Kiekvienais metais šiuolaikinės aktualiosios muzikos festivalis „Gaida“ daugiau dėmesio skiria vienai pasirinktai muzikos asmenybei. Šįkart ypatingo dėmesio nusipelnė prieš penkerius metus miręs įžymus argentiniečių kilmės kompozitorius Mauricio Kagelis (1931–2008). Festivalio gerbėjai turi galimybę išgirsti net keturis skirtingus šio išskirtinio kompozitoriaus kūrinius.
Per „Gaidos“ atidarymo koncertą Kongresų salėje jau teko išgirsti pirmąjį iš keturių argentiniečio kūrinių – „Trečiąjį etiudą dideliam orkestrui“ (1996), kurį puikiai atliko Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras, diriguojamas kviestinio dirigento iš Latvijos Martinio Ozolinio. Turtingos orkestruotės ir galingai sukonstruotos kompozicijos kūrinys iškart prikaustė dėmesį ir visiškai įtikino šio kompozitoriaus išskirtiniu gebėjimu kurti įtaigiai muzikalius vaizdinius.
Tačiau spalio 22 d. iš argentiniečio kompozitoriaus reikia laukti visai ko kita. Pasak kritikų, muzikos satyriku vadinamo M. Kagelio kūriniai sunkiai paklūsta tradicijai – dažniausiai jie apibūdinami kaip muzikinis arba instrumentinis veiksmas. Itin ryškus šio žanro pavyzdys – M. Kagelio muzikinis spektaklis „Repertuaras“, kurį pristatys vienas žymiausių Prancūzijos teatrų „Theatre des Bouffes du Nord Paris“.
„Šis spektaklis – lyg tradicijas paneigianti didelė muzikinė parodija, lyg koks labirintas, kur pradingsta bet kokios įprastinės garsų reikšmės“, – apie M. Kagelio „Repertuarą“ sako šio spektaklio režisierė Françoise Rivalland. Jame kompozitorius ironiškai transformavo tradicinių instrumentų skambesį ir garsams išgauti naudojo pačius netikėčiausius daiktus.
Ką gi, belieka pamatyti, išgirsti ir pasimėgauti...
„Ekspertai.eu“ skelbiamą informaciją draudžiama visuomenės informavimo priemonėse atgaminti be raštiško asociacijos „Global Gaze Network“ sutikimo, kurį galima gauti adresu [email protected]