Ankstesnis šios serijos straipsnis: Medijų kritika: LiCS rinkimų reklaminis video filmas rinkėjo akimis
Žodis „Lietuva“ yra moteriškos giminės. Moteriškės, kaip žinoma nuo žilos senovės, myli ausimis, o jau nuo trubadūrų ir minezingerių laikų manoma, kad geriausias kelias į damos širdį yra meilės daina ir erotinės poezijos posmai. Artėjant rinkimams meilės kančias ir kūrybinį įkvėpimą patyrė socialdemokratas Algirdas Butkevičius ir libcentristas Rimantas Taraškevičius.
Pirmojo iš jų įkvėpimo vaisius yra filmukas, kurį rasite straipsnio apačioje. Kaip kritikas, būsiu atviras – filmukas rodo žanro, meilės ir moters prigimties nesupratimą. Butkevičius, kaip buvęs komunistas, mene labiausiai vertina masiškumą. Tačiau meilė, kaip visiems žinoma, jausmas individualus, o jei taip, tai kam ta minia Butkevičiui už nugaros? Tikras kavalierius turėtų suprasti, jog kai dainuoji damai, pritarti gali nebent žirgas – žvengdamas ir/ar trypdamas kanopomis. Negana to – filme Butkevičius tik žiopčioja. Dainuoja juk Mikutavičius… Bet kodėl tada Butkevičius tikisi, kad Lietuva įsimylės jį, o ne Mikutavičių? Jei jis nori, kad Lietuva pamiltų būtent jį, turėtų čiupti gitarą ar akordeoną ir dainuoti pats, savo žodžiais. Beje, lyrika, kurią žiopčioja Butkevičius, yra itin skurdi. Vieninteliai žodžiai: „Aš tikrai myliu Lietuvą“. Koks gi iš Jūsų, Butkevičiau, meilužis, jei mylimosios net rože ar bent rūta neįstengiate pavadinti?!
Taraškevičiaus kūrybos perlai – klausyti ir žiūrėti straipsnio apačioje – nusipelno nuodugnesnės analizės. Buvęs Klaipėdos meras, pasirodo, yra toks kūrybingas, o jo jausmas Klaipėdai – toks intensyvus, jog jam išreikšti prireikė net trijų filmukų. Eksmeras savo meilę užsimojo apdainuoti nuosekliai ir išsamiai.
Pirmojo filmuko pradžioje nespalvotuose kadruose matome nėščiąją, glostančią savo pilvą. Žiūrove, suprask: ten, gimties paslaptyje, slypintis perlas ir yra būsimasis (tiesa, šiuo metu, jau eks…) meras, meilę Klaipėdai įsiurbęs per bambagyslę. Šis epizodas nusipelno ne tik literatūros žinovų, bet ir psichologijos mokslininkų dėmesio. Psichoanalitikai išskiria tris seksualumo stadijas – oralinę, analinę ir genitalinę. Pagal Taraškevičių išeitų, jog reikėtų skirti dar vieną – prenatalinę – stadiją. Vėlesniuose kadruose matome, kaip meilužis bręsta – išmokęs vaikščioti bėgioja gatvėmis, sėdi mokyklos suole, tampa jūreiviu, o suaugęs net išmoksta savo erotinį jausmą sublimuoti – meilė damai jį skatina atlikti daug sumanumo ir ryžto reikalaujančių žygių.
Vis dėlto, kad ir kokiu rafinuotu trubadūru siekia pasirodyti Taraškevičius, akcentai jo giesmėje sudėlioti neteisingai. Tikras trubadūras apdainuoja savo damą, tačiau klausantis Taraškevičiaus erotinės poezijos nepalieka įspūdis, jog Taraškevičius apdainuoja… save. Galutinai viską sugadina trečiasis filmukas, kuriame Taraškevičius savo parankinių lūpomis ima savo damą šantažuoti menkai užmaskuotais grasinimais. Esą, jei Klaipėda parodys palankumą ne jam, tada jai teks daugiau mokėti už šildymą ir vandenį, namas liks neapšiltintas, vaikai neturės darbo ir paskęs skolose. Kad trubadūras grasintų damai – istorijoje negirdėtas dalykas… Trubadūrui visai „ne prie veido“... Tad nereikia stebėtis, jog taip grubiai pamynusį kurtuazijos taisykles Taraškevičių į dvikovą iššaukė net 8 džentelmenai ir 3 amazonės (daugiau žr. http://kauno.diena.lt/rinkimai/apygardos/danes).
LSDP style
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=fwevznHMVqg
Klaipėda - meilė visam gyvenimui I dalis
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=u8uJuUXlj_I
Klaipėda - meilė visam gyvenimui II dalis
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZP3CG6eAyxs
Klaipėda - meilė visam gyvenimui III dalis
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XitD1Ymn498
„Ekspertai.eu“ skelbiamą informaciją draudžiama visuomenės informavimo priemonėse atgaminti be raštiško asociacijos „Global Gaze Network“ sutikimo, kurį galima gauti adresu [email protected]