2024 m. lapkričio 25 d.

 

Daugiapolio pasaulio alsavimas

12
Paskelbta: 2021-11-10 15:21 Autorius: Andrius Martinkus



Migrantų krizė pagaliau privertė Lietuvos režimą savo kailiu patirti „daugiapolio pasaulio“ alsavimą. Nuo TSRS žlugimo 1991 metais LR režimas gyveno patogiai įsitaisęs JAV dominuojamame „vienpoliame pasaulyje“.

Per 30 „nepriklausomybės“ metų lietuvių tauta nunyko nuo 3,7 iki 2,8 milijono ir (kartu su latviais) yra sparčiausiai nykstanti tauta pasaulyje iš tų tautų, kurios turi savo „valstybes“.

Tačiau ši aplinkybė netrukdė ir netrukdo antitautinio neoliberalaus Lietuvos režimo propagandai trimituoti apie įspūdingą Lietuvos „sėkmės istoriją“ ir pamokslauti kitiems apie „demokratiją“ ir kitas „vertybes“.

Trys Lietuvos egzistavimo vienpoliame pasaulyje dešimtmečiai iš tikrųjų buvo „sėkmės istorija“. Tik ne lietuvių tautos ir net ne daugumos Lietuvos žmonių sėkmės istorija, o antitautinio kompradorinio neoliberalaus režimo sėkmės istorija.

Migrantų krizė yra LR režimo nesėkmė. Aišku, tai nėra pirmoji jo nesėkmė. LR režimui, kurio viena pagrindinių pilietinių dorybių yra politinė rusofobija, labai nepatiko, kad nepavyko nuversti dabartinio Rusijos režimo. Nepatiko tai, kaip Rusija elgėsi jos konflikto su Gruzija metu. Ne viskas sklandžiai klostėsi ir nuvertus režimą Ukrainoje. Bet visa tai nesukūrė tokios situacijos prie Lietuvos sienos, kokia susikūrė po nesėkmingo bandymo įvykdyti valstybės perversmą Baltarusijoje. O ši situacija turi du aspektus. Viena vertus, Lietuvos siena su Baltarusija vis labiau virsta Rusijos ir Baltarusijos sąjunginės valstybės siena. Kita vertus, prie šios sienos atsirado tūkstančiai žmonių iš Azijos, kurių čia neturėtų būti.

Jų ir nebūtų, jei pasaulis vis dar būtų vienpolis. Vienpoliame pasaulyje valstybės perversmas Baltarusijoje būtų pavykęs, arba režimas Minske (jei jam vis dėlto pavyktų išsilaikyti) bent jau nedrįstų taip įžūliai terorizuoti "civilizuotų" Europos Sąjungos piliečių. Vienas iš vienpolio globalaus neoliberalaus pasaulio bruožų buvo tai, kad jo senjoras su savo vasalais galėjo nebaudžiamai versti „neteisingus“ režimus, organizuoti valstybės perversmus ir „spalvotasias revoliucijas“. Bet laikai pasikeitė.

Gerai prisimenu, kaip Lietuvos karių siuntimas į Afganistaną buvo aiškinamas būtinybe kovoti su grėsmėmis toli nuo savo sienų tam, kad nereikėtų kovoti su jomis savo namuose. Šiandien mes turime tūkstančius migrantų prie savo sienų ir šimtus – savo namuose. Lenkija ir Lietuva rėmė JAV intervenciją Irake. Šiandien didžioji dalis migrantų prie Lenkijos ir Lietuvos sienų – iš Irako (kurdai).

Aš visiškai nenustebsiu, jeigu iš šito stovėjimo pasienio miškuose gims romanas. Kas jį parašys – kurdas, arabas, baltarusis, lietuvis, lenkas, rusas, vokietis, prancūzas, amerikietis ar kas nors kitas – nesvarbu. Tai – verta teksto. Keturios Nobelio literatūros premijos laureatės jau kreipėsi į Europos Sąjungos institucijas dėl pasienyje vykstančios dramos.

Esu dėkingas Dievui ir „Šiaurės Atėnų“ redakcijai už tai, kad tarp 2009 ir 2017 metų šio leidinio puslapiuose pavyko paskelbti nemažai antinacionalinį neoliberalų Lietuvos režimą kritikuojančių tekstų. Tai, kad juos publikavo ir opoziciniai režimui interneto portalai (kaip ir tūžmingas dalies „Šiaurės Atėnų“ skaitytojų pasipiktinimas tuo, kad „rimtame“ leidinyje publikuojami tokie „antivakarietiški“ ir „prorusiški“ tekstai), man yra įrodymas, jog jie verti šiokio tokio dėmesio.

Pirmasis „Šiaurės Atėnų“ numeris išėjo 1990 metų vasario 7 dieną. Jo pirmajame puslapyje išspausdintame „Šiaurės Atėnų“ „Manifeste“ buvo toks sakinys: „Oskaras Milašius kadaise tikėjo, kad Lietuva, jo tolimoji Tėvynė, taps Naujaisiais Atėnais.“ Tame pačiame pirmajame laikraščio numeryje buvo išspausdintas ir garsusis Frensio Fukujamos (Francis Fukuyama) tekstas „Istorijos pabaiga?“ (pirmą kartą publikuotas 1989 m. JAV žurnale „The National Interest“) – JAV vadovaujamų Vakarų, liberalizmo ir kapitalizmo pergalės apoteozė. Šių dviejų autorių kaiminystė – giliai simbolinė. Globalus „Istorijos pabaigos“ JAV triumfas ir Milašiaus JAV kaip Apokalipsės žvėries vizija.*

Trisdešimt metų tęsiasi lietuvių tautos nykimas „istorijos pabaigoje“ ir jos struktūrose (nuo 2004 m. – ES ir NATO). Tiesa, per tuos tris dešimtmečius vis labiau darėsi aišku, kad esame ne tiek „istorijos pabaigoje“, kiek Vakarų istorijos pabaigoje – toje realybėje, apie kurią prieš šimtą metų rašė Osvaldas Špengleris (Oswald Spengler) „Vakarų saulėlydyje“. Lietuva ne tiesiog nyksta. Ji nyksta nykstančiuose Vakaruose. Atiduodama „baltąją“ darbo jėgą tam, kad pratęstų Vakarų Europos pavargusių ir nenorinčių gimdyti tautų egzistenciją. Tik tokia Lietuvos egzistavimo prasmė?

Oskaro Milašiaus plunksnai priklauso, mano požiūriu, vienos gražiausių ir giliausių eilių apie Lietuvą.

LIETUVA

Tos žemės vardas – Lietuva – užvaldė mano protą ir jausmus.

Aš trokštu jums atskleisti ją.

Ateikit! Dvasioje nuvesiu jus į svečią kraštą, ūkanotą, glūdų, šnarantį...

Suvasnokime sparnais – aure, jau skrendame per šalį, kur

kiekvienas daiktas turi blausią atminimų spalvą.

Apgaubia mus vandens lelijų kvapas, plėkstančių miškų garai...

Tai Lietuva, la Lituanie, Gedimino ir Jogailos žemė.

Atsiveria mums susimąsčiusi šalis, kurios vėsi, dulsva

padangė turi visą pirmapradės giminės gaivumą. Ji

nepažįsta prabangos liūdnos – subręsti.

Po septynių žiemos mėnesių letargo ji nubudus šoktelia nuo

pavasario staigios grožybės, o rugsėjo vidury nauji

atolai, netgi vasaros nedavę, juodvarnių kranksmais vėl skelbia ilgą žiemą.

Tada lietuviškųjų vasarų medaus kvapsnis užleidžia vietą

rudeniniam dvelksmui, kuris yr lyg siela Lietuvos, –

Saldžiarūgštis kvapas, nelyginant išvirtusio karšinčiaus

medžio, samana užkloto, ar griuvėsių po lietaus, kai vasara jau baigias.

Balzgana šviesa dūluoja klony, o šėma migla nugulus ant miškų,

Tylų saulės veidą niaukia įkyrių minčių nykumas.

Nors dar nesnigo, paplukusiuos keliuos ratus pakeičia rogės.

Nuo upės smelkias per laukus linų markos tvaikai.

Galop iškrinta lapkričio sniegai, o vakarais sarginiai šunes

vėl užtraukia savo begalinę šneką su vilkais iš seno

miško, skendinčio rūkuos.

(Vertė Antanas Vaičiulaitis)

Tikėkimės, kad ateitis priklauso ne mizantropinei „pasaulinės vyriausybės“ ir „auksinio milijardo“ vizijai. Tikėkimės, kad ateitis priklauso daugiapoliam pasauliui. Bet tam, kad išlikti tokiame pasaulyje, reikalinga nacionalinė idėja.

O „nacionalinė idėja“ lietuvių tautai galėtų būti labai paprasta.

Lietuvos valstybė turėtų nuvesti lietuvių tautą iki istorijos pabaigos.

Iki tikros pabaigos. Apie kurią rašoma Apreiškime Jonui. Iki Paskutiniojo Teismo.

Orientacija į tautos išsaugojimą iki tikros istorijos pabaigos būtų priešingybė „globalios Lietuvos“ idiotizmui, kuris yra orientacija į tautos išnykimą vienpoliame globaliame „istorijos pabaigos“ pasaulyje.

Tai būtų prasminga.

Nuvesti iki istorijos pabaigos „kraštą, ūkanotą, glūdų, šnarantį... [...] kur kiekvienas daiktas turi blausią atminimų spalvą, [...] susimąsčiusią šalį, kurios vėsi, dulsva padangė turi visą pirmapradės giminės gaivumą“.

Ir kur „vakarais sarginiai šunes vėl užtraukia savo begalinę šneką su vilkais iš seno miško, skendinčio rūkuos“.

*Amerikonizmas yra galingiausioji, ryškiausioji Antikristo įsiviešpatavimo išraiška

„Ekspertai.eu“ skelbiamą informaciją draudžiama visuomenės informavimo priemonėse atgaminti be raštiško asociacijos „Global Gaze Network“ sutikimo, kurį galima gauti adresu [email protected]

Association „Global Gaze Network“
IBAN: CH9409000000161276571
BIC: POFICHBEXXX
(banko pavedimo mokestis toks pat, kaip darant pavedimą ir Lietuvoje)
Adresas: Brandschenkenstrasse 53
Miestas: Zürich
Pašto kodas: 8002


 
Komentarai

 
12. yel“l“ow submarine
(2021-11-13 12:40:56)
(88.119.234.132) Parašė:

“„Vakarų saulėlydyje“. Lietuva ne tiesiog nyksta. Ji nyksta nykstančiuose Vakaruose. Atiduodama „baltąją“ darbo jėgą tam, kad pratęstų Vakarų Europos pavargusių ir nenorinčių gimdyti tautų egzistenciją. Tik tokia Lietuvos egzistavimo prasmė?“ - manau, tą “egzistenciją“ jau galima laikyti agonija :))) - tiek tų “vakarų“, tiek, juo labiau, parsidavusios šizolitchūanijos ..., - agonija...



11. Kaip puiku, kad
(2021-11-13 12:32:49)
(188.69.198.108) Parašė:

kažkas dar prisimena ir gerbia Oskarą Milašių. Dar ir tas nuostabusis eilėraštis. (Žinoma, geriau būtų skaityti originalo kalba. Laimei, turiu. Reiks susirasti.) Ačiū, Andriau Martinkau. Jūsų straipsnių Š.Atėnuose laukdavau kaip nieko kito.



10. paradoksas
(2021-11-11 03:57:46)
(188.69.194.200) Parašė:

pasaulis su "Dievu"-religija -nesibaigentis veidmainystės spektaklis; kuriame naturalus teisingumas, nuoširdumas, supratingumas pakeičiamas dogmom ritualais gasdinimais; visokiausiom importinėm religijom ir jų "dievais"; proto stagnacija, sureikšmintas šališkumas, apsidraudėliškas egoizmas tampa kasdiene praktine rutina, paįvairinta tuštybės epizodais ir iškrypėliškais pasitenkinimais. Pasaulis stokoja alternatyvos "Dievo" religijos karikatūrai, naikinančiai psichines ir fizines žmogaus galias ir jį įtęisinant žvėriškiausiu žvėrimi, gyvuliškiausiu gyvuliu, beprotiškiausiu bepročiu...



9. simbiozė
(2021-11-11 02:20:02)
(188.69.194.200) Parašė:

religija ir politika-karyba niekada naturaliai nesusiliejo; jos: -viena pasinaudodavo kitos teikiamomis galimybėmis (psichologinėmis ar faktinėmis); vienai įvykdžius ekspanciją (okupaciją) iš paskos ateidavo kita; jų prigimtis (esmė) -agresija (prievarta): vienos psichinė, kitos karinė; "Dievas" kaip idėja-iliuzija-utopija mesdavo šešėlį politikoje kaip melas-prievarta-egoizmas; abidvi apsimetinėjo žmogaus draugu-globėju-sutaikytoju (kitame ar šiame gyvenime). Moralumas sėkmingai prievartaujamas ar apsimestinai pozuojamas. Ir religijai, ir politikai stinga naturalumo savyje ir santykyje su aplinka. Amen.



8. yel“l“ow submarine to 7. Andrius Martinkus>Antanas
(2021-11-11 00:39:16)
(78.63.212.238) Parašė:

kaip žinia, dalis š. amerikos kolonizatorių buvo prancūzai, kurie toli gražu ne protestantai ..., - vienok neteko girdėti, kad anie, pvz. kanados teritorijoj, būtų toleravę bent kažkokią indėnų autonomiją, ar kažkaip kitaip pasižymėję humanizmu vietinių tautų atžvilgiu ..., todėl žiūriu skeptiškai į tą/tokią religinę takoskyrą :) - juo labiau, kad tie visi protestantai yra iš esmės , tie patys katalikai, kurių visokiose “reformacijoje“ nuo pat gilių viduiramžių, velnias koją nusilauš - arba abi :))))



7. Andrius Martinkus>Antanas
(2021-11-10 22:49:32)
(87.247.123.212) Parašė:

Nebuvo "Indėnų tautos". Buvo kelios dešimtys indėnų tautų. Jos tarpusavyje kariavo - idilijos nebuvo. Bet Jūs teisus dėl to, kad europiečiai įvykdė genocidą Šiaurės Amerikos tautų. Pietų Amerikoje situacija su vietinėmis tautomis yra kita - daug geresnė. Ir tai susieta ir su religija. Katalikai (ispanai ir portugalai) neturėjo tokio uolumo naikinti vietinius, kokį turėjo anglosaksų protestantai.



6. Antanas
(2021-11-10 22:36:21)
(89.116.78.33) Parašė:

Ką reiškia JAV durninti Lietuvos vasalus, kai jie visą Amerikos Indėnų tautą sunaikino, sukurdami JAV.



5. Antanas
(2021-11-10 22:33:42)
(89.116.78.33) Parašė:

Nuoširdi padėka autoriui Andriui Martinkui



Parašykite komentarą
Ekspertai.eu įspėja, kad komentaras – tai viešas informacijos paskelbimas.
Komentatorius atsako už savo viešai paskelbtą žinomai neteisingą, įžeidžiančią, šmeižikiško ar nusikalstamo turinio informaciją (tai yra komentarai, kuriuose skatinama tautinė, rasinė, religinė ar kitokia neapykanta, raginimai nuversti teisėtą Lietuvos valdžią, organizuoti sąmokslą prieš valstybę, pakeisti jos konstitucinę santvarką, kėsintis į nepriklausomybę arba pažeisti teritorijos vientisumą, šiais tikslais kurti ginkluotas grupes arba daryti kitus nusikaltimus, kuriais kėsinamasi į Lietuvos valstybę) LR teisės aktų nustatyta tvarka.
Ekspertai.eu komentarų neredaguoja.
Komentarai su keiksmažodžiais ar vulgarybėmis bei piktybiškai kartojami tekstai yra šalinami.
Vardas
Komentaras