Birželio 14 d. (penktadienį) Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro parodinėse erdvėse (Didžioji Vandens g. 2) atidaroma kaligrafijos paroda „Nuo Persijos iki islamo šalies“.
Ką žinome apie Iraną? Arijai, zoroastrizmas, žemės civilizacijos pradžių pradžia, Babilonas, Asirija, Persija, Islamo revoliucija... Visa ši ilga istorija buvo užrašyta daugeliu variantų ir stilių... Iki mūsų dienų išliko tik keli, su kuriais susipažinti neeilinę progą turėsite šį penktadienį, birželio 14 d., 18.00 val. KKKC parodinėse erdvėse. Jūsų dėmesiui pirmą kartą Lietuvoje bus pristatyta Irano menininkų šiuolaikinės kaligrafijos ir senovinių miniatiūrų paroda „Nuo Persijos iki islamo šalies“.
Iraniečiui rašymas nėra vien tik bendravimo priemonė, bet dažnai pats raštas tampa meno kūriniu, asmenine kūrybingumo bei meistriškumo išraiška. Įvairių kaligrafijos formų vystymasis atspindi šios šalies augimo ir pokyčių procesą istorijos tėkmėje.
Šią parodą sudaro 3 dalys, atspindinčios persų kaligrafijos raidą nuo seniausių laikų iki šių dienų. „Pirmojoje dalyje pristatome persų kaligrafiją – menišką (už)rašymo būdą, egzistuojantį jau tūkstančius metų. Per ilgą Persijos istoriją buvo sukurta daug (už)rašymo stilių, tačiau tėra dvi formos, kurios atlaikė laiko išbandymus: Nastaliq ir Shekasteh. Mes demonstruojame senuosius kiekvieno metodo pavyzdžius nuo senovės iki šių dienų. Antrojoje dalyje pateikiame knygos meną ir knygų puošybos raidą. Knygų apipavidalinimo ir dekoravimo ištakos siekia laikus dar iki islamo atsiradimo; šis menas (knygų puošyba miniatiūromis ir ornamentais) vėliau buvo skatinamas ir islamo religijos. Prie iliuminacijų suklestėjimo ypač prisidėjo Korano puošybos ir dekoravimo svarba. Koranas iki šiol išlieka neišsenkanti menininkų kūrybos versmė. Parodoje taip pat pristatome knygas, dekoruotas šiuolaikinės tapybos būdais. Trečiojoje dalyje rodome, kaip persų kaligrafija atsiskyrė nuo literatūros ir buvo pradėta naudoti kaip nauja vizualinio meno kryptis. Iš tiesų pasikeitė kaligrafijos „paskirtis“, ji tapo ne tik komunikacijos bei idėjų išraiškos priemonė, bet ir būdas išreikšti asmeninius meninius gebėjimus ir kūrybiškumą“, – sakė parodos kuratorius menininkas Hojat’as Amani.
Parodos dalyviai: Asareh Akasheh, Hojat Amani, Shamsaldin Aboulvafa Hosseini, Omid Bana Kar, Mohammad Reza Amouzasd Mahdiraji, Soleyman Miri, Mina Mohseni, Leila Pourkhani, Tayebe Ramezani.