas skundė kaimyną. Ir tai darome mes, kurie norime paskleisti ukrainiečiams Baltijos kelio taikos dvasią?

Deja, vedami “neklystančios” vedlės, skleidžiame ne Baltijos kelio taikos ir tarpusavio pasitikėjimo, tiesos ir gėrio, o karo ir neapykantos dvasią! Ir kokie mes silpni pasidarėme, beatodairiškai pasiduodami tai mūsų valdžios demagogijai ir vienintelei „teisingai“ nuomonei, vis stiprinamai pinigais, o matyt ir netrukus „demokratinės“ cenzūros įstatymais, juoda blogio propaganda.

Sustokimе! Ir mes, ir ukrainiečiai jau buvome ten – blogio imperijoje, kurioje buvo visuotinis melas, kurią valdė jėga ir kurioje leidžiama buvo turėti tik vieną nuomonę.

Prieš mokydami kitus, pažiūrėkime į save. Išrinkome Respublikos Prezidentu D. Grybauskaitę, kurią atvirai mums protegavo Kremliaus svetainė regnum.ru .

Vėl ją rinkome, nors ji nuolat ir beveik dėl visko meluoja, keičia biografiją, ignoruoja teismų sprendimus ir įstatymus, leidžia valstybės lėšas švaistyti ar savintis jau milijardais. Tautos nuomonė jai nesvarbi.

Ji metodiškai naikina mūsų valstybingumą ir Baltijos kelio dieną iš mūsų atvirai tyčiojosi, pareikšdama, kad už laisvę turime kovoti kiekvienas ir kiekvieną dieną. Tad pradėkite, Prezidente, nuo savęs – parodykite kitiems pavyzdį.

O mes visi pažiūrėkime, visų pirma, į save ir pradėkime pradžiai gerbti bent save. O tada jau kaltinkime ir kitus.

Taip, tapome labai pažeidžiami, netikri dėl savo ateities. Nepasitikime valdžia, bet vis tiek ją renkame.

Bet juk visa tai jau išbandėme ir laiku susivokėme. Deja, nauja karta turės sumokėti savo kainą, kad susivoktų, jog vieną dieną ir jie turės apsispręsti.

Tik klausimas, kokią kainą už tai sumokės naujoji karta, ar jai susivokus beturėsime Tautą ir valstybę, bekursime šeimas? Ir kviečiu, visų pirma, suprasti, kad karas – tai nėra išeitis.

Ar bandėte įsivaizduoti, ką reiškia karas mūsų mažoje valstybėje? Neišsaugos karas valstybės nei kulkosvaidininkės Prezidentės pastangomis, nei viską šluojančios salvės.

Nesvarbu, kas jas į mus paleis.

Baltijos kelias mus mokė ir moko ne karo, o taikos. Ir kviečia telktis taikai. Kviečia vienybei ne paklūsti meluojančiai valdžiai, o vienybei siekiant tikslo. Šiandien šis tikslas – išsaugoti valstybę ir nuo naujos okupacijos, ir nuo lito praradimo, ir nuo Europos Sąjungos vadovų paskelbto valstybių ir Tautų panaikinimo.

Naujausi

Komentarai (73)

Rikiuoti
skaitykite logišką tęsinį2014-09-18 20:43

ekspertai eu/zigmas-vaisvilapirmasis-ukrainos-pasidalinimas-ivyko/

Taigi2014-09-09 06:43

KUBILAS+GRYBE+OŽYS =TAUTOS GENOCIDAS !!! Ko leizbe nebuvo tokia griezta kai ozio gauja suko aferas energetiniuose projektuose ir su jos vale per 4 metus lietuviu tautai uzkabino 40 milijardu skolu su aferistskais 10% metiniu palukanu. Ko leizbe nesiardo del duju tankerio nuomos sutarties kuri beprotiska ir lietuviu tautai nuostolinga kaina-10 metu moket po 500 tukstanciu kasdien dirba jis ar stovi tuscias ir sutartis pasirasyta su bermudu saluose registruota kontora kur visi aferos galai ir nusodinti ir 500 tukstanciu kasdien is musu kisenes 10 metu kapses i aferiugu kisenes o po 10 metu mes to laivo seimininkais netapsim galesim nuomot toliau arba pirkti uz rinkos kaina.

Aš taip nemanau2014-09-08 12:56

Galima, žinoma, visus mėšlu patept, tik save palikti baltu. Galima bataliono dydį išplėsti iki 2 taikos meto rusiškų divizijų dydžio. Netgi akivaizdžius pasigyrimus numušus "choklų" karinį lėktuvą galima pamiršti paaiškėjus, kad tai buvo boingas. Galima pamiršti , paklydusius sienos saugotojus desantininkus... Galima daug ką pamiršti ir jau pamiršai Zigmuli, kaip gulei po Kruonio elektrinei vežamais agregatais... Tokia jau daugelio mūsų tautiečių mada - iš kitų reikalauti šventumo o patiems kasdien nuodėmių liūne gyventi. Ir nieks nesusimąsto, kad ten valdžioje yra mūsų pačių atvaizdas. Tik galimybių ir pagundų turi daugiau. O gal tų galimybių ir pavydim brangūs tautiečiai? Aš, gal būt, esu kvailys, bet tikiu kad tie viršuje, bent jau retkarčiais, poilsiui taip sakant, padaro šį tą gero ir Lietuvai. Ir tikiu, kad, Baudžiamojo kodekso nuostata, kad gynyba turi būti adekvati yra teisinga. O tai pasakė, kad valstybinė kalba bus ukrainiečių ir už ginklų. Pasirodo ir tankų, ir "gradų" ir visokio kitokio gero krūmuose, namų rūsiuose ir taip toliau pilna - mes jūsų chamiška kalba nekalbėsim. A ne?

.................2014-09-08 05:48

„Kai numirsiu, tik nevežkit, tik nekaskit į kapus. Į skaiščias liepsnas įmeskit , tegu laužas karstu bus. Tegu kyla juodi dūmai dangaus skliautais mėlynais ir bejausmis mano kūnas tepavirsta pelenais.Dūlkes tas - paleiskit vėjam , LAISVĖS paukščiam ant sparnų , tegu neša , tegu sėja - dainą mano pelenų...“ S.NĖRIS ...

Persasi2014-09-05 11:51

isvada: vieni kalba,kiti grobia,paprasti zmones kencia,o protingi isvyko,kad savo vaikams padovanotu normalu gyvenima,moksla,ateiti ir ramybe nuo plirpalu!

Žinojome2014-09-03 06:14

Kad pirmaujam pagal savižudybių skaičių, bet kad ateis tokia masinė psichozė, to numatyti negalėjo niekas. Veda pridurkus tiesiai į mirtį ir į klaikias kančias, o tie , bepročiai, ovacijas sapnuotojai kelia. Referendumo reikia nedelsiant - tie , kurie už karą , tegu ir neša savo storąsias į jį. Nereiks virvių, sandėliukų ir medžių. Ir prieš pasaulį nereiks raudonuoti - savižudžius tegu Putinas ir susirinks. Bepročiai. Nebūtų netikėta, jei sužinotume, kad Putinas jau dabar panaudojo kokį nuotolinį ginklą, sukeliantį masinę psichozę

74-am2014-09-01 02:15

Jau prieš 2 metus reikėjo visiems nemiegot ir imtis saugot Litą, dabar jau viskas pavėluota negrįžtamai...

Zigmui Vaisvilai2014-08-31 20:35

Aciu uz vilti,bet ar dar turime sansu isgelbeti Lita ?

Zavurskis2014-08-31 20:28

,,Šiandien šis tikslas – išsaugoti valstybę ir nuo naujos okupacijos, ir nuo lito praradimo, ir nuo Europos Sąjungos vadovų paskelbto valstybių ir Tautų panaikinimo.` Išsaugoti KLANO uzvaldyta valstybę nuo... okupacijos??? Briedas...

Paprastas >692014-08-28 22:05

Na taip „Tik mūsų išeivija prasmingai padėjo mūsų kelyje ...“ , o gal žinote kur Lietuvoje tada galima buvo įsigyti rotaprintus ir t. t. Ar jie buvo gabenami iš JAV? (jog buvo dar TSRS, net spausdinimo mašinėlę asmuo negalėjo nupirkti) ... O pinigai? – „Už kokius grašius tuo pereinamuoju laikotarpiu buvo perkama valdžia – gėda net atsiminti...“ ... Bet kodėl turim ginčitis dėl kas buvo. Geriau nemoralizuojam, o tos įvykius materializuojam į tiesą. Tuo labiau, kad tai nepakartosi .

Nu ir2014-08-28 01:02

Nu ir valdžiukė susiformavo Lietuvoje iš dyko buvimo. Vienai rūpi, kada gi rusai pribaigs, nežiūrint į jos pastangas, dar vis gyvą Lietuvą, kitas "Durnių laivo" patriarchas iš vis baltus bomžus temato. Ir tai dėka tų 'Runkelinių našlių" ,jų rinkėjų...Ačiū, kad jus kur skradžiai žemę!

PASTABUS2014-08-28 00:57

PERVERCIAU 3 men RUSIJOS SPAUDA - NEI VIENO VIENINTELIO sakinio APIE LIETUVA !!!! ( apie pabaltiji RUSUOSE aplamai mazai rasoma) Interneto portalose taip pat LIETUVOS VARDO NERASITE VISISKAI,... O Lietuvos zurnliugos ZINO KUO RUSAI kvepuoja, ka rusai galvoja ,net zino kokiu KVAPU rusai perdzia :). Apie PUTINA zinome daugiau negu apie GRYBE... gal Putinas jau Lietuvos PREZIDENTAS... Kartais pagalvoju ar mes NE RUSIJOS DALIS, nes pirmuose LT ziniasklaidos puslapiuose TIK : RUSAI TA, RUSAI ANA, PUTINAS TOKS,RUSES TOKIOS, RUSIJOAI TAIP... O Rusijai nerupi Lietuva JEWREJU SAJUZO REZERVATO UZKAMPIS- dydzio kaip spyga- kur su audine 80 per diena galima apvaziuoti...

lietuvis to Paprastas 662014-08-28 00:15

tamsta Paprastas, dar karta perskaiciau Vaisvilos pasisakyma ir neizvelgiau kur jame galetu buti melas. Net del pagalbos Vaisvila pasake, kad "mūsų išeivija prasmingai padėjo mūsų kelyje į Nepriklausomybę savo aukomis, už kurias Lietuvos Persitvarkymo Sąjūdžiui nupirko diktofonus, kompiuterius ir rotaprintus"

Apsidairyk aplinkui2014-08-27 23:37

Lietuva jau senokai negali ir nedaro nieko savarankiskai , Lietuvos politikai net priima kenkejiskus ekonomikai sprendimus / Atomines uzdarimas , Mazeikiu naftos -Butinges naftos terminalo dovanojimas Amerikos aferistams dar damuokant milijonus ,euro ivedimas , Skandinavisku banku dominavimas , zemes pardavimas uzsienio Korporacijoms , Minijos naftos , Geonaftos atidavimas uzsienio Kapitalui .. / . Kai matai / jeigu nesi visiskas bukius/ izulu politiku mela , korupcija , ar eisi ginti ju turtu , padeti , karjera ? Ar uzteks tik zodzio Lietuva , kad mirtu tavo vaikai ? Referendumo numarinimas su tokiu subjektu pagalba , kai Landsbergis , Grybauskaite ir visa patartnaujanti sistemai ,sutve , parode , kad nieko is Nepriklausomybes jau ir neliko .. Konstitucijos dvasios parode , kad demokratija , Konstitucijos teises Lietuvoje , yra butaforines .

to 662014-08-27 22:04

rašot: "Bet mano tėvas ir jo draugai pasakojo kiek spausdinimo technikos ir pinigų buvo gauta iš užsienio..." Na, taip, ne kas kitas, o būtent - Z. Vaišvila tą techniką ir parvežė iš JAV. h t t p:/ /w w w . straipsniai. lt/Zigmas_Vaisvila/puslapis/12549 "1989 m. rugsėjo- spalio mėnesiais Pasaulio lietuvių bendruomenės kvietimu, kaip LPS įgaliotas atstovas, mokantis anglų kalbą, Zigmas Vaišvila lankėsi Kanadoje ir JAV, kur skaitė paskaitas, susitikinėjo su JAV ir Kanados politikais, įtakingomis organizacijomis, žiniasklaida, lietuvių išeivijos bendruomene ir organizacijomis. Kelionės metu už skaitomas paskaitas surinktos lėšos Pasaulio Lietuvių Bendruomenės sprendimu panaudotos nupirkti Sąjūdžiui diktofonus, orgtechniką, rotoprintus "Respublikos" dienraščio kompiuterinei technikai. Ši draudžiama į TSRS įvežti technika dviem siuntomis, naudojantis Zigmo Vaišvilos diplomatiniu statusu, per Maskvos Šeremetjevo tarptautinį ir krovininį aerouostus, Maskvos-Vilniaus traukiniais pargabenta į Vilnių. Prieš pat lemiamus rinkimus į XII-ojo šaukimo Lietuvos TSR Aukščiausiąją Tarybą Lietuvos Komunistų partijai ir tuometinei valdžiai uždraudus spaustuvėse spausdinti Sąjūdžio užsakymus, šie rotoprintai, išdalinti LPS struktūriniams padaliniams visoje Lietuvoje, buvo vienintelė Sąjūdžio galimybė spausdinti rašytinius tekstus..."

Paprastas to 512014-08-27 21:17

Lietuvis: „ar nemanot, kad tai ka daro Vaisvila yra veikla Lietuvos labui, o tamstos pastabos ganetinai subjektyvios.“ Nors ir nekultūringa, tačiau antrą dalį noriu adresuoti jums: „Ar nemanot, kad (... )tamstos pastabos ganėtinai subjektyvios.“ ... Reikia nepamiršti praėjo daug laiko, o šio laikotarpio įvykiai ir yra objektyvioji pusė. Taigi jeigu DABAR žmogus kalba apie įvykius (1989 -1991m. ), tai išvados turi būti objektyviai „paremtos“(pakoreguotos), atsižvelgiant į istoriją. Be tuo tas pats asmuo toje pačioje „byloje“ negali būti organizatorius, dalyvis ir ... dar liudininku. Jus pats tai ir patvirtinote : „Reikia tureti omenyje, kad jis negalejo matyti visko ir viska zinoti.“ Tai, kaip jis tada gali tvirtinti kad būtent „taip“? Jis aiškino, kad Lietuvai niekas nepadėjo dėl nepriklausomybes... Bet mano tėvas ir jo draugai pasakojo kiek spausdinimo technikos ir pinigų buvo gauta iš užsienio... ar tai ne pagalba? Manau, kad tai ką daro Vaišvila yra veikla Lietuvos labui, tačiau nepriimtina, kad tai pagrista išvedžiojimais, o ne tiesa. Ar jus manote: „Mums nesvarbu, ar mūsų teiginiai melagingi, ar ne. Jei ir melagingi, tai mes juos naudojame etiškai geram tikslui“?

vaišvila teisus2014-08-27 18:46

skaitykite Vaišvilos išvadų patvirtinimą - JAV ir Rusija, matyt, jau paslapčia pasidalino Ukrainą - ekspertai eu/birzeli-jav-ir-rusija-konfidencialiai-derejosi-suomijoje-del-ukrainos/

vis tik2014-08-27 17:40

vis tik, vargšeliai, nerandate jokių dalykinių argumentų prieš šią Vaišvilos dėlionę.

to 58. konservatore2014-08-27 16:36

Tau primysysiotos smegenys matyt, nusimauk ta prissikta berete, paskaityk Zigmo straipsni kaip maskvoj per suvaziavima kai reikejo pasisakyti tavo lenzberges prikakojo kelnias , tai Zigmas vos ispyre is kedes tikraja ta zodzio prasme, sparde i kojas po kede kol ispyre, ir tu dar drysti siuksle vapeti apie paminklus, gal turi omeny paminkla kartuves?:)))

senis2014-08-27 16:23

viskas tai taip, tik po antrojo adamkaus t.v. isrinkimo, jau niekas nekreipia demesio nei kiek balsuoja, nei uz ka balsuoja. Skiriami asmenys kurie sugeba pildyti visus gosdepo, briuselio ir kremliaus pageidavimus. Kremlius nori parodyt kad lietuva be rusijos nulis, briuseliui reikalingi 700 000 baudziauninku, gosdepui reikalingas pasiutes suva, lojantis ant rusijos. Idealiai siuos kriterijus siuo metu atitinka grybauskaite ir lansbergis.

lietuvis to konservatorei 582014-08-27 16:10

Kai kam ir Leninas buvo dievas ir jam paminklus state. Istorija viska sustato i savo vietas... Landzbergis irgi bus irasytas i Lietuvos istorija, o kokiame kontekste - laikas parodys.

lietuvis to 562014-08-27 16:02

kokiu motyvu vedama'(as) suplakate Landzbergio "keikima"(pagal jus), o visumoje demaskavima, ir respubliku atsiskyrimo smerkima, kuri tik jus matote(gal del lakios vaizduotes), i vienos grupes zmoniu "(bet tuo pačiu braižu)" darba? Ar ne provokacijomis uzsiimate?

Jules2014-08-27 15:48

O kur dar Oligarchijos kelias ir Dubnos bombačnykų kelias?

konservatore2014-08-27 15:46

Kaip beziuretume, Landsbergis ir pradejo sovietu sajungos griovima. Lansbergiui kada nors stoves paminklai Vakaru Europoj, Amerikoj, gal ir kitur. Sajudzio ikurejas bus pagerbtas ir Lietuvoj.

Bronius > 54. Kazys2014-08-27 15:45

Zigmas ir ant NATO naikintuvo pyksta.

Kaip manote,2014-08-27 15:41

kodėl taip suaktyvėjo komentatoriai,kurie nuolat visokiais būdais (bet tuo pačiu braižu) keikia V.Landsbergį ir smerkia buv. respublikų atsiskyrimą nuo motinos rusijos?

J Purui ir kitiems, nenorintiems mąstyti2014-08-27 15:23

respublika lt/lt/naujienos/pasaulis/pasaulio_politika/suomijos_urm_rusija_ir_jav_vede_slaptas_derybas_del_ukrainos/,coments.1#komentarai

Kazys suvalkietis2014-08-27 13:05

Yra čia ir naujų faktų ir įdomių minčių, bet labai jau ilgas straipsnis, nėra laiko visą jį skaityti. Bet man nepatinka, kad p. Vaišvila pyksta ant JAV valdžios. Nuo senų laikų iki šiol Amerika visuomet buvo mūsų draugu, o Rusijos imperijos valdžia - okupantė. Pasaulis poliarizuotas ir mums tenka rinktis su kuriais mes...

Tik2014-08-27 02:48

TAIKA yra žmogaus ir jo kūrybinio darbo globėja.

gintas2014-08-27 01:46

Maidano smurtinio pučo sulyginimas su mūsų Sausio 13 yra šventvagystė ir Sausio 13 diskreditavimas.

lietuvis to Paprastas2014-08-27 01:30

ar nemanot, kad tai ka daro Vaisvila yra veikla Lietuvos labui, o tamstos pastabos ganetinai subjektyvios. Negalima melu laikyti tai, kad zmogus is savo puses teigia sakas tiesa apie tai ka jis mate ir zino. Reikia tureti omenyje, kad jis negalejo matyti visko ir viska zinoti. Taigi ir pasitikejimas Jelcinu tada galejo buti nuosirdus. Nors kai kuriais momentais mano nuomone skiriasi nuo Vaisvilos, visumoje manau, kad jei butu daugiau tokiu kaip Vaisvila, Lietuvai butu tik geriau, todel ji palaikau!

Pagarba Z.Vaišvilai2014-08-27 01:27

Buvau tų įvykių liūdininkas ir dalyvis. Ir ačiū Dievui, neturėjome ginklų ir "draugų", kurie už pinigus tai parduotų. Tai ir išgelbėjo iš esmės Lietuvą nuo karo (ginklų ir pinigų jiems, netūrėjimas). Pravartu įsidėmėti tai jaunimui ir smagu, kad Zigmas tai priminė karingajai poniai. Nepriklausomybę įmanoma apginti TIKTAI TAIKIU BŪDU (priešingai bus panašiai, kaip neseniai minėjo Žirinovskis - "niekas į mažiukus nekreips dėmesio rimtame kare", kaip ir nekreipė (beveik) dėmesio iki tol, pakol Rusija nepripažino mūsų Nepriklausomybės (po Islandų ir Danų, laike beveik 1. 5 metų, po 1990m. kovo 11-tosios)... Pravartu pamąstyti karingiems avinams ir karštakošiams. Tik Taika Visuomenėje ir tarp kaimynų gali padėti iškaikyti Nepriklausomybę, o ne ginklavimasis ir ginklų pirkimas. Atsikvošėkite politikieriai!

skorpionas2014-08-27 01:24

Pilnai pritariu Z. Vaišvila argumentuotai ir faktais paremtai nuomonei. KGBistė-„baltų pirštinių“ mafijos motinėlė-oligarchų statytinė ir jos šunauja nuosekliai siekia įtvirtinti melą, veidmainystę ir neteisingumą Lietuvos gyvenime. Perversmas ir po to kilęs pilietinis karas Ukrainoje buvo inspiruotas pirmoje eilėje JAV, kuriuo JAV siekia susigražinti vienvaldžio pasaulio žandaro vaidmenį, kurį ji prarado po to, kai Rusija sustiprino savo karinį potencialą iki tokio lygio, kad NATO jau negali ignoruoti Rusijos nuomonės. JAV ir jai talkinančios šunaujos planai žlunga. Kovotojai už Luhansko ir Donecko Respublikų nepriklausomybę nuo banderų gina savo žemę, kurioje jie gimė, augo, kurioje šimtmečius gyveno jų proteviai, žemę, kurią ukrfašistai jau pardavė Chevron skalūnų dujų išgavimui. Jau trečias ukrfašistų armijos korpusas į pietus nuo Donecko atsidūrė apsuptyje ir jiems pasiūlyta pasiduoti.

lietuvis to Puras 462014-08-27 01:06

O kaip del sutarties, po Vokietijos susijungimo, kad NATO nesiples i rytus? Ar NATO ivykde savo pazadus? Kokiu tikslu JAV planavo savo postus Kryme, gal poisiavietems? JAV dar prie Juscenkos planavo isstumti Rusija is Krymo. 2008 metais tarp JAV ir Ukrainos buvo pasirasyta chartija del strategines partnerystes___ tribuna.ru/news/politics/ssha_gotovili_zakhvat_kryma/

Paprastas2014-08-27 00:34

Gaila, kad Z. Vaišvila užsiima Sąjūdžio propaganda, ir kaip visada moralizuoja politiką. Melas yra ir tvirtinimas, kad jis kaip „organizatorius, dalyvis ir liudininkas(?! )“ gali sakyti tiesą. Tai yra „3 in 1“. Keistas jo „pasitikėjimas“, anot jo „Pasitikėjome B. Jelcinu“, kuris sušaudė savo parlamentą ir ne pasitikę „susikruvinusiu ... M. Gorbačiovu“, o jog skirtumas tarp jų labai menkas(neskaitant, kad vienas buvo Rusijos prezidentu, o kitas TSRS), vienas ir kitas „sėkmingai“ naudojo „tankų“ politiką. Keistai skamba: „Mes buvome vieningi, nes neturėjome, ką prarasti – tik Tėvynę ir gyvybę. Tarybinis „žiguliukas“ ar valstybei priklausantis butas, sodo sklypas - jie nebuvo pririšti prie mūsų bambagysle.“ O gal reikia pasakyti tiesą: „Mes buvome vieningi, nes nesupratome, ką galim prarasti –Tėvynę ir gyvybę. Tarybinį „žiguliuką“ ar valstybei priklausantį butą, sodo sklypą, santaupas, darbą ir t. t. – mums atrodė kad jie tiesiog pririšti prie mūsų ...“ ... Linkiu Z. Vaišvilai mažiau naudoti melą.

lietuvis to Julius Puras 402014-08-27 00:24

zmogau, ar pats supranti ka rasai? Apie koki moralini tolyguma destai? Buvo iskeltas klausimas kas pirmas pradejo veikti Ukrainoje, o ne lyginami JAV ir Rusijos veiksmai. Kokiu irodymu truksta del JAV baziu Kryme? Turbut irodymas butu, jei JAV butu ikurusi ten bazes? Ar neakivaizdu, kad Ukrainos valdzia proamerikietiska? Ka Juodojoje juroje veike JAV kariniai laivai(Donald Cook)? JAV jau buvo pradejusi investuoti pinigus i Krymo pastatu remonta savo postams... odnarodyna. com. ua/content/post-prisutstviya-ssha-v-krymu __ promaskvietiska prezidenta (tik kazkodel jis blaskesi tarp Europos ir Rusijos) nuverte proamerikietiska chunta ir tie veiksmai isprovokavo ivykius, kurios mes ir stebime. Tamsta matosi esate skurdziai informuotas. Pasidomekite ne vien amerikietiska spauda.

Gintui2014-08-26 23:46

pilnai pritariu, kad pasisakymas tikrai "iš esmės teisngas" tik štai ,kad drąsus, drystu suabejoti. Juk Vaišvila šį kartą pateikė savo nuomonę, su kuria galiam sutikti ,galima nesutikti. Sakykime ,aš iš esmės beveik su viskuo sutinku, nes tai logiška mąstymas. O štai kad drąsus, tikrai nesupratau, nejaugi mūsuose jau nebegalima sakyti savo nuomonės ?

8kom.2014-08-26 23:35

Kiekvienas asilas mano,kad jo sveikas protas,tačiau tamstos žviegimas rodo,kad asilą labai lenki blogąja prasme.

gintas2014-08-26 23:28

Drąsus ir iš esmės teisingas pasisakymas labai svarbiais klausimais. Beveik joks kitas politikas Lietuvoje nedrįsta taip atvirai kalbėti, o mūsų "politologai" jau yra tapę valdžios parankiniais propagandistais.

visokiems pūrams2014-08-26 23:17

Gal bent išmokit skaityti. Turite teksto suvokimo problemų. Lygiai kaip ir nesuvokiat, ką rašot...

lietuvis to Puras 342014-08-26 23:05

arba pats jau prastai besupranti lietuviu kalba, arba matai ir girdi tik ka nori matyti ir girdeti. Vaisvila iskele klausima, "Vargu, ar užteks mūsų gyvenimo, kad sužinoti, kas pirmas Ukrainoje pradėjo – Rusija, puoselėjusi atsiimti Krymą, ar JAV, sumaniusi Sevastopolyje įkurdinti savo karines bazes, kas prieštarauja Rusijos sutarčiai su NATO dėl pastarosios bazių nesteigimo šalyse šalia Rusijos?" ir kurioj vietoj pats matai "kad Vaisvila JAV baziu steigima Kryme sulygino su Rusijos ivygdita Krymo aneksija"?

Matrica Lietuvoje2014-08-26 22:47

Z. Vaišvila yra didelis demagogas

purui2014-08-26 21:21

o jerguteliau,taigi Ukrainoje ir liejasi kraujas del doleriu:/ ww.youtube.com/watch?v=OkpamecnRsg

varganam Juliui Purui2014-08-26 21:17

kurioje Vaišvilos kalbos vietoje "pamatei" jo pritarimą Rusijos agresijai? Veidmainis pats ir tiek tokelių.

subotinui2014-08-26 21:12

Z.Vaisvila tamstai i klausima atsake konferencijos metu. vel nerimstat?

andre2014-08-26 20:11

tu tiesiog idiotas. ekspertai, trinkite toki purva, labai nemazai jau pas jus neliko komentatoriu provokatoriu terseju, bet vis dar atsiranda, valykites.

Subotinas> andre2014-08-26 20:02

Ka bijai argumentu tiesos? Stai tokie kaip tu ir KGB kadaisiai skunde zmones. Ar pati ne is sajudines pseudokomuniagu gaujos? VSD dirba protingi zmones, jiezino kas yra kas? Ir jie ne mane, bet tave greiciau suims, kartu su sajudine gauja. ;-)

andre2014-08-26 19:57

atsiprasau o kas tas subotinas ligotas? kurio vsd skyriaus kareivelis? ekspertai-valykit komentarus nuo siuksliu prasau

JURIJUS SUBOTINAS> VISIEMS2014-08-26 19:50

GERB. LIETUVOS ZMONES! PAZIUREKITE IR PAKLAUSYKITE KAIP AS PAGAVAU UZ KIAUSU VIENA IS SAJUDINIU AFERISTU Vaisviliuka Zigmuti, kuris Jusu saskaita susikure sau prabangu gyvenima ir dar sitas parazitas pasiskyre sau renta apie 4500 litu. As buvai teisus,sakydamas, kad butent pseudokomuniagos ir ju parankiniai KGB stukaciai suvieze zmones i ta vadinama "baltijos kelia" ir skyre tam autobusus vietines valdzios nurodymu, kurie be Kremliaus savavaliskai nei vieno zingsnio NE-DA-RE. Todel dar karta kartoju, kad butent gorbaciovinis Kremlius sukure Lietuvoje ir sajudine gauja ir "baltijos kelia" ir sausio ivykiu zudines kartu su vietiniais sajudiniais pseudokomuniagomis. JU TIKSLAS BUVO - PAVERSTI JIEMS PRIKLAUSANCIA UNITARINE VALDZIA, KURI TUOMET PRADEJO KLYBETI, I JIEMS NAUDINGESNI IR PATIKIMESNI DALYKA - I KAPITALA, APVOGUS LIETUVOS ZMONES. O sukiai " laisve,nepriklausomybe, demokratija" ATLYKO KRIMINALINIAI SAJUDINIAI GAUJAI - PATOGIOS PRIEDANGOS VAIDMENI. Butent todel visi turtai, kurios sukure Lietuvos zmones per 50 Tarybiniu Metu,atsidure saujales sajudiniu pseudokomuniagu znyplese. Ziurekite nuo 26.45 min. kad pamatytumet kaip jis visikai tuscioj salei surenge "spaudos konferencija" aferistu surezisuoto spektaklio "baltijos kelio" tema. Pagarbiai, Jurijus.

KORUPCIJA!!!2014-08-26 19:44

Buvusios Seimo pirmininkės konservatores I. Degutienes sūnaus G. Degucio neteisetai atlikta pinigine uzskaita banko Snoras saskaitose, per kuria jis kartu su banko bankroto administratoriaus N. Cooperio pagalba pavoge is Snoro kreditoriu 645 tūkst . litu, buvo padaryta 2012 m. sausio men. pradzioje. Del tu neteisėtu piniginiu pervedimu , kuriuos atliko N. Cooperis tik 2013m. pradzioje buvo kreiptasi i teisminės ekspertizės biurą , taciau vel tik 2013 m. rugpjutyje buvo gautas atsakymas, kad N. Cooperio atliktos finansines operacijos (uzskaitos) yra nusikalstamos (tai bent teisesaugos darbo tempai?! ). Visiškai neaisku, ka veikė dar metus laiko- nuo 2013m. rugpjūčio mėn prokurorai ir STT - kad net negalėjo, nesugebejo ar nenorėjo apklausti N. Cooperio?!! Va cia tai prokuroru ir STT "specialistu" darbo tempai! Kas juos kontroliuoja?! Ar Ponia is Daukantynes nedavė komandos veikti?! Korupcija aukščiausiame lygyje!

lietuvis2014-08-26 18:25

Zigmas Vaisvila galutinai patvirtino, kad yra blaiviai mastantis zmogus, kuriam rupi Lietuvos, kaip valstybes, ateitis!

elis2014-08-26 18:05

ka gi, vaisvila galutinai patvirtino kad yra kremliaus agentas, konservatoriai teisus

Darijus2014-08-26 17:24

Atsakykite man: kodėl buvo teisiami žmonės, kurie matė smogikus sausio 13-tą ant penkiaukėčių šalia TV bokšto, kodėl nebekalbama apie sovietų kareivį nušautą į nugarą tą dieną, kodėl slepiamos nužudytųjų med.ekspertizės išvados? Maidano snaiperių juk irgi niekas neieško. Nesu jokios šalies agentas.

NIEKADOS!!!2014-08-26 16:11

Jei tame Baltijos kelyje šiandien stovėtų Grybauskaitė, Kubilius, Lietuvos banko valdytojai Vasiliauskas, Šimonytė ir Kuodis - tai mes su šūdais išteptume tas rankas už sužlugdytus bankus ir sugriautus žmonių likimus.

Taigi2014-08-26 15:35

Paskaitykit "Laisvas laikrastis".Yra nauju straipsneliu.

Zigmui Vaisvilai2014-08-26 15:18

Aciu uz konferencija,kad sudeliojot esminius dalykus i vietas.

konf.tiesiog.transl.2014-08-26 14:34

vyksta per alkas.lt

SUBOTINO PAMOKSLAS PAPRASTIEMS ZMONEMS2014-08-26 14:31

SAJUDINE PSEUDOKOMUNIAGU GAUJA SUVIEZE NAIVOLIUS IR LENGVATIKIUS I "Baltjos kelia" IR SUKABINO JUOS RANKUTEMIS TIK TAM, KAD BUTU PATOGIAU... KRAUSTYTI JU KISENES. Kuomet jus tai suprasite - TAI BUS JUSU PIRMAS ZINGSNIS LINK PADORAUS IR GARBINGO GYVENIMO. Ar Jus nematote, kad Lietuva apvogta, apgauta ir isprievartauta butent buvusiu komuniagu, komsomolcu ir ju parankiniu KGB stukaciu. PRADEKITE MASTYTI PAGALIAU, KIEK JUS LEISITE SAVES MULKINTI?

nxx2014-08-26 13:40

jai jau nusmurgusio ozio morda matosi tai velniop straipsnio neskaitysiu

otk2014-08-26 04:34

Į Donecko sukilėlių armiją atvyko prancūzai savanoriai, profesionalūs kariškiai, turintys valstybinių apdovanojimų ir kovinę patirtį karštuose taškuose. youtube.com/watch?v=U1SPc8jxAEM#t=17

klausimas2014-08-26 02:18

O Parašenka, žudantis savo piliečius tūkstančiais, jau įtrauktas į karo nusikaltėlių sąrašus? Jeigu ne, čiaupkitės visi "humanistai". Kažkodėl tai jūs niekada neišsižiojate ten, kur reikia.

Palaikykime2014-08-26 02:14

Vaziavo Lietuvos politikai i Maidana palaikyti, turetu vaziuoti ir i karo zona palaikyti. As buciau politikas vaziuociau palaikyti.

emigrant2014-08-26 02:05

Pamaciau sita zydiska ozio snuki ir straipsnio nebeskaiciau!

Ceslovas>82014-08-26 00:05

Taip tave gydyti beviltiska,jei kempinlige sergi jokie vaistai nepades

ekspertams2014-08-25 22:09

na prie ko čia prie gerb. Vaišvilos konferencijos straipsnio įdėta niekšelio Lietuvos pardaviko Landsbergio foto? Prašom ją ištrinti ir pakeisti.

>7.2014-08-25 21:49

O aš Jūsų vietoj matau kvailą kiaulę. Ir visai nesiruošiu gydytis. Nes esu sveikas! O ir Jum nesiūlau, nemanau, kad Jūs - nesveika kiaulė.

Gal ne,2014-08-25 21:17

Nes maru apsestas tik tamsteles protas. Nesugeba net keliu eiluciu suprasti ir perskaitytri. Tuscia jusu,- sirkite.

>5.2014-08-25 21:10

ką reiškia "ne taip pasakyti"? Tu tokia pat durna kiaulė.

>42014-08-25 20:56

Vietoj to, kad kvailai krizenti i barzda kaip ozys geriau atsakytum ka ne taip zmogus pasake,- gal ne tiesa, kad "TSKPistė, Burokevičiaus bendradarbė, net nedalyvavusi Baltijos kelyje", tai dabartine Lietuvos prezidente ?

che >3.2014-08-25 20:46

stovėtojas Baltijos kelyje. Bent kiek turėk sąžinės. Stovėtojas - che, che. Kad ir pirmadienis , tapo linksmiau. T0masJ. - stovėtojas. Koks rublio kursas?

T0mas J.2014-08-25 20:33

Tada Baltijos Kelyje stovėdamas nė įtarti negalėjau, kad po 25 metų Lietuva bus laisva nuo okupantų, tačiau prezidentu bus kolaborantė TSKPistė, Burokevičiaus bendradarbė, net nedalyvavusi Baltijos kelyje.. o į prezidentus kandidatuoti ją įkalbės ir parems Landsbergio aplinka.. Gerai kad ateities žinoti neduota, nes jau tada Baltijos Kely būčiau apsivėmęs, o draugai būtų nesupratę kodėl...

NIEKADOS!!!2014-08-25 19:27

Jei tame Baltijos kelyje šiandien stovėtų Grybauskaitė, Kubilius, Lietuvos banko valdytojai Vasiliauskas, Šimonytė ir Kuodis - tai mes su šūdais išteptume tas rankas už sužlugdytus bankus ir sugriautus žmonių likimus.

Mix2014-08-25 18:29

Jau senokai neskaitau ir nežiūriu laidų, kuriose apsimetėliai, išverstaskūriai valdžiažmogiai bando savo tuščiomis kalbomis apeliuoti į žmonių jausmus. Kai darbai skiriasi nuo kalbų, tai jos kelia tik pasipiktinimą.

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi