2024 m. gruodžio 4 d.

 

Vytautas Landsbergis. Keli kraupūs dalykai

155
Paskelbta: 2013-12-18 09:53 Autorius: Vytautas Landsbergis
Prof. Vytautas Landsbergis. Nuotr. landsbergis.lt
Prof. Vytautas Landsbergis. Nuotr. landsbergis.lt

Skelbiame prof. Vytauto Landsbergio reakciją į ekspertai.eu publikuotą Liudviko Jakimavičiaus tekstą „Patriarcho ruduo“.

•••••••

Kai aiškinamės, tada ir aiškėja. Galimai. Štai Liudvikui Jakimavičiui iš vieno mano interviu – dar jų pasitaiko – išryškėjo išaiškėjo keli kraupūs dalykai (citata). Visų pirma, sako Liudvikas, „kad Lietuvos žemė yra prekė“.

Aš matau kitaip negu Liudvikas. Parduodama ir perkama būna Vasiliausko ir Petrausko žemė. Po Sovietų Sąjungos likvidavimosi, – o kažkada „liaudies“ Seimas visą okupuotą Lietuvą urmu buvo padovanojęs Sovietų Sąjungai, – konkreti žemė vėl tapo tų asmenų nuosavybe ir yra prekė. Skaudu ir nemalonu, bet Vasiliauskas dabar gali ją ir turėti, – ne pirmininko skirtą pasodybinį sklypą, – ir parduoti, pavyzdžiui, Petrauskui. Taip jau atsitiko, Liudvikai, ir į „visaliaudinę“ žemės nuosavybę gal negrįšime. Jeigu mus, atsisakančius ES, palaipsniui priglaus V. Putinas, tai ir ten žemė vis dar pardavinėjama ir perkama. O dabar kyla grėsmė, kad Vasiliauskas galės parduoti ir Petersonui. Net ir tada ji netaps Švedijos karalystės žeme, tebeliks suverenia mūsų tautos ir valstybės teritorija, nors ir švedas artų neaugindamas joje Sosnovskio barščių.

Antras kraupus dalykas, anot bičiulio Liudviko, – tai, kad prekybos „taisykles nustatome ne mes“. Prisiėmėm išties po Kovo 11-osios įvairių taisyklių, ir Jungtinių Tautų, ir europinių konvencijų, pasirašėm net Šiaurės Atlanto sutartį, ko geresnėje tarybinėje santvarkoje nebūtume galėję nė pamėginti. Stodami į Europos Sąjungą prisiėmėm (referendumu) dar šiokių tokių taisyklių. Dėl kai kurių prašėmės išimties, kad atidėtų jų laikymosi terminą, ir gavom tų išimčių. Tada taisyklės dar buvo geros, daug kuo pasinaudojom.

Dabar jos pablogėjo, nes turėtumėm laikytis dar vienos. Prisimenam savo suverenią teisę pasielgti kaip V. Janukovyčius, tačiau ar būtinai reikia? Jei negerbsim tarptautinių konstitucijų, priprasim negerbti ir savosios. O SSRS arba L. Brežnevo konstitucija čia nelygintina. Mūsų Konstitucija kalba pamatinius dalykus apie Tautą, bet nesako, kad šioji yra Petrausko ir Vasiliausko žemės savininkė. Referendumu gal galima ir taip nustatyti, jei tik tiedu kaimynai suprato, už ką balsavo. Europos Sąjunga praplečia galimų pirkėjų ratą, bet tikrai neliepia „imperatyviai“ parduoti.

O iš dalies galėtume nustatyti ir savų taisyklių. Europiečiams, kurie turės teisę pirktis žemės pagal Europos sutartį, bet dar gavę leidimą, pavyzdžiui, iš kurių nors ministerijų dėl to konkretaus pasiūlyto sklypo. Ir ne UAB'ams, kuriuos sudaro Eurazijos piliečiai. Čia reikia normalios tvarkos, ir ją siūlo Lietuvos Sąjūdis. Protu galima geriau veikti negu basliu.

Dar turiu vieną prašymą, Liudvikai. Ne pinigų, kurių kilniaširdiškai siūlai Ignalinos AE palaidojimui. Neparduok savo bičių, neparduok žemės ir kitiems tai pasakyk. Bet nepravardžiuok manęs jokiu „patriarchu“. Atsimenu, kaip V. Petkevičius tyčiojosi iš mano tėvo. Aš esu tavo draugo tėvas, todėl ir kreipiuosi vardu, kad ir ką rašytum.

 

Kalba redaguota ekspertai.eu

Association „Global Gaze Network“
IBAN: CH9409000000161276571
BIC: POFICHBEXXX
(banko pavedimo mokestis toks pat, kaip darant pavedimą ir Lietuvoje)
Adresas: Brandschenkenstrasse 53
Miestas: Zürich
Pašto kodas: 8002


 
Komentarai

 
155. ttt-2
(2013-12-29 12:54:06)
(62.80.225.123) Parašė:

Negaliu sutikti su p. Landzbergio išvedžiojimais. "Preke" gali būti, tik tai kas yra žmogaus sukurta ir ką norima išmainyti į kito asmens "prekę" Tai ir vadinama "prekyba". O nuosavybė - tai arba paties sukurta arba "suprekiauta" "prekė". Todėl žemė nėra ir negali būti nei preke nei nuosavybe. Asmeniui gali būti suteikiama teisė panaudoti tam tikrą žemės sklypą konkrečiai paskirčiai - namo statybai, sodybos įkūrimui, miško ar javų auginimui ir tik prisilaikant visų apribojimų ir taisyklių. Taigi bet kokie žemės pardavinėjimai yra nesąmonė.



154. Andrius Oi
(2013-12-24 11:54:43)
(87.239.112.192) Parašė:

Grazus straipsnis



153. Raigerdas Stasiui
(2013-12-23 15:40:02)
(93.203.36.221) Parašė:

Stasy, ko jūs čia skleidžiate informacinį jovalą. Prie ko čia žemės pardavimas visokiais nelegaliais keliais ir oficialus žemės pardavimas užsieniečiams? Ar jūs suprantate apie ką eina kalba? Čia buvo tokia Marta, tai jos komentarai labai panašūs į jūsų. Man dabar kila įtarimas tik dėl vieno dalyko: ar nebuvo organizuota ta visa Nepriklausomybė tik tuo tikslu, kad galima būtų Lietuvoje pirkti žemę? Žemė dabar neturi vertės, nes dar 50 metų, t.y. tik keletą kartų ir žmonės turės rimtų problemų dėl žemės. Man keista iš viso, kad tokioje mažoje valstybėje eina kalba apie žemės pardavimą. Rusija savo laiku pardavė Aliaską, kurios plotas 1 518 800 km² už 7,2 milijoną dolerių. Na pasiūlykit dvigubą ar trigubą kainą amerikiečiams, ar jie parduos dabar Aliaską? Klausimas turi eiti ne apie žemės paradavimą, o klausimas turi eiti apie tai, kad tai yra padarytas nusikaltimas. Kiek lietuvių žuvo, kad išlaikyti tą pačią Žemaitiją ir t.t. Kas iš viso dedasi Lietuvoje, kad taip lengvai buvo atiduota Hitleriui Klaipėda, Lenkijai - Vilnius ir t.t. Mums reikia iš viso fundamentaliai keisti lietuvio požiūrio į savo žemę. Joks lietuvoe žemės lopinėlis negali būti parduodamas jokiai šaliai, jokiam užsieniečiui niekada per jokius amžius.



152. stasys to 146
(2013-12-22 14:15:58)
(78.63.67.199) Parašė:

Jus dažniau paskaitykit Verslo žinias, ten rasite nemažai informacijos, apie tai kaip spekuliuojama šiandiena Lietuvos žeme, Lietuvoje kurtomis UAB, 1,2,3..pagal to pačio pavadinimo šaknį.. sandorių sumos nenurodytos, bet perleidžiamos žemės kiekiai sandoriuose siekia ne viena tūks. ha..ir tai beje ne Lietuvių kurtos įmonės. Beje ten pat rasite ir puikių pavyzdžių kaip sų ta problema kovoja vokiečiai.



151. Letas Palmaitis Raigerdui ir kitiems
(2013-12-22 06:53:56)
(78.62.221.179) Parašė:

Pone Raigerdai, atsakiau į visus Jūsų klausimus paskutiniame laiške dėl tilto ir tai tikrai pasirodė. Greit redakcija pašalino temą atgal į archyvo antrą puslapį, kartu pašalindama Jūsų laišką ir mano atsakymus. Tiek to, rašykite man privačiai. Sveikindamas tradicinių krikščionių Kalėdų šventei artėjant, pranešu, kad "Šabbat Šalom" Vilniaus mesijinės bendruomenės Kauno grupė ragina visus, išpažįstančius Mesijo (Kristaus) ir žmonijos Išganytojo J-šūa gimimą ir kūniškąjį atėjimą, 2013 m. gruodžio 25 d. 14 val. Lietuvos ir Jisraelio laiku, visiems kartu padėkojus Dangiškajam Tėvui už Tiesos Saulės - Mesijo J-šūa Atėjimą bei už Jo Atpekamąją Golgotos Auką, susivienyti bendroje maldoje, kad pripildyti Šventosios Dvasios taptume šviesuliais, skleidžiančiais aplink save šią Išganymo Šviesą, tegu ji spindi apšviesdama tikrąjį kelią apokaliptinėje tamsoje, tebūnie jos apšviesti visų kraštų žmonės, tegu visi, išpažįstantieji Abraomo D-vą, randa malonę Viešpaties akyse, tegu bus pagreitintas šlovingasis Mesijo sugrįžimas ir tegu pralaimi blogio, pragaro, tamsos ir mirties jėgos. Amen.



150. gražu
(2013-12-22 00:22:58)
(84.46.132.105) Parašė:

puikus atsakymas! džentelmeniškas ir išmintingas!



149. Česlovas
(2013-12-21 22:27:52)
(94.244.81.52) Parašė:

Gerb.Raigerdai, Publijau, Jūsų nuomonei pritariu. Teisingai pasakyta, kad ponas V. Landsbergis yra egocentrišką asmenybė. Tai puikiai ir labai taikliai apibūdino Raigerdas. Egocentriškumas, savęs ir savo nuomonės sureiškinimas ir iškėlimas aukščiau Valstybės ir tuo pačiu Tautos nuomonės, nepaisant jokios kritikos- ciniško KGB-izmo pažymis. Galimai V.Landsbergis yra ypatingai aukšto lygio egocentriškas cinikas KGB-istas. Kas gali tai paneigti. Juk liustracijos ir desovietizacijos Lietuvoje nebuvo. Tuo pačiu tvirtai tykiu nebuvo atkurta Lietuvoje nepriklausomybė ir demokratija. Mūsų ,,gudruoliai" politikai, kartu su V. Landsbergiu priešakyje sąmoningai Lietuvos nepriklausomybės paskelbimą prilygino nepriklausomybės atkūrimui. Po tokio verdikto Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo procesas buvo sustabdytas. Tai galimai ir buvo palanku V.Landsbergiui. Komunistams, KGB-istams, sovietiniams teisininkams ir visokio plauko sovietinėms atmatoms tai buvo naudinga. Nepriklausomybė, demokratija ,, atkurta", ir kam kapstytis po praeitį. Tokias daineles jie suokia ir dabar. Tenka apgailestauti, bet be liustracijos, desovietizacijos ir dabartinių VSD, STT, FNTT archyvų, vadinamos slaptos informacijos paviešinimo niekada nebus atkurtas istorinis teisingumas, tuo pačiu niekada nebus atkurta Lietuvoje nepriklausomybė ir demokratija.



148. Raigerdas Publijui
(2013-12-21 12:08:07)
(93.203.38.152) Parašė:

Jūs teisingai čia parašėte, pritariu jūsų komentarui. Aš čia perskaičiau vieną komentarą, kuris priminė sovietinius metus ir man kilo tokios asociacijos, kad į politiką eina visgi keisti bachūrėliai. Reikėtų kažkokių rimtų stsudijų šituo atžvilgiu, nes 23 metus šita grupė yra prikausčiusi visuomenės dėmesį, nes tikimasi, kad jie sugebės sutvarkyti ūkinius reikalus Lietuvoje. Ir visuomenė tikisi, bet reikalas tas, kad tie, kurie sako "Aš eisiu į Seimą ir padarysiu, net nesiruošia daryti". V. Landsbergis irgi nieko nesiruošė daryti Lietuvos ūkiui, nes jis tai panaudojo, kaip krešto įrankį oponentams ar savo priešams. Ūkis nemėgsta šitų dalykų. Jis mėgsta tvarką, racionalumą, logiką, perspektyvą, dorovingus santykius, tarp dirbančiųjų šitame ūkyje, ir konkrečią naudą, kuri normaliai turėtų viršyti bent 5 kartus į tai, kas buvo idėta. Taigi, ūkiniai klausimai turėtų būti, kaip vienas iš svarbiausių dalykų. Bet pas mus pirmoje vietoje yra KOKIO NORS POLITINIO VADUKO NUOMONĖ. Tą patį mes turėjome ir komunistų valdymo laikais. Ten kokio Leonido Iljyčiaus Brežnevo nuomonė ir viskas, ir žmonės stovi eilutėse, kad pažiūrėti "Malaja zemlia", kuri, kaip man paskiau išaiškėjo, buvo privalomas peržiūrėjimas Lietuvoje, bet to nebuvo daroma nei Maskvoje, nei Rusijoje. Išeina taip, kad Lietuvos komunistai buvo patys uoliausi. Šiandien jie yra patys uoliausi žemės pardavime užsieniečiams. Mane tai labiausiai šiurpina tai, kad šitie vadukai, su savo idiotiškomis nuomonėmis ir atitinkamai su savo idiotiųka veikla, taip lengvai manipuliuoja bet kuo, kad tik likti teisiais. Tai yra patologija. Aš ilgą laiką negalėjau nuspręsti, kaip tą reiškinį galima būtų pavadinti, nes dabartiniai politikai, jie kaip cirkininkai, bet cirkininkai dirba juodą darbą ir palyginti politikus su cirkininkais, tai reikštų pažeminti cirkininkus. Yra toks dalykas, kaip lyderis. Štai čia ir yra šuo pakastas. Įdomu yra tai, kad tas tikras lyderis neturi visų tų savybių, kurias turi šitie "vadukai su savo nuomonėmis". Lyderis jis paparsčiausiai daro ir tie žmonės, su kuriais jis dirba, jų padėtis tiek ekonomine, tiek dvasine prasme pradeda gerėti. Taigi, yra tikras LYDERIS ir yra PSEUDOLYDERIS. Taigi, LYDERIS, jis padarys viską, kad būtų geriaus visiems. PSEUDOLYDERIS darys tik tai, kas yra naudinga jam. Taigi, skirtumas tarp jų yra milžiniškas. Ir aš prisiminiau žodį EGOCENTRIŠKAS. Pažiūrėkime, ką jis reiškia: "Egocentrikas - kai žmogus jaučiasi daug svarbesnis, reikšmingesnis ir pranašesnis už kitus. Egocentriškas žmogus nori buti pasaulio cenru. Dažniausiai tokie žmonės yra itin jautrūs sau/savo problemomis ir gana abejingi/sunkiai įsijaučiantys į kito žmogaus jausmus ir būsenas. Būtent dėl nuolatinio susikoncentravimo į save, egocentriški žmonės užgožia/stengiasi užgožti aplinkinius ir tokiu būdu komplikuoja santykius". Taigi, jeigu mes paimsime V. Landsbergį, tai manau galima drąsiai pasakyti, kad tai yra į egocentriškumą giliai įklimpęs politikas. Štai aplink šitą ašį ir sukasi jo visa veikla.



Parašykite komentarą
Ekspertai.eu įspėja, kad komentaras – tai viešas informacijos paskelbimas.
Komentatorius atsako už savo viešai paskelbtą žinomai neteisingą, įžeidžiančią, šmeižikiško ar nusikalstamo turinio informaciją (tai yra komentarai, kuriuose skatinama tautinė, rasinė, religinė ar kitokia neapykanta, raginimai nuversti teisėtą Lietuvos valdžią, organizuoti sąmokslą prieš valstybę, pakeisti jos konstitucinę santvarką, kėsintis į nepriklausomybę arba pažeisti teritorijos vientisumą, šiais tikslais kurti ginkluotas grupes arba daryti kitus nusikaltimus, kuriais kėsinamasi į Lietuvos valstybę) LR teisės aktų nustatyta tvarka.
Ekspertai.eu komentarų neredaguoja.
Komentarai su keiksmažodžiais ar vulgarybėmis bei piktybiškai kartojami tekstai yra šalinami.
Vardas
Komentaras