2024 m. lapkričio 9 d.

 

N. Vasiliauskaitė skelbia kuriamos politinės partijos „Antroji Lietuva“ keturis pagrindinius akcentus

30
Paskelbta: 2021-12-04 17:11 Autorius: ekspertai.eu
N. Vasiliauskaitė (dešinėje).



Filosofė Nida Vasiliauskaitė, kurianti politinę partiją „Antroji Lietuva“, paskelbė  įvadinį rengiamos programos skyrių ir bendrą viziją.

Informuojama, kad „sąmoningai rašyta ne taip, kaip rašomos programos – butaforinių partijų „mirusioms sieloms“, medine biurokratų kalba – kurių niekas neskaito ir neaptarinėja, o taip, kad skaitytų ir aptarinėtų.“

BENDRAS SITUACIJOS VERTINIMAS

Žodžiai „politika“ ir „partija“ Lietuvoje nuo pat Sąjūdžio laikų įgavo neigiamą prasmę.

Šis faktas – ne klaidų, visuomenės „tamsumo“ ar nesusipratimų rezultatas, o rimtas politinis signalas, jog atstovaujamoji demokratija didelės visuomenės dalies vis labiau patiriama kaip fiktyvi – ta dalis neranda dabartiniame politiniame spektre jėgos, kuria pasitikėtų, su kurios deklaruojamais principais ir tikslais tapatintųsi, kurios nesijaustų po rinkimų nuvilta ir kurią rinktųsi pozityviai, o ne „per prievartą“, gelbėdamasi nuo dar didesnio „blogio“.
Jėgos, kuri turėtų aiškią ideologiją ir jos nuosekliai laikytųsi.

Jėgos, kurios lyderiai būtų tikri, turintys realų socialinį kapitalą, o ne nematomų galios svertų pasiūlyti lyderiais ir svarbūs tik užimamomis pareigomis bei nuolatiniu šmėžavimu medijose.

Politikas, už kurį mąsto, dirba, rašo ir kalba komanda, pridengta jo pavarde, kūnu ir kostiumu, pagal apibrėžimą yra ne politikas, o administratorius – sprendimus priima kiti. Išrinktas jis atiduoda gautą politinį pasitikėjimą tiems, kurie jo negavo, bet nuo šiol veikia per jį likdami neatsakingi rinkėjams ir netgi nežinomi. Visuomenės intuicija teisinga: tokia santvarka išties nėra nei demokratinė, nei atstovaujamoji. Tokias partijas telkia ne politinė pasaulėžiūra ir ne programa – būtent todėl nėra realaus skirtumo, kuri iš jų atsidurs valdžioje.

„Antroji Lietuva“ turi ambiciją šią padėtį pakeisti, atvesdama į politiką naujus, kito tipo žmones: ne klusnius beveidžius galios centrų nurodymų vykdytojus, siekiančius biurokrato karjeros, o tuos, kurie kalba ir veikia patys, nori gyventi kaip lygūs ir laisvi tarp tarp lygių ir laisvų, užuot svajoję „botago ir pyrago“ principu administruoti „tamsias mases“.

Pakeisti reikėjo seniai, tačiau paskutinių metų įvykiai šį pokytį daro „gyvybės ar mirties“ klausimu: ne tik demokratijai, bet net ir trapiai jos iliuzijai iškilo rimtas pavojus. Jeigu efektyvaus politinio pasipriešinimo nebus, labai greitai nebeliks nei politinės, nei asmens laisvės, nei konstitucinių žmogaus teisių; kartu su nepriklausoma valstybe, laisvais rinkimais ir respublika.

Programą sudaro keturi pagrindiniai akcentai, numatantys atitinkamą politinę antropologiją ir lokalizuojantys partiją ideologiniame spektre. Visi konkretūs konkrečių dabartinių ar ateityje iškilsiančių problemų sprendimai – jų plėtotė.
Akcentai išskirti ne įprastiniu tematiniu pagrindu, o retroaktyviai konstruojant loginę seką nuo partijos steigimą išprovokavusių specifinių politinių aplinkybių prie bendresnių jas įgalinančių politinių ir teorinių prielaidų, kurių visuma leidžia išryškinti ištisą keistiną politinio veikimo ir mąstymo paradigmą bei suformuluoti jai alternatyvą.

1. „Galimybių pasas“ ir visa, kas jį įgalina.
„Visa – nuo teorinių prielaidų iki institucinių mechanizmų, nuo požiūrio į sveikatos apsaugą, valstybės valdymą ir verslą, iki medijų ir kultūros politikos. Nuo „pasaulėžiūros“ iki technologijų. Valstybė, kuri jį nugalintų, pirmiausia privalo būti minimali (klasikine liberalia prasme).

2. „Antroji Lietuva“ – partijos tikslinė auditorija, elektoratas: kas jis, koks jis, kaip atsirado, kokiu pagrindu apibrėžtinas, nuo ko ir kodėl būtina ginti šią diskriminuojamą „mažumą“.

3. Moralinė krizė – rimta, reali, didelė problema, ne tik moralinė, bet ir politinė (todėl – politinės partijos objektas, net jei ta partija įsipareigoja minimaliai valstybei: ne nepaisant to, o kaip tik dėl to). T.y. atmosfera, kurioje tampa normalu didžiuotis „nuopelnais“, tyčiotis iš „lūzerių“, mėgautis panieka viskam, kas kam nors brangu etc. Ta atmosfera kurta politiškai, ilgai, sąmoninga. Taip, ji irgi įgalina „galimybių pasą“; taip, ji sukūrė diskriminuojamą „antrąją Lietuvą“ (skyriuje paaiškinama kaip, kodėl ir ką politinė partija bei valstybė gali ir turi, o ko negali ar neturi šiuo klausimu daryti).

4. Tradicija: konservatyvus liberalo įsipareigojimas ginti, saugoti ir gerbti visa, kas gintina, saugotina ir gerbtina.  Valstybė privalo netrukdyti piliečiams, organizacijoms ir bendruomenėms siekti savų gėrio supratimų, dar daugiau –  įgalinti jų autonomiją, padėti jiems, sudaryti sąlygas. Daugeliu atvejų šią funkciją tenkina įvairios kultūrinės ir religinės tradicijos – palaikyti jas (neprimetant ir neardant, ir nediskriminuojant).

Susiję:

Šalies šviesuomenė tęsią valstybės lyderio G. Nausėdos gynybą ir dėkoja Jo Ekselencijai

Lietuvoje bus kuriama nauja politinė partija, išpažįstanti tikrą liberalizmą ir libertalizmą  

„Ekspertai.eu“ skelbiamą informaciją draudžiama visuomenės informavimo priemonėse atgaminti be raštiško asociacijos „Global Gaze Network“ sutikimo, kurį galima gauti adresu [email protected]

Association „Global Gaze Network“
IBAN: CH9409000000161276571
BIC: POFICHBEXXX
(banko pavedimo mokestis toks pat, kaip darant pavedimą ir Lietuvoje)
Adresas: Brandschenkenstrasse 53
Miestas: Zürich
Pašto kodas: 8002


 
Komentarai

 
30. Trojos arklio vietoje
(2021-12-09 09:23:34)
(78.62.209.180) Parašė:

Nėra ir nebus antros Lietuvos ir nebus. Tokios pindos ,vaidinačios atsivertėles , tai tik liberastų torpedos .



29. Apklausos rezultatai
(2021-12-08 00:52:27)
(91.76.220.234) Parašė:

Už ką balsuotumėt per Prezidento rinkimus, jei jie vyktų pasibaigus G. Nausėdos kadencijai? I. Vėgėlę (55% ) Kitą (20%) G. Nausėdą (18%) I. Šimonytę (2%) V. Blinkevičiūtę (2%) G. Landsbergį (2%) V. Čmilytę (1%)



28. ps
(2021-12-06 19:36:12)
(188.69.213.115) Parašė:

garsiausiai tai pasakė Tayypas Erdoganas "demokratija gera tik tiek, kad jos pagalba galima ateiti į valdžią" Pandeminis pasaulis, o įpatingai marijos žemė parodė, kad iš ideologijų liko tik nieko nereiškiančios etiketės; kaip ir partijos praradusios ryšius su ideologijom! Politika pasidarė podiumo madų demonstravimui; visišku ryšio praradimu su rinkėju-piliečiu, su gamintoju-verslininku, su bendražmogiškomis-prigimtinėmis vertybėmis-nuostatomis. Labai stipriai reikėtų susimąstyti dėl rinkimų kaip mechanizmo PASKIRENČIO VADOVUS! Asmenys tapę vadovaujančiais rinkimų būdu ir partinių rokiruočių būdu visiškai sukompromitavo sistemą (rinkimų ir partijų)!?!?!



27. Vardas
(2021-12-06 18:26:02)
(88.118.107.246) Parašė:

Man atrodo, kad jau greitai p.Nida partijos steigimo sumanymo atsisakys. Ir teisingai padarys. Imtis gelbėti demokratijos gali tik arba ką tik inkubatoriuje išsiritęs geltonsnapis viščiukas (atlesk, miela Nida), arba visų uodegos plunksnų netekęs gaidys. Demokratija galima (ir reikia) tik pasinaudoti, pereinant Lietuvai į omnikratiją. Pasinaudojus demokratija ją būtina atiduoti Charonui, kad jis perkeltų ją į Hadą, kur jai ir priklauso pasilikti amžiams.



26. Klausimas:
(2021-12-06 10:59:19)
(82.135.206.208) Parašė:

Kas nori būti antras? O gal trečias? Arba šeštas?



25. Mindė
(2021-12-06 01:09:58)
(207.244.89.166) Parašė:

Pasakysiu trumpai ir aiškiai. Visi žino kas yra ir ką reiškia Trojos arklys. Tačiau niekas nėra matęs ir nieko nežino apie Trojos kumelę - kol kas. Manau, kad Trojos kumelė savo paskirtimi nelabai kuo turi skirtis nuo Trojos arklio. Bukite budrūs, draugai! Nesileiskite apmulkinami eilinį kartą! Lygioje vietoje "dygsta" (daiginama) eilinė "nauja" partija, eilinį kartą į akis pučiama migla, eilinį kartą niekas neatsakys į paprastą klausimą - iš kur babkės partijai? Jau net nesitikint atsakymo į elementarų nuo seno keliamą klausimą - cui bono - kam tai naudinga? Niekas neatsiranda iš niekur ir be priežasties - mokyklinis fizikos kursas apie termodinamiką. Iš kur išdygo tie, pasak Vasiliauskaitės, "nauji ir kitokio tipo" politikai ? Partijos dar nėra o "nauji ir kitokio tipo" politikai jau yra? Kas kitas , jei ne liberastinis gaivalas, juos išugdė ir išmokė ar "sudaigino"? Kur ir kas atrado tokią ugdymo vietą, mokyklą ar skylę kuri būtu nepaleista liberastinio gaivalo? Man ta jos "Antroji Lietuva" asocijuojasi su kito Vasiliausko "ne šioje dimensijoje esančia Lietuva". Filosofo darbas tikrai nėra kurti partijas. P.S. Kas nors paaiškinkite man kaip liberastas gali įsipareigoti konservatyviai (4 punktas)? Man čia panašu į sausą laistymą ar lietų.



24. TAIVA
(2021-12-05 20:23:05)
(78.57.47.29) Parašė:

pravosudija.net/article/002283-20211205-postanovlenie-o-gosakte-i-002284-20211205-gosakt-za-noyabr-2021 PASISTENKIT suprast TEISINGAI.



23. nera laiko
(2021-12-05 19:57:16)
(77.90.124.209) Parašė:

kurti lietuvos valstybe,nes du chamai -penkios partijos.Greiciausia reiks pasirasyti antra Liublino unija su lenkais ir mokintis lenku kalba.



Parašykite komentarą
Ekspertai.eu įspėja, kad komentaras – tai viešas informacijos paskelbimas.
Komentatorius atsako už savo viešai paskelbtą žinomai neteisingą, įžeidžiančią, šmeižikiško ar nusikalstamo turinio informaciją (tai yra komentarai, kuriuose skatinama tautinė, rasinė, religinė ar kitokia neapykanta, raginimai nuversti teisėtą Lietuvos valdžią, organizuoti sąmokslą prieš valstybę, pakeisti jos konstitucinę santvarką, kėsintis į nepriklausomybę arba pažeisti teritorijos vientisumą, šiais tikslais kurti ginkluotas grupes arba daryti kitus nusikaltimus, kuriais kėsinamasi į Lietuvos valstybę) LR teisės aktų nustatyta tvarka.
Ekspertai.eu komentarų neredaguoja.
Komentarai su keiksmažodžiais ar vulgarybėmis bei piktybiškai kartojami tekstai yra šalinami.
Vardas
Komentaras