Neįmanoma įsivaizduoti džiazo festivalio „Vilnius Jazz” be japonų. Nuo pirmųjų šio renginio gyvavimo metų jie stebina sostinės publiką savo fantazija. Šiemetis 27-asis „Vilnius Jazz” - itin dosnus keistuolių iš Tekančios saulės šalies staigmenų. Klausytojų laukia net du japonų projektai.
Pažintis su džiazo ikona
Trečiadienį, spalio 15-ąją, sostinės salėje „Piano.lt”. pagrindinę festivalio programą pradės viena iškiliausių pastarųjų dešimtmečių improvizuotojų, tiesa, šiuo metu gyvenanti Berlyne, - pianistė Aki Takase.
Jau kelis dešimtmečius žvaigždžių orbita skriejanti improvizuotoja stebina muzikos pasaulį jaunatvišku smalsumu ir kūrybos polėkiu. A. Takase scenos partneriai – ištisa šiuolaikinio džiazo enciklopedija.
Pianistė muzikuoja duetuose su dainininkėmis Maria Joao ir Lauren Newton, pūtikais Davidu Murray'umi, Louisu Sclavisu, Rudi Mahallu, kontrabosininku Nielsu Henningu Orstedu Pedersenu, perkusininku Hanu Benninku ir kitais džiazo novatoriais.
Ji daug koncertuoja ir duetuose su literate Yoko Tawada bei šokėja Yui Kawaguchi, groja ne viename trio, kvartete, kvintete.
Groti su A. Takase nori visi. Ji dalyvavo projektuose su daugeliu improvizacinės muzikos milžinų, tarp jų - Rashiedu Ali, Fredu Frithu, Lesteriu Bowie, Davidu Liebmanu, Cecilu McBee, Joe Hendersonu, Johnu Zornu.
Vien šiemet pianistės kalendoriuje – beveik 20 skirtingų projektų Vokietijoje, Šveicarijoje, Austrijoje, Olandijoje, Belgijoje, Kanadoje, Japonijoje.
Menininkė net 8 kartus buvo įvertinta už įrašus prestižiniu Vokietijos kritikų apdovanojimu “Preis der Deutschen Schallplattenkritik”. Ji pelnė prizų ir kaip geriausia metų muzikantė, kelerius metus buvo kviestinė Hannso Eislerio universiteto Berlyne profesorė.
Klarnetų kvarteto išdaigos
Penktadienį, spalio 17 dieną, sostinės Rusų dramos teatro scenoje šėls „Pre-Cambria Clarinet Quartet“, kuriame klarnetais gros visiškai kitų instrumentų virtuozai.
Humoro nestokojantis kvarteto lyderis Kazuto Shimizu keistu grupės pavadinimu meta užuominą į netvarų ikiistorinės eros darinį. Tačiau „Pre-Cambria Clarinet Quartet“ - ne ta kompanija, kuriai rūpėtų senovė. Publikai artistai neleis nuobodžiauti spontaniškais pasažais, o gal net pasikvies į sceną netikėtų partnerių.
Visų šio kvarteto narių interesų laukas – beribis. Ko vertas vien Kazutoki Umezu balsas ansamblyje. Ne tik Japonijoje, bet ir kituose kraštuose būtų sunku surasti kitą tokį universalų, kūrybingą ir veiklų improvizuotoją. Jis jau tris kartus grojo „Vilnius Jazz“ festivalyje, kaskart - su skirtingais partneriais.
Interesų laukas - beribis
K. Umezu pavergė pasaulį savo nežabota vaizduote, minties laisve, įtaiga ir humoro jausmu.
Šis menininkas pritapo prie radikalių Niujorko avangardininkų ir egzotiškų kraštų etninės muzikos atlikėjų, prie rokerių ir ezoterikos mėgėjų. Jis groja bliuzą, rumbą, Japonijos tradicinę bei Korėjos šamanų muziką, eksperimentuoja su šokėjais, pirmasis Japonijoje ėmė populiarinti klezmerių muziką.
O kvarteto lyderis Kazuto Shimizu itin vertinamas kaip kompozitorius. Jis kuria ir aranžuoja muziką teatrui, kinui ir televizijos serialams bei reklamai, groja klavišiniais instrumentais daugybėje kitų grupių, bendradarbiauja su roko, popmuzikos kūrėjais, šokėjais bei kitų sričių menininkais.
Pasak „Vilnius Jazz“ prodiuserio Antano Gusčio, festivalio ryšiai su japonais tik tvirtės. Mat šiemet Vilniuje rengiamai šiuolaikinio džiazo šventei didelį dėmesį parodė vienas svarbiausių džiazo pasaulyje „Tokyo Jazz“ festivalis. Jis reklamavo „Vilnius Jazz“ ir iš koncertų scenos, ir savo spaudoje.
„Ekspertai.eu“ skelbiamą informaciją draudžiama visuomenės informavimo priemonėse atgaminti be raštiško asociacijos „Global Gaze Network“ sutikimo, kurį galima gauti adresu [email protected]