Esu gydytoja akušerė ginekologė. Gimdykloje dirbu 10 metų. Sėkmingai priėmiau apie 2000 gimdymų. Turiu visą reikiamą kompetenciją atpažinti gimdymo komplikacijas ir jas šiuolaikinėmis priemonėmis spręsti. Gerbiu savo pacientes ir visada stengiuosi sąžiningai suteikti informaciją apie jų padėtį, galimus sprendimo būdus, jų pasekmes. Padedu joms įgyvendinti sąmoningai pasirinktą kelią, gydymo taktiką, net jei ji nesutampa su mano nuomone.

Neterorizuoju savo pacientų įvairiais gąsdinimais (juk akušerijoje yra kuo pagąsdinti), tiesiog lieku šalia, kad atpažinčiau, kai situacija taps iš tiesų grėsminga. Kartais pacientės rizika pasiteisina ir ji su sveikutėliu kūdikiu išvyksta į namus laiminga, išvengusi intervencijų ir vaistų, kartais pasitvirtina mano įtarimai ir tada šeima išvyksta laiminga, dėkinga ir įsitikinusi, kad suteikta pagalba buvo būtina.

Nesu atlikusi nė vieno nėštumo nutraukimo, nes nuo paauglystės man didžiausia humanizmo vertybė yra pagarba žmogaus gyvybei.

Dabar esu įtariamoji gimdymų namuose byloje, nes, paklusdama Hipokrato priesaikai ir savo sąžinei, nedrįsau palikti šeimų, kurios apsisprendė gimdyti namuose vienos – tam, kad įvertinčiau paprasčiausius dalykus: ar teisingai užrišta virkštelė, koks kraujavimo intensyvumas ir t. t. Svarbiausia – ar nereikalinga stacionarinė pagalba.

Man nesuvokiama šios bylos esminė logika. Gimdymo metu mažesni ar didesni „kūno sužalojimai” įvyksta apie 70 procentų moterų. Kai tai įvyksta gimdant ligoninėje, traktuojama, jog tai normalu, juk „visko pasitaiko”. Jei tai įvyksta gimdant namuose, tai jau „kūno sužalojimas”, už kurį, net nesiskundžiant „nukentėjusiajam”, valstybė gali kelti baudžiamąją bylą.

Šalyse, kur gimdymas namuose ir pagalba pagimdžiusiajai nėra nusikaltimas, akušerės didžiąją dalį šių „kūno sužalojimų” išsprendžia namuose be jokių komplikacijų. Esant poreikiui, moteris ar naujagimis siunčiami į ligoninę, kur jiems geranoriškai suteikiama reikalinga pagalba. Niekada namuose neatliekamos intervencijos, kurioms reikalingas anesteziologas, chirurgų, instrumentatorių komanda, kraujo perpylimas.

Nėra pasaulyje ligoninių, kur nemirtų sveiki, išnešioti naujagimiai. Manau, kad niekada ir nebus.

Gyvybė – tai ne tik gydytojų nuopelnas, bet ir Dievo dovana. Lietuvoje šis mirtingumas yra maždaug 1 iš 1000 naujagimių (atmetus neišnešiotų ir apsigimusių naujagimių skaičių)*.

Kalbama, kad byloje dėl gimdymų namuose tiriamas ir naujagimio mirties atvejis. Tačiau tai gali būti netikslūs duomenys, nes niekas nežino, kiek iš tikrųjų Lietuvoje naujagimių planuotai, o ne atsitiktinai ar turint žmogžudiškų minčių gimė namuose.

Ir kol Sveikatos apsaugos ministerijos pareigūnai trumparegiškai atsisakys diskutuoti, įnešti čia skaidrumo ir tvarkos, tol gimdymas namuose Lietuvoje bus regimas kaip paslaptingas, melagingas, baimės ir nesupratimo iki begalybės pučiamas „tamsus” burbulas.

Manau, kad jau per daug Lietuvos šeimų laimingai pagimdė namuose, įkvėpė laisvės oro, kad tai pavyktų užgniaužti ministerijos kategoriškumu ar netgi teisinėmis represijomis.

Sunku prisiminti tą dieną, kai buvau iškviesta apklausai. Su manimi elgėsi kaip su ypač sunkiu nusikaltėliu: nieko neperspėję, apie 18 val.

, po darbo, atvyko trys tyrėjai ir liepė pasikviesti advokatą. Kaip vasarą po darbo valandų Vilniuje galima greitai rasti patikimą advokatą, kai net neįsivaizduoji, kaip skamba kaltinimai, ar tu jau suimtas, ar ne?

Teko kviestis draugų skubiai pasiūlytą advokatą, kuris galėjo atvažiuoti po poros valandų. Tyrėjai buvo nusiteikę laukti mano advokato nors ir iki ryto.

Visą dieną buvau nevalgiusi, ir nors tyrėja pasakė, kad aš nesuimta, bet išeiti iš policijos komisariato nusipirkti duonos irgi negalėjau. Tiesa, pavaišino puikia mėtų arbata.

Kol atvyko advokatas, labai geranoriškai skatino prisipažinti, kad greičiau atlikčiau bausmę, nes, šiaip ar taip, jau rytoj jie gali sustabdyti mano gydytojos licenziją. Nesupratau, ką aš turiu prisipažinti, nes juk nieko neslėpiau: apie namuose pagimdžiusiai moteriai suteiktas paslaugas įrašiau į jos ambulatorinę kortelę.

Suprantu, kad tokioms paslaugoms Lietuvoje nėra licenzijos, bet juk moteriai pagalbos reikėjo tądien, žinojau, kad į ligoninę ji nevažiuos, negalėjau jos palikti ir laukti, kol tokia licenzija Lietuvoje atsiras po trejų, penkerių ar dešimties metų.

Baudžiamoji byla keliama, kai pajamos iš neteisėtos veiklos, neturint licenzijos, viršija 100 000 litų per metus, o aš juk viską dariau savanorystės principu!

Atvykęs advokatas nieko man nepaaiškino nei prieš, nei po apklausos, tik pasakė savo kainą. Nusiderėjau iki pusės mėnesinio atlyginimo, kurį gavau dirbdama gimdymo namuose.

Po apklausos supratau, kad pusę metų buvo klausomasi mano telefoninių pokalbių. Patyriau stiprų emocinį šoką, kai išgirdau, kaip tyrėjai aptarinėjo mano asmeninio gyvenimo detales.

Suvokiau, kad gyvenau akvariume: jokio privatumo net intymiausiuose dalykuose. Jaučiausi kaip pervažiuota tanko.

Kaltinimų absurdas buvo kraupus: išsiblaškymas tvarkant popierius, neatidumas pildant dokumentus paversti grandiozinėmis sąmokslo teorijomis, o namuose gimdančios moterys ir aš – monstrėmis, trokštančiomis naujagimio mirties. Nepajėgiau nei valgyti, nei miegoti.

Visas laisvalaikio kruopeles ir atostogas teko paskirti alinančioms advokato paieškoms. Po pusantro mėnesio savijauta dėl tanko pasitvirtino – man diagnozuotas III stadijos piktybinis auglys.

Nežinau, kiek turiu laiko, galiu nesulaukti tyrimo pabaigos, todėl nebegaliu tylėti.

Pamažu suvokiau bylos politinį atspalvį – tai byla „valstybė prieš žmogų”. Tai byla prieš visas tas šeimas, kurioms gimdymas namuose – vertybė.

Toms, kurios turi platesnį požiūrį, važinėja po pasaulį ir skaito mokslinius tyrimus, mato tiesą – tam tikromis sąlygomis gimdymas namuose yra saugi alternatyva. Ministerijos teisininkai taip išaiškino ministerijos požiūrį į moters teisę turėti tokį privatų gyvenimą, kokio ji nori: dėl „visuomenės intereso”, „visuomenės gerovės” valstybė turi teisę tą teisę pažeisti.

Kas tas miglotas „visuomenės interesas”? Kas tas „visuomenės interesas” aborto atveju?

Ar visuomenė suinteresuota žudyti savo piliečius, nes to pageidauja kiti piliečiai?

Manau, kad čia tik ledkalnio viršūnė. Šiandien valstybė sprendžia, kas yra vertybė, o kas ne, gimdymo metu, rytoj pasakys, kad gydytojai neturi teisės ginti savo vertybių ir atsisakyti atlikti nėštumo nutraukimą, nes tai yra vertybė visuomenei.

Dar vėliau konstatuos, kad šeima neturi teisės rinktis vaiko ugdymo vertybių, nes pagal „visuomenės interesą” privaloma vertybė ankstyvuoju vaiko ugdymu laikotarpiu yra genderizmo programa, o vyro ir moters sakramentine santuoka ir įsipareigojimu pagrįstą šeimą pažemins iki sugyventinių, homoseksualių porų vertybiškumo ir teisių.

Girgždanti geležinio valstybės kumščio, jėgos struktūrų mašina pajudėjo. Mano vaikai suglumę: kokia čia valstybė, kurioje už gerą darbą gresia kalėjimas, bedarbystė?

Ir kokioje padėtyje atsiduria visos tos moterys, kurios dabar tardomos už tai, kad laimingai pagimdė namuose? Juk jos suvokia, kad, pasakodamos apie sakraliausią savo gyvenimo įvykį, išduoda savo geradarius, tuos, kurie joms padėjo, kad viskas vyktų sklandžiai, su kuriais jų širdys sujungtos dvasinės seserystės, nuoširdžiausios meilės ir dėkingumo saitais.

Dabar jos žino, kad pagalbininkų paminėjimas – tai jų atidavimas teismui, bausmei, jų gyvenimo laužymas ir daužymas. Ar to jos norėjo savo geradariams?

Šeimų tardymas man primena sovietmečio tardymus: „Iš kur gavai „Katalikų bažnyčios kroniką?”. Čia žmogus irgi žinojo, kad pasakydamas tiesą jis atiduos geradarį represinėms struktūroms. Sovietmetis, gūdus sovietmetis. Ir visa tai dėl kažkokio abstraktaus, nuasmeninto, suabsoliutinto „visuomenės intereso”. Tai pats baisiausias melas, koks tik galėtų būti.

Gal paklauskime savęs, ar kitos Europos šalys, kad ir Olandija, Švedija, Norvegija, Didžioji Britanija ar kaimynai latviai, įteisinę ir reglamentavę gimdymo namuose tvarką, nori žudyti savo piliečius? Nepaiso „visuomenės intereso”? Prilygina gimdymą kepenų transplantacijai ir pastato reanimobilį su klausymo įranga po gimdyvės langais?

Nors Lietuvoje didžiuojamės gerėjančiais naujagimių mirtingumo rodikliais, manau, kad vis dar turime į ką lygiuotis: Norvegijoje, kur moterys gimdo namuose, prižiūrimos akušerės, naujagimių mirtingumas yra 2 mirę naujagimiui tūkstančiui gyvų gimusių. Olandijoje, kur namuose gimdo apie 27 procentai moterų, miršta 3 naujagimiai tūkstančiui gyvų gimusių.

Lietuvoje šis rodiklis yra 4 naujagimiai iš tūkstančio* (pastaba: į šią statistiką patenka visi mirę naujagimiai, gimę daugiau nei 22 savaičių išnešiotumo ir 500 g svorio, o juk namuose gimdo tik sveikos moterys išnešiotus, be įtariamų apsigimimų naujagimius).

Prieš 40 metų mano mamos vos nepašalino iš Kauno Medicinos Instituto už tai, kad ji, būdama studentė, aprengė savo draugės vyrą steriliais rūbais, aprūpino kauke bei kepure ir įvedė į pogimdyminę palatą pamatyti savo naujagimio. Tuomet tai buvo baisus nusikaltimas.

Šiandien jau įrodyta, kad „namų” bakterijos gimdykloje ne tik kad nekenkia, bet netgi padeda išvengti hospitalinės infekcijos. Prieš 20 metų reikėjo drąsių šeimų, kurios pareikalautų išjungti operacinės prožektorius gimdykloje, kad gimstantis naujagimis nebūtų negailestingai apakinamas.

Šiandien tų prožektorių jau niekas nebeprisimena. Jei to reikalauja teisingumas ir Lietuvos Respublikos Konstitucija, šiandien galite mane „nukryžiuoti”, nuteisti – sutinku, bet aš tikiu, kad po penkerių, dešimties ar penkiolikos metų saujelė Lietuvos moterų gimdys namuose ne tik vidinėje meilės atmosferoje, bet ir geranoriškoje išorinėje aplinkoje be smerkimo, kaltinimų ar patyčių.

Dėl visiems suprantamų priežasčių pasirašau kol kas tik B. K. * Šaltinis: Lietuvos statistikos departamento ir Higienos instituto Sveikatos informacijos centro duomenys. Kūdikių mirtingumas 1997-2011 m.http://http//sic.hi.lt/php/dm12.php?dat_file=dem12.txt%20%20gimimas.lthttp://sic.hi.lt/php/dm12.php?dat_file=dem12.txt

gimimas.lt

www.ekonaujienos.lt

Naujausi

Komentarai (35)

Rikiuoti
Ale2013-02-12 14:12

nesuprantu, kuo gydytoja nusikalto? Užsiiminėjo nelegalia veikla, t. y. verslu? O jau pagarbos žmogui teisėsauga beveik neturi...

Svečias2013-02-12 13:24

Ligoniniu akuserės nesutiktų priiminėti gimdymų namuose, nes per didelė atsakomybė jai pačiai, nes jei ką blogai padarys, nebus kaip pasislėpti už visos ligoninės personalo, kaip kad būna kalti visi ir tuo pačiu niekas. Tik aukštos kvalifikacijos akušerės nebijotų priiminėti gimdymo namuose. O ligoninės labai suinteresuotos , kad gimdymai būtų priimti jų ligoninėj, nes už kiekvieną gimdyvę iš ligonių kasų į ligoninės sąskaitą ateina dideli pinigai, o atsakomybės neneša jokios, blogiausiu atveju taisant klaidas pasakytų, kad jei būtumėt gimdžiusi namie, būtų pasibaigę liūdniausiai, o dabar likot gyvos. Kai kurios gimdžiusios ligoninėj sako,- kaip gerai kad negimdžiau namie, nes man pasirodo reikėjo cezario pjūvio; jos paprasčiausiai nesupranta, kad namie to cezario net nebūtų reikėję. O ir už cezario operaciją ligoninė gauna dar daugiau pajamų, nei už normalų gimdymą. Tai va ir "kepa" tuos cezarius. Pamąstykit.

Geetashree2013-02-12 10:24

Kaip šaunu!Išties tai norėčiau paantrint Vaidai. Nesuprantu, kur liuievtai žurnalistai žiūri.. tiek super talentingų žmonių figuruoja blogosferoj, bet panašu, kad spauda jų tyčia ar netyčia nemato.

Heriberto2013-02-10 05:03

photography sessions. I love the way the bnnaer adds fun as a photo prop for this beautiful couple. C'na Photography Session Click on the Tai & TY Get Engaged video play button in the black

Puran2013-02-10 04:39

Hi Mojo --Thanks and wow, the bridge photo rellay does appear to have fans! ;bHi Alejna --Yep, the weekly photo hunts do seem to bring in the crowd -- and yay re your being inspired to have joined the photo hunt! :)Hi Jan --Yay, a vote for photo number two at long last! :bHi Sue --... and one more for photo number one -- thanks! ;)Hi Sammawow --Heheh, cool to see another person seeing eyes in the bridge and its reflection. :)Hi 2lives/Lissa --The bodies of water are so large -- and the paths by them so close that I rellay wouldn't like to see them all stirred up! Hi Angela --Thanks! :)Hi JC --Like with Horsoon, I rellay take your comments as a compliment as I often am so bowled over by *your* photography. :)

nemezidė2013-01-31 16:46

Norėjau tik atkreipti dėmesį, jog žodis "ligoninė" neturi reikšmės "sveikatos namai". Visiškai nėra jokios statistikos, kiek jau "pagydytų ligonių" ir išrašytų į namus, mėnesio ar dviejų bėgyje grįžta į ta pačią ligoninę su ta pačia ar kita diagnoze. Kodėl niekas net nedaleidžia minties, jog ligoninėje galima ne tik pagyti, bet ir pasigauti kokią ligą. Taip pat nėra jokios statistikos, kiek onkologinių ligonių, atsisakiusių gydytis ligoninėje, gydydamiesi namuose pasveiksta. Tikrai žinau ne vieną tokį atvejį. O vaikas gimęs namuose , meilės erdvėje, vystosi kur kas geriau, nei kiti, gimę ligoninėse, jau nekalbant apie tuos , kurie po cezario pjūvio. Šis komentaras tik pamąstymui, kas dar sugeba savarankiškai mąstyti.

Inga2013-01-31 11:37

Tie, kurie pritaria nusistovėjusiems stereotipams, niekada nesupras tikros gimdymo namuose prasmės. Manau, negalima versti moterį gimdyti ligoninėje. Suaugęs asmuo supranta atsakomybę prieš save ir savo vaikutį, rizika irgi viešai išaiškinta. Todėl turime kiekvienas gerbti kito sprendimą. O gydytojas bei akušeres, geranoriškai prižiūrinčias gimdyvę jos namuose, persekioti kaip kokias nusikaltėles yra tiesiog žema. Kodėl nebaudžiami terapinio ar kitų skyrių gydytojai, kurių pacientai nepaklūsta jų reikalavimams gultis gydymuisi į stacionarą ir mieliau pasirenka gydymąsi savo jaukių namų aplinkoje?

kokia pavarde tokios garsios ir geros BK?2013-01-31 00:36

Jei jau teisi ir gera, tai parašyk savo tikrą pavardę - eis kolegos "mūru" ginti. O tai BK ir KB tas pats, dar ne tą apginsim :-) Šiaip - tai nereiktų toms tamsuolėms "naminių" gimdymų gerbėjom proto pudrinti apie didelį saugumą ir galimybę numatyti ateitį. Na, nėra galimybių tą ateitį numatyti, ir visi tą žinom. Ir dar žinom, kad gražiai pašnekėjus ir pagyrus - pacientė gali ir patikėti liaupsėmis (to ir nereiktų gimdymų atveju). Jei kokia "užsisvajojusi" (t. y. - prisiminusi caro bedančio laikų ligonines) nori gimdyti namuose - gali gi tiesiog nevažiuoti į ligoninę. Jei esi gydytoja, puikiai žinai, kuo baigiasi gimdymai namuose, gatvėse ir kitose egzotiškose vietose (baigiasi komplikacijomis vaikui). Pagal analogiją - stomatologas, širdies chirurgas, neurochirurgas ar kitos specialybės gydytojas juk taip pat gali atvažiuoti į namus paoperuoti. Manau, tam BK/KB pritars :-) Sėkmės.

Vaidas 21-ai2013-01-30 23:56

Tai Jus prižiūrėjusius gydytojus reikia sodinti kalėjiman, nes jie Jums padarė sunkius sveikatos sutrikdymus - vos nenukraujavote ir nemirėte.

HHHHHHHHH2013-01-30 18:49

Rašinyje suplaktos dvi visiškai skirtingos temos: 1. Prokuratūra užsiėmusi eilinių akušerių tel. pokalbiais, o tuo tarpu kur nors Ignalinos AE projektuose nevaržomai grobstomi milijardai. 2. Iš straipsnio taip ir neaišku, kodėl gimdyti namie yra saugu ir turėtų būti leista, o štai, pvz., taisyti dantis, tikrinti akis, ar atlikti ginekologines apžiūras yra taip pavojinga, kad okulistai net nesikreipia į teismą dėl leidimo išrašinėti akinius namie.

Kostas2013-01-30 17:24

Nematau priežasčių dėl ko reikėtų lieti tiek emocijų. Norit gimdykit namuose, laukuose, krūmuose, norit važiuokit į gimdymo namus, kas trukdo. Bet kelti baudžiamąją bylą gydytojai už tai, kad moteris pagimdė sveiką vaikutį, tai jau Lietuvos teisėsaugos debilizmo viršūnė. Tai gal dar motinai iškelti bylą, kad nevažiavo gimdyti į ligoninę ir šiais veiksmais kėsinosi nužudyti savo vaikutį. Tikrai jau durnesnio laivo nesurasi visoje visatoje.

Reikia pirma2013-01-30 17:22

išsaugoti sveiką moterį,kuri pajėgtų užauginti vaiką.

Kaip sakė kunigas2013-01-30 17:21

,profesorius A. Narbekovas,kad mes turime uždavinį minimUm-kad nenužmogėtume,-ir uždavinį maksimum-kad taptume kuo didesniu žmogumi. Todėl pagarba šiai daktarei,kuri leidžia moterims rinktis ir jaustis žmonėmis,o ne vien gimdyotjomis. Tačiau,jei šiai daktarei gyvenimas pateikė citriną,tai išspauskime sultis. Daktare,sukurkite moterų Draugiją,į kurią būt galima kreiptis moterims su visomis moterų problemomis . Kuri galėtų teikti įstatYmus ir jų pataisas.... O mmiestų VALDININKAI PRADEDA NUŽMOGĖTI... ATVYKITE ,DAKTARE,DIRBTI Į RAJONUS,KUR JŪSŲ LAUKS IŠSKĖSTOMIS RANKOMIS IR LIGA PASITRAUKS.

mama2013-01-30 17:00

na, iš karto pagimdžius mano berniuką, jam prireikė reanimacijos. gydytojai savaitę kovojo dėl jo gyvybės ir nieko gero mums nežadėjo.... jei būčiau sumąsčiusi gimdyti namie, būčiau neturėjusi savo vaiko. jis tikrai būtų miręs. tik skubios pagalbos ir gydytojų profesionalumo dėka auginu šaunų berniuką. žvelgdama iš savojo patirties kampo, tikrai manau, kad gimdyti namie, kai turim geras ligonines, yra neprotinga. gerai, kai viskas gerai, o jeigu ne? ar didelė bėda išvykti į ligoninę trims dienoms? sprantu, kad moteriai, kuri parašė straipsnį yra labai blogai. kai ėjo padėti gimdyvei, ji nežinojo, kas gresia. todėl, manau, jog neverta taip gasdinti moters. yra daug didesnių nusikaltėlių mūsų žemėje. gal užtektų nubausti pinigine bauda. bet išanalizuoti klausimą "gimdyti namie ar ne" ir pasakyti viešai kos sprendimas priimtas pribrendo reikalas. aš asmeniškai esu už gimdymą ligoninėje.

būsiu nepopuliari2013-01-30 15:58

bet nematau jokio pagrindo rizikuoti vaiko givybe vien dėl savo "patogumo". Kokia prasmė likti namuose,jei vyras gali dalyvauti kartu stacionare ? Esu 4 vaikų mama ir jei nebūčiau stacionare ,vargu ar tie trys paskesni vaikai būtų atėję į šį pasaulį ,būčiau negyvai nukraujavusi ,nes visais kartais po vaiko gimimo reikėjo skubios anesteziologo pagalbos ,kaip suprantu namuose to padaryti neįmanoma. Ne akmens amžius ,juk galima pasirinkti ir daktarą,ir gimdymo namus ir palatą išsipirkti ,galų gale stacionare vaikus apžiūri pediatrai ir kiti specialistai ,tokie kaip okulistai ,chirurgai . Problemas reik palikti ligoninėje ,o namuose džiaugtis motinyste .

ELONA2013-01-30 15:14

Prieš daugelį metų, tarybiniais laikais, kai gimdžiau pirmagimį kūdikį Naujųjų Metų išvakarėse rajono ligoninėje, priimanti gydytoja a. a. Muzeinik buvo ant tiek girta, kad negalėjo apsukti naujagimio prieš nubėgant vandenims, todėl gimdžiau atvirkščiai: pirma kojos, o po to galva, todėl kūdikis gimė pridusęs ir su širdies yda, kurią ir dabar tebesigydome. Todėl pasišlykštėjau gydytojais, kurie, nesirūpindami iki vandens nubėgimui, neapsuko kūdikio į normalią padėtį, nesuteikė jokios pagalbos, o skausmai su didžiuliais gimdos plyšimais mane ir dabar tebekamuoja. Todėl pritariu moterims, kurios nori ir gali gimdyti namuose. O Lietuva, kaip visada, velkasi medicinos srityje tik uodegoje visų kitų šalių, kuriose, jau daugelį, metų moterys gimdo namuose. O šiai gydytojai linkiu stiprybės, o teisėsaugai nenaudoti žiaurumo, nes tai gali pasikartoti kaip ir Garliavoje prieš nekaltą mergaitę, kai buvo traiškomi žmonės.

Leonora2013-01-30 14:58

Ar ne laikas viešinti pavardes tų pareigūnų, kurie užsiima tokiu cinišku ,,teisingumo,, vykdymu?

Aplamai,2013-01-30 13:40

moterims laikas susivienyti ir surengti seime konferenciją daugeliu akušerijos -ginekologijos ir žmogaus teisių,moterų teisių klausimų..kartu su padoriais gydytojais,kaip sakė daktarė F.Taunytė.O tokių gydytojų yra.Pacienčių nuomonę ir pageidavimus pateikti.

Besilaukdama2013-01-30 13:37

moteris yra pažeidžiama.Ir ginekologai kai kurie tiesiog supiktybėjo.Ligoninėse moteris bejėgės būklės tiesiog išnaudoja.Nepasakosiu savo pavyzdžio,bet užuot daktarė tarusis,kaip gimdysim,nes buvo daug rizikos faktorių,atėjusi susakė kiek kam ko duoti.O mes taip neturėjome pinigų.

Tomas J.2013-01-30 12:06

Kodėl taip atkakliai siekiama įteisinti gimdymą ne ligoninėje? Atsakymą į šį klausimą rasite atsakę į klausimą: o kuo gi iš esmės skiriasi gimdymas ligoninėje ir neligoninėje? Aš skirtumus esminius matau du: 1. Ne ligoninėje gimdyti mažiau saugu. 2. Gimdymus ne ligoninėje yra sunku užfiksuoti: kas gimdė, kada gimdė, ar gimdė iš viso. Nereikia daug proto suvokti, kad ietys laužomos ne dėl pirmosios priežasties.. Lieka antroji. Jei įteisinsime gimdymą ne ligoninėje, nenustebsiu po 7 metų išgirdęs kad policija aptiko slaptą viešnamį pedofilams.

teisybė2013-01-30 09:43

gerbiama gydytoja, jūs, pasirodo, čia dar savos teisybės ieškote... Nors ir palaikau jus, bet esu daugiau, negu įsitikinęs, kad vagių, banditų ir žmogžudžių sukurtoje sistemoje teisybės nerasite net su žiburiu, kaip ir virš milijono Lietuvos emigrantų savos teisybės nesurado... Kažkuriame nepriklausomybės atkūrimo etape mes, rimtai dirbdami ir, mūsų įsitikinimu, savo darbu keldami šalies ir žmonių gerovę, "pasikėlėme", kaip ir A. Teleckas, ir praradome žmogui įgymtą budrumą, pražiopsodami patį svarbiausią ir esmingiausią dalyką šalies gyvenime - užleidome pačius tikriausius dvikojus parazitus į visus valstybės gyvybinius darinius - valstybės vidaus organus. Jei kalbant apie žmogų - kokia prasmė jį gaivinti ar gydyti nuo vėžio, kai to žmogaus smegenis, kepenis, kraujagysles ir kitą turtą negailestingai ėda parazitai kirminai, bakterijos, grybeliai, virusai, ir kurie to organizmo sąskaita peri palikuonis ir dar labjau alina ir žudo organizmą? Jūs esate gydytoja, reiškia jūs žinote realią padėtį apie žmonių užkrato parazitais lygį ir kaip su parazitais reikia kovoti. Tad lygiai tokia pati situacija ir su valstybės bei visuomenės suparazitėjusiais organizmais.

d32013-01-30 05:52

". ir vėl 2013-01-29 22:15:07 (78.62.81.149) parašė: taip lietuviškai suskambo. Prieš dorus, teisingus ir aukštos moralės žmones kovoja mūsų valstybės institucijos. Prisikovos, nes tuoj neliks Žmonių..." -------------------------------------- runkeliai taip ir nesupranta, kad to ir siekia jevrogavnojuzo protektorato valdytojai - sureguliuoti Svyturio gyvuliu fermos galviju kieky iki 5% nuo dabartinio skaiciaus.

Mielieji2013-01-30 02:24

ar jus nesuvokiat kad vykdomas naujos rušies genocidas ,prieš dorus sažiningus lietuvos piliečius,lietuva sukiršinta ir draskoma

Gimdymas-2013-01-30 01:28

labai privatu ir intymu. Todėl moterys nedrįsta kelti į viešumą,kaip jos žeminamos gimdymo namuose,pradedant kyšių reketu,baigiant tuo,kad kam reikia Cezario,jis nedaromas,o kam nereikia, daromas. Pažįstu mterį kuri Kaune gimdė su išsėtine skleroze,pati atgulė,o vaikas po kurio laiko mirė. Gimdo cukraligės,astmos,minusai,spaudimai-visos,kurios rizikuoja... O tos,kurios stiprios,apsukrios,tos perka. Reikia pradėti rimtai apie tai kalbėtiIir apie gimdymo traumas,jų gydymą. Ko labai vengia mūsų gydytojai,pasakydami :"kentėk". Ar tai europietiška? Vien dėl to moterys perka cezario pjūvius. problemų daug,o nesąžinigi gydytojai naudojasi moterų drovumu,ir po juo paslepia savo nesąžiningumą ir nežmoniškumą... Iš straipsnio matosi,kad atsirado reto sąžiningmo gydytoja,tai ją klanas nori "suėsti". Moterys turi stoti jos ginti ne tik dėl noro rinktis, kur gimdyti,bet ir dėl visų moterų problemų,kurias reikia spręsti,tariantis ir su moterimis,o ne vien su fanatiškais mkslininkais-teoretikais. Reikia išplėsti problemų ratą. Įtraukti seimo nares. O kur dar pagyvenusių moterų problemos,prailgintaspensijos amžius...

gytis2013-01-30 01:26

pagarba autorei, ypač bjauru matyti kaip šiuo klausimu plaunamos smegenys per LTV - gina visuomenini interesa...

ir vėl2013-01-30 00:15

taip lietuviškai suskambo. Prieš dorus, teisingus ir aukštos moralės žmones kovoja mūsų valstybės institucijos. Prisikovos, nes tuoj neliks Žmonių...

Ausrine2013-01-29 23:49

Tai pati nuostabiausia gydytoja . Didžiulė laimė, kai tokios švelnios ir rūpestingos rankos pasitinka ateinantį vaikelį. Sunku patikėt, kad mūsų Lietuvėlėje nebereikia dorų , pasiaukojančių ir savo darbą mylinčių žmonių.

Čia elgiamasi2013-01-29 23:23

taip,kaip su Venckiene.Žiauriai ir tamsiai.Laikykitės,daktare.

Pagarba šiai2013-01-29 23:21

dorai gydytojai...Bet dėl moterų teisių dar daugiau.Jei moteris operuojama dėl ginekologinių komplikacijų,jos valdiški daktarai neklausia,kaip jai būtų geriau.Valdiški daktarai žino,kaip geriau būtų vyrui...Tai labai žemina ir paverčia verge.Ir tai ne Afrikoje,o Lietuvoje,t.y. Europoje.Gėda.

Gimdžiau Kauno klinikose2013-01-29 23:16

ir taip buvau neprižiūrėta ir sužalota,kad neišlipu iš operacijų.Labai gailiuosi,kad ten važiavau.

Jolita2013-01-29 22:54

Manau tokią gydytoją turi palaikyti visos moterys, ar jos gimdžiusios namuose ar hospitalizuotos!!! Bent jau iš moteriško solidarumo! Pilnai sutinku su autore, kad tik pati motina gali pasirinkti kur jai gimdyti, suteikti gyvybę stebuklui, dar vienam būsimam visuomenės nariui; žinoma atsižvelgus į galimas rizikas ir panašiai. Puikiai atsimenu savo pačios gimdymą prieš dvidešimt metų Kaune, kur vienu metu vienoj gimdykloj gimdėm dviese (beje ir pirmasis gimdymas prieš dvidešimt keturis metus vyko dviese); žinoma, medikų dėmesio tiek negausi, kaip gimdant vienai, nes medikai priebėgom tarp abiejų blaškėsi nežinodami ko griebtis, bet ne tai norėjau pasakyt. Pirma, reikiamas inventorius - gimdymo stalas buvo su nutrauktais diržais į kuriuos gimdyvė turėtų įsikabinti/įsispirti stangindamasi, antra, medikai rėkė kaip išgalėdami kad vaikelį uždusinsiu, nes prasidėjus kojų mėšlungiui ir neturėdama kur atremti kojų (dėl inventoriaus gedimų), patys "negalėjo" niekuo padėti (dabar manau, kad namie tikrai būčiau šias "problemas" išsprendus)... Kitai gimdyvei dukrytė gimė su veiduko sužalojimais......... Suprantu, kad dabar kitas laikmetis, kitos technologijos, diagnostika ir t. t. bet jei dabar man tektų pasirinkti, tai gimdyčiau tiktai namie... Užjaučiu šią moterį - medikę iš didžiosios raidės ir linkiu sveikatos ir viso ko geriausio laimint šią neeilinę, protu nesuvokiamą valstybės vardu inicijuotą bylą!!! O vėžį visai tikėtina, kad išprovokavo stresas ir nervinė įtampa...

nerce2013-01-29 21:27

Si gydytoja tikrai serga trecios stadijos veziu ir jau jau atliktos 6 is 8 numatytu chemoterapiju. Galit pasidometi, jei netikit. Gaila, kad abejojat, kai zmogus taip nuosirdziai viska apie save pasako. Ji labai rizikuoja rasydama toki atvira laiska, bet matyt galimos mirties akivaizdoj vertybes tampa svarbiau, nei galimi tampymai po teismus

Na jau2013-01-29 19:49

Paskaiciau iki tos vietos, kur si byla susiejama su III stadijos vezio isprovokavimu... Kai naudojami tokie argumentai, tai man patiketi autores nuosirdumu ir saziningumu sunku darosi.

Ǒ2013-01-29 19:41

Moteris turi teisę pasirinkti, kokioje aplinkoje - namų ar gimdyklos - turi ateiti nauja gyvybė, o valstybė turi padėti įgyvendinti jos pasirinkimą. Tai aksioma. Tačiau man įdomiau yra pasvarstyti apie pasirinkimo "proto ribas", nes tai yra ta vieta, kurioje nesusikalbama. Mano matytose TV laidose gimdyklos šalininkai pabrėžia, kad jų oponentai neįvertina visų rizikų. Tarsi akivaizdu, jei moteris norės gimdyti tvartelyje ant šieno - vienokia rizika, jie sterilioje palatoje - kitokia. Tačiau išties neaišku, kur didesnė. Suprantama, jog diagnostika yra gana gerai išvystytas mokslas. Bet tas mokslas yra labai jau mechaninis, jame nėra vienos labai svarbios komponentės. Man būtų sunku tą komponentę įvardinti, tačiau pastebėjau, jog tos moterys, kurios nusprendžia gimdyti namuose, yra žymiai stipresnės, žymiai labiau pasitikinčios savimi, optimistiškesnės, gražesnės, laimingesnės ir t. t. Žodžiu, visa puokštė puikių savybių, kurios laiduoja sėkmingą gimdymą ir be ypatingų medicininių technologijų. O norinčios saugios gimdymo aplinkos (nors tai dažnai tik iliuzija! ) save nuvertina, nepasitiki savimi, atiduoda savo kūną į svetimas rankas, kad ir kokios profesionalios jos bebūtų, kad ir kokius šiuolaikinius prietaisus naudotų. Savęs nuvertinimas, suglebimas ir yra didžiausia tokių moterų ir visuomenės bėda. Be to, gimdymas pačiu gimdymu neprasideda ir nesibaigia, tai tik trumpas tarpinis epizodas.

autorei2013-01-29 17:56

sprendziant is straipsnio paciai ne dvidesimt,seniai laikas suprasti kur gyveni

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi