Liepos 3 dieną Lietuva oficialiai pradeda pirmininkauti Europos Sąjungos Tarybai. Kol kas mūsų valdžios atstovai nesiėmė diskutuoti, kokių iniciatyvų rengiamasi imtis koordinuojant ES veiklą.

Kokiose srityse Lietuva stengsis išlaikyti savo suverenumą, sugebės suformuoti savarankišką nuomonę, pateiks visai ES svarbių pasiūlymų? Apie tai su visuomene nediskutavo nei prezidentė, nei ministras pirmininkas, nei didžiųjų partijų atstovai.

Tokiomis svarbiomis progomis apima sveikas noras pasididžiuoti prieš Europą. Bandoma pasigirti stabiliu mūsų krašto ekonomikos augimu, kai euro zonoje tęsiasi stagnacija.

Tiesa, milžiniška dalis žmonių Lietuvoje kapstosi žemiau skurdo ribos, o kiti pabėgo uždarbiauti svetur. Bandoma pasidžiaugti naujai susikūrusiomis demokratijos tradicijomis.

Deja, jos vis labiau panašėja į demokratijos parodiją. Stengiamasi nublizginti sostinės fasadą.

Tačiau tai panašėja į pasirengimą Dainų šventei, o ne į nusiteikimą rimtam darbui. Apie tai, kas temdo būsimą pirmininkavimo šventę, Marius Matulevičius kalbasi su visuomenininku, Vilniaus universiteto docentu DARIUMI KUOLIU.

Lyg ir garbingai pasitinkame ES pirmininkavimą – sutaisyti šaligatviai, išlygintos gatvės. Taip pat atrodo, kad lieka baisių, neužtaisytų duobių viešajame gyvenime. Ar nebus taip, kad pirmininkaudami galime nekaip pasirodyti per artimiausią pusmetį Europos akyse?

Didžiausios yra tapatybės duobės. Mes imamės pirmininkauti Europos Sąjungai, neturėdami aiškesnio Lietuvos projekto ir pačios Europos vaizdinio.

Nuo visuomenės atitolę Lietuvos politikai neišnaudojo rengimosi pirmininkavimui viešoms diskusijoms. Mes galėjome labai rimtai aptarti Lietuvos, kaip europinės valstybės, perspektyvas, apsvarstyti Europos Sąjungos projektą: kokio mes jo norėtume, kokius iššūkius tam projektui regime, kaip į tuos iššūkius turėtume atsakyti?

Tada Lietuva būtų rimčiau pasirengusi pirmininkavimui, o Lietuvos ministrų, prezidentės, Seimo veiksmai būtų įgiję tvirtesnę visuomenės paramą.

Dabar visuomenė stebės pirmininkavimą kaip jai svetimą funkcionierių žaidimą, pagrįstai manydama, kad vietiniai funkcionieriai tik patetiškai atliks jiems iš šalies primestą vaidmenį. Tiesa, pats Europos Sąjungos projektas yra gerokai atitrūkęs nuo Europos visuomenių.

Tai bendra ES problema. Tačiau Lietuvos valdžia, pasak prezidentės, norinti rodyti pavyzdį Europai, galėjo imtis kitokios taktikos: būsimą ES darbotvarkę atvirai aptarti su krašto piliečiais.

Deja, Lietuvos valdžia savo visuomenės bijo.

Lietuva imasi pirmininkauti ES būdama nutolusi nuo Europos vertybių, nuo europinės demokratijos. Lietuvos valstybė vis labiau „rusena“ – vis plačiau atsiveria Rusijos projektui.

Lietuvos politinės elgsenos ir viešos retorikos vis labiau primena Vladimiro Putino Rusiją. Mūsų politikai ir politikos apžvalgininkai gąsdina mus Rusijos grėsmėmis, bet patys perima rytietiškas elgsenas, laikysenas ir kalbėsenas.

Kai kurie Vakarų politologai pagrįstai kalba apie vykstančią pokomunistinės erdvės putinizaciją. Pastarųjų metų Lietuvos tikrovė šį procesą tiesiog iliustruoja.

Mūsų valdžios žmonės, kurie Lietuvai pirmininkaujant ES vaidins europiečius, iš tiesų yra per daug arti Rusijos. Jie, matyt, mokės patenkinamai atlikti tam tikras formalias procedūras, bet kalbėti apie Europą iš esmės, kalbėti kaip europiečiai, deja, nesugebės.

Po truputį Lietuvos pareigūnai įgyvendina seną viziją tarpininkauti tarp Rytų ir Vakarų – aukšti Lietuvos saugumo pareigūnai jau gauna pagyrimo raštus iš Rusijos specialiųjų tarnybų...

Taip, mūsų valdžios elgesy esama tam tikro makabriškumo. Valstybės saugumo departamentas viešai įspėja apie Rusijos FSB keliamus pavojus ir rengia su FSB bendras operacijas prieš Lietuvos piliečius.

Ar per nepriklausomybės metus mums buvo tekę girdėti, kad į Vilnių atvykę FSB pareigūnai čia tardytų mūsų piliečius, kad mūsų valdžios persekiojami Lietuvos gyventojai prašytųsi politinio prieglobsčio ES, NATO šalyse ir jo sulauktų? Tai šių dienų istorijos.

Eglės Kusaitės, Šarūno Paberaliaus, Gatajevų šeimos politinės bylos – tai putinizacijos ženklai. Įsidėmėtina, kad Lietuvos valdžia pabrėžtinai juos nutyli, jų nekomentuoja.

Lietuvoje atsivėrė didžiulis atotrūkis tarp tikrovės ir oficialiosios retorikos: deformuotą pokomunistinę tikrovę mėginama pridengti europiniu žodynu. Beje, toks atotrūkis labai primena sovietmečio patirtis.

Ir tai rimta Lietuvos drama: politinės tikrovės ir politinės retorikos išsiskyrimas.

Vienas ryškiausių Rusijos sugrįžimo požymių – valdžios ir ją remiančių viešųjų komentatorių demonstruojama panieka žmonėms, neapykanta savo krašto visuomenei, tautai. Bolševikų perversmo metais kai kurie rusų religiniai filosofai yra analizavę neapykantą savai tautai kaip Rusijos visuomenės bruožą.

Galime matyti, kaip šis bruožas išryškėja šiandienos Lietuvoje: piliečiai, kurių nuomonės skiriasi nuo valdžios nuomonės, valdžios kontroliuojamoje „viešojoje erdvėje“ yra paprasčiausiai suniekinami ir marginalizuojami.

Manote, kad tai daroma specialiai?

Tiesiog suveikia seni sovietiniai instinktai: valdžios priešą reikia demaskuoti ir moraliai sunaikinti. Rusų filosofas Michailas Bachtinas Stalino laikais yra pastebėjęs, kad propagandinė retorika siekia sunaikinti žmogaus būtį, atimti iš žmogaus ateitį. Agresyvi retorinė kalba žmogų apsupa, pažemina ir moraliai nužudo.

Mūsų propagandinė žiniasklaida ir jėgos struktūros vis dažniau pasitelkia šią žudančią retorikos galią. Įsidėmėtinas elgesys su Žygaičių bendruomene. Žmonės paklausė, kas bus su valdžios parceliuojama jų tėvų ir protėvių žeme, ir iš pagrindinių politikos komentatorių bei politikų sulaukė paniekos pliūpsnio – jie esą progreso kliūtis, kurią būtina valingai nušluoti nuo valstybės kelio.

Moraliai jautrūs žmonės susirinko Garliavoje, klausdami, ar teisingai valdžia elgiasi su galima nusikaltimo auka. Prieš juos iš karto mestos didelės VSD provokatorių ir valdomos žiniasklaidos pajėgos: visuomenei sukurtas atgrasus siautėjančios minios vaizdinys.

Paskui be skrupulų pasiunčiamos ginkluotos pajėgos, kurios imasi ritualinio sadizmo – genitalijų traiškymo. Tai, beje, senas, dar Jono Žiauriojo Maskvoje praktikuotas kankinimo būdas, sovietų naudotas Rainiuose ir prieš lietuvių partizanus pokaryje.

Ir toks sadizmas po nuveikto propagandinio darbo jau nepiktina „mielų Lietuvos žmonių“ – juk valdžia buvo priversta imtis smurto prieš mūsų pažangios visuomenės, mūsų „teisinės valstybės“ priešus.

Prisiminkime: labai panašiai „liaudies priešus“ žemino ir naikino sovietinė propaganda. Tiesa , Komjaunimo tiesa kūrė atgrasius sesers Nijolės Sadūnaitės, kunigo Alfonso Svarinsko paveikslus – visiems turėjo būti aišku, kad jie verti kalėjimo.

Tą patį darė ir nacių propaganda: prieš pogromus: prieš „žydų klausimo sprendimą“ vokiečiams buvo teigiama, kad žydai – „niekingi padarai“, eliminuotini iš „padorios visuomenės“, kad jie neverti žmogiškos atjautos ir solidarumo. Ir dauguma „padoriųjų vokiečių“ su tuo sutiko.

Taip, šiandienos Lietuvoje veikia senos, gerai išmėgintos propagandos technologijos. Jomis valdžia pradeda grįsti santykius su piliečiais.

Galios struktūros imasi viešo žmonių žeminimo ir niekinimo, imasi patyčių. Stebimės, kodėl Lietuvos mokyklose tiek daug patyčių, bet juk mūsų „viešoji erdvė“ konstruojama patyčių pagrindu.

Kiek viešų patyčių sulaukė žuvęs pulkininkas Vytautas Pociūnas? Su kokiu pasimėgavimu buvo žeminami Seimui liudiję kontržvalgybininkai Vytautas Damulis ir Kastytis Braziulis?

Kaip šmeižti, niekinti buvę FNTT vadovai, šaipytasi iš Ligito Kernagio vadovautos Seimo Antikorupcijos komisijos? Kaip ilgai ir išradingai VSD, teisėtvarka ir jai atitarianti žiniasklaida tyčiojosi iš „tarptautinio teroristų tinklo organizatorės“ Eglės Kusaitės, merginos, kuriai tiesiog buvo reikalinga psichologinė pagalba.

Kitą mergaitę – iš Garliavos – mūsų valdžia daugiau kaip metus yra oficialiai pavertusi „valstybės paslaptimi“. Ją jėga iš gimtųjų namų išnešęs advokatas Gintaras Černiauskas propagandos herojizuojamas, o prokurorai ir teismai paskelbia, kad jokio smurto Garliavoje niekad nebuvę.

Suvokiame, kad taip akiplėšiškai savivaliaudama ir meluodama valdžia tyčiojasi iš mūsų visų, tyčiojasi iš visuomenės, bet tas patyčias nuryjame, su jomis susitaikome. Žiūrėk – net mėginame kartu su galingaisiais iš aukų šaipytis.

Pokaryje tarybinė liaudis buvo žeminama panašiai: verčiama tikėti, kad žydų kilmės gydytojai esą žmonių nuodytojai, kad Lietuvos partizanai – teroristai.

Toks susigyvenimas su patyčiomis yra nelaisvos, savigarbos stokojančios visuomenės bruožas. Mes pradedame kartu su galios struktūromis neigti tikrovę. Einame į suokalbį su valdžia: leidžiame jai meluoti, smurtauti, savivaliauti, sutinkame nereikalauti, kad ji paaiškintų savo veiksmus ir už juos atsakytų.

Kodėl ta tylioji dauguma yra tokia didelė? Dažnai paminėtieji įvykiai yra pateikiami kaip pavieniai atvejai, kurie yra šiek tiek anomališki, kurie trukdo piliečių gyvenimo ramybę. Ne vienas mano, jog geriau dėl jų nekvaršinti galvos, nedrumsti savo susikurto Lietuvos vaizdo...

Esame pokolonijinė, pokomunistinė visuomenė su visomis tokios visuomenės ydomis: servilizmu, savarankiškumo ir orumo stygiumi. Labai svarbu, kaip save kursime toliau: ar su ydomis grumsimės, ar jas įtvirtinsime kaip bendro gyvenimo principus?

Juk propagandinė žiniasklaida teigia tam tikrus sektinus elgesio stereotipus: prisitaikyk prie galios struktūrų, niekink silpnesnį, nusilenk stipresniam, nekelk nepatogių klausimų. Jaunieji politologai ir žurnalistai jau žino, kaip kalbėti, kaip sekti oficialią Lietuvos sėkmės istoriją, kaip demaskuoti ir triuškinti valstybės priešus.

Jaunimas mokosi prisitaikyti prie fasadinės Lietuvos demokratijos, intuityviai perima tam tikrus elgesio modelius. Juk mato, kad šie modeliai veikia, kad jie padeda įsitvirtinti visuomenėje.

Kokias puikias gyvenimo pamokas šiandien gauna iš savo miesto mero Druskininkų jaunuoliai? Įgijęs galią, gali grobti svetimą žemę, naikinti tau neįtikusius žmones, griauti jų meno kūrinius, ir būsi Lietuvos valdžios ir žiniasklaidos šlovinamas, net Mokslų akademijos gerbiamas.

Filosofas Stasys Šalkauskis su liūdesiu yra kalbėjęs apie pusinteligenčius – šiek tiek prakutusius, prasilavinusius, bet nedrįstančius gyvenime savarankiškos pozicijos užimti žmones. Būtent iš jų kylanti grėsmė laisvai visuomenei, laisvai valstybei.

Mat jie su panieka žiūri į nepriklausomus, už save laisvesnius asmenis, jaučia iš jų pavojų savo saugiai egzistencijai. Būtent jais remiasi paklusni, ciniška, moralinio jautrumo atsisakiusi, su prievarta susigyvenusi visuomenė.

Regis, šiandien sėkmingai judame tokios visuomenės link. Prie jėgos struktūrų pamažu prisitaiko akademinis pasaulis.

Beje, piliečių sekimo kameros ant senojo Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto palangės – iškalbingas tokio prisitaikymo simbolis. Jėgai nusilenkia didesnė dalis teisėtvarkos žmonių, žurnalistų.

Lietuvoje vis labiau ima ryškėti nelaisvoms valstybėms būdingas bruožas: jėga persmelkia teisę. Vis dažniau ne teisė, o jėgos sprendimai pradeda lemti žmonių likimus teismuose. Nemaža bylų rodo, jog mes pamažu prarandame teisę kaip pagrindinę valstybės civilizuotumo, teisingumo atramą. Atsiveria vis didesnė praraja tarp Konstitucijos ir krašto tikrovės.

Sąjūdžio priešaušryje filosofas Arvydas Juozaitis įtaigiai kalbėjo, kad Lietuva turinti grįžti iš nomadų, iš jėgos pasaulio į teisės erdvę, kad tik tokioje erdvėje įmanoma mūsų laisvė. Šiandien jaučiame, kad patikimos teisės erdvės, kurioje laisvė būtų saugi, susikurti nepavyko.

Teisėtvarkos struktūros išsprūdo iš piliečių įtakos ir dažnai tampa grupuočių prievartos įrankiais prieš laisvą visuomenę. Kai kuriose bylose mūsų teisėtvarka net perima Rusijos FSB žodyną ir pradeda jį ciniškai vartoti.

Mūsų valdžią vis labiau išduoda jos vartojamas žodynas. Štai neseniai prezidentė Seimui pateikė Nevyriausybinių organizacijų įstatymo projektą.

Jame labai aiškiai valstybė tapatinama tik su valdžia ir atribojama nuo piliečių. Teigiama, kad politika Lietuvoje gali užsiimti tik valdžia, o piliečiai ir jų organizacijos turi teisę tik prisidėti prie valdžios formuojamos, įgyvendinamos ir koordinuojamos politikos.

Nemanau, kad šito įstatymo nuostatos atsirado atsitiktinai. Tiesiog taip šiandien mąstoma, taip galvojama.

Taip valdžia žvelgia į visuomenę – kaip į priedėlį, esantį greta jos valdomos valstybės. Panašiai kaip V. Putino Rusijoje. Ir tik mažai grupelei pilietinių organizacijų, tik kai kuriems politikams toks galvojimas nėra priimtinas.

Taigi Rusijos Lietuvoje daugėja. Tačiau tiems vaikinams ir merginoms, kurie kažkada aistringai kalbėjo apie būtinybę Rusiją stabdyti, tai nebekelia jokių emocijų. Priešingai, Rusiją stabdyti žadėję politikai savo sprendimais vis labiau putinizuoja Lietuvą. Ir neramu – ar dar liko krašte politikų, ginančių Lietuvos kaip laisvos politinės bendruomenės projektą, ketinančių grumtis už Lietuvos Respubliką?

Pats savo pasisakymuose sieji daug vilčių su kultūros žmonėmis, akademine bendruomene, bet kai tenka susirinkti Daukanto aikštėje, prie parlamento ar prie VSD, paskelbus kokias akcijas, kultūros ar akademinės bendruomenės žmonių nesimato.

Matosi, nors jų paprastai „nepastebi“ didžioji žiniasklaida. Kultūros žmonės yra jautriausi. Valdžios melas ir savivalė juos žeidžia aštriau. Aktorių, dailininkų, filosofų būna beveik visose prieš valdžios smurtą nukreiptose pilietinėse akcijose.

Būtent kultūros žmonėms tenka patirti valdžios represijas. Prisiminkime: politinio persekiojimo visų pirma buvo imtasi prieš filosofus, Nepriklausomybės Akto signatarus Romualdą Ozolą ir Bronislovą Genzelį.

Jiems Kęstučio Lančinsko vadovaujama Vilniaus policija pirmiesiems fabrikavo bylas. Šiaulių ir Kauno apygardos teismai baudomis „tramdė“ vertėją Rimą Štefanę ir filosofę Liną Šulcienę.

Tai buvo prieš kultūros žmones nukreipti parodomieji valdžios galios demonstravimai. Šiandien po teismus dėl savo pilietinės pozicijos tampomas fotomenininkas Juozas Valiušaitis.

Visuomenė prie tokių akcijų yra pratinama kaip prie natūralių dalykų.

Ar nejauti asmeninio pavojaus jausmo, priešindamasis valstybės jėgos struktūroms?

Ne, nejaučiu. Juk tos jėgos struktūros savos.

Teko iš arti matyti, kaip jos veikė, kaip moraliai sukiužo. Dirbau ir pirmojoje vyriausybėje, ir su prezidentu Valdu Adamkumi per jo pirmąją kadenciją.

Mačiau specialiosiose tarnybose dirbančius paprastus žmones, kurie po Rolando Pakso apkaltos staiga pajuto labai dideles savo galias ir pradėjo jomis piktnaudžiauti. Kai kuklių gebėjimų žmonės dėl parlamento apsileidimo įgyja neribotą jėgą ir ima pažeidinėti įstatymus, manipuliuoti politikais ir visuomene, kyla reali grėsmė mūsų laisvei.

Tokiu atveju nesipriešinti tiesiog negarbinga.

Nekontroliuojama pareigūnų savivalė yra didžiausia grėsmė nacionaliniam saugumui. Juk mes nežinome, kas iš šalies gali paveikti ciniškų, moralinių skrupulų neturinčių, už Konstitucijos ribų atsidūrusių VSD vyrukų veiksmus.

Ką sako Gatajevų byla, baltarusių disidento Alesio Beliackio išdavystė? Akivaizdu, kad mūsų specialiosios tarnybos šiais atvejais ne mūsų valstybės interesus gynė, kad už jų būta stipresnių jėgų.

Kai nėra pilietinės, parlamentinės kontrolės, iš šalies valstybę užvaldyti gana paprasta. Pakanka perimti keletą korumpuotų arba kitaip pažeidžiamų aukštų pareigūnų, ir gali su valstybe dorotis.

Lietuva ne kartą yra turėjusi tokios karčios istorinės patirties. Iš šalies suvaržytos, sukaustytos valstybės požymių pastebime ir šiandien.

Kai valdžia pradeda akivaizdžiai vengti visuomenės, bėgti nuo piliečių klausimų, siaurinti viešąją erdvę, galime spėti, kad po valdžios kėdėmis esama minų, kurios verčia valdžią tylėti. Tos minos kelia pavojų ir valstybei, ir piliečiams.

Jau metai praėjo nuo to momento, kai įvairios visuomeninės opozicinės jėgos bandė susivienyti Seimo rinkimams? Kaip po metų vertintum tuos nepavykusius bandymus vienytis?

Matyt, teisus profesorius Vytautas Landsbergis, gerai perpratęs dabartinę valstybės būklę. Tiesos.lt portalui jis yra teigęs, kad platesnio piliečių susivienijimo tiesiog negalėjo leisti jėgos struktūros. Jo žodžiais tariant, skaldant naujas politines jėgas, buvo panaudotas „klasikinis slaptųjų tarnybų būdas“.

Kad tokiam būdui atsispirtum, reikia nemažos politinės patirties. Jos pirmąkart į politiką einantiems žmonėms tiesiog pritrūko.

Pristigo ir laiko pasitikėjimo santykiams sukurti. Būtent tokiais – draugystės, pasitikėjimo – santykiais siekėme grįsti alternatyvią, demokratinę politiką.

Nesutikome žaisti primetamo gaujų karų žaidimo. O rimtai politinei alternatyvai reikia kantrybės ir ilgalaikių pastangų.

Pats manai, kad šis politinis protesto judėjimas tęsis ir jis turi perspektyvų ?

Toks judėjimas turi rimtą pagrindą – nemąžtančią valdžios savivalę. Jos akivaizdoje piliečiams nuolat tenka rinktis: ar sutikti su vykstančiu krašto putinizavimu, kuriama nomenklatūrine valstybe, atsisakyti dalies teisių ir laisvių, kurias mums laidavo mūsų Konstitucija, ar grumtis dėl Lietuvos Respublikos – civilizuotos, humaniškos laisvų žmonių bendrijos.

Naujausi

Komentarai (84)

Rikiuoti
Tėvynė pavojuje2013-08-14 20:46

Tėvynė pavojuje! Piliečiai, už ginklų! Zombiai puola! Tai ką D. K. pavadino putinizacija, yra ne kas kita, kaip zombizacija. Teisybę pasakius Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas ir yra ne kas kitas kaip zombis, zombių generolas. Zombiai įsimetė į Valstybės imuniteto sistemą, perėmė teisėsaugos kontrolę ir dabar jau yra tikroji LR valdžia. Zombiais apsikrėsti lengva ir net patogu, tereikia priimti jų taisykles, pvz. normą, kad viskas padaroma pinigais, arba kad tyla gera byla. Nėra sudėtinga jiems ir atsispirti, tik reikia nusistatyti, kad pvz. Lietuvoje neturi būti to ko būti neturi ir kad, jei pvz. aš turiu savo nuomonę, tai joks zombis negali man nurodinėti, kur, kada ir kokiu būdu ją išreikšti.

vanda2013-07-22 00:04

Lietuvoje tokie dalykeliai dedasi, kad komentaru jau nebereikia!Reikia tik priminti katastrofiska Lietuvos pragyvenimo lygi, tai kokiu dar komentaru reiketu?Zmones jauni ir darbingi isvaziuoja, kiti tik ir galvoja apie tai, jeigu dar turi sveikatos.O valdziuke puciasi del Lietuvos gero ivertinimo, tai gal mes bandomieji triusiai, todel verti pagyrimo?

družba družboj, a služba služboj2013-07-12 00:42

Ar nemąstote - o ką reiškia vienas Viktoro “išėmimas “ iš aviareiso Vilnius-Maskva Varšuvoje kaip tik tais metais, kai čečėnų tautybės GRU pulkininko Denijevo asmens sargybinis Lietuvoje ieškojo prieglobsčio ir jį labai persekiojo mūsų “tarnybos”? Apie tai buvo daug rašyta. Negirdėjote apie tai? Tai kokie politikai esate? Gal iš tikro manote, kad valstybei dirbant pakanka rūpintis tik Krekenavos mėsos PVM-ais ir alkoholio akcizais? Ar tas priverstinis sustojimas Varšuvos oro uoste negalėtų reikšti, kad nutekėjus informacijai apie taip vadinamą “svarščiką”, jis paprasčiausiai galėjo būti „perverbuotas“ visai priešingos šalies ir pavadintas kokiu nors "Red Cucumber"? Juo labiau kad po to jis labia greitai apsilankė ir Didžiojoje Britanijoje, ir JAV? Nežinau, nežinau… Po to juk labai greitai ėmė kilti ir jo “tarptautinė” karjera… Bet kas taip greitai politikoje dėl nepaaiškinamų priežasčių pakyla, gali greitai ir kristi… Jeigu staiga nugriaudėtų informacija, susijusi su kokiomis nors “tarnybomis”, ką tada darytų partijos eiliniai? Juk kai kurie jų stojo į partiją dėl to, kad manė jog ten susiras nišą dirbti valstybei. Negi visi darbiečiai dar taip ilgai pagiringi, kad niekas neįsivaizduoja, jog kas nors panašaus gali taip imti ir nutikti? Negi visi mano, kad partijos lyderiu galėtų būti Gapšys, jei už jo nestovės Viktoras? Seimo Pirmininkui vertėtų būti apdairesniam. Družba družboi, a služba služboi, kaip sakoma… Gal jam pirmiausiai gali tekti pavadovauti partijai, jos tikslus suderinant su visos valstybės, su visų mūsų tikslais? Juk dėl to partijos ir egzistuoja. Bet – iš klaidų mokomės, ar ne?

KK2013-07-12 00:38

Lietuvos kilimas ES fone yra akivaizdus, Prezidentės akcijos neabejotinai vienos iš aukščiausių ir mes galime tik didžiuotis tuo. Manau, kad ta pati ES per savo slaptąsias tarnybas tikrai žvelgia į panašius didvyrius labai atidžiai. Ir ne tik ES. .. Ir ne tik žvelgia… Tokie išsišokimai, kai vienas asmuo daro panašius pagiringus pranešimus, gali tik priartinti to asmens politinio renome susinaikinimą ir ateityje jis gali ne tik amžinai atsisveikinti su svajonėmis apie Prezidento krėslą, bet gali ir nebegauti net kokio nors ataše vietos kokiame nors Butu-mutu krašte. Tikras politikas turėtų ne tik vengti pagiringos būsenos (sakau tą metaforiškai), bet ir gerai apsižiūrėti, su kuo daužia taurelę. Dažnai daužtis su Darbo partijos įkūrėju nėra labia sveika.

KK2013-07-12 00:37

Gali būti, kad vaduojantis iš pagirių minėti veiksmai atrodo labai didvyriški ir įkvepiantys, tačiau tik aikštelėje ant ežero kranto, degant laužams ir šokant su partietėmis. Tačiau blaiviai žvelgiant – čia ruošiamas savotiškas pučas. Tik nieko iš to neišeis. Kaip neverta iš anksto skaičiuoti teorinio pelno, taip nevertėtų rimtai žiūrėti į paskubomis sukaltą teorinę valdžios užgrobimo realybę. Kodėl? Ogi todėl, kad toje nesąmonėje pilna prieštaravimų. Pirmiausia – nėra sąžiningo preteksto, o yra tik baltais siūlais susiūti gudravimai ir žmonių mulkinimo elementai. Jie aiškiai matosi. Be to – šio perversmo idėja keliama ir platinama per susikompromitavusias priemones, kuriomis didžioji dauguma netiki. O toks “kritinės masės” sprogimas, kaip minėtas pranešimas spaudai, tik įrodo, kad tai buvo suplanuota suinteresuotos interesų grupės. Antra – nėra pakankamo preteksto šiai perversminei nesąmonei, o padaryti ją sėkmingai veikiančia – šiai daugumai reikštų įeiti į Lietuvos valstybės istoriją kaip valstybės priešams, “penktajai kolonai”, ir niekas, net norėdamas, negalėtų įrodyti, kad šie asmenys atsidūrė valdžioje turėdami kitokį tikslą, nei pakenkti, griauti valstybę iš vidaus ir įsitvirtinti ilgiems laikams liekant priešų zombiais. Nelabai kas norės taip juodai pasižymėti.

KK2013-07-12 00:35

O ir kuo gi nusikalto Prokuroras, kas netinkamo atsispindi jo metiniame Pranešime? Akivaizdu – nepatinka, kad atleista pernelyg daug “gerų vyrų”. Išnarpliota kur kas daugiau svarbių bylų. Smarkiai apgadintas, beveik subiręs ne mūsų valstybei dirbančių teisininkų Lego vaizdelis. Bet Generaliniam prokurorui beliko žengti tik keletą žingsnių ir buvusi kruopščiai sukurta klanų dėlionė niekada nebebjauros visos valstybės veido. Jau žinoma, kad tas “iš prokuratūros”, kuris lakstydavo į Seimo frakcijas ir iškreipdavo informaciją apie Gen.Prokuroro darbą, išeina iš pareigų. Tokie tendencingai iškreiptos informacijos šaltiniai ir yra korupcijos ir neteisybės ramstis. Prokuroras negali vienas pakeisti visos sistemos per penkias minutes, juo labiau, kad Seime nuolatos “budi” interpeliacijų meistrai, kurie irgi dirba klanams. Tad, gavus nurodymus iš “šešėlio”, kad Generalinį Prokurorą reikia pašalinti, kitų priekaištų neatsirado, kaip “metinio pranešimo deklaratyvumas.” Tačiau norisi paklausti - gal yra kokie kitokie Pranešimo reikalavimų kriterijai? Gal pranešimas turi būti parašytas jambu, chorėjumi ar hegzametru? O gal baladės forma, kaip neseniai buvo įprasta? O gal jau dabar reikia sukurti dar vieną etatą, kad būtų daromas kiekvienos bylos aprašas ir po metų Seimas gautų kokius 150 tomų studijoms?

KK2013-07-12 00:34

Tikriausiai ir mūsų tautai patiktų šis precedentas. Man – patiktų labai. Nenoriu akivaizdžiai jausti ar įtarinėti, jog ir mano šalies Seimo pirmininkas “parištas”ant tokios trumpos virvutės ir kad “demokratija” – tik balta skarelė, kurią korumpuoti politikai ir politologai pridengia vieną savo nuogą vietą. Gal geriausiai būtų dabar padaryti antrą pareiškimą ir pasakyti žiniasklaidai: ”atsiprašau, mažumytė pagirių dar buvo, kai rašiau…” Ta trumpa virvutė gali užkirsti kelią politiko karjerai (jeigu dar neužkirto) ir absoliučiai sumažinti įsivaizduojamų rinkėjų balsus. Juo labiau, kad manipuliuojantys ta virvute elgiasi beveik pamišėliškai. Tą rodo cirkas su Generalinio prokuroro apkalta. Jei kalbėsime rimtai, taip ruošia situaciją pučistai. Tai visiškai nereiškia - pasiūlyti Prezidentei atleisti Prokurorą. Tai reiškia, kad įteisinus šį precedentą pučistai gali atleisti dar keliolikos institucijų vadovus ir pasistatyti sau tinkamus, kaip kad aprašyta mano pamflete apie kelių Kauno vyrų postų dalybas viename restorano rūsyje.

KK2013-07-12 00:32

Net nebe juoką, o tiesiog nusistebėjimą sukelia Seimo Pirmininko “… aš netoleruosiu…”. Ko netoleruosite? Neleisite Prezidentei išreikšti savo nuomonės?.. Visada gerbsiu Latvijos Prezidenta Zatlerą, kuris, dėl teisinio imuniteto atėmimo įtariamiems korupcija ir kt. nusikaltimais Saeimai nubalsavus “už”, o dėl pagrindinio mafijozo nubalsavus “prieš”, paleido Saeimą. Iš tiesų, - koks gi Seimas, jei jo daugumą valdo vienas mafijozas? Prezidentas turėjo tą padaryti, nes tarp mafijozo ir Prezidento įtakos dalybų negali būti. Anuo atveju, mafijozas pretendavo niekais paversti ir Prezidentą, ir teisėtvarką.

KK2013-07-12 00:30

Bylos dokumentuose randami parašai “darbiečių”, kurie gaudavo įvairias “paramas” ir apmokėjimus už “sąnaudas”, tačiau gaunant stambias lėšų sumas, “herojai” nepasirašinėjo. Tačiau konkrečios atžymos įvairiuose atsiskaitymuose egzistuoja, tegul ir su įvardintais inicialais VU, VV, VG, LG ir taip toliau.“ Nesiimsiu spėlioti, ką galėtų reikšti tie inicialai, tai teisėtvarkos reikalas. Tačiau jei iš tikrųjų Seimo Pirmininkas taip pradeda savo kopimą į Lietuvos Prezidento postą, - jis daro didelę strateginę klaidą. Ir tie, kas jam patarė eiti šiuo akivaizdaus puolimo prieš Prezidentę keliu, jį tiesiog nepaprastai “sumovė”. Reikia skubiai keisti šešėlinių patarėjų komandą. Čia ne veni, vidi, vici, į prezidentus taip neinama. Toks skubėjimas tik pademonstruoja, kad už V. Gedvilo stovi šešėlinės figūros, kurioms paskutiniai pokyčiai teisėtvarkoje sudavė rimtą smūgį ir jos skuba “atsigriebti” stumdamos “savo” kandidatą į aukščiausio šalies vadovo postą. Tuo tarpu palaukus porą kadencijų, užsirekomendavus kaip objektyvaus, sugebančio modeliuoti šalies ateitį toli į priekį, sažiningo politiko žvilgsniu aprėpiant visumą, V. Gedvilas tikrai galėtų įeiti į galimų prezidentų eilę, - kodėl ne? Tačiau tam reikia atsiriboti nuo politinių praeities priklausomybių.

KK2013-07-12 00:29

Apie p. Gedvilo situaciją galvojau rimtai. Iš tikrųjų šiuo metu jis sėdi poste, kur gali pademonstruoti labai blaivią politinę orientaciją, nes, kaip visi matome, Darbo partijai labiausiai kenkia jos įkūrėjo asmeninės savybės. Politinis veikėjas, kuris nesuvaldo savo arogancijos, kuris skuba viešai atsikeršyti vos ne “častuškų” kupletais, kuris laksto iš televizijos į televiziją ir leidžia savimi naudotis slaptų politinių virvučių tampytojams, per nieką laikydamas viską suprantantį žiūrovą, kuris nors ir virtuoziškai manipuliuoja iš realybės konteksto išplėšta informacija, tačiau grubus ir nemandagus, - toks niekada netaps ilgalaikiu gerbiamu partiniu lyderiu. Nekalbant jau apie tai, kad yra teisiamas už nesąžiningumą su partinėmis lėšomis ir į tą bylą yra įvėlęs bei padaręs nuo savęs priklausomą ne vieną partinį kolegą. Jo paties asmeninės savybės, kurios kyla iš išsiauklėjimo, ilgamečio įpročio nesiskaityti su tvarka, taisyklėmis bei manipuliuoti kolegomis gali atnešti sėkmę tik visiško chaoso bei teisinio nihilizmo sąlygomis. Bet Lietuva nors pamažu iš to juk kabarojasi! Kyšiai, įvairiausios “dovanos”, piniginiai pervedimai, visa tai slapta nufilmuojant, – štai ta pati primityviausia reikiamos agentūros kūrimo priemonė, kuria naudojasi užsienio slaptųjų tarnybų darbuotojai, infiltruoti į kitos valstybės politinius, pramoninius, valstybinės valdžios sluoksnius. Ir to įrodymus nesunku aptikti paprasčiausiai analizuojant informaciją. Štai cituoju vieną komentarą: „Galėtų Seimo pirmininkas Vydas Gedvilas būti santūresniu V.Uspaskich advokatu. Bent jau iki teismo Liepos 12 d. verdikto palaukti. Kalba taip, lyg nežinotų kokioms jėgoms pats tarnauja. Kai korupcijos nevengiančios jėgos pajaučia nebaudžiamumą, jos išsiplėtoja, kaip ir visos neokomunistinės raiškos metastazės. Neužkirsime jų plitimo – kentėsime patys ir mūsų sekančios kartos.

Marta2013-07-12 00:24

Kuom dar skundžiasi mūsų nuskriaustasis Darius Kuolys? kas jį niekina, kas persekioja? Kasdien pilni laikrasčiai jo vieno ir "tieSOS", su nuolatiniais mūsų demokratiškai išrinktos Prezidentės užsipuldinėjimais, užgauliojimais. Bet rėkia ne Ji, rėkia pats Kuolys. Pats muša, pats rėkia. Ką man tai primena? A, Davidą Katzą. Tas pats braižas. Ne šiaip juk ir Kuoliui Sorošo tikslai svarbesni nei Lietuvių tautos valstybingumas. Jis demokratiją supranta kaip sutrupintą į pačias mažiausias mažumas. Vat tada jis pasakys, kad tai jau nebe tauta, tai PILIEČIAI. Tik be pilies, be tievynės, kurią gintų.

Gediminas2013-07-11 18:45

Pirmiausia visi rasantys turetu pasirasyti ne juokingomis pravardemis,bet bent jau tikraisiais vardais ir ne kitus kaltinti,bet ieskoti iseiciu ir lyderiu.Aciu:)

martai 57-58.2013-07-10 15:42

Taip - tai taip. Sutinku, kad Prezidentė gerokai izoliuota viešojoje erdvėje. Bet argi tiesa, apie kurią rašote Jūs paneigia gerb. Kuolio tiesą? Kuolio interviu yra daug platesnis ir gilesnis, jis "nekabina" vien tik prezidentūros. Bet pagal taisyklę "vagie, kepurė dega" iškart puolėte aiškintis.

Darijus2013-07-10 05:36

Čechovo laikų inteligentai leido Rusijoje užgrobti valdžią bolševikams, o ir inteligentas yra ne tas, kuris save tokiu įvardina.

Aciu Kuoliui uz Tiesa2013-07-08 23:33

Pamazgu pylejai,kaip matome komentaruose dar izvelgia jame didele gresme,kad uoliai skaito ir komentuoja.Linkeciau surasti bendrazygiu ,kurie daugumai suprantama kalba ir kategorijomis sviestu zmones apie Lietuvos Sarasa.Ne visiems suprantama siandien Cechovo laiku inteligentiska kalba.Inteligentija uz jus,bet to nepakanka-juk kiekvienas teturime viena balsa per rinkimus.Sekmes ir isnaudokite likusi iki ateinanciu rinkimu laika.

Rududu2013-07-08 20:24

Geras tas kuolas,kodel nenorit prie jo prisiristi?Ar del to,kad jis kazkur pasislapino?Gal vyrukas jau subrendo,ta valstietiska savimone isnyko?O prie ko dar galit prisislieti?

D2013-07-07 16:30

Kuolio partijos įkūrimo farsas savo putinišku autoritarizmu ir šimtais vienam asmeniui suteiktų įgaliojimų jį išrinkti pirmininku gerokai pralenkia Valinsko ir Uspaskio gaujas. Tai, žinoma, nesutrukdė tokią partiją įregistruoti. Tokios išimtys galimos tik Rusijoje ir tai tik saviškiams. Tad apie ką čia Kuolys tauškia?

Įdomu2013-07-07 00:14

Ar Kuolys buvo Drąsos kelio partijos narys? Ar violetinis?

Nana2013-07-06 22:17

Viskas būtų lyg ir tvarkoje, jei Kuolys nebūtų tiesiog konservatorių satelitas, norėjęs paturėti per atstumą violetinius, bet dėl savo paties autoritariškumo ir priklausomumo tiesiog susimovęs. Jis rašo, kad violetinius skaldė saugumas. O kas registravo "Lietuvos sąrašą"?

Hm2013-07-06 21:14

Apie kokį frontą čia rašote? Kas tą frontą sukūrė? Kaip tas Kuolys jį suskaldė?

Darijus2013-07-06 21:00

Manau, Kuolys yra Trojos arklys Lietuvos pažangių jėgų judėjime. Tai Landzbergio aplinkos veikėjas. Prisiminkime, kas suskaldė besiformuojantį demokratinių jėgų frontą prieš Seimo rinkimus. Tad, ko jam bijoti saugumo, jei tarnauja tiems patiems tikslams. Panašių institutų vadovų Rusijoje apstu. Pasidomėkite, kas juos finansuoja. Prezidentinis masių mulkintojas. Pasimetę liumpeninteligentai pradeda jį liaupsinti. O ko daugiau Sistemai reikia?

Tomui2013-07-06 11:59

"Marta" yra eteatinė prezidentės fantazuotoja - jokių faktų ji jums nepateiks, nes negali pateikti. Kodėl? Todėl kad jų nėra - yra tik fantazijos, tikintis, kad skambus "New York times" pavadinimas privers ką nors patikėti jos sapnais. Fu. O pirmiausia norėčiau išgirsti KĄ GERO PREZIDENTĖ NUVEIKĖ LIETUVAI - ne Europai (nes tai reikštų veikimą prieš Lietuvą - kaip, beje, ir yra).

Skorpas2013-07-06 04:31

AČIŪ, ŠAUNUS STRAIPSNIS.....

Tai taip2013-07-05 23:06

Tai vis "mūsų mažieji karai". Su kompartija, Gazpromu, monopolijomis. Garsiai skamba, tik rezultatai priešingi.

Tomas2013-07-05 19:01

Noriu paprašyti Martos, gal ji gali pasidalinti bent kažkokiomis žiniomis iš NEW YUORK TIMES ar kito save gerbiančio laikraščio,ką gi jie rašo apie gerus mūsų prezidentės darbus Lietuvos labui. Man kažkaip neteko nieko girdėti apie tai. Tačiau darbus,kurie, švelniai tariant, kelia nepasitikėjimą prezidente, galima vardinti ir vardinti. Neargumentuotas spaudimas buvusiam seimui atleisti užsienio reikalų ministrą V. Ušacką,FNTT pareigūnų atleidimo palaikymas. Kokią atsakomybę prisiėmė jos statytinis subankrotines du bankus ir užkrovęs Lietuvai kelių milijardų skolą,o jos rekomenduotas ir palaikomas gen. prokuroras Valys - net seimo teisėtvarkos komitetas ir tas jau nebegali pakęsti Valio nekompetencijos.

nusišneka Kuolys2013-07-05 15:26

Prezidentė, kaip rašo Niu York Times, paskelbusi karą Gaspromio dominavimui Europoje. O tai ir paaiškina iš kur tiek daug atakų kilo priš ją. Nejau ir tu, Brutai?

o man sviecia2013-07-05 03:31

atvirksciai,kad Prezidente atsiriboja nuo Putino,kaip jums vis rodos ir rodos,zinote,bobules sako,-kaip rodos reik zegnotis!

Marta2013-07-04 19:42

"Štai neseniai prezidentė Seimui pateikė Nevyriausybinių organizacijų įstatymo projektą. Jame labai aiškiai valstybė tapatinama tik su valdžia ir atribojama nuo piliečių. Teigiama, kad politika Lietuvoje gali užsiimti tik valdžia, o piliečiai ir jų organizacijos turi teisę tik prisidėti prie valdžios formuojamos, įgyvendinamos ir koordinuojamos politikos. Nemanau, kad šito įstatymo nuostatos atsirado atsitiktinai. Tiesiog taip šiandien mąstoma, taip galvojama." - skundžiasi ponas D. Kuolys. Na o aš, kiek pamenu, tai nuo 2001 metų ekspertai iš 20 NVO krušasi su tuo NVO įstatymu ir be jokio rezultato. O Prezidentė paėmė ir sutvarkė pagaliau. Ir tai Kuolys vadina "putinizmu"? O dėl NVO registro duomenų viską pasitarime atsakė Teisingumo minsiterijos atstovas Klaidas Navickas - registrų steigimą reglamentuoja kiti teisės aktai, naujam registrui nėra nei reikalo, nei pinigų - reikia išmaniau dirbti su turimais duomenimis. Tačiau jei NVO tarnauja ne vieytiniam kolektyvui, bet užsienio interesantams, visiškai pritarčiau Putino idėjai, kad tokie iš užsienio remiami NVO registruotųsi kaip užsienio agentūros, nesuinteresuotos remti mūsų demokratiškai išrinktos vyriausybės. Taškas.

Marta2013-07-04 19:06

Apie kokius aptarimus su visuomene čia kliedite? Aš štai nerandu nei vieno portalo, kuris pristatytų Prezidentės vakaryksčią press konferenciją, nors užsimušk. Tarsi būtų koks medijos sąmokslas prieš Lietuvą ir jos Prezidentę. Jei nieks nemoka, tai kam informuoti, ar ne? O štai apie Kuolio organizuojanmus eilinius protesto mitingus prie prezidentūros info pilni "ekspertai". Jei aš noriu sužinoti ką gero Lietuvai ar Europai nuveikė ar veikia mūsų Prezidentė, turiu skaityti New York Times, The Economist ar kokį kitą Europos pažangų save gerbiantį laikraštį, bet to niekada nesužinosiu mūsų spaudoje. Nebent jei kartais koks alfa. lt ar Karštas komentaras paskelbs žinutę "„New York Times“: Grybauskaitė pasiryžusi pakeisti Lietuvos priklausomybę nuo Rusijos energetikos imperijos". Todėl ir kyla įtarimas, kad turim kažkieno tai užvaldytą mediją ir esame ne savo nuosavoje info zonoje. Netgi NACIONALINIS lrt. lt portalas atiduotas prieš Prezidentę nusiteikusiam žmogui - Vladimirui Laučiui-Otkupčik. Jei iki šiol Lietuvą per pasaulio mediją juodino aktyvusis enkėvėdistų "teisių gynėjas" Dovid Katz, tai dabar, per prmininkavimą, tai daroma jau savų, dažniausiai inteligentiškų sorošistų, tokių kaip Darius Kuolys ir co rankomis. O gaila.

Letas Palmaitis2013-07-04 06:06

Atsiprašau: pastebėjau, kad lyg ir prasideda ginčas, kuris tardytojas geresnis: jei Europa bloga, tai „putinas“ geresnis, ir priešingai (plg. genialią problemą: Landsbergis ar Brazauskas? ). Pirmiausiai Rusija - jokia Azija, bet „Eurazija“, t. y. vištgaidis, „nei Rytai, nei Vakarai“. Antra, tasai „putinas“ jei ir būtų Azija, Azijos neišsemia, o kova vyksta ne tarp Europos ir Azijos, bet tarp galutinai susatanėjusio ateizmo ir tikėjimo Tiesa. Čia - chė-chė - priklauso ne vien Europa–Azija, bet ir Artimieji Rytai, ir Afrika, ir Afganistanas su Talibanu. Jei kas moka latviškai ir skaitė Rainį, prisimins: vēl cīņa pret tevi nenobeigta! („Lauztas priedes“).

Letas Palmaitis2013-07-04 05:47

Gerb. Dariaus Kuolio minimos šiuolaikinės Europos "vertybės" tai: 1) Konstitucija be D-vo ir krikščionybės, 2) sodomitų „santuokos“, kurias „katalikas“ Tony Blair'as pavadino aukščiausiu demokratijos pasiekimu, 3) juvenalinė justicija – greta sodomitų „santuokų“ kita priemonė šeimai naikinti, 4) 2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento direktyva 2006/24/EC, kuria visoje ES įvesta visuotinė pokalbių mobiliais telefonais, elektroninės korespondencijos ir lankomų interneto svetainių kontrolė, taip pat kelionių lėktuvais bei banko perlaidų kontrolė, 5) biometriniai pasai su antena ir lustu, kuriame yra pirštų antspaudai, į nepasiekiamą pasaulinę duomenų bazę be asmens leidimo siunčiami jo biometriniais duomenimis bei užkoduotas lagerininko numeris, kuris visais svarbiais atvejais atstoja vardą ir negali būti nei pašalintas, nei pakeistas.

+<d32013-07-04 02:45

,,Putinas vaduoja Rusija nuo kolonializmo". Visos kolonijos, kurias Rusija paleido į laisvę, išsivadavo prie Jelcino. Putinas tai pavadino didžiausia tragedija. Prie Putino nė vienai kolonijai neleido ištrūkti. Čečėniją iš naujo užkariavo per du sykius.Įsigijo tris protektoratus.Kur čia Rusijos vadavimas iš kolonializmo ? Kuo Aziopa prana6esn4 u= Europą?

d32013-07-04 01:17

totalus nusisnekejimas. Putinas vaduoja Rusija nuo kolonializmo, o rezidente vis gyliau lenda y jewrogavnojuzo siknaskyle, us ka gauna is savo virsininku medalius. o tie patys jos virsininkai Putinui zada Sadamo likima. prasikrapstykit akis

50-am2013-07-03 22:08

Jo, be jokios abejonės jūs 1000 - tį kartų teisus. Visi tie, kas tyrinėja dabartį ir randa joje sovietizmo, dirba Maskvai ir putininėms tarnyboms.Lietuvos patriotas nwturėtų švaistyti energijos ir laiko, gilindamasis į tas smulkmenas.

+ to <2013-07-03 18:26

Tą patį, kas tu man, Prezidentė ir valdioje esantys politikai sako Kuoliui ir kitiems jų kritikams: mes dirbam ir esam vertinami pasaulyje, o jūs tik plepat. Ar gal net esat priešo agentai.

> 42 su plusu2013-07-03 16:17

esi plepėtojas, žiūrintis iš šono ir mažai ką iš esmės žinantis. O Tiesos.lt yra gyvas, aktualus ir palaikomas idealistų, kurie negauna jokio atlygininmo. O tamsta tik plepi palaidu liežuviu ...Tokia mano nuomonė.

74.- to 47.+2013-07-03 06:08

Tai jau taip. Ir kodėl Basanavičius Vilniaus iš lenkų neišvadavo? O ir Valančius geras kiaulė buvo, Lietuvos nuo Muravjovo neapgynė. :)

+2013-07-03 05:42

Iš pažiūros, pasakyta tiesa. Visgi, veiksmų vangumas, kažkoks mieguistumas atrodo kažkaip keistai. Ir per praėjusius rinkimus ir po to. Atrodo, kad tos meninės akcijos daromos tik iš reikalo. Ar tikrai nuo žvakučių ir kreidelių reikia pradėti ? Beveik numiręs tinklalapis TIESOS tam fone kažkaip keistai atrodo. Nu neišrinks Kuolio prezidentu. Nors bent jau už DG, jis, manau, tikrai būtų geresnis. Net atvirai komedijiniai personažai, kaip RP ar VU kažin ar galėtų būti blogesni. Ir tas sorošizmas ar kova prieš Zinkevičiaus vykdytą lietuvybę Vilnijoje kažkaip iki šiol ne visai suprantami. Ir ką nuveikė Kuolys gero dirbdamas su Adamkum ? Adamkus, kaip prisimenam, pasikvietė Paksą su Zuoku, dar kažkokius liberalus, žodžiu, buvusius komjaunimo aktyvistus, Dosafinių rezervistų rengėjus ir Raudonosios žvaigždės propogandistus ir sukūrė Centristus, kaip atsvarą landsbergininkams ir kitiems ekstremistams. Kur tuo metu stovėjo Kuolys? Po medžiu? Ir ką mano Kuolys apie tą jo minimą Juozaitį - kai jis bliovė ,,JIE ateina", tai ką jis turėjo omeny? Čekistinius pučistus ? Ne, landsbergininkus. Kurie užsimojo nustumti komunistinę nomenklatūrą. Neduok Dieve, dar būtų surezgę kažką panašaus į liustraciją. Ką santarininkas Kuolys ar liberalų tėvas įkūrėjas Radžvilas darytų pirmiausia, gavę nors šiokią tokią valdžią? Ar grįžtų prie liustracijos? Ar mestų jėgas sugrąžinti pabėgėlius? Ar imtų ginti šeimą ir Lietuvos nepriklausomybę? Kaip to reikalauja Konstitucija. Pagaliau kas iš tų rinkimų, jei balsus skaičiuos komunistai? Visuomenė silpna, aišku. Bet jei vadai nepajėgė jos suburti net naikinamai mažai mergaitei apginti, tai kokiam kitam tikslui pajėgs ?

Kritikams2013-07-03 02:39

Ačiū Dariui, jis dirba, kuria ir telkia visuomenę, o ką kritikai esate nuveikę? Pabandykite daryti, o ne keiksnoti veiklius žmones

Atrodo,kad2013-07-03 01:49

keletas portalų sėkmingai bendradarbiauja.Ir tai labai gerai.

Šarūnas2013-07-03 01:37

Man smalsu, kodėl p. Kuolys nesugeba išvystyti savo pasakojimo toliau, nei "slaptosios tarnybos puola". Man taip pat smalsu, kur ir kada jis matė tokį dalyką, kaip Lietuvos visuomenė. Sąjūdžio laikais, tikriausiai, o po to? Mieli komentatoriai, gal pasakytumėte, kur rasti tą visuomenę, su ja susispažinti, įsitikinti jos egzistavimu? Nuolatinis Vakarų idealizavimas, tuo tarpu, ne kas kita kaip p. Kuolio kalbos figūra. Bėgant nuo Rytų, reikia turėti, kur bėgti. Tikiuosi, kad Kuolys pats nemano, kad yra kur.

Lietuvoje jau seniai yra "Našy"2013-07-03 01:06

Konjaunimas jau seniausiai savo retorika,fanatizmu ir veiksmais panašėja į "Našy".Panaršykite po FB ir patys tuo įsitikinsite.Dar gana aktyviai bando siautėti ir liberastiški chunveibinai. :)

,,VALDOMOS DEMOKRATIJOS" SANTVARKA...2013-07-03 00:28

KUOLYS KALBA AIŠKIAI, BET GAN MANDAGIAI. JUO DĖTAS NAUDOČIAU AIŠKIAS POLITOLOGINES SAVOKAS. RADŽVILAS SENIAI TEIGIA , JOG ŠALYJE SUKURTA OLIGARCHINĖ ,,VALDOMOS DEMOKRATIJOS" SANTVARKA.. JEI DEM. -PILIETINĖMS JĖGOMS PAVYKS SUSIVIENYTI IR IŠVENGTI AMBICIJŲ KARŲ BEI SKALDYMO IŠ SUINTERESUOTŲ JĖGŲ, TAI PREZ. RINKIMUOSE BUS NAUJOVIŲ. O JEI DAR DRĄSOS TURĖS GALIMI PILIET. VISUOMENĖS KANDIDATAI , TAI GAL TURĖSIME BENDRĄ TIESOS PREZIDENTO KANDIDATŪRĄ KAIP ATSVARĄ NOMENKLATŪROS IR OLIGARCHŲ KANDIDATAMS ..

Dvasinė lietuvių branda.2013-07-02 23:51

Japonai siūlo atlikti tokį eksperimentą. Kai kitą kartą būsite metro,autobusų,greitųjų traukinių stotyje ar šiaip spūstyje,pasistenkite eiti taip lėtai,kad už jūsų susidarytų būrys žmonių. Kurį laiką juos pavedžiokite. Tada staiga demonstratyviai pažiūrėkite į savo laikrodį ir tą pačią akimirką imkite bėgti. Savo nuostabai turėsite konstatuoti,kad tą pačią akimirką visas už jūsų buvęs būrys pradės... bėgti paskui jus.... paskui D. Grybauskaitę ir jos nomenklatūrininkus. Gauruotą ranką...

Ekaspertai.eu pūpsantisitulinis straipsnis rodo,kad2013-07-02 23:47

VSD jau sukūrė marionečių judėjimą.Kaip Putino "Naši".Parsidavę?

>382013-07-02 23:46

Esate tikras apgailėtinas Jonas.

Jonas2013-07-02 23:40

Kam,kam bet Jums geriau ....patyleti,prisiminkite savo "gerus" darbus vardant tos Lietuvos ...Soroso fonduose ir kokia nauda is to buvo mums visiems

nedaugžodžiaujant2013-07-02 23:03

Kuolys yra tiesus ir nuoseklus.Demokratijos parodijoje gyvenančioje Lietuvoje tokios piliečio savybės net nenorom išvirsta jau į drąsą.Absoliuti dauguma politikų turėtų į Kuolį žiūrėti kaip į pavyzdį.Kartais nereikia būti titulų kabykla arba gabumų titanu,kartais užtenka būti Piliečiu.Labai labai trūksta dabar Lietuvai tokių žmonių kaip Kuolys.

35-am2013-07-02 22:36

nereikėtų taip paviršutiniškai vertinti - šiaip čia ne straipsnis, o interviu, tai viena. o magistro studijų paskaitas VU teko lankyti pas gerb Kuolį - - kaip labai reiklus magistrams:)

Algis2013-07-02 22:24

Docentui Kuoliui reikėtų palankyti prof.V.Radžvilo paskaitas, nes perskaičius straipsnį peršasi mintis, kad jį parašė silpnas bakalauras. Užjaučiu studentus, kuriems jis dėsto.

ačiū autoriui2013-07-02 22:10

už puikų pasirinkimą. Kuolys- vienas šviesesnių žmonių mūsų tautoje, visada malonu girdėti adekvačius NE-VERGO samprotavimus. gali būti ir prezidentu, blogiau už ponią jau vargu ar ką galima rasti.. o geriau tai būtų - daug geriau:)

kubusas2013-07-02 21:48

Na, tautines valstybes nebus. Plesikavimas "nuo juros iki juros" baigesi 300 m. okupacija. Apie kokia litovcu tauta galima kalbeti..? Bet, nesinori, kad kiausus sutraiskytu...

ogo2013-07-02 21:02

Ogo kokiu kandidatu i prezidentus pasiula . Sakot sorosininkai su soroso nesvarais pinigai labai jau tiktu i prezidentus??? Na jo tokiai pedofilu skylej tiks bet kas, net gali buti pedofilas ar gejus, teisingai mastot tovarisci :)

27-am2013-07-02 20:35

viskas būtų labai gerai, tik kaip Zuoką galima bent bandyti lyginti su Kuoliu ir Vaišvila??? už šituos du daug atiduoti galima (beveik viską) - jie turi galimybę tapti mūsų atrama, stuburu, o Zuokas? atleiskite, tikrai nesupratau.

pensininkui 28 komentarui2013-07-02 20:33

...zwaisvila-gal jau nereikia,po tokio tamstos komentaro tampa aisku kas esi

Pesimistas2013-07-02 20:26

“…piliečiams nuolat tenka rinktis (…) atsisakyti dalies teisių ir laisvių, kurias mums laidavo mūsų Konstitucija, (…) ar grumtis dėl Lietuvos Respublikos – civilizuotos, humaniškos laisvų žmonių bendrijos…“ ================================= Tokios “ grumtynes” esamomis aplinkybemis man panasios i galvos dauzyma i grotuotos KAMEROS betonine siena. Pries daugiau kaip 20 m viena tokia betonine siena savo galvomis pramusome…. Ir atsidureme kitoje, tik zymiai BAISESNEJE KAMEROJE… Nei per plauka nepriarteje prie tos p. Kuolio apdainuotos “ civilizuotos, humaniškos laisvų žmonių bendrijos… “ ZODZIAIS, kad ir paciais teisingiausiais - nieko nebepakeisime. Cekistine stribvaikiu chunta, - pakabintu klapciuku pagalba,ne tik galutinai uzurpavo visas valdzios strukturas… Ivyko kur kas baisiau. Ji,- teisiniu, ekonominiu, ideologiniu, propagandiniu,kasdien vis labjau meluojancios TV bei ziniasklaidos,filtru pagalba, uzblokavo paskutine galimybe ka nors pakeisti netgi - rinkimu metu, pavertusi juos,- farsu…. Gali balsuoti ar ne balsuoti,gali sokti ar net duduoti, - rezultatas bus lygiai tas pats…. TV ekranuose smezuojantys ir kazkokius vejus ciulbantys TIE PATYS iki gyvo kaulo atsibode veidai… Sveiku protu nebesuvokiamas, klaikaus melo ir ciniskos demagogijos srautas, sklindantis is pagrindiniu valdziagyviu lupu,bandant pridengti valdzios vykdomas represijas pries niekuo nenusikaltusius zmones,po Garliavos pogromo… tik patvirtina fakta, kad sios kvazi valstybeles valdzios strukturos issigime ir degradavo galutinai ir,panasu, - nebegryztamai. :(

pensininkas2013-07-02 19:45

Iš foto matyti, kad čia Raudonoji Dalia. Jeigu po superingo pirmininkavimo Europos Tarybai, ją nepasikvies Eurosojuzas, tai ji turi šansų būti išrinktai antrai kadencijai, nes Lietuvos liaudis nuo sovietinių laikų mažai pasikeitė. Kiekvieną diena RD po kelis kartus rodoma per teliką. Ir liaudžiai to užtenka, kad rinkti. Supratingų tautiečių dabar yra mažiau nei liaudies. Todėl jau dabar tautiečiams reikia žinoti savo kandidatą į Prezidentus. Būtų gerai, kad jis būtų įvardintas per Tautos mitingą vyksiantį Vingio parke Vilniuje rugpjūčio 23 dieną. Mano galva, realiausiais Tautos kandidatais į prezentus galėtų būti Naglis Puteikis, Darius Kuolys ar Zigmas Vaišvila. Tautiečiams kaip niekada reikia vienytis ir priešintis (ViP). Tai kviečia daryti, kiek girdėjau, Daiva Guobienė. Sėkmės.

PAGARBA2013-07-02 19:37

Nebijantiems sakyti tiesą: KUOLIUI, VAIŠVILAI, ZUOKUI, kurie nebijo nei Ponios Musmyrės, nei korumpuotų kubiloidinių konservų , kurių aferos su "Mažeikių naftos" pardavimu, su banko Snoras tyčiniu bankrotu-tai aiškus veikimas prieš Lietuvą! Pridėkime Kubiliaus ir Šimonytės vykdytą šalies praskolinimą iki 50 mlrd.lt! Pridėkime ir Lietuvos korumpavimą, net per teismų sistemą bei kišeninius prokurorus!

kalbintas asmuo-2013-07-02 19:34

vienas labiausiai dabartinėje Lietuvoje pasitikėjimą keliančių žmonių. pagarba už gražų savivertės jausmą, pagarba - už pagarbą kitam ir taiklų pilietiškumo supratimą. o labiausiai - už stuburą, kurio trūksta taip daugeliui. teko šio žmogaus klausyti VU paskaitose, absoliučiai prikausto, nes klaba laisvai, įdomiai, intelektualiai, pagrįsdamas. daugiau tokių žmonių. prisijungsiu visur kur tik galėsiu ir kitus pakviesiu.

antikomunistas2013-07-02 19:28

@23 Viena ausimi girdėjau. Ten buvo labiau ironija, juk kažkam visvien vadovauja ir pavaldinių turi. Negi dabar yra eilinis darbuotojas ar net bedarbis? Bet kuriuo atveju bent jau buvusių pavaldinių ar kitaip jį "nesavanaudiškai mylinčių" juk tikrai turi:)) Beje, nieko neturiu prieš Darių Kuolį, visada malonu paskaityti mąstančio žmogaus mintis, bet su tais prezidentais su neaiškia praeitimi, dabartimi ir ateitimi jūs vieną kartą baikit! Nors ir manau, jog prezidento institucija Lietuvai nereikalinga, tačiau jeigu ji bus išlaikyta, bet kuris būsimasis prezidentas turi būti pasišventėlis Lietuvos tautoms, niekaip nesusijęs su komunistine mafija ir neturintis nė dėmelės PRIEŠ IŠRENKANT iki smulkiausių epizodų viešai išnarstytoje savo biografijoje...

Vasiai2013-07-02 19:04

Vagis sitas Kuolys. Vagis. Mano Deimos zmogus paukojo pinigus Vilniaus rajono lietuviu kalbos mokytojom, o Kuolys tik sast tuos pinigus I savo dolerine saskaita. Seniai tai buvo. Pries 20 metu. Taip kad bezdalo o ne sviezio oro ikvepei. Jie visi vienodi. Grybe, Butkeeeevic, Kuolys...

19 komentatoriui2013-07-02 19:00

Darius Kuolys jau daugiau nei metus nevadovauja jokiam institutui.

vilius2013-07-02 18:56

Man patinka,kad D. Kuolys visame kame yra nuoseklus,turintis savo nuomonę ir,kas svarbiausia,jos nekeičiantis,priklausomai nuo konjuktūros.Aš nesugebu būti toks drąsus kaip Darius,bet jį visuomet nuoširdžiai palaikau.Dariau,kandidatuok,ir patikėk, didelė Tautos dalis Tave palaikys.

Pagarba2013-07-02 18:56

Pagarba Kuoliui

Saule2013-07-02 18:55

Grybauskaite melage, intrigante, skaldytoja,nemoteriska, nemiela, baisi boba, nereikia Lietuvai tokios prezidentes, bet ar reikia Briuseliui?????

antikomunistas2013-07-02 18:19

Nesuprantu Dariaus Kuolio garbinimo pliūpsnio: čia visi iš jo vadovaujamo ir finansuojamo instituto rašote? Nėra Kuolys joks stiprus kandidatas į prezidentus. Jis nepriimtinas plačiąjai visuomenei, o tuo pačiu ir kapitalui, kuris jį galbūt "išpijarintų" (kaip žinia, neišprusususius žmones šiuolaikinėmis juodosiomis ir pilkosiomis propagandos technologijomis galima priversti ir beždžionę išrinkti, o kur dar balsavimų klastojimai ir suinteresuotų sluoksnių savitos balsavimo rezultatų interpretacijos! ). Tiesiog D. K. (inicialai kaip ir Drąsiaus Kedžio:)) yra mąstantis žmogus su pretenzijomis į intelektualą, toks pat kaip ir Arvydas Juozaitis bei daugybė kitų, nelendančių į viešumą "filosofų" prie alaus bokalo. Tas faktas, jog vos kas pagražbyliavo, tuoj aplinkui riksmai "į prezidentus jį", tik įrodo kokia nebrandi mūsų visuomenė ir kaip lengva ją suvedžiojus pamesti. Kas, beje, visus pastaruosius 23-jus metus ir vyksta.

vygantas2013-07-02 18:06

Darius-vienintelis kandidatas I Prezidentus.

jonavietė2013-07-02 18:01

ačiū Dariui Kuoliui, labai taiklu. Džiugu, kad yra tokių dar žmonių. Liūdna, bet tenka pripažinti, kad negyvenu demokratinėj, teisinėj valstybėj. Gaila Lietuvėlės, ne už tokią kovojome, Sąjūdžio mitinguose, Baltijos kelyje stovėjome...

ome2013-07-02 17:49

ne putinizavimas o sorosizavimas, arba obamizavimas.

Kritikas Pikčiurna2013-07-02 17:48

Labai džiugu, kad turime tokį pasišventusį kultūros Šviesuolį Lietuvos padangėje. Gaila kad kiti šviesuliai vis dar pasimetę slapstosi už juodų valdžios debesų... Tiesa visada sunkiai braunasi per išskaičiavimų ir abejonių brūzgynus, tačiau anksčiau ar vėliau suprantame, kad be jos neišgyvensime. Ačiū, Dariau!

Dar nenuleiskime rankų2013-07-02 17:46

Reikia vienytis, reikia nepabijoti, reikia mums ir kito prezidento - nemeluojančio, neturinčio ką slėpti, nebijančio žmonių ir ne demagogo - be kgb ir TSKP šarvų. Gi reikia pabusti ir būti atsakingiems. Ačiū Gerb. Dariui Kuoliui už jo drąsą!

antikomunistas2013-07-02 17:40

Yra taiklių minčių, bet pati "kuolinė" ideologija klaidinga ir gerokai dvokia sugedusiais konservais. Putinas yra ne pososvietinės tikrovės kūrėjas, bet jos produktas. Lygiai toks pat produktas yra ir mūsiškis kentauras Landsbergis-Grybauskaitė. Todėl bandymai kaltinti Rusiją ir Sovietiją dėl dabartinės Lietuvos padėties gali būti tik retrospektyvūs: kaip komunizmo ilgamečio kūrimo pasekmės, vienodos tiek Rusijai, tiek Lietuvai. Iš kitos pusės, Putinas dažniausiai atstovauja savo šalies nacionaliniams interesams ir viešajai nuomonei, kad ir kokia ji bebūtų. Nuožmus Vakarų įtakos skverbimasis į "užkrėstąją" posovietinę erdvę toli gražu ne visada lydimas tik gėrio. Tokių, kol kas dar politiškai ir ekonomiškai nepriklausomų, valstybių kaip Rusija ir Baltarusija vadovai tai puikiai supranta. Suprastų ir Lietuvos vadovai, bet visų jų akis temdo dolerių, eurų bei litų liūtis (tik jiems, ne jų vadovaujamoms visuomenėms).

juk2013-07-02 17:38

ir aklas gali pamatyti,kad sovietiniai komunistai valdo lietuvą....BAISIAUSIA YRA -STAGNACIJA

aras2013-07-02 17:14

change.org/petitions/europos-parlamentui-ir-europos-%C5%BEmogaus-teisi%C5%B3-teismui-mes-i%C5%A1rei%C5%A1kiame-savo-nepasitik%C4%97jim%C4%85-e%C5%BEtt-teis%C4%97ju-egidiju-k%C5%ABriu#share

vasia2013-07-02 16:51

kaip gurkšnis šviežio oro.AČIŪ.

Basakojė2013-07-02 16:26

Gili pagarba Dariui Kuoliui. Labai norėčiau balsuoti už jį išrenkant Prezidentu.

.Valda2013-07-02 16:18

Kuolys turbūt nežino, kad Eurpos Sąjungai pirmininkauja Lietuva, o ne Vilnius? ("Lyg ir garbingai pasitinkame ES pirmininkavimą – sutaisyti šaligatviai, išlygintos gatvės").

uzsienis2013-07-02 16:04

pritariu 1 komentarui...

V.Ladas2013-07-02 16:01

Negalima nesutikti. Putinizmo keliu sekame pėda pėdon,ir tai girdisi iš rusakalbės žiniasklaidos. Paklausai į mus orientuoto Russkoje radijo, girdi fasadinę pusę, Putinas ten OK. O Amerikos balsas, panašiai, kaip mūsų LL vaizduoja tikrąją padėtį: trečia byla vis tam pačiam M. Chodorkovskiui, už tą patį, išprovokuoti ir areštuoti Bolotnojės demonstrantai ilgai laukiantys neteisaus teismo... Kaip tai susišaukia su Eglės Kusaitės atžvilgiu vykdyta bendra "razrabotka", su procesais maldomis Garliavos Mergaitę apginti bandžiusiems. Nesuprantu, iš kur tokios paralelės, kai rodos, mes į Europą, o jie nuo Europos eina. Nebent pirmųjų asmenų segimi vienodi juodi diržai tai lemia. Pakeiksnojam šlepetes, bet jos taip arti kerzinių batų dar nestovėjo...

ruta2013-07-02 15:51

Pagarba , bet kiek mazai Lietuvoje garbingu zmoniu !

liustracijos nebuvimo pasekmė2013-07-02 15:50

kol didžiausi nusikaltėliai - kolaborantai komunistai kgbistai valdžioje - tol viskas bus tik blogiau

Tomas2013-07-02 15:49

Gerb. Darius Kuolys puikiai iliustruoja šiandieninę Lietuvos politinę ir visuomeninę situaciją. Liūdna matyti,kaip šiandieniniai politikai seime ir prezidentūroje, neturėdami mūsų šalies vystymosi vizijos seka visiems mums pasakas apie šalies pasiekimus ir šviesų rytojų,o iš tikrųjų Lietuva toliau grimsta į finansinių skolų liūną,realios suverenios žmonių teisės vis labiau siaurinamos,valdžios teisinis diktatas vis stiprėja. Palaikome Jus Gerb. Dariau,ištvermės ir kantrybės Jums, tik nenuleiskime rankų,nes kitos Lietuvos paprasčiausiai nėra.

2013-07-02 15:33

Pritariu.

nuostabus2013-07-02 15:33

interviu. Didelė pagarba tokioms iškilioms asmenybėms. Lenkiuosi. Žiauriai gaila Tėvynės.

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi