Pernai įkurta nepriklausoma kūrybinė organizacija „Baltijos kamerinis operos teatras“ šį rudenį inicijavo edukacinę programą „Vilniaus operos studija“, kurią ketinama tęsti iki kitų metų pavasario. Tikimasi, kad šis projektas užpildys jaunosios kartos operos atlikėjams ypač aktualią nišą, kuri yra neapdairiai palikta tuščia, ir taip padės neutralizuoti nacionalinei operai kylančias grėsmes - kultūrinės darbo jėgos emigraciją, „talentų nutekėjimą“ ar „sudegusią“ valstybės investiciją į vienas brangiausiai kainuojančių akademinio vokalo studijų.
Pasak „Baltijos kamerinio operos teatro“ direktoriaus ir meno vadovo Jono Sakalausko, operos meno studijas Lietuvoje baigę atlikėjai dažniausiai dėlioja savo sceninę karjerą pagal du populiarius scenarijus: bando arba žūtbūt įsigauti į koncertinių institucijų repertuarus ar pagrindines operos trupes - bet jų šalyje nėra daug, o laisvos darbo vietos yra deficitas - arba išvykti tobulintis ir įsitvirtinti svetur, kur neretai pakliūna į amerikietiško tipo svajonės spąstus.
Tačiau greta šių pagrindinių krypčių egzistuoja ir alternatyva, kurią „Vilniaus operos studija“ kaip tik ir ketina išryškinti.
„Pasaulyje veikia daug operos studijų, kurios subrandina jaunuosius profesionalus sceninei veiklai ir sudaro sąlygas jų kūrybiniam proveržiui. Deja, Lietuvoje šiuo metu neveikia nė viena programa, galinti padėti akademines studijas ką tik baigusiems dainininkams tobulinti įgūdžius, sukaupti patirtį, platinti profilį, oficialiai prisistatyti ir įsitvirtinti operos pasaulyje“, – vieną pagrindinių edukacinės programos motyvų dėstė J. Sakalauskas.
Siekdami sukurti praktinę tobulinimosi platformą, nuo kurios „nušokę“ jaunosios kartos operos dainininkai būtų ne tik įgiję profesinės patirties, bet ir gebėtų integruotis į kultūrinį šalies gyvenimą, programos organizatoriai pakvietė dešimt specialistų iš Lietuvos, Norvegijos, Didžiosios Britanijos ir Italijos. Vienas svarbesnių edukacinės programos tikslų yra kompleksinės operos meno studijos, tad kursų metu ketinama lavinti ne tik dainavimo ar muzikos interpretacijos meistriškumą, bet ir vaidybos bei šokio įgūdžius. Šiems daugialypiams praktiniams užsiėmimams vadovaus kelių sričių kviestiniai dėstytojai – dainininkai, dirigentai, pianistai, aktoriai, režisieriai ir choreografai.
„Norime suteikti galimybę perspektyviems Lietuvos operos atlikėjams tobulėti savo šalyje, kad jie galėtų „pagauti“ lokalų muzikos scenos ritmą, kurti įkvepiančius vaidmenis ir plėtoti operos kultūrą Lietuvoje, atsisakydami ilgalaikės emigracijos, kuri ateityje stipriai paveiktų nacionalinės operos meno lygį“, – teigė projekto iniciatorius J. Sakalauskas. Pasak jo, planuojami vieši finaliniai „Vilniaus operos studijos“ renginiai – Charles’io Gounod „Fausto“ pastatymas ir teatralizuoti operų arijų gala koncertai.
Pagal rugsėjo mėnesį prasidėjusią programą jau įvyko kelios sesijos: dvi dainavimo (su Barbro Marklund-Petersone (Norvegija) ir Verona James Buddug (JK)) bei po vieną dramos (su Vytautu Kaniušoniu) ir šokio (su Jekaterina Daineko). Kitoms sesijoms pakviesti vadovauti dirigentas ir pianistas Alessandro Pagliazzi (Italija), režisieriai Gediminas Šeduikis ir Artūras Areima, bosas Vladimiras Prudnikovas, dirigentas Vytautas Lukočius ir pianistė Olga Taškinaitė.
„Ekspertai.eu“ skelbiamą informaciją draudžiama visuomenės informavimo priemonėse atgaminti be raštiško asociacijos „Global Gaze Network“ sutikimo, kurį galima gauti adresu [email protected]