2024 m. lapkričio 14 d.

 

Informacinis karas Lietuvoje

35
Paskelbta: 2013-12-20 11:42 Autorius: Mykolas Jackevičius | ekspertai.eu
Akimirka iš konferencijos. Nuotr. E.eu
Akimirka iš konferencijos. Nuotr. E.eu

„Taip, dabar jau tai oficialu. Lietuva įsitraukė į karą, mes jau kariaujame“, – tokiais žodžiais buvo pradėta Lietuvos karo akademijos Kariūnų tarybos organizuota konferencija-seminaras „Informacinis karas Lietuvoje“, gruodžio 17-ąją įvykęs Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademijoje.

Bet svarbu ne tik konstatuoti faktą, o ir suprasti, kas, kodėl ir kaip vyksta. Tai kariūnams ir visiems norėjusiems išgirsti laisviesiems klausytojams savo pranešimais aiškino Karo akademijos viršininko pavaduotojas kariniam rengimui pulkininkas leitenantas Valerijus Šerelis, Lietuvos kariuomenės Strateginės komunikacijos departamento viršila Tomas Čeponis, karo istorikas Karolis Zikaras ir Karo akademijos prorektorius profesorius daktaras Valdas Rakutis.

Nesimetrinis karas

Kai susiduria dvi barbarų armijos, kai vyras stoja prieš vyrą, tai yra simetrinis karas. Kai vienam kariui tenka stoti prieš keletą ar keliolika priešų, simetrinio karo strategija siekiant pergalės nebetinka. Tada mažiau pajėgų turinčiai pusei protingiau pereiti prie nesimetrinio karo, kai mažesnės pajėgos stengiasi laimėti ne savo pajėgumu, o taktiniu išradingumu, – apie tai ir buvo plk. ltn. V. Šerelio pranešimas.

Informaciniam frontui šie sprendimai taip pat tinka – Rusijos Federacijos prezidentas 2013 metų vasario 15-ąją pristatė atnaujintą šalies Nacionalinio saugumo koncepciją ir pagrindiniu Rusijos užsienio politikos prioritetu paskelbė posovietinę erdvę. Rusijos užsienio politika paremta tokiais šiuolaikiniais metodais ir formomis, kaip ekonominė diplomatija, globali informacijos erdvė, o atnaujintoje koncepcijoje akcentuojamas būtinumas ginti Rusijos Federacijos piliečių ir tėvynainių teises užsienyje, ir akivaizdu, kad Rusijos informacinės pajėgos gausesnės nei tų šalių, į kurias ji nusitaikė.

Bet nesimetrinio karo atveju agresoriaus pajėgų dydis tampa ne toks svarbus. Pulkininkas leitenantas kariūnams priminė atvejį, kai šarvuočių dalinį sulaikė vos aštuoni Lietuvos kariškiai.

Informacinių atakų taikiniai

Dabartiniai informacinių atakų taikiniai – ne tik kariniai, bet ir civiliniai. Šalys agresorės, – o kaip teigė viršila T. Čeponis, Lietuvai didžiausia grėsmė kyla iš aplinkinių autoritarinių valstybių, – taikosi ir į civilinius taikinius: pačią valstybę, jos gyventojų savimonę, pasitikėjimą savo valdžia ir kariuomene.

Dabartinis informacinių agresorių tikslas Lietuvos atžvilgiu – sumažinti pasitikėjimą pačios Lietuvos galimybėmis, sąjungų, kurioms mes priklausome (NATO, Europos Sąjunga), efektyvumu ir naudingumu ir patraukti Lietuvą į priešingą pusę.

Tai siekiama puolant daugeliu frontų: per kultūrą, žiniasklaidą, sportą, kitus informacinius srautus. Juk daugelis jau turbūt pastebėjo, kad Lietuvai svarbiomis progomis – pavyzdžiui, Vasario 16-ąją – labai jau neretai sulaukiama Rusijos atlikėjų koncertų Lietuvoje. Šią ar artimą dieną Lietuvoje jau lankėsi Ala Pugačiova, Olegas Gazmanovas.

Pasak viršilos T. Čeponio, per tokius renginius viešojoje erdvėje siekiama sutapatinti mus su NVS. O yra ir pavyzdys, kaip Jūrmaloje vykęs konkursas buvo traktuojamas kaip vykstantis ne ES ar NATO šalyje, bet Rusijoje.

Beje, nereikėtų pamiršti ir „Tarybinių dešrelių“ akcijos prieš pat Sausio 13-ąją. Bet auditorijai pradėjus domėtis, kodėl prekės ženklas „Tarybinis“ dar vis nėra uždraustas, o aktyviai naudojamas gamintojo „Samsonas“, kariškis paaiškino, kad verslininkai gerai apmąstę savo gynybos būdus: esą „Tarybinis“ nereiškia „Sovietinis“ ir ant pakuočių jokių sovietinių ženklų nesama – tik iliustracijos primena tų laikų stilistiką.

Vis dėlto lieka mįslė, kodėl verslininkai yra įsitikinę, kad sovietmečiu dešrelės buvo geros. „Nelabai suprantu, kaip būtų galima padaryti skanią dešrelę iš popieriaus ir panašių priedų“, – pranešimo metu šyptelėjo kariškis.

Strateginės komunikacijos departamentas fiksuoja informaciją ir kiek rusiško turinio transliuojama Lietuvoje rodomuose televizijos kanaluose. Statistika rodo, kad, pavyzdžiui, pagrindiniame „Interaktyviosios GALA“ kanalų rinkinyje 28 kanalai iš 50-ies transliuojami rusų kalba.

T. Čeponis atkreipė dėmesį ir į vis dar aptinkamą sovietinę simboliką (kuri 2008-ųjų įstatymu yra prilyginta nacistinei simbolikai, ir abi yra uždraustos). Štai, pavyzdžiui, net keletą metų ant vienos degtinės rūšies etiketės buvo matomi TSRS herbas ir penkiakampė žvaigždė.

Problema išlieka ir sovietinės atributikos prekeiviai sostinės Pilies gatvėje ir Trakuose – pasak kariškio, tai, kuo prekiaujama, jau seniai nebėra antikvaras (kuris jau yra išparduotas), o prekiaujama naujai pagamintomis kopijomis. Viršilos patarimas – pamačius tokius prekeivius, pranešti policijai.

Agresoriai kerta ir ne visai tiesiogiai – juk kenkti šaliai galima ir ją priešinant su kaimynais. T. Čeponio teigimu, Rusijos Federacija labai daug dėmesio skiria Vilniaus krašto problemų eskalavimui. Raidynas, pavardžių rašymas ir mokymas lenkų kalba, senų skriaudų priminimas – tai tikrai ne Lenkijos iniciatyva (kaimynai kaip tik būtų suinteresuoti spręsti problemas), o Federacijos iniciatyva.

Rusijos informaciniai diversantai taikosi ir į Lietuvos kariuomenę: kritikuoja vadovybės personas, kaltina biudžeto švaistymu, kaltina kariškius neprofesionalumu, tvirtina, kad kariuomenė yra nemotyvuota, kvestionuoja kariuomenės dydį (kartu tvirtindami, kad ji per didelė, ir vadindami nykštukine bei teigdami, kad Lietuvą galima užimti per 2–24 valandas, kai tuo tarpu Lietuvos kariniai specialistai įsitikinę, kad savarankiškai gintis ir laukti NATO paramos lietuviai be niekieno pagalbos galėtų apie mėnesį).

Apibendrinant T. Čeponio pranešimą – priešai taikosi praktiškai į visas svarbiausias Lietuvai temas: istoriją, kariuomenę, NATO ir Lietuvos narystę joje, Lietuvos ir Lenkijos santykius, kultūrą, sportą, energetiką ir, žinoma, pirmininkavimą Europos Sąjungos Tarybai.

Smūgiai per istoriją

Karo istoriko Karolio Zikaro pranešime apžvelgtas vienas konkretus informacinis ginklas: istorija, jos keitimas ir spekuliavimas faktais.

Tie, kuriems yra tekę susidurti su baltarusiais, gali pritarti, kad į Lietuvą jie žiūri gana palankiai ir nevengia požiūrio „kitados mes visi buvome viena valstybė“. Fakto nepaneigsi, taip tikrai buvo, tik Baltarusija šiais laikais tai labiau mato kaip dvi lygiavertes šalis ar net Baltarusiją kaip Lietuvą, o ne Baltarusiją kaip LDK dalį. Naujai konstruojamoje Baltarusijos istorijoje nevengiama kalbėti, kad Vytautas, Gediminas buvo Baltarusijos kunigaikščiai, visiškai ignoruojant faktą, kad dabartinės Baltarusijos dalis jau tada buvo stačiatikių tikėjimo, o Lietuvos valdovai viduramžiais ir vėliau buvo pagonys ir katalikai.

Pastebėta ir aiški (tiesa, ne šiuolaikinė, o XVII a.) istorijos falsifikacija – Naugardo (rus. Novgorodo) istorikams faktas, kad miestas kitados turėjo valdovą pagonį, buvo labai nepatogus, todėl išgalvojo ir į dokumentus įtraukė, kad Lietuvos didysis kunigaikštis Algirdas prieš mirtį buvo apsikrikštijęs. Stačiatikiu, žinoma.

Regis, toks dviejų valstybių bendrumų ieškojimas galėtų būti įrankis patraukti Baltarusiją į Vakarų pusę, bet, pasak K. Zikaro, viskas veikia priešingai: Baltarusija jei ir džiaugiasi sąlyčio taškais su Lietuvos istorija, tai mato tai tik per slavišką, Rytų prizmę, o Lietuva jau seniai – dar viduramžiais – yra pasukusi Vakarų link.

Istorikas apžvelgė ir kitą pačioje Rusijoje aktyviai skleidžiamą istorinę dezinformaciją – pavyzdžiui, kad sovietinė okupacija buvo ne okupacija, o Lietuva pati pasiprašė į Sąjungą. Taip pat visiškai nenaują, dar sovietmečiu populiarią poziciją, kad kovotojai už laisvę – partizanai – buvo nusikaltėliai, buvo nepamiršta ir Rusijoje populiarinama versija, kad Lietuva pati išprovokavo Sausio 13-osios įvykius ir savi šaudė į savus.

K. Zikaras atkreipė dėmesį ir į dar vieną ginklo rūšį – lietuvių kalba leidžiamas abejotinos vertės ir informacijos knygas, kurių, įtariama, vienintelis tikslas – kad kada dispute galima būtų pamojuoti kaip įrodymu: „Va, o pačioje Lietuvoje buvo parašyta, kad...“

Prieš ideologiją – ideologija

Paskutinis pranešėjas – taip pat istorikas – Karo akademijos prorektorius profesorius daktaras Valdas Rakutis apibendrino visus pranešimus ir pasiūlė apsvarstyti konkrečius būdus, kaip šiame kare galima efektyviai kovoti.

Pasak profesoriaus, svarbiausia yra „turėti stuburą“ – žinių ir ideologijos bazę. Dr. V. Rakutis teigė, kad daugmaž nuo 2008-ųjų visi grįžta prie senųjų ideologinių klišių, žmonės vėl bando atrasti savo tapatybę, ir Lietuvai taip pat reikėtų tuo užsiimti.

Pasak istoriko, žmones suartina simboliai, ceremonijos ir paslaptys. Ir reikia atskirti istoriją ir ideologiją – istorija yra mokslas, kurį kuria istorikai, o ideologiją kuria ideologai.

Dr. V. Rakučio nuomone, atsparumą dar smarkiai lemia, kokio ilgio yra valstybės „stuburas“ – kokio ilgumo yra valstybės ar kito vieneto istorija. Pavyzdys – Latvija. Rygos miestas, 1939-aisiais kalbėjęs latviškai, 1940-aisiais jau kalbėjo rusiškai, o 1941-aisiais – vokiškai. Rygiečiai, neturėję gilių šaknų, tiesiog prisitaikydavo. Partizaninis latvių judėjimas taip pat buvo neefektyvus, dėl susiskaldymo – vienas buvo protestantiškas, kitas – katalikiškas, trečias sudarytas iš buvusių SS dalinių. Nebuvo vienos organizacijos.

Tuo tarpu Lietuvos pasipriešinimo pagrindas buvo viena tauta, viena religija.

Profesorius atkreipė dėmesį, kad istorijos žinojimo atveju kaimynai lenkai už mus yra gerokai stipresni, o baltarusiams iššūkis yra didesnis – sukurti tautinį identitetą, kai jo praktiškai nėra. Ir ties tuo Baltarusija smarkiai dirba. Tad, pasak. dr. V. Rakučio, jei mes šioje vietoje jaučiame pavojų, mums irgi reikėtų tuo užsiimti, tik čia jau kurti nieko nebereikia, o tik stiprinti – iš čia ir atsiras atsparumas.

Naujojo amžiaus karai

Apibendrinant visą renginį – informacija ir komunikacija yra ginklas. Tik, skirtingai nuo tradicinių ginklų, nukreiptas ne tik į kariškius ar atsitiktinai į ugnies liniją patekusius civilius, bet į visus valstybės gyventojus, o ir į gyventojus už jos ribų.

Tai ganėtinai nebrangus ir labai efektyvus ginklas, bet pirmas žingsnis į bet kokias atsakomąsias priemones – identifikuoti patį ginklą. Todėl, kas dieną neišvengiamai mirkdami informacinėje erdvėje, turime išsiugdyti įprotį analizuoti skleidžiamą informaciją – įvertinti ne tik kas yra teigiama, bet ir kam ta informacija gali būti naudinga ir kokius efektus ji gali sukelti.

O plintant (ir pingant) komunikacijos kanalams, šio ginklo panaudojimas tik dažnės.

„Ekspertai.eu“ skelbiamą informaciją draudžiama visuomenės informavimo priemonėse atgaminti be raštiško asociacijos „Global Gaze Network“ sutikimo, kurį galima gauti adresu [email protected]
Kalba redaguota ekspertai.eu

Association „Global Gaze Network“
IBAN: CH9409000000161276571
BIC: POFICHBEXXX
(banko pavedimo mokestis toks pat, kaip darant pavedimą ir Lietuvoje)
Adresas: Brandschenkenstrasse 53
Miestas: Zürich
Pašto kodas: 8002


 
Komentarai

 
35. Sentecija
(2014-01-01 12:25:03)
(78.63.122.248) Parašė:

Yra klasikai yra ir megėjai, yra klasikinė muzika yra ir kaimo kapela, yra klasikinė filosofija yra ir kaimo, ir tt..., bet vienos į kitą jos nesukyši, bloga mišrainė gaunasi gali apsinuodyt.



34. Kaimo pilosopas Raigerdui
(2013-12-31 10:21:09)
(91.228.87.105) Parašė:

Visiškai sutinku su tamstos mintimis. Pridėsiu keletą savo. Pagrindinė Lietuvos ritimosi apačion priežastis yra absoliutus politinės - patriotinės valios nebuvimas. Mūsų valstybėje kaimynai, naudodami didelius pinigus, tvarkosi, kaip jiems patinka. Perkama/šantažuojama visi – politikai, ekonomistai, teisėsaugininkai, žurnalistai. Ir nupirkta taip pat beveik viskas. VIENI JAU „DENGIA“ KITUS, tokius pačius. Informacinė erdvė 100 proc rusiška, užtenka pasižiūrėti TV tinklelius ir jų žinių turinį, visuose didžiausiuose ekonominiuose projektuose taip pat kyšo rusų ausys. Kas įdomiausia visą šią metodiką perima ir lenkai. Planas labai paprastas ir seniai aprašytas. Visų pirma, MŪSŲ PAČIŲ korumpuotų/ šantažuojamų politikų pastangomis, kuriami tokie ekonominiai įstatymai, kurie jau 20 metų neleidžia Lietuvos ekonomikai atsistoti ant kojų. Pasekmė, Lietuvoje praktiškai neliko smulkaus ir vidutinio GAMYBINIO verslo. Atitinkamai nėra ir vidutinės klasės. Iš čia milžiniška bedarbystė, niekada nesibaigianti krizė, nihilizmas ir pagrindinė to pasekmė - EMIGRACIJA. Tačiau pati didžiausia vidutinės klasės nebuvimo priežastis yra PILIETINĖS VISUOMENĖS NEBUVIMAS. Nėra pilietinės visuomenės, nėra nieko, NĖRA VALSTYBĖS. Nei normalių rinkimų, nei paramos sąžiningiems politikams, nei tvirto Tautos stuburo, atsispirti užsienio informaciniams karams. Paskutiniai rinkimai yra akivaizdus to įrodymas. NUSIVYLUSIAIS ŽMONĖMIS GALIMA MANIPULIUOTI KAIP NORI. KAS KALTAS? „Blogiečiai slavai“? Iš dalies taip. Tačiau tik iš dalies. Kalčiausi yra PATYS LIETUVIAI, ypač išsilavinę, manantys, kad tai jų neliečia, kad čia yra tik valdžios ir runkelių problemos. Kalčiausia yra MŪSŲ VALDŽIA, naiviai mananti, kad jos „gerbūvis“ gali egzistuoti šalia Tautos skurdo. Varguoliai, ypač sumaniai manipuliuojami, nušluos viską. Pavyzdžių toli ieškoti nereikia. KĄ DARYTI? Lietuvą gali išgelbėti, kaip užrašyta mūsų Himne, tik ŠVIESA IR TIESA. Būtina, sąžiningoms politinėms jėgoms, kol nevėlu, perkelti akcentus nuo „pencininkų“ į jaunimą. Būtina eiti pas juos ir aiškinti savo tikslus. Būtina suteikti jiems galimybę balsuoti internetu. Būtina patiems išmokti komunikuoti jų kalba. Lietuvos jaunimas daugumoje yra inteligentiškas, patriotinis, neturintis praeities šešėlių ir kol kas nesugadintas purvinų pinigų. Kito kelio nėra. LIETUVAI VERKIANT REIKIA ŠVIEŽIO, SVEIKO KRAUJO. SUSITVARKYSIM SAVO KIEME – GERBS IR DRAUGAI, IR PRIEŠAI.



33. manau,
(2013-12-31 09:07:50)
(78.62.6.70) Parašė:

kad sie „kariautojai„ dar negirdėję apie E.Snoudeną:)...Kad kompais, tikriausiai,nelabai ką rimtesnio ir gali, nei kažką papliurpti komentare:)...



32. Raigerdas Kaimo pilosopui
(2013-12-30 16:54:47)
(93.203.49.193) Parašė:

Gerbiamas Kaimo pilosope, jūs rašote protingus dalykus ir jūsų kritika konstruktyvi. Sutinku su jumis visu 100% dėl daugelio dalykų, o ypač dėl šito: "Na negi vėl visas nelaimes, dėl valdžiagyvių bukumo, Tautai reikės išbandyti ant savo kailio". Taip, deja yra taip. Jūs pasidomėkite KGB instrukcijomis ir paprasčiausiai pažymėkite ten, kas yra įvykdyta ir kas dar vykdoma. Jūs pamatysite, kad esminiai valstybės griovimo punktai yra vykdomi. Jūs žinote, kad Švietimas yra vienas iš svarbiausių dalykų nacijos egzistencijoje. Sudarkykite švietimo sistemą ir po 15 metų jūs gausite visai kitą kartą, kuri sugriaus viską dėl ko kovojo jų tėvai. Mano manymu, Švietimo ministerija yra bukiausia iš visų ministerijų. Jiems gali rodyti, kas yra tikrai vertinga švietime, tai jie nemato. Ir jie būtinai pasiims ir įgyvendins tokias sistemas, kurios yra vienpusės, ir tenkina tik kažkokią tai dalį švietimo sistemoje dirbančių darbuotojų. Jie nemato visumos, o mato atskirus fragmentus. Ką aš jums garantuoju ir jūs pats galite tuo įsitikinti, kad tai yra iš tikrųjų, tai užduokite Švietimo ministerijos darbuotojams vieną paprastą klausimą: kam valstybei reikalinga Švietimo sistema? Ir jūs gausite iš kiekvieno Švietimo sistemos darbuotojo skirtingus atsakymus. Pažiūrėkime dabar į žurnalistus. Jų Lietuvoje beveik nėra. Daugumą įdomių straipsnių parašo ne žurnalistai. Ir jie galėtų užduoti šitą klausimą Švietimo ministerijos darbuotojams, bet nėra kam. LTV dirba kažkokį nesuprantama darbą pagal VSD manipuliacijas ir tapo politizuota televizija ir, deja, ji aptarnauja tą dalį, kuri Lietuvą veda regreso keliu. Primisiu, kas yra sakoma KGB instrukcijoje: "Palaikykite tik tuos, kurie siekia ne žinių, o diplomo". Taigi, valdžios struktūrose, LTV, Teismuose, prokuratūroje ir kitose valstybinėse institucijose dirba būtent šita kategorijos žmonės, kurie "turi diplomą apie aukštąjį išsilavinimą". Taigi, gerbiamas Kaimo pilosope, infokaras jau yra pralaimėtas, ir jūs matote pagal Karo Akademijoje vykstančią pliurpalynę. Dabar kitas klausimas: kodėl jūs norite kariauti? Nejaugi, jūs nematote, kad tai tu pačių "su diplomais" vargais negalais išspausta eilinė nesąmonė? Jų protelis yra išmokytas taip dirbti, kad jie iš 1000 pasiūlymų gali duoti tik vieną šiek tiek naudingą pasiūlymą. Sakykite prašau, kaip jūs galite pasiekti kokių nors teigiamų rezultatų su savo pavaldiniais, jeigu jūs jiems meluosite? Jūs juos apgausite vieną kartą, kitą kartą, o kas toliau? Bet, kas yra tie žmonės, kurie turi tą polinkį į melą? Ar jie gali kam nors vadovauti, jeigu jie net nesugeba vadovauti patys sau? Pažiūrėkite į Graikiją. Šita šalis masiškai išsivaikščiojo po 1-jo pasaulinio karo. Ji nebeturi aukštos klasės specialistų. Kodėl? Todėl, kad valdžioje sėdintys nieko negali pasiūlyti Graikijai. Aš pasiūlyčiau šiai Karo Akademijai ką reikia daryti, bet jie į tai nusispjaus, nes jiems tai atrodys nerealu. Vienintelis dalykas, kas dabar dar gali išgelbėti lietuvių tautą nuo visiškos tragedijos yra visuomenė. Ką pirmiausiai turi padaryti ta kariškių dalis, kurių, vienas kitas dar liko kažkokiuose tai postuose: tai patikrinti visą VSD skleidžiamą informaciją. Ir jeigu ten yra dezinformatoriai, tai juos reikia išgaudyti ir teisti. Aš turiu tokių faktų, kad ten tokių dezinformatorių dirba. Ir jeigu ten yra atrandamas nors vienas dezinformatorius, tai ten reikia tikrinti visą vadovybę. Bet ar jūs girdėjote, kad nors vienas Lietuvos karininkas nors išdrįstų išlementi, kad vyrai reikia papurtyti gerai tą VSD. Ne, tyla. Kas kaltas dėl tokios tylos? Rusai? Ar lietuviški diplomuoti buduliai? Aš turiu faktų, kad VSD dirba ne tik dezinformatoriai, bet ir nesveiki paranojikai, t.y. tie, kuriems vaidenasi baubai. Taigi, VSD dezinformuoja ir demoralizuoja visą visuomenę. O kadangi jie turi ir gana daug žurnalistų-agentų, tai jūs matote, kaip mūsų valstybės valdžia buvo užkrėsta MELO MANIJA. To nepadarė šaltkalvis Antanas. Tai padarė VSD dirbantys trenkti patriotai. Žinote yra tokia kategorija trenktų patriotų. Ir šitos nebūtos grėsmės Lietuvos žmonėms yra skleidžiamos iš Seimo, iš VSD, iš Teisingumo ministerijos, iš VDU, iš VU, iš Teismų, praktiškai iš 90% žiniasklaidos, o apie REALIAS GRĖSMES NET NIEKAS NEKALBA. Absoliuti tyla. Jų nėra. Tai apie kokį jūs karą kalbate ir su kuo jūs norite kariauti, kada valstybinėse institucijose net nesugeba įvesti normalios tvarkos, etikos principų ir t.t.? Ar jūs suprantate, kad MELAS, kaip ir tas mikrobas gali gyventi tik nešvarioje aplinkoje? Ar jūs nematote, kad Lietuvoje iš gausybės partijų nėra nei vienos, kuri būtų suinteresuota, kad gerėtų mūsų visuomenės gyvenimas? Ar jūs namatote, kad šitos politinės partijos neturi lyderių? Yra "specialistų" su diplomais. Ir jeigu jūs paimsite tą diplomuotą specialistą ir atidarysite jo "kaušą" arba atminties banką, tai ten atrasite: 1) Painiavą tarp valstybės interesų ir savų interesų; 2)Melą, kuris yra kaip priemonė, kurią naudoja visi, nes sąžiningų žmonių nėra; 3)klausimą: kodėl aš turiu dirbti daugiau nei Petras, tegul man moka daugiau, tada aš dirbsiu daugiau , nei Petras; 4) į kokią šalį būtų geriau nuvažiuoti šiemet atostogų? Gal į Tunisą? Ten dar nebuvau. Reikia apsispręsti,pasiklausinėti. Rytoj pat paskambinsiu Martai ir Stasiui, nes jie kažkur tai ten važiavo. 5) Reikia man nepamiršti nupirkti dovanėlę, nes reikia važiuoti poryt į kviestinį vakarėlį. Įdomu, ką jis labiau mėgsta, kad neprasišauti? Reikia paskambinti Alinai ir Lukrecijai. Jos tai viską iššniukštinėja ir viską gerai žino apie jį.6) Sode namą reikia pasiremontuoti. Gal man naujas grindis įsidėti? Įdomu, kiek kainuoja dabar? Bet, kur gauti gerus meistrus? Visi prasigėrę, dirba blogai, prašo daug? Ir čia galima tęsti, ir tęsti... Taigi, visuomenė yra demoralizuota. Liko tik jos nedidelė sąmoningoji dalis, kuri šiandien yra mažuma. Taigi, ką pirmiausia reikia daryti? Normaliai, jeigu pas mus būtų valdžia, tai pažiūrėtų į tai, kaip į problemą ir pradėtų ją spręsti. Bet tokios valdžios mes neturime, nes ten dirba "specialistas su diplomu". Jie tame nemato nieko blogo ir jiems vaidenasi, kad tai yra demokratija, nors faktiškai tai yra demoralizuota visuomenė. Priežastis, dėl kurios visuomenėje atsiranda demoralizavimo faktorius yra nekokybiškas valdymas pagal moraliai pasenusius, jau seniai atgyvenusius valdymo metodus. Juos naudoja tik atsilikę nuo gyvenimo, moraliai nestabilūs "specialistai" su diplomu, taip pat ir politikai, kurie savo darbe dirba tik mažą dalį to, ką reikai atlikti, t.y. daro pusėtinai, bet rašo, kad padaryta viskas pilnai, taip, kaip ir turi būti. Taigi, pirmiausia, reikia padaryti normalią tvarką savame kaime. Ir tik tai tada, kada bus įvesta tvarka savame kaime, tik tai tada jūs pamatysite, kas nori jūsų kaimą palaikyti ir kas nori, kad jūsų kaime ta tvarka žlugtų, ir jūs grįžtumėte prie ankstesnės betvarkės. T.y. jūs aiškiai pamatysite savo priešą. O dabar, tegul ta Karo Akademija papasakoja tas nesąmones apie infokarus šiukšlyno gyventojams. Manau, kad jiems tai tikrai bus įdomu.



31. Kaimo pilosopas
(2013-12-30 10:48:34)
(91.228.87.105) Parašė:

21 komentare uždaviau gana konkrečius klausimus, tačiau atsakymų nesitikiu, nes esant tokiai slogiai informacinei atmosferai Lietuvoje (kada neaišku kokiai ir kieno tarnybai atsiskaito interneto portalai) puikiai suprantu mūsų biudžetininkus, bijančius dėl savo darbo vietos. Tačiau noriu dar kartą pabrėžti, kad nieko nedarymas, tolygus SAVARONIŠKAI kapituliacijai, su visomis to pasekmėmis. Paskutinis ypač ryškus pavyzdys - gazmanovo koncertas ir akiplėšiškas užgaulios Lietuvai dainos atlikimas PUBLIKAI MASIŠKAI PRAŠANT. Rašau be kabučių, nes taip IŠ TIKRŲJŲ IR BUVO. Kiek dar reikia PASKUTINIŲ SKAMBUČIŲ, kad mūsų valdžia įsisąmonintų, jog čia labai rimtas karas, ir kad jie bus PIRMOSIOS AUKOS, nes zombiuoti vietiniai jų TIKRAI negins. Negi taip sunku suprasti, kad šiame kare negali būti "truputį nėščias", ir truputį "pastovėti po medžiu", kol viskas savaime išsispręs. Taip, deja, nebus. Arba tu su Lietuva, arba prieš. Kaip sako mūsų Tauta, durniai mokosi iš savo klaidų, protingi iš svetimų. Tačiau labai bijau, kad mūsų valdytojai netempia net iki pirmos kategorijos. Na negi vėl visas nelaimes, dėl valdžiagyvių bukumo, Tautai reikės išbandyti ant savo kailio.



30. Raigerdas
(2013-12-29 12:29:00)
(93.203.47.213) Parašė:

Ilgai tylėję, pagaliau prabilo mūsų kariškiai. Darosi gaila mūsų armijos, ir gaila tų kareivukų, nes jiems vadovauja tokie pat vidutinio protelio personos, kokios yra ir politikoje. Velniai rautų, sovietmečiu buvo labai daug protingų žmonių, tikrai įdomių pogrindyje dirbančių asmenybių. Kur jie visi dingo? Vidutinybės tiesiog masiškai parsiskverbė į visas valdymo sistemas. Kokia čia Karo Akademija. Tokį pliurpimą galima buvo paklausyti ir sovietmečiu per politvalandėles sovietų armijoje. Ten, buvo aiškinama, kodėl trūksta pinigų TSRS valstybėje? Todėl, kad mes netiesiogiai kariaujame Vietname, Afganistane ir t.t. Ir buvo pateikiami skaičiai, kiek kainuoja vienas lėktuvas, kiek kainuoja viena raketa, todėl TSRS žmonėms ir nekeliamai atlyginimai. Mūsų tiems kariškiams reikėtų nuvažiuoti į tą pačią Rusiją ir paklausyti, kaip Rusijos tkie pat kariškiai veda panašias politvalandėles. Gal būt, jie sugebėtų pamatyti, kad makaronų kabinimo metodai tie patys, tik faktų pakeitimas yra kitoks. Jokios analizės čia pateikta nėra. Užuojauta tiems, kas ten tuščiai buvo priverstas gaišinti laiką.



29. Algika
(2013-12-23 23:55:58)
(78.62.75.149) Parašė:

Retorinis klausimas. Kodėl Lietuvoje sužlugdyta teritorinės gynybos doktrina. Atsakimas. valžia bijo ginkluotu savigynos burių. O visa šita , šud..lių "makaronų kabinimą", sovietmeti prisiklausėme.



28. Dalija
(2013-12-22 19:38:34)
(78.57.220.67) Parašė:

Aš manau, kad nereikia ieškoti priešų, kur jų nėra.Nereikia mulkinti žmones, galvojat, kad visi durni ir neatskiria "grūdų nuo pelų". Man gėda darosi klausyti tokių kariškių kalbų.Ieškokit bendrų sąlyčio taškų, juk mūsų istoriniai kunigaikščiai tie patys.Visi matom, kad visas brudas eina iš vakarų ir be akinių matom.Visi gėjai,leisbijietės, homoseksualai- ar iš rytų išsirito?



Parašykite komentarą
Ekspertai.eu įspėja, kad komentaras – tai viešas informacijos paskelbimas.
Komentatorius atsako už savo viešai paskelbtą žinomai neteisingą, įžeidžiančią, šmeižikiško ar nusikalstamo turinio informaciją (tai yra komentarai, kuriuose skatinama tautinė, rasinė, religinė ar kitokia neapykanta, raginimai nuversti teisėtą Lietuvos valdžią, organizuoti sąmokslą prieš valstybę, pakeisti jos konstitucinę santvarką, kėsintis į nepriklausomybę arba pažeisti teritorijos vientisumą, šiais tikslais kurti ginkluotas grupes arba daryti kitus nusikaltimus, kuriais kėsinamasi į Lietuvos valstybę) LR teisės aktų nustatyta tvarka.
Ekspertai.eu komentarų neredaguoja.
Komentarai su keiksmažodžiais ar vulgarybėmis bei piktybiškai kartojami tekstai yra šalinami.
Vardas
Komentaras