2024 m. gruodžio 10 d.

 

Supraskime, kad valstybės užvaldymas - pavojingas

18
Paskelbta: 2012-10-26 23:50 Autorius: dr. Algimantas Matulevičius

Drąsiai galiu teigti, kad ši betvarkė su teisėsauga, kada su svetimos valstybės specialiosiomis tarnybomis aiškias sąsajas turintys žmonės ir jų sukurtos formuotės šokdina visą valstybę, galima tik todėl, kad mes valdžioje turime bailius politikus. Tai visiškai patvirtina neseniai į viešumą iškilęs Seimo pirmininkės atviro pokalbio su grupele piliečių turinys. Negana to, Seimo pirmininkė verkšlena, kad ji, būdama antras žmogus valstybėje, nieko pakeisti negali. Lygiai tokį pat beviltiškumą, tiesa, ne viešą, bet iš kai kurių pas ją apsilankiusių žmonių, girdime ir iš LR Prezidentės. Apie tai viešai, po vizito pas šalies vadovę, kalbėjo Neringa Venckienė, užsiminė ir Liudvika Pociūnienė. Visi jau matome absoliutų Generalinės prokuratūros, VSD, STT, FNTT vadovų ir jų pavaldinių nesusitvarkymą su pareigomis. Niekas nepajuda į teigiamą pusę ir teismuose. Be aibės kitų pavyzdžių, manau, su kaupu tai iliustruoja iki begalybės užsitęsusi Viktoro Uspakicho ir Darbo partijos byla. Jeigu teisėsauga tvarkytųsi taip, kaip ji ir privalo veikti teisinėje valstybėje, tai ši byla jau seniai būtų baigta. O ponas V. Uspaskichas būtų ten, kur jam priklauso, o nesiruoštų vadovauti Lietuvos Respublikos Vyriausybei. Manęs ne vienas užsienietis yra klausęs, kaip mus, lietuvius, galima suprasti, kada mes esame nuoširdūs - ar kai keiksnodami Rusiją ir degindami žvakutes gedime savo aukų, nudaigotų Sibiro platybėse, ar kai renkame į aukštus postus tikrai aukštojo mokslo diplomą nusipirkusį, neskaidrų ir nusikalstamą („Jangila“) verslą vykdžiusį, nuo Lietuvos teisėsaugos besislapsčiusį, Rusijoje politinio prieglobsčio prašiusį ir Lietuvą juodinusį veikėją. O ką jau kalbėti apie jo bendražygio Artūro Paulausko (2006 metais įvardytas) sąsajas su Rusijos specialiosiomis tarnybomis. Niekam nerūpėjo, kaip su šio veikėjo žinia (jam tada besislapstant Maskvoje) dabar balsų iš kalinių pirkimo skandale išgarsėjusio Vytauto Pinskaus pirtelėje Širvintose, dalyvaujant „valstybininkų“ klano atstovams Raimundui Lopatai, Rimandui Stoniui, Gediminui Kirkilui ir Kęstučiui Daukšiui, buvo susitarta įvykdyti perversmą, nuverčiant tuometį premjerą Algirdą Brazauską. Ir šis perversmas pavyko, bet niekas iš to išvadų nepadarė. Visi bijojo ir drebino kinkas.

Būtent per bailius mūsų politikus mes baigiame prarasti valstybę. Taip, Irena Degutienė šimtąkart teisi - valstybė yra užvaldyta, o teisėsaugos institucijos, kurios su tuo turi kovoti, jau seniai tarnauja klanui, o ne valstybei. Apie tai viešai prabilau iš Seimo tribūnos dar 2007 metais. Tačiau ponia Seimo pirmininkė, ponas premjeras tai žino ir tyli. Taip jie dangsto nusikaltimą. Juk tai tolygu valstybės išdavystei - žinoti, kad daroma blogai, ir tylėti. Būtent šių bailių politikų ir neveiksnios teisėsaugos rezultatas ir yra kriminaliniais (o ne demokratiniais) virtę rinkimai. Kokio dar baisesnio įvykio reikia Lietuvos istorijoje, kaip šis V. Uspaskicho kriminalinis triumfo žygis į Lietuvos premjerus. Manęs visiškai nedomina, kad gal LR Prezidentė neteiks jo kandidatūros į premjerus, ar kokios kitos prielaidos. Man visiškai gana vien to, kad politiniai apžvalgininkai, politologai ir politikai iš visų TV ekranų ir interneto portalų šaltai postringauja apie galimus sandėrius dalinantis šalies valdžią su kuo...? Su ponu, apie kurio reputaciją jau minėjau. Kodėl niekam nepasišiaušia plaukai, kaip išvis galėjo būti sudarytos prielaidos tokiam kriminaliniam farsui, kuris Lietuvai gali baigtis tragedija? Negi mažai faktų apie balsų pirkimą, apie, manytina, specialiai sukeltą betvarkę balsavimo dieną su biuletenių gausa ir jų nešiojimu po namus bei mėtymųsi šiukšliadėžėse, kad tokie rinkimai būtų paskelbti niekiniais ir jų rezultatai anuliuoti? Ko laukiama? Negi truputį geresnis elgesys antrajame rinkimų ture gali kaip nors sušvelninti nusikaltimus, padarytus pirmame? Nėra kitos galimybės turėti legitimią šalies valdžią artimiausius ketverius metus, kaip nauji ir tvarkingi Seimo rinkimai. O tokios partijos, kurios siekia politinės valdžios kriminaliniais metodais, privalo būti iš rinkimų pašalintos. Demokratija privalo sugebėti save apginti. Mes turime reikalą su labai cinišku, rafinuotu, dideliais resursais disponuojančiu priešu, todėl privalome adekvačiai gintis. O valstybės gynyba pirmiausia yra mūsų LR Prezidentės prerogatyva, nes šiuolaikiniai karai - tai ne karai su tankais. Juk tą patį rezultatą, tik tyliai, galima sėkmingai pasiekti investavus į politines šalies struktūras, kas šiandien akivaizdžiai ir vyksta.

Viltį šioje ašarų pakalnėje suteikia atsibundantis jaunimas, studentija. Nors tai nedidelė jo dalis, bet svarbu pradėti. Taip pat labai gerai nuteikia atsakingas ir patriotiškas Konstitucinio Teismo sprendimas, palaikantis VRK nedrąsų, bet teisingą žingsnį naikinant rinkimų rezultatus Zarasų – Visagino rinkimų apygardoje. Logiškas klausimas: jei šioje apygardoje teisėtai panaikinti vienmandatės rinkimų apygardos rezultatai, tai lygiai taip pat čia panaikinti ir daugiamandatės apygardos rinkimų rezultatai. O jeigu jie panaikinti bent vienoje apygardoje, tai niekaip negali būti įvykdytas Seimo rinkimų įstatymo reikalavimas, kad balsai privalo būti suskaičiuoti vieno mandato tikslumu. Tad nėra kito kelio, kaip kriminalizuotų Seimo rinkimų rezultatų anuliavimas ir naujų rinkimų paskelbimas. Tai rimtas išbandymas politikams ir politinėms partijoms, nes būtent Seimas privalo priimti šiuos sprendimus. Tai tik pirmas žingsnis. Seimas ir LR Prezidentė Dalia Grybauskaitė privalo pareikalauti iš teisėsaugos institucijų vadovų operatyvaus ir rezultatyvaus darbo, kad visi be išimties kaltieji būtų nubausti, tiek vykdytojai, tiek ir aukšti užsakovai. Ruošiantis naujiems rinkimams reikia pataisyti Seimo rinkimų įstatymą, kad jame nebūtų jokių dviprasmybių ir būtų sudarytos vienodos galimybės visoms politinėms jėgoms reklamuotis per LRT, uždraudžiant reklamą už pinigus kituose komerciniuose kanaluose. Lėšų valstybė privalo skirti visoms rinkimų dalyvėms vienodai ir uždrausti tokius rinkimus, kai laimi tas, kuris gauna (dažnai nelegaliai) ir išleidžia rinkimams daugiau pinigų, nei kiti. Būtent tokių nedidelių valstybių, kaip Lietuva, nacionaliniam saugumui ir kyla grėsmė per pinigus, naudojamus politinei reklamai, nes yra nemažai pavyzdžių, kai milijoninės lėšos ateina iš svetimų valstybių.

Norisi tikėti, kad mes, ne savo noru priversti išsimaudyti šiame kriminaliniame purve, pamiršę smulkius nesutarimus susitelksime ir gelbėdami savo laisvę ir nepriklausomybę būsime Vieningi kaip kažkada Baltijos kelyje. Tik būdamai Vieningi mes neparduosime savo Tėvynės už „bambalį“ ar patikėję nerealiais pažadais. Prisiminkime, kad Žmogus turi tik vieną Tėtį, Mamą ir vienintelę Tėvynę šioje Žemėje. Negi leisimės, kad mus valdytų neteisėtai į valdžią prasibrovusi klika?

„Ekspertai.eu“ skelbiamą informaciją draudžiama visuomenės informavimo priemonėse atgaminti be raštiško asociacijos „Global Gaze Network“ sutikimo, kurį galima gauti adresu [email protected]
Kalba redaguota ekspertai.eu

Association „Global Gaze Network“
IBAN: CH9409000000161276571
BIC: POFICHBEXXX
(banko pavedimo mokestis toks pat, kaip darant pavedimą ir Lietuvoje)
Adresas: Brandschenkenstrasse 53
Miestas: Zürich
Pašto kodas: 8002


 
Komentarai

 
18. to 17
(2012-10-31 16:55:13)
(87.247.108.79) Parašė:

uz ka teisiamas buvo ?ar tik ne cerniauskas isizeide?



17. NAKA NAKUI
(2012-10-31 12:16:36)
(78.62.180.68) Parašė:

Išmes naka Drąsos kelias, nes visi jau suprato, kad jis išdavė juos.Niekšas parsidavė sistemai,pakabino jį kai teisiamas buvo.O matulevičius jau Lietuvą seniai pardavė,viena cia šaika ar nesuprantat



16. Jonas Mažintas
(2012-10-31 09:03:12)
(62.212.207.19) Parašė:

Atsakymas 14. "Sutinku". Gerbiama bičiule, aš nedrabstau purvų ant jokios partijos. Tiesiogjau daugybę metų sakau tai ką matau, ką aiškiai suvokiu. Man labai patiko flosofo S.Šalkauskio mintys apie partijos nario ir inteligento santykį. Žavėjausi Platonu, Sokratu, Havelu, patiko Lecho Walensos logika, Sacharovo mintys ir t.t. ir panašiai. Nuo 1990 m. vasaros esu nepartinis, nors tuomet jau buvau LKP Vilniaus miesto komiteto narys, Valstybės atkūrimo komisijos pirmininko pavaduotojas. Tada paaiškinau pirmajam sekretoriui kodėl daugiau nedalyvausiu partijos veikloje. Jis suprato...Su šviesiais Seimo nariais bendravau ir iki rinkimų. Tarkime su darbieču Sauliumi Bucevičiumi, konservatoriumi Rytu Kupčinku, tautininku G.Songaila, daugybe tvarkiečių ir t.t. Bendrausiu ir toliau, jiegu jie to norės. Juk yra daugybė svarbių projektų, kurie aug svarbesni negu rinkiminės ar tarppartinės rietenos. Man,kaip nepartiečiui visuomet "kliūna" nuo visų partiečių. Jeigu dabar pradėčiau aiškinti žodžio partija ar populizmas kilmę objektyviai, kiek tai galima, ir partijų rolę nuo jų kūrimosi pradžios, vėl būčiau apšauktas purvasvaidžiu. Sutinku viešai diskutuoti apie tai su bet kurios partijos, bet kokio lygio teoretikais ir praktikais arba vedliais. Bet ar nori to jie? Kol kas nenori. Baidosi tokių diskusijų. Štai ir visa šios "pasakėčios moralė".



15. Jonas Mažintas
(2012-10-30 13:06:24)
(62.212.203.105) Parašė:

Atsakymas p. Vito. Mielasis, man teko kažkada mokytojauti vienerius metus. Turėjau klasėje tokį mokinį, kuris visuomet darydavo priešingai negu jam sakydavai. Tu jam sakai,kad eitų atsakinėti, o jis elgiasi priešingai, tu jam sakai nekalbėti - jis kalba. Taip ir Raseiniuose. Tu sakai nesusigundyti papirkinėjimais, jie susigundo, tu sakai nebalsuoti už darbietį, jie balsuoja (darbietis patenka į antrą turą), tu aiškini, kad nereikia balsuoti už Sistemą sukūrusias partijas - jie balsuoja ir t.t. ir panašiai. Tad ir padariau eksperimentą su atitinkamu rinkėjų elektoratu. Kaip matote, pone Vito, eksperimentas pavyko, ką patvirtina antrojo turo rinkimų rinkimų rezultatai. O Jums, gerb. pone Vito, linkiu giliau mąstyti, analizuoti ir "nesibaidyti" nestandartinių "ėjimų". Juk situacija Lietuvoje tai nestandartinė, tai ir "ėjimai", kai to reikalauja situacija, turi būti adekvatūs. O straipsnis tikrai geras, tačiau tik mąstantiems galva, o ne...žmonėms. Pažiūrėkite, kur daugiau socializmo: Švedijoje, Norvegijoje, Liusemburge, Šveicarijoje ar Rusijoje, Ukrainoje, Lietuvoje? Ir dar. Jeigu ponai kritikai nenorite mąstyti ir jums tikrojo socializmo (ne rusiškojo bolševizmo) idėjų harmonija su išsivysčiusio kapitalimo idėjomis nepatinka, tai bent perskaitykite Naująjį testamentą. Jei ir tai Jums per sunku (daugiau 1 puslapio neskaitote), tai nueikite keletą kartų į bažnyčią ir paklausykite kunigo pamokslų. O jeigu ir tai netinka, Jūsų prakilnybei,tai, kaip sako kaimynai: - "jeigu jau gimei baobabu, tai baobabu ir mirsi". Sėkmės, sveikatos, laimingų ir ilgų gyvenimo metų, gerbiamas oponente.



14. sutinku
(2012-10-29 22:04:02)
(78.62.81.149) Parašė:

su Jūsų nuomone, tai reali ir ne tik Jūsų matoma situacija valstybėje, iš tikrųjų baisu. bet man labai liūdna buvo matyti, kaip pradėjote drabstytis purvais ant DK, o juk tuomet taip reikėjo vienybės, nustumiant atskiras personalijas į antrą planą. na ir kas, kad DK nesijungė, jie nuo pat pradžių galvojo veikti vieni, bet jums nereikėjo taip taškytis purvais, aš buvau šokiruota. Dabar turim, ką turim ir ačiū Jums, kad išliekate aktyvus, manau palaikysite seime dirbančius šviesius nesusitepusius žmones, padėsite Jiems savo ilgamete patirtimi.



13. gerbiamas Algimantai,
(2012-10-28 22:38:51)
(80.239.243.96) Parašė:

rašote teisingai, bet turite dalį kaltės prisiimti ir sau. Jeigu ne pažangių jėgų susiskaldymas, šiandien seime turėtumėm daugiau sąžiningų žmonių. Suprantu, Venckienė padarė daug klaidų, ji įtikėjo savo pergale, gal patikėjo ne tais žmonėmis (Nako pavyzdys), bet Jūs, senas politikos vilkas, galėjote kažkaip susitarti su DK, Kuoliu, į rinkimus eiti vienu sąrašu, tada ir balsai būtų neišskaidyti ir seime kitas santykis būtų. Darykite išvadas, vienykitės, dirbkite drauge, tik vieningai dirbdami galite kažką pakeisti.



12. vito
(2012-10-28 20:18:24)
(78.56.135.171) Parašė:

Matulkos draugelka Jonas Mažintas prieš antrą turą Raseiniuose atvirai agituoja už darba parcyjas klapčiuką. Cha cha jums į veidą, Algimantai :D



11. 7komentarui
(2012-10-28 17:49:52)
(82.12.188.23) Parašė:

zinote jie ne tik bailiai ,bet ir avinai..kad galejo vieningai jau pirmame ture pabalsuoti uz Drasos kelia ,taip ismezdami tuos vagis pralobusius is seimo...bet ne ,jie vel balsavo uz tuos pacius ,kurie juos ir nuskurdino..tai suprantate ,kad zmgeliai jau nebeprotauja????protingesni tai emigravo...



Parašykite komentarą
Ekspertai.eu įspėja, kad komentaras – tai viešas informacijos paskelbimas.
Komentatorius atsako už savo viešai paskelbtą žinomai neteisingą, įžeidžiančią, šmeižikiško ar nusikalstamo turinio informaciją (tai yra komentarai, kuriuose skatinama tautinė, rasinė, religinė ar kitokia neapykanta, raginimai nuversti teisėtą Lietuvos valdžią, organizuoti sąmokslą prieš valstybę, pakeisti jos konstitucinę santvarką, kėsintis į nepriklausomybę arba pažeisti teritorijos vientisumą, šiais tikslais kurti ginkluotas grupes arba daryti kitus nusikaltimus, kuriais kėsinamasi į Lietuvos valstybę) LR teisės aktų nustatyta tvarka.
Ekspertai.eu komentarų neredaguoja.
Komentarai su keiksmažodžiais ar vulgarybėmis bei piktybiškai kartojami tekstai yra šalinami.
Vardas
Komentaras