Gerbiamas Seimo nary, Atkreipiu Jūsų dėmesį, kad šiandien yra ta diena, kai Jūs rinksitės – sąžinę ir ištikimybę savo Valstybei bei jos Konstitucijai ar išdavystę. Taipogi jūs rinksitės – taiką ar kiršinimą bei nerimą.

Šiandien Jūs pademonstruosite kokią matotę mūsų Valstybės ir visuomenės ateitį – nuosekliai besivystančią, su augančiu gerove ar draskomą dirbtinių vidinių konfliktų, kurie trukdo susikaupti sąžiningam darbui, gyvenimui, pozityviam jaunosios kartos ugdymui. Jūsų pareiga – kurti savo atstovaujantiems piliečiams sąžiningo, doro, taikaus gyvenimo sąlygas, kurioje saugiai jaustųsi ir turėtų tęstinumą kultūra bei tradicijos.

Deja, šiandien paaiškės, kas sąmoningai programuoja suirutę, kėsinasi į nusistovėjusią kultūrinę sanklodą, o dar tiksliau – pakankamai politiškai nesaugiu metu dalyvauja priešiškų mūsų Valstybei jėgų primetamose provokacijose.

Savo straipsnyje, kuris Seimo narių tarpe yra išplatintas,hab. Dr. Garšva labai aiškiai įvardijo klastotes, kuriomis remiantis stengiamasi sukurti sąlygas Lietuvos teritoriniams vientisumui bei valstybinės kalbos teisių pažeidžiamumui. Tą juodašimtišką, valstybės išdavystei prilygstantį darbą šiuo metu intensyviai dirba dabartinio Seimo dauguma.

Tautinių mažumų įstatyme neturi likti jokio preteksto nuo amžių nuistovėjusių vietovardžių sulenkinimui, kadangi kalba bei vietovardžiai yra ne tik vienos valstybės kutūrą ir įstoriją liudijantys faktoriai, tačiau ir viso žmonijos kultūrinio-įstorinio paveldo reikalas. Kėsintis į kalbą, jos rašybą, į asmenvardžius, vietovardžius, vandenvardžius – tai reiškia skurdinti mūsų europinę kultūrą ir paveldą.

Atsiminkime, kad lietuvių kalba seniausia Europoje, su ja amžiumi lygiuotis gali nebent baskų kalba. Paskutinių metų baskų politiniai judėjimai iššaukti būtent rūpesčio savo kultūros išlikimu.

Taip pat atsiminkime, kad Lietuvių kalbos žodynas turtingiausias pasaulyje. Tuo didžiuotis ir rūpintis turėtų kiekvienas Lietuvos pilietis, o toks dabartinės Seimo daugumos kėsinimasi įstatymiška kirsti istorines mūsų kultūros šaknis gali būti suprantams ir aiškinams tik vienaip – tai yra sąmoningai organizuotas išdavystės veiksmas, įmanomas įgyvendindinti tik balsuojant partinio susiklausymo principu.

Bandomas pritaikyti “regijoninės kalbos” terminas yra visiškai dirbtinis, pritemptas iki aiškiai antivalstybinių partinių tikslų. Lietuva nėra tokia didelė šalis, kurioje būtų susidariusios tvirtos regijoninės tarmės, prilygstančios atskiroms kalboms.

Tai, galų gale, nėra net Vokietija su savo dideliais regijonais, kurie turi nežymius skirtumus. Lietuva yra mažas, kompaktiškas, labai savitas , turtingą ir paslaptingą praeitį turintis kraštas, kadaise atlikęs neįkainuojamų išlikimo paslaugų didžiosioms Europos valstbėms, o taip pat ir rytų kaimynams.

Jos kalba, bei Europoje plačiai palikti vandenvardžiai, toponimai, tyrinėjami pasaulio kalbininkų.

Jei jei būtinai kas nors norėtų paliudyti Vilnijos krašto istorinį multikultūrinį sąlytį su kitomis tautomis, tada pritarčiau profesoriaus G. Merkio nuomonei, jog gatvių pavadinimai galėtų būti parašyti keliomis kalbomis: lietuvių (valstybinė kalba), baltarusių (Didžiosios Lietuvos Kunigaikštystės, kurios dalimi buvo Baltarusija, aspektas) žydų (aktyviai gyvenusių ir išnaikintų tose vietoviese), lenkų (dėl procento kalbančių dabar, ir didelės dalies sulenkintų gyventojų lenkų okupacijos metais).

Tai būtų mūsų tikrai gražus pavyzdys ir pagarbos ženklas visoms šioje žemėje bei DLK kūrusioms bendrą gyvenimą tautoms.

Tai, kas vyksta šiuo metu dėl asmenvardžių bei vietovardžių valstybiniame – istorinė klastotė ir išdavystė, kurios akivaizdūs vėliavnešiai – Socialdemokratų partija su ja supančiomis Darbo, Tvarkos ir teisingumo partijų bei Lenkų rinkimų akcijos jėgomis. Abejoju ar tai supratę Seimo nariai galėtų ramiai pakelti rankas ir nejausti sąžinės priekaišt0 dėl padaryto didžiulio nusikaltimo savo Valstybės konstitucijai ir kultūrai.

Socialdemokratų aiškinama versija, kad be šių brutalių, nusikalstamų pokyčių “lenkai nepriims dalyvauti energetiniuose projektuose” – grynas blefas, kurį aprašiau savo leidinėlyje “Apie Seimo partijas, Lietuvos lenkus ir lietuvių kalbą” ir kuris buvo išplatintas Lietuvoje beveik 50 tūkstančių egzempliorių tiražu. Dėl to nereiktų stebėtis, kad socialdemokratų į Europos parlamentą pateko kur kas mažiau, nei buvo tikėtasi.

Lietuvos piliečiai jau žino, jie jau susivokė, kad šiuo metu Seime vykdoma mūsų valstybingumo ir kultūros išdavystė ir tokio politinio elgesio vertinimą akivaizdžiai pademonstravo.

Dėl vadinamų “lenkiškųjų projektų”, turiu pasakyti, kad tas “lenkiškų jungčių” projektas buvo sukurtas pries gal 15 metų, kai dar veikė Visagino atominė elektrinė. Dabar tos “jungtys”, reikalingos nebent socialdemokratams ir kam nors iš Lenkijos politinių klanų (kurie, manau, egzistuoja) perpardavinėti rusiškai elektros energijai.

Naujausi

Komentarai (29)

Rikiuoti
Raigerdas 27-ai2014-07-15 23:31

Tu matyt ten 12 metų svaigsti nuo narkotikų. Apie ką tu čia giedi? Kalba eina ne apie rusus, o apie lenkus, ir apie jų pasiūlymą, kad lietuvių tauta keistų savo abėcėlę. O "Russenshit" yra vokiečių kalba, nes anglų kalba būtų "Russians Shit" - rusiškas šūdas. Tu sprendi apie Angliją, bet pasikalbėk su švedais, suomiais, danais, olandais, vengrais, čechais, chorvatais, vokiečiais ar kitomis tautomis. Tu matyt, turi kontaktą tik su tokiais anglais, kurie sėdi PAB'e. Dirba kaip jaučiai, o paskiau eina į PAB'ą ir prageria, ką uždirbo. Nes būtent princas Čarlzas palygino Putiną su Hitleriu. O princas Čarlzas, tavo žiniai, yra anglas.

Žinoma,2014-07-15 23:17

visgi amžini sąjungininkai, ypač Staliną kėlė į padangės ir sakė, kad jam nėr lygių demokratiškame pasaulyje, nes lenkė pagal visus parametrus.

reigardui2014-07-15 22:30

mali suda. gyvenu anglijoj jau 12 m. ir labiausiai ten gerbiami rusai, net pati buvau nustebusi.

x xx2014-07-15 13:08

Gerbiama Rašytoja, ačiū Jums už rūpestį MŪSŲ ŠALIMI. Ačiū už knygas, kurias skaitau su didžiule atgaiva sielai... Linkiu Jums viso ko geriausio, sveikatos ir laukiu naujų knygų, Jūsų šviesių minčių...

KAD2014-07-15 13:08

tai būtų parašęs kas kitas, tai turėtų geresnš poveikį, nei ta kuri vis gulasi ir gylasi, bet taip dar ir neatsigulė, ant bėgių.

Jules2014-07-14 17:10

O ko Jūs tikitės iš tos AMBalistės? Ji gi antroji Teišerskytė - begalinė LK(bolševikų)P CK Pirmojo sekretoriaus(fiurieriaus) gerbėja. To Pirmojo sekretoriaus, kurį Uola vadino, pamenate? Ji gali ir į Marsą nuskristi vardan tos Lietuvos savo neribotų fantazijų pagalba. Ji gi genijus, kur mums čia ją, vidutinybėms, trejetukininkams kaip aš, ir prasčiokams, suprasti, nesvarbu, kad čia ji ir gerai parašė - taip, kaip mąstome mes.

Raigerdas2014-07-14 17:03

Reikia pasiūlyti visai Europai patobulinti savo abėcėlę lenkiškomis raidėmis. Nežinau tiksliai, kiek lenkų gyvena Anglijoje, bet manau, kad daugiau nei Lietuvoje. Kodėl lenkai nepasiūlo anglams "patobulinti" savo abėcėlę lenkiškomis raidėmis? Tegul lenkai pasiūlo vokiečiams, anglams ir kitoms valstybėms. Ir tada jūs pamatysite tų šalių reakciją. Jeigu dabar dainuojama apie rusus, kaip apie tai, koks "aš didelis rusiškas šūdas" (Elias Fogg & Sirius - Russenshit ), tada galimai atsiras ir kitos dainos: "Koks aš svarbus lenkiškas šūdas".

skroblas2014-07-14 16:44

V. Jasukaitytė vertetu kreiptis i psichiatra, kompleksu kamuojama ligota asmenybe.

Raigerdas2014-07-14 16:41

Mana įdomu, o kodėl lenkai nepasiūlo vokiečiams "patobulinti" savo abėcėlę lenkiškomis raidėmis? Kodėl jie Vokietijoje jie net apie tai neįsižioja? Todėl, kad žino, kad nuo vokiečių gaus tokį atkirtį, kad pamirš net savo abėcėlės raidyną. Lietuviai šiandien, deja, yra nekompetetingi miemiai. MAN KYLA KLAUSIMAS: NEJAUGI LIETUVIAI YRA ANT TIEK NUPUŠĘ, ANT TIEK NEKOMPEPETINGI, KAD JIE NESUPRANTA, KAD TOKIOS PROVOKACIJOS YRA ORGANIZUOJAMOS TOKIŲ PTA PROVOKATORIŲ, KOKIE BUVO IR TEBĖRA UKRAINOJE. ŠTAI LUGANSKE JIE TERORIZAVO ŽMONES, NEMOKĖJO ŽMONĖMS ATLYGINIMŲ. JUOS IŠVIJO, KAIP ŠUNIS SU LAZDA IR ŽMONĖS PRADĖJOA ATSIGAUTI. Tokiais atvejais reikia ieškoti to žmogaus, kuris tai pasiūlė. Kas jis toks yra? Niekas nežino? Kas yra tas provokatorius? Tos avelės, kurios eina paskui tokį provokatorių paskiau pačios verkia. Bet, kas yra tos idėjos autorius? Yra tiktai vienas žmogus. Kas jis? Čia negali būti jokios kolektyvinės atsakomybės.

Kareivis2014-07-14 15:54

Prisimenu ta plerpa raseiva kuri surinko pabegusius is SA karius po raudonojo kryziaus veliava ir zadejo gulti ant begiu jeigu ves kareivelius. Kaip rezultatas kareiviai buvo desantininku sumusti isvesti i Rusija ir nuteisti. Stai koks rezultatas bobisko proto ismastymo, nors tada, buve sovietiniai karininkai teige ir bande ja itikinti ,kad rusams nusispjsuti ant bet kokios veliavos

Arnė2014-07-14 14:30

PRITARIAME 12 kom.- griežtas NE! (2014-07-13 11:29:01) (87.247.119.217) Parašė: Valstybinė kalba reiškia tai, jog ji yra ne šiaip oficialiai vartojama kalba, bet, kad ji yra vienintelė oficiali kalba valstybėje, APJUNGIANTI visus valstybės piliečius ir visas tautines mažumas padaranti lygiomis. Oficialios dvikalbystės atveju, valstybinė kalba praranda prasmę ir viena iš tautinių mažumų atsiranda privilegijuotoje padėtyje.

Silva2014-07-14 13:25

Sysaldemagogai gali viską: kompensuojamų vaistų kainas padidino 77%-vsio zakonno... Tai kur čia socialdemokratinės vertybės? Drg. Andriukaiti, čiuok greičiau į Europos komisarus!

taigis2014-07-14 13:15

jokia tai jasiukaityciu ar butkevicininku teise list prie lietuviu valstybines kalbos statuso svarstymo Ir jau tuo labiau ne lenku bendruomenes reikalas tuos dalykus reguliuot Lietuvoje Uztenka iki dabar vietoj nuostabaus tikro lietuvisko vietovardzio "Bedugnė" slyksciai surusintas ar sututeisintas dabartinis "Bezdonys" Tai uz ka cia jus ruosiates siandien tas rankutes kilnot gerb bezdoniu pavadinimo iteisintojai ir lietuvisko pavadinimo jau ketvirti amziaus nesugebantys atstatyti bezdoniskiai seimeriai Ar jums vien nuo sito bezdoniskiu ivardinimo ausys nerausta Net tu svetimtauciu egzotiskais pavadinimais lenteliu nesugebat priverst is visos Lietuvos besityciojanciu chamu nukabint Na manau kad bent siandien jums drasos nepristigs ir nenubalsuosit nesamoniu Lietuvai Juk nieks jums siandien negresia : anei tremimai anei kontickos nesiojimas kol kito lietuvio neiskundei Tai ko cia dabar maivotes ir jaukiat Lietuvos zmonems protus su kazkokiais egzotiskais siulymais lietuviams praktiskai anot tamasausko pradet adaptuotis prie lenku Lietuvoje Taip galima ir neramumus salyje dirbtinai sukelt Apie tai nepagalvojot O gal to ir siekiat

paklydusiai lakstingalai siusiu2014-07-14 12:22

o ko nerasai savo dalytei, ji juk cia visa vandeni mutina:))

už dvikalbes lenteles2014-07-14 03:22

Kabo tos dvikalbės lentelės nuo 1990 m. Šalčininkų rajone ir niekam iki šiol jos neužkliuvo, niekas jų net nepastebėjo. Įtartina visa ši isterija prieš lenkus. Įvažiuoji į Seinų kraštą Lenkijoje - dvikalbiai užrašai, latviai pase jau rašo lenkų pavardes lenkiškai ir nuo to nė kiek nenukentėjo „pati seniausia Europoje latvių kalba“. Nepasiduokim provokacijom.

girtas zuikis2014-07-13 23:30

gerbiamieji kurmiai, paaiškinkite man, girtam z, kuris Lietuvos priešas realesnis - ar "rusai puola", ar "lenkai lenteles kabina"??? nes dabar neaišku - į kurią pusę kakokt, o į kurią - sysiot...???

Pritariu2014-07-13 22:28

pavadinimų rašymui keliomis minėtomis kalbomis.

Dvikalbystei - griežtas NE!2014-07-13 15:29

Valstybinė kalba reiškia tai, jog ji yra ne šiaip oficialiai vartojama kalba, bet, kad ji yra vienintelė oficiali kalba valstybėje, APJUNGIANTI visus valstybės piliečius ir visas tautines mažumas padaranti lygiomis. Oficialios dvikalbystės atveju, valstybinė kalba praranda prasmę ir viena iš tautinių mažumų atsiranda privilegijuotoje padėtyje.

Vytautas2014-07-13 15:02

Visiškai pritariu gerb. rašytojai V. Jasukaitytei. Pavardžių rašymas dokumentuose lenkiškai ir okupacinių vietovardžių lenkiškas rašymas reikštų praėjusios Rytų Lietuvos okupacijos teisėtumo netiesioginį pripažinimą.

dr. Jonas Ramanauskas [email protected]2014-07-12 23:01

Labai daug kartu esu nesutikes su sia talentinga rasytoja V.Jasiukaityte. Taciau su siame straipsnyje isdestytomis svarbiomis vertybinemis nuostatomis NEIMANOMA nesutikti. Taciau situacija yra tokia, kad Lietuva jau valdo koloborantai, vagys ir iskrypeliai. Jie niekaip nesupras ka sako V.Jasiukaityte. Taigi balsas tyruose....

senis2014-07-12 22:24

kai ka nors stambu valdziazmogiai vagia, rekia rusai puola,kai ka nors smulkesni vagia, rekia lenkai skriaudzia. Gara nuleidineja. Naikint reikia signataru ismokas. Neuzsidirbo jasukaityte pensijos,tegu is pasalpos gyvena. Visos tos ismokos priestarauja sveikam protui ir Konstitucijai. Galetu ji nueiti iki Vilniaus centrinio, PaiPost...

pensininkas2014-07-12 21:39

Pagarba Vidmantei. Šiuo klausimu pilnai jai pritariu. Negalima išduoti lietuvių kalbą.

StasysG2014-07-12 21:38

O aš pritariu Autorei.

Darijus2014-07-12 20:53

Voveruškos propoganda.

skorpionas2014-07-12 20:50

Kokią moralinę teisę turi ši KGBistinio-grybauskistinio-lansbergistinio-neofašistinio-neostalinistinio rėžymo-„baltų pirštinių“ mafijos propagandistė sapalioti apie sąžinę.

Jasiukaitytei2014-07-12 19:26

Rašytoja, išsitaisykit savo rašinėly klaidas, viena iš jų-eKzempliorius...(Prašom mano komentaro neblokuoti. )

!!!2014-07-12 17:50

Nieko nepadarysi 90% tautos yra veršiai,toks ir seimas,visiškas linas linkewičius.

O2014-07-12 17:48

O Jasukaityte nenoretu kreiptis del valstybinio perversmo ivykdyto KT i seimo narius? cia manau nepalyginami dalykai asmanvardziai ir referendumo (tautos valios) draudimas.

Rokis2014-07-12 17:45

Gerb. mafija, atsisakykit pinigu ir nezudykit zmoniu...

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi