|
Dėkoju už pirmąkart Ekspertuose gautą atsakymą. Į Jūsų argumentus būtų galima pažvelgti rimčiau, jei krikščionybė būtų viena. Tačiau šis tikrai žmogui iš kitur atneštas tikėjimas turi to paties šaltinio atmainą: islamą. Sudėjus kartu, gauname abraominio tikėjimo totalinį išplitimą visame pasaulyje. Kaip tai galėjo įvykti, jeigu jis tik prieštarauja prigimčiai ir tiek, bet nieko pozityvaus neturi, o svarbiausia - kad nematyti, iš kur atsirado jėgos "natūraliam tikėjimui" palaužti? Kalbėdamas apie neva izoliuotą krikščionybę, teigiate neva budizmas senesnis (nors ir būtų senesnis, esmės nekeičia). Ne, Abraomas - 3-jo / 2-jo tūkstantmečių sandūra. Nesutinku ir su tuo, kad abraominis tikėjimas veda į dualizmą. Jis toks pat monistinis, kaip ir panteizmas, jei tikime (o mes visada tik tikime, nes svarstome dalykus, kurie viršija proto ir eksperimento galimybes), kad "materija" iš tikrųjų tėra kažin koks chaosas, kuris irgi "dvasinis", o todėl yra tasai pirminis "niekas" (bedugnė Tehom - babilonėnų personifikuota deivėje Tiamat). Kūrėjas "įdeda" į jį laiko-erdvės išplėtėją ("sprogimą") ir šitaip atsiranda materija bei galimybė per ją suvaldyti chaosą. O materijos chaoso jėga yra entropija. Kūrybos tikslas tad entropijos visiškas nugalėjimas. Toliau protas "neneša", nes horizonte iškyla Paties D-vo pakitimas nuo Trejybinio į Daugybinį, kada per JHS Kūną sudievinama kūrinija. Beje, "Kintančio" D-vo koncepcija tikrai egzistuoja, bet tai prieštarauja pamatiniam teiginiui apie D-vo Amžinumą. Amžinybėje negai niekas "atsirasti", nes nėra laiko. Negi D-vas sukuria laiką Sau? Proto negalia nereiškia, kad paprastesnė (panteistinė) koncepcija būtinai teisinga. Iš tikrųjų žmonijos mentalitetas dabar pasiekęs šių klausimų aiškumą, todėl panteistinis sprendimas atrodo vienintelis teisingas. Tačiau juk čia viskas keičiasi bangomis, tad ryt poryt žmonija (jei ji iš viso tebeegzistuos) sugrįš prie kreacinio monoteizmo. Iš Jūsų argumentų bandymas supriešinti de Šardeną su krikščionybe neįtikina, jei krikščionybę suvokiame nemėgindami čia duoti mokslinių atsakymų į Visatos atsiradimą, bet apsiribodami judėjiška esme: 1) Apreiškimas Abraomui (+ apipjaustymo Sandora) --> 2) tautos Mesijui parinkimas (Jicchakas vs. Jišmaelis) --> 3) tautos Mesijui parengimas (plg. Sinajaus Sandorą, Įstatymą, Iz 53) --> 4) Mesijo atliktas Atpirkimas (JHS Kraujo Sandora) --> 5) mesijinio amžiaus užbaigimas Antruoju atėjimu (toliau - tradicinė Teismo versija arba protestantų 1000-mečio ir paskesnio Teismo versija). Kur čia vieta filosofiniams dvasios ir materijos svarstymams? Kalbama apie žmogaus dramą tarp mirties ir kaltės. Be abejo, "pagoniškoji" krikščionybė, išaugusi iš graikų filosofijos, sukūrė pastatą, kurio pamatas - filosofinis visa ko paaiškinimas pradedant nuo kūrimo istorijos. Anais laikais baisus nusikaltimas buvo net įtarti, kad tarp biblijinės kūrimo istorijos pavadinant žvaigždes mažais švisuliukais, o mėnulį - kiek maženiu už saulę, bet didesniu už žvaigždes, ir JHS siūlomo kančios sprendimo paaukojant kančią (alternatyva budizmui), gali būti koks nors skirtumas. Ievos šonkaulis buvo tokios pat reikšmės kaip ir Atpirkimas. Susidarius filosofinei religinei konstrukcijai, o ją po XI a. pritaikius žmogaus ir tautų neopagoniškam išnaudojimui, natūraliai rasdavosi proto maištų ir naujų konfesijų, tad kad galų gale viskas pavirto atomizacija ir nykimu. Suprantu, kad Atpirkimui reikalingas nupuolimas. Tačiau pirmoji nuodėmė juk yra tikrai pirmoji kiekvienam kūdikiui, kai jis pirmą kartą bando atimti saldainiuką iš broliuko. Tai toks pat anapus laiko esantis Adomo ir Ievos faktas, kaip ir nuolatinis Atperkamosios Aukos buvimas Aukojamame JHS Kūne Bažnyčioje (ne baptistų ir pan. "vienąkart atpirko ir gana, dabar visi išganyti, einam į Laisvės alėją platinti brošiūrėlių!"). Be abejo, teoriškai kažkoks pirmasis kūdikis Adomas tai turėjo padaryti ir nurauti saldainiuko vaisių nuo blogio ir gėrio pažinimo medžio. Imant teologiją, ištikimai tikiu KBK, kad kūrinija eina tobulumo link, o likusi spraga Paties Mesijo Kūno uždaryta. Todėl de Šardenui rūpi spręsti dogminius klausimus, kurie dėl per amžius sustabarėjusios konstrukcijos užtemdo dorovinį tikėjimo turinį: laikas naujai religinei filosofijai. Tačiau juk tai ne krikščionybė, o samprotavimai apie krikščionių D-vą, apie tai, kas iš principo viršija proto galias. Čia de Šardeno "materija" yra tai, apie ką sakiau pradžioje, tam tikras dvasinis dalykas, kuriam suteikiami dėsniai. D-vas anaiptol nėra tik galutinis Omegos taškas (laiko - amžinybės problema nesvarstoma), bet Protas, sukuriantis dėsnius. Sakyti, kad viskas evoliucionuoja iš Jo (o tai, be abejo, panteistinės emanacijos), tikrai kirstųsi su tikėjimu anapusiniu Viešpačiu Kūrėju, tačiau kūrimo pakopos nėra darvinistinis kelias nesudėtingajam sudėtingėjant, bet jau D-vo suplanuoto plano valinga realizacija. Iš tikrųjų matome, kad kelias į noosferą yra tvarkingas kūrinijos kėlimas į D-važmogišką pakopą, prasidedančią Įsikūnijimu. Nuo čia spartėjant nugalima entropija, o tai matome net mūsų satanistiniame pasaulyje, kai viską užvaldo virtuali tikrovė, entropijai nebepavaldi. Omegos Taškas su pagreičiu artėja, Maranata!
|