Kai LR Konstitucinis Teismas, pamynęs iš romėnų atėjusį klasikinį teisės principą nemo iudex in causa sua („niekas negali būti teisėju savo byloje“), apgynė visų pirma savo gildijos merkantilinį interesą, jis uždegė žalią šviesą mūsų politikams be ceremonijų populistiškai vanoti mūsų teismus kalbant apie moralę ir teismų sprendimų moralumą. Daliai visuomenės toks politikų populizmas išties padarys įspūdį, kaip, matyt, padarė įspūdį ir graudūs premjero ir prezidentės komentarai apeliuojant į minėtu Konstitucinio Teismo verdiktu pamalonintus teisėjus bei politikus ir nuskriaustus mokytojus bei kultūros darbuotojus.

Tačiau po paskutinio prezidentės Dalios Grybauskaitės akibrokšto komentuojant galutinius ir neskundžiamus Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo sprendimus V. Giržado ir V.Gailiaus bylose kita dalis visuomenės turėjo rimtai susimąstyti apie tai, kad nušalintojo prezidento Rolando Pakso „prakazai“ su jo „draugeliu“ J. Borisovu yra tik „žiedeliai“ ir išdykusių didelių berniukų žaidimai, palyginti su dabartiniais valstybės Vadovės komentarais.

Bet esmė čia ne 10 metų senumo R. Pakso istorija.

Komentuodama minėtą Vyriausiojo administracinio teismo sprendimą, prezidentė leido sau liapsusą, kurio normalios politinės konkurencijos sąlygomis normalioje valstybėje neleistų sau joks kitas valstybės vadovas likus pusmečiui iki prezidento rinkimų! Prezidentė leido sau nusišnekėti teigdama, esą procedūriniai pažeidimai tiriant V. Giržado patikros melo detektoriumi ir atleidimo iš darbo teisėtumą yra nesvarbu, svarbu yra melo detektoriaus rezultatai, kurių joks teismas negali pakeisti, ir taškas!

Prezidentės komentaruose slypi ir ganėtinai ciniška technokratinė logika – aparatas yra viskas, žmogus yra niekas! Taip, pakeisti detektoriaus rezultatų teismas neturi galios, tačiau netikiu, kad prezidentės D. Grybauskaitės patarėjų komandoje nėra teisininko, kuris nesugebėtų prezidentei paaiškinti, kad veikiausiai su žiburiu nerastume tokios bylos, kurioje verdiktas būtų priimtas vadovaujantis tik melo detektoriumi!

Antras svarbus aspektas yra tas, kad detektoriaus rezultatas tiesiogiai susijęs su žmogiškuoju faktoriumi tiek formuojant klausimus, tiek registruojant ir analizuojant atsakymus, štai čia ir prasideda visi įstatymo normaliai nesureguliuoti „žmogiškieji“ žaidimai.

Ir trečia, ką turėtų labai aiškiai suprasti ir prezidentei paaiškinti jos teisininkai: procedūrinių taisyklių ignoravimas valstybei – ES ir Europos žmogaus teisių konvencijos narei – gali kainuoti ir konkrečią sumą iš mokesčių mokėtojų pinigų, kaip, beje, ir vieši prezidentės ar kokio nors Aukščiausiojo Teismo pirmininko (pavyzdžiui – apie teisinės sistemos pūlinį) komentarai vieno ar kito asmens atžvilgiu. Pagaliau procedūrinių taisyklių laikymasis užtikrina asmenų teisių apsaugą bet kuriame teisiniame procese, nesvarbu, ar šis asmuo yra statutinis pareigūnas, ar eilinis valstybės pilietis.

Nors viešoji opinija šioje istorijoje buvo ir yra palanki V. Giržadui bei V. Gailiui, prezidentė gali sau leisti spjauti ir ant viešosios opinijos ir kvestionuoti teismo sprendimą todėl, kad, kaip jau užsiminiau, artėjančiuose prezidento rinkimuose jokia reali konkurencija jai negresia.

Būsimuosiuose prezidento rinkimuose dabartiniam premjerui Algirdui Butkevičiui (jei jis apsispręs juose dalyvauti) veikiausiai teks kuklus „demokratinės santvarkos“ statisto vaidmuo, neturint realių galimybių konkuruoti su D. Grybauskaite, tačiau suteikiant galimybę politiniam ir teisiniam elitui prieš Europą užsidėti „varnelę“ – „pas mus su demokratija viskas OK, šypsokimės visi!“

, nors tikra politinių lyderių konkurencija net nekvepia ir artimiausiu metu tikrai nekvepės.

Kita vertus, manau, kad D. Grybauskaitė tokiais komentarais teismo sprendimo atžvilgiu pasiuntė primityvią, bet veiksmingą viešųjų ryšių žinią eiliniams piliečiams, kad ji, kaip ir jie, linkusi kritikuoti piliečių nemėgstamus teismus ir kvestionuoti jų sprendimus.

Kita žinutė – putiniško stiliaus, „aš čia vadas, nekiškit nosies!“ – skirta teismams, teisėsaugos tarnybų pareigūnams ir politikams.

Deja, tiek politikai nuo valdančiųjų iki opozicijos, tiek teisininkų elitas nuo akademikų iki teisėjų tarybos nuolankiai tyli ir prezidentės komentarus nuryja kaip privalomą žuvies taukų šaukštą sovietiniame vaikų darželyje. Prielaidos ir pagrindai prezidentės apkaltos procesui būtų, tačiau tam nėra parlamento politinės valios.

O jos ir negali būti, nes tiek valdantiesiems, tiek opozicijai tokia nekonkurencinė monopolinė politinė sistema yra labai patogi ir palanki, užtikrinanti jų gerovę.

Prie tokios sistemos įtvirtinimo svariai prisidėjo tiek dabartinė S. Daukanto aikštės šeimininkė, tiek ir minėtas Konstitucinis Teismas.

Turiu omeny šių subjektų „nuopelnus“ įtvirtinus naujas politinių partijų finansavimo nuostatas, užtikrinusias šiltą ir patogų seiminių partijų egzistavimą iš mokesčių mokėtojų pinigų, o svarbiausia – tikros ir sąžiningos politinės konkurencijos nebuvimą. Panašu, kad monopolinės ar diapolinės erdvės tapo išskirtiniu Lietuvos bruožu.

Monopolinė prekyba, monopoliniai šilumos ūkiai, iš esmės monopolinė (o veikiau – kartelinė) bankininkystė ir energetika.

Panašu, kad prie tokio partinio finansinio monopolio ir finansinių schemų, dėl ko ne tik „darbiečiai“, bet ir visos sisteminės partijos turėtų sėdėti teisiamųjų suoluose, prisikapstė ir V. Gailius su V. Giržadu. Tokia jų atleidimo priežasties versija kol kas atrodo labiausiai įtikinanti.

Bet koks monopolis (tiek ekonominis, tiek politinis, tiek informacinis ar teisinės minties) valstybės mastu pradeda veikti kaip labai pavojingas destrukcinis mechanizmas, gniuždantis bent jau formaliai demokratiškai sukurtos valstybės pamatus, iškreipiantis valstybės valdžios ir piliečių bei jų bendruomenių santykius, pagaliau naikinantis elementarų piliečių pasitikėjimą savo valstybe. Normalaus mąstymo žmogui pasirinkimo neturėjimas kelia visišką neviltį, nes neturint pasirinkimo apima panika ir baimė.

Pasirinkimo nebuvimas iš esmės visose viešojo gyvenimo srityse ir visų pirma viešojoje politikoje veda mūsų valstybę ir visuomenę prie pražūties slenksčio. Ar ir ne tai yra viena iš mūsų piliečių emigracijos priežasčių?

Bernardinai.lt

Naujausi

Komentarai (33)

Rikiuoti
TOMUI BAKUCIONIUI -PAMOKELE2013-09-29 13:17

Opinija - tai/viesoji nuomone/, todel vartojant zodi OPINIJA , nebederetu naudoti zodzio viesoji.

>2013-09-28 22:50:19) (78.58.4.159)2013-09-29 04:06

argumentas apie "nesugebėjimą" pasistatyti namo - tikrai išskirtinai geras - apie prezidentės moralinę poziciją ir galimybes skaidriai dirbti darbą, kuriam yra tautos pasamdyta, pasako daugiau nei visos jos kalbos kartu sudėjus. šaunu, kad priminėt.

Primenu2013-09-29 02:50

perliuką - prastas "darbinykas", jei tokiame darbe NAMO nepasistatė......

manau2013-09-28 22:54

už ją balsuos ,kurie i r EINA BALSUOTI-kuriems sovietinė santvarka labai GERA buvo,jie labai gerai gyveno saugomi saugumo,visko jiems buvo(3 BANANAU,KAS SAVAITĘ MĖSOS GABALAS,KAVOS INDELIS,IR DIDELĖS EILĖS KRAUTUVĖSE)vienam darbe galėjo dirbti,kiek norėjo gerti,tai būdavo laiko ...... jei jaunimas ateitų manau tokios AUŠRINĖS MARIJOS,KUODYTĖS,PAULAUSKAI,KUBILIAI,SABATAUSKAI,ŠSDBARAI IR VISI KITI ŠILTOSE VIETELĖSE MIEGANTYS NIEKADA NEBEBŪTŲ IŠRINKTI........ pasibaisėję žmonės po aušrinės marijos su draugėmis,maršo po glauniausią Wilno gatvę.....

labai2013-09-28 22:20

gaila ,kad tokios ,kaip Grybauskaitė,premjerai ateina tik dėl didybės manijos karjerą daryti,o dėl ko paskirti į šiuos postus,paklausę jų tikrai neatsakys......nes rinkėjai ne prie KO,jie būna prie ko tik PER RINKIMUS ,išsijuosę meluoja......gal tegul nieko ir nedirba-mažiau pakens

AS2013-09-28 21:47

KAD D.GRYBAS NETURES KONKURENTU PREZO RINKIMUOSE TAI AUTORIUS NUSISHNEKEJO. NET KURIS JOS APONENTAS TURES ITIN DIDELIUS SHANSUS LAIMETI, NES VISAS KOS POPULIARUMAS TAI TIK ITAKOTU APKLAUSU REZULTATAS, O NE REALYBE.

TAUTA2013-09-28 20:53

AUTORIUS LABAI TIKSLIAI VISKA ĮVARDINO,BET NE VISI TAI SUPRANTA,NES ŽMONĖE YRA ATBŪKINTI,JIE NEBEŽINO KUR TIESA ,IR KUR MELAS

GRYBAUSKAITE2013-09-28 17:17

Siūlau atleisti visus teisėsaugininkus,nupirkti kokius 5 aparatus,-ir lietuvos biudžetas pradės pildytis tuoj pat. O čia tai bus tikrai geras prezidentinis sprendimas.

molis2013-09-28 13:46

Jei tęsti logiką, -dera abejoti ir poligrafo valdytojais.. gi šešėlis dėl tų žmonių reputacijos išlieka - perfrazuojant JE prezidentės pasisakymą...

Beta2013-09-28 10:43

Vienintelis kelias to ponų valdžios monopolio atsikratyti tai Tautos referendumas. Kitaip niekaip tie postsovietai sau susikurtos gerovės ir savo patogių pozicijų neužleis. Kam jiems ta demokratija? Vargu ar daugelis iš jų net suvokia kas tai. Nenustebčiau jei koks Dagys, ar net Tata imtų ir paklaustų: - su kuo tai valgoma. Todėl mielieji, prisidėkite prie dabartinės Referendumo iniciatyvos- nepatingėkite, pasirašykite. Beje, ar negalėtų parašų rinkėjai socialiniuose tinkluose ir komentaruose nuolat skelbti vietas kur parašai renkami?

Kodėl tyli V.Landzbergis?2013-09-28 03:14

Neatsikratau įspūdžio,kad jis D.Grybauskaitės painių veiksmų režisierius?

pensininkas2013-09-28 02:43

Dėl to, kad Poligrafas jai aukščiau Teisingumo ir TieSOS, siūlau vadinti Poligrafovna.

Komentatoriai,2013-09-28 00:24

kokius cia santykius aiskinates tarp saves.Mes galime pliurpti iki begalybes,taciau kas nuo to pasikeis.Rasykite ka daryti,kad nors kazkiek situacija keistusi.As nezinau,taciau gal yra turinciu srtategini mastyma,rasykite apie tai.Nors jeigu ziureti globaliai,tai susidaro ispudis,kad visas pasaulis ritasi i bedugne.Kada zmonijai pakertamas moralinis stuburas,kitos jo dalys issibalansuoja

hm???2013-09-27 20:58

o čia marta kartais ne kokia jasiukaitytė? Arba labai silpnų nervų šižofrenikė? Įtartinai nesveika persona...

"martai"2013-09-27 19:57

„marta“, gerbiant signatarą ir jo šeimą, norėčiau jus nuraminti dėl mano „slaptų kontaktų“ su gerb. Zigmu Vaišvila. su šiuo žmogumi gyvenime neapsikeista nė vienu žodžiu - nė vienu. ar toks atstumas jums yra pakankamas? dėl matymų – signatarą gyvenime mačiau hm.. pažiūrim... turbūt apie 10 kartų, daugiausiai – maždaug prieš 23 metus viešuose susitikimuose, kai buvau tik vaikas, keliaujantis į paauglystę. ir ne, jokių slaptų paktų dėl ateities bendradarbiavimo nei tada, nei dabar su gerb. signataru nepasirašiau. paskui jį dar mačiau sausio 13-osios Aukų laidotuvėse, Just. Marcinkevičiaus laidotuvėse ir šią vasarą viešame renginyje. visi matymai – ne asmeniniai - iš toli, be pokalbių ir be jokių susitarimų. tai va, žinant jūsų jautrumą šiais klausimais, jums - kaip per išpažintį. akivaizdu, kad pagalbos į gerb. signatarą nesikreipsite, tai turbūt ši našta teks man – kas gi kitas jums pagelbės? dėl mūsų ilgų diskusijų ir visokeriopo atvirumo - aš čia, „marta“, rašykite, padėsiu kuo galėsiu:)

>2013-09-27 15:16:23) (84.15.187.86) - "martai"2013-09-27 19:25

jei kreipiatės į mane, tai aš ne Regina (p. Reginos Vaišvilienės nepažįstu, niekada gyvenime nemačiau, med. bibliotekoje niekada nebuvau,ir ten gyvenime nesikreipiau, ir sėdžiu, deja, ne ten – čia faktai jūsų įkaitusių smegenų apraminimui - kad nesprogtų). tai čia, spėju, čia prasideda eilinis jūsų fiasko – mano "didysis demaskavimas" (kur aš „esu“ Zigmas arba Regina), po kurio vyksta skubus etapas "dingau"? :) p. s. dėl to "prichvatizavimo" man įdomu pasidarė. oficialiomis žiniomis, medicinos biblioteka yra valstybinė, gal pateiktumėte kokius "prichvatizavimo" įrodymus? p. s. Nr. 2: KODĖL VISI JŪSŲ POKALBIAI PAKRYPSTA Į Z. VAIŠVILĄ? na nekalbant apie jūsų neišsipildžiusias svajones? :) straipsnis apie prezidentę - rašykite apie ją - mums visiems svarbi kieno rankose Lietuvos ateitis.

Marta - Reginai Vaišvilienei2013-09-27 19:16

dovanokit, bet jūs man ne autoritetas, todėl jūsų komentarų neskaitau. Dėl manęs prašom nesivarginti.

Marta2013-09-27 19:14

sorry, Komentaras. lt (karštas komentaras) vienintelis, kuris išspausdino Prezidentės kalbą Jungtinėse Tautose. Vadinasi, Lietuva turi vieną žiniasklaidos priemonę. Visi kiti - propagandos priemonės:)

dėl raudonumo2013-09-27 19:09

jei "Dalia neraudona", vienas juokas pateikti atsakymus į šiuos klausimus: 1. Kodėl savo biografijoje prezidentė slepia faktą, kad 1987 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr.1271 TSKP CK Visuomeninių mokslų akademijoje buvo įdarbinta vieneriems metams etatine darbuotoja? 2. Kur ir kuo prezidentė dirbo nuo 1987 m. rugsėjo 30 d. iki 1988 m. spalio mėnesio? 3. Kodėl po Lietuvos komunistų partijos atsiskyrimo prezidentė liko TSPK nare? 4. Kada prezidentė išstojo iš TSKP, jei išstojo? 5. Kodėl po Lietuvos komunistų partijos atsiskyrimo nuo TSKP Vilniaus aukštojoje partinėje mokykloje, kurios veiklą finansavo TSKP, prezidentė sutiko tapti viena šios mokyklos vadovių – moksline sekretore ir dirbo ja? 6. Kodėl prezidentė liko dirbti TSKP Vilniaus aukštojoje partinėje mokykloje po 1990 m. kovo 11-osios Lietuvos Nepriklausomybės Akto paskelbimo? 7. Kodėl prezidentė liko dirbti TSKP Vilniaus aukštojoje partinėje mokykloje po 1990 m. kovo 25-osios, kada M. Burokevičiaus vadovaujama LKP/TSKP drauge su TSRS kariškiais išmetė iš šių patalpų Vilniaus pedagoginį institutą ir joje įkūrė perversmininkų štabą? 8. Kada prezidentė nutraukė darbo santykius su TSKP Vilniaus aukštąja partine mokykla? 9. Kada prezidentė vyko į vadovų kursus Džordžtauno universitete 1991 m. ir kas tai finansavo? 10. Kas, kada ir kokiose pareigose 1991 m. prezidentę įdarbino Lietuvos Respublikos valdžios institucijose? kol jie neatsakyti, DIDELIS RAUDONIS išlieka- ir viduje, ir išorėje. kodėl?

To Leonijai2013-09-27 19:01

Pritariu jūsų mintims.

moralė2013-09-27 19:00

"Metas prezidentei pasvarstyti, ar ji turi moralinę teisę toliau eiti pareigas": (cit. tiesos lt straipsnis) "Vyriausiajam administraciniam teismui pripažinus, kad buvęs FNTT direktoriaus pavaduotojas majoras Vytautas Giržadas buvo iš pareigų atleistas neteisėtai, jo buvęs viršininkas Seimo narys Vitalijus Gailius viešai priminė: Respublikos prezidentė Dalia Grybauskaitė reikalavo nusikalsti – nepagrįstai atleisti iš pareigų savo pavaduotoją V. Giržadą. Akivaizdu, kad, darydama neleistiną spaudimą Vyriausybės paskirtam pareigūnui – FNTT direktoriui, nusikalto pati Respublikos prezidentė: ji pažeidė Konstituciją ir įstatymus. Užuot pripažinusi padarytą šiurkščią klaidą ir dėl jos viešai atsiprašiusi persekiotų FNTT vadovų bei visuomenės, ponia D. Grybauskaitė ėmė žiniasklaidai aiškinti Lietuvoje dar negirdėtus dalykus – neva teismas neturįs galios panaikinti VSD poligrafo duomenų. Priminsime: teismas konstatavo, kad VSD poligrafo duomenis falsifikavo. Brutaliai pamindama teismo sprendimą, ponia D. Grybauskaitė paragino į eitas pareigas sugrąžintą majorą V. Giržadą atsistatydinti, nes jis šių pareigų eiti neva „neturi moralinės teisės“. Toks neadekvatus ponios D. Grybauskaitės elgesys neabejingiems piliečiams kelia rimtą rūpestį. Jiems pradeda aiškėti: ateina laikas pačiai prezidentei pasvarstyti, ar ji turi moralinę teisę toliau eiti savo pareigas."

> 2013-09-27 14:56:31) (84.15.187.86) - "martai"2013-09-27 19:00

ir vėl Vaišvila... :)kartoju: man keista, kad jūs beveik per visą savo nugyventą gyvenimą neišmokote sau padėti. „marta“, visi esame susidūrę su nesklandumais meilėje – mus atstumia, mes atstumiame – kai kas veikia, kai kas neveikia – toks gyvenimas, viskas yra patirtis ir reikia išmokti su tuo gyventi. betgi, kaip matosi, jūsų „MA koridorių“ vaiduokliai tebepersekioja ir po kiek? 25-30 (gal daugiau? ) metų – negalite atleisti Z. Vaišvilai dėl kažko neįvykusio? koks visgi informatyvus buvo jūsų prisipažinimas apie tuos laikus. šiuo atveju draugiškai rekomenduoju jums galinčius padėti 2 būdus: 1 ) nedelsdama kreipkitės tiesiai į Vaišvilą. jeigu po to, kiek čia šlamšto čia pripylėte, jis jūsų pasigailės, išsikalbėjimas „iš širdies“ galbūt galėtų jums padėti; 2 ) kreipkitės į psichologinės pagalbos liniją – nuo dvasios savižudybės jie jūsų neišgelbės, bet nuo kūno – galbūt. sėkmės, „marta“, laikykitės, komentatorių kolektyvas dvasioje –su jumis. ir - G E T H E L P. p. s. nežiniojau, kad ir poniai Vaišvilienei turite sentimentų.. deja, ligos pasireiškimai dažnai būna nenuspėjami.. laikykitės.

Marta2013-09-27 19:00

Radau vakarykščiam bns "raudonosios Dalios' anot Vaišvilos kalbą: Ketvirtadienis, rugsėjo 26 d. (Niujorkas). Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė pasakė kalbą 68-uosiuose Jungtinių Tautų (JT) Generalinės Asamblėjos debatuose, kurių tema - „Vystymosi darbotvarkė po 2015 metų". Debatuose diskutuojama apie pagalbą besivystančioms valstybėms ir problemas, su kuriomis susiduriama siekiant užtikrinti tvarų pasaulio šalių vystymąsi............. Valstybės vadovė pasaulio lyderiams pabrėžė, kad kiekviena šalis turi pasirinkti savąjį vystymosi kelią, ir atkreipė jų dėmesį į išorės grėsmes, su kuriomis tokios valstybės dažnai susiduria................ „XXI amžiuje vis dar yra norinčių primesti vieną ar kitą raidos kelią ir siekiančių priversti paklusti grasinant ir taikant ekonominį, energetinį ar kibernetinį spaudimą. Tačiau kiekviena šalis turi teisę rinktis tą kelią, kuris geriausiai atitinka jos patirtį, kultūrą ir poreikius", - sakė šalies vadovė............. Prezidentė pristatė Lietuvos patirtį ir reformas, kurios valstybei padėjo užsitikrinti vieną sparčiausių ekonomikos augimų visoje ES. Tačiau net ir būdama savarankiška ir nepriklausoma, mūsų šalis susiduria su rimtomis išorės grėsmėmis. Pasak valstybės vadovės, šiandien Lietuva vėl patiria spaudimą. Kliūtys pasienyje, nemotyvuoti trukdymai gabenti krovinius ar besikartojantis „pieno karas" - tai tik keli pavyzdžiai, kaip bandoma sustabdyti mūsų valstybės raidą. Prezidentės teigimu, dabartinio spaudimo priežastis yra akivaizdi - mūsų šalis per daug savarankiška: ji pirmininkauja ES Tarybai, vystomaisiais projektais remia Rytų Europos šalis ir siūlo joms rinktis europinį demokratinį vystymosi kelią.......... Lietuvos Prezidentė pabrėžė, kad XXI amžiuje nebeturi likti vietos prievartai, šantažui ar kitokio pobūdžio išorės spaudimui............. „Labai sunku rinktis, kai už savo laisvą pasirinkimą sulauki ne palaikymo ir patarimų, o grasinimų pakelti dujų kainas arba sustabdyti prekybą. Sunku vykdyti reformas, už kurias susilauki tiesioginio šantažo. Tačiau ekonominis, energetinis ar propagandinis spaudimas yra nepateisinamas savo galiai demonstruoti ir įtakos zonoms įtvirtinti", - kalbėjo valstybės vadovė............. Prezidentės teigimu, XXI amžius turi tapti solidarumo, lygybės ir tvaraus vystymosi amžiumi. Galios demonstravimo ar buferinių zonų kūrimo laikas jau baigėsi, todėl bet kokie bandymai sugrįžti į tuos laikus vertintini kaip kliūtis šiandieninio pasaulio raidai ir plėtrai.

to IP(213.164.112.144)2013-09-27 18:56

o gal paplatinkime info apie ponia Vaišvilienę, sėdinčią Vaišvilos prichvatizuotoje bibliotekoje Kaštonų gatvėje ir ginančia komentaruose jo kovą prieš mūsų, ne jo, Prezidentę? :)

Marta2013-09-27 18:49

Cituoju autorių:"Prezidentės komentaruose slypi ir ganėtinai ciniška technokratinė logika – aparatas yra viskas, žmogus yra niekas! Taip, pakeisti detektoriaus rezultatų teismas neturi galios, tačiau netikiu, kad prezidentės D. Grybauskaitės patarėjų komandoje nėra teisininko, kuris nesugebėtų prezidentei paaiškinti, kad veikiausiai su žiburiu nerastume tokios bylos, kurioje verdiktas būtų priimtas vadovaujantis tik melo detektoriumi!" Tai gal ponaitis autorius norėtų atsiversti "kurmio" Kęstučio Brazulio bylą? Ten kažkodėl teigiama visiškai priešingai. Ten tas pats Administracinis teismas MELO DETEKTORIŲ palaikė tokiu svarbiu,, kad jis nulėmė bylos eigą ir K. Brazulis buvo pašalintas iš Pociaus vadovaujamo VSD užgynus jam bet kokią teisę dirbti su slapta informacija. Dvigubi standartai?

>2013-09-27 14:41:13) (88.119.21.95)2013-09-27 18:46

labai taiklūs jūsų pastebėjimai, todėl platinkime informaciją apie ekspertus, kad žmonės šviestųsi ir šviestų kitus. vis dar abejojančių paklausiu: o kuo skiriasi dešinė ir kairė? opozicija ir pozicija? spektaklis masėms? liekam valdžioje tik keičiamės vietmis? nematau jokio skirtumo. manau, kad jeigu būtų bent menkiausias esminis skirtumas tarp šių dviejų jėgų, gyventume kitokioje Lietuvoje. o faktas tas, kad Lietuva yra valdoma vieno klano, pasidalinusio pozicijomis ir opozicijomis, taip sukuriančio iliuziją, kad kažkas iš tiesų vyksta. nevyksta niekas, tik avių bandos administravimas.

to Leonijai2013-09-27 18:41

rašote: "kuo toliau,tuo sunkiau atsirinkti kuris politikas kairysis,kuris desinysis". Iš tikrųjų jų neįmanoma atskirti. Jie (kairė ir dešinė) kaip toje TWIX reklamoje, daro tą patį, tik kitaip veiksmus vadina. Tarnauja jie vienam tikslui - savo praturtėjimui, o mus, rinkėjus prisimena tik tada, kai artėja rinkimai. Aišku, mes patys kalti, renkame tuos, kurie gražiau šneka, dažniau per televiziją matomi, labiau spauda giria. O su autoriumi sutinku, bet ltvnews. online mažai kas žino ir skaito, o labiausiai skaitomuose portaluose tokių straipsnių nėra. Juose formuluojama tokia nuomonė, kad iš tų portalų atklydę skaitytojai išsigąsta ir piktinasi, tampa įtarūs ir tvirtina, kad tai Rusijos apmokami portalai. Kaip man tai primena tarybinius laikus, kai buvo viena partija, viena tiesa, o generalinis sekretorius buvo neklystantis.

nuomonė2013-09-27 18:35

dėkoju autoriui už straipsnį. visai neseniai girdėjau labai įdomią nuomonę, esą komentarai, kritikuojantys prezidentę yra „PRIEŠ PREZIDENTĘ“ (!!! ). tokios nuomonės šalininkus norėčiau paklausti: nuo kada klausimai valstybės vadovui dėl probleminių sričių yra pozicija PRIEŠ? kodėl negalima klausti? kritikuoti? matyti tai, kas daroma blogai arba nusikalstamai nedaroma? o dar įdomiau, kodėl prezidentė nemano, kad ji turėtų savo darbdaviui (piliečiams) pasiaiškinti dėl daromų darbų ir klausimų? jeigu oficiali valstybės vadovo pozicija yra uždrausti kritikuoti ir klausti, tada kyla kur kas daugiau klausimų nei pirmieji.. kokioje santvarkoje gyvename? paskutinio patikrinimo duomenimis, tai nebuvo monarchija, ponai, bent jau oficialiai. p. s. tauta vis niekaip nesulaukia prezidentės skaidrių atsakymų (dėl nešvarios praeities, dėl snoro, dėl FNTT, dėl VSD, dėl teismų sprendimų vykdymo, dėl konstitucijos galiojimo Lietuvoje, dėl suvereniteto, dėl gėjų, dėl refernedumo ir kitų) - nei šiame tinklapyje, nei jokiame kitame.. kodėl?

Marta2013-09-27 18:27

Skaitai šią SAAKAŠVILIO kalbą ir kažkodėl manai, kad kalbama apie LIETUVĄ. Kitą dieną po šios kalbos Jungtinėse Tautose, o tiksliau VAKAR mūsų Prezidentė irgi pasakė kalbą. Tomas Bakučionis kalba apie POLITNĘ MONOPOLIJĄ. Norėčiau kad jis man parodytų bent vieną žiniasklaidos priemonę, kuri išspausdino PREZIDENTĖS kalbą, jei jau tokia monopolija pas mus dominuoja. Aš jos neradau. Tačiau STRAIPSNIŲ PRIEŠ PREZIDENTĘ, PRIEŠ MŪSŲ SAUGUMĄ IR TEISĖSAUGĄ, galima rasti kiekvieoj žiniasklaidos priemonėj. Tai gal, sakau, ponaitis Bakučionis kalba ne apie Lietuvos politinę monopoliją Lietuvoje? Gal apie Rusijos? Nes žiniasklaida gina tik jos interesus. Antraip niekaip negaliu paaiškinti, kodėl tokia svarbi Prezidentės kalba nėra spausdinama pirmuose laikrasčių puslapiuose.

Naujas akibrokštas2013-09-27 18:22

Supratau,kad šitas paveikslėlyje jau greitai taps generolu, kaip ypatingai nusipelnęs Lietuvai.

valstybės vardu:2013-09-27 18:18

Kalbėdamas Jungtinių Tautų (JTO) Generalinėje asamblėjoje, kadenciją baigiantis Gruzijos prezidentas Michailas Saakašvilis aštriai sukritikavo Kremliaus politiką, o posėdyje dalyvavę rusų diplomatai, reaguodami į prezidento žodžius, demonstratyviai išėjo iš salės, praneša radijo stotis „Echo Moskvy“. Rusijos atstovas JTO Vitalijus Čiurkinas pavadino M. Saakašvilio kalbą „rusofobiško pobūdžio kliedesių rinkiniu“, pridurdamas, kad Gruzijos prezidento psichikos būklę turėtų vertinti profesionalai. LRT. lt skelbia prezidento M. Saakašvilio kalbos ištraukas: „Rytų Europos šalys, siekiančios prisijungti prie vieningos laisvų ir demokratinių tautų europinės šeimos, nuolat patiria spaudimą ir grasinimus Armėnija – įsprausta į kampą, Moldova patiria blokadą, Ukraina – puolama, Azerbaidžanas susiduria su ypatingu spaudimu, o Gruzija – okupuota... Kodėl? Nes Senoji imperija stengiasi atkurti savo senąsias sienas. Ir žodis „sienos“ šiuo atveju net nėra tinkamas, nes imperija – Rusijos imperija, Sovietų Sąjunga, Rusijos Federacija ar Eurazijos Sąjunga – niekad neturėjo sienų: turėjo tik paribius. Šiandien kalbu jums tų paribių vardu. Kitaip nei dauguma valstybių, Rusijos Federacija nėra suinteresuota, kad ją suptų stabilios valstybės. Kremlius siekia, kad kaimyninėse šalyse nuolat būtų suirutės. Jis atmeta pačią mintį apie stiprias Gruzijos, Ukrainos, Moldovos vyriausybės, net jei tos vyriausybės stengiasi būti geranoriškos Kremliaus interesų atžvilgiu. Kaip manote – ar Vladimiras Putinas tikrai nori, kad, tarkime, Armėnija galutinai įveiktų Azerbaidžaną? Ne. Nes tai padarytų Armėniją pernelyg stiprią ir nepriklausomą. Manote, Maskva siekia, kad Baku nugalėtų Jerevaną? Akivaizdu, kad irgi – ne. Šiandienė Azerbaidžano modernizacija yra Rusijos valdžiai kaip nakties košmaras. Gal manote, kad Oranžinės revoliucijos pralaimėjimas per rinkimus Ukrainoje paskatino Rusiją švelniau elgtis su šia šalimi? Atvirkščiai. Viktoro Janukovičiaus vyriausybė yra be perstojo puolama, prieš Ukrainą pradėtas prekybinis karas prieš Vilniaus viršūnių susitikimą lapkritį, ir Rusijos oficialūs pareigūnai jau atvirai kalba apie Ukrainos padalijimą. Manote, po to, kai Tbilisyje pasikeitė valdžia, Kremlius yra pasirengęs aptarti Abchazijos ir Pietų Osetijos okupacijos panaikinimą? Nieko panašaus. Rusijos kariuomenė ir toliau aneksuoja Gruzijos teritoriją. Vakar okupantai vėl varė Gruzijos piliečių iš jų, jų tėvų ir senelių namų ir kaimų. Vidury baltos dienos, visiškai nebaudžiami. Gruzijos sėkmingų reformų patirtis ir veiksnios valstybės sukūrimas buvo traktuojami kaip virusas, kuriuo gali apsikrėsti visa posovietinė erdvė ir kurį reikia sunaikinti bet kokia kaina. Štai kodėl Gruzijos tautai nuo 2006 m. teko iškęsti embargą, užpuolimą, karą ir okupaciją. Pastangos nustumti atgal visą NATO ir ES pažangą, pasiektą mūsų regione – pažangą, grįsta žmonių valia –vis didėja. Šių pastangų vardas – Eurazijos Sąjunga. Eurazijos Sąjunga kuriama kaip alternatyva ES ir yra prezidento Vladimiro Putino vaizduojama kaip svarbiausias jo prezidentavimo projektas. Kadangi europinė ir euroatlantinė integracija atima daugybę laiko ir reikalauja labai didelių pastangų; kadangi pasitaiko momentų, kai gali imti galvoti besivaikąs miražo; kadangi grėsmės – tokios rimtos, spaudimas – toks tiesmukas, o pažadai – tokie tolimi, dalis žmonių mūsų regione gali nebeatlaikyti nuovargio ir galiausiai paklausti savęs: o kodėl gi ne?..

bravo2013-09-27 17:08

autoriui - labai taikliai ir atvirai.

Leonija2013-09-27 17:03

Gerb. autoriau,jusu isdestytos mintys labai aiskiai ir suprantamai. Ta jaucia,mato ir zino gal 25 Lietuvos gyventoju. Musu salies tragedija ta,kad likusi dalis akla,kurcia,nieko nenorinti zinoti,analizuoti,gyvenanti tik sia diena. Pro viena ausi zinia iejo,pro kita isejo be jokio susimastymo. Svarbiausia dar turi darba ,pavalge,isgere ,o i visa kita nusispjaut. Kada ateina rinkimai toks pilietis pagaliau prasikrapsto akis ir renka ta,kas daugiau zada,ar tai alga,ar pensija ar kompensacijas. Labai skaudu,kad tokia maza musu tauta laisvoje Lietuvoje letai degraduoja. Vienu galvas uzvalde turtu kaupimas,kitu alkogolis,bendru tikslu ir siekiu nebeliko. Liko kova-kas ka labiau apgaus,apvogs,nugales. Dar mastantys tautieciai pavargo nuo politiku rietenu,tiesos ieskojimo ,straipsniu analizavimo,ziniasklaidos melo. Nes kuo toliau,tuo sunkiau atsirinkti kuris politikas kairysis,kuris desinysis. Sedintys opozicijoje kalba viena,ateje i valdzia arvirksciai. Jaunu,ambicingu,saziningu kandidatu nematyti,taip kad tarybine,nusenusi ir nebeadekvati valdzia tikrai atves Lietuva i galutini jos susinaikinima.

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi