Nepriklausomybės Atkūrimo Akto signataro Zigmo Vaišvilos spaudos konferencija Seime „Laikas pasakyti Tautai, į kur vedama Lietuva Europos Sąjungoje?“ (alternatyvūs pasiūlymai Lietuvos pirmininkavimui ES).

Lietuva pradėjo pirmininkauti ES Tarybai. Prezidentė Dalia Grybauskaitė Briuselyje pristatė šio pirmininkavimo prioritetus. Kodėl Lietuvos valdžia atstovauja ne mūsų Tautos interesams, o tik pirmininkauja įgyvendinant ES planą, kurio pagrindinis ir jau nebeslepiamas tikslas – federacinės valstybės su svetima Lietuvai ideologija kūrimas?

Lietuva į ES stojo ne dėl šių tikslų. Mūsų valdžia, ignoruodama Konstituciją ir Lietuvos stojimo į ES sutartį, be Tautos valios atiduoda mūsų valstybės suverenitetą, priima Tautai primetamą svetimą ideologiją. Lietuvos valdžia kviečiama pasisakyti, į kur vedama Lietuva Europos Sąjungoje.

Nepriklausomybės Atkūrimo Akto signataras Zigmas Vaišvila siūlo aptarti alternatyvius Lietuvos pirmininkavimo ES prioritetus, kurie padėtų atsakyti į šiuos klausimus ir apsispręsti dėl Lietuvos ateities bei santykių su ES šalimis.

Spaudos konferencijos pradžia – liepos 3 d. 10.30 val.

PAPILDYTA 12:20 visu pranešimu

Prasidėjo Lietuvos pirmininkavimas ES Tarybai – pagrindinis Prezidentės D. Grybauskaitės kadencijos propagandinis renginys.

Pamatėme ir Vyriausybės, Seimo populizmą. Po Lisabonos sutarties pasirašymo įvykdžius ES reformas, t.

y. įsteigus nuolatinius ES Tarybos pirmininko (Bendrijos prezidento) ir užsienio politikos vyriausiojo įgaliotinio postus, šalies-nario pirmininkavimas – tik parodomasis.

Pirmininkaujančioji valstybė, kaip akcininkų susirinkimo pirmininkas, tęsia darbotvarkės klausimus, svarstomus iki pirmininkaujančio pasikeitimo, atsiranda iki 5% naujų klausimų. Keisti negalima nieko.

Tik pirmininkas labiau matomas, nes dalis veiksmų vyksta pirmininkaujančioje valstybėje. Jei dauguma pritars, viena iš 10 Tarybos sudėčių svarstys pasiūlytą klausimą, po to jį laimins ar ne valstybių Vadovų taryba.

Š. m. birželio 28 d. p. D. Grybauskaitė Briuselyje pristatė tris Lietuvos pirmininkavimo prioritetus.

Cituoju Prezidentę: „S ieksime finansinio stabilumo, ekonomikos augimo ir naujų darbo vietų kūrimo. Dar vienas iš labai svarbių mūsų pirmininkavimo uždavinių – atvira ir saugi Europa bei jos kaimynystė...

Finansinio stabilumo bus siekiama stiprinant ekonominę ir pinigų sąjungą bei kuriant bankų sąjungą. Todėl svarbu tęsti finansinio sektoriaus reformas, skatinti geresnį ekonomikos valdymą ir kovą su mokesčių vengimu.

... būtina realiai imtis mažinti nedarbą, ypač jaunimo.

Taip pat reikia efektyviau išnaudoti bendrosios rinkos potencialą – paslaugų, skaitmeninės ir energetikos rinkos gali duoti stiprų impulsą ES konkurencingumo didinimui. Atvira Europa – trečias Lietuvos pirmininkavimo prioritetas.“

Tačiau visa tai – tik ES projekto tolimesnio įgyvendinimo einamieji žingsniai. O kur Lietuvos interesai?

Kodėl Lietuvos valdžia atstovauja ne mūsų Tautos interesus, o tik įgyvendina Centro planą? Koks šis planas?

Kodėl mus gundė stoti į ES?

Net ir akivaizdžiai neteisėtai vykdytu 2004 m. referendumu Lietuva stojo į ES, kaip į laisvų valstybių sąjungą.

Tačiau prijungus Rytų Europą, pradėta forsuoti ES vertimą vieninga federacine valstybe su viena valiuta, pasiūlyta Europos Konstitucija. Mūsų valdžia išdavė Tautą – uzurpavo jos suverenias galias ir nepatikėjo šio klausimo tautai.

Tačiau net tokiais metodais projektas nebuvo prastumtas – Prancūzija ir Niderlandai referendume tarė NE. Tuomet imtasi optinės apgaulės – pasiūlyta tariamai ne Konstitucija, o tarpvalstybinė Lisabonos sutartis, kuriai esą nebūtini Tautos referendumai.

Mat suprato, kad ir antrą kartą Prancūzijos tauta pasakys NE. Tik Airijos valdžia neišdrįso meluoti tautai.

Bet įsijungė propagandiniai ir ekonominiai svertai, ir Airija balsavo tiek, „kiek ir kaip reikia“. Tai, kad Lisabonos sutartimi šalys atiduoda esmines suvereniteto dalis – nė motais visų ES valstybių valdžioms.

Tik drąsioji Islandija turi savo nuomonę, net drastiškai sunkiomis ekonominėmis sąlygomis bent kol kas atsispyrusi šiam spaudimui.

Dėl Lisabonos sutarties, prieštaraujančios Lietuvos stojimo į ES sutarčiai ir mūsų Konstitucijai, Lietuvos Tauta referendumu nepasisakė. Ši sutartis atėmė laisvų valstybių valią užtikrinančią veto teisę, sukūrė federacinės valdžios Prezidento ir užsienio politikos vyriausiojo įgaliotinio institucijas, milžiniškus aparatus, sudarė prielaidas vienyti ir kontroliuoti valstybių finansus, o nepaklusniesiems tramdyti – be finansinių sankcijų patyliukais pradėjo įgyvendinti Europrokuratūros instituciją.

Tačiau šiems žingsniams būtini Lietuvos ir kitų ES valstybių tautų sprendimai! Prezidentas V. Adamkus tyliai pritardavo tam, kad Seimas uzurpuodavo šiuos Tautos sprendimus, formaliai Seimo nariams balsuojant už ilgus ir aptakius ES traktatus, ypač dalyse dėl ES ir valstybių kompetencijos pasidalinimo ir persipynimo. Tačiau Prezidentė D. Grybauskaitė, nekreipdama dėmesio, kad ją rinko Lietuvos tauta, ignoruoja ir ją, ir Seimą, be jokio teisinio pagrindo vienasmeniais sprendimais dalina Lietuvos suvereniteto likučius Briuselio kolegoms.

Trūkčiodamas, tačiau federacinės valstybės, į kurią nestojome, darymo traukinys įsibėgėjo ir važiuoja. Faktiškai pagal komunisto italo A. Spinelli projektą, siekiant Europą suvienyti marksistinės ir liberaliosios ideologijų pagrindu. Beje, Altiero Spinelli (1907-1986) – politinis teroristas Italijoje ir Europos federalistas, kurio vardu pavadintas pagrindinis Europos parlamento rūmų pastatas Briuselyje.

2012 m. Europos Komisijos pirmininkas ekskomunistas-maodzedunininkas Ch.

M. Barosso viešai pareiškė, kad jau 2020-aisiais Europoje nebeliks valstybių – tik Europos Sąjunga, o ES prezidentas H. Van Rompuy, kad tautos ir nacionalinės vertybės yra paprasčiausia atgyvena . Eurokomisarė V. Reding, š. m. birželyje atvykusi į Vilnių atidaryti ES namų, atvirai pagrasino nepaklusniesiems: „ ES reaguos, jei kuri nors šalis nepaisys Bendrijos normų leisti kiekvienam gyventi, kaip nori. “ Tad lošimo kortos ant stalo atidengtos.

Atvirai. Demonstruojant centro jėgą ir ignoruojant mūsų stojimo į ES sutartį.

Tačiau vien jėgos šių neomarksistinių idėjų įgyvendinimui gali nepakakti. Tai parodė TSRS likimas.

Todėl idėjos autoriai siekia pakeisti kultūrą ir sukurti federacijos visuomenės sąmonę – vadinamąjį naująjį europietį su vadinamosiomis europinėmis vertybėmis. V. Radžvilas įvardino liberalių idėjų pagrindu ES kūrėjų tam tikslui pasirinktą būdą – sukurti demoralizuotų žmonių visuomenę ir žaisti jos instinktais . Kol egzistuos tautos ir nacionalinės vertybės, jos tiesiog neklausys Briuselio.

Todėl ideologinis smūgis ir nukreiptas į šeimą, tautą. V. Radžvilas pasako priežastį – šeimoje vaikai atsiranda pernelyg pigiai . Reikia ir iš to verslą padaryti, „gaminti“ reikiamus produktus.

TSRS kūrė „tarybinį žmogų“, Č. Aitmatovo apibendrintą mankurto sąvoka.

Pridursiu, kad šeima, tautos ląstelė, ir išauklėti vaikus gali taip, kad netiks naujojo ES totalitarizmo apologetams. Vakarų Europoje gerokai toliau pažengta vaikų atėmimo iš šeimų kelyje.

Mums, buvusiems TSRS studentams, kurie privalomai mokėmės mokslinio komunizmo, pažįstama F. Engelso idėja likviduoti tradicinę šeimą, nes antraip sunku bus užgrobti ir išlaikyti totalitarinę valdžią.

Ar atsimenate Pavliko Morozovo, įskundusio valdžiai tėvus, kultą Tarybų Sąjungoje? Šiuolaikiniam jaunimui lengviau apsukti galvas išorinėmis demokratijos formomis ir tariamomis laisvėmis be atsakomybės visuomenei, tautai ir valstybei.

Tačiau, tikiuosi, neilgam.

Šiemet Lietuvos visuomenę atsitokėti ir išsijudinti privertė suaktyvėjęs beatodairiškas ES siekis primesti reikalavimus dėl homoseksualų ir transeksualų, sumenkinti prigimtinę šeimą – žmonijos ir tautos pagrindą. Gal ne visi šių idėjų vykdytojai pagalvoja, kad prigimtinė šeima neturi nieko bendro su politika, kad tai natūralus vyro ir moters santykis.

Necituosiu aibės mokslinių tyrimų, kad homoseksualiose šeimose ženkliai didesnis pedofilijos procentas, kad vaikui labai svarbu turėti tėtį ir mamą. Tai – prigimtinė vaiko teisė.

Kodėl, atrodytų, absurdiškai siekiama tai sunaikinti, ypač žinant Europos ir Lietuvos demografinę situaciją? Mat pakeitus terminologiją ir kalbą, galima pakeisti ir kultūrą.

Psichoterapeutams žinoma, kad transeksualumas ar lytinės tapatybės sutrikimas yra psichinė liga, dažniausiai prigimtinė, rečiau – įgyjama. Dirbau mokslinį darbą.

Todėl suprantu, kad politiniai sprendimai ir visuomenės apklausos nepakeis moderniosios psichoanalizės tėvų Z. Freudo ir C. G. Jungo, šiuolaikinių mokslinių tyrimų išvadų, kad tai yra psichinė liga .

O ligos – gydytinos, bet ne platintinos. Kas suteikė teisę tuos, kurie remiasi mokslu ir nori gyventi prigimtinį sveiką gyvenimą, kaltinti, kad jie kažką diskriminuoja ?

Siekiama keisti visuomenės sąmonę, kad nebūtina biologinė šeima, kuri yra ir tautos, valstybės ląstelė. Betrūksta paskelbti, kad tik tada moterys bus laisvos ir nepriklausomos nuo vyrų.

Lyg nesuprastume, kad moteris stipri moteriškumu, ryšiu su vaiku ir jo gimdymu, jautrumu ir nuojauta. Taip atveriami keliai žmogiškų būtybių darymo mėgintuvėliuose verslui.

Mėgintuvėliuose ir mankurtus daryti bus lengviau. Tad žengiame ne tik į valdomos demokratijos, bet ir fiziškai bei psichologiškai valdomos žmonijos „šviesų rytojų“, kaip sakydavo tarybų valdžia.

Galėsime pamiršti ir tokį formalumą kaip rinkimai.

Ar atsimenate, kaip pradėjome žengti šiuo keliu? Griuvus Rytų – Vakarų sienoms, mus, lyginant su vakariečiais, visiškus elgetas, nupirko pinigais.

Kad žinotumėte, už kokius grašius tai daryta akūrus Nepriklausomybę! Мus „mokė“ rinkos ekonomikos – vertė privatizuoti strateginius valstybės objektus, nutraukti jų veiklą, t.

y. tapti ekonomiškai priklausomais ne tik nuo Rytų, bet ir Vakarų.

Formaliai skelbta, kad ES suteiks finansinę paramą, jog ekonomiškai pasivytume juos. Tai ir apakino mus.

Ar blaiviai mąstantis nesupras, kad mūsų žemdirbiai, gaunantys tik ketvirtį paramos lyginant su ES senbuviais, ne pasivys juos, o dar labiau skirsis jų pragyvenimo lygiai? Akims atverti pateiksiu Eurostat duomenis apie 2008-2010 m. tris gaminius, sudariusius didžiausią ES žemės ūkio ir maisto produktų eksporto dalį: spiritiniai gėrimai – 6,339 mlrd. EUR, vynas ir vermutas – 6,216 mlrd.

EUR, grūdų produktai – 5,192 mlrd. EUR.

Tad, gerbiamieji, tikitės, kad užteks mūsų ūkininkų maršo į Briuselį šio galingo lobistinio vaizdo pakeitimui? Neremiant net savai valdžiai, kuri nenori matyti, ką ES įsipareigojo Lietuvai mūsų stojimo sutartyje.

Lietuvos valdžia neturi bendros politikos net su Rytų Europos likimo broliais. Užtat mokame ES vardu uoliai mokyti gyvenimo Baltarusiją, Ukrainą.

Net Izraelį šiemet sugebėjome pamokyti.

Mūsų žemdirbiams kažkas eilinį kartą pažadėta tik po to, kai laisvai bus pardavinėjama mūsų žemė, t. y.

juos finansiškai nukonkuravus ES senbuviams. Nėra kito būdo valstybei reguliuoti savo ekonomiką, kaip sava monetarinė politika ir rinkos apsauga importo mokesčiais.

Tam juos ES ir sunaikino. Centras nelinkęs reklamuotis, kad pagrindinę ES biudžeto dalį sudaro ne valstybių nario mokesčiai, o cukraus akcizas ir, svarbiausia, importo mokesčiai, kuriuos po įstojimo į ES gauna ne Lietuva, o ES.

Tuo pačiu nebeapsaugome ir nebegalime reguliuoti savo rinkos. Tad atsisakėme ne tik pagrindinių savo valstybės rinkos reguliavimo svertų, bet ir didelės dalies pajamų, tapome centro prašytojais, t.

y. patys „savanoriškai“ centrui suteikėme mūsų valdymo instrumentą.

Šie skaičiai ne tik neskelbiami, bet jais viešai ir nesigiriama. Beje, gaunant ES paramą, projektui reikia skirti ir dalį mūsų biudžeto.

Susigaudymui ir esminiams sprendimams priimti Tautai būtina žinoti ir palyginti šiuos nereklamuojamus skaičius .

Suvienijome centrinius bankus, suvienysime valiutą. Centro palaiminimo jau reikia mūsų biudžetui.

Tuoj centras prižiūrės visus bankus. Neklusniesiems tramdyti tylomis realizuojamas Europrokuratūros institucija.

Traukinys važiuoja. O ką šiam traukiniui pasiūlė Lietuva?

Mažai valstybei pasipriešinti pagrindinių ES senbuvių valiai psichologiškai sunku. Ypač jei tavo tikslas yra kaulyti lėšų ir siekti biurokratinės karjeros Briuselio koridoriuose.

Tačiau Prezidentei ir Seimui priminsiu, kad juos rinko Lietuvos Tauta, kuriai ir esate atskaitingi bei atsakingi. Todėl laikas viešai tautai, ypač pirmininkavimo ES Tarybai metu pasakyti, kur vedate Lietuvą?

Besąlygiško Briuselio reikalavimų įgyvendinimo keliu ar mūsų Tautos ir valstybės interesų gynimo ir atstovavimo keliu?

Neramina ne tik Prezidentės, bet ir Seimo iniciatyvos. Kalbu ne tik apie skandalingų konvencijų diegimą Lietuvoje.

Negi Seimo pirmininko pirmasis pavaduotojas V. Gapšys nesupranta, ką reiškia teisė užsieniečiams kurti Lietuvos politines partijas?

Negi Seimo narė O. Leiputė, pirmininkavimo pradžioje jau spėjusi Lietuvos vardu Europos Tarybos Parlamentinės Asamblėjos plenarinei sesijai įregistruoti pasiūlymą rezoliucijai ,,Lyčių lygybė mokslo, tyrimų ir technologijų srityje“, nesupranta, kad ne pagal lytį vertinami moksliniai darbai ir gabumai?

Tokio uolaus ir besąlygiško tarnavimo centrui, neturint jokios savo nuomonės, tarybinėje santvarkoje nuo gimimo pragyvenęs daugiau kaip 33 metus, aš nemačiau. Net propaganda apie tarybinę moterį traktoristę tokio sumankurtėjimo lygio nebuvo pasiekusi.

Ar Briuselio apologetai, galėję J. Basanavičių pavadinti psichiniu ligoniu, o V. Kudirką – nevykėliu, dar yra Lietuvos piliečiai? Tai – ne tik tyčiojimasis iš Tautos ir valstybės, bet ir visuomenės sąmonės keitimas, skatinamas ir apmokamas Briuselio surinktomis mūsų lėšomis.

Ar nepastebėjote, kaip sparčiai visuomenės sąmonę dėl Sausio 13-osios įvykių keičia nebaudžiamumą užsitikrinęs A. Paleckis, atvirai remiamas suinteresuotos Rusijos?

Dar kartą klausiu Prezidentės – koks jos požiūris į kolaborantų nusikaltimų tyrimą?

Tačiau lengviau užsiimti propagandine pirmininkavimo ES Tarybai „pokazucha“. Taip vadindavome tokius reiškinius savo vardais tarybiniais laikais.

Jei tai skirta Briuselio idėjų įgyvendinimui, kodėl už tai 214 mln. Lt turi mokėti Lietuvos biudžetas?

Įspūdžiui sustiprinti dar pasitelkiama Jungtinės Karalystės, Latvijos, Lietuvos, Švedijos ir Nyderlandų 2 tūkst. karių ES kovinė grupė, o, anot žiniasklaidos, dėmesio centro (p. D. Grybauskaitės) saugumui užtikrinti šiam pusmečiui skiriamas šarvuotas automobilis, kas kainuos milijoną litų.

Gal tiesiog racionaliau visa tai administruoti Briuselyje, kuriame ir taip dirba muštruotas aparatas, kas mėnesį už tai gaunantis nemūsišką atlygį?

Beje, šiai valstybinei funkcijai atlikti mūsų valdžią daugiau nei 2 mln. litų parėmė privatūs rėmėjai – Užsienio reikalų ministerija susitarė ir paramos sutartis pasirašė su 12 iš 20 pasisiūliusių bendrovių: „Krasta Auto“, „ORLEN Lietuva“, „Birštono mineraliniais vandenimis ir ko“, „Baltic Data Center“, „DHL Lietuva“, „G4S Lietuva“, „Apiterapijos centru“, „Švenčionių vaistažolėmis“, „Žemaitijos pienu“, „Lietuviško ūkio kokybe“, „Skoniu ir kvapu“, „Švyturiu-Utenos alum“. Prezidentę, kaip ir ministrės B. Vėsaitės atveju, kviečiu principingai įvertinti šį faktą – ar šios įmonės nėra gavusios ES lėšų, ar Prezidentė gali užtikrinti, kad jos ir po šios reklaminės akcijos nesikreips į Lietuvos valdžią dėl ES ar kitų lėšų gavimo? Manau, kad pirmininkavimo ženkliukų ir kaklaraiščių, šalikėlių, L. Linkevičiaus jau įteiktų šių įmonių atstovams, neužteks. Prezidentei taikytini nepalyginamai aukštesni politikos etikos standartai, lyginant su eksministre.

Kodėl mūsų valdžia taip beatodairiškai įgyvendina ne Lietuvos, o ES valią? Stojant į ES ją vedė noras skirstyti dar vieną lėšų šaltinį.

Todėl ir teko stojimo referendumo pirmos dienos vakarą užsiimti draudžiama agitacija iš LTV ekrano, naudoti tam ES lėšas. Ką daryti šiandien?

Populistai jau smerkia mane – Zigmas agituoja išstoti iš ES. Ką darysime?!

Pražūsime! Girdėjome panašius argumentus iš vieno p. D. Grybauskaitės mokytojų A. M. Brazausko, TSRS Prezidento M. Gorbačiovo. Tuomet nebuvo lengviau.

Diskusijai pasiūlysiu alternatyvius Lietuvos pirmininkavimo ES prioritetus .

Visų pirma, būtina apsispręsti, kokiu keliu Europos sąjungoje eina Lietuva. Tauta valdžiai žengti federacinės valstybės kūrimo keliu mandato nesuteikė, Lisabonos sutarčiai taip pat nėra pritarusi.

Prezidentės pritarimai ar Seimo balsavimai Tautos valios nepakeis. Referendumas turėtų apspręsti ir ES bei Lietuvos įstatymų santykį.

ES didžiosios senbuvės ir institucijos jau ne tik nesiklauso Rytų Europos valstybių, bet atvirai grasina dėl nepaklusnumo. Tad kodėl mūsų valdžia, būdama silpna, neprašo tautos paramos?

Kodėl valdžia negina tautos? Nustačius santykį su centru, ES direktyvos nebūtų automatiškai taikomos Lietuvoje be Seimo pritarimo, o būtinais atvejais – be Tautos valios, jei direktyva prieštarauja Lietuvos Konstitucijai.

Tie, kurie skaitė Lietuvos ir ES sutartį, kurios ES nesilaiko, atkreipė dėmesį, kad ES ir Lietuvos kompetencijų pasiskirstymai yra išplauti ir persiklojantys. ES direktyvos dėl šios priežasties yra didele dalimi abstrakčios, nes tai padeda išnaudoti netiksliai apibrėžtą kompetencijų pasidalinimą ES valios primetimui.

Pati ES valdymo sistema po Prezidento, užsienio reikalų vyriausiojo įgaliotinio ir Europrokuratūros institutų įsteigimo drauge su Europos Komisija akivaizdžiai pritaikyta federacinei valstybei. Europos Parlamente nėra šalių delegacijų – jo narius renka šalių piliečiai, tačiau parlamente jie negali atstovauti savo šalių ir jų rinkėjų.

Jie atstovauja tik ES interesus ir jų įgyvendinimą per abstrakčias šio parlamento neegzistuojančių partijų frakcijas. Todėl būtina keisti EP rinkimų įstatymą, įpareigojant Lietuvoje rinktus europarlamentarus atstovauti Lietuvą, atšaukiant šią nuostatą pažeidusius.

Tai pradėtų diskusiją apie Europos parlamento ir ES prasmę bei pasikeitusį tikslą. Jei EP-e nebus galimybės ginti valstybės nario interesų, tai nėra jokios prasmės šiai institucija.

Net TSRS liaudies deputatų suvažiavime tai buvo galima – bendrai su Estijos ir Latvijos delegacijomis pasiekėme neįtikėtiną rezultatą – privertėme pačią TSRS pripažinti slaptųjų Ribentropo – Molotovo protokolų egzistavimo faktą ir panaikinti juos. Toks pat yra ir Europos Komisijos, be jokios realios atsakomybės skirstančios šimtus milijardų eurų, vaidmuo.

Ji tampa ne tik federacinės valstybės vykdomąja valdžia, bet ir turi teisinės valdžios galių. Tai absurdiška – pati EK skirsto lėšas ir pati sprendžia dalį teisinių ginčų dėl to.

Sąžininga ES valstybių narių diskusija turi būti atvira – ar žengiame vieningos federacinės valstybės įgyvendinimo keliu, ar kuriame lygiateisių valstybių sandraugą? Jei pasirinkimas toks, kurį mums deklaravo ir stojimo sutartyje mums įsipareigojo ES, tai toks projektas daug pigiau ir efektyviau būtų įgyvendinamas valstybių vadovų taryboje šalių susitarimu.

O skiriamas, bet ne renkamas Briuselio aparatas turi būti tik techninis, bet ne politinis. Nedera vaidinti „demokratiją“, leidžiant milžiniškas lėšas Europos Parlamentui ir faktiškai nekontroliuojamai bei nerenkamai Europos Komisijai, kurios atsakomybė – tik bendrapolitinė.

Viena pati Lietuva to nepasieks. Būtina jungtis, visų pirma, visoms Rytų Europos šalims, telkti į šį ratą kitas mažąsias ES ir Skandinavijos šalis.

Tik tada ES „branduolys“ pradės „išgirsti“ mūsų visų bendrą balsą. Nemanau, kad šių bendražygių siekiai būtų esmingai skirtingi.

Tačiau tai nevyksta. Kol kas visos Rytų Europos šalys kiekviena atskirai žvelgia į centrą beveik aklo paklusnumo kupinomis akimis, o ne formaliai deklaruotų lygiateisių narių akimis.

Tik suvienijus jėgas priverstume naująjį Centrą sąžiningai ir viešai, be veidmainystės atsakyti Europos tautoms, kurlink jos yra vedamos. Tai bus naudinga visiems, jei deklaruojami siekiai yra sąžiningi, o ne apsimestiniai.

Rytų Europos šalių vienijimuisi natūraliai padėtų bendri siekiai – nuo išmokų žemdirbiams bent jau suvienodinimo iki žemės pardavimo užsieniečiams klausimų, ekonominiai ir realaus, o ne deklaruojamo energetinio saugumo klausimai. Ir ES senbuviams laikas atsakyti į klausimą dėl tikrųjų ES tikslų, kodėl negerbiamos ir nevykdomos šalių stojimo į ES sutartys, kodėl kuriai nors valstybei referendume atmetus jai nepriimtiną ES siekį ji verčiama balsuoti tiek kartų, kol bus pasiektas centro reikalaujamas rezultatas.

Mūsų likimo broliams šie klausimai ne mažiau aktualūs. Moldovos stačiatikių bažnyčia net paskelbė mažąją ekskomuniką valstybės Prezidentui ir kitiems valstybės veikėjams dėl jų priimto „Antidiskriminacinio įstatymo“, atveriančio kelią homoseksualų santuokoms, pagrasino visiška ekskomunika, jei šis įstatymas nebus panaikintas.

Jei senoji Europa žengs diktato ir nesikalbėjimo keliu, šis kelias ves į niekur – į bėdą.

Todėl santykiuose su ES šalimis būtina: 1. Išlaikyti valstybių narių lygiateisiškumą.

2. Išgryninti ES-ai valstybių-narių deleguojamą kompetenciją ir deleguoti ją ES-ai tik laikantis Lietuvos Respublikos Konstitucijos reikalavimų.

3. Mažinti ES-os biurokratinio aparato išlaikymo išlaidas.

4. Siekti atsisakyti Europos Parlamento institucijos kaip nebūtinos ir neatliekančios konfederacinei valstybei būdingų funkcijų – ši institucija nėra būtina norminių dokumentų priėmimui (neretai ją pakeičia Europos Komisija, nusistatanti pati sau žaidimo taisykles), jame nenumatyta ES valstybių-narių atstovavimo ir interesų gynimo funkcija, o išlaikymo išlaidos yra neprotingai didelės.

5. ES vadovauti pakanka Vadovų Tarybos ir administracinio aparato, Europos Komisijos institutas savo paskirtimi prieštarauja sąžiningam laisvų valstybių sambūviui.

6. Siekti ES bendrų tikslų, grindžiamų bendru narių-valstybių sutarimu, o ne valios primetimu mechaninės daugumos sprendimais.

7. Skubiai plėtoti ryšius su užsienio valstybėmis, galinčiomis suteikti Lietuvai alternatyvius energijos šaltinius – ES narėmis, Norvegijos karalyste, dujų eksportu užsiimančiomis užsienio valstybėmis (Jungtiniai Arabų Emyratai, Omano Sultonatas, Alžyras ir kitos). Pradėtas eksploatuoti didžiulis gamtinių dujų telkinys Viduržemio jūroje tarp Izraelio, Libano ir Kipro.

8. Vengti dviprasmybės santykiuose su ES valstybėmis-narėmis ir JAV.

9. Konkrečiais darbais, o ne žodžiais skatinti bendradarbiavimą su Baltijos, Rytų Europos, Skandinavijos šalimis, pvz. nedelsiant apsispręsti dėl bendrų, o ne vienašališkų energetinių problemų sprendimų.

Tik prieš 25 metus šio pradžiamokslio mokėmės TSRS liaudies deputatų suvažiavimuose. Kodėl šiandien mūsų valdžia nebegali bent jau pabandyti sąžiningai atstovauti tautą, renkančią ją?

Mūsų valdžia turi ne kurstyti nepagrįstą tautos optimizmą dėl Lietuvos pirmininkavimo ES Tarybai, o atsigręžti į ją rinkusią Tautą ir vykdyti jos valią, tuo remtis diskusijose su ES. Valdžia, ignoruojanti šią savo pareigą, privalo nedelsdama atsistatydinti ir niekada nepretenduoti būti ja.

Būtina sustabdyti Seime automatinį ES direktyvų ir konvencijų aprobavimą. Būtina nedelsiant pakeisti referendumo įstatymą, nustatant, kad inicijuoti referendumą gali bent 5% rinkėjų.

Būtina skubiai skelbti referendumus dėl žemės pardavimo užsieniečiams ir euro įvedimo, neslepiant euro įvedimo Estijoje pasekmių. Išsamiai pasiruošus ir daug ką paaiškinus Tautai, paskelbti referendumą ir dėl Lisabonos sutarties, akivaizdžiai ir daugelyje vietų prieštaraujančios Lietuvos stojimo į ES sutarčiai.

Labai svarbu valdžiai ir valstybės piliečiams vėl pradėti tarpusavyje diskutuoti, nes privalome būti drauge. Tik drauge su Tauta ir turinti jos pasitikėjimą valdžia gali nuveikti ką nors reikšminga.

Sąjūdžio laikais tai nutiko tik dėl viešumo ir tiesos sakymo principų laikymosi. Mes neįsivaizdavome, kad Lietuvą kurti galima be pagarbos asmeniui ir jo orumui.

Šiandien Lietuvos ir ES politikoje to neliko. Nebūtume drauge su Tauta atkūrę Lietuvos Nepriklausomybės, jei būtume Tautai pasakę, kad Tautos nuomonė referendume – tai farsas.

Toks Prezidentės elgesys – nesuvokiamas. Sąjūdis neįsivaizdavo, kad į valdžią einantys tautos atstovai gali negerbti rinkėjų ir nejausti pareigos tarnauti bendruomenei, nejausti atsakomybės dėl piliečio likimų, tautos atsakomybės.

Ar ES matė tolerantiškesnę tautą, toleruojančią tokią valstybės vadovės nuomonę apie tautą?

Kviečiu Seimą tai pradėti Valstybės šventės išvakarėse. Tuo Seimas ne tik simboliškai primintų jos pareigas Prezidentei, užmiršusiai diplomatinį protokolą, pagal kurį valstybės vadovas priėmimus organizuoti turi valstybės šventės, o ne parodomojo ir nieko Lietuvai nelemiančio pirmininkavimo proga.

Prezidentė šia proga priglobė vienos nakties kultūros ir meno festivalį „Kultūros naktis“, įvyksiantį naktį iš liepos 5-osios į 6-ąją – pagrindinį Lietuvos pirmininkavimo ES Tarybai atidarymo kultūrinį renginį. Per vieną naktį reikės suspėti pamatyti net 165 projektus ir daugiau nei 700 menininkų iš Lietuvos ir užsienio.

Gerai, kad Liepos 6-oji šeštadienis. Pašventę ES garbinimo šventę, pavargę po ilgos nakties, Liepos 6-ąją galėsime gerai pamiegoti Lietuvos valstybės šventės proga.

Toks mūsų Prezidentės požiūris į mūsų valstybę.

Signataras Zigmas Vaišvila

Naujausi

Komentarai (54)

Rikiuoti
Neokolonialistai2013-07-10 14:42

JAV ir ES - tai neokolonialistai. Nei Šveicarija, nei Baltarusija, nei Ukraina, nei Sirija ir dar daugelis valstybių nėra ES narės ar JAV valstijos. Deja, tiek JAV, tiek ES leidžia sau ne tik nurodinėti šioms valstybėms, bet ir taiko sankcijas, jeigu tik jos neklauso JAV ir ES diktato. Gaila, bet Lietuva, kaip įmanydama, lyg apgailėtinas šunytis, stengiasi įtikti savo šeimininkams... Anksčiau Lietuvai diktavo Maskva, dabar - Briuselis. Tik pastarasis - griežtai ir be jokių kompromisų, gasdindamas sankcijomis ir teismais... LIETUVIAI - PADLAIŽIŲ TAUTA. Už laisvę sumokėję krauju, pardavė ją eurosojūzui už skalbimo miltelių pakelį ar alaus butelį... ES biurokratai vos pagimdė negyvą konstituciją, lietuviai puolė ratifikuoti net neperskaitę... ir apsikvailino. Negana to, ES nurodymu, dangstantis demagogija apie terorizmo pavojų, nuo 2009-03-15 d. įgyvendintas TOTALUS VISŲ LIETUVOS GYVENTOJŲ SEKIMAS: mažiausiai, metams fiksuojami VISI TELEFONŲ skambučiai, net ir neatsakyti, VISOS SMS, VISI I/NETE APLANKYTI TINKLAPIAI, VISI IŠSIŲSTI IR GAUTI elektroniniai laiškai. Apie TOKĮ sekimą KGB galėjo nebent pasvajoti... Gražiausia, kad už šitą įstatymą mūru stojo tie, kurie baisiausiai piktinosi KGB vykdytu kelių tūkstančių nusikaltėlių, įtartinų piliečių ar disidentų sekimu. Dabar jis primintų darželinukų žaidimą, nes “nepriklausomoje” Lietuvoje pasiklausoma 70-85. 000 žmonių – tai OFICIALIAI paskelbta. Apie kokią laisvę galima kalbėti, kai be ES leidimo greit ir į tualetą nebenueisim. Įsakė įsileisti iš Lenkijos vištieną, rizikuojant atsivežti paukščių gripą - įsileidom, įsakė uždaryti visų TATENOS specialistų saugia pripažintą atominę - uždarėm, įsakė už grašius supjaustyti žvejybinius laivus - supjaustėm... ES nurodymu, įsakė padidinti akcizus - padidinom... Ar tokios “laisvės” mes norėjome? Na, o konservatorių prastumtas įstatymas apie bausmes iki 2 m. kalėjimo už TSRS "okupacijos neigimą", komunizmo nusikaltimų neigimą, bei nepagarbų atsiliepimą apie miškinius ar sausio 13 dalyvius ir pan. , labai jau primenantis dvasininkų seminarijos auklėtinio J. Džiugašvilio-Stalino laikų 58 str. , pagal kurį sodindavo už „netinkamas“ kalbas, reiškia ne ką kitą, o DEMOKRATIJOS LAIDOTUVES LIETUVOJE. Taip, žodžio laisvė yra, bet po to "žodžio", pritaikius šį įstatymą, gali atsidurti už grotų...

jonas2013-07-09 15:09

skaityk .... Islandijos precedentas bet Lietuvoje vargu ar bus,,,revoliucija

a2013-07-09 04:26

vaisvila is leto nori keliauti i daukanto aikste bet jam dar ankstoka ir vargu ar is viso ji prileistu

kaunietei ir ne tik2013-07-08 18:11

o mes giedojom Vilniaus centre prie Kudirkos, bet daugiau tokios klaidos nedarysim -koks baisus popsas iš himno padarytas.. graudu.

"kaunietei"2013-07-08 16:37

jūsų smalsumui patenkinti - Zigmas Vaišvila drauge su kitais signatarais ir žmona Tautišką giesmę giedojo liepos 6 d. 21 val. Medininkų pilyje

to 44 ir 452013-07-08 15:00

ir ką apie Vaišvilos tėvą? :)

kaunietė2013-07-08 13:56

gal Vaišvila ir miegojo liepos 6 d,mes -visa šeima dalyvavome renginiuose,o vakare prie Kauno pilies giedojome tautišką giesmę kartu su viso pasaulio lietuviais....

Pensininkas 42-m2013-07-08 13:14

Nurodyk saltini normaliai, o ne ieroglifais. Trumiau - tai kas jis buvo?

Janina2013-07-08 01:20

Paskaitykit "Žemė- mūsų motina, upės- mūsų seserys" ekspertuose indėnų genčių vado Sietlo kalbą, paskytą 1854-05-11. Mūsų Europa nesupras, nors ką nori daryk. Permaži. Kitas reikalas neturime tokio mylinčio žmones ir Tėvynę vado.

apsimetančiam, kad nežino, kas buvo Z. Vaišvilos tėvas2013-07-07 22:38

skrastas lt/?rub=1144174552&data=2007-01-12

apsimetančiam, kad nežino, kas buvo Z. Vaišvilos tėvas2013-07-07 22:38

skrastas.lt/?rub=1144174552&data=2007-01-12

+2013-07-07 22:28

Aš irgi nežinau,o kas jis buvo ?

Pensininkui2013-07-07 22:00

O jūs žinote, kas buvo Z.Vaišvilos tėvas?

pensininkas2013-07-07 02:15

Pritariu, Rūtai, Ladui ir Saulei. Toks kaip Z.Vaišvila turėtų būti lietuvių Tautos prezidentas. Bet mūsų tautiečiai renka tuos, kurie dažniausiai rodomi per televiziją. Mūsų Raudonoji Dalia gi rodoma kelioliką kartų per dieną.

Net drąsieji2013-07-07 00:40

ekspertai.eu bijo Hitlerio nesudarkytų siekių. LKaip jie dar Ziogmo mintis praleido?

Saule2013-07-06 21:55

Pagarba ponui Vaisvilai! Va,kokie turi buti prezidentai...

V.Ladas2013-07-06 15:57

Atrodo, kad Zigmas suaugo į tikrą Valstybės vyrą. Ir subrendo politiškai. Raudona gija jo išstojime labai aiški: nesiskaitant su tautos valia, Lietuva klastingai stumiama į seną naują sąjungą, kur vėl (kelintą jau kartą) praras suverenitetą, ir jai bus primestas šėtonui palankus, o Dievui labai priešiškas gyvenimo būdas, prieštaraujantis ir žmogaus sveikai prigimčiai. Aš labai piktas ant Zigmuko piemeniškų veiksmų Kruonio HAE atžvilgiu, bet tai buvo seniai, jis buvo perdaug jaunas. Pagalvosiu apie jį kaip alternatyvą Darjai. Manau, ji pati pasirinks ES, kuri gerai priima jos įdomias orientacijas...

Tadas2013-07-06 03:43

Naivus tu ponas Vaišvila,galvodamas ,kad galima pakeisti situaciją eurosąjūze ,nafik ta Lietuva reikalinga euro rykliams,jei jos žmones nepaversti baudžiauninkais ir neužgrobti jos žemes. Ruselis irgi nedurnas žino ,kad atsikandus Europos iškrypėlių "tolerancijos" Lietuva puls į jos glėbį.

ruta2013-07-05 12:56

nonsens -ui , 1976 Maskva 'apkeite' disidenta Bukovski i Ciles komunistines partijos vadova Luisa Korvalana , kuris buvo pasodintas uz grotu .Sia proga V. Visockis parase tokias eiles - obmeneli chuligana na luisa korvalana ..Raudonas maras visada finansavo savo pasekejus ir jais rupinosi .

ruta2013-07-05 12:44

Pagarba ponui Vaisvilai , kad neziurint i pamazgas pilamas ant jo / visai nepagrystai/ , jam rupi / ko negali pasakyti nei apie komunistine liekana , nei apie dedule , nei kitus liguistai troskancius garbes , subjektus / , kad Lietuvos Tauta nebutu aviu banda , kuri nieko nesuprasdama ir nesigilindama i Briuselio reikalavimus , TIK balsuoja - uz .

jeronimas2013-07-05 06:40

Skaitytojams,kurie skaito eurosojuzo architektu ir organizatoriu kalbas ir pasisakymus,siulau labai nuodugniai skaityti,o kartais isitikinti,ar tikrai skaitote tai,kas ivardinama. Labai daznai vienas tekstas viesumai ,kitas vietos reikmems. Aplamai,tiesa skelbiama,tik liaudziai naudinga,kurios tikrai nedaug,o kas nenaudinga,tiesiog nesigirdi,tiesiog slepiama. Prisiminkit ,kiek laiko nebuvo galimybes paskaityti Lisabonos sutarties projekto. JUokinga paskirta svarstymui,ir viesuma pasieke tik,po visu valstybiu priemimo. O Lietuvos seimas patvirtino tiesiog neskaite,patys pirmieji. Aplamai,esu isitikines,kad daugiau penkiu parlamentaru Lietuvos seime,jos aplamai neskaite. Jeigu butu skaite,butu nebalsave uz ja,o antra,ten taip surasyta,kad manau,net ispruse juristai ,metus lauze galvas. O Zigmas cia raso labai teisingai. Jei tai parasyta nuosirdziai,tikrai mylint Lietuva-Tevyne,tai kodel jam nesuteikus mandato prezidentauti. Jis nepadare jokio nusikaltimo pries Lietuva,juk profesorius ji tik paspyre is politikos,kadangi sis pasirode esas protingesnis . Manau gana Lietuvos vaira paiketi pasiuntiniams is Amerikos,is Briuselio ,dar is kur. Nes greitai Lietuvoje ir lietuviu kalba bus uzdrausta.

+2013-07-05 00:13

Suprantamas Barozo ir kitų veikėjų noras sukurti stiprią imperiją. Bet ir naciai norėjo sukurti stiprią imperiją. Sakysit, kad naciai užpuolė daugelį šalių? Bet tų, kurie nesipriešino, juk neužpuolė. Pavyzdžiui iš Lietuvos pareikalavo Klaipėdos, ir kai Lietuva atidavė, Vokietija nepuolė. Ir savo sąjungininkų taip pat nepuolė. Sakysit naciai buvo nedemokratiški. Vokiečiai juos išsirinko demokratiškai. Vėliau jau niekas jų nebeklausė. Ar pas mus kitaip? Kodėl mūsų demokratiškai išrinkta valdžia beveik niekas nepasitiki? Kodėl beveik visais svarbiais klausimais valdžia elgiasi priešingai tautos norams? Leidžia supirkti Lietuvos žemę, leidžia grasinti šeimoms, kad atims jų vaikus, liepia propoguoti sodomiją. Juk tai psichologinis smurtas. Kokia demokratinė valdžia naudoja smurtą prieš juos išrinkusius? Kokia demokratinė valdžia prekiauja savo rinkėjais. O juk prekyba žmonėmis yra labiausiai išvystyta pramonės šaka. Vakarai šeria mūsų valdžią, bet nereikalauja, kad ji kurtų darbo vietas - laisvas prekių ir žmonių judėjimas šiems demokratijos gynėjams yra šventas. Ypač kai tie žmonės, gyvybingas ir gabus jaunimas atvyksta dirbti pas juos, sustiprindamas jų ūkį ir senstančias tautas. Tai yra prekyba. Iš pradžių superka mūsų rinkas ir jaunimą, vėliau pereis prie žemės. Stalinas iš Hitlerio berods už 10 milijonų perpirko jau atiduotą Suvalkiją. Aišku, tai darė slaptai. Mes taip pat kol kas neturim kvitų, bet matom - mus parduoda. Ir pardavėjai dažnai yra savo amatą paveldėję, todėl vienas kitą supranta iš pusės žodžio.

Taigi2013-07-04 23:31

daug teisybės yra irp. signataro ir daugelio komentatorių pasisakymuose. Labai įdomios 'pensininko' mintys. Bet ką galime padaryti,jei tų galvojančių taip maža?. Einame kaip veršiai link skerdyklos,tyliai,kai kurie bliaudami,bet einame link to... Ir nelabai buvo iš ko pasirinkti dėl tos ES 2004 metais? Jei neturėtume tiek savų vagių,nesąžiningų žmonių,nedorų politikų,gal kažką galėjome patys kurti? Bet lietuvių godumas pinigui, materialiai gerovei per didelis,kad kažką aukotų vardan Tėvynės ir laisvės. Kaip nebūtų gaila,bet ateities šviesios nesimato. Globalistai,liberalai su savo seksorganizacijomis valdo pasaulį, kol kitos stipresnės tautos nesukils,mes bejėgiai...

Vytautas Ju.2013-07-04 15:57

Perskaičiau ir net išklausiau prezidento Barosso laibai atidžiai, todėl ir atkreipiau dėmesį į kai kurias pranešimo vietas „2012 State of the Union address: President Barroso calls for a federation of nation states and announces blueprint for deeper economic and monetary unijon“, kurios nepatvirtina šio straipsnio autoriaus žodžių. Visas pranešimas patalpintas M. Barosso oficialioje svetainėje. Gėris ES ar vilkas ėriuko kailyje, laikas parodys. Ir informacijos apie naują pasaulio tvarką turiu pakankamai, kartais net pasidalinu viešojoje erdvėje, bet visada pasilieku sau teisę truputi suabejoti skelbiamomis tiesomis. Gaila, kad nebeleidžia įdėti nuorodų.

nonsens2013-07-04 15:01

Dėkui Vytautui Ju. už papildymą. Perskaičius visą str. , liko įspūdis, kad Vaišvila semiasi idėjų iš anoniminių komentatorių. Pvz. apie Pavliką Morozovą rašė komentatorė "Marta", komentuodama seimo paskubom pasirašytą paskutinę Žmogaus teisių teisių tarybos pasiūlytą konvenciją. Tačiau pamiršęs paminėti, kad ši taryba - The Council of Europa, nėra Europos Sąjungos institucija ir tuom tarsi sąmoningai klaidina piliečius, kad "konvencijas" primetinėja ES. O ir dauguma jo "gerųjų" pasiūlymų paimti matomai iš pačio Prezidentūros portalo, t. y. Prezidentės strategijos. Ar tik neketina ponas signataras po kiek laiko mulkinti "pensininkus vincus", kad tai jo "pasiūlymus" Prezidentė nudžiovė, o ne atvirksčiai? :) ------------ Kitas niuansas. Rusijos disidentas Vladimiras Bukovskis čia patalpintas kaip "įrodymas", kad Vaišvila teisus. Bet pasižiūrim ką sako wikipedija apie šį ypatingą disidentą, kurį Rusija iškeitė į savo agentą Čilėje. Į kieno rankas jis pateko? WIKIPEDIA: In 1983, together with Vladimir Maximov and Eduard Kuznetsov (abu izraelio piliečiai) he cofounded and was elected president of the international anti-Communist organization Resistance International (Интернационал сопротивления). In 1985, together with Albert Jolis, Armando Valladares, Jeane Kirkpatrick (NEOKONSERVATORIAI, IZRAELO DRAUGAI) , Midge Decter (ŽYDŲ KILMĖS NEOKONSRVATORIŲ ŽURNALISTĖ) (and Yuri Yarim-Agaev he founded the American Foundation for Resistance International, later joined by Richard Perle (ĮTAKINGIAUSIAS NEOKONSERVATORIUS-ŽYDŲ LOBISTAS, ĮTAKOJĘS BUŠO KARĄ PRIEŠ TERORIZMĄ, PRIEŠ IRAKĄ IR KRITIKAVĘS JT ĮSTATYMUS KAIP NIEKINIUS (žr. wikipedia) and Martin Colman. It became the coordinating center for dissident and democracy movements seeking to overturn communism, organizing protests in the communist countries and opposing western financial assistance for the communist governments. It had a primary role in the coordination of the opposition that was instrumental in the demise of communism. [citation needed] It also created the National Council To Support The Democracy Movements (National Council For Democracy) which helped establish democratic rule-of-law governments and assisted with the writing of their constitutions and civil structures. ------ Taigi, kokią išvadą galime daryti iš šios citatos? Gerai žinom, kad JAV neokonai dedasi kovoją prieš komunizmą, iš tikrųjų kovojo tik prieš stalininį Rytų Europos komunizmą, bandydami atstatyti "teisingąjį" - neotrockistinį totalitarinį režimą. O šio režimo įtvirtinimui ir turėtų tarnauti jų įkurto think-tanko - "The Council of Europa" konvencijios, kurios gerokai kertasi su Jungtinių Tautų ir Europos sąjungos konvencijomis. Ši citata taipogi paaiškina ir kas bando kenkti ES - tie, kurie statė CŽV kalėjimus, bandydami sukurti naują dirbtinį pasaulinį baubą tam, kad galėtų įvesti savo pasaulinę kontrolę. Jei klystu, pataisykit:)

28 Vytautui2013-07-04 13:56

ne taip atidžiai skaitote Barosso kaip jums atrodo :) o kiek dar info, kuri negarsinama visais kanalais? na kaip ir LRT "tinkamų kalbų" filtravimas:) taigi, fašistinės ES projektas tik įsibėgėja. ypač prašome atkreipti dėmesį į punktą "And thirdly" on "reinforced democracy".. tik aklas vergas gali tikėti ES gerumu. taigi: "Timetable for the future of the European Project The sequence I put before you today is clear. We should start by doing all we can to stabilise the euro area and accelerate growth in the EU as a whole. The Commission will present all the necessary proposals and we have started today with the single supervisor to create a banking union, in line with the current Treaty provisions. Secondly, we will present our blueprint on a deep and genuine economic and monetary union, including the political instruments, and this will be done still this autumn We will present here again all proposals in line with the current Treaty provisions. And thirdly, where we cannot move forward under the existing treaties, we will present explicit proposals for the necessary Treaty changes ahead of the next European Parliamentary election in 2014, including elements for reinforced democracy and accountability This is our project. A project which is step by step but with a big ambition for the future with a Federation as our horizon for Europe." WELCOME TO NEW WORLD ORDER

Vytautas Ju.2013-07-04 13:30

Nemokamas būna tik sūris pelėkautuose arba pernykštis sniegas Sacharoje, o už viską kitą reikia mokėti. Už skalbimo miltelius ir alų, įgytą už žalią lipduką, gautą per referendumą, taip pat. Jeigu „įstojome“, tai gal taip garsiai nebliaukime, raskime drąsos prisiimti šiek tiek atsakomybės ir sau. Ir per prezidento rinkimus niekas nestūmė prie balsadėžės su Kalašnikovu.  Kad ES sudėtingas darinys ir sunku nuspėti jos ateitį, nenuostabu, tačiau bandant analizuoti padėti joje bei dėtį į ES lyderių lūpas kokius nors teiginius, reikėtų rimčiau pasidomėti kas, kada ir ką sakė.  Čia kažkas pastebėjo, kad H. Rompuy paneigė jam primetamus teiginius. Galėčiau pridėti, kad ir M. Barroso nieko panašaus nesakė. Štai ką jis sakė apie ES ateitį 2012 m. : "We cannot continue trying to solve European problems with national solutions." "…sharing sovereignty in Europe means being more sovereign in a global world. In today's world, size matters. And values make the difference." "Let's not be afraid of the word: we will need to move towards a federation of nation states. Today I call for a federation of nation states. Not a superstate. A democratic federation of nation states that can tackle our common problems, through the sharing of sovereignty in a way that each country is better equipped to control its own destiny. This is about the Union with the member states, not against the member states."  O tie žodžiai, kurie dedami į H. Rompuy burną yra pasakyti britų politiko, europalramentaro Nigel Farage, kuris kritikavo H. Rompuy kalbą po jo išrinkimo į prezidentus: “I have no doubt that it is your intention to be the quiet assassin of European democracy and of the European nation states. You appear to have a loathing for the very concept of the existence of nation states; perhaps that is because you come from Belgium, which of course is pretty much a non-country.”

hm2013-07-04 13:00

Lietuvos buvimas ES yra neteisėtas prisiminus referendumo privedimą lipdukų ir ištęsto laiko pagalba.Galima gretinti savo panašumu du LT stojimus į Sąjungas. Aptarinėti reiktu tik legitimacijos buvimo ES klausimus. Neišsprendus jo, aptarineti kitus dalykus nėra reikalo...

pensininkas2013-07-04 12:51

Pateikiu netaisytą kopiją komentaro iš Laisvo laikraščio: "Vincas, 2013-07-04 06:27 Atidžiai perskaitau visus pikasų,eugenijų vaidų ir kitų pridurkų pliurpalus. Tai elinių avinų bliovimas. Išsiskiria tik blaiviai mąstančio Ramanausko komentarai,bet ir šis nedrįsta įvardinti ,o iš kur sklinda visos blogybės,o jos be Dašos Polikarpovnos kontoros pagalbos būtų neįmanomos. Tas Kedžių namų šturmas praeitų metų gegužės 17d. buvo neįmanomas be Vyriausiojo kariuomenės vado Dašos Polikarpovnos leidimo. Draugas Stalias sakė ,-nėra žmogaus,nėra problemos. Tai gražus mandagus pasisakymas,o kas po tuo slepiasi dešimčių milijonų dvikojų Rusijos avinų mirtys. Lietuvoje tai daroma atsargiau ir mandagiau,-atsigręžkime ,kodėl taip gražiai staiga numirė J. E. Dašai Polikarpovnai oponuojantys inteligentiški žmonės STULPINAS ir VESELKA,Buvo sumanyta kaip sunaikinti AURIMĄ DRIŽIŲ,bet šį kartą nepavyko. O juk jie per Europarlamento darbą Vilniuje galėjo pridaryti nemalonumų. Dašai Polikarpovnai. Kieno dabar eilė ? Nežinau,tačiau manau,kad toks sąrašėlis egzistuoja,o tame sąrašėlyje tikrai turėtų būti DRIŽIAUS ir VENCKIENĖS pavardės. DAŠA POLIKARPOVNA iš JEDINSTVOS ŠTABO valdo Lietuvą,kai jos bendražygiai Burokevičius ir Jarmalavičius buvo uždaryti į kalėjimą,jai DAŠAI iš Leningrado kailų fabriko vežimėlių su avikailiais stumdytojai-juodadarbei buvo patikėta valdyti Lietuvą. Kas po tuo slepiasi? Kodėl taip klastojama jos biografija? Kaip matote Polikarpovna su jai pavojingais oponentais sėkmingai susitvarko,o Lietuvos avinai tik gailiai bliauja ir laukia savo eilės į skerdyklą. Kad ir ką besapaliotų Polikarpovna,tačiau ji vis vien pridarys klaidų,kad būtų demaskuota,nors ji puikiai moka kraipyti savo storą uodegą. Atkreipkite dėmesį,kad Daša moka prisilaižyti prie įvairaus rango aukštų pareigūnų. Pasižiūrėkite,kaip ji nebūdama finansų specialiste prisilaižė prie AMB ir tapo Lietuvos finansų ministre.? Kaip ji mokėjo laviruoti Briuselyje ,būdama finansų komisare. Vėliau Dašą ėmėsi globoti Vitoldo Gabrielovičiaus šutvė,besivadinanti dešiniaja partija.. Briuselyje ją myli lytinių išsigimėlių luomo ponai užimantys aukštus postus. Kas per fenomenass???? Pilnai įtikėtina,kad ji turi ne vieną konsultantą iš TEN,kur nuo paminklo Maskvoje rodė DZERŽINSKIS,o ten dirba gana gudrūs . berniukai. Ką bekalbėtume,laikas suprasti,kad šita kanapėto veido ciocė Lietuvai kasa gilią duobę,o šito nemato taip vadinama Lietuvos DIDUOMENĘ,prieš 25-30 metų tarnavusi KSSS-ui,o dabar už pinigus,persimetusi į tarnybą lytinių išsigimėlių klanui ir kriminalinei buržuazijai".

pritariu2013-07-04 12:25

ko nepadare TSRS - pabaigs ES AS apie tai seniai sakau

nonsens2013-07-04 11:34

"... o nepaklusniesiems tramdyti - be finansinių sankcijų patyliukais pradėjo įgyvendinti Europrokuratūros instituciją" - sako Vaišvila. Na, Zigmuk, nereiktų taip atkakliai ginti mūsiškės, nuo NKVD laikų užsilikusios, Paulausko iš Darbo partijos įtakos vis dar neišsilaisvinusios prokuratūros. Jos darbo rezultatus matom kaip ant delno. Eilinių piliečių negąsdina tai, kad sveikesnio proto ir senesnių demokratijų teisėsauga atidžiau prižiūrės sukčius. Išsigąsti gali tik sukčiai. Kitas nonsense: "... ekskomunistas-maodzedunininkas Ch. M. Barosso viešai pareiškė, kad jau 2020-aisiais Europoje nebeliks valstybių - tik Europos Sąjunga, o ES prezidentas H. Van Rompuy, kad tautos ir nacionalinės vertybės yra paprasčiausia atgyvena. Eurokomisarė V. Reding, š. m. birželyje atvykusi į Vilnių atidaryti ES namų, atvirai pagrasino nepaklusniesiems: „ES reaguos, jei kuri nors šalis nepaisys Bendrijos normų leisti kiekvienam gyventi, kaip nori.“ " _____ Ponas Vaišvila, jau vien tai, kad Lietuvoje viešintis H. Van Rompuy paneigė šiuos apie jį skleidžiamus gandus ir paprašė pateikti nuorodas į tų gandų šaltintinius, bet atsakymo nesulaukė, rodo, kad ir tamsta vadovaujatės tik gandais, kuriuos skleidžia pavydūs ES priešai. Kadangi ir tamsta nepateikiate nuorodų, galima teigti, kad visas jūsų straipsnis yra pritemtas bei melagingas.

nonsens2013-07-04 11:14

niektauška zigmukas bent į wikipediją galėjoi žvilgtelėti, kad nepripliaukštų niekų. Islandija nepriklauso Europos Sąjungai. Ji tėra kandidatė. Šios ir kitos nuolatinės jo klaidos aiškiai rodo, kad Vaišvilos lūpomis kalba įžeistos ambicijos, o ne sveikas protas. Niekaip Maskvą labiau nei Briuselį mylintis vaikinas negali dovanoti Prezidentei už tą populiarumą, kurio ji susilaukė Europoje - dar nei karto nebuvo tiek daug žmonių prisirinkę Strasbure kaip kad per Lietuvos pirmininkavimo ES Taryboje atidarymo dieną vakar. Tarsi visi tik ir lauktų, kad drąsioji Lietuvos Prezidentė pagaliau išgelbės Europos sąjungą nuo to baubo, kurį sukėlė į ES besiskverbiančios KGB verslo priedangos organizacijos iš vidaus okupuojančios Europos valdymo struktūras. Ačiū Dievui, kad pirmininkavimui buvo pasiruošta dar prieš du metus, nes dabartinė koalicija su Darbo partija būtų šį pirmininkavimą garantuotai sužlugdžiusi. Tas matosi ir iš šios koalicijos pasisakymų, kurie kone visi nukreipti kenkti Prezidentei, bet neturi jokių konkrečių pasiūlymų ES įtamdavystei.

idomu2013-07-04 06:59

kas Zigmuciui to... ki straipsni sukure? Visi suprantam, kad ne jo nosiai taip sudelioti mintis, t,y. gana logiskai isvystyta pagrindine tema-ES turi duoti mums pinigus, o mes gyvensim pagal Zigmucio nuorodas. Ir dar-del visko kalta Prezidente.... Kad jau rasau,tai labai noreciau paklausti visu, kurie"loja"ant prezidentes-kur jus buvot, kaiBrazauskas tvarkesi valstybeje, kaip savo kieme, kai vargsas senelis leido daryti, ka kas norejo. Taip garsiai lojat, kad nebera demokratijos, bet niekas jusu nesustabdo,neuzdaro pailseti ir t. toliau. GEDYKITES

petras2013-07-04 02:29

vaisvilai islindai kaip pilypas is kanapiu,Pilnai atskleidei save protingi supras jus komunizma sau susikurete jusu tikslas palikti tauta ten kur buvome.

19-am2013-07-04 01:33

turėsim tiek, apie kiek išdrįsime svajoti:)

-------------2013-07-04 00:15

šiandien juk aiškiai buvo vienos užsienio valstybės europarlamentarės buvopasakyta: ES buvo sukurta ne tautų laisvei,o žmogaus laisvei ginti. Ir iš visų po Grybauskaitės pasisakiusiujų supratau: Lietuvoje nėra jokių problemų,išskyrus lenkų ir gėjų teisių... Kadangi lenkų klausimą kėlė tik patys lenkai, vadinasi,lieka tik viena vienintelė - gėjų ir kt. homoseksualų teisės Taigi apie jokias tautines valstybes nėra ko svajoti.

***2013-07-03 23:17

Geras straipsnis. Puiku

Bernadeta2013-07-03 21:30

Reikia isteigti Lietuvoje 4 prezidento postus,nes i viena nesutilps cia nurodyto komentatoriaus asmenys. Jau darosi juokinga,kai tik zmogus perskaito straipsni,kuris jam artimas savo prasme,tai tuojau autoriu siulo i prezidentus. Tie patys kurie issirinko Grybauskaite,tada jiems taip pat labai patiko jos kalbos,dabar jos nebekencia. Zmones nemoka analizuoti ilgesni laika sekti kandidato darbus. Isgirde kelias skambias frazes ,jau nutaria tinka i prezidentus

bandau2013-07-03 20:27

speti,atstovu is lietuviskos ziniasklaidos buvo labai skystai, tokias erezijas skleisti lietuviskoje viesoje erdveje -grieztai draudziama, juk gali pasikartoti TSRS griuties variantas

Pensininkas2013-07-03 20:03

Manau, kad Z.Vaišvila, gal dar N.Puteikis, D.Kuolys, būtų tinkamiausias Lietuvos Tautos prezidentas. Už Landsbergio pakišą antrą kart nebalsuosiu.

Benas2013-07-03 19:46

Pirmyn i komunizmo sviesu rytoju. URA TOVARISCI!!!!!!!!!!!!!!!

desovietizacija2013-07-03 19:21

skubiai reikia daryt desovietizacija, isvaikyt pirma komunistines kurvas ir nutukusius komsomolcus, paskui jau briuselio pyderus ir subinlaizius ir bulves vel zydes URA URA URA:))))))))))

to 8. Leonija2013-07-03 19:17

von prie karviu, bo nuplaksiu.

pagonis2013-07-03 19:16

Na saunus straipsnis, kaip visda zigmas deda is peties, vel nusluoste smurga raudonajai kalaborantei isdavikei matrioskai:)))))))))))

Vat2013-07-03 19:11

jau trečia diena galvoju, kodėl per TV kanalus nerodo to labai išsvajoto, kuriuo labai džiaugėsi prezidentė, pirmininkavimo ES. O Vaišvilai valio už gerus žodžius.

gytis2013-07-03 18:58

pagarba autoriui - istorija kartojasi...

Leonija2013-07-03 18:31

Nesuprantu,tai ko nori Vaisvila,ar kad mes 3 milijonai atsiskirtume ir uzsidarytumeme savo dideliame kaime su savo paprociais ir smutkelemis. Tai tuomet taptumeme ekonomiskai stipriais,moraliskais ir dievobaimingais pilieciais. Atsipeikekite. ES parama pinigais,be kuriu Lietuva iki siol butu 1989 metu stovyje ,tai gerai,o bendros taisykles tai blogai. Tarp kitko Mazeikiu nafta,Visagino atomite,del kuriu iki sio laiko raunasi plaukus daugelis politiku ir gyventoju,buvo pastatytos bendrais SSSR pinigais. Ka butu galejes pasistatyti ir anksciau ir dabar toks neturtingas zemdirbiu krastas kaip Lietuva. O ir patys lietuviai pasirode esantys nelabai aukstos morales. Atgave laisve,vietoj to kad taikiai ir kurybingai gyventu taip ilgai svajotoje laisvoje salyje,pradejo vienas kita engti,plesti,zudyti,kirsinti,dar daugiau gerti. Anksciau uz tai kaltindavome SSSR,dabar ES. Vieni,tokia maza tauta globaliame pasaulyje tikrai neisgyvensime. Taip kak reikia pagalvoti ir apie pliusus ne tik apie minusus

ačiū signatarui2013-07-03 18:11

nuoširdus ačiū gerb. Vaišvilai. o kuri kiti Nepriklausomos Lietuvos Signatarai? gal šiuo metu pluša rašydamiesi po Zigmo Vaišvilos tekstu? ar tai jiems per sunku, ar kas neleidžia to daryti? kur Landsbergis????

kolaborantai forever2013-07-03 17:31

komunistai negali nekolaboruoti už tris kapeikas pardavę tautą, tėvynę bei artimus savo - pradžiai okupantams, dabar Briuseliui

Pilietė- 1 komentarui2013-07-03 17:13

Tokių konferencijų į jokią televiziją neįleidžia - tai griauna mafijos valdomos valstybės pamatus.

EUSSR2013-07-03 15:42

Bukovskis yra 100+ kartų teisus: youtu.be/m41Tdl5mvdg

ruta2013-07-03 14:50

Noreti is komunistines liekanos Lietuvos Tautos interesu ginimo , tai utopija ! Ka propaguoja kita komjaunimo funkcionerio liekana Linkevicius ? Tokiu liekanu Lietuvoje apstu , ir tai labai , labai blogai !

Skaitytoja2013-07-03 14:01

Pritariu 1 komentat. Neslepkit nieko, mes norim viska zinot.

2013-07-03 13:58

Prašom tokias konferncijas rodyti per televizorių, kad matytų visa Lietuva.

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi