Nesėkmingai Europos Parlamento nario pareigų siekęs profesorius, filosofas Vytautas Radžvilas visuomeniniuose tinkluose pranešė, kad „praeitis yra jėga, kuri mus stumia į ateitį“.

„O, juk bus ta diena...

kai pro vėliavų plazdantį mišką baltas Vytis pakils ir aukštai danguje suspindės...

Manau, kad šitame danguje užteks vietos spindėti, ne tik Vyčiui. Jame užteks vietos visų Lietuvos tautinių bendrijų ženklams, taip pat ir Dovydo žvaigždei.

Bet mes turime padaryti vieną dalyką – mums susitaikyti neturi trukdyti tie, kurie 50 metų naikino Lietuvą.

Turime iškelti klausimą – kodėl istorinės atminties klausimus sprendžia ir didžiausi ekspertai yra žmonės su sovietine praeitimi.

Jeigu jau mes norime sudarinėti komisijas, tai pirmas reikalavimas turėtų būti toks – patikrinti, ar šitie žmonės ir jų artimieji neturėjo sąsajų su okupaciniu režimu ir jam netarnavo.

Mes turime suprasti, kad praeitis niekada nesibaigia. Praeitis yra jėga, kuri mus stumia į ateitį. Ir aš manau, kad praeitis mus tikrai nuves į ateitį. Mes rasime sutarimą, supratimą su visais mūsų piliečiais. Sugebėsime, galų gale, visam laikui ištiesti susitaikymo ranką ir mūsų žydų bendruomenei tada, kai vadovausimės tiesa, bet šitos tiesos paieškas įkvėps sąžinė, meilė, ištikimybė Lietuvai“, – parašė V. Radžvilas.

Taip pat skelbiamas vaizdo įrašas su filosofo kalba, kurioje išaiškinama, kad Jonas Noreika-Generolas Vėtra nacių okupacijos laikais dirbo Šiaulių apskrites viršininku, siekdamas išgelbėti kuo daugiau Lietuvos piliečių nuo nacių sunaikinimo:

Šaltinis: facebook.com

Naujausi

Komentarai (115)

Rikiuoti
Lapinas2020-03-25 10:02

Jeigu tik nori sužlugdyti gerą reikalą - suformuok komisiją. Visuomet reikia remtis bendrais gyvenimo-gamtos dėsniais, kurie nėra kintantys. O kai tik imama išradinėti - galas ir patiems geriausiems pradėjimams. Sėkmės.

Fašistams, nacionalistams ir šovinistams2019-09-14 23:08

Я достаю из широких штанин дубликатом бесценного груза. Читайте, завидуйте, я — гражданин Советского Союза. Didžiuojuosi, kad gimiau Tarybų Lietuvoj.

aAlgirdas-A.L.iš Kanados-Toronto2019-09-14 22:33

mielas pone ar Jums nekilo klausimas - kaip tarybinis profesorius staiga pakeitė kailį ir kodėl ? Pagarbiai

>112. KGB2019-09-14 16:43

Nežinojai?... Tai yra žmogžudžiai, tokie patys, kurie išpjovė Persus, žudo palestiniečius.

KGB2019-09-14 16:39

Kaip įvardinti tuos lietuvius , kurie Kauno garažuose žydus su metaliniais strypais užtvatino???

Prašalietis2019-09-14 12:14

Tik lansberginiame durnių laive gali atsirasti tokie"tautiniai filosofijos profesoriai", kurie būtų pajėgūs savo primityviuose pamoksluose apie visų"laukiančias tautines dausas"nusifilosuofuoti iki tokių filosofinių nesąmonių kaip:"Manau, kad šitame danguje užteks vietos spindėti, ne tik Vyčiui. Jame užteks vietos visų Lietuvos tautinių bendrijų ženklams, taip pat ir Dovydo žvaigždei;Mes turime suprasti, kad praeitis niekada nesibaigia. Praeitis yra jėga, kuri mus stumia į ateitį. Ir aš manau, kad praeitis mus tikrai nuves į ateitį.. Vargšelis"filosofijos propiesorius"nežino net praeities, ateities žodžių lietuviškų prasmių......

A.L. iš Kanados - Toronto2019-09-13 21:16

Ačiū profesoriui Radžvilai už tokią širdį griebiančią kalbą. Mes lyg kurmiai, tamsoje auginti 50m., juk nežinojome (ir dabar kai kas nežino)Lietuvos tikros istorijos...O dabar jaunimas yra lengvai sukurstomas buvusių sovietinių "didvyrių", kurie draskydamiesi kenkia ir žudo mūsų Nepriklausomybę.Ačiū Lietuvos tikriems patriotams, kurie šviečia ir moko meilės Lietuvai.

Proletaras2019-09-13 17:17

Vienai tautai didvyrius, kitai niekšas. Pvz: Lenkijoje daug paminklų Jogailai, o Lietuvoje jo vardu net vaikus nepavadina. (su retomis, labai retomis išimtimis).Arba J.Pilsustskis lenkam didvyrius, Lietuvai okupantas. Taip, kad kiekviena tauta turi savo divyrius ir ne valdžiažmogiams tai spręsti.

patriotizmu sotus nebūsi2019-09-13 14:18

Kai vienas advokatas surado ėmė ir paskelbė archyvinį dokumentą,o 30m.,net esant valdžioje, patriotai nerado laiko skirti partizanams,kovotojams prieš režimus reikiamo dėmesio: surasti jų palaikus, kruopščiai sutvarkyti juos liečiančius archyvinius dokumentus ir staiga tokia meilė praeičiai,partizanams ? Per žemai krito reitingai,labiausiai skurstantys Europoje rinkėjai nebetiki pažadais?

Dupliui2019-09-13 14:12

Eurosąjungoj Lietuvos valdžia, be Briuselio direktyvis net negali priimti sprendimo sukti laiką ar nesukti, TSRS laikotarpiu Maskva nereguliavo tokiu dalyku, savivaldos buvo daugiau, ir derėtis dėl sąlygu buvo paprasčiau. Bet jūs, nacionalizmu infekuotieji liberalai, priimkit faktus ir pripažinkit, kad esat laisvi kaip triusiku gumytė. Svarbu nepamiršt kas tuos triusikus nešioja.

SS2019-09-13 11:16

Pavarė Radžvilas.... Ką daro okupuota tauta? Ji stengiasi įkišti savus žmones į okupantų struktūras. Verčiu jo kliedesius į suprantamą kalbą - visi komunistai, o ypač dirbę valdžios struktūrose turi būti paskelbti tautos didvyriais, nes jie stengėsi išgelbėti lietuvių tautą. Ir to niekas nepaneigs, nes per 50 metų okupacijos Lietuvoje lietuviai sudarė 80 proc. , nes valstybėje buvo vystoma daug miestų, o ne taip, kaip Latvijoje - tik du. Laukiame kada komunistai ir kitokie aktyvistai bus vertinami kaip fašistas Noreika.

apie senis šaltis2019-09-13 02:03

Taip ir geso nugeso, kaip rūkas, be vėjo... Bet šiandien vėl krito (nesuskaičiuojamą kartą) iki dugno. Gal ir reikėtų užjausti psichikos ligonę? Ne, negaliu

>103.senis šaltis2019-09-12 23:40

Tik tu nepasikark iš tos desperacijos, gerai?

Martynai2019-09-12 23:33

Tai kur prapuolei? Ar reikes dabar situos izeidimus ir nieko bendro su tavo pasakojimais neturincias nesamones skaityti po kelis komentarus is eiles? Bailys esi ir smukai i krumus, kaip vakar pats rasei. Tokiu patriotu pilna. Jei jau taip pavargai, tai sekmes su situo atsilikeliu seniu salciu bendrauti. Toks tokio verti kadrai.

Vytas2019-09-12 23:32

Ar sugebėsime ištiesti susitaikymo ranką, klausia Radžvilas. O ar galima ir reikia tiesti ranką tam, kas spjauna tau į veidą, reikalaudamas pinigų, pinigų ir dar kartą - pinigų... Juk žydų elito kredo - "Sprendimo teisę turime tik mes, žydai" (rabinas M. Laitmanas, žydų Toros aiškintojas). Dar maža? Prašau:"Nežydai gyvena tik tam, kad dirbtų tik mums. Kad mes galėtume gyventi karališkai ir mėgautis gyvenimu". (J. Ovadja, rabinas, Toros išminčių tarybos vadovas). Ašjau nekalbu apie tai, kad ir patys žydai "sėkmingai" naikino savo tautiečius- virš 100 tūkstančių jų dirbo gestapo ir kitose Vokietijos spec. tarnybose. Žymiausias iš jų - A. Eichmanas. Kiek jų dirbo NKVD duomenų neturiu, bet jie žudė ir lietuvius.

>99.senis šaltis2019-09-12 23:25

Tai jau "Martyno gauja"? Nebe "Dzūkijos čigonų" ? Dbl.bl.

Galutinai2019-09-12 23:22

nusitąsai į lankas. Ir to nesuvoki

>84. Martynas to 752019-09-12 23:21

Na Martynai ir pasirodei su savo banda visame grazume. Apsidirbai , nusisnekejai, ir islindai tik su seniu salciu, kad nereiketu atsakyti uz tavo nesamas nesamones. Jei tai laikai gudriu budu pasislepti, tai tu pasirodo didesnis atsilikelis nei maniau. Tikiuosi dabar netrukdomas parodysi savo isminti. Dar ir pasikviestas senis saltis tau pades.

buvo skirta 96. >95.senis šaltis2019-09-12 23:18

Susireiksminai. Be taves cia diskusijos nebuvo.

>>95.senis šaltis2019-09-12 23:16

Seni salti ar tau viskas su galva gerai? Isterijoj vel? Kiek tave reikes cia kesti? Ar nebuvai uzbanintas psichopate? Mezon interneta jau isigijai? Is ligonio buvo galima tiketis.

>95.senis šaltis2019-09-12 23:12

Ar pati bent apytiksliai gali suvokti, ką čia sukliedėjai? Ne? Aišku... isterija.

>94. >89.senis šaltis2019-09-12 22:59

Seni salti eik pasigydyti.

>89.senis šaltis2019-09-12 22:54

Ko dar nori? Kokių tau apsisprendimų, kvailas daikte.

>91. Nu jo... 89-am2019-09-12 22:46

Ko cia issidirbineji. Tu ir esi senis saltis. Labas seni salti.

>V. Ladas2019-09-12 22:44

"Ir dar norėčiau išgirsti ar paskaityti patvirtinimus tų žydų, ar jų palikuonių, kurių, pasak vieno kito asmens, šimtus išgelbėjo J. Noreika, tarnaudamas apskrities viršininku." Ne tik Noreika gelbėjo... Nejaugi neskaitėt straipsnių ir knygų apie didvyrį?! Žydus gelbėjo netgi pusantrametė (gim. 1939) jo dukra, nešiodama jiems varškėčius ir (arba - pagal kt šaltinius) duoną!

Nu jo... 89-am2019-09-12 22:37

Ir tau laba dieną Seni šalti... :D

>84. Martynas to 752019-09-12 22:35

Nori, kad kartociau, kaip atsilikeliu mokykloj, klausimus? Neapsimetinek. Suprantu, kad negali atsakyti. Jus tik laukiate zemiausio intelekto asabos, kuris duos komanda "senis saltis", kad pasislepti uz to. Kodel tada jusu tiek mazai, kodel niekada jokiu rinkimu nelaimejot? Gal jus esate visuomenes seniai salciai nevykeliai ateje paverkti po ekspertu temomis, nes jus visi skriaudzia? Ir taip, visi yra zombiai ir kvailiai, tik jus patys protingiausi. Tik nieko atsakyti nesugebat.

>85. Nu jo... Dupliui2019-09-12 22:28

Koks skirtumas kas kokiu raktu raso? Tamsta del to teisesnis pasidarai? Gal galima suzinoti koks tamstos issilavinimas, kad tu beveik visose temose toks visazinis ekspertas? "Juk sakiau, jog tai joks beprotis, o struktūrinis kadras." taipagaliau apsispreskite ar tas jusu senis saltis psichopatas ar protingas "kadras". Ar tiesiog taip patogiau nusisneketi ir viskuo kaltas senis saltis arba Noreika.

arthur2019-09-12 22:08

Šis "profesorius" nori pakartoti kito žymaus profesoriaus "žygį"į valdžią. Du receptai. 1) Nacionalizmas+antirusiškumas=KONCERVATORIUS! 2) Nacionalizmas+antisemitizmas=sumautas LIBERALAS

saude tu saude2019-09-12 21:48

ble kur buvo tas propesorius sovietiniais laikais?ka jis veike?dabar zinodamas,kad negaus per galva kol kas,patampa oratorium.tai atsisakyk savo propesorisku regaliju juk mokslai tai sovietiniu laiku.

Nu jo... Dupliui2019-09-12 21:33

Kiekvienas komentatorius turi savo asmeninį identifikacinį loginio mąstymo braižą. Tai kaip raštas. Kas bent kiek orientuojasi psichlogijoje, autorių atpažins net pakeitus pseudonimą, ar sąmoningai tekstą išdarkant klaidomis. Todėl spėju, jog komentaras buvo ne apie patį.

Martynas to 752019-09-12 21:28

O į kokį klausimą tau kas neatsakė? Na, atįleisk, turėjau skubiai išeiti, bet dabar jau grįžau, gali toliau klausineti.:)

- 82. Duplis2019-09-12 21:14

Ne. Tikrai ne.

Duplis2019-09-12 21:06

Jei cia apie mane, tai noreciau pasakyt, kad jei neturit kitu argumentu, tai nereiketu manes tapatinti su psichopatu seniu salciu :)

Nu jo... 80-am2019-09-12 21:03

Juk sakiau, jog tai joks beprotis, o struktūrinis kadras. Buvo smagu stebėti jo pasitraukimą, ir vėlesnį sugrįžimą, jau nauja "darbo" metodologija.. :D

>senis šaltis2019-09-12 21:00

Šiandien vėl "aukštumoj"

Duplis2019-09-12 20:50

Beje naciai ta pati kalbejo apie zudomus zydus "engė ir eksploatavo žmones, o taip pat politikai, kuriehuvo yu oligarchu istatymoniai sergetojai" Tu tiesiog esi rusu fasistas, toks pat nacis tik kacapas

Duplis>772019-09-12 20:47

Ne okupantui uzgrobus svetimas zemes spresti ka tremti ir kas geras, o kas ne. Tas pats kaip ateit i svetimus namus ir spresti ka bausti, o ka ne.

DUpliui a s i l u i2019-09-12 20:36

Represiju tiksline auditorija smetoniniai oligarchai ir kapitalistai, kurie priešinosidarbo žmoniu — tarybu valdžiai, kurie engė ir eksploatavo žmones, o taip pat politikai, kuriehuvo yu oligarchu istatymoniai sergetojai, ir zinoma visokiu nacionalistiniu militaristiniu organizaciju ala šauliai narius.

>74. U-2>67. >63am2019-09-12 20:35

Noreikos kontoros kiemsargis ir valydoja pridejo ne tik rankas,bet ir sluotas, tiesiogiai. Prasiau tu dokumentu is pono, bet girdziu, kad yra, bet vis ju nera.

>72. Duplis2019-09-12 20:32

Kad cia daugelis neturi ka pasakyti. Kada ko pradedu klausineti, atsakymu niekada nesulaukiu, tik kazkokius isvedziojimus. Neklausineciau, jei viska zinociau.

U-2>67. >63am2019-09-12 20:32

"Taip ir nesupratau, Jus kaltinate Noreika "isgarinus" toki kieki zmoniu? As jo nekaltinu. Noreika jau senokai suede sliekai. Skirtingai nuo filosofuojancio nacisto Radzvilo - as nemanau, kad jy yra uz ka aukstinti. Tai du dideli skirtumai. Jy kaltina islike dokumentai ir faktai. Yvairiu saltiniu teigimu, "didvyris" pridejo savo ranka prie pan. 2000 LR pileciu zydu is Siaures Lietuvos "galutinio klausimo" sprendimo. Ar tiek lavonu jau uztenka tapti "didvyriu" landzbergineje Lietuvoje - klausimas ne man.

Nu jo... Dupliui2019-09-12 20:31

Viskas čia gerai. Tiesiog problema yra ta, kad pats esi apgailėtinas pienburnis, gyvenimą matantis per pseudo patriotizmo prizmę, praradęs žmoniškumą ir apeliuojantis į nacizmo nusiklatimų reabilitavimą. Tau, nacių talkininkai, pokaryje terorizavę vietinius kaimieičus, - didvyriai. Man - banditai. Tai jau vertybių konfliktas. O kokios vertybės, tokie ir rezultatai. Milijona emigravusių ir sparčiai kintanti Lietuvos etninė sudėtis. Džiaukitės tuo ką sukūrėte per 30 metų. Nes tai praeities ir Melo rezultatas. Tau gerai dėl to? Man, patikėk, irgi. Nes tendencijai nekintant, po keliasdešimt metų galėsite nutautėjusiems anūkams pasakoti, kaip 1941 jų ainiai "vardan tos" masinėse žudynėse dalyvavo...

Duplis2019-09-12 20:21

Pastebejau, kad kai U2 nebeturi ka atsakyti visada pradeda kalbeti apie veterinara, gyvunus ir jo megstamus vyriskus organus :) O nu jo atrodo gan juokingai ir greiciau apgailetinai, kai kalba apie masinius zudymus, o atvirai pateisina simtu tukstanciu lietuviu tremimus, kankinimus ir zudymus. O kas smagiausia, kad jus niekada nepasieksit nieko daugiau nei parasinet i ekspertus :) Darykit savo revoliucija, pirmyn, nuverskit pindosu vasalus :D

Владимир Маяковский2019-09-12 20:18

вопросительно смотрит на сыщика, сыщик на жандарма. С каким наслажденьем жандармской кастой я был бы исхлестан и распят за то, что в руках у меня молоткастый, серпастый советский паспорт. Я волком бы выгрыз бюрократизм. К мандатам почтения нету. К любым чертям с матерями катись любая бумажка. Но эту… Я достаю из широких штанин дубликатом бесценного груза. Читайте, завидуйте, я — гражданин Советского Союза.

Nu jo... Dupliui -592019-09-12 20:12

"... Tokiem kaip U2 ir Nu jo pasireiskia kognityvinis disonansas ir pyktis..." Prajuokinai ... nuoširdžiai... :D Bo buožgalvis gyvenimo nematęs, negali žinoti kas yra pyktis, tačiau apie tai postringauti tikrai gali. Nes į patriotizmo prasantykiautus smegenis, tokia yra loginė matrica įdėta. Kaip biorobotui, negebančiam atskirti kas yra gerai, ir kas yra blogai. Įsakytų kas nušokti "vardan tos" nuo stogo, ir nušoktmėt. Įsakytų vėl organizuoti masinius šaudymus, ir vėl organizuotumėt. Nes taip reikia Lietuvai... Ane, kloune.. ?

U-2>57. Dupliui-skylei2019-09-12 20:12

"U2, tau patinka mano skyle, kad tiek daug apie ja mastai, gejuksti? :)" Nors sioje vietoje tave turetu uzmigdyti gailestingas veterinaras, as atsakysiu tau didziai prasmingais Krašto apsaugos viceministro Jeglinsko zodziais: "grėsmė kuri ateina iš Rusijos – jinai apgula mus visus, apgula žmones, institucijas". Ysigilink y save dupliau, turetum pajausti...

>65. to 612019-09-12 20:11

Kaip prie ko Uspaskichas? Jis irgi iseitu nacis? "pirk preke lietuviska". Ar ponas Martynas ir vel nusimuilins ir 33 psl Noreikos knyguteje nesugebes parodyti kuo jis nepatenkintas knygyte? Jus skleidziate savo nuomone ar ekspertu formuojama ir pateikiama? As ekspertu pateiktose citatuose nemaciau nacizmo. Todel prasau Jusu konkretumo. O gal dar nezinote ir nesidomejote kas yra nacis, nacizmas,nacionalizmas ir taip toliau? Martynai gal ir mane kazkuo itikinsite, bet dabar matau tik kazkokius lozungus ne ka prastesnius uz Radzvilo.

>63. U-2>58. >49.2019-09-12 20:06

Tamsta U-2 norejote konkreciai ka suzinoti, ar tik siaip atejote savo isminti parodyti? Tad rodykit isminti. Jei "is Lietuvos "isgaravusius" 200000 jos pilieciu zydu" tamsta taip jaudina, tai ne manes reikia klausti, o paciam tuo pasidometi. Taip ir nesupratau, Jus kaltinate Noreika "isgarinus" toki kieki zmoniu? Geros zoles siandien uzsipirkote.

Nu jo... Dupliui2019-09-12 20:02

O prie ko čia Juraitis... ? Va jei paklaustum, kaip sekasi spalvoti Lietuvą Afrikos genofondu, būtų kitas reikalas, kloune. Apie slavų antplūdį aš net nekalbu. Lietuva landsberginių patriotų padedama rieda ten, kur jai ir vieta. Nes pamiršo tai, kas yra žmoniškumas.

to 612019-09-12 20:02

Prie ko - Uspaskichas ir "Pakelk galvą, lietuvi"?:)Cituoti nežadu. Kabo ekspertuose, skaityk į sveikatą.

Nelaime2019-09-12 20:00

Komentatoriams mastantiems globaliai,ar vyksta siuo metu treciasis pasaulinis karas? Man tai vyksta Lietuva 3-ciam pasaul. kare neteko pramones ir apytikriai 1. milij. zmoniu nekalbant ismarintu ir suzeistu ir karas dar tesiasi! Koment. kas vygdo si kara,ar ne satana! Satanos kareiviai,tai kiekvienoj Tautoj izdv. vag. ir zombiai! Lietuva vaduotis turi tiesa ir melu vardan laisves,nes melu klasta,fasizmu esame okupuoti! Lietuva,ne i rytus,ne i vakarus ir svarbiau Mes uz as!

U-2>58. >49.2019-09-12 19:59

"Atleiskite, bet mes ne apie Hitleri kalbame siandien." Neatleisiu. Todel, kad NEGALIMA kalbeti apie nacius Skirpa ir Noreika, is Lietuvos "isgaravusius" 200000 jos pilieciu zydu ir nekalbeti apie vegetara Adolfa Aloizoviciu. P.S. Del pirmo pasaulinio jam niekas ir niekada nepiekaistavo. P.P.S. O kodel as tureciau visada pritarti Martynui o jis man? Skirtingai nuo daugumos tarteliniu naciu, mes turime SAVO nuomone.

Gerbiamieji2019-09-12 19:59

visa šita beprasmiška diskusija primesta landsgrybių komunistinio-kgbistinio klano. Ir "herojai" parinkti specialiai su dėmėta praeitimi, suprantant kaip nevienareikšmiškai tai sukiršins visuomenę. Viso šito erzelio fonr tyliai į saują kikena Dėdulė ir jo draugė Magnolija. Visi pamiršta kokius ekonominius ir politinius nusikaltimus padarė konservatnykai ir kokius daro toliau.

>60. to 582019-09-12 19:52

O, kaip Viktoras Uspaskichas? Martynai, gal Jus apsispreskite kaip ka kaltinti.Nieko negirdziu apie Kudirka ar basanaviciu is Jusu. Bet jei vel taip sokinejate per temas ir apsimetate, kad nereikia zodziams patvirtinimu, tai prasom kas negerai toje Noreikos knygoje. Bent kelias citatas jo nacisto prigimcai irodyti.

to 582019-09-12 19:46

O tai gal Noreika - ne nacistas? O kaip ta "Pakelk galvą, lietuvi"?:)

Duplis2019-09-12 19:43

Tokiem kaip U2 ir Nu jo pasireiskia kognityvinis disonansas ir pyktis, nes galvoja, kad dauguma Lietuvoj yra tokie bomzai kaip jie, bet kazkaip niekas nerenka Juraiciu, Tomu, Paulausku ir kitu valkatu. Aciu dievui (kurio nera) tokiu prorusisku valkatu tera tiek kiek sitos marginalu partijos surenka balsu, ty. apie 2%. Man labiausiai patinka U2 isteriska reakcija, kai is bejegiskumo ir pykcio pradeda pasakoti savo zoofiliskas ir gejiskas fantazijas :) Kaip bejegis issigimelis 19a cirke uzdarytas narve kuris tegali stugaut ir trankyt galva i virbus :)

>49. U-2>46. >41. to 372019-09-12 19:36

Atleiskite, bet mes ne apie Hitleri kalbame siandien. Jus teigiate, kad yra kazkoks Niumbergo teismo sprendimas del Noreikos? As tokio nezinau, gal galite pateikti ir si dokumenta? "kad A. Hitleris buvo vegetaras ir asmeniskai nieko nezude nepadare." Pagal duomenis Hitleris dalyvavo pirmame pasauliniame kare ir dalyvavo tiesiogiai priesakinese linijose. Kad nenuzude nei vieno zmogaus tiesiogiai, cia jus pats tokia nesamone susigalvojote ar tik siaip norite parodyti kad nieko kaip ir Martynas neskaitete ir nezinote, tiesiog metotes i visas puses kazkur girdetais kazkieno pasakytais zodziais? Jus priestaraujate Martyno 14. to 11 komentarui. Cia tema ne apie Hitleri "isų iš karto išnagrinėti neimanoma. Imamas vienas ir aiškinami jo nusikaltimai." Tai gal bukime nuoseklus.

Duplis2019-09-12 19:36

U2, tau patinka mano skyle, kad tiek daug apie ja mastai, gejuksti? :)

Duplis2019-09-12 19:36

Nu jo.. gi verket, kokie durni lietuviai, kad pritaria buvimui NATO 70 ar 80 kazkeli procentai. O kaip sekasi jusu kandidatui Juraiciui? :) kazkaip sunkiai matau :)

U-2>52. Dupliui-skylei2019-09-12 19:34

Del visu Lietuvos gyventoju nepasakysiu bet fakto, kad tavo tevas krusdamas kaimyno ozka ir nesisaugodamas padare siaubinga klaida, nepaneigs niekas. Be taves, vienu degeneratu butu maziau...

Nu jo... Dupliui2019-09-12 19:32

Tu ir į tave panašūs landsbergistų išsantykiautais smegenimis ir esate "visa Lietuva"...? Stipru... :D:D

U-2>51. >49. U-2>46. >41. to 372019-09-12 19:29

Tam nera jokio reikalo. Turedamas laiko, pasigilink y Niurnbergo teismo sprendimus. Tarptautiniams teisejams, jokio yspudzio tai, kad A.Hitleris buvo vegetaras ir asmeniskai nieko nezude nepadare. Kas nespejo pasikarti, ar nusisauti pats, tokiam vegetarui, mielai padejo amerikieciu armijos serzantas.

Duplis2019-09-12 19:27

O jus vatos nepagalvojat, kad jei visi Lietuvos gyventojai apmulkinti, nieko nesupranta ir durni, o tikra tiesa zinot ir protingi esat tik jus, galbut butent jus ir esate durniai? :)

>49. U-2>46. >41. to 372019-09-12 19:20

Gal galite "asilams" pateikti dokumentus apie Noreikos nors viena nuzudyta zmogu? Labai aciu is anksto.

KGB2019-09-12 19:16

Svarbiausia, yra tai, kad Tomkus su Čekuoliumi.pasiule Landsbergį Sąjudžio vadu išrinkti.

U-2>46. >41. to 372019-09-12 19:13

"Tai nezinote tu pareigybiu ir instrukciju? Tai kuo kaltinate tada apylinkiu virsininkus, jei neturite zalio supratimo ka jie privalejo daryti pagal pareigybes?" Asile nedadarytas, ne pareigybes, ar instrukcijos zude LR piliecius o tie, kurie visa tai skaite ir kvalifikuotai ygyvendino. "...ka jie privalejo daryti pagal pareigybes..." ta jie ir dare - svetimos valstybes labui, zude Lietuvos Respublikos piliecius.

>47. to 462019-09-12 19:10

"O ką jie darė, užtenka dokumentų ir be instrukcijų. " bet tu dokumentu ir instrukciju Jus niekada ensate skaites, kiekreikia suprasti? Ir, jei pacituosite, kur as iskreipiau istorija, butu labai saunu.

to 462019-09-12 19:07

Kas apskričių viršininkams priklausė daryti pagal pareigybes, reikėtų jums žinoti. Kad nekiltų pagundos iš nacių kolaborantų daryti "didvyrių". Instrukcijos reikalingos tam, kad nustotumėte kraipyti istoriją. O ką jie darė, užtenka dokumentų ir be instrukcijų.

>41. to 372019-09-12 19:02

Tai nezinote tu pareigybiu ir instrukciju? Tai kuo kaltinate tada apylinkiu virsininkus, jei neturite zalio supratimo ka jie privalejo daryti pagal pareigybes? Keista, nieko nezinote o komentaru prirasete, kaip tos temos specialistas. Dabar isaiskejo, kad nieko nezinot ir pilstot is tuscio i kiaura.

U-2>35. V. Ladas-27 ???2019-09-12 19:01

Jeigu po karo, Landzbergiu Vytukas butu bent kiek toliariagiskesnis ir savo biografijoje niekada nebutu parases, kad "mane ir mama isvadavo Raudonoji armija". Dabar galetu sakyti, kad jy ir jo mama isvadavo Noreika o jam, asmeniskai is Berlyno ta liepe padaryti pats A.Hitleris - Isvaduotojas. Dauguma - tiketu...

to 40 U-22019-09-12 18:55

Bendros mintys ir veidus daro panašiais, kolega.:)

to 422019-09-12 18:49

Kokia vaisinga simbiozė.:)

Nu jo... 36-am2019-09-12 18:44

Škirpos, Berlyne surašytos instrukcijos LAF'ui, apibrėžė ideologinę, o vokiečių, praktinę pusę. Kažkaip taip matau reikalą. Užtai masinės žudynės, faktiškai ir prasidėjo nuo pat pirmos karo dienos. Be išankstinio įsakymo tą daryti.

to 372019-09-12 18:42

O tai gal jūs žinote, kur tokią instrukciją galima rasti? Gal ir nuorodą galite duoti?

U-22019-09-12 18:41

Ar cia man vienam atrodo, kad filosofuojantis nacistas Radžvilas, iš veido turi kokiu tai bendru bruožu su paslaptingu ir labai simpatiagisku blondinu apsikabinusiu laužtuva iš Lietukio garažo 1941ais Kaune?

Nu jo... 37-am2019-09-12 18:41

Škirpos priesakai ir LAF'o programa taip pat duoda pakankamai peno apmąstymams ir komentarams.

to 352019-09-12 18:38

Tai gal jis - ne Noreika, o pats tikriausias Štirlicas?:) Tik kodėl jo nuopelnų niekas nepaskelbė (jis pats - taip pat) teismo proceso metu? Keli jo išgelbėti žydai teismo nuosprendį tikrai galėjo pakeisti. Tai kur tie išgelbėtieji?

>29. to 24 Nu jo2019-09-12 18:37

"Išvis reikėtų surasti ir paskelbti nacių okupacijos laikotarpio apskrities viršininko pareigybinę instrukciją." tai Jus dar nezinote tos instrukcijos? Keista. Pirmoj eilej turejote issiaiskinti. Tiek komentaru priraset ir sakot nezinot instrukcijos. Tai kokiais duomenimis vadovaujantis prirasete tiek komentaru? Ar kokioje nors temoje esate nors kiek daugiau susipazines?

to 33 Nu jo2019-09-12 18:34

Įtariu, kad Škirpos instrukcijos nacių instrukcijoms neprieštaravo. Greičiausiai jas tik papildė ir priderino prie vietos sąlygų. Dar derėtų įtraukti į nagrinėjimą ir partinę Noreikos priklausomybę, jeigu tokia buvo.

V. Ladas-27 ???2019-09-12 18:34

Šito ir aš norėčiau to karšinčiaus klausti? Ir dar norėčiau išgirsti ar paskaityti patvirtinimus tų žydų, ar jų palikuonių, kurių, pasak vieno kito asmens, šimtus išgelbėjo J. Noreika, tarnaudamas apskrities viršininku. Turėtų atsirasti bent keli. Juk, jei tau kas padovanojo antrą gyvenimą, tu pasakosi ir vaikaičiams apie išgelbėtoją. Štai tokių žmonių liudijimai galėtų reabilituoti "teisuolį". Kol kas, tik jo buvusių bendrų paliudijimai, neįvardijant nė vieno išgelbėtų nelaimėlio pavarde, vardu, ar profesija... Visi Jono gynėjai, arba neteikia reikšmės jo duotiems rašytiniams nurodymams, arba skelbia neįrodytus faktus.

to 312019-09-12 18:30

Aš sutinku, kad "ne iš gero gyvenimo". :) Bet kaip atrodo, kai galai išlenda? Prikabinėjo Noreikos lentų ir paaiškėjo, kad "didvyris" - nacių kolaborantas, dalyvavęs holokauste (ir negalėjo nedalyvauti pagal pareigas, kurias užėmė). Ir ką dabar daryti? Vėl perrašinėti istorijos vadovėlius, atiminėti duotus laipsnius ir apdovanojimus? Ką mokiniams sakyti per istorijos pamokas, kuriems pernai sakė, kad - taip, labai didvyris? :)Gal geriau - mažiau tų "didvyrių", bet kad bent tokios gėdos nebūtų?

Nu jo... Martynui2019-09-12 18:29

Visiškai viskas taip. Pareigybinė instrukcija ir atsakomybės ribų kontekstas, čia būtų be galo įdomus dalykas. Ypač žinant, kad visa Noreikos šutvė priklausė LAF Telšiai vienetui, kas reiškia, kad Noreika vadovavosi ne tik vokiškomis instrukcijomis, o ir Škirpos surašytomis instrukcijomis. Apie "... tvankios atmosferos sudarymą..." Tai uždavinio "Kas yra kas" dvi tiesioginės dedamosios, tiesiogiai koreliuojančos tiek tarpusavyje, tiek su gautu galutiniu rezultatu.

to 26 Antanui2019-09-12 18:24

Pasklidusi a la "informacija" - feikas. Tikrinkit, ką skaitot ir platinat.

velesas - 29. to 242019-09-12 18:24

"... o ne traukyti paskirus asmenis ir juos bandyti didvyrinti" .Galiu tik pasikartoti: gal "ne iš gero gyvenimo"? T.y., "teisingų" didvyrių būtinai reikia, o jų vienas-du ir viskas. Ką belieka daryt? Teisingai,_ tai ir matome jau krūvą metų.

>9. to 72019-09-12 18:23

Sorry, bet kaip kito zudiko pasmerkimas susijes su zydsaudziu issukinejimu? Jus kliedite kazka.

to 24 Nu jo2019-09-12 18:12

Radžvilui ir jo bendraminčiams derėtų paskelbti Noreikos pareigybinę instrukciją. Išvis reikėtų surasti ir paskelbti nacių okupacijos laikotarpio apskrities viršininko pareigybinę instrukciją. Tada aiškiai matytųsi, ką veikė apskrities viršininkas, kas įėjo į jo kompetenciją, kas galėjo tokias pareigas užimti. Nemaišytų parašyti, ir kas buvo kiti apskričių viršininkai, koks jų likimas. Istoriją reikia stidujuoti nuosekliai (kaip tu ir sakei), o ne traukyti paskirus asmenis ir juos bandyti didvyrinti.

Lansburbulistas2019-09-12 18:11

Pidosofijot ptofesorius. Bando rinktis politinius taskus. Nepikit. Zmogus dirba kaip moka.

???2019-09-12 18:02

gal kazka praleidau: o kur ir kada ponas Radzvilas gime, augo ir brendo? jis, ka, pas mus is menulio atvyko- tiesiai po 1991-uju?

Antanas2019-09-12 17:57

Manau kad tai argumentuotas straipsnis, pavadinčiau kas kam iš tikro dirba? Šiomis dienomis pasklido informacija, kad Putino aplinkos labai patikimas žmogus dirbo atrodė Putinui, bet tai buvo JAV žvalgas. Pritariu kai kuriems ir Lietuvos komunistams, kurie stengėsi geriau į svarbias pareigas ateiti Lietuvos komunistui nei Maskvos komunistui. Patyriau pats, kai kompartijos susirinkime mane keikė už su jais nesuderintą atliktą visuomenei naudingą darbą ir rašė įspėjimą,o išėjus po susirinkimo, nuošaliai vienas komunistas pasakė, kad dirbk ir toliau taip ir susirask geriau pensininkų kurie tau padėtų. Su jais tau bus lengviau,aš padėsiu. Taip ir buvo. Atverskime tikras bylas bet neprirašinėkime šiandieną ir pamatysime kas didvyris o kas išgama.

žopa2019-09-12 17:53

Kas jis per filosofas,kad nusišneka,kaip ligonis,o gal jis iau šneka iš palatos?

Nu jo...2019-09-12 17:47

Telšių žudynėms vadovavo Noreikos pavaduotojas ir draugelis Juodikis. Plungės žudynėms- Noreikos pavaldinys P. Alimas. Giliau pasiknisus, masinių žudyniu fone ir vėl sušmėžuoja LAF'o berniukai: A. Svilas, A. Šapalas, A. Pabrėža, S. Lipčius... O Radžvilas vis dar mano, kad Noreika nieko net nenutuokė ką išdarinėja jo draugai ir pavaldiniai ? Čia neskaitant pačio Noreikos asmeniškai pasirašytų įsakymų, liečiančių Žagarės getą ir nužudytų žydų turto tvarkymo. Jis rimtai ar tik debilą primeta... ? Apie kokią "... praeities jėgą, kuri jį vis stumia į ateitį..." Radžvilas kalba? Masinės žudynės, stumia kur... ? Į šviesią ateitį !? Bl jie patys kada nors susimąsto ką deklaruoja ar tai jau tas metas, kai prasideda visuotinė ir nebevaldoma psichozė, tvirai ignoruojant net dokumentus ir sveiką protą?

velesas >20. ....2019-09-12 17:28

Pasmirdo? Ne Portalas kaltas, kad prisišikai.

to 202019-09-12 17:21

Lietuvoje jau seniai tai vienoje, tai kitoje vietoje smirda nacistais. Keista, kad tik dabar pastebėjai.

protariu 20. ....2019-09-12 17:20

jei jau ekspertai skelbia to radzvilo kalbas, reiskia nusirito iki plintuso. geda, eikite melstis savo vadui landsbergui

....2019-09-12 17:16

Fuuu, kaip pradėjo smirdėti šitas portalas, gaila, per vėlai tai supratau.

Nu jo...2019-09-12 17:09

Pasakysiu, ką jau kartą esu sakęs: Lietuvos pagrindinė problema yra ne patriotizmo trūkumas. Lietuvos problema yra kvailiai. Nes ją žlugdo ne patriotizmo stoka, o kavailių, užspringusiu savo pačių patriotizmu, perteklius.

to 162019-09-12 17:02

Prie ko čia - Dušanskis, jeigu kalba - apie Noreiką? Kai kalbės apie Dušanskį, tada ir pasireikši. Jeigu nori, parašyk savo straipsnį, niekas nedraudžia, bet nekišk, kur nereikia, t.y. - ne į temą.

dar to 12 vadakstei2019-09-12 17:00

Lietuvoje buvo kokios 5 ar 6 apskritys. Reiškia, buvo tik 5 ar 6 tokio rango valdininkai per visą Lietuvą. Jie tiesiogiai kontaktavo su nacių okupacine valdžia ir vykdė jos nurodymus. Galima sakyti, kad apskrities viršininkas buvo nacių vietininkas toje apskrityje. Radžvilo kalbos nevertos net juoko, nes, kaip jau, sakiau, tokias pareigas galėjo užimti tik visapusiškai okupacinei valdžiai lojalus pilietis, nuodugniai patikrintas gestapo. Dėl apskričių skaičiaus nesu tikras, reikėtų pasitikslinti, gal jų buvo 4 ar 7, bet čia - smulkmena.

to 142019-09-12 16:53

Ekspertai tokius kaip Noreika puola jau seniai ir be perstojo (išskyrus gal rinkiminius cirkus), neįdomūs jiems tesimų sprendimai, o per visą tą laiką apie tokius kaip Dušanskis ar Aba Kovneris tyli lyg jų iš viso nebuvo. Absoliučiais skaičiais per karą ir tolesnę okupaciją lietuvių nukentėjo gerokai daugiau nei žydų, vien į Sibirą ir Kazachstaną ištremta daugiau. Bet ekspertus tendencingai domina tik viena pusė. Akivaizdu, kad kita istorijos pusė ekspertams yra mažiau pelninga.

to 12 Vadakstei2019-09-12 16:46

Deja, jis buvo ne raštininku, o stambiu civilinės administracijos atstovu. Apskrities viršininkas - tai didelės pareigos nacių okupacijos metais. Į tokias pareigas jokių abejotinų asmenų niekas nepriimdavo. Dirbo tik nacių valdžiai atsidavę asmenys, patikimi visais atžvilgiais, nuodugniai patikrinti gestapo.

to 112019-09-12 16:41

Visų iš karto išnagrinėti neimanoma. Imamas vienas ir aiškinami jo nusikaltimai. O teisėje išvis galima kalbėti tik apie konkretų asmenį. Pagal tamstelę išeitų, kad nusikaltėlis, nužudęs vieną žmogų, yra nekaltas, nes kažkur yra kitas, kuris gal būt nužudė du žmones. Totalus briedas. Šiuo atveju kalbama konkrečiai apie Noreiką. Nagrinėjame tai, ką jis padarė. O jeigu tamstelė turi žinių apie kažkokius kitus nusikaltėlius, niekas nemaišo pradėti kitos temos.

tiesa tokia2019-09-12 16:32

kas kaltina noreika kazkokiu kolaboravimu hitlerininkams, pats yra koloborantas ir putino koja

Vadakste2019-09-12 16:14

Ale kas, tam jaunam kas ir kada suteike generolo varda , ar jis nors kokiame kare turejo patirties , ar is vis kokiame kare kariavo, ar tik prie vokieciu pabuvojo kazkokiu rastininku , surasinejo zmones ir ju turtus.

to 92019-09-12 16:13

Jei po mikroskopu nagrinėjam ką nors, tai nagrinėkim visus. Neišsukinėkim nieko. Ar ne taip teisingiau būtų?

Socialistui2019-09-12 16:11

Хлебная монополия, Хлебная карточка, всеобщая трудовая повинность... Tokie teiginiai ir lozungai žymiai geresni, ane? youtu.be/4T4Ee-34tN4

to 72019-09-12 16:02

Kodėl jums rūpi, kaip išsukti žydšaudžius ir nacių kolaborantus nuo visuomenės pasmerkimo? Pvz., kodėl tamstelė parsisamdei nacistų advokatu?

Socialistas2019-09-12 15:52

Žlugusioje valstybėje vardu Lietuva skamba idiotu kvaili lozungai. Radživilas vienas iš tu siaurakakčiu fašistuojnčiu idiotu. Būkit ramūs visi — liberalai, nacionlistai ir kairieji, prošvaisčiu šitoje valstybėje nėra ir nebus,nes išsirinkot jums vadovauti kvailius!

Teisingai2019-09-12 15:48

Kodėl niekas nesmerkia tokių kaip Abba Kovner? Kodėl vandalai su kūjais jo lentelės nepuola, ir Šimašius naktimis nelupinėja? Nes žydas? Nes žudė civilius apsivilkęs "teisingą" uniformą?

Martynas2019-09-12 15:44

"... okupacijos laikais dirbo Šiaulių apskrites viršininku, siekdamas išgelbėti kuo daugiau Lietuvos piliečių nuo nacių sunaikinimo..." Išgelbėtųjų sąrašą pamatyti galima? Tuo pačiu norėtųsi sužinoti, kam priklausė namas, į kurį skubiai įsikraustė Noreika.

Siam zmogui2019-09-12 15:36

Kazkas su sveikata. Taip nusikalbet gali tik gudrus durnius.

Martynas2019-09-12 15:28

"Jeigu jau mes norime sudarinėti komisijas, tai pirmas reikalavimas turėtų būti toks – patikrinti, ar šitie žmonės ir jų artimieji neturėjo sąsajų su okupaciniu režimu ir jam netarnavo." Ir ką tai pakeis? Noreika nebebus nacių kolaborantu? Ar filosofas nejaučia, kad nusišneka? Kaip dabartis gali pakeisti praeitį? O kas toks Noreika, aišku tik paskaičius jo knygą, kuri yra ir ekspertuose. Keisčiausiai čia atrodo paties Radžvilo elgesys. Jis - ką, nacistas? Gal ne veltui studentai atsisakė lankyti jo paskaitas, buvo dėl ko?

Eduardas2019-09-12 15:25

Nustebau. Radžvilas yr BE sovietinės praeities ??? Kadangi esu medikas (nors ir ne psichiatras), tai paklausiu - ar jam visi namie ?

BBD2MNT2019-09-12 15:00

gaila kad nebeliko gyvu ikikarinio laikotarpio gyventoju,,,,-jie paliudytu zydu meile lietuviams...-taai nera ko noreti,kad tik kai atsirado proga,-visas nuoskaudas ir isliejo,,,,

Andrius.A.2019-09-12 14:55

Ir Radžvilas ir Juozaitis yra sovietų laiku išugdyti filosofai, kuriems buvo įdiegtas nepakantumas kitaip mastantiems. Todėl jie ir gina tuos "didvyrius" kariavusius su beginkliais žydais ir kaimiečiais.

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi