Reportaže, parodytame per LRT laidą “Savaitė”, žurnalistė Joana Lapėnienė atskleidė Lietuvos lenkų rinkimų akcijos (LLRA) lyderio Valdemaro Tomaševskio sąsajas su oficialiomis Rusijos institucijomis.

Laidoje priminta, kad Seimo rinkimuose su LLRA sąrašu dalyvavo dviejų Maskvai draugiškų partijų – Kazimiros Prunskienės Liaudies partijos ir Rusų aljanso – bei uostamiesčio draugijos „Otečestvo“, Slavų gailestingumo fondo ir net Pirmojo Baltijos kanalo atstovai.

Prorusiškų jėgų telkimu Baltijos šalyse, kaip nurodyta reportaže, užsiima Rusijos administracijos Tarpregioninių ir kultūrinių ryšių su užsienio valstybėmis valdyba. Jai vadovauja KGB žvalgybos pulkininkas Vladimiras Černovas, o iki rugsėjo šias pareigas ėjęs Sergėjus Vinokurovas neseniai tapo Rusijos žvalgybos tarnybos SVR direktoriaus pavaduotoju.

Neoficialiais „Savaitės“ duomenimis, šioje valdyboje lankėsi kelių Lietuvos rusų ir lenkų politinių organizacijų atstovai, svarstytas klausimas dėl jų bendradarbiavimo su K. Prunskienės Liaudies partija, kurios steigiamajame suvažiavime dalyvavo įtakingi svečiai iš Maskvos. LLRA netrukus pareiškė, kad Seimo rinkimuose dalyvaus su Liaudies partija ir Rusų aljansu.

V. Tomaševskis interviu J. Lapėnienei neigė, kad jo partija veda į Seimą prorusiškas jėgas mainais už finansinę Kremliaus paramą.

„Ar lenkų rinkimų akcijos žmonės važiavo į Maskvą?“ – klausė žurnalistė. – „Nesuprantu jūsų klausimo“. „Jūs pats asmeniškai bendradarbiaujate su oficialiomis Rusijos institucijomis, pavyzdžiui, užsienio reikalų ministerija?“, – patikslino klausimą J. Lapėnienė. „Aišku, kad mes nebendradarbiaujam su užsienio institucijomis. Tik vykdant savo Seimo nario pareigas kartais būnam priėmimuose“, – sakė V. Tomaševskis.

Reportaže patikslinta, kad V. Tomaševskis dalyvauja Rusijos ambasados organizuojamuose renginiuose, kuriuose aptariamos vadinamųjų Rusijos “tėvynainių” bėdos. Netrukus po Rusijos karo su Gruzija Vilniaus lenkų namuose Rusijos ambasada surengė ir parodą, skirtą Rusijos okupuotai Osetijai. Ja siekta parodyti Gruzijos žiaurumą.

J. Lapėnienė nurodė ir LLRA lyderio sąsajas su Rusijos vyriausybės finansuojamu žurnalu “Baltijskij Mir”. Šis Estijos, Latvijos ir Lietuvos rusakalbiams skirtas leidinys sistemingai užsiima Baltijos šalių istorijos perrašymu, plėtoja nacizmo mūsų valstybėse temą, ypač akcentuoja rusakalbių ir lenkų protesto akcijas, propaguoja integraciją į vadinamąją Eurazijos sąjungą.

Žurnalo redaktorius – iniciatyvos Tarptautinė Rusija koordinatorius Dmitrijus Kondrašovas, dirbęs Kremliui artimoje „Regnum agentūroje“.

Interviu J. Lapėnienei V. Tomaševskis neigė bet kokias sąsajas ir su “Baltijskij Mir”.

„Aš apskritai nedalyvauju jokių žurnalų leidyboje, nei vieno. O šio tuo labiau. Mano gimtoji kalba lenkų. Čia provokacija, ką čia kalbėt“, – aiškino LLRA lyderis.

Šaltinis LRT

ekspertai.eu_komentaras3-07
ekspertai.eu_komentaras3-07

Papildome šią informaciją trimis dalykais.

Pirma – pateikiame "Baltijskij Mir" metriką, iš kurios akivaizdu, kad V. Tomaševskis apsimelavo: jo pavardė įrašyta tarp visuomeninės tarybos narių: [gallery link="file" order="DESC" columns="2" orderby="post_date"]

Antra – atkreipiame dėmesį, kad LLRA rinkiminis sąrašas, kuriame dalyvavo trijų partijų – LLRA, K. Prunskienės Liaudies partijos ir Rusų aljanso – atstovai, sudarytas apeinant Seimo rinkimų įstatymą.

Tai akivaizdu, palyginus sąlygas, kuriomis rinkimuose dalyvavo susivienijimas “Už Lietuvą Lietuvoje” ir LLRA. Keturios partijos, susibūrusios į “Už Lietuvą Lietuvoje”, sudarė koaliciją, todėl joms, norint patekti į Seimą, reikėjo peržengti didesnį – 7 procentų – barjerą, nei atskirai rinkimuose dalyvaujančioms partijoms, kurios turi surinkti tik 5 procentus balsų.

Trys partijos, dalyvavusios LLRA sąraše, koalicijos nesudarė ir dalyvavo rinkimuose taip, tarsi būtų viena partija.

Žiniasklaidoje šis darinys pristatinėtas kaip “neformali koalicija”. Tačiau Seimo rinkimų įstatymas jokių “neformalių” koalicijų nenumato.

Todėl kyla klausimas, kodėl Zenono Vaigausko vadovaujama VRK leido trims po LLRA vėliava sutelktoms partijoms dalyvauti rinkimuose lengvatinėmis sąlygomis ir nereikalavo, kad jos įregistruotų koaliciją.

Trečia – apgailestaujame, kad LRT pateikė šią informaciją tik po rinkimų, o VSD draugiškai miega kartu su VRK.

Naujausi

Komentarai (29)

Rikiuoti
MOxTUVsPdrJdHbbgE2013-06-10 23:36

Im obliged for the post.Much thanks again. Will read on...

arvydas damijonaitis2013-02-14 22:09

Gerbiamieji, Tarptautinė teisė tautines grupes,turinčiais išorinę valstybę( pvz. lenkai -Lenkiją), nevadina "mažumomis". Todėl Letuvoje yra lenkų tautinė bendruomenė,ne "mažuma",t. y. Lietuvoje nėra lenkų tautinės mažumos. Lietuvoje yra karaimų, totorių tautinės mažumos,rusų,žydų,lenkų tautinės bendrijos. Jeigu Lietuvoje būtų lenkų tautinė mažuma,Kremlius būtų įkūręs" Šalčininkų respubliką",kurią Rusija okupuotų ( Abchazijos pavyzdys Gruzijoje). Gerbiamieji,naiviai vartodamas terminą "tautinė mažuma",darote meškos paslaugą Lietuvai.... Kada lietuviai bus atsargesni? Gineso rekordas – lenkų bendruomenė Lietuvoje turi 120 lenkiškų mokyklų, išlaikomų iš valstybės biudžeto

20 milijonų labai maža2012-11-10 00:46

suma, kai kalbama apie valstybės valdymą, apie Seimą. Tad nereikia taip bukagalviškai verkšlenti dėl tokios sumos, jei supranti, apie ką kalbame. Per VEKS, visokias subezdėtas statybas pavogta šimtai šimtai milijonų Lt ir niekas net netiria to. O tu kvailas žmogau verkšleni, kad rinkimams pinigų išleista. Bukas vergas, mankurtas ir tiek. Tokie kaip tu visą savo varganą gyvenimą rinks tas pačias tris partijas.

komentatoriams2012-11-07 23:05

panaikinti rinkimu rezultatus aplamai, tai yra absurdas, milijonu paleidimas vejais. O tai, kad Tomasevskininkai pralindo i kandidatus yra kitas reikalas. Anuliuoti sio politinio darinio rezultatus ir viskas. O Vaigausko apsizioplinimas man regis brangiai kainavo, nes po rinkimu zadejo palikti posta, tad reikejo nusigriebti, paskutinis gi kartas...

MANAU2012-11-07 02:19

, KAD VISTIEK TOMASEVSKININKAI BUS PRIIMTI I VALDANCIAJA KOALICIJA """vardan tos Lietuvos......" D A R B U O T I S

Jau2012-11-06 22:41

nekalbant apie tai, kad buvo grubiai pažeistas rinkimų įstatymas, _ kaoalicijai de fakto VRK neužkirto kelio dalyvauti kaip vienai partijai, lenkai dar papildomai išdūrė rusus gaudami rusakalbių balsus ir eliminuodami rusus iš sąrašo

iki2012-11-06 22:00

Nusibodo. Prorusiška, parduos, išduos, Rusija, rusija, rusija... Yra prokuratūra, VSD ir t.t. ir pan. Tegu teisia jeigu kalti. Taškas. Viskas vemti verčia, jeigu tik rinkimų nelaimi konservai.

Vilnietė2012-11-06 18:58

Vaigauskas privalo išsamiai atsakyti į šį klausimą - kodėl daromos išimtys? Ar įstatymai galioja tik kai kam, o ne Vaigauskui? O gal KT atsakys į šį klausimą? Negalima taip palikti, būtina reikalauti atsakymo/

ekspertams2012-11-06 16:17

Ne lenkai kalti, kad DK ir Už Lietuvą Lietuvoje gavo taip mažai balsų. Šis puolimas prieš LLRA tik įrodo, kad net tokia atrodo sveiko proto "chebra" kaip ekspertai, yra persunkta esamo ir pastoviai palaikomo nacionalizmo dvoko. Nėra Lietuvoje jokios partijos ginančios lenkų teisetus reikalavimus, nei žemes gražinimo, nei švietimo klausimuose. Tai ko stebetis, kad LLRA gavo palaikyma. Taip vienapusiškai žvelgdami "ponai ekspertai" TIE-SOS nesurasite.

pritariu Antamui Baniui2012-11-06 13:13

pritariu, kad VRK iš LLRA gavo piniginį atlygį už nieko neveikimą, o tas atlygis atėjo, žinoma, iš Rusijos. Neatmetu, kad nemažesnį atlygį gavo ir VSD už nieko nematymą. Ko gero, tą atlygį jis gauna nuolat. Tai reiškia, kad Lietuva ritasi į prarają

,2012-11-06 11:31

Nevienodos salygos dviem koalicijoms - ULL ir LLRA, tai rimta. Dalyvauti Rusijos leidinio visuomenineje taryboje - tai nebutinai reiskia atstovauti Putinui ir KGB. Siaip LLRA lyderiai kalbejo gerai, kol neisijunge Tomasevskis. Jo dalyvavimas derybose del koalicijos - atvira nesamone.

Donatas2012-11-06 04:54

Butu malonu jei jus idiegtumet savybe DALINTIS.. perskaiciau jusu straipsny ir noriu draugams parodyt.. o tai geriausia per Facebook ar Google+.. ir ka negaliu... o parasyt jiems, kad paskaitytu straipsny nesuveikia... nedaug kainuoja tai padaryt.. aciu

Anglija2012-11-06 04:51

Kaip galima daleisti,kad i Lietuvos Seima verztusi lenku,rusu ir kt. partijos-nacionaliniu pagrindu sukurtos ir tarnaujancios svetimu valstybiu politikai ? Tuomet leiskite kurtis ir karaimu,zydu,baltarusiu,ukrainieciu,totoriu,cigonu ir visokiom kitokiom partijom ir tegul nelieka Lietuvos ! Kas uz visa sita jovala yra atsakingas ? Kaip galima ULL partijai reikalauti surinkti 7% balsu,o lenku aljansui tik 5%,vadinasi reikia naikinti rinkimu rezultatus,nes tai yra nelygiavertiska ir neteisinga. O kur dar papirkinejimai kaliniu,alkoholiku,cigonu ? Kur patys kandidatai,kaip Pinskuviene sava masina atveza girtuoklius balsuoti ir daug kitokiu atveju,rodo,kad balsavimai tikrai nebuvo demokratiski,o ponui Vaigauskui jau seniai laikas i pensija,nes jis visai nebesuvokia ka daro,o gal kazkam tarnauja ? Geda Lietuvai !!!

valerija2012-11-06 02:03

Didziausi isdavikai tie kurie balsavo uz prorusiskas partijas, nera ko pykti ir ieskoti kaltu, jei puse lietuviu gali parduoti Lietuva uz buteli ar kelis litus, kas kaltas del to... patys lietuviai, nera ko pykti nei ant Prezidentes, nei ant Kedainiu kniaziaus juk patys uz ji balsavote. Padoraus ir protingo zmogaus nieks nepapirks, vadinasi puse nesioja vietoje galvu moliugus ir garsiai rekia kaip blogai gyventi Lietuvoje, kol zmones nesupras kad jie patys kuria savo gyvenima, ta galimybe jiems duoda rinkimai, kol jie patys nesuvoks kad rinkimai yra didele atsakomybe, tol ilgai sedesit toje baloje.

Darius2012-11-06 01:52

Straipsniu komentaruose sklando informacija kad Zenonas Vaigauskas anksciau priklause sovietinems KGB strukturoms, bei tai kad jo reali biografija yra kazkodel iki siol slepiama, bei tai kad Zenonas Vaigauskas dirba rusijos dabartinems strukturoms, kad musu vsd vos ne ta pati KGB tik lietuviskai. Paini ir neaiski informacija gandu lygyje ir be patvirinimo, bet klausimu vis gi kyla. Paviesintose KGB sarasuose yra vis gi du tokie broliai Vaigauskai, taciau Zenono Vaigausko tokio nera. Be to pasak kito komentaro klausimai dar kyla ir del to, kodel Zenonas Vaigauskas nebuvo pakeistas kitu VRK vadovu, nes pagal nuostatas negali but is eiles tas pac VRK vadovas, jis turi but kas kiek tai laiko keicimas, reiktu pasidomet kas kiek.

> nebūkim neteisingi2012-11-05 20:29

Pritariant komentare išsakytoms mintims reikia pridurti, kad bene labiausiai galima kaltinti didžiąją žiniasklaidą, nes ji tikrai "žino ką daro", skirtingai nuo eilinių žmogelių, kurie šia prasme lyg ir nepakaltinami, nes daugelis jų "nežino ką daro".

nebūkim neteisingi2012-11-05 19:22

Visi puola prezidentę... O ka ji gali padaryti? Ji bando, kiek tik gali, apriboti prorusiškos DP galimybes, nes matyt žino, kad DP pavojingesnė nei LLRA. Bet gali ji nedaug, nes mūsų, Lietuvos piliečių išrinkta Seimo socdemų dauguma, nepaiso Prezidentės pareiškimų ir bet kokia kaina eina į koaliciją su akivaizdžiai Rusijos kontroliuojamomis politinėmis partijomis, t. y. DP ir LLRA. Prezidentė daro, ką gali šioje situacijoje, o gali ji nedaug, nes tokia pusgalvių Lietuvos rinkėjų valia. Ją ir taip daužo, kas netingi, dėl to, kad "nepaiso rinkėjų valios". Manau, kad Prezidentę galima ir reikia kritikuoti, kai ji elgiasi neteisingai, bet šiuo atveju, kaltinti prezidentę neveiklumu, neteisinga. Jei jau ką ir galima kaltinti, tai tik Lietuvos žmonėms patiems save...

jei Lietuva turi prezidente,2012-11-05 18:55

tai ryt ji PRIVALO TARTI ZODI IR ATSAUKTI RINKIMUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dar tokio purvo, tokiu aferu Lituva nemate. Kalta TSajunga uz tai, kas vyksta Lietuvoje - juk buvo valdzioje ir glejo pasalinti daug blogybiu. Bet visi uzsieme savais reikalais - kas namus rente, kas ezera uzsitvere, kas misku uzvaldymo istatyma protegavo, kas AE milijarduose zadejo maudytis ir t. t. O kas toliau? Uspiskich pakeis Konstitucija, su Rusijos milijonais, pigiomis dujomis ir elektra taps LR Prezidentu, o Butkevicius pralemens, nes gaus i letena rusishka milijona $, Olekas pakeis Jukneviciene ir pardavines Lietuva rusams. Jokiu abejoniu. Motina Rusija laukia nesulaukia kelio prie Baltijos - Lietuvos uzvaldymo. Su tautos rankomis pradzia padaryta per rinkimus. Privalu rinkimu klastotojus nuteisti. Ir pirmiausia Vaigauska kartu su Degutiene, kuri ji protegavo!!! Ar Prezidente pajegi pakelti uodega nuo minkstos kedes ir pagalvoti - ka as cia padariau? Pati, savo galva, be grazuciu patareju is Romerio. Ar Prezidente dar igali? Kadencija eina i pabaiga, LSDP kakoja jai ant galvos, Uspiskichas grasina ir t. t. Tai kas toliau?! Tik tvirti ir teisingi sprendimai gali atnesti antra kadencija Prezidentei. Nereikia baimintis del Sakalo, kuris jau seniai nurasytas, nors dar klebeksciuoja kol gali - tai didziausias pedofilu gynejas, nors siai dienai tera tik tuscia garbes lenta, bet vis dar grasina apkalta.

kodėl2012-11-05 18:38

tai nebuvo paviešinta prieš rinkimus?

Tai nėra naujiena2012-11-05 18:25

Šie duomenys jau anksčiau buvo iškilę į viešumą,bet niekas rimtai neatkreipė dėmesio į tai.Jei jau Joana Lapėnienė rengia tokius reportažus,panašu,kad bent kažką gero VSD veikia...

NUOMONE2012-11-05 18:15

LIETUVA RUNKELIU SALIS

O kodėl2012-11-05 18:05

prezidentė tyli lyg vandens į burną pripylusi

Coment2012-11-05 18:01

Laidoje priminta, kad Seimo rinkimuose su LLRA sąrašu dalyvavo dviejų Maskvai draugiškų partijų – Kazimiros Prunskienės Liaudies partijos ir Rusų aljanso Kaip tapo aišku Kazimiera Prunskienė nedalyvavo rinkimuose su Rusų aljansu, o dalyvavo Prunskus sūnelis parsidavėlis lenkams

Tomas J.2012-11-05 18:00

Man šlykščiausia tai, kad net konservatoriai stengėsi jog Darbo partijos žmonių Seiman patektų kuo daugiau.. Turiu bukletą, kuriame konservatorius STARKEVČIUS agituoja rinkimuose balsuoti už Darbo partijos kandidatą. Vos neapsivėmiau!

Užvaldymas tęsiasi-atsakingų nėra2012-11-05 17:59

Tikrai kalbėti jau nebėra prasmės, nes valstybė yra užvaldyta galutinai, ką mes jau matėm prieš rinkimus. Didžioji tautos dalis, kuri nenorėjo nieko matyti ir mąstyti yra patenkinta ir gavo tai ko nusipelnė. Viskas yra pernelyg šlykštu ir supuvę.

Tomas J.2012-11-05 17:55

Tai štai kodėl Rusijos rusas Uspaskich'as taip drąsiai kalba apie LLRA narių Seime galimą prisijungimą prie koalicijos.. Jei Kremlius Tomaševskiui lieps - LLRA draugiškai ranka rankon dirbs su LSDP ir Darbo partija.

Poli2012-11-05 17:54

tai kas čia apskritai darosi???

vito2012-11-05 17:51

BЭnas, varom geriau į Nidą.

Benas2012-11-05 17:41

Sakiau daugiau nerasysiu komentaru nes mastanciu liko maziau nei nemastanciu. Gaila, kad Lietuviu Tauta yra vergu, protiskai nemastanciu aviu banda is kurios tyciojasi, viso pasaulio valkatos ir aferistai. I prezidentus gali balatiruotis ir gerai nemokantys sneketi Lietuviskai, negyvenantys Lietuvoje. nors tai draudzia istatymas. Lietuvoje valdzios gaujos yra nevaldomos ir siauteja pagal savo nuoziura. Lietuvoje baudziami tie kurie tevai neatiduoda iskrypeliams savo kudykiu tie kurie raso komentarus ir sneka teisybe. TEGYVUOJA ANARCHIJA!!!!!!!! GARBACIOVAS SAKE MES NEGYVENSIME KAIP LIETUVIAI, BET LIETUVIAI GYVENS KAIP MES. ZIRINOFSKIS SAKE, KAD PRIE LIETUVOS SIENOS REIKIA LAIDOTI AE ATLIEKAS. PUTINAS SAKE, LIETUVA ILGAI ATSIMINS UZ REMIMA GRUZIJOS KAI SI ZVERISKAI UZPUOLE OSETIJA. DEL TO LIETUVA IR VALDO 22M KURIE SUSIJE SU KGB TAI RASO BEVEIK VISI PORTALAI IR VIENODAI NEMASTANCIAI TAUTAI RODO.

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi